Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - j.s.h

#1
Moi, jos autossa ei ole latauksenvalvontaa, kytkentä suoraan akun napoihin. Auton ollessa varustettu akunvalvonnalla laturin maapisteen kytkentä auton runkoon. Valmistajan ohje akun lataamiseen löytynee auton käyttöohjekirjasta.
#2
Läpivienti on hanskalokeron takana eli oikeasta paikasta olet etsinyt. Se on peitetty äänieristematolla ohjaamon puolelta. Löytynee helpommin konehuoneen kautta irrottamalla vesikaukalo pyyhkijöiden alta.
#3
Löytyikö syytä mikä ahtimen siivet oli rikkonut? Laakeri väljä ja osuneet reunoihin vai jotain ylimääräistä imuilman joukossa?
#5
Mahdollisessa katsastustilanteessa kannattaa verrata toiseen rekisteriotteessa olevaan alkuperäis kokoon 195/65/15 -> halkaisijan muutos on 4.6% eli sallituissa rajoissa.

Lukihäiriö automallin kanssa. Ajatuksissa oli  Octavia II mallit.
#6
Address 02: Auto Trans        Labels: 02E-927-770.lbl
   Part No SW: 02E 300 015 A    HW: 02E 927 770 AL
   Component: GSG DSG AG6     512 3519 
   Revision: 05551213    Serial number: 00001208061434
   Coding: 0000020
   Shop #: WSC 73430 790 00097
   VCID: 1122783308D07396049-8044


Jotain muutosta tapahtunut, yllä vm2012.
#7
Näillä rakentamaan. Tuon sokan kun vääntää itse teräslangasta hieman pidemmäksi niin sen saa sormilla poiskin konepeltiä avatessa. Kierretanko ja päälle kutistemuovi varreksi. Tuntipalkoille ei tuon valmiin sarjan kanssa kyllä pääse...
#8
Moi,

alkuperäinen kiinnitys on juurikin kolmella pultilla alatukivarteen.
#10
Ratkaisin itse samanlaisen ongelman asentamalla letkulämmittimen Octavian (CFHC+DSG6) konehuoneeseen automaatista huolimatta.
Asennuspaikan sovelsin Defan manuaalivaihteisen ohjeesta. Letkuissa on y-haara tuossa asennuskohdan paikalla johon on liitetty automaattivaihteiston lämmönvaihdin.

En suosittele projektia ilman nosturia ja naapurissa olevaa tarvikeliikettä. Esim. letkukoot vaihtuvat 16mm-20mm ja paikka on todella ahdas.

Lämmitin on nyt toiminut moitteetta kaksi talvea, talvipäivät työpaikan lämmitystolpassa. Eli ei se vastus ihan heti pala entiseksi.

#11
Tuolla pultilla kiritään napa ja vetoakseli toisiinsa. Liitos on boorilla, jos se on puhdistamatta purkamisen ja asennuksen jäljiltä voi se vaatia jonkin verran voimaa kun se vedetään sisäkkäin. Olisiko nuo 6 kierrosta käsivaralla tämän aiheuttamia? Navan ja vetarin boorin ollessa sisäkkäin vedon muuttumisen kyllä huomaa kun käsityökalut ilman jatkovarsia loppuvat kesken ja pultti kiristetään lopulliseen tiukkuuteen.

Ps. Jos auton alustaa, jarruja tai ohjausta remontoidessa tulee epäuskoinen olo, pitäisikö miettiä remontin ulkoistamista jollekkin tieto-taidon omaavalle?  :)
#12
Oulussa harrastepohjalta VCDS+lämmin halli käytettävissä. Piuha+läppäri liikkuvat myös tilauksesta.
Korvaus sovitaan tapauskohtaisesti.

-VAG koodaukset+vianhaku, vanhemmat 2x2 liitäntäiset onnistuvat myös
-polttimoiden vaihdot
-pienet remontit
-lisävaruste asennukset
#13
Onko autossa peräkoukkua?

Pistokkeesta taitaa löytyä jatkuvan virran nasta asuntovaunua varten. Saisiko siitä annettua apuvirtaa/ladattua?
#14
Konepellin nurkissa on korkeussäätö-tatit:
Etulaita

Saranapää
#16
Termostaatti jumissa ja kierto aina jäähdyttimen kautta? Kokeile lämpeneekö jäähdytin vaikka moottori on kylmä.
#17
Toimiiko tutka jos sen laittaa päälle keskikonsolin napista? Jos toimii niin itsekin epäilemäsi pakkikytkin vaihdevalitsimessa kannattaisi tarkistaa.
#18
Tuossa topikissa käsitelty asiaa aiemmin itse lämmitin ratkaisujen osalta.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11926.msg277991
#19
Näyttäs ilmastoinnin täyttöventtiilien hatuilta.
#20
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 11.04.13 - klo:10:46
Mahtaiskohan tuosta löytyä ihan varmempaakin tietoa? ;D

Ainakin niin varmaan kuin korvakuulolta voi sanoa. Edellinen 2008 oli huomattavasti äänekkäämpi kuin nykyinen 2012 mallinen, sekä koneen että rengasäänien osalta. Rengastuksena samat nastarattaat molemmissa.
#21
LainaaIttelläni on ollut Scout heinäkuusta, ostin kesällä kitkat 225/55R17, kun rengasmyyjänki kans tuumattiin että onhan niitten viel sovittava alle. No ne tuli äkkiä ja seisoi autotallissa aikansa. Sitte tuli eka kylmät ja ajattelin laittaa alle, mutta kappas eipä ne mahtunutkaan.
Löysinkin täältä eriävän mielipiteen tuon 225/55/17 koon sopivuuden suhteen. Kun vertaa 225/50/17 niin 11mm enemmän kumia tuntuu jo ajatuksenakin paljolta Octavian pyöränkoteloon. Vannevalinnallakin on varmasti merkitystä jos liikutaan ns. huulilla sopivuuden suhteen.

Tuo alustakomponenttien ero korotetun Octavian (164mm) ja Scoutin (180mm) välillä askarruttaa, löytyykö tuolle ihan varaosaluettelosta eri komponentit vai tuleeko ero maavarassa vain rengaskoon tuomasta 12mm nostosta ja loppu selittyy myyntimateriaaliin lipsahtaneella pyöristysvirheellä?
#22
Ei tuosta 225/55/17 rengastuksesta kuvaa ole kuinka tiukalta näyttää auton alla?
#23
Suojaamalla ympäristön ja kampeamalla jollain ohuella reunasta. Kiinnitysteipin jämät sitten liotinpesuaineella tms.
#24
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 26.07.12 - klo:08:58
Itselläni oli aikoinaan Scoutissa noi koossa 215/55R17 ...

Tämmöisen huomion löysin vanhemmasta keskustelusta. 205/65/16 olisi tuohon verraten pari milliä korkeampi ja pykälän kapeampi.
Scoutin vakiorengastukseen 225/50/17 eroa tulee korkeussuunnassa noin seitsemän milliä renkaan samalla kaventuessa. Pitänee kokeilla.
#25
Onko kellään kokemusta pykälää isommista kumeista Octavian alla, mahtuuko pyörimään ongelmitta huonontien paketin kanssa.

215/60/16 ?
205/65/16 ?

Näillä päästäisiin hieman Scouttia korkeammalle maavarassa. Ajatuksissa kolmas rengassarja syksyn metsästysreissuja varten.
#26
VCDS (VAGCOM) / Vs: VCDS ja windows
27.12.12 - klo:11:33
Vastaus löytyy Ross-techin sivuilta:

LainaaRelease 11.11 works with Windows 2000, XP, Vista, and 7 (both 32-bit and 64-bit)

Windows 95, 98, ME, and NT4 are no longer supported.

Mobiiliversio pädi- ja puhelinalustoille kehitteillä.

LainaaWill there be a version for iPhone/iPad, Android, Blackberry, or Windows Phone 7?

We are not planning to make a native "Application" for any of these platforms.   Instead, we are working on an approach to support modern mobile devices in a completely platform independent way.   We've made pretty good progress on this project recently, but we do not yet have a firm date when it will be available. Rest assured that we won't keep it a secret when it's ready!

In the meanwhile, the most portable way to run VCDS is to use a Netbook PC. These are small enough to fit in your glove box and cost less than a typical smart phone.   Current ones usually come with Windows 7 Starter Edition, and VCDS works fine with this.   Older ones normally came with XP-Home and VCDS works fine on that as well.
#27
Tuoreemmissa konsernituotteissa keskikonsolin esp napistahan lähtee vain vetoluistonesto pois, ajovakaudenhallinta jää vielä aktiiviseksi eikä salli sivuttaista luistoa, varsinkaan jos rattia käännetään.

Jenkkifoorumilla on ruodittu paikallisten ongelmaa Golfin R mallin kanssa, heitä kismittää kovasti kun hätäisellä autolla ei oikeastaan ole asiaa radalle johtuen aktiivisena pysyvästä ajovakaudenhallinnasta. VWVORTEX

Apr.comin sivuilta löytyy ohjeet ja koodausapu VCDS long codingin kautta. APR
Koodauksessa muutetaan tavu 6 arvoon 80 ja tavu 14 arvoon 01.

Kokeilin omaani ja ohjeet toimivat. Alustana Octavia 2012 ja abs-purkin tyyppinä 1K0 907 379 BL / ESP MK60EC1.

Esp-nappi toimii nyt kaksivaiheisesti kuten esim Bmwssä. Lyhyt painallus poistaa vetoluistoneston ja pidempi painallus sammuttaa myös ajovakaudenhallinnan. Abs jarrut jäävät toimintaan. Seuraava painallus aktivoi esc-järjestelmän uudelleen.
#28
Eikö akseliväli ole sama riippumatta vetotavasta, varustelusta tai korimallista?
#29
Täältä löytyy auton mallilla ja moottorityypillä hakemalla Defan tuotteet ja asennusohjeet niille.

Calixin vastaava hakutoiminto.
#30
Octavia Combi 2.0tdi dsg 4x4
Tilattu 14.12.2011
Eilen 25.7.2012 autolle saatiin tuotantoviikko 35/2012.
Toimitus näillä näkymin syyskuun lopussa.

Pitää ihmisen haluta Skodaa että jaksaa oottaa...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy