Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

teukka76

Ainakn nankangin pyöreäolkaisella renkaalla jää ihan hyvin tilaa. Edessä tuo 9" ET33 tulee ihan kaarelle. Pitää ite katsoa spacerin tarve kun saa alustan paikalleen.

VR6

Mulla kans 9x19 et33 ja A5 Hollow Spoket. Ei mtn ongelmaa Sline aslustalla. Katastusmieskään ei maininnut mtn, tosin renkaana 235/35/19. Tulee just hyvin näkyviin... Anna mennä vaa

JLa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.05.14 - klo:00:27
Jepjep, miten sattuikaan juuri sinun kohdalle? ::)

Pertsa: Niin, on tässä ollut aiemmin omistamieni VW:en kanssa jos jonkinlaisia ongelmia, joista osa on mennyt takuun piiriin ja osa ei. Siirryin osin siitä syystä VW:stä Audin, jotta paremman laatumielikuvan vastineena olisi myös parempi todellinen laatu. Ei ollut miellyttävä yllätys, että upouudessa autossa havaitsee heti ensi metreiltä valmistusvian.

En tarkoittanut, että sen pitäisi tulla minun sijaan jollekulle toiselle, vaan lähinnä viittasin omaan aikaisempaan huonoon onneeni näissä autojen laatuasioissa. Onhan näitä vikoja toki muillakin, en minä sitä kiistä, mutta niin moni omasta tuttavapiiristä ajelee täysin ongelmattomilla ajopeleillä, joista osa on myös Audeja. Siitä syystä tuntuu, että omalle kohdalle kasaantuu ongelmia enemmän kuin muille yhteensä. Tämä oli siis täysin fiilispohjainen kommentti, jonka olisin ehkä voinut jättää kirjoittamatta väärinkäsitysten välttämiseksi. Lupaan korjata tapani, jos se sinua häiritsee.  ;)

Pertsa

^Käsitit varmaan vähän väärin. Tarkoitukseni oli tuolla kommentilla sanoa se, että vaikka kuinka yleisesti tiedossa oleva tyyppivika tai mikä vaan vika on ja kun merkkitiskille menet siitä sanomaan, niin aina on kommentti että "onpa outoa, ei ole koskaan ennen tullut vastaan tämmöistä". Tarkotin siis sanoa että merkkiliikkeen mielestä ko. harvinainen vika ikävästi sattui juuri sinun kohdallesi (vaikka vika ei ole harvinainen ja on sattunut monelle) :)

JLa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.06.14 - klo:20:31
^Käsitit varmaan vähän väärin. Tarkoitukseni oli tuolla kommentilla sanoa se, että vaikka kuinka yleisesti tiedossa oleva tyyppivika tai mikä vaan vika on ja kun merkkitiskille menet siitä sanomaan, niin aina on kommentti että "onpa outoa, ei ole koskaan ennen tullut vastaan tämmöistä". Tarkotin siis sanoa että merkkiliikkeen mielestä ko. harvinainen vika ikävästi sattui juuri sinun kohdallesi (vaikka vika ei ole harvinainen ja on sattunut monelle) :)

Käsitin aiemman kommenttisi täysin väärin.  ::)

Tuon mainitsemasi kommentin "onpa outoa, ei ole koskaan ennen tullut vastaan tämmöistä" olen kuullut muutamaan kertaan huoltoneuvojilta. Se on lähes vakiovastaus jotain ongelmaa kuvatessa. Joskus ongelma on saatu korjattua, joskus se on jäänyt ratkaisematta.

Täytyy seurata, miten tämä tapaus ratkesi. Kävin eilen lisäämässä 0,5 litraa jäähdytinnestettä G12, jolloin pinta nousi ylärajalle. Tämä alenema johtui kuulemma järjestelmään jääneestä ilmasta, jonka poistuttua moottorin lämpenemisen jälkeen nestepinta laskee. Ainakaan eilen ei näkynyt nestevuotoa lattialla.

Rokkitapsa

No nyt alkoi repsikan puolen lokarinkaari lohkeilla. Ja tottakai juuri sille puolelle, jonne vaihdettiin uusi sisälokari vastikään.

Tottakai käyn Laakkosella autoa näyttämässä, mutta onko ennusteita tällaisessa tilanteessa, mitään saumaa saada hoidettua Audin piikkiin 204tkm ajettuun autoon?
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Rokkitapsa - 02.06.14 - klo:18:42
No nyt alkoi repsikan puolen lokarinkaari lohkeilla. Ja tottakai juuri sille puolelle, jonne vaihdettiin uusi sisälokari vastikään.

Tottakai käyn Laakkosella autoa näyttämässä, mutta onko ennusteita tällaisessa tilanteessa, mitään saumaa saada hoidettua Audin piikkiin 204tkm ajettuun autoon?

Meinasin juuri tästä alkaa kirjoittamaan... ;D itsellä juuri kuukausi sitten ostettu 2011 avant ja ajettu 114 000. Eli mikä näissä on ollut käytäntö, ostettu audi espoolta uutena liisariksi ja kaikki huollot tehty siellä.

Tuli muutenkin kutsu ilmaiseen vaihtoautotarkistukseen audilta, täysin veloitukseton homma joka kestää noin 1,5h. Pitää kaarista mainita.

Rokkitapsa

Tässä vielä huonolaatuinen kuva.

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Tonto

Audiclubin puolella jollekkin oli vaihdettu 08 vuotiseen ja 140 rullattuun uudet lokarit. Tuskimpa hätää on. Mekkalan nostan jos eivät korjaa ilmaiseksi autooni.

Rokkitapsa

Mulla on mallivuosi '09, mutta käyttöönotto loppusyksystä '08. Eniten mietityttää se, että huomaavatko vaihdetun sisälokarin ja sen, että vaihtoa ei ole tehty merkkiliikkeessä. Siihen on helppo vedota.

Nyt olisi hyvä syy ja hetki palauttaa auto kiertoon liikkeen kautta, jos lokarien vaihto tai maalaus ei mene Audin piikkiin. Omallani tosiaan rullailtu jo yli kahdensadantuhannen, tuotu Saksasta.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Wagner

Meitsillähän lokarien vaihtoon tuli hylsy, koska autoa on maalattu.  :o

Sinänsä mielenkiintoista, että mitä kettua se siihen lokarin maalihalkeiluun vaikuttaa, jos ovia on maalattu.

Vois tietty käydä uuden arvion kysymässä, ku edellisestä on pari vuotta aikaa. 2009 ja 65tkm mittarissa tällä hetkellä.

Asiasta kukkaruukkuun: Naapuria on saattanu tänä aamuna pikkasen korveta. Kurvailin parkkipaikalta pois ja kattelin ku Audi napottaa puupalikoiden päällä ilman renkaita... Millonkahan omasta lähtee nakit alta.  ??? Hidastaakohan lukkopultit näitä veijareita yhtään?
Sikamaista menoa since 1975

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 02.06.14 - klo:19:29
Audiclubin puolella jollekkin oli vaihdettu 08 vuotiseen ja 140 rullattuun uudet lokarit. Tuskimpa hätää on. Mekkalan nostan jos eivät korjaa ilmaiseksi autooni.

Audi tarkastettu tänään, ei mitään moitetta. Lokareista mainitsin ja koripuolen kaveri otti kuvat ja tekee reklamaation maahantuojalle/tehtaalle. Palaa puhelimitse heinäkuussa kun palaa lomilta. Otin puheeksi sijaisauton koska se on välttämätön minulle: autoa ei ostettu heidän liikkeestä, ei tipu.

Oli melko varma että korjauslupa saadaan autoon.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 05.06.14 - klo:21:11
Audi tarkastettu tänään, ei mitään moitetta. Lokareista mainitsin ja koripuolen kaveri otti kuvat ja tekee reklamaation maahantuojalle/tehtaalle. Palaa puhelimitse heinäkuussa kun palaa lomilta. Otin puheeksi sijaisauton koska se on välttämätön minulle: autoa ei ostettu heidän liikkeestä, ei tipu.

Oli melko varma että korjauslupa saadaan autoon.

Olipas nopeaa toimintaa sittenkin: korjauslupa tullut tänään ja auto menee 16.6 maalaukseen. Kamuxilta saan sijaisauton.

Johto

Nyt on alla 19x9" ET33 255/35 setti ja kyllähän ne vaan takaa ottaa kiinni sisälokariin jos takapenkillä kyytiläisiä. Suuremmissa töyssyissä ottaa kiinni takaa sisälokariin myös ilman matkustajia. Ei voi mitään, äsken lähti tilaus 245/35 renkaista, niillä ei pitäisi olla mitään hätää, niin pienestä se renkaan osuminen sisälokariin on.

Kohta tulee siis myydään osastolle pari kilometria ajetut 255/35 19 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 renkaat ;)

a4b8

Onko kenelläkään esiintynyt jostain alustan seutuvilta kiihdttäessä "kurnutusta" aivan kuin joku hihna luistaisi. Kyseessä A4 1.8 TFSI Multitonic FL.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

VR6

[quote [quot
Lainaus käyttäjältä: Rokkitapsa - 02.06.14 - klo:18:42
No nyt alkoi repsikan puolen lokarinkaari lohkeilla. Ja tottakai juuri sille puolelle, jonne vaihdettiin uusi sisälokari vastikään.

Tottakai käyn Laakkosella autoa näyttämässä, mutta onko ennusteita tällaisessa tilanteessa, mitään saumaa saada hoidettua Audin piikkiin 204tkm ajettuun autoon?

Tottakai käyn Laakkosella autoa näyttämässä, mutta onko ennusteita tällaisessa tilanteessa, mitään saumaa saada hoidettua Audin piikkiin 204tkm ajettuun autoon?
[/quote]mitään saumaa saada hoidettua Audin piikkiin 204tkm ajettuun autoon?
[/quote]

Mulla oli kans edelline B8 kilometreiltä siellä 200t km nurkilla ja sellane mielikuva jäi ettei ne kilometrit niin ratkaisevat ole. Toisaalta kaikki muu sitten onkin. Ja vaikka autoa olisi maalattu kuinka Audin pajalla ni ei lupaa kuulemma tule. Saa nähdä miten nykyisen kanssa käy.

wiba

Kuinka saan tarkistushuollon (inspektion) huoltoilmoituksen nollattua VCDS:llä? Auto kävi ei-merkkiliikkeellä huollossa ja he eivät saaneet sitä Boschin testerillä nollattua. Naapurifirmalla oli orkkiskaapeli jolla nollattiin ja MMI:n kautta katsottuna huolto on nollattu, mutta silti antaa ääninäytteen sekä tekstin aina käynnistettäessä ja sammuttaessa. Joku parametri on jäänyt vielä muuttamatta ilmeisesti? En haluaisi merkkihuollossa käyttää tuon takia, että nollaavat. Kaapeli kyllä löytyy kaveripiiristä, kunhan ohjeet hommaan löytyisi  :)

RHead

Passat


Audi

rob-s

LainaaSome models require an additional step when major service intervals are due which involve setting the distance since and time since the last inspection to a new value of zero

Nämä ovat vähän kinkkisiä kun pitää muuttaa km ja vrk seuraavaan huoltoon manuallisesti.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

wiba

Lopulta sen pimputuksen sai loppumaan SRI:n kautta. Ei onnistunut suoraan Instruments parametrien kautta vaikka siellä vaihdettiin uhdessä kanavassa "1" -> "0", vaan vanha asetus palautui. Löydettiin sitten oikea kohta SRI:n alta ja se nollasi tuonkin parametrin.

msvahn

Yritin tuossa B8 madallustopiikkia lueskella ja kiinnostaisi mikä on Eibach Pro Street S:n max. korkeus mille ne voi ajettavuusmielessä nostaa esim. talvella?
Tüvit kai sallii vain miinusmerkkisiä setuppeja eli max -20/-10mm, mutta saako nuo noin normialustan korkeudelle niin että toimivat? Vaimolle voisi tuollaisen päivityksen tehdä, mutta talvikorkeudesta en voi tinkiä. Omani Drive Select -alustalla raapii lumisemmissa keleissä ihan riittävästi, joten en halua talveksi molempia lumiauraksi.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 26.06.14 - klo:20:31Yritin tuossa B8 madallustopiikkia lueskella ja kiinnostaisi mikä on Eibach Pro Street S:n max. korkeus mille ne voi ajettavuusmielessä nostaa esim. talvella?
Tüvit kai sallii vain miinusmerkkisiä setuppeja eli max -20/-10mm, mutta saako nuo noin normialustan korkeudelle niin että toimivat? Vaimolle voisi tuollaisen päivityksen tehdä, mutta talvikorkeudesta en voi tinkiä. Omani Drive Select -alustalla raapii lumisemmissa keleissä ihan riittävästi, joten en halua talveksi molempia lumiauraksi.
Hmn, jotkut ovat pitäneet tuota Pro Street S:ää vähän turhan jämäkkänä normiajoon, joten ratkaisu voisi löytyä Bilsteinin puolelta? Säädettävyyttä olisi lisää, toki hintaakin sitten mukaisesti...

Pro Street S:ssä on minimimadallus juurikin tuon -20mm, eli samaa tasoa mitä tuon drive select/tehtaan sporttialustan kanssa. Vaimosi autosi taisi olla ihan normialustalla?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

msvahn

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 27.06.14 - klo:00:18
Hmn, jotkut ovat pitäneet tuota Pro Street S:ää vähän turhan jämäkkänä normiajoon, joten ratkaisu voisi löytyä Bilsteinin puolelta? Säädettävyyttä olisi lisää, toki hintaakin sitten mukaisesti...

Pro Street S:ssä on minimimadallus juurikin tuon -20mm, eli samaa tasoa mitä tuon drive select/tehtaan sporttialustan kanssa. Vaimosi autosi taisi olla ihan normialustalla?

Joo, normialustalla.
Hyvä tietää, että Eibach sittenkin olisi kovahko vaikka lueskelin porukan kehuneen (subjektiivistakin aina tuo mukavuus). Bilstein on tosiaan tuplahintainen, mutta saako sitäkään lähelle nollakorkeutta? Eikös siinäkin ollut 30-50mm->?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 27.06.14 - klo:18:39Hyvä tietää, että Eibach sittenkin olisi kovahko vaikka lueskelin porukan kehuneen (subjektiivistakin aina tuo mukavuus).
Takaraivossa kummittelee vaan tuo AP:n kommentti: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7876.msg361985#msg361985

Lainaa-Alustapuoli koki päivitystä talven aikana, Eibach ProStreet vaihtui B12 kittiin ja nyt meno on pehmeämpää.

Voisiko KW Street Comfort olla yksi vaihtoehto? Tässä Male80:n kokemuksia alustasta Superbin alla. Tuo pitäisi saada nostettua tarvittaessa lähelle normikorkeutta, jos olen oikein käsittänyt? Valmistajan sivuilla lukee näin:

LainaaWith the individual height adjustable KW street comfort coilover kit a lowering of 10-40 mm can be realized, depending on the vehicle.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

rob-s

Sen verran vielä noista alustoista/madallusjousista, että itsellä oli muutaman vuoden A5 3.0TDI:ssä Eibach madallusjouset (pro-kit eli n. 30mm) ja omasta mielestäni kyyti ei tullut yhtään kovemmaksi tehdas urheilualustaan nähden. Minusta se oli jopa hieman pinta pehmeämpi.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

msvahn

Lueskelin KW:sta ja siinä joillain oli takapään kanssa ongelmia, että jää alas yläasennossakin. Ehkä toi lähes orkkiskorkeuden saavuttaminen on hankalaa säädettävillä sarjoilla. Riskinä on tuo max. korkeuden paikkansa pitävyys, kun sarjat on kuitenkin pääasiassa tehty madaltamiseen..  :)

Mittailin muuten oman sähköisen alustani korkeuksia ja siinä oli melkein 3cm eroa vaimon autoon verrattuna vanteen keskiöstä kaareen. Liekö sitten jouset jo hiukan kuoleentunut, kun -20mm pitäisi olla? Autothan ovat muuten samoja akselipainoiltaan . Omassani toki vetokoukun palkki, mutta vaimolla taas mm. panoraama luukku, sähkötakaluukku ja B&O takakontissa, joten pitäisi kompensoida kyllä.

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

wiba

Onko kokemusta noista Euroopassa myytävistä biodieseleistä (7%), että uskaltaako laittaa tankkiin? Tankin luukussahan on maininta, että ei biodieseliä. Mitä mahtaa aiheuttaa, jos lurauttaa tankillisen ko. ainetta tankkiin? Tänään meni epähuomiossa muutama litra bio-kamaa tankkiin  ::)

msvahn

Pitäisi googlettaa tarkemmin, mutta aika pieni pitoisuus vielä tuo 7% varsinkin jos vanhaa tankissa myös. Olikos raja Audilla 5%?

Olen joskus lueskellut, että saattaa liottaa jäämiä tankista ja polttoainelinjoista tukkien esim. filtterin. En usko tuon 7 prosentin vaikuttavan olennaisesti.
Mutuilua paljon, mutta ehkä seuraava tankki sitten normaalia.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 05.06.14 - klo:11:14
Asiasta kukkaruukkuun: Naapuria on saattanu tänä aamuna pikkasen korveta. Kurvailin parkkipaikalta pois ja kattelin ku Audi napottaa puupalikoiden päällä ilman renkaita... Millonkahan omasta lähtee nakit alta.  ??? Hidastaakohan lukkopultit näitä veijareita yhtään?

Sadan metrin säteellä toisesta A4:sta pöllitty renkaat alta.

Tarttee alkaa ilmeisesti nukkumaan autossa pesismailan kanssa.  >:(
Sikamaista menoa since 1975

Trally

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 02.07.14 - klo:15:15
Sadan metrin säteellä toisesta A4:sta pöllitty renkaat alta.

Tarttee alkaa ilmeisesti nukkumaan autossa pesismailan kanssa.  >:(
Missäs tämän säteen keskipiste on?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy