Tuossa aiemmin 3v sitten kysylin tuota öljy asiaa ja näyttää että valvolinen Allclimate 5W-40 kuluu vähemmän kuin TB Diamond 5W-40.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - TapsaR #1
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: 2,0 litraisen öljyt?12.11.19 - klo:10:54
Tuossa aiemmin 3v sitten kysylin tuota öljy asiaa ja näyttää että valvolinen Allclimate 5W-40 kuluu vähemmän kuin TB Diamond 5W-40.
#2
Myydään / Vs: M: 2.0 TDI CR CFHC kone osina11.11.19 - klo:14:04
Turbo myyty. Nyt jäljellä polttoainelaitteet ja muut letku ja johto sälät.
#3
Myydään / Vene Terhi 415R + moottori ja traileri08.10.19 - klo:15:21 #4
Myydään / Vs: M: 2.0 TDI CR CFHC kone osina08.10.19 - klo:15:13Lainaus käyttäjältä: Samsam84 - 20.08.19 - klo:16:17 Eipä tule täällä seurattua kovinkaan paljon viestejä, niin kansi meni viimeviikolla... #5
Myydään / Vs: M: 2.0 TDI CR CFHC kone osina27.06.19 - klo:12:43
Uppista.
Jos jollakin tarvetta niin tarjota saa vaikka koko läjästä mitä koneesta jäljellä, nyt itselle tarpeettomia. #7
Moottori ja voimansiirto / Vs: Oulun seudun jakohihnaongelmat12.06.18 - klo:13:44
Mullahan kajahti vastaavasti Ocu 2 -11 vuoden CFHC kone viime syksynä, autolla ajettu silloin noin 170 ja edellinen jakopää rattaineen tehty 90, sen jälkeen ajettu Oulussa... Rempan tehnyt liike piti ongelmaa liian normaalina tuolla päin.
Koko asian loppu tulema oli lähes 4000â,¬, summassa mukana huolto-osia 500â,¬ jakopää yms ja paikoilleen meni samaa luokkaa ajettu vaihtokone 1500â,¬, koska se oli jo pelkkiä osia halvempi. Kysyin tätä asiaa kuluttaja asiamieheltä ja sieltä tuli alustava arvio että noin 50% on myyjäliikkeen vastuulla moottorista ja sen vaihto työstä. Sillä perusteella pistin asian eteenpäin ja Case on kuluttajariitalautakunnan jonossa, pari kk sitten kyselin niin loppuvuodesta käsitellään, eli aikaa kuluu mutta ootellaan Ei vaatinut mitään muuta koodauksia kuin suutinnumeroiden päivityksen. En ole lähestynyt maahantuojaa, mutta kyselin asiaa niin Oulun kuin etelänkin suunnasta ja vähän nihkeää on suhtautuminen, vialliset osat on kyllä tallessa ja lähes lähetysvalmiina mutta jotenkin vaan haluisi että ne menisi suoraan muualle kuin jonkin liikkeen romulavalle, eli suoraan täältä suomilandiasta eteenpäin... #8
Myydään / Vs: M: 2.0 TDI CR CFHC kone osina12.06.18 - klo:07:36
UP.
Nämäkin tuli taas eteen tallin järjestelyissä. #9
A4 B8 (07–) / Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi21.05.18 - klo:09:57Lainaus käyttäjältä: Ralli art - 17.05.18 - klo:15:31 Ei olleet oikeat kuvat, olivat mallina ajatuksesta. Vaikka onkin tosi kiehtova kapistus niin ole tulossa katsomaan. #10
A4 B8 (07–) / Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi17.05.18 - klo:08:50Lainaus käyttäjältä: Ralli art - 16.05.18 - klo:17:15 Ei ole EGR mutta liittyy sen toimintaan niin kuin kirjoitin. Tuosta kuvasta ei näe vuotaako se osa itse vai vuotaako sen liitos. Tässä malliksi kuvat: EGR venttiili: https://www.google.fi/search?q=vw+2.0+CR+egr&safe=off&rlz=1C1GCEA_enFI771FI772&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwimo7vkhYzbAhVDCpoKHXbAAm0Q_AUICigB&biw=2107&bih=998#imgrc=MARZDQw1nS_5EM: Ja nyt kyseessä oleva kaasuläppä osa https://www.ebay.co.uk/itm/VOLKSWAGEN-VW-CADDY-III-GOLF-VI-2-0-TDI-THROTTLE-BODY-VDO-A2C59514304-/252194279489 #11
A4 B8 (07–) / Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi16.05.18 - klo:07:44
Ei ole EGR-venttiili vaan "kaasuläppä/sammutusläppä" vuotaa ahtimesta tullutta öljyä. Tuon läppä kylläkin vaikuttaa EGR toimintaan, DPF-polttoon ja sammutuksessa poistaa sen ravistuksen vähentämällä puristuksia sulkemalla imupuolen.
Se että tuo vuotaa öljyä ei tarkoita että se on rikki ja onko tuolla yhteyttä vikakoodiin niin en osaa sanoa. #12
Golf IV (97–03) / Vs: Takajarrusatula mallit, sopivuus?26.03.18 - klo:07:34Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 23.03.18 - klo:05:53Nuo nyt paikoillaan olevat satulat on huolettu/korjattu -12 keväällä ja samalla uusin vaijerit, aluksi oli tarvikkeet, mutta silloin ne oli niin kuminauhaa ettei ne oikein pelanneet ja vaihdoin ne alkuperäisiin. Nyt talvella ostin Ocuun tarvikevaijerit ja yhtä laadukkaan oloiset ovat kuin paikoillaan olleet alkuperäiset. #13
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 Tdi Ocua ostamassa -> esim. BXE-koneella23.03.18 - klo:11:00Lainaus käyttäjältä: janike - 22.03.18 - klo:16:36 Kuullut myös että olisi jotain voitelu ongelmaa ja 4 sylinterin KK-laakerin kohdalla huonoin voitelu, ilmeisesti 4 veivi yleisin vikaantuva? Vaihtokoneet lähesauton hintaisia, tuon totesin vajaa vuosi sitten ei mitään järkeä laittaa 3kâ,¬ autoon 2kâ,¬ kätettyä yhtä pommia konetta. Itse pistin hinnan kohdalleen ja myyntiin rikkinäisenä. #14
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 Tdi Ocua ostamassa -> esim. BXE-koneella22.03.18 - klo:14:07
Omaa kokemusta on 08 vuoden ocusta BXE koneella 255 ==>340tkm, matka päättyi kiertokangen ulostautumiseen, johon voi olla montaa syytä. Tuo on ehkä pahin ongelma noissa koneissa ja sen myötä kokoautossa, yleisyyteen en osaa ottaa kantaa mutta ei tuo harvinaista ole.
Nämä viimeiset 1.9 ei taida olla enään niin nokka-akseli vikaisia kuin aiemmat, eikä suuttimia ja johtosarjojakaan taida kovin paljoa mennä. Suosittelisin että katselet BKD koneisia ja Elegance varusteilla niin olisi ihan fiksu paketti. #15
Golf IV (97–03) / Vs: Takajarrusatula mallit, sopivuus?22.03.18 - klo:08:50
Tässä kuva varustekoodeista https://aijaa.com/CYPOGa , 1KP löytyy, eli tuon mukaan olisi uudempaa versiota. Pitää varmaan pistää Ridex tilaukseen, eiköhän sekin jokusen vuoden palvele.
#16
Golf IV (97–03) / Vs: Takajarrusatula mallit, sopivuus?21.03.18 - klo:12:51Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 21.03.18 - klo:12:08 No pitää nuo vielä tutkia, jos alustakoodeilla saisi tilanteen selkeämmäksi, mutta käsittääkseni nuo tarjosi ainakin rekisterinumerolla kahtaversiota. Hinta on puolet halvempi ja sen takia noita nettikauppoja suosin varsin usein... Mutta on sieltä kuraakin saatu ja se on helpompi palauttaa Motonetin tiskille kuin lähetellä johonkin. #17
Golf IV (97–03) / Takajarrusatula mallit, sopivuus?21.03.18 - klo:11:34
Pitää vaihtaa jarrusatula golffiin -99 variat ja 1.6 8v 101hv koneella, käyttöönotto 10/1999. Motonet tarjoaa kahta mallia ja sopivuudesta eikä noiden erosta ole tietoa. Olisiko joku paininut saman asian kanssa ja tietäisi kumpiko sopii:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/239418/676803?ajoneuvo=621 https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/239420/605019?ajoneuvo=621 #19
Myydään / Vs: M: 2.0 TDI CR CFHC kone osina26.02.18 - klo:10:56
Up.
Osat löytyy vielä ja tarjotakin saa... #21
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 CR tyhjäkäynti26.01.18 - klo:08:23
Omasta mielestä tuon kyllä huomaa että onko kyseessä hiukkassuodattimen poltto vai pakkaskeleillä esiintyvä tyhjäkäynninnosto, johon vaikka se sähkölämppäri vaikuttaa. Jos auto yrittää polttoa niin tyhjäkäynti nousee kuumallakin koneella heti käynnistyksen jälkeen, näin tapahtuu vastaavissa määrin kuin kesällä.
Kesällähän tuon eroittaa selkeästi koska poltto on päällä tai ollut juuri päällä, mutta talvella eron huomaa parhaiten varsinkin keskeytyneestä poltosta että hiukkaspönttö ja putkisto on selkeästi kuumana, sekä flekti jää pyörimään. Itsellä poltto tuntuu osuvan liian usein pitkänkin työmatkan jälkeen 75km, josta 60km moottoritietä, tilanteeseen jossa tulen kotipihaan tai kaupoille, kun taas lähdet siitä liikkeelle vaikka kone olisi ihan kuuma vielä, niin polttoa ei yritetä heti uusiksi, vaan taas sitten joskus myöhemmin. Asiaan ei mielestäni vaikuta ajaako 100kmh/h vaikka 4 vaihteella koko matkan, ihan samoin voi olla 6 ajelunkin jälkeen. #22
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 CR tyhjäkäynti24.01.18 - klo:09:58
Oma Ocu samalla koneella käyttäytyy samoin varsin usein nyt talvikeleillä, tiputtaa kyllä normaaliinkin välillä. Varmaan akun varaustaso, sähköinen lämmitin lämmityslaitteessa vaikuttaa, sekä varmasti moni muukin asia?
Olen huomannut että letkulämmitin lämmittää selkeästi koneen yläosan / lämpöanturin ja käynnistyksen jälkeen kone jää heti siihen 700rpm tuntumaan, vaikka olisi oikeasti kylmä, tuon huomaa käynnistä. Mutta sekunnin parin jälkeen kierrokset nousee siihen 1000rpm tuntumaan kun nesteet kiertää ja anturi jäähtyy. #23
Myydään / Vs: M: 2.0 TDI CR CFHC kone osina14.01.18 - klo:08:44
Up.
Osat löytyy vielä ja tarjotakin saa... #24
Moottori ja voimansiirto / Vs: Oulun seudun jakohihnaongelmat03.01.18 - klo:08:30
Kyllähän tuo omakin kone kajahti jakopäästään lokakuun alussa, tässä lisää aiheesta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36860.0 Case on edelleen kesken maksun osalta.
Sen verran asiaa selvittelin että Oululaisen merkkiliikkeen mukaan ei mitenkään harvinaista, enemmän jokapäiväistä että jakopäät kuluu nopeasti. Hihnan kulumahan etenee niin nopeasti että 30tkm huoltoväli on pitkämatka ja jos tarkastuksessa on vain kaikki lähes ok, niin jakopää ei välttämättä kestä seuraavaan tarkastukseen, niitä on kai ollut riittävästi... Omassahan oli 70tkm ajettu jakopää kaikkine osineen, alkupätkä ajettu siellä Oulun seudulla niin kuluminen alkanut ja sehän ei pysähdy kuin kaikkien osien vaihdolla ja kunnon pesulla jakopäähän, sitten pysyy sieltö Oulusta poissa. Vanhat osat on yhdessä nipussa ja nyt joku päivä pitää saada aikaiseksi kysellä että olisiko tuossa jotain mahdollisuutta valmistajan vastaan tuloon, jotakin kautta. #25
Moottori ja voimansiirto / Vs: AJQ-moottorin laakeriremppa (1.8T 132 kW/180 hp)23.12.17 - klo:08:51
No isoin riski tuossa on että homma menee uusiksi isomman remontin kera.
Et siis ilmeisesti ole vielä edes katsonut miltä akseli näyttää? Voi olla siinä kunnossa, ettei uudet laakerit paljoa lohduta, kun on kerran kiinni hirttänyt. Pura se nyt ensin ja katso miltä näyttää. Onko tuossa jotain erikoista miksi kone on työläs irroittaa? Eikös se laatikon kanssa sieltä alas tule? Että jos kuitenkin vaan tekisi tuon heti kunnolla... #26
Octavia II (04-13) / Vs: Manuaalivaihteiston ongelma20.12.17 - klo:18:17Lainaus käyttäjältä: Eesau - 20.12.17 - klo:16:10 No ei eihän niitä öljyjä tarvitse vaihtaa kun muuten ei saa laatikoita myytyä... Asiaan; ensin öljyt vaihtoon ja sitten voisi kokeilla onko vaihdevaijerien säädöstä apua, sekä pitääkö se vauhtipyörä mitään epämääräistä ääntä. Noilla alkuun. Omassa Ocussa oli öljyt ihan uskomatonta kuraa 160tkm ajettuna, lisäksi öljyä oli liian vähän. Laatikko muuttui ihan toisenlaiseksi uusilla öljyillä. #27
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: 1.6 FSI öljypaineet hukassa koneremontin jälkeen19.12.17 - klo:07:47
Itse en nyt ihan ymmärrä miten voi olla että sait jo alussa nousemaan öljyn suodatinkoteloon ja silti pumpussa olisi ollut ilmatasku? Vai pumppasiko pumppu vain heikosti ilmaa ja työnsi edellään vanhoja öljyn jämiä ja näytti että pumppu nostaisi öljyä.
No pää asia kuitenkin että paineet löytyi etkä toivottavsti käyttänyt konetta liian pitkään ilman voitelukiertoa. #28
Moottori ja voimansiirto / Vs: VW Passat 09 2.0Tdi CBAB jakopään murhetta17.12.17 - klo:08:00
Kyllä se pumppu pitää sivuun siirtää tuon remontin ajaksi ja ehkä jotain letkuja irroitella, en nyt näkemättä muista saisiko pumpun sivuun ilman letkujen irrotusta, mutta en kyllä ensimmäisenä letkunippoja ruuvailisi irti. Jakopää remppaan löytyy varmasti joltakin foorumilaiselta ohje tai linkki niin siitä voisi päästä kiinni tarviiko mitä kaikkea purkaa.
Mietin kanssa että nafta on varmasti haissut kun omassa vuoti vain paluu sen verran että suuttimen ympäristö oli kostea, tuossakin huomasi hajun kuumana mutta ei kylmänä. Tosin aiemmassa Ocussa vuoti suodatinkotelolle menevä letku reilusti ja ei sitä huomannut ennen kuin avasi pellin muita asioita varten. #29
Moottori ja voimansiirto / Vs: VW Passat 09 2.0Tdi CBAB jakopään murhetta15.12.17 - klo:20:50
Tässä omia kokemuksia aiheesta http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36860.0
Jos vaan uskaltaa yhtään kokeilla niin pelkästään uudet paininvivut ja tietenkin se jakopää nippuun, sillä sitten kokeilemaan, näin merkkiliike neuvoi mutta eipä kelvannut pajalle missä oma auto oli vaan tuo oli pakko purkaa todetakseen että ompa keleen kalliita osia... Ja jos jotain osia tarvii niin tuosta löytyy ja hinnoista voi neuvotella http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37197.0 #30
Moottori ja voimansiirto / Vs: Moottorin optimointi10.12.17 - klo:12:08
Vanhemmilla olevan T5 porterin korkean kulutuksen aiheutti viallinen DPF paine-eroanturi ja hieman vuotava ahtimen tiiviste. Molemmat viat olivat pitkään ja pahenivat hiljakseen jolloin noita ei huomannut muuta kuin suuresta kulutuksesta, noin 1.5l laski kulutus korjausten jälkeen.
Myös tukkoinen DPF nostaa kulutusta. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |