Autonpesuaine keskustelu

Aloittaja nikob, 10.11.11 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

Nipademu

Itse en kyllä usko koko tuohon kuivapesuun. Menee vaan rahat hukkaan. Nytkin on sellainen suolapaska pinnassa, että ei lähde millään viherpiiperöiden virityksillä. :) Raskaat aineet vaan kehiin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Vesihiisi

Kevättä odotellessa pitää jo vähän funtsia pesu-ja vaha-ainearsenaalia...

Rapakelien vähetessä mikä olisi hyvä suositus peruspesuaineeksi? Mielellään sellainen, joka ylläpitää hyvin kiiltoa, eli saa sisältää vahaakin.

- Chemical Guys Glossworkz?
- Dodo Juice Sour Power?
- Wolf's Chemicals Wash n' Wax Agent Orange?

Perusaineista hyväksi olen havainnut Korrekin Kestopesun. Oikeastaan ainoa harmin aihe on se, että pullo kuluu melkoisen nopeasti.

Nämä lienevät täysin vahattomia?
- Bilt Hamber Auto-wash
- Chemical Guys Citrus Wash and Gloss
- Dodo Juice Born to be Mild

Kesällä tuntuu kahdella aineella peseminen vähän liioittelulta, joten mahdollisesti Bilt Hamber Auto-foam -käsittely olisi toimiva "puhtauden ylläpitoon", eli silloin kun auto ei ole toivottoman likainen?

Vahaksi ehkäpä Collinite 476.

Onko tuosta kokemuksia?
- Bilt Hamber Finis-wax

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 23.02.14 - klo:11:28
Kevättä odotellessa pitää jo vähän funtsia pesu-ja vaha-ainearsenaalia...

Rapakelien vähetessä mikä olisi hyvä suositus peruspesuaineeksi? Mielellään sellainen, joka ylläpitää hyvin kiiltoa, eli saa sisältää vahaakin.

- Chemical Guys Glossworkz?
- Dodo Juice Sour Power?
- Wolf's Chemicals Wash n' Wax Agent Orange?

Perusaineista hyväksi olen havainnut Korrekin Kestopesun. Oikeastaan ainoa harmin aihe on se, että pullo kuluu melkoisen nopeasti.

Nämä lienevät täysin vahattomia?
- Bilt Hamber Auto-wash
- Chemical Guys Citrus Wash and Gloss
- Dodo Juice Born to be Mild

Kesällä tuntuu kahdella aineella peseminen vähän liioittelulta, joten mahdollisesti Bilt Hamber Auto-foam -käsittely olisi toimiva "puhtauden ylläpitoon", eli silloin kun auto ei ole toivottoman likainen?

Vahaksi ehkäpä Collinite 476.

Onko tuosta kokemuksia?
- Bilt Hamber Finis-wax

Täydennys vaihtoehtojen listaan: Presta Ultimate Shampoo conditioner. Tuttu kenellekään?

SNG

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.02.14 - klo:21:45
Erittäin relevantti kysymys. Saatana kun Etelä-Suomessa tuota suolaa täytyy koko ajan olla kylvämässä.

Yritin pestä auton tänään painepesuri-vaahdotin yhdistelmällä kolmella eri aineella. Kärcher Megalla, Kärcherin Autofoamilla ja Solmaster AS40:llä. Ei lähtenyt suolamoska pois.

Lopulta turvauduin perinteiseen Korrekin liuotinpesuvahaan. Lähti jotenkin muttei mitenkään hyvin. Vitutuksessani en jaksanut käydä autoa kuin harjalla läpi. Sienellä olisi mennyt pitkä tovi.

Jos huomenna Mutanettiin?

Hyviä (tehokkaita) vahaturvallisia (Bio-liuotin) tai ei niin vahaturvallisia (HC-liuotin) pitää varmaan saada kehään. Mielellään laimennettavaa , jonka voisi roiskia painepullolla auton kylkiin.

Nonii Pesukinnas.com palstalla kehuttua Motox Liuotinpesuainetta, pikku painepullo ja Aquavahaa haettu Motonetistä. Ei myydä kuin 10ltr pänikässä (hinta 34.90â,¬). Ajattelin päästellä tuota kylkiin/helmoihin/pesään ja vetäistä tuollaista pikavahaa lopuksi.

Tuo 10ltr pönikkä riittää itselle varmaan loppuiäksi. Sijaitsee lempäälässä, ja voisin myydä ylimääräisiä. Ihan järjetöntä jokaisen ostaa 10ltr liuotinta. Privaviestilä tavoittaa.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 23.02.14 - klo:12:09
Täydennys vaihtoehtojen listaan: Presta Ultimate Shampoo conditioner. Tuttu kenellekään?

Prestaa käyttänyt useamman vuoden enkä meinaa vaihtaa mihinkään muuhun. Suosittelen erittäin lämpimästi. Hinta naurettavan halpa kun ostaa ison kannun ( n 2,7l). Edellinen pienempi pullo riitti kolme vuotta, itseasiassa pullossa oli jäljellä vielä kun ostin isomman pullo. Ja huomioitavaa on että pesen suht  usein autoa, kesäisin n. 7-10 krt/kk.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

mxm

Ajattelin kokeilla auton pikapesua TI-hallissa kauppareissunn yhteydessä kun tuota kevyttä paskaa meinaa olla autossa koko ajan pinnassa. Normipesut teen sitten toki ammttilaisilla pitkän kaavan kautta.
Käsinpesuun liittyen pari kysymystä koska en ole sitä koskaan harrastanut.
- Ajaako pikapesun idean jos heittää Solmaster 40:n painepullosta pintaan ja huuhtelee kunnolla pois?
- Solmasteria käyttäessä niin laitetaanko sitä kuivaan autoon vai onko hyvä pinnat käydä läpi ennen aineen levittämistä?

Sniiki

Liukkari suoraan kuivaan pintaan.
Enpä itekää näillä keleillä oo muuta tehny ku liukkari + huuhtelu. Tarpeeks usein ku tekee ni tarpeeks puhtaaksi tulee näille rapakeleille. Jos olis tilat ni tietty käyttäsin foam lancee liukkarin sijaan muttaku eipä nyt oo vaihtoehtoja ku noi TI-pesulat ja niiden esipesuaineet.

nicce

Mun Audi on menossa kovavahaukseen parin viikon kuluttua, millaisessa pesuaineella auto kannattaa pestä vahauksen jälkeen?
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

qsla

Vahauksen jälkeen kannattaisi käyttää aika Ph neutraaleja pesuaineita. Bilthamberin autofoamin käyttö on ainakin itsellä tuntunut tuovan kestoa vahatulle pinnalle ja lika/maantiefilmi tuntuu irtoavan hyvin. Joskus tulee myös käytettyä Turtlewaxing Big Orangea vaahdottimen kanssa ja tuntuu myös toimivan.

Keväisin ja syksyisin tulee käytettyä Solmasterin AS4:sta liuoittimena. Mutta sillä lähtee kyllä vahatkin kävelemään. Tosin Wolfschemicalssin Bodywrap tuntuu pysyvän pinnassa miedon AS4 käsittelyn jälkeen. Mutta toinen käsittelykerta luultavasti veisi sen mennessään.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: qsla - 03.04.14 - klo:10:23
...Keväisin ja syksyisin tulee käytettyä Solmasterin AS4:sta liuoittimena. Mutta sillä lähtee kyllä vahatkin kävelemään.....
Riippuu varmaan kuinka äkäisen seoksen tekee. Itse olen käyttänyt lähes koko talven Solmasteria, muistaakseni 30-40ml kahden litran sumutinpulloon. Aika hyvin tuokin jo irrottaa irtokuran riippuen kuinka kauan kuran on antanut jumahtaa pintaan. Vahat ei kyllä tuolla seoksella ihan muutamalla pesulla ole lähteneet (Collinite 476s), jonkin verran on vieläkin vahapintaa jäljellä syksyllä vahatussa autossa.

Superb-Janne

Itse tulee käytettyä auton pesuun Chemical Guys - Maxi Suds II:sta ja Dodo Juice sour poweria. Näihin olen kovasti ollut tyytyväinen ja ovat molemmat varsin riittoisia. Molemmat ovat turvallisia vahatulle pinnalle. Tässä keväällä olisi tarkoitus vetää autojen pintaan ensin AutoGlymin punaista ja siihen päälle Colliniten 476S.

Ostin syksyllä toisen auton ja edellinen omistaja ei ollut sitä omana omistusaikanaan (5v) ikinä vahannut, eikä itselläkään ollut tilaisuutta sitä talvella sen paremmin vahailla. Huomasin kuitenkin suuren muutoksen auton pesussa kun ensimmäisiä kertoja pestessä autoa sai kintaalla pestä oikein huolella, että sai puhtaaksi. Nyt useiden pesukertojen jälkeen auton voi pestä pelkällä esipesuaineella ja huuhdella liat pois, joten kyllä noilla pelkillä pesuaineilla on vaikutusta auton pintaan, vaikka autoa ei olisikaan vahattu.

Tarkoitus olisi kesällä hommata painepesuri ja siihen foam lance. Alkaa tuo puutarhaletkun kanssa leikkiminen hieman kyllästyttämään. Pesuaineeksi tulee Bilt Hamber Auto-foamia.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: qsla - 03.04.14 - klo:10:23
Keväisin ja syksyisin tulee käytettyä Solmasterin AS4:sta liuoittimena. Mutta sillä lähtee kyllä vahatkin kävelemään. Tosin Wolfschemicalssin Bodywrap tuntuu pysyvän pinnassa miedon AS4 käsittelyn jälkeen. Mutta toinen käsittelykerta luultavasti veisi sen mennessään.

Itse olen käyttänyt monta vuotta as4sta enkä ole huomannut että vie vahoja mennessä. Käytetty niin foam lancessa kuin painepullossa eri vahvuuksilla. Toki voisi olla mahdollista että vaha mitä käytetään ei kestä kyseistä pesuainetta. Ja toki kaikki vahat kuluvat pesuista, olkoon pesuaine mikä tahansa.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

MLu___

Löytyykö Motonetistä/Biltemasta/marketista jotain järkevää esipesuainetta kesäkäyttöön suihkepullossa? Talvella olen käyttänyt Mac:n Brick Bortia, mutta kesällä ei varmaan tarvita liuotinta. Vai riittääkö kesällä esipesuaineeksi hyönteisirrote keulaan ja peileihin, ja muuten vesiesipesu?

Pertsa

^Jos ja kun auto on hyvässä vahassa kesällä, niin ainakaan itse en ole mitään esipesuainetta tarvinnut. Painepesurilla irtokura pois ja sen jälkeen normaali shampoopesu. Mitään hyönteisirroitteitakaan en ole käyttänyt. Nekin lähtee suht helposti irti keulasta lämpimällä vedellä kun  tuoreeltaan ne siitä putsaa, varsinkin jos auto on hyvässä vahassa.

Mikko

Kumpikaan ei ole pesuaine, mutta kehun tässä niitä kuitenkin. Viimeisimpään autonpesuainetilaukseen otin Auto Finessen tuotteita kokeiltavaksi. Kaksi on osoittautunut ihan ehdottomaksi:

1. Lasinpesuaine Crystal Glass Cleaner, joka toimii äärettömän hyvin varsinkin Flexipadsin lasiliinan ("Blue Glazing Towel") kanssa, ei jää mitään pyyhkimisjälkiä ja puhdistaa hyvin. Haju on aavistuksen epämiellyttävä, mutta sain tällä yhdistelmällä ekaa kertaa lasin myös sisäpuolelta aivan puhtaaksi.
2. Rengaskiilloke Satin Tyre Dressing. Tämäkin todella helppokäyttöinen ja lopputulos näyttää samalta kuin olisi uudet kumit alla. Kestää myös parin pesun yli kohtuu hyvin.

xmasa

Ei nyt liity pesuaineisiin, mutta onko kenelläkään kokemuksia Gloria Foam Master 50 paineruiskusta? Eli mitä nyt videoita on tullut katseltua, niin pitäisi suht mukavasti saada auto vaahdotettua. Ei tarvitsisi olla joka ruiskauksen jälkeen olla pumppaamassa lisää painetta säiliöön. Noita Glorian tuotteita ei tunnu kovin helpolla suomesta löytyvän, joten pitäisi tilata Ebayn tai Amazonin kautta.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

pizza_delivery

Pari kysymystä.  Nyt kun olen tykäistynyt chemical guysin tuotteisiin.
Mitä eroa seuraavissa on, ja mitä kannattaa hankkia:
-citrus wash and gloss
-mr. pink
-maxi suds 2
-glossworkz
-honeydew snowfoam

Auton pesen käsin ämpärin kanssa.

Pesun jälkeen olisi tarkoitus laittaa:
Jetseal 109
CG blacklight
sealant
ja joku vaha

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:35Nyt kun olen tykäistynyt chemical guysin tuotteisiin.
Sama vika. ;D

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:35Mitä eroa seuraavissa on, ja mitä kannattaa hankkia:
-citrus wash and gloss
-mr. pink
-maxi suds 2
-glossworkz
-honeydew snowfoam

Auton pesen käsin ämpärin kanssa.

Pesun jälkeen olisi tarkoitus laittaa:
Jetseal 109
CG blacklight
sealant
ja joku vaha
Kinnaspesuun CW&G, toimii etenkin talvipesuissa hyvin ja jättää nätin pinnan. Maxi Suds II taasen on enemmän vaahtoava, jolloin Mr. Pinkin ja Honeydewin tavoin sopii hyvin myös vaahdottimeen. Pesuteho ei ole yhtä hyvä kuin CW&G:ssä, toki täysin riittävä normaaliin likaan. Glossworkz taas on vielä liukkaampi ja kiiltävämpi kuin CW&G, mutta sitä joutuu noiden edellämainittujen tavoin käyttämään enemmän. CW&G:ssä kun on sekoitussuhde 5ml 10 litraan vettä, kun nuo muut pesuaineet annostellaan n. 15ml vastaavaan määrään vettä.

Mitään älyttömän suuria ei erot kuitenkaan pesuaineiden välillä ole, tuntuvat erot ovat käytännössä värissä ja (hyvässä) tuoksussa. Itse olen ennen vahausta pessyt auton Citrus Wash Clearilla, jolla ei pitäisi jäädä ylimääräisiä vahajäämiä pintaan.

Pesun jälkeen sitten Blacklight alle ja Jetsealia pari kerrosta päälle niin pitäs pärjätä. :) Top Coatiin olen hieman pettynyt keston suhteen (noin 2-3kk), joten talvea vasten en sitä suosittele.

Itse hankkisin siis Citrus Wash & Gloss:n, Maxi Suds II:n ja päälle Blacklight ja Jetseal 109. TÃ,,STÃ,, taulukosta on hyvä katsella tuotteiden eroja.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

xmasa

En nyt sitten lähtenyt tilailemaan edellä mainittua Gloria Foam Master 50, vaan tyydyin Hozelock Viton 5L - paineruiskuun. Kylläpäs käy mukavan nopeasti ja helposti esipesuaineen ruiskuttaminen. Pitkän aikaa on tullut käytettyä tuollaista Hozelockin 1,25L ruiskua ja kyllähän se sellaista jatkuvaa pumppaamista on, mikäli haluaa saada auton kunnolla ruiskutettua ennen varsinaista pesua. Tuollaisella kunnon paineruiskulla nuo esipesuaineet levittyy auton pintaa kauttaaltaan reilussa minuutissa. Olihan tuo Hozelockin paineruisku n.100â,¬ hintainen, mutta jos kerralla hitusen viitsii panostaa laitteeseen, niin ei heti tarvitse olla ostamassa uutta. Tietysti vielä plussana on, että Hozelockkiin tuntuu saavan varaosia, mikäli jotain sattuu hajoamaan.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 30.09.14 - klo:19:12
TÃ,,STÃ,, taulukosta on hyvä katsella tuotteiden eroja.

Kiitos valaistuksesta ;)
En nyt ehtinyt hankkia mitään joten normaalia kuvioilla edetään.

Autopesu käsin
Polish
CG blacklight
Sealant
Ja pari kerrosta sonaxin vahaa.  Eiköhän sillä nippanappa talven kestä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy