1.6 FSI öljypaineet hukassa koneremontin jälkeen

Aloittaja fsi, 13.12.17 - klo:00:48

« edellinen - seuraava »

fsi

1.6FSI koneeseen tein kansiremontin+ketju. kasauksen jälkeen auto lähtee hienosti käymään mutta  öljypaineen valo syttyy.
autolla ajettu 250tkm

-öljypaineet mitattu, tulos 0 bar
-öljypainekytkin vaihdettu
-öljyä on koneessa!!
-öljypohja+sihti putsattu, muuten itse pumppuun ei koskettu eikä autossa ole ollut öljypaineongelmaa aikaisemmin
-öljypumppu tarkastettu silmämääräisesti ja ketju sekä rattaat kunnossa ja pyörii
-öljysuodatin kuiva n. 1 tyhjäkäyntitestin jälkeen
-koitin käynnistää ilman suodatinpanosta ja silloin sain öljyn nousemaan suodatinkuppiin mutta en saanut painelukemia öljypainetesteriin

Mitä voisi vielä testata? Pumppu vaihtoon? mutta miksi se on toiminut moiteteetta ennen kansiremonttia?

Onko kenelläkän kokemusta öljypumpun ilmaamisesta? tästä puhutaan jossain jenkkikoneissa vastaavalla gerator tyyppisellä öljypumpulla?

Kiitollnen kaikista ajatuksista!



tärpätti

En tunne kyseisen öljypumpun rakennetta, mutta mistä löytyy paineenrajoitin venttiili, vai onko näissä? Jäänyt auki?
Octavia BKD

TDiih

#2
Olisikohan tästä mitään apua?
www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_296_d1.pdf
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

fsi

Kiitos ajatuksista.

-pumpussa itsessään on ilmeisesti painesäätö. jousella/öljypaineella toimiva.
-juu olen käynyt kaikki nuo pdf:ät läpi muutaman kerran suurennuslasilla.

kone ollut käynissä max 1 minuutin tyhjäkäynnillä muutaman kerran. kauanko voi kestää tuottaa öljynpainetta jos kone ja suodain on kuiva?

Eka Golf

Kyllä yleensä alle minuutissa ainakin merkkivalo sammuu. Mikä tuossa pyörittää öljypumppua?
Tuli vaan mieleen yksi kokemus yhdestä autosta valovuosia sitten kun öljypumpun pyörittäjästä meni boorit ja pumppu ei pyörinyt.  >:(

fsi

Ratkaisu löytyi,

Pumppuun oli jäänyt ilmatasku. Kaadoin n 0,5l öljyä suodatinkotelon kautta pumpulle ja heti käynnistyksen jälkeen normaalit paineet.

Kiitos kaikille avusta!

TapsaR

Itse en nyt ihan ymmärrä miten voi olla että sait jo alussa nousemaan öljyn suodatinkoteloon ja silti pumpussa olisi ollut ilmatasku? Vai pumppasiko pumppu vain heikosti ilmaa ja työnsi edellään vanhoja öljyn jämiä ja näytti että pumppu nostaisi öljyä.

No pää asia kuitenkin että paineet löytyi etkä toivottavsti käyttänyt konetta liian pitkään ilman voitelukiertoa.
Golf IV & Octavia 2

TDiih

Hyvä että ratkesi. Itsellä on tapana suodattimen vaihdon yhteydessä aina kaattaa uudet öljyt ainakin osittain suoraan suodatinjalkaan.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy