1.9 Tdi Ocua ostamassa -> esim. BXE-koneella

Aloittaja jaspasA4, 22.03.18 - klo:13:35

« edellinen - seuraava »

jaspasA4

Moro,
Onko 2006-2008 BXE-koneisessa 1.9 Tdi:ssä pahoja tyyppivikoja tms...? NOissa on jo kai DPF-pönttökin jo kaikissa

Tällaisia löytyi ainakin foorumin haulla

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27659.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34692.msg593394#msg593394
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33980.msg586164#msg586164

Mutta mites ne jotka ajaa ko. koneisella autolla niin oisko heittää fakta-pohjaisia kokemuksia tähän ketjuun?

o.b.

BXE:ssä ei muistaakseni ole PDF:ää. BLS, BMM ja BMN-moottoreissa kylläkin.

Nokka-akseli, nostimet, suuttimien tiivisteet ja johtosarja, tandempumppu nyt tulee ensimmäisinä mieleen.

TapsaR

Omaa kokemusta on 08 vuoden ocusta BXE koneella 255 ==>340tkm, matka päättyi kiertokangen ulostautumiseen, johon voi olla montaa syytä. Tuo on ehkä pahin ongelma noissa koneissa ja sen myötä kokoautossa, yleisyyteen en osaa ottaa kantaa mutta ei tuo harvinaista ole.
Nämä viimeiset 1.9 ei taida olla enään niin nokka-akseli vikaisia kuin aiemmat, eikä suuttimia ja johtosarjojakaan taida kovin paljoa mennä.

Suosittelisin että katselet BKD koneisia ja Elegance varusteilla niin olisi ihan fiksu paketti.
Golf IV & Octavia 2

jaspasA4

OK, Onko tuo BKD samaa ikäluokkaa ja sekin 1.9:llä ja ilman DPF-pönttöä?
Onko BKD-koneisia 74KW tehoilla vai myös 96 ja kestääkö tuo miten lastun?

o.b.

BKD on 2.0 litrainen ilman DPF:ää 130kW/140hp. Se on parempi vaihtoehto kuin 1.9 litrainen.

Tietääkseni noissa 1.9 TDi koneiden veivit kurkkaavat lohkon kyljestä yleensä katkenneiden kiertokangen pulttien takia. Jos koneremppaa tekee, pitää nuo vaihtaa aina uusiin.

Kaksoismassavauhtipyörän+kytkimen vaihtoon noissa kaikissa pitää varautua jossain vaiheessa.

Oktaavi

Bkd koneella ajettu yli puol miljoonaa, kaksi turboa mennyt. Vauhtipyörä ja kytkin vaihdettu kertaalleen. Jossain vajaan 300tkm paikkeilla. Entiset oli vielä Ok, mut stefa alkoi vuotaa vauhtipyörän takaa, niin sama oli vaihtaa kytkimen rojut, kun vaihdelaatikko oli irrallaan. Viime vkloppuna vaihdettiin kaverin bxe-Octaviaan kytkin, vauhtipyörä, turbo. Ajettu oli päälle 400tkm ja nämä osat vaihdettiin ensimmäistä kertaa. Senverran pakko sanoa, että on aivan eri planeetalta tuo BKD verrattuna yxysiin. Ja osat on halpoja, esimerkiksi vähän ajettuja vaihtokoneita saa tilattua alle tonnilla ulkomailta, jos sattuu paha käpy käymään.

janike

Eikö nuissa 1.9 kierokangen puitteissa ole ongelmana, että tehtaan alkuperäiset pultit löystyy ja joku kaunis päivä räpsähtää uus huohotus reikä lohkon kylkeen. Sen takia niitä ei tahdo olla vaihtomoottorina tarjolla kovin runsaasti. Halpa henkivakuutus olisi käyttää öljypohja jossakin huollossa auki ja vaihtaa uudet pultit.
Näi se o.

jaspasA4

OK, BKD siis -> mikä vm. olisi hyväksi koeteltu ja miel. ilman DPF:ää.... eli onko v. 2007 kaikki ennen pönttöä vaiko siis kaikki BKD-koneiset järkeään ilman ko. pönttöä.... mist'ä muuten yleensäkin tietää onko autossa DPF vaiko ei....?

Bene

Moi

Itsellä Octavia -08 BKD koneella ja ei ole DPF:ää. Huoltovihkon ekalla sivulla taisi olla leimat, mistä selviää onko DPF vai ei.
Yleensä Octaviat BKD konella taitaa olla ilman DPF:ää. Korjatkoon joku jos olen pahasti väärässä.

teholopa

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 22.03.18 - klo:13:35
Moro,
Onko 2006-2008 BXE-koneisessa 1.9 Tdi:ssä pahoja tyyppivikoja tms...? NOissa on jo kai DPF-pönttökin jo kaikissa

Tällaisia löytyi ainakin foorumin haulla

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27659.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34692.msg593394#msg593394
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33980.msg586164#msg586164

Mutta mites ne jotka ajaa ko. koneisella autolla niin oisko heittää fakta-pohjaisia kokemuksia tähän ketjuun?

Kirjoita googleen ”bxe conrod”.
Omakohtainen kokemus 138tkm ajettuna täystuho.

TapsaR

Lainaus käyttäjältä: janike - 22.03.18 - klo:16:36
Eikö nuissa 1.9 kierokangen puitteissa ole ongelmana, että tehtaan alkuperäiset pultit löystyy ja joku kaunis päivä räpsähtää uus huohotus reikä lohkon kylkeen. Sen takia niitä ei tahdo olla vaihtomoottorina tarjolla kovin runsaasti. Halpa henkivakuutus olisi käyttää öljypohja jossakin huollossa auki ja vaihtaa uudet pultit.

Kuullut myös että olisi jotain voitelu ongelmaa ja 4 sylinterin KK-laakerin kohdalla huonoin voitelu, ilmeisesti 4 veivi yleisin vikaantuva?

Vaihtokoneet lähesauton hintaisia, tuon totesin vajaa vuosi sitten ei mitään järkeä laittaa 3k, autoon 2k, kätettyä yhtä pommia konetta. Itse pistin hinnan kohdalleen ja myyntiin rikkinäisenä.
Golf IV & Octavia 2

Iso-Jaska

Mulla oli BXE-koneinen 2007. 250 tkm ajettuna ostin, ja 360 tkm ajettuna laitoin kiertoon. Ei tarvinu kaksoismassaa vielä noihin kilsoihin vaihtaa.

Kerran oli tosin katsastuksessa haasteita saada savutuksesta läpi, ku 1.5 on aika tiukka raja tuolle koneelle.
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

apche

Lainaus käyttäjältä: TapsaR - 23.03.18 - klo:11:00
Kuullut myös että olisi jotain voitelu ongelmaa ja 4 sylinterin KK-laakerin kohdalla huonoin voitelu, ilmeisesti 4 veivi yleisin vikaantuva?

Vaihtokoneet lähesauton hintaisia, tuon totesin vajaa vuosi sitten ei mitään järkeä laittaa 3k, autoon 2k, kätettyä yhtä pommia konetta. Itse pistin hinnan kohdalleen ja myyntiin rikkinäisenä.

Onkohan nämä vain 1.9TDi BXE -koneisen ongelmia, vai koskeeko myös 1.9 TDi BKC/BJB-myllyjä? Kysyn, koska itsellä on 1.9TDi BJB ja ajettu 420tkm... Eli pitäisikö tehdä jotain ennakoivaa huoltoa?

Sahtari

Helpoin kurkata tunnistetietotarrasta löytyykö 7GG merkintää jos ei--->ei dpf. Omassa 08 bxe ei dpf ole

o.b.

Pääsääntöisesti moottorikoodi kertoo sen, onko DPF:ää vai ei.

Joihinkin moottoreihin sai jälkiasennus DPF:n, mutta en tiedä ketään, jonka sen olisi halunnut ??? DPF-moottoreissa on aika paljon enemmän antureita kuin ilman DPF:ää-motoreissa.

PR-koodeista valitettavasti vain pieni osa on printattu huoltokirjan etuaukeman tarraan. Siksi tuon 7GG merkintä ei välttämättä kerro koko totuutta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy