Talvirenkaat 2011 - 2012

Aloittaja Uppe, 15.06.11 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: JNorr - 08.02.12 - klo:21:59
Itselläni on alla Noranza Evo2 ja syksyllä alle laiton jälkeen tuli todettua kuinka löysät renkaat olivat. Pakkasten ja lumen myötä täytyy kyllä todeta, että kyseisissä renkaissa on loistava pito. Ainakin täällä pohjoisessa arvostan enemmän pitoa vaikka pienellä ajettavuuteen kustannuksella.
Pitoa on joo, jos pakkasta ja lunta.Myös ajettavuus paranee kun kylmä, ja kumi hiukan kovenee.No kohta kesä :)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Peeveli

Tämä kehu koskee vain Polo GTI:tä ja rengaskokoa 185/60/15. Rengas on Hakkapeliitta 7. Aivan loistava rengas tähän,  en parempaa osaisi vaatia. Todella pitävä, myös sivuttaispito. Ã,,änitasokaan ei ole sisäänajettuna paha. Suuntavakavuus moitteeton, ja ohjaustunto edelleen hyvä. Ja nasta on pelastanut nyt tositalvessa esim. kantakaupungin jyrkissä mäissä kiinni jäämiseltä.

Muussa rengaskoossa en ota aitoon talvikeliin tämän osalta kantaa. Alfassahan ne vastaavanlaiset mutta 205/55/16-koossa ehtivät olla alla vain paljaan asfaltin aikana, joten tositalvesta ei ole kokemusta. Voipi olla, että leveämpänä se ei enää toimi niin hyvin. Vanha viisaushan on se,että talvirenkaassa kannattaa näyttävyydestä tinkiä ja ottaa ne kapeammat ja korkeampiprofiilisemmat niin hyvitys tulee parempana ajettavuutena ja mukavuutena.

Kitkarenkaaseen en palaa ellei lainsäädännöllä pakoteta.

Pöljäke

Tässä omia kokemuksiani matkan varrelta:

Autona MB W124:

- Nokia HKPL 4:t olivat todella huonot renkaat koossa 195/65/15: huono pito, nastat katkesivat, todella äänekkäät
- contiwinterviking 2:t olivat tasaisen hyvät koossa 195/65/15, mutta nastat irtoilivat herkästi
- wintercarving edget olivat hyvät pidoltaan koossa 195/65/15, mutta äänekkäät (W124 Mersussa tosin tätä seikkaa ei huomannut, mutta kaverin Avensiksessa kyllä..)

Autona Audi A3 SB ´06:

- Nokian HKPL 5:t yllättävän hyvät koossa 205/55/16, vaikka näitä on parjattu paljon, pitokin hyvä siihen nähden, että kumi ei ollut pehmeimmästä päästä (kestivät pitkään)

Autona MB W202:

- Semperit jokumikälie koossa 195/65/15: ei Suomen teille näitä
- Ultragrip Extreme koossa 195/65/15: pito hyvä, yllättävän äänekäs, paras rengas kuitenkin, mitä ko.autossa oli
- Nokian HKPL 5:t koossa 195/65/15: perussettiä, ei kovin yllättäviä ominaisuuksia

Autona Passat Variant ´08 ja ´10:

- Ultragrip Extreme: paras rengas pidoltaan tähän asti ja esim. Nokiaa ja Micheliniä halvempi hinta auttaa sietämään "vanhentuneen" mallin puutteita. Yllättävää oli se, että samat renkaat eivät olleet niin hyvät Mersussa
- Nokian HKPL 7:t koossa 205/60/16: kokonaisuutta ajatellen parhaat renkaat tähän asti, pito hyvä kaikilla keleillä ja eipä tuota Passattia tunnu hiljaisemmaksi saavan muillakaan renkailla (koeajoin esim. Michelineillä ja Continentaleilla varustetut Passatit, enkä minä mitään eroa melussa huomannut)

Tuossa oli näitä tuoreimpia kokemuksia, niitä vanhoja nyt ei kannata muistella, kun ovathan nuo kiekot hieman kehittyneet. Yhteenvetona voisi sanoa, että Ultragrip Extreme on hinta/laatusuhteeltaan hyvä, noitahan saa Passatin kokoluokassa 150â,¬/sarja halvemmalla, kuin esim. Nokiaa. Itsellä nyt Nokian HKPL 7:t ja saatanpa ostaa moiset uudestaankin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 09.02.12 - klo:09:08
Tässä omia kokemuksiani matkan varrelta:
- Ultragrip Extreme: paras rengas pidoltaan tähän asti ja esim. Nokiaa ja Micheliniä halvempi hinta auttaa sietämään "vanhentuneen" mallin puutteita. Yllättävää oli se, että samat renkaat eivät olleet niin hyvät Mersussa
- Nokian HKPL 7:t koossa 205/60/16: kokonaisuutta ajatellen parhaat renkaat tähän asti, pito hyvä kaikilla keleillä ja eipä tuota Passattia tunnu hiljaisemmaksi saavan muillakaan renkailla (koeajoin esim. Michelineillä ja Continentaleilla varustetut Passatit, enkä minä mitään eroa melussa huomannut)

Tuossa oli näitä tuoreimpia kokemuksia, niitä vanhoja nyt ei kannata muistella, kun ovathan nuo kiekot hieman kehittyneet. Yhteenvetona voisi sanoa, että Ultragrip Extreme on hinta/laatusuhteeltaan hyvä, noitahan saa Passatin kokoluokassa 150â,¬/sarja halvemmalla, kuin esim. Nokiaa. Itsellä nyt Nokian HKPL 7:t ja saatanpa ostaa moiset uudestaankin.

Kun kauppaa tein, Contit maksoivat tasan 600 ja nuo UG extremet olisivat olleet noin 30 edullisemmat. Tuumasin että upouusi ja hyväksi testattu Conti on varmaankin hyvä vaihtoehto.

Viime talvena Superbissa olivat alla Hakka 7:t ja olivat tn. parhaat talvirenkaat minulla toistaiseksi. Tietysti auto taas vaikutti asiaan nelivetoineen, yms. Erityisen hyvä - muistaakseni - seiskoissa oli tuo sivuttaispito. Aikamoista rapinaa kyllä pitivät...

Kyselykierroksellani Hakka 7 jäi täällä meilläpäin varsin kalliiksi verrattuna noihin muihin.

Taidanpa tässä välissä käydä tarkastamassa nuo ilmanpaineet...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 08.02.12 - klo:21:05
Joo tämä CIC saattanee parantua ajossa kuten tuolla A6 C7 palstalla monet raportoineetkin jo. Itsellä paloi vaan käämit heti alkuunsa, kuten tavallista, ja marssin liikkeeseen vaihdattamaan.

Vaimon Polossa tällaista ei ilmennyt edes uutena vaan ne toimivat alusta asti loistavasti muuttumatta suuntaan tai toiseen. Siksi arvelin, että tuskin Audin alla paranevatkaan ajossa. Ajoin tuolla Polosella reeiiilusti maantieajoa uusilla renkailla heti 5000km liki kuivilla asfalteilla joulukuussa.

Itselläni ei kanssa riittänyt mielenkiinto odottaa sitä, että kuinka monta tuhatta kilsaa pitää ajaa jotta nuo Contit on hyvät myös talvella moottoritieajossa. Noiden renkaiden tärinä ja jyrinä karhutulla teillä olisi tuskin poistunut koskaan vaikka olisin ajanut 5000km:a.

1st_tsi

Michelinin kitkoista nyt kirjoitettava sen verran, että mitä nyt tämän talven ehtinyt ajaa niin hieman totuttua liukkaammat on olleet Ibizassa. Tämä selittynee osittain kevyeen autoon turhan leveällä rengaskoolla ja matalalla profiililla (205/50R16). Hyvin on tiellä kuitenkin pysytty. Rengas varottaa kyllä ajoissa pidon menetyksestä ja hallinnan ehtii aina ottaa takaisin, eli sikäli suurta ongelmaa ei ole, mutta vaati kyllä alkuun taas hieman totuttelua. Plussana rengas on sitten erittäinkin kesärengasmainen ajettava asfaltilla, eli jossain on kompromissia näköjään näiden ominaisuuksien suhteen aina hieman tehtävä.

Tämän perusteella itse suosisin kuitenkin uuden valinnan tullessa eteen Continentalia. Nokia taas on toisesta ääripäästä, eli edelleen turhan pehmeä omaan makuun..
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 09.02.12 - klo:10:26
Kun kauppaa tein, Contit maksoivat tasan 600 ja nuo UG extremet olisivat olleet noin 30 edullisemmat. Tuumasin että upouusi ja hyväksi testattu Conti on varmaankin hyvä vaihtoehto.

Viime talvena Superbissa olivat alla Hakka 7:t ja olivat tn. parhaat talvirenkaat minulla toistaiseksi. Tietysti auto taas vaikutti asiaan nelivetoineen, yms. Erityisen hyvä - muistaakseni - seiskoissa oli tuo sivuttaispito. Aikamoista rapinaa kyllä pitivät...

Kyselykierroksellani Hakka 7 jäi täällä meilläpäin varsin kalliiksi verrattuna noihin muihin.

Taidanpa tässä välissä käydä tarkastamassa nuo ilmanpaineet...

Gummisepät Jkl:ssä möivätten toiseen autoon UG Extremet 195/65/15-koossa 360â,¬ alle laitettuna, mielestäni erittäin kilpailukykyinen hinta. 215/55/16 sai hintaan 480â,¬. Ja Nokia HKPL 7 580â,¬. Eli muistin tuon hintaeron väärin, ei ollut 150â,¬, vaan 100â,¬.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: JNorr - 08.02.12 - klo:21:59
Itselläni on alla Noranza Evo2 ja syksyllä alle laiton jälkeen tuli todettua kuinka löysät renkaat olivat. Pakkasten ja lumen myötä täytyy kyllä todeta, että kyseisissä renkaissa on loistava pito. Ainakin täällä pohjoisessa arvostan enemmän pitoa vaikka pienellä ajettavuuteen kustannuksella.

No piukale,saapa nähdä miten kyseinen rengas 205/50r17-koossa toimii C-sarjan mersun alla,ensi viikolla on luovutus. Esittelyautossa oli Nokian 7;kat tuumaa pienempänä ja korkeammalla profiililla niin siinä ne hieman huojuivat.

JNorr

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 10.02.12 - klo:18:57
No piukale,saapa nähdä miten kyseinen rengas 205/50r17-koossa toimii C-sarjan mersun alla,ensi viikolla on luovutus. Esittelyautossa oli Nokian 7;kat tuumaa pienempänä ja korkeammalla profiililla niin siinä ne hieman huojuivat.

Kerro toki kuinka käy. En voi kyllä moittia renkaita ollenkaan. Luonnollisesti autokin vaikuttaa asiaan ja Jetan alla ne toimivat kyllä loistavasti. Ero edellisen auton käyttäytymiseen talvikeleillä (Golf V) on huima. Vaikka golffikin toimi hyvin, on tämä uusi paketti paljon parempi.
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 10.02.12 - klo:18:57
No piukale,saapa nähdä miten kyseinen rengas 205/50r17-koossa toimii C-sarjan mersun alla,ensi viikolla on luovutus. Esittelyautossa oli Nokian 7;kat tuumaa pienempänä ja korkeammalla profiililla niin siinä ne hieman huojuivat.

Omakohtaisesti tuo mainittu koko pelittää varsin muikeasti tämän segmentin kokoisissa autoissa, ei notku, tosin rullaa kyllä hyvin.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

3.6 V6

Edelleen ei voi kun kehua conteja (icecontact), on hiljaiset ja todella pitävät. :) Aluksi olin ottamassa hakkapeliitta seiskat, mutta kaveri, joka ajaa töikseen taksia E-mersulla sanoi, että älä koske niihin, ovat kyllä kestävät, mutta pito huono. Testaa työn ohella eri merkkejä, joten luulisi tietävän mistä puhuu.

Vielä on kaikki nastat conteissa jäljellä... :)




Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 12.02.12 - klo:22:46
Edelleen ei voi kun kehua conteja (icecontact), on hiljaiset ja todella pitävät. :) Aluksi olin ottamassa hakkapeliitta seiskat, mutta kaveri, joka ajaa töikseen taksia E-mersulla sanoi, että älä koske niihin, ovat kyllä kestävät, mutta pito huono. Testaa työn ohella eri merkkejä, joten luulisi tietävän mistä puhuu.

Vielä on kaikki nastat conteissa jäljellä... :)





Tähän taksikuskien rengastietämykseen on ihan pakko kommentoida:

Tunnen ko.ihmistyypin edustajia useammankin ja kaikkien puheet hyvistä ja huonoista renkaista menevät yleensä täysin ristiin keskenään. Toinen kehuu Kumhoa ja toinen Contia. Taksikuskeilla on renkaiden suhteen sama ongelma, kuin meillä muillakin: he ajavat entiset loppuun ja sitten uusia verrataan...niin mihinkäs niitä verrataan? Mistäköhän rengasliikkestä saisi koeajoon renkaita omaan autoon?

Minun mielestäni tämä on ihan hyvä konsti: koeaja autoliikkeestä samanlainen auto kujin itselläsi on ja jossa on eri renkaat. Saa vähän tuntumaa muihin kiekkoihin, eikä tarvitse verrata loppuunajettuja ja uusia keskenään. Eihän sieltä varmaan juuri niitä renkaita löydy, joita haluaisit kokeilla, mutta saattaa tulla yllätyksiä suuntaan tai toiseen muiden rengasmerkkien kohdalla. Tällä metodilla vaihtuivat meidän Audin ensiasennus-Michelinit (kesä) taannoin toiseen merkkiin.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: JNorr - 12.02.12 - klo:21:18
Kerro toki kuinka käy. En voi kyllä moittia renkaita ollenkaan. Luonnollisesti autokin vaikuttaa asiaan ja Jetan alla ne toimivat kyllä loistavasti. Ero edellisen auton käyttäytymiseen talvikeleillä (Golf V) on huima. Vaikka golffikin toimi hyvin, on tämä uusi paketti paljon parempi.

Hyvin kävi,nyt 300km ajettu tuulisissa ja lumisissa olosuhteissa ja hyviltä tuntuu,paljon jykevämpi tuo koko :)

Antti

Justiinsa tuli tehtyä kaupat Contin VikingContact 5:sista ja torstaina alle.
Vähän on jopa ollut tilanteitakin nykyisillä 7 vuotta vanhoilla Contin kitkoilla  ::)
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

ram1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.02.12 - klo:22:50
Paska puhetta :-X
Ei ainakaan hintansa väärtit.Puolet halvemmat pitää yhtä hyvin.Vaihtaisin koska vaan Kumhon kw22:n jotka oli viime talvena.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.02.12 - klo:23:14
Ei ainakaan hintansa väärtit.Puolet halvemmat pitää yhtä hyvin.Vaihtaisin koska vaan Kumhon kw22:n jotka oli viime talvena.

Sulla taisi olla run flatit? Voisiko ne olla jäykemmän rungon vuoksi erilaiset pito-ominaisuuksiltaan/käytökseltään ::)

Ei ole kyllä ollut pidossa valittamissa Ocun alla hakkis seiskoissa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.02.12 - klo:23:40
Sulla taisi olla run flatit? Voisiko ne olla jäykemmän rungon vuoksi erilaiset pito-ominaisuuksiltaan/käytökseltään ::)

Ei ole kyllä ollut pidossa valittamissa Ocun alla hakkis seiskoissa.
On rft:t, mutta noilla Noksun hinnoilla en ikinä ostaisi.Puoleen hintaan parempi ajettavuus,ja pito lumella.Mun mielestä toi jääpitotaistelu mennyt jo liian pitkälle, kun huomioidaan, että 90% talvesta ajetaan normaalioloissa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Claves

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 07.02.12 - klo:13:58
Minua onnistui eräs Nissan kauppa huijaamaan nelisen vuotta sitten. Ja ostin Hakkapeliitta WR kitkat. Olihan ne upeen näköiset,kulumis merkitkin numeroina kulutuspinnassa. Kysyin vielä että onhan nämä varmasti Suomen oloihin tarkoitettu. Totta kai eikait näitä muuten myytäisi. Vieressä oli jotkut kiinan Goodridget,niin valinta oli selvä.Lukihan niissä että Nokian hakkapeliitta ja MADE IN FINLAND. Mutta mitään niillä ei kyllä tehnyt,keskieuroopan välikelin paskat .Ei minkäänlaista pitoo oikeistaan millään kelillä. No nyt on ihan Talvikäyttöön tarkoitetut Hakkapeliita kitkat toista talvea alla,ja hyvin pärjää

Nokialta on tullut uusi keski-Euroopan kitka WR-D. Teknikens Världin testissä sai paremmat kokonaispisteet kuin R. Itse en katso testin lopputulosta valitessani passeleita gummeja. Käyttötarve ratkaisee. Kitkat ovat, yllätys yllätys, pidoltaan nastoja heikommat jäällä, lumella samaa tasoa ja märällä ja kuivalla pinnalla nastoja parempia ja ajossa hiljaisempia. Näin siis yleisesti. Itsellä ekaa talvea kitkat alla enkä enää palaa nastoihin jos en muuta maalle.

Kaverilla on noi vanhemmat WR:t ja on hirmuisen tyytyväinen.

Viidakon sanonnan mukaan toiselle on vähän paha mennä ostamaan renkaita ::)

Testin voi ladata täältä ilmaiseksi:
http://www.teknikensvarld.se/2011/09/15/24471/vinterdacktest-2011/

Kaivosmies

Tälle talvelle joutui ostamaan uudet gummit: Nokian Hakkapeliitta R, 225/45 17" taisi olla 820â,¬ allelaitettuna. Edelliset oli samankokoiset Nokian Rsi:t ostettu syksyllä 2007, ne olivat selvästi huteramman tuntuiset asvaltilla. Eli kehitystä on onneksi tullut. Sitä edelliset Blizzakit oli paremmat kuin Rsi:t - mittarina oma tuntuma.


Quattroll nyt

Contin winter 2 nastarenkaat 205x55x16 vuodelta 2007 ja 225x45x17 vuodelta 2010 olleet käytössä.
Molemmissa nastat pysyneet todella hyvin. Yhteensä 3 nastaa irronnut.
Kaksi talvea molemmilla sarjoilla ajettu.
Rauhallinen sisäänajo ratkaiseva tekijä, muutoin nastat irtoilee.

Rengaspainetta suosituksia enempi, muutoin vähän vetelät ainakin keväämmällä kun lämpenee.
Olleet mielestäni asialliset, nastan ääntä toki jonkun verran on, mutta melkein kaikkeen sopeutuu.

Contillakin oli huonoa nastaerää välillä, nastat irtosivat ja katkeilivat helposti.
Taisivat jotkut saada takuuseenkin uudet kumit.

Wilburi

Minulla on myös tällä hetkellä alla Contin. Kolmen talven jälkeen olen yhden nastan huomannut irronneet. Aika moiset lullat ne kyllä ovat ainakin 50-sarjalaisina. Mito on erinomainen.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 31.03.12 - klo:21:21
Minulla on myös tällä hetkellä alla Contin. Kolmen talven jälkeen olen yhden nastan huomannut irronneet. Aika moiset lullat ne kyllä ovat ainakin 50-sarjalaisina. Mito on erinomainen.

Onkohan jokin taho testannut talvirenkaiden ominaisuuksia kun alkaa lämpötila nousta nollan lämpöisemmälle puolelle. Olen täällä jo aikaisemmin moitiskellut Contin IceContactin suuntavakautta - tai pikemminkin sen puutetta - isommissa nopeuksissa ihan talvisaikaan. Kun nyt on alkanut talvi taittua, tilanne alkoi paheta entisestään; melkoista luikertelua oli moottoritiellä 1½ viikkoa sitten lämpömittarin kivutessa tuonne +11 asteen paikkeille. Nyt ovat sitten kesätassut olleet runsaan viikon alla ja odotellaan maanantaiaamuksi lunta...

Reneto

Mitä, eikö ole vielä aloitettu talvirenkaat 2012-2013 -topiccia??
Ei se mitään. Tuli tehtyä tiukan budjetin talvirengas-kaupat ja ostin vanhaa mallia, eli Good Yearin Ultra Grip Extremet 16" koossa. Vanteiksi valikoitui edulliset Etabetan Tettsutit. On ne vaan halpisvanteiksi aika messevän näköiset. Koko paska maksoi töineen 905 euroa.
Good Yearilla on ihan uusi nastarengas, ice arctic tjsp. Viisikymppiä säästin kun otin edellisen mallin renkaat. Tiedä sitten kannattiko  ::) Hyvin ne extremet on kuitenkin pärjännyt testeissä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 25.07.12 - klo:21:37
Viisikymppiä säästin kun otin edellisen mallin renkaat. Tiedä sitten kannattiko  ::) Hyvin ne extremet on kuitenkin pärjännyt testeissä.

Hiljainen ja suht mukava rengas ajella, pidossa jää hiukan kärkipään renkaista mutta kyllä tuolla tulee toimeen oikein mukavasti. Säästön kannattavuudesta on vaikea sanoa mitään ennen kuin uudesta on kokemuksia, sehän voi olla jopa huonompi kuin vanha ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mikko

Juuri viimeviikolla kävin hakemassa tarjouksia Contin IceContacteista, varsin hyvässä talvirengaskoossa 235/40 R18. Tuli kuitenkin muuta puuhaa enkä ehtinyt viedä vanteita pajalle. Pitäisi ehtiä hoitamaan homma vielä tällä viikolla.

Halvaksihan tämä lysti ei tule kun on kotimaan myyjien varassa. 1120 euroa töineen oli paras tarjous.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 25.07.12 - klo:21:37
Mitä, eikö ole vielä aloitettu talvirenkaat 2012-2013 -topiccia??
Ei se mitään. Tuli tehtyä tiukan budjetin talvirengas-kaupat ja ostin vanhaa mallia, eli Good Yearin Ultra Grip Extremet 16" koossa. Vanteiksi valikoitui edulliset Etabetan Tettsutit. On ne vaan halpisvanteiksi aika messevän näköiset. Koko paska maksoi töineen 905 euroa.
Good Yearilla on ihan uusi nastarengas, ice arctic tjsp. Viisikymppiä säästin kun otin edellisen mallin renkaat. Tiedä sitten kannattiko  ::) Hyvin ne extremet on kuitenkin pärjännyt testeissä.

Itselläni oli aikoinaan Scoutissa noi Extremet koossa 215/55R17 ja voin sanoa, että oli tappo renkaat. 40 km/h oli vielä liikaa sohjokelille. Asfaltilla pelas ihan ok, mutta loskassa ja lumessakin aika onnettomat. Vaihdoin vajaan vuoden ajettuani Nokian Rsi kitkoihin, enkä katunut minuuttiakaan. Kyseiset Rsi:t olleet alla nyt 4 talvea ja vaihtuvat tulevalle talvelle Nokian Hakkapeliitta R:n. Ostin keväällä käytettynä 300 â,¬:lla, mutta kaikissa pintaa yli 8 mm... Mielestäni aika hyvä kauppa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

livejungle

Kahdessa firman autossa on nuo Ultragrip Extremet koossa 205/55 R16. Niillä pari talvea olen jo ajanut työajoja.
Mielestäni pitää oikein hyvin hintaisekseen ja melkein keväällä ostin samanlaiset octaviaan. Jäi kumminkin ostamatta niin joutuu nyt syksyllä kaupoille.
Jos noita vielä saa niin kovasti on harkinnassa..

SamKoo

Hankinnan alla olisi kanssa 195/65/15 talvirengastus. Parissa edellisessä autossa ollut kitkat ja miettinyt olisiko nastarenkaiden vuoro, Goodyearilta tulossa uusi malli nastarenkaaseen ja kuuleman mukaan "mullistava" uutuus nastarengasmarkkinoille.. Harkinnassa tällä hetkellä Nokian HKPL R kitkarenkaan osalta. Nastarenkaasta HKPL 7 tai Goodyearin ultragrip extreme joka on melkein 100 erkkiä halvempi HKPL 7:kaan verrattuna, hankalia valintoja kun ei ole vain yhtä hyvää merkkiä/mallia kitka/nasta vaihtoehdoista puhumattakaan  :D
Volvo XC60 R-Design -12

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.07.12 - klo:22:38
Juuri viimeviikolla kävin hakemassa tarjouksia Contin IceContacteista, varsin hyvässä talvirengaskoossa 235/40 R18. Tuli kuitenkin muuta puuhaa enkä ehtinyt viedä vanteita pajalle. Pitäisi ehtiä hoitamaan homma vielä tällä viikolla.

Halvaksihan tämä lysti ei tule kun on kotimaan myyjien varassa. 1120 euroa töineen oli paras tarjous.
Mistä liikkeistä kysyit Conteja? Itse just sain pari tarjousta kahdesta espoolaisesta liikkeestä, tosin koko oli hiukan eri 225/45R18

Rengasmaailma: 1007eur vanteille asennettuna
Tekno-Rengas: 985eur vanteille asennettuna

Vielä odottelen Tekno-pyörän tarjousta.

Tosin ei ole vielä lukkoonlyöty että rengas olis tuo Conti. Bridgestone Noranza 2 EVO olis ollu yks mutta ei valmisteta tuossa koossa.
Yks vaihtoehto olis Hakkapeliitta 7, on vähän kallis 1157eur (Rengasmaailma) tai Michelin X-Ice North 995eur (Tekno-rengas)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy