Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jaqne

^ omassa on linkin malliset (mitat ei välttämättä ole samat) http://www.ebay.de/itm/2-x-SOFFITTE-LED-6-SMD-36mm-C5W-CANBUS-Kennzeichenbeleuchtung-Audi-BMW-Fiat-/171057352941?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAudi&hash=item27d3d010ed, mutta en muista mistä olen ne tilannut ebaysta kuitenkin.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 23.07.14 - klo:22:55
Golffissa oli pelkät polttimot mutta katsastusmiehen mielestä liika himmeät. Ledstylestä oli tilattu ne.
Jos on vinkkiä mistä ja millaiset polttimot tilata niin ilomielin otan vastaan. Samalla laittais sit sisätilan valotkin ledeiksi. Pitäisi vaan ottaa mitat tai kaivaa ne jostain.

En oo vielä jaksanu perehtyä tuohon mmi-näytön himmeyteen.
Mulla on rekkariledit ja kaikkien sisävalojen ja takakontin ledit täältä:
http://www.hypercolor.de/

Tässä polttimotyyppejä Avantiin, jossa ei ole sisävalopakettia.

Sisävalo takana katossa
- 2kpl T10 (ns. iso lasikanta)

Sisävalot edessä
- 2 kpl 36mm putki
- 2 kpl T10

Takaluukussa
- 3 kpl T10 lasikantoja

Sisävalopakettiin, oviin jne vielä jotain polttimoita myös.

Lelio

kuskinpuolen renkaasta kuuluu rohinaa kun renkaat ei ole suorassa varsinkin kovassa vauhdissa, rengas ei ota minnekään kiinni eikä jarruista löytynyt mitään erikoista joka voisi selittää äänen. onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja tietoa mistä kyseinen ääni voisi johtua? pistää ikävästi aina omaan korvaan vaikkei muut sitä huomaa ellei siitä erikseen mainitse  :-[

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 31.07.14 - klo:21:23
kuskinpuolen renkaasta kuuluu rohinaa kun renkaat ei ole suorassa varsinkin kovassa vauhdissa, rengas ei ota minnekään kiinni eikä jarruista löytynyt mitään erikoista joka voisi selittää äänen. onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja tietoa mistä kyseinen ääni voisi johtua? pistää ikävästi aina omaan korvaan vaikkei muut sitä huomaa ellei siitä erikseen mainitse  :-[
Pyöränlaakeri? Paljonko autolla on ajettu ja onko laakereita aiemmin vaihdettu? Ne on näissä ihan kulutustavaraa  :(

Rokkitapsa

Tänään alkoi oikealle kääntäessä kuulua pyörintänopeuden mukaan tihenevää rahisevaa naksutusta jostain auton vasemmalta puolelta edestä.

Kuskin puolen pyöränlaakeri vaihdettu noin 10000km sitten, repsikan puolelta viime lauantaina, eli ne lienevät kunnossa.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Rokkitapsa

Ja toinen tänään huomattu ilmiö:

Hitaasti ykkösellä kotitietä ylös ryömiessä tuntuu voimakasta tärinää autossa. Tasaisella ja irtokivettömällä alustalla (parkkipaikalla ruuhkan keskellä) tuntuu kuitenkin menevän ihan sulavasti. Taidan varuiksi tilailla uuden vauhtiksen ja kytkimen seuraavaan huoltoon.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Lelio

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 31.07.14 - klo:21:40
Pyöränlaakeri? Paljonko autolla on ajettu ja onko laakereita aiemmin vaihdettu? Ne on näissä ihan kulutustavaraa  :(

Mittariin pyörähti juuri 193000 joten hyvin mahdollista! viimeisin huolto tehty 10 000km sitten enkä muista vaihdettiinko laakerit siinä huollon yhteydessä koska edellinen omistaja huollattanut juur ennen auton vaihtoon laittoa, pitänee ottaa asiasta selvää!

Tänään lisäksi huomasin motarilla et alko vähän nykimään kiihdyttäessä mutta muuten veti tasaisesti, tapahtui ensimmäistä kertaa

peksinaattori

Reisillehän ne leditykset meni. Eteen sain vaan vaihdettua putkipolttimot, lukuvalojen t10 ei palanut ollenkaan. Takapenkille vaihtu ok. Peräkontin t10-poltin jää vilkkumaan kun laittaa luukun kiinni. Rekisterikilven vastuksellisia polttimoita ei jaksanu turata ollenkaan, jos sitä illemmasta.

Ja himmeä mmi-näyttö vaihdettiin uuteen, jo kirkastu. Näkee päivälläkin lukea näyttöä.

anpu

Tilasin joskus kesäkuussa hypercolorista rekkarin ja sisätilan ledit ja hyvin on valaissut.

Andybandy

Lainaus käyttäjältä: JaniH_ - 21.07.14 - klo:09:29
Sama vaiva. Naksaus tulee istuinosan oikeasta reunasta. Sormella tuntee, että joku osa siellä penkin sisällä liikkuu.

Jos ei kotikutoista fiksiä löydy, niin täytyy seuraavassa huollossa mainita tuosta.

Selviskös tämä? Itellä kanssa pieni naksaus kuuluu kuskin normipenkistä kun istahtaa.

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: anpu - 09.08.14 - klo:16:19
Tilasin joskus kesäkuussa hypercolorista rekkarin ja sisätilan ledit ja hyvin on valaissut.

Pitää varmaan tuolta kokeilla uudestaan kunhan saapi aikaseks. Rekkarin leditkin mittasin jollain tempulla väärin ja jäi lyhyeksi. Hieno suoritus.

mmakela

Tänään lähti aamulla audi myllytykseen ja penkkien pesuun. Kuvia varmaan sitten autotallin puolella lopputuloksesta.  8)
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

TavanTallaaja

Semmoisen pienen harmistuksen aiheuttajan löysin nyt kesän autolla ajettuani, että auringon paistaessa sopivasti se heijastuu aika ilkeästi tuosta ohjaupyörän kehystetystä hopean värisestä logosta silmiin. Pieni juttu loppupeleissä, mutta kuitenkin.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

Latexi

Yksi asia on myös alkanut ihmetyttää meikäläistä: onkohan -12 mallisiin A4:n hommattu jotkut sekundamerkkiset tuulilasit? Kulkine on vasta sen 2 vuotta vanha ja tuulilasi on kauttaaltaan kuin jumalattoman hiekkamyrskyn jäljiltä. Ei juurikaan auta, vaikka pesen lasia sekä ulko-, että sisäpuolelta. Tuloksena on samanlainen sameahko lasi. Pistää v*tuttamaan, jos joutuu ajamaan päin laskevaa aurinkoa. Huonolla tuurilla katsastusmies huomauttaa rumasti, sitten vuoden kuluttua...
Latexi

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 14.08.14 - klo:09:08
Yksi asia on myös alkanut ihmetyttää meikäläistä: onkohan -12 mallisiin A4:n hommattu jotkut sekundamerkkiset tuulilasit? Kulkine on vasta sen 2 vuotta vanha ja tuulilasi on kauttaaltaan kuin jumalattoman hiekkamyrskyn jäljiltä. Ei juurikaan auta, vaikka pesen lasia sekä ulko-, että sisäpuolelta. Tuloksena on samanlainen sameahko lasi. Pistää v*tuttamaan, jos joutuu ajamaan päin laskevaa aurinkoa. Huonolla tuurilla katsastusmies huomauttaa rumasti, sitten vuoden kuluttua...

Jos uusi tuulilasi maksaa 150â,¬, niin eikö sen voi vaihtaa vaikka vuosittain?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 14.08.14 - klo:09:08
Se ei ole -12 mallisten A4:n ongelma eikä Audien ongelma noin yleensä. Tuulilasit on nykyään kaikilla merkeillä pehmeämpiä ja kuluu nopeammin kuin takavuosina. Näin kertoi minulle eras tuulilasikorjaaja. Syynä on muunmuassa se, että lyijyn määrää laseissa on vähennetty radikaalisti vuosien mittaan.

Latexi

Jos sen kapineen saa alle 200 â,¬, niin kyllä sen kai sitten voi vaihtaa useamminkin...
Latexi

kai75

Lainaus käyttäjältä: Latexi link =topic=973.msg474171#msg474171 date=1407996490
Et ole ongelmasi kanssa yksin, vajaa 1,5 vuotta vanhassa autossani viime talvi "teki selvää" tuulilasista, on niin hirveillä iskemillä et vaihtoon saisi melkein mennä...  Nastat ja asfaltista irronneet kappaleet ilmeisesti syynä, pohjoisessa asuessani ei ollut noin raakoja nuo iskemät kun oli oikeat talvet joka vuosi  >:(
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Lelio

no hyvä että tuokin selvisi miksi oma tuulilasi näyttää niin kamalalta  ;D en oo ongelmani kanssa siis yksin!

tuosta äänestä josta aiemmin kirjotin, tosiaan laakerihan siitä oli mennyt. kuskinpuolen laakerinvaihto vaan 300â,¬ paikallisella Autoasilla kun Laakkosella oli 460â,¬, ei paha  8)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 16.08.14 - klo:14:52
.....kuskinpuolen laakerinvaihto vaan 300€ paikallisella Autoasilla kun Laakkosella oli 460€, ei paha  8)
Itse kesällä yritin sada laakerinvaihdon kesällä Autoasille. Soitin ja varasin ajan. Vähän ajan päästä sieltä soitettiin takaisin, että eivät voikaan vaihtaa koska ko. osaa ei ole saatavana tarvikkeena. Piti käydä marmorilla, 500eur kiitos :(

Lelio

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.08.14 - klo:15:00
Itse kesällä yritin sada laakerinvaihdon kesällä Autoasille. Soitin ja varasin ajan. Vähän ajan päästä sieltä soitettiin takaisin, että eivät voikaan vaihtaa koska ko. osaa ei ole saatavana tarvikkeena. Piti käydä marmorilla, 500eur kiitos :(

mistähän lie oma korjaaja osansa sitten tilannut  ;D soittelin laakkoselta aiemmin korjauksen hintaa ja sanoi pelkän osan hinnaksi about 260â,¬, Autoasille varattaessa korjausta korjaaja sanoi saman hinnan mutta kuitissa lukee osan hinnaksi 192â,¬ :D ja osa tuli kahdessa päivässä korjaamolle! tyytyväinen olen silti, oli osa mistä tahansa  8)

tietoa ja keskustelua varmasti löytyy kyseisestä aiheesta jo vaikka kuinka mutta itse en ole onnistunut löytämään.. onko kenelläkään tiedossa B8-mallin kaikkia lisävarusteita numeroineen? siis aivan kaikkea jota on tilatessa voinut ruksia, ei pelkästään suomimalleissa vaan myös saksassa tilatuissa (en tiedä onko saksassa saatavilla eri varusteita?)

peksinaattori

Oletteko muuten olleet tyytyväisiä auton pitkiin valoihin? Minusta tuntuu jotenkin hengettömiltä kun tuossa viikonloppuna tuli pimeessä ajeltua. Piti ihan ajaa seinää vasten ja katsoa että tapahtuuko siellä keulalla edes mitään vaihtaessa pitkille mutta molemmat tuntui toimivan. Kelikin oli tosin kostea joten tienpinta imi suurimmat tehot itseensä. Kyseessä siis bi-xenonit.

Jospa se lumen tultua kirkastuisi. Kokemusta xenoneista ei ennestään ole. Edellisessä kulkineessa oli lisäpitkät niin kai sitä tottui parempaan valaistukseen siinä.

Pertsa

^Ei ole kauhean suurta eroa lyhyiden ja pitkien valojen kantamalla B8:ssa. Lyhyet valot ihan OK, pitkät ei niinkään.

Tonto

Mites teidän Audeissa tuo polttoainemittari käyttääntyy? Minulla on huollossa tehty kalibrointi tuohon koska range heittelee todella paljon ja usein. Eli jos vaikka tankkaa 50eurolla rangea tulee 600-700km ja kun auton sammuttaa voi se olla vaikka 400 ja taas hetken päästä 1000km. Muutaman kerran käynyt niin, että valo syttyy mutta range pomppaa taas hetken päästä 200km..

fleetwood

Ei se minulla noin paljon heittele. Pääsääntöisesti range vain pienenee pikku hiljaa, mutta jos lähdetään ajamaan kaupungista maantielle, niin range pysyy pitkään samana tai jopa nousee mutta vain max kymmeniä kilometrejä. Eli toimii täysin järkevästi.

Ei kai kalibroinnin pitäisi vaikuttaa tuohon heittelyyn? Olen itsekin tuon kalibroinnin tehnyt omaan autooni, mutta vain säätääkseni kulutusnäyttöä oikeammaksi. Jos omasta tankkauskirjanpidosta laskettu kulutus vastaa ajotietokoneen tankatessa resetoitua kulutuslukemaa, niin kalibrointi on ok.

Passat GTE Variant

batman14

Ei heittele ei. Harvemmin nousee vaan niinkun fleetwood kirjoitti niin voi pysyä toistakymmentä kilometriä samassa lukemassa ja sitten lähtee laskemaan hitaasti. Volvo V70:ssä esimerkikse se heittelee todella paljon. Ajat vähän kaupungissa niin range putoaa 200km ja hetki maantietä niin nousee taas rajusti. Mielestän Audin toteutus ehkä vähän parempi.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 19.08.14 - klo:16:31
Ei se minulla noin paljon heittele. Pääsääntöisesti range vain pienenee pikku hiljaa, mutta jos lähdetään ajamaan kaupungista maantielle, niin range pysyy pitkään samana tai jopa nousee mutta vain max kymmeniä kilometrejä. Eli toimii täysin järkevästi.

Ei kai kalibroinnin pitäisi vaikuttaa tuohon heittelyyn? Olen itsekin tuon kalibroinnin tehnyt omaan autooni, mutta vain säätääkseni kulutusnäyttöä oikeammaksi. Jos omasta tankkauskirjanpidosta laskettu kulutus vastaa ajotietokoneen tankatessa resetoitua kulutuslukemaa, niin kalibrointi on ok.

Ennen kalibrointia oli aivan samat oireet. Harmittaa kun ei voi luottaa tuohon mittariin lainkaan. Nyt löpö taas vähissä ja range pysynyt jo pidemmän aikaa alle 100km..  Voisiko joku anturi olla rikki, kai se vikakoodia antaisi?

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 19.08.14 - klo:15:46
^Ei ole kauhean suurta eroa lyhyiden ja pitkien valojen kantamalla B8:ssa. Lyhyet valot ihan OK, pitkät ei niinkään.

Eli polttimoiden vaihdollakaan ei saa tehostettua valoja?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 20.08.14 - klo:14:19
Eli polttimoiden vaihdollakaan ei saa tehostettua valoja?
En tiedä, en ole kokeillut. Kyllä polttimonvaihdolla valoteho varmaan paranee, mutta ero pitkien ja lyhyiden välillä tuskin siitä muuttuu.
Mulla on orkkikset xenonpolttimot n. 140tkm ajetussa autossa. Pitkiä valoja ei montaakaan kertaa ko. autossa ole käytetty. Lyhyisiin olen edelleen ihan tyytyväinen, pitkiin en niinkään. Onneksi minulle pitkät valot ei niin tärkeä olekaan, kun 99% varmaan tulee ajettua katuvaloalueella.

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 20.08.14 - klo:15:16
En tiedä, en ole kokeillut. Kyllä polttimonvaihdolla valoteho varmaan paranee, mutta ero pitkien ja lyhyiden välillä tuskin siitä muuttuu.
Mulla on orkkikset xenonpolttimot n. 140tkm ajetussa autossa. Pitkiä valoja ei montaakaan kertaa ko. autossa ole käytetty. Lyhyisiin olen edelleen ihan tyytyväinen, pitkiin en niinkään. Onneksi minulle pitkät valot ei niin tärkeä olekaan, kun 99% varmaan tulee ajettua katuvaloalueella.

Oolrait. Mulla ei ole hajua noista polttimoista onko alkuperäiset kun vasta toista kuukautta on auto alla. 130 tkm tulee mittariin. Pitää sitten kattella jos sattuu polttimot hyytymään että mitä tilalle laittaa. Ei mullakaan lyhyissä valoissa vikaa ole, tuo pitkien tehottomuus vaan harmittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy