Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - VWonderman

#1
Myydään / MYYTY
06.10.20 - klo:01:28
MYYTY, saa (ja pitää) poistaa. 8)
#2
Audi / Vs: Audi S4 B8 Avant -09
01.05.16 - klo:21:42
Tuli muuten bongattua tämä Eteläisellä Hesperiankadulla tänään ja onhan se nyt parkissa aivan pirun matala. :D Hyvin kyllä erottui muista. :)
#3
Audi / Vs: Audi S4 B8 Avant -09
21.04.16 - klo:20:49
Nonni, nyt ei ainakaan pääse linnut pesimään renkaan ja kaaren väliin. :D Miten ajettavuus ja mukavuus muuttui pussien myötä?
#4
Kannattaa sitä luuserimanuaaliakin lukaista niin aukeaa auton toiminnot enemmän. :P
#5
Lainaus käyttäjältä: Toppura123 - 16.11.14 - klo:20:17Huomenna noudetaan Postista kuulemma vahoista yksi parhaimmista Kova Vahoista =)

ValetPRO Beading Marvellous
Pirulainen. :D Ehdottomasti kerrot sitten kokemuksia ja kyseisen tuotteen pysyvyyttä. :P
#6
A5 / Vs: Audi A5 chat
14.11.14 - klo:16:12
Jos lukee sen tekstin silmät auki, niin huomaa että "moottoriin on saatu luotua vanhan 5-sylinterisen hurinaa". Eli kikkailuilla on ääntä saatu muutettua eikä sylinterien määrällä. ;)
#7
Siksi tuppaan jättämään auton kauemmas, esim. Oravannahkatorin nurkille, niin ei tarvitse edes maksaa. :) Tosin tänään keli oli melko kehno.

Mutta siistin oloinen on Audi, hienoja kuvia ja hauskaa kerrontaa! :)
#8
Eilen osu silmiin Kauniaisissa mattamusta VW Golf mk5 GTI, kilvet VWG-71. Oli näemmä vähän enemmänkin tehty muutoksia ulkokuoreen. Hetki tämän jälkeen Bembölessä tuli vastaan valkoinen Mersun E W212 rekkareilla JEL-1.

Aiemmin päivällä näin vielä valkoisen BMW 328i GT:n M sport paketilla, mutta sen erikoiskilpeä en enää muista. :-[
#9
DOT-5, tummanruskea A6 allroad lepäs puoli tuntia sitten Mankkaan "ostoskeskuksen" parkkiksella.
#10
Ã,,sken tuli tungettua Jaggen lyhtyihin lähivaloihin nuo uudet Philips Xtreme Vision +130% ja pitkiin GE Megalight Ultra 120% (oi miten hienoja nimiä ;D). Pitkissä värisävyn ja kirkkauden ero oli silminnähtävä ihan näin päiväsaikaankin, nyt valo on valkoisempaa ja kirkkaampaa. Lähivaloissa taas en huomannut vielä mitään eroa niissä aikaisemmin olleisiin Xtreme Vision +100%:n. Sen huomasin, että nämä uudet on valmistettu Puolassa, kun taas vanhat oli saksalaista laatua. Uusissa kyllä lukee, että suunnittelu on tapahtunut edelleen Saksassa... ::)

Katsellaan :)
#11
Ulkopinnat / Vs: Autonpesuaine keskustelu
30.09.14 - klo:19:12
Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:35Nyt kun olen tykäistynyt chemical guysin tuotteisiin.
Sama vika. ;D

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:35Mitä eroa seuraavissa on, ja mitä kannattaa hankkia:
-citrus wash and gloss
-mr. pink
-maxi suds 2
-glossworkz
-honeydew snowfoam

Auton pesen käsin ämpärin kanssa.

Pesun jälkeen olisi tarkoitus laittaa:
Jetseal 109
CG blacklight
sealant
ja joku vaha
Kinnaspesuun CW&G, toimii etenkin talvipesuissa hyvin ja jättää nätin pinnan. Maxi Suds II taasen on enemmän vaahtoava, jolloin Mr. Pinkin ja Honeydewin tavoin sopii hyvin myös vaahdottimeen. Pesuteho ei ole yhtä hyvä kuin CW&G:ssä, toki täysin riittävä normaaliin likaan. Glossworkz taas on vielä liukkaampi ja kiiltävämpi kuin CW&G, mutta sitä joutuu noiden edellämainittujen tavoin käyttämään enemmän. CW&G:ssä kun on sekoitussuhde 5ml 10 litraan vettä, kun nuo muut pesuaineet annostellaan n. 15ml vastaavaan määrään vettä.

Mitään älyttömän suuria ei erot kuitenkaan pesuaineiden välillä ole, tuntuvat erot ovat käytännössä värissä ja (hyvässä) tuoksussa. Itse olen ennen vahausta pessyt auton Citrus Wash Clearilla, jolla ei pitäisi jäädä ylimääräisiä vahajäämiä pintaan.

Pesun jälkeen sitten Blacklight alle ja Jetsealia pari kerrosta päälle niin pitäs pärjätä. :) Top Coatiin olen hieman pettynyt keston suhteen (noin 2-3kk), joten talvea vasten en sitä suosittele.

Itse hankkisin siis Citrus Wash & Gloss:n, Maxi Suds II:n ja päälle Blacklight ja Jetseal 109. TÃ,,STÃ,, taulukosta on hyvä katsella tuotteiden eroja.
#12
Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:38voisi seuraavaksi kokeilla petes 53, tai cg 5050.  Kokemusta kenelläkään?  :)
Eipä ole, talvea vasten aattelit laittaa? Mitä nyt on kokemuksia Chemical Guysin Blitz:stä ja Top Coatista, niin molemmat ovat kestoltaan hävinneet esim. FK1000p:lle. Tosin nuo molemmat CG:n tuotteet ovat aivan naurettavan helppoja käyttää ja tuoksuvat hyviltä. :)
#13
Lainaus käyttäjältä: repomies - 27.09.14 - klo:18:25Xtremevisioneista on nyt tullut uusi "130%"-versio. Tiedä häntä sitten, onko niissä mitään muuta eroa entisiin kuin markkinoinnissa käytetty prosentti.
Olin hätäinen ja menin tilaamaan parit paketit Kiiltovaunusta ko. polttimoita H7-kannalla. :D Paketit pitäs huomenna saada hyppysiin.
#14
Eilen Tapiolassa harmaa pikkumersu, AMG-45. Ja toissapäivänä Kehä I:llä ruskea Touran, XV-1.
#15
Lainaus käyttäjältä: calculus - 02.09.14 - klo:18:47Tänään Pirkanmaalla tiellä 57 vastaan tullut kuorma-auto lähti yhtäkkiä ohittamaan keskeltä n. 10 auton jonoa, meikäläisestä piittaamatta. Onneksi ko. tieosuudella on todella leveä piennar, ja pystyin väistämään sinne. Muuten olisin osunut ainakin kulmittain vastapalloon raskaan ajoneuvon kanssa. Vai ajatteliko kuski, että tuonne mahtuu hyvin väistämään, antaa mennä vaan...

Olipahan taas yksi esimerkki siitä, miksi pidemmälläkin ajomatkalla ja hyvällä tiellä pitää koko ajan keskittyä ajamiseen ja liikenneympäristön tarkkailuun.
Samankaltainen tilanne:

http://www.youtube.com/watch?v=zVgM4p-KrqM#ws

?
#16
Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.09.14 - klo:19:50Omassa käytössä Philipsin xtremevision näemmä kestää lyhkäisissä yli vuoden ja enempi kuin 20tkm.
Jaa, meillä kyrvähti Jaggesta Xtremevision aika tarkalleen 10kk käytön ja reilun 22tkm jälkeen. :D Osasyy ennenaikaiseen kärähtämiseen on varmasti sillä, että käynnistettäessä valot sammuvat starttauksen ajaksi ellei käännä valokytkintä 0-asentoon. No, nyt on uudet paikoillaan.
#17
Oma Fiasko saa nauttia Teboil Diamond 5W-30:stä, Volvo imee Castrolin Edge 0W-30:sta ja Jaggeen kaadetaan huollossa vähän mitä sattuu, alunperin oli Castrolia, sitten Mobilin 3000:sta ja viimeksi laitettiin jotain Liqui Molya. :o Kaikki noista 5W-30:sta. Castrolin Magnatecia tuohon suositellaan, joten pitää varmaan kantaa omat öljyt seuraavalla kerralla huoltoon...

Ã,,änestykseen laitoin Castrolin.
#18
Audi / Vs: Audi Allroad
14.08.14 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Arte - 13.08.14 - klo:18:19
Vähä jännittää että onko ne 5% kalvot liian tummat yleisilmeeseen. Mut niillä mennään. Eipähä nää taakse. Ja piskikin saa olla rauhassa kontissa.

Otin siihen vaaleen nahka-alkantaara sisustan. Seki vähä jännittää, onko se miten herkkä ottamaan esim. sinisistä farkuista väriä ja saakohan siitä paskalänttejä pois.
-Kokemuksia vaaleista nahka-alkataaroista, onko miten herkkiä? (Tääkin ois ollu varmaan hyvä kysyy pari kk sitte.)
5% kalvot on kyllä varmasti aika synkät, mutta vaalea sisusta helpottanee "ahdistusta". Itsellä ei ole pahaa sanottavaa valkoisista täysnahkapenkeistä, viikon-parin välein kostealla mikrokuituliinalla pyyhkimällä ja sitten noin kerran parissa kuukaudessa esim. Chemical Guysin Nonsensen ja mikrokuituliinan kanssa pysyvät nahat siistinä. Toki kuskinjakkaran vasempaan sivutukeen on jo jonkin verran sinertävää sävyä jäänyt farkuista, mutta ne olen saanut häivytettyä kohtuullisen hyvin le chat-kissasaippualla. Alcantaran pesuun käy sitten ihan yleispesuaineet (Pineline tms) laimealla seoksella, varoo vaan ettei penkkiä ihan läpimäräksi kastele.

Onnea edelleen hyvästä autovalinnasta, allu kelpaisi meikäläisellekin. :)
#19
En sitten kerennytkään paikalle, pyörähdin kyllä parkkiksella kymmenen aikoihin. :D Jaggen kiillottelut venyivät sen verran pitkälle, että hämärä kerkesi laskeutua... Mutta toivottavasti miitistä tulee kuvia näkyville. :)
#20
Kai meikäläinen sinne jollain kinnerillä pääsee tulemaan, matkaa ei ainakaan tuhottomasti ole. Auton pesulle tuskin on tarvetta jos saan Jaggen alle, pitää siis varmaan tulla Fiestalla. :D
#21
Lainaus käyttäjältä: Loortti - 08.07.14 - klo:13:48Sinol lähes puhdasta alkoholia, joten ei jätä mitään kalvoja yms lasin pintaan vaan jämät haihtuvat pois. Näin ainakin lasifirmoissa tahtovat tehdä lasien puhdistukset kaikken parhaiten.
Toimii kyllä varmasti, mutta auta armias kun menet tiputtamaan tuota muovipinnoille. ::) Siksi käytän lasinpesuun ulkona ja sisällä edellä mainitsemiani CG:n Glassworkzia ja CarPron Eraseria, eikä niistä ole mitään rantuja jäänyt kun kunnolla mikrokuituliinoilla pyyhkii.

AG:n Car Glass Polishista jäi hieman kaksijakoinen vaikutelma, aluksi vaikutti kirkaalta, mutta kosteassa lasissa näkyy pyyhintärajat jota ei noilla edellämainituilla tapahdu. Lisäksi aineen höyrystymisenesto-ominaisuudet eivät ainakaan itselläni ole toimineet...
#22
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
28.06.14 - klo:13:05
Lainaus käyttäjältä: msvahn - 27.06.14 - klo:18:39Hyvä tietää, että Eibach sittenkin olisi kovahko vaikka lueskelin porukan kehuneen (subjektiivistakin aina tuo mukavuus).
Takaraivossa kummittelee vaan tuo AP:n kommentti: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7876.msg361985#msg361985

Lainaa-Alustapuoli koki päivitystä talven aikana, Eibach ProStreet vaihtui B12 kittiin ja nyt meno on pehmeämpää.

Voisiko KW Street Comfort olla yksi vaihtoehto? Tässä Male80:n kokemuksia alustasta Superbin alla. Tuo pitäisi saada nostettua tarvittaessa lähelle normikorkeutta, jos olen oikein käsittänyt? Valmistajan sivuilla lukee näin:

LainaaWith the individual height adjustable KW street comfort coilover kit a lowering of 10-40 mm can be realized, depending on the vehicle.
#23
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
27.06.14 - klo:00:18
Lainaus käyttäjältä: msvahn - 26.06.14 - klo:20:31Yritin tuossa B8 madallustopiikkia lueskella ja kiinnostaisi mikä on Eibach Pro Street S:n max. korkeus mille ne voi ajettavuusmielessä nostaa esim. talvella?
Tüvit kai sallii vain miinusmerkkisiä setuppeja eli max -20/-10mm, mutta saako nuo noin normialustan korkeudelle niin että toimivat? Vaimolle voisi tuollaisen päivityksen tehdä, mutta talvikorkeudesta en voi tinkiä. Omani Drive Select -alustalla raapii lumisemmissa keleissä ihan riittävästi, joten en halua talveksi molempia lumiauraksi.
Hmn, jotkut ovat pitäneet tuota Pro Street S:ää vähän turhan jämäkkänä normiajoon, joten ratkaisu voisi löytyä Bilsteinin puolelta? Säädettävyyttä olisi lisää, toki hintaakin sitten mukaisesti...

Pro Street S:ssä on minimimadallus juurikin tuon -20mm, eli samaa tasoa mitä tuon drive select/tehtaan sporttialustan kanssa. Vaimosi autosi taisi olla ihan normialustalla?
#24
Lainaus käyttäjältä: teemur - 19.06.14 - klo:07:57S60 Volvossa vimosen päälle tyylitelty pakoputken pää  :D
Vähän samanlainen viritelmä näkyi muutama päivä sitten punaisessa Alfan 159 farkussa, alkuperäsen pillin päälle/jatkeeksi oli laitettu täysin sopimaton krominen pää, joka törrötti yli 10cm takapuskurista. Pää oli lisäksi ruostunut aika rumaksi. ::)
#25
Taitaapi se oma ennätys olla toistaiseksi vasta reilun 400km luokkaa, joka tapahtui viime sunnuntaina. Siirtymät siis Espoo-Turun Kakskerta-Salo-Inkoo-Espoo-Helsinki-Vantaan lentoasema-Espoo. Noh, eiköhän matkat tuosta kasva kun on jo alustavasti suunnitteilla päiväreissut Joensuuhun ja Powerparkiin. :)

Niin ja tuo sunnuntainen ajo tuli ajettua V50 Volvolla. Mopoaikoina tuli parhaimmillaan veivattua n. 220km päivässä, kroppa oli kyllä kipeä tuon jälkeen. ::)
#26
Ei nyt varsinaisesti hermoon ottanut, mutta suurta hämmennystä kylläkin. Pari tuntia takaperin olin liittymässä Kehä I:lle Pakilan rampista, kun vilkaisin vasempaan taustapeiliin. Hyvä, ketään ei ole lähietäisyydellä niin ei muutakun vilkkua vasemmalle ja muitten sekaan. Mutta mitä vielä nopea vilkaisu uudestaan pelasti yhteentörmäykseltä, kun kaksi kestorusketuksen saanutta vähemmistökansalaista otti kaiken irti vaaleansinisestä G-kopan viistoperä-Astrasta. "Ã,,ijät" paahtoi aivan miljoonaa ohi räikkää soittaen ja pitkät päällä, jatkaen samalla tyylillä muiden edessäolleiden kohdalla. Poukkoilua kolmen kaistan välillä ja käsittämättömiä nopeuksia näytti riittävän. Harmi etten kerennyt/tajunnut hämmästyksissäni ottaa rekkaria ylös, ei siitä olisi selvääkään saanut Astran kuraisuuden takia. ::)
#28
Aijai, taitaa Audi hävitä suorituskyvyssä kun moottorista uupuu 10hv. :( Lisäksi tässä ei ole aitoa quattroakaan, joten kyseessä ei ole aito Audi. Siitä huolimatta varmasti maksanut ainakin kahden Ocu III RS:n verran. :o





Mutta onnea uudesta kinneristä ja huolettomia kilometrejä!
#29
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 09.06.14 - klo:20:14Täällä puhutaan että liuotinpesu vie vahat pinnasta......ei muuten pidä paikkaansa ainakaan wurhthin pinelinen kohdalla. Eli ensin autosta huuhdellaan painepesurilla enimmät kurat alkaen alhaalta ylöspäin, sen jälkeen pinelineä vaahdottimella pintaan , muutama minutti annetaan vaikuttaa ja sitten huuhdellaan huolellisesti.

Tämän jälkeen jos haluaa voi auton pestä vielä ja on kauan edellisestä pesusta mutta monasti pelkä huuhtelu pesu riittää.
Kyllä muuten vie, tai sitten en vain osaa. Yli 15% seoksella tuntuu jo mikä tahansa vahapinta kärsivän. Normaalisti menetelminä olen käyttänyt max. 10% seosta pienestä painepullosta tai puutarhaletkun päähän laitettavasta "sekoittajasta", jolloin pesuteho ei riitä kun huuhtelukin tapahtuu tuolla puutarhaletkulla. Esipesu vaatiikin ainakin meikäläisellä aina myös shampoopesun kintaan kanssa, jotta tulee puhdasta. Painepesuri olisi varmasti erittäin helpottava laitos... ::)

Lainaus käyttäjältä: rami - 09.06.14 - klo:19:54Olen kyllä omistanut kymmeniä uusia autoja eikä niitä ole tarvinnut myllyttää ainuttakaan. Ainut vaihe mikä oli VAG autojen maalauksessa 80-90 luvulla kun siirryttiin vesimaaleihin  oli ikävä kauhtuminen jo 2-3 vuoden ikäisissä autoissa.
Sen jälkeen ovat maalit parantuneet laaduiltaan.
Pese auto säännöllisesti ja vahaa tavallisella vahalla 2-3 kertaa vuodessa mielestäni riittää.
Tietysti jos haluaa sen kanssa puuhastella on asia erikseen,mutta lopputulosta tuskin edes huomaa. :D
Tarkka autonpitäjä olen minäkin ,mutta en kyllä lähde autoa myllyttämään kovin mielelläni.
90-luvulla monissa autoissa ei vielä ollut lainkaan lakkakerrosta normivärien kanssa, jolloin maalipinta harmaantui nopeasti. Maalit ovat itseasiassa joissain tapauksissa jopa ohuempia kuin ennen mm. ympäristö- ja kustannusvaikutusten takia. Omassa autossani (vs. 96) on ihan normisininen väri ilman lakkaa, jolloin ennen kiillotusta se oli todella kuluneen näköinen. Tässä vertailua.

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.06.14 - klo:09:18
Ei olut pelkkiä markettivahoja (ainakaan hinnan puolesta).

Mitä ne todella hyvät vahat on?

Ei itse viitsi ostaa lukemattomia purnukoita, kun noilla edullisilla testivoittajilla saa niin hyvää jälkea.. jos löytyy joku ylivertainen, niin ilman muuta kokeillaan.
Tuo Swissvax on jo muutenkin sen hintaista, etten minkään ikinä maksaisi vahasta tuollaista hintaa. Kiinteästä vahasta saa helposti kymmeniä vahauskertoja, toisinkuin noista nestemäisistä. Omasta FK1000p-purkista tuskin huomaa että siihen on koskettu, ja sillä on vahattu jo kuusi autoa. 312g purkki tulee siis kestämään vielä pitkään, jolloin litra/kilohinta jää todella alhaiseksi. Todella hyviä vahoja on jo täälläkin moneen kertaan pyöritetyt Finish Kare 1000p, Collinite 476s, Meguiar's #16, Dodo Juice Supernatural Hybrid ja Menzerna Power Lock. Näiden hinta voi tuntua korkealta ja saatavuus huonolta, mutta ne oikeasti ovat riittoisia ja jättävät hyvän jäljen. Tämän kun yhdistää helppoon käytettävyyteen, niin mitä voi enää vaatia? Itse ainakin olen siirtynyt käytännössä kokonaan Turtle Waxin, Korrekin ja AG:n tuotteista noihin "kalliimpiin", enkä ole katunut. :)


Tuosta CarPron TRIX:stä on kyllä kokemusta, toimii hyvin pikitahroihin. Raudanpoistoon käytän edelleen ihan IronX:ää, sillä onhan sitä "vuotamista" niin kiva katsella. :D Molempien yhteispelillä sai likaisista kesä- ja talvivanteista todella puhtaat, mitä nyt joistain vannepainoista jäi osittain vielä liimat paikoilleen.

Tässä vielä kuva kiilloitusta vaativasta maalipinnasta. Kuva siis 10v vanhasta reilut 200tkm ajetusta autosta. Hologrammeja ei ole, mutta muuta pesu- ja lumiharjanaarmua senkin edestä. Lisäksi ovenhakkaumia kyljissä, nirhaumia puskureissa ja kiveniskemiä keulassa. Jopa huollossa sanoivat, että myllytys kohentaisi reilusti yleisilmettä. :D Vai väittääkö joku kirkkain silmin että tuo on virheetön? ::)
#30
Lainaus käyttäjältä: Lebis - 08.06.14 - klo:23:59Voisitko tuoda julki testin missä näitä mainitsemiasi markettivahoja on testattu ja vertailtu näihin ns. laadukkaampiin tuotteisiin?
Auto Bild Suomessa on noita ainakin testailtu.

Bilteman Superwax jäi itsellä kaappiin pölyttymään ihan jo sen takia, että suuaukko on järjettömän iso. Vahaa lurahtaa helposti aivan liikaa pinnalle/liinalle, jolloin käytettävyys ja riittoisuus kärsii. Lisäksi kesto oli melkoista kuraa, alkoi jo ensimmäisessä vesisateessa näyttää antautumisen merkkejä. Korrekin Kestovahan jämät heitin roskiin, sillä korkkia raottaessa meinasi nuppi mennä sekaisin siitä hajusta. Ei se FK1000p myöskään miltään karkilta tuoksu, mutta huomattavasti miedompi käry siitä lähtee.

Vaha itsessään ei juuri lisää maalipintaan kiiltoa, vaan kiilto saadaan puhtaalla ja mahdollisimman naarmuttomalla pinnalla. Vaha/sealant tuo suojan vielä päälle. Kestävyys olisi imo parempi mitata veden ja pölyn hylkivyyttä tutkimalla eikä kiiltomittarin kanssa heiluessa. Juuri tuo veden ja pölyn hylkivyys ovat se seikka, jossa ei tuppaa normaalit markettiversiot pärjäämään, ainakaan kovin hyvin.

Jaggessa on nyt ollut 1. maaliskuuta asti FK1000p pinnassa, joka toimii edelleen. Pariin kertaan olen pesun jälkeen laittanut VP Citrus Blingin pintaan. Vahausolosuhteet eivät todellakaan olleet optimaaliset, sillä vahasin auton ulkona kosteassa +5 kelissä... ::) Tämän huomioon ottaen on vaha pysynyt loistavasti pinnassa, etenkin kun seuraavana päivänä satoi räntää.

Kuva
Kuva 2

Loppuun vielä ero Chemical Guys:n Extreme Top Coatin (konepelti) ja tuon edellämainitun Finish Kare 1000p:n (lokari) välillä:

Eka
Toka

Omaan silmään ainakin näyttää FK huomattavasti paremmalta?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy