Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Zachaeus

Hmmm tattista..jokunen tuoltakin oli sattunu silmiin, eli kunnostettuja nuo on - "neuwertig" - mutta palautteesta päätellen varsin moitteettomia siis. Tossa hakemani vannettakin http://www.ebay.de/itm/18-Zoll-Original-Audi-A5-S5-Felgen-Alufelgen-8-5J-18-ET29-/221471794274 mutta väri titan matt eli väri periaatteessa parempikin kuin alkuperäinen mutta miten lie toteutus ollut sitten..ei tuo pulverimaalatulta kyllä näytä kun noin siisti näköinen? Onkos noita alkuperäsenä ollut muun värisinä kuin "Audi Silberinä" ? Onhan tuo Titan Matt kyllä itse asiassa hienompin sopis Daytona Grayhyn hyvin =)
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

fisutus

Ei noita tuolla jatkuvasti ole tarjolla, etenkin jos on juuri tietty vanne hakusessa. Kannattaa tehdä hakuvahteja tai olla aktiivisesti etsimässä noita. Myös ebay.co.uk löytyy noita hyvin, suoraan Audi jälleenmyyjiltä

Esim. tuossa S5:n "talvivanteet" uutena
http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-A5-8T-S5-Cabrio-Felgensatz-8T0601025BM-18-Zoll-NEU-525-B3-/351066880178?pt=Auto_Felgen&hash=item51bd3778b2]
[url]http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-A5-8T-S5-Cabrio-Felgensatz-8T0601025BM-18-Zoll-NEU-525-B3-/351066880178?pt=Auto_Felgen&hash=item51bd3778b2
[/url]

V-O

Pahus kun audilaisilla ei ole tarjolla 2.0TFSI etuvetoisena. Tuliko nyt tuon vuoksi takkiin TM:n testissä?

Hyvä Volvo!

rs-mies

ehtisikö/jaksaisiko joku referoida tuon testin? Alunperin ajattelin, että mitä Volvo edes tekee tuossa porukassa. Volvon voitosta tuli mieleen, että olisiko Octavia RS voittanut koko testin?

Gudmund

Volvo voitti voimalinjalla, valoilla ja hiljaisuudellaan. Volvo oli siis 60hv tehokkaampi (245hv) kuin testin toiseksi tehokkain auto. Kulutus silti lähes samassa kaikilla, A5 1.8tfsi Multilla oli testin janoisin.

RS pitäis olla kaikissa autotesteissä referenssinä mukana. :) Vasta sitten kaikki muut autot saisivat oikean mittapuun.
Todellisuudessa Ocun "mukavuus" ei olisi varmasti riittänyt tässä seurassa. Teho ja tilat olisivat kyllä riittäneet. Ajettavuuskin varauksin. Varusteitahan ei arvosteltu tässä TM:n testissä lainkaan (pl. valot).
Octavia III RS TDI

Poikarukka

Vertailu oli taas aivan linjassa. Volvolta oli mallisarjan lippulaiva ja 10tuhatta kalliimpi. Sitten otetaan audilta halvin ja voimalinjaksi audille lähes poikkeava etuveto multi. Jos jätetään se hinta sivuun ja otetaan mallisarjasta vastaava sijoitus, niin taitaa olla volvot ja skodat aika kaukana (siis otetaan 10t kalliimpi audi, kuin muut eli 20t kalliimpi tai hitto vaikka sitten lippulaiva samantien...RS). 2.0tfsi quattro olisi ollut oikea verrokki tuossa sarjassa. Neliveto siksi, että audille ominainen kuten bemarille takaveto. 1.8tfsi etuveto on ihan eri A5 kuin nelivetoinen isommalla koneella. Voin sanoa ääneen, kun sellainenkin on ollut.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 13.11.14 - klo:19:41
Vertailu oli taas aivan linjassa. Volvolta oli mallisarjan lippulaiva ja 10tuhatta kalliimpi.

Mitä höpäjät?

S60 T5 Business aut  45 872,40
A5 1.8 TFSI multitronic 46 105,46

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 13.11.14 - klo:19:41
Vertailu oli taas aivan linjassa. Volvolta oli mallisarjan lippulaiva ja 10tuhatta kalliimpi. Sitten otetaan audilta halvin ja voimalinjaksi audille lähes poikkeava etuveto multi. Jos jätetään se hinta sivuun ja otetaan mallisarjasta vastaava sijoitus, niin taitaa olla volvot ja skodat aika kaukana (siis otetaan 10t kalliimpi audi, kuin muut eli 20t kalliimpi tai hitto vaikka sitten lippulaiva samantien...RS). 2.0tfsi quattro olisi ollut oikea verrokki tuossa sarjassa. Neliveto siksi, että audille ominainen kuten bemarille takaveto. 1.8tfsi etuveto on ihan eri A5 kuin nelivetoinen isommalla koneella. Voin sanoa ääneen, kun sellainenkin on ollut.

Et tainnut lukea juttua lainkaan? Autot olivat samanhintaisia, Volvon lippulaiva olisi varmaankin S60 mallissa T6 AWD.

Nettiautossa 2012 ja uudemmat Audit, n. 60% on etuvetoja.. kyllä nuo työsuhde Audistit pitävät edelleenkin huolen, että se etuveto on Audille "ominainen" vetotapa.

Poikarukka

Vertailu auton hinnat Volvo 61727â,¬, Audi 49564â,¬. Tosiaan volvoahan saa T6. Noh, vähän meni sivuun. Otetaan sitten S5 vertailuun RS5 sijasta. Perusautojen hinnat varmasti ihan linjassa.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

M1kke

Edelleenkin jos lukisit jutun niin huomaisit, että Volvon perushinta oli 50693â,¬ ja autoon 10kâ,¬ edestä lisättyjä varusteita ei huomioitu vertailussa. Olihan Mersunkin vertailuhinta lähes 70kâ,¬.

V-O

Jep, ja jos ei lopptulos ole itselle sopiva voi TMNetin sivustolla muutella arvostelun painotuksia.

Minusta oli hyvä että varusteiden vaikutus oli kokonaan karsittu vertailusta pois.

Vähän kun kikailee saattaa räsänkin saada voittajaksi, en tiedä varmasti mutta saattaa...  :)

Poikarukka

Periaatteesta en lue, kun audi ei voittanut...
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 13.11.14 - klo:22:03
Periaatteesta en lue, kun audi ei voittanut...

Ei voittanut, eikä siitä voittajaa saa, vaikka kuinka Audi-lasit silmillä asiaa veivaa...

Siitä huolimatta Audin suoritus oli kelvollinen huomioiden korkea malli-ikä, ja enemmän hävettävää Volvon rinnalla on uunituoreella Baijerilaisella.

Uskomatonta on kuinka Volvo hakkaa moottoritekniikassa kaikki sakemannit, vaikka tässä osiossa luulisi jättiläisvalmistajien olevan vahvoilla valtavine t&k-budjetteineen, mutta ei...

V-O

Ranssi kommentoi täyttä asiaa.

Luulen, en tiedä mutta luulen, uskon ja oletan että Volvon "voimalinjalle" kokonaisuus ajatellen teki hyvää saada tuo uusi 8-vaihteinen laatikko. Eikös se ole uusi, en ole niin tarkkaan seurannut?

Hiukan huvitti tuossa testin yhteenvedossa mainittu 5-sylinterisen hurina. Hauskaa että tuo on pitänyt erikseen mainita  ::)

Ja loppukevennyksksi: kukin lukee mitä osaa... ja myös kirjoittaa  ;)

Eagle

Bemarin selätys wanhalla multilla saa kyllä hymyn huulille:)
Mokoma kapine löytyy pihasta, vaikka en työsuhdeautoilija olekaan:)

Gudmund

Bemari oli tosiaan yllättävän vaisu tässä vertailussa, vaikkakin ne oli vain ne liian pienet takaistuintilat mitkä veivät pari sijaa lopputuloksissa.

Ja samoin, itsellänikin alkaa mennä huvittuneisuuden puolelle kun mainitaan aina erikseen se Volvon 5-sylinterisen käyntiääni. Varsinkin nyt kun nelimukinen moottori on kyseessä. Mutta sillä "hurinalla" Volvo lienee voittanut jo useamman vertailun, ei passaa väheksyä sitä.
Octavia III RS TDI

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: V-O - 13.11.14 - klo:22:29
Hiukan huvitti tuossa testin yhteenvedossa mainittu 5-sylinterisen hurina. Hauskaa että tuo on pitänyt erikseen mainita  ::)

Hiukan tosiaan huvittaa, mikäli näin on lehdessä lukenut, sillä tuo T5 on varmuudella nelipyttyinen...

VWonderman

Jos lukee sen tekstin silmät auki, niin huomaa että "moottoriin on saatu luotua vanhan 5-sylinterisen hurinaa". Eli kikkailuilla on ääntä saatu muutettua eikä sylinterien määrällä. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JaniKuula

Ruotsissa oli 333000 sek A5 ja vastaa suomen tdi editionia... Suomessa hinta veroineen 54kâ,¬  :o :o :o ja suomessa verottomanakin reilusti kalliimpi. En ymmärrä :)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

rs-mies

onko kuinka suosittuja roiskeläpät A5:sessa? Selkeä tarve niille ilmaantui loskakelien saavuttua. Ja niiden puuttumisen vuoksi vielä kysyisin apukuskin puolella pohjassa olevasta pitkästä muovisuojasta, onko muillakin niitä mennyt säleiksi?

rob-s

Eturoiskeläpät ja s-line sivulistat ovat vakiona Suomi autoissa mutta takaroiskeläpistä en tiedä onko edes saatavana.

S-line sivulistoja saa esim. Slamit.net:sta ja tulevat aina pohjamaalissa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rs-mies

Audicenterista tuli viestiä, että S-line malliin ei saa eturoiskeläppiä. Roiskeläppien hinta ois ollu suolaisempi kuin Lexuksella  ;D

Säleinä oleva muovi kustantaa n.100â,¬ :( Ei ollut siis ihan ilmainen loska kokemus nelivedolla ;(.

Rampe396

#3082
Kyllä mulla on ainakin s-linessä sekä etu ja taka läpät. Tilasin toissa talvena saksan ebay:stä.
Voi olla että oli jotain varoituksia ettei kävisi s-lineen, mutta ei mulla ainakaan ollut ongelmaa niitä kiinni laittaessa.

http://www.a5oc.com/forums/a5-performance-mods/10110-a5-mud-flaps-now.html

Eagle

Pitemmän aikaa on kiusannut takaa kuuluva kolahtelu. Huollossa eivät vikaa löytäneet. Ilmeisesti muillakin tätä kiusaa täällä  ollut. Aloin epäillä takaluukkua ja aloin sitä tutkimaan tarkemmin. Sieltä löytyy säädettävissä olevat kumityynyt, jotka pitävät luukun paikoillaan tiukasti. Kiristin tyynyjä eli nostin vähän ylöspäin ja katsos vaan, nyt luukku sulkeutuu jämäkämmin ja kolahtelu on poissa.

Poikarukka

#3084
Ihan vain varoittavana esimerkkinä. Massaus ja maalaus edessä. Roiskeläpät haen ensimmäisenä tuohon. S-line ja S-mallit ei ole läppiä tarjolla tuon helmalistan takia. Suomessa on oma viritys yhdistää nuo. Muualla S-line vain sisältää listat. Tästä tiedämme, että sopii koska Suomen A5 on läppiä. Kuraläppä tulee lähelle kyllä listaa muttei osu. Helman muodot ovat minusta samanlaiset koko mallistossa eli ei ongelmia.


Takakontikansi on jostain syystä aiheuttana kaikissa omistamissani A5:ssa nitnöitä ja natinoita. Säätö ja silikonia ohjain kumeihin, niin hiljenee.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

rob-s

Mulla hilseili vastaavasti omassa A5 Cabrioletissä maali pois samasta kohtaa tosin vähän pienemmässä mittakaavassa. (ajettu n.70tkm)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Zachaeus

Kukaan asennuttanu uutta softaa; huollossahan tuo menee sissään joka tapauksessa. Parantaa kuulemma dsg toimintaa. Meen laittamaan lähiviikkoina kun 60tkm huoltoonvielä 19tkm..

"Laadunparannuskampanjat ovat asiakkaalle veloituksettomia tuoteparannuksia. Kampanjatoimenpiteet suositetaan tehtäväksi ensi tilassa tai viimeistään seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä. Laadunparannuskampanjoita voidaan tehdä vain valtuutetuissa merkkihuolloissa.



Kuvaus

Aloitusaika

2,0 TFSI -Moottorin ohjainlaitteen ohjelmistopäivitys 07.11.2014"
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Mjkarhu

Tämähän on mielenkiintoinen juttu. Onko tarkempaa tietoa mitä muutoksia uudessa softassa on ja onko rajattu muuta kuin 2.0Tfsi koneet? Itse kävin huollossa viimeksi tammikuussa, ei avoimia kampanjoita.

Itseäni on alusta asti ärsyttänyt laatikon hidas toiminta, S-modessa siedettävä ja rauhallisessa ajossa muutenkin, mutta hitaasti kyllä vaihtaa muuten. Mitään nykimisiä yms ei ole, mutta arpoo kyllä vaihteita liikaa. Täyskaasulla kiihdyttäessä tulee vaihtokohdissa kuollut hetki ja manuaalipuolella ei pysy millään mukana. Jos esim kiihdytän kolmosella sataseen, lyön neljä kertaa isommalle, niin päädyn vitoseeen. Pari napsausta lisää ja ollaan jo kutosella. Taas hetki odottelua ja muutaman kerran jälkeen löytyy vihdoin seiska. Muutaman kerran olen tätä Audin kanssa selvitellyt, mutta toimii kuulemma kuten pitää.

Mjkarhu

Kävin tänään kysymässä autooni tuota päivitystä, ei avoimia kampankoodeja. Paikkana Audicenter Airport.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 21.03.15 - klo:17:37
Jos esim kiihdytän kolmosella sataseen, lyön neljä kertaa isommalle, niin päädyn vitoseeen. Pari napsausta lisää ja ollaan jo kutosella. Taas hetki odottelua ja muutaman kerran jälkeen löytyy vihdoin seiska. Muutaman kerran olen tätä Audin kanssa selvitellyt, mutta toimii kuulemma kuten pitää.
Veikkaan, että liittyy DSG:n perustekniikkaan. Tai ainakin A5:n toteutukseen siitä. Parittomat ja parilliset vaihteethan ovat eri akselilla ja omien kytkimien takana. Jos sulla on vaihde kolmosella, toisella akselilla on nelonen odottamassa. Nyt kun lyöt läpysköistä useamman kuin yhden lisää, sen pitää alkanee vaihtamaan sitä kolmosta vitoseksi (eikä odota että missä vaiheessa läpyttäminen loppuu), kun saa vitosen sisään ja kytkettyä, ei enää välitä paljonko läpytyksiä on puskurissa. Miksi ei sitten vaihda seiskalle, niin en oikein osaa sanoa.

Itse en ole tuota kokeillut, annan vaihteiston kelailla omat kelailunsa vapaasti. TDIllä tosin ei noista kierroksista saakkaan sellaista hyötyä kuin bensavehkessä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy