Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR DSG Elegance MYYTY

Aloittaja Male80, 22.01.10 - klo:11:46

« edellinen - seuraava »

skula

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 07.06.10 - klo:21:42
Haisee kateus...  ::)

Alko kiinnostaa, vaikkei pitäis.. Haisee kateudelle? Mille?

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.06.10 - klo:23:25
Alko kiinnostaa, vaikkei pitäis.. Haisee kateudelle? Mille?
Katsos kun joskus aikasemminkin oisko ollu Jyrin Superbista puhe niin tullu vähä sellast tekstiä että "Tahtoo kanssa samanlaisen"  ;)
Ei herneitä  :).

ATM

Jos olisi peukkutili käytössä niin peukuttaisin peukalonhangat puhki. Aivan törkeän hieno ja MAM:n vanteet ovat piste iin päälle. Upea.

Male80

Kiitoksia vaan kommenteista  :)

Piti vielä illalla käydä ajelulla ja Saimaan rannalla napaamassa pari kuvaa. Päivitin ne tonne aloitusviestiin. Viimeisen räppäsin kotipihassa.

Kukkanen: takaroiskeläpät ovat alkuperaiset ja koodi on KEA 800 002. Itse revin yleensä roiskeläpät ensimmäisenä irti uudesta autosta, mutta nuo ovat aika huomaamattomat varsinkin kun tuo oma on musta. Niinpä päätin tilata myös taakse.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Male80

Columbus Navi tuli laitettua tänään tilaukseen. Myös ennen juhannusta tilattu KW:n Street Comfort säädettävä alusta pitäisi saapua piakkoin.

Ohessa pari kuvaa työmatkalta. Joku saatta tunnistaa paikat. Myös aloitusviestiin vaihdoin pari viimeistä kuvaa uudempiin.



[ylläpito on poistanut liitteen]
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Male80

#125
Nyt ois navi paikallaan ja koodauskin meni kertalaakista, kun palstalaisten kirjoitukset aiheesta ensin selaili läpi. Kiitokset vaan pioneereille ;)

KW:n alustakin tuli eilen ja nyt vaan tarttis ehtiä asentamaan/asennuttamaan tuo paikalleen. Ehtaa VAG-perhettä, kuten viimeisestä kuvasta näkyy :D

Edit: alustassa lähtökorkeus on siis -20 mm, eli sama kuin tuon tehtaan sport-alustan madallus. Maximit on sitten -40 mm. Taitaa itsellä jäädä puoliväliin...

[ylläpito on poistanut liitteen]
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Male80

Tankkaus.com käppyrä lisätty esittelyn aloitusviestiin.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 21.07.10 - klo:12:15
Tankkaus.com käppyrä lisätty esittelyn aloitusviestiin.
Mites tuon toukokuun ja kesäkuun ero on noinkin iso?

Male80

#128
Lainaus käyttäjältä: Tikka - 21.07.10 - klo:12:22
Mites tuon toukokuun ja kesäkuun ero on noinkin iso?

Toukokuu 225/40/18 rengastuksella ja pääsääntöisesti 80 - 100 alueella (LPR - Lahti).  Kesäkuusta eteenpäin 245/35/19 rengastuksella kaupunkipyöritystä ja 100 - 120 rajoituksilla ajoa (LPR - HKI). Heinäkuussa taas 80 - 100 alueilla Keski-Suomessa suhaamista.

Ajoista 80 % on ajettu 19" renkailla, joten tuo 6.3 on aika tarkka kokonaisajojen keskikulutukseksi näillä renkailla.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

janilind

Jokos on toi KW:n setti auton alla? Itseäni kiinnostaa josko tuolla Street Comfortilla tulis jotakin parannusta rengasmeluun vai meneekös vaan pahemmaksi? Muutenkin kokemukset tuosta setistä/sen asennuksesta kiinnostavat.
Superb Combi 1.8TSI DSG

Male80

Lainaus käyttäjältä: janilind - 06.08.10 - klo:21:32
Jokos on toi KW:n setti auton alla? Itseäni kiinnostaa josko tuolla Street Comfortilla tulis jotakin parannusta rengasmeluun vai meneekös vaan pahemmaksi? Muutenkin kokemukset tuosta setistä/sen asennuksesta kiinnostavat.

"Hoviasentajalla" on kesäloma päällänsä, mutta 16.8. on varattu aika asennukseen. Itse ei jaksa enää noiden kanssa tapella, kun on kohtuuhintainen asennus tutussa liikkessä.

Sitten tulee kyllä kuvia ja kokemuksia tänne kun on setti alla. Mittaan myös etäisyydet lokarin kaaresta pyörän napaan, jotta voi verrata paljonko sitä madallusta todellisuudessa tuli. Tuo Street Comforthan madaltaa 20 - 40 mm, eli alkupää on sama, kuin tuo alkuperäinen tehtaan madallus.

Mikäli aikaisempiin VAG kokemuksiin (08 RS Ocu + H&R säädettävä) on luottaminen, niin alustasta tulee pintamukavuudeltaan parempi. Mielenkiinnolla kyllä odotan, että millainen tuo mukavuuspainotteisesti suunniteltu alusta on...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

janilind

no kävikös asennus ajallaan? Oisko mitään fiiliksiä heitellä sarjan toimivuudesta superissa?
Superb Combi 1.8TSI DSG

Male80

#132
Lainaus käyttäjältä: janilind - 19.08.10 - klo:09:30
no kävikös asennus ajallaan? Oisko mitään fiiliksiä heitellä sarjan toimivuudesta superissa?
No siihenhän tuli tietysti työmatka samalle päivälle, mutta nyt on alusta parhaillaan asennuksessa. Laittelen illemmalla fiiliksiä.

Tehtaan Sport-alustan korkeus lokasuojan kaaresta vanteen keskiöön oli edessä 375 mm ja takana 370 mm. Katsotaan mihin KW asettuu...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

janilind

#133
Lainaus käyttäjältä: Male80 - 19.08.10 - klo:10:28

Tehtaan Sport-alustan korkeus lokasuojan kaaresta vanteen keskiöön oli edessä 375 mm ja takana 370 mm. Katsotaan mihin KW asettuu...

Mielenkiintoista, just mittasin omasta ja on vaan 5mm isommat noi välit vakioalustaisessa 1.8TSI DSG Combissa. Eli tehtaan Sport alusta ei käytännössä madalla yhtään.
Superb Combi 1.8TSI DSG

Male80

#134
Noniin, nyt on KW Street Comfot alusta alla ja hyvältä tuntuu. Selvästi tosiaan mukavuuspainotteinen niinkuin valmistaja lupaa.

Muutoksia tehtaan sport-alustaan verrattuna:
- huojunta mutkissa väheni
- pintakovuus väheni (pikku epätasaisuudet täristää vähemmän)
- niiaus jarrutuksissa ja keulan nousu kiihdytyksissä kätännössä poistui
Eli toimii juuri niinkuin laadukkaan alustan pitääkin.

Etäisyydet lokasuojasta pyörän keskiöön on nyt edessä n. 350-355 mm ja takana n. 355-360 mm. Eli edestä laski reilu 20 mm ja takaa reilu 10 mm. Säädoissä on vielä varaa n 1/3. Näiden arvojen perusteella tehtaan sport-alusta madallus on vähemmän kuin 20 mm tai sitten KW:n maksimi madallus on enemmän kuin luvattu 40 mm.

Lainaus käyttäjältä: janilind - 19.08.10 - klo:17:56
Mielenkiintoista, just mittasin omasta ja on vaan 5mm isommat noi välit vakioalustaisessa 1.8TSI DSG Combissa. Eli tehtaan Sport alusta ei käytännössä madalla yhtään.
Olen kyllä ollut autolla liikkeen pihassa monen vakioalustaisen vieressä ja ne ovat kyllä enemman kuin 5 mm korkeammalla (20 mm on silmämääräisesti aika lähellä). Outoa  ???

Ohessa vielä pari hätäistä kuvaa likaisesta autosta. Uusia kuvia pesun jälkeen.

[ylläpito on poistanut liitteen]
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

janilind

Piti vielä oikein käydä tarkastamassa noi etäisyydet ja kyllä ne oikein oli mitattu eli +5mm tuohon sun sport alustaan verrattuna. Autossa on tietysti ihan inasen kuormaa(täysi tankki+1kpl turvaistuin ja n.60kg äänieristysmattoa), mutta ei kait se noista sitä 15mm voi vielä tipahtaa..

Mitä tarkoititkaan sillä 1/3 säätövaraa vielä jutulla? Eli onko toi siis nyt noin 2/3 säätövarasta tiputettuna, eli vielä vois säätää about 10mm alas? Oletuksella, että säätövara kaikkiaan on n. 30mm. Eli voisi säätää parikyt milliä korkeemmaksikin? Siksi kyselen, koska itseäni ei tuo madallus kiinnosta yhtään mutta jos jollakin saisi vielä tuota pintakovuutta/melua tapettua niin saattasin tuohon alustanvaihtoon innostuakin.

Huomaatko itse mitääm eroa melussa? Pirun hieno on autos muuten..
Superb Combi 1.8TSI DSG

Male80

Lainaus käyttäjältä: janilind - 19.08.10 - klo:21:57
Mitä tarkoititkaan sillä 1/3 säätövaraa vielä jutulla? Eli onko toi siis nyt noin 2/3 säätövarasta tiputettuna, eli vielä vois säätää about 10mm alas? Oletuksella, että säätövara kaikkiaan on n. 30mm.

Huomaatko itse mitääm eroa melussa?

Juuri noin, eli manuaalin mukaan kokonaissäätövara on 30 mm ja siitä mulla on jäljellä n. 10 mm. Manuaali ei ota kantaa siihen, että mikä on aloituskorkeus, mutta esim. Slamit.netin sivuilla alustan säätöalueeksi Superbiin (alustahan käy myös Touraniin ja Passattiin) ilmoitetaan - 20-40 mm (eli vain 20 mm ???).

Pintatärinöiden väheneminen vaikutti myös aavistuksen meluun karhealla pinnalla, mutta en tuota kyllä pelkästään melunpoistotarkoituksessa ostaisi.

Alustasta löytyy myös jäykkyyssäätö (ulosvaimennus), joka jätettiin tehdasasetuksiin.

Vertailuna vielä H&R:n ja Eibachin säädettäviin tämä KW:n street comfort on huomattavasti mukavampi, poistaen kuitenkin tehtaan alustan kallistelut. Suosittelen lämpimästi, mikäli auton ulkonäköä ja ajo-ominaisuuksia asvaltilla haluaa parantaa mukavuudesta tinkimättä.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Male80

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 20.08.10 - klo:11:03
Manuaali ei ota kantaa siihen, että mikä on aloituskorkeus, mutta esim. Slamit.netin sivuilla alustan säätöalueeksi Superbiin (alustahan käy myös Touraniin ja Passattiin) ilmoitetaan - 20-40 mm (eli vain 20 mm ???).
Sen verran täytyy korjata, että kyllähän manuaalista nuo säätöalueet löytyi. Edessä 10-35 mm ja takana 10-30 mm.

Manuaalissa minimietäisyys vanteen kesiöstä lokarin kaareen on Superbissa edessä 340 mm ja takana 350 mm, eli vahvistaa tuon että minulla tosiaan 10 mm säätöä jäljellä.

Tästä päästään siihen, että tehdasalustan luvattu -20 mm ei voi pitää paikkaansa, koska omani on jo 20 mm tuosta alempana, vaikka KW: maksimi on 35 mm, josta siis ollaan vielä 10 mm päässä. Tämä taas vahvistaa janilind tuon sinun mittauksen, jonka perusteella tehtaan sport madaltaa vain 5 mm.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

janilind

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 20.08.10 - klo:11:03
Juuri noin, eli manuaalin mukaan kokonaissäätövara on 30 mm ja siitä mulla on jäljellä n. 10 mm. Manuaali ei ota kantaa siihen, että mikä on aloituskorkeus, mutta esim. Slamit.netin sivuilla alustan säätöalueeksi Superbiin (alustahan käy myös Touraniin ja Passattiin) ilmoitetaan - 20-40 mm (eli vain 20 mm ???).

Pintatärinöiden väheneminen vaikutti myös aavistuksen meluun karhealla pinnalla, mutta en tuota kyllä pelkästään melunpoistotarkoituksessa ostaisi.

Eilen tuli pitkastä aikaa ajettua hieman pitempi siivu ja kyllä on vaan sanottava et tekemäni äänieristysprojekti kannatti. Eli taitaa jäädä toi KW:n setti hankkimati. Varsinkin kun sun vertauskohta on tehtaan sporttialusta, josta on siis hieman melu vähentynyt mutta mulla voisi hyvinkin mennä meluisammaksi kun vaihtasinkin vakioalustasta. Kiitoksia kommenteista - olis hyvinkin saattanut olla pettymys mulle jos olisin tuon setin hommannut.
Superb Combi 1.8TSI DSG

Male80

Vannetuuliviiri käänsi taas suuntaa ja tilaukseen lähti Team Dynamicsin Savaget koossa 19"x8,5". Alla hahmotelmaa lopputuloksesta.

Pari kuukautta alla pyörineet ja edelleen uudenveroiset MAMit olis nyt myynnissä: MAM11 HYPER FRONT POLISH

[ylläpito on poistanut liitteen]
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

JoJio

Noi käy jo aika hyvin edellisiin verrattuna.. käy hyvin toi mustavalko teema  ::)

Male80

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 04.09.10 - klo:15:24
Noi käy jo aika hyvin edellisiin verrattuna.. käy hyvin toi mustavalko teema  ::)

Ettei tule väärinkäsityksiä niin tarkennetaan nyt tuo väri, joka on siis kirkas hopea... Mutta juu sävy sopii kromisomisteisiin ja kattokaiteisiin paremmin, kuin nuo edelliset tummemman harmaat.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

JoJio

Miten toi kuva hämäs niin valkoseks ne. No näyttää hyvältä se kai pää asia  ;D

Male80

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 04.09.10 - klo:15:35
Miten toi kuva hämäs niin valkoseks ne. No näyttää hyvältä se kai pää asia  ;D

Nekun on leikattu toisesta kuvasta, jossa auto on kuvattu kirkkaassa auringonpaisteessa, niin taitaa olla menny vanteiden kohdalla valotus pahasti yli  ;)
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

VAG!

Kopioin Malelta jo takaroiskeläpät omaan autoon ja tavaratilan kangasmattokin on jo tilauksessa. Malen kuvia katsellessa alkoi myös samantyyppiset vanteetkin himottamaan, vaikka Male laittoikin jo MAM:it kiertoon. Koko olisi tosin vain 17 tuumaa, mutta nämä olisi nyt suunnitelmissa:



Ja ei tuo kromikeulan yläosan maalaaminenkaan ole yhtään hullumpi idea. Aina kun sitä katsoo tulee mieleen, että josko sekin ;) Mun pitäisi sitten varmaan laittaa takaikkunaan Designed by Male80 -tarra. ;D

Male80

Kolmen viikon Etelä-Amerikka -kierros verotti hieman palstalla vierailua, mutta nyt kun ollaan takaisin tutussa ja turvallisessa räntäsateessa, huomasin että täälläkin on vierailtu.

Nuo vanteet on tosiaan myynnissä, mutta vain ja ainoastaan sen takia että 19" vanne vaatii 245 leveän renkaan kantavuusluokituksen täyttymiseksi. 245 leveä rengas + ET42 = rohinaa lokareista isoissa joustoissa. Ensi kesäksi tulee siis 19" vanteet isommalla ET:llä tai sitten 18" vanteet.

Tuon keulan kromin maalaamiseksi kannattaa ostaa toinen lista, niin voi sitten vaihtaa takaisin jos alkaa kyllästyttämään. Kyllä noita ideoita sopii vapaasti kopioida, sehän on vaan positiivista jos nuo omat päähänpistot miellyttää jotakuta muutakin  :)








VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Male80

Kesävanteet vaihtuvat alle viikonloppuna. Aloitusviestiin päivitetty lisää kuvia.

VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

ePa

On se vaan hiano!

Melekein kuin omani.  ;D

SUB18

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 19.08.10 - klo:21:18
Noniin, nyt on KW Street Comfot alusta alla ja hyvältä tuntuu. Selvästi tosiaan mukavuuspainotteinen niinkuin valmistaja lupaa.

Etäisyydet lokasuojasta pyörän keskiöön on nyt edessä n. 350-355 mm ja takana n. 355-360 mm. Eli edestä laski reilu 20 mm ja takaa reilu 10 mm. Säädoissä on vielä varaa n 1/3. Näiden arvojen perusteella tehtaan sport-alusta madallus on vähemmän kuin 20 mm tai sitten KW:n maksimi madallus on enemmän kuin luvattu 40 mm.

Onko ollut tarvetta koskea säätöihin jälkikäteen vai onko ne olleet sopivat? Takaosaa ei käsittääkseni voi säätää sen olessa paikoillaan?
Skoda Kodiaq 2.0 TDI (150 hp) DSG7 Exclusive 2018
Keskimääräinen kulutus (diesel) 6,2 l / 100 km
Ex: Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 Ambition 2010
Keskimääräinen kulutus (bensa) 7,7 l / 100 km
Keskimääräinen kulutus (öljy) yli 1 l / 1000 km

Male80

Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 19.07.11 - klo:23:33
Onko ollut tarvetta koskea säätöihin jälkikäteen vai onko ne olleet sopivat? Takaosaa ei käsittääkseni voi säätää sen olessa paikoillaan?

Edestä nostin 5 mm ylöspäin, koska 245/35/19 kumi (19x8,5 ET45) otti täydellä kuormalla pariin otteeseen sisälokasuojaan kiinni. 19" vanteelle renkaan on oltava Superbissa 245 leveä, jotta painoindeksi on riittävä (väh. 92). Nyt on siis sama korkeus edessä ja takana. Jos ulkonäköä ajattelen, niin saisi olla sen 5 mm alempana sekä edestä että takaa. 18" rengastuksella voi tiputella mihin huvittaa ilman että renkaat ottaa kiinni.

Takapään säätämistä ei ole tullut edes vilkaistua.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy