skoda octavia 1.8 lämmöt ei nouse kuin 1/4 (n. 45 asteeseen)

Aloittaja ja jää, 28.11.13 - klo:08:51

« edellinen - seuraava »

ja jää

joo eli mulla on 1.8 octavia vm.98. siin on nyt reilu pari kk ollu semmonen ongelma et lämmöt ei nouse kuin noin 45 asteeseen, vaikka ajas kuinka pitkää matkaa. joskus lämmöt saattavat käydä 70 tienoilla mutta sittenn taas laskee 45. auto käy muuten hyvin ja puhaltaa lämmintä sisään.  autossa myös katalysaattorista sisuskalut irti, rämisee, voiko se jotenkin vaikuttaa lämpöjen alhaalla oloon?

missä voisi olla vika? kiitos  :)

j.s.h

Termostaatti jumissa ja kierto aina jäähdyttimen kautta? Kokeile lämpeneekö jäähdytin vaikka moottori on kylmä.

azii

Meillä 1.6:ssa sama ongelma. Jäähdyttäjän sähkötuuletin pyörii koko ajan, eikä lämpö pääse kohoamaan. Onkos siinä jokin anturi särkynyt joko moottorin puolella tai itse tuulettimessa?

lemmentalja

Termostaatin vaihto tai pelkkä lämpötila-anturi jos todella sisääntuleva ilma kuumaa eikä mahdollista kurkata koneella mitä lämpöjä siellä näyttää. Skodassa lämpötila-anturilla/jäähdyttimen puhaltimen anturilla lähtisin liikkeelle.   
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: azii - 28.11.13 - klo:13:13
Meillä 1.6:ssa sama ongelma. Jäähdyttäjän sähkötuuletin pyörii koko ajan, eikä lämpö pääse kohoamaan. Onkos siinä jokin anturi särkynyt joko moottorin puolella tai itse tuulettimessa?
Lämpötila-anturi rikki, moottorinohjaus on tämän huomannut ja pitää varotoimenpiteenä flektin toiminnassa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ja jää

minulla ei flekti pyöri, tänään ajoin 10km ja lämmöt näytti taas 1/4 mittaris, moottori tuntui kylmältä, jäähdytin oli ylhäältä lämmin ja alhaalta kylmä, ylävesiletku oli lämmin ja alavesiletku kylmä. mikähän mahtaa olla?

TDiih

Lainaus käyttäjältä: ja jää - 29.11.13 - klo:09:02
minulla ei flekti pyöri, tänään ajoin 10km ja lämmöt näytti taas 1/4 mittaris, moottori tuntui kylmältä, jäähdytin oli ylhäältä lämmin ja alhaalta kylmä, ylävesiletku oli lämmin ja alavesiletku kylmä. mikähän mahtaa olla?

Termostaatti jääny jumiin aukiasentoon, niin kuin aikasemmin jo  j.s.h mainitsi. Kuuluisi aueta vasta kun moottorin lämmöt ovat normaalit.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

ja jää

okkei, voikos sille tehä mitään? vai pitääkö vaihtaa uusi termostaatti?

lemmentalja

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Joonasaa

Itsellä octaviassa (1.8 20v) oli samaa ongelmaa. Tuulettimen kun löi nollille (tai piti kylmällä), niin lämmöt nousi vähän lähemmäs normaalia mutta ei kuitenkaan. Vaihdoin termostaatin, heti alkoi lämmöt nousta normaaleihin lukemiin. n. 2 tuntia meni hommassa kun itse teki. Termostaatti oli aika ahtaassa paikassa ihan laturin "takana".   :-\ :)
Octavia mk1 1.8 20V

ja jää

pitääkö jäähdytysnesteet muute laskea kun termostaatin vaihtaa? ja onko lämpötilatunnistin siinä termostaatin kotelon päällä?

Joonasaa

jos sulla on 1.8 ahtamattomalla koneella (AGN), niin lämpötila-anturi ei ole siinä termostaattikotelossa, vaan muistaakseni siellä toisella puolella moottoria olevassa letkussa. Itsellä ainakin laski vedet alle, ensin letkusta, mikä tulee termostaatille ja kun irrotti termostaatin, niin tuli loput vedet ulos. ;D
Octavia mk1 1.8 20V

ja jää

joo siis sama 1.8 20v. (ei ahettu),  okkei :) tarviiko purkaa mitä et saa sen termostaatin vaihettua?  mitenkäs näissä skodissa ku laittaa sit uudet nesteet nii pitääkö ilmata, miten vai mite se nesteitten lisäys hoidetaan?

Joonasaa

Vesiletku piti irrottaa termostaattikoteloputkesta ja sit kotelo irti (kiinni kahdella ruuvilla). Sitte näkyykin jo termostaatti. Kotelon avaamiseen kannattaa käyttää kuusiokoloavainta. Ei tarvinnut ilmailla. Lisäsin vaihdon jälkeen vettä niin, että nousi säiliöön ja sitte käytin moottoria hetken, että vesi laski ja sammutin ja lisäilin lisää niin kauan, ettei enää laskenut säiliöstä. Kuvassa näkyy tuo kotelo tuossa laturin takana.
Octavia mk1 1.8 20V

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy