Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Vaari64

#1
Minulla jarruongelmat loppuivat kun vaihdoin merkkiä, japanilaiset näemmä tekee vielä suomen olosuhteisiin autoja.
#2
lukon osaa/vaijereita tuskin paljon muualta löytää kuin vw:n varaosatiskiltä.Ja jos herättää epäileen että on kallista sitä ei välttämättäole.Hankin pasatin takaluukun lukon marmorilta ja samaan aikaan etsiskelin vastaavaa purkaamoilta.Yllätys oli että uusi osa marmoorilla oli  puolet edullisempi kuin se purkuosa jonka toimivuudestakaan ei olisi ollut varmuutta.
#3
Oven lukkojen kanssa sinulla tulee olemaan  jatkuvasti ongelmia.Ja pakkaset kun tulevat kannattaa varata kuormaliinoja valmiiksi joilla saat lukkiutumattomat ovet pysymään kiinni.Tosin toinen vaihtoehto on ettei ne aukea.Tyyppivika.
#4
juuri näin toimitaan.
#5
Helpoin homma on kun tekee sen sillä omalla ohjelmalla männän sisään ajon, sitte liukutappien pultit auki ja putsailemaan.Jumitus kyllä taitaa johtua pääosin jarrupalojen liikkumattomuudesta kuin liukutappien jumista.Siis ne palojen liikuntapinnat on syytä puhdista ja kokeilla että liikkuu herkästi, sitten jarruliuuille tarkoitettua lämmönkestävää kuparitahnaa hiukan niin johan taas pelaa.Ja ohjelmalla sitte ajaa jarrut kiinni ei polkimella pumppaamalla.
#6
Lainaus käyttäjältä: VAGnaattori - 11.02.20 - klo:09:42
Ainakin elsawinin mukaan työkaluna pitäisi olla T10245 hylsyavain mikä googlela tunnistautuu myös Torx T40 hylsynä.



Pirulauta kun työasento auton alla ei mikään paras mahdollinen niin silmillä tonne putkilon sisään ei mitenkään mahdollista nähdä niin kännykällä sisään kuvaaminen oli ainut mahdollisuus.  :P

Just kattelin jonkin youtube videon missä moista käytettiin. Varmaan töimii myös pitkillä kärjillä koska eihän noilla paketin mukana tulevilla tyngillä yllä mihnkään tässä tapauksessa.  :D

Ei kyllä mitään mahdollisuuksia kun kerta toi pultti niin syvällä että käytännössä laatikon sisällä, mikä myös pois sulkee sen mitä aluksi ajattelin että vetäsiin rälläkällä niin paljon pois kuin mahdollista noista booreita, mutta silti on muutaman sentin päässä siellä ahtaassa putkilossa.  :-[

Tätäkin ehdin jo paikanpäällä puntaroida mutta heräsi kysymys että vaikka kannana saa pois, mut sitten kun vedät tumppiakselia pois niin pakosti osa metallihiluista menee laatikon sisään.  >:(

Heräsi kiinnostus, kerro toki lisää.  :) Onko möhnä niin kitkaista että melkein kärki kuin kärki nappaa?
Jos se keran pitäs olla torx niin en muuta väitä, ajattelin että jos ei ollut niin harvempi torx toimii xzn kannassa.Poraus/vastakierretappi sitten, näissä on sitä haastetta.Tuolla on tietysti ruuvilukitetta, kokeilisin myös lyöntimeisseliä, sillä herkistyy,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, mutta onhan tuo pultin kierre normaali, ettei ole vasenkätinen?? mieleeni tuli myös tämä.Vai olenko mieleltäni sairas kun aina ajattelen sitä saksalaisten kostoa.
#7
Oliko se avain varmasti sopiva torx ja xzn on hiukan erilaiset, kun vw tais käyttää kumpiakin.
#8
Lainaus käyttäjältä: silu - 04.02.20 - klo:15:54
No niin, kiitos vastauksista täytynee sitten vaihtaa tuo vaijeri :)
Sitt on syytä olla tarkkana ikkunahissin kanssa ettei mee pasmat sekaisin.Ja nippusiteellä se uusi vaijeri kiinni ettei pompahda irti.Tosin ei se uutta tarvi vanha pelaa kun laitat paikalleen kunhan ensin putsaat rasvantöhnät siitä pois.
#9
Jossain vaiheessa se oven lukko /lukot sitten menevät täysin toimimattomiksi.Ei aukea sisältä eikä ulkoa tai ei mene lukkoon ollenkaan.Lukonvaijeri pomppaa pois paikoiltaan.Sitten ei muuta kuin ovipaneelit auki ja rassaamaan.
#10
Xenon polttimoiden uusiminen on sitten tuossa mallissa haasteellista.
#11
Käytännössä nuo kuopat ei meillä lattiassa haittaa, eikä niin kovin syvät ole, ainoo että vesi niissä seisoo jollei lakaise pois.Ehkä joskus on tarve laittaa paikat.
#12
Tuossa olen seuraillut tallin betonilattiaa missä jokapäiväisessä liikenteessä oleva auto on ollut, niin tiesuola on syövyttänyt kuopat lattiaan pyörien kohdille.Ei nastat ole sitä tehneet.
#13
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto ei toimi
26.11.19 - klo:17:23
Taisin tuolla alkutaipaleilla varoitella näistä VAG ongelmista kun kyselit auton hankinnasta.Eivät ole siitä luotettavammasta päästä.Olet varmaan jo sen havainnutkin.
#14
Kyllähän Passat diesel on polttoainekuluiltaan edullinen auto pitää ja kone kestää.Ja hyvä ajaa pitkääkin matkaa.Mutta ne kaikenlaiset turhanpäiväiset sähkölaitteiden ongelmat on kyllä niin lapsellisia vikoja että niiden perusteella jättäsin ko konsernin ajoneuvon vaihoautorivistöön.Lukot reistaa talvella takaluukkua myöden menee lukkoon tai ei lukitu, ja takajarrut sitten laahaa vuoron perään sähköisen käsijarrun vuoksi käytti sitä taikka ei.Ruostuukin nykyisin vanhempiin verrattuna.
#15
vaijeri todennäköisesti pompahti irralleen kun kääntelit avaimella .eli syykin se sitten miksi ovi ei auennut.
Mut nää on näitä passatin hienouksia.
#16
Asia vain on näiden passattien kanssa silleen, että lukot ei siedä kylmää.Kaikki lukot vuoron perään renaa.Niitä ei kuntoon saa muuta kuin merkkiä vaihtamalla.
#17
auttaisko silikaatti pussi.
#18
hyvä että hoidit ajoissa homman, säästit ilmeisesti sievoisen summan jos olisi ketju hypännyt ja sekoillut kunnolla.
#19
Passat 3C (05–10) / Vs: Tarttis neuvoja
11.08.19 - klo:21:18
Pitäytyisin Volvon merkissä tai jotain muuta kuin VAG.
#20
Olikos siellä apukusin puoleisessa ovenkahvassa sitä avainreikää mihin se hätäavain laitetaan.Ja oletko sillä kokeillut kuskin puolen avausta sulkemista.Entä toimiiko ikkunan avaus apukuskin puolelta.Mut jos sieltä ovesta ei kuulu lukon napsausta niin lukko ei silloin saa virtaa.Ropeltaessasi kuskin ovea olet saattanut teloa sieltä jonkin johtimen.
#21
Passat 3C (05–10) / Vs: Tarttis neuvoja
21.07.19 - klo:09:20
Ihan mukava ajettava, mutta varaudu sitten kaikenlaiseen pikku remppaan.Lukot talvella käsijarru ja yleensäkin laahaavat jarrut.ja kaikenlaista muuta.Huolettomia kilometrejä ei ole.
#22
suolakylvyt ne noille sähkösysteemeille on pahasta.sula kelikun ajaa ja sitten yöllä pakkanen, ei ole syytä jättää sähköistä käsijarrua päälle.Ei irtoa muuten kuin sulattamalla.
#23
Edelleenkö on nuo samat lukkoongelmat kuin vanhemmissakin.Vanhemmissa esiintyi lähinnä talvisin kaikenlaista, mutta nyt on tapahtunut edistystä kun jo kesälläkin renaavat.
#24
Siis ihan itse sain tarpeekseni tästä jatkuvasta pysäköintijaru systemistä.Ja pääsin siitä eroon sillä että vaihdoin merkkiä ja sellaiseen missä pysäköintijarru toimii vielä vaijereilla.Kiitos ei enää koskaan Vag konsernin keskeneräisiä tuotteita.
#25
Passatin omistaa niin kaikenlaista saa, tulin siihen tulokseen, että nämä kaikki pikkuiset sähköongelmat kuuluvat auton perusluonteeseen.Kunhan talven kylmät tulevat pääset nauttimaan sitten taas erilaisista ongelmista, esimerkkinä ovien lukot ja käsijarru tai seisontajarruhan se on.
#26
Lainaus käyttäjältä: Der Kleinbürger - 16.01.13 - klo:14:41
Varaudu henkisesti tonnin kuluerään, niin yllätyt iloisesti kun vikakoodien luku, uusi jarrusatula ja sen sopeutus ovatkin vain n. 800,- (siis yhdeltä puolelta) marmorilla. Muutaman kuukauden päästä sitten toinen puoli. Nimimerkillä kokemusta on. Jos vikana pelkkä kytkin, olet onnekas ja ota merkkinä siitä että auto nopeasti vaihtoon ja seuraavan riesaksi.
Suosittelen tätä toimenpidettä,jos haluaa todellakin päästä eroon tuosta jarrumurheesta.Mutta jos on rakastunut passattiin kestää tällaiset pikku murheet ja yhteiselo jatkuu seuraavaan vastoinkäymiseen jolloin taas uskollisuus ko merkkiin on koetuksella.
#27
ihan kiva auto tää passatti, mut miksi se on pilattu tuollasella pysäköintijarrusysteemillä mikä ei, näissä suolakylpyolosuhteissa toimi.
#28
Sisätilat / Vs: Koiran haju pois autosta.
23.02.19 - klo:19:40
Ota potsi sinne takahutlariin muutamaksi viikoksi kyllä koiran haju häviää ::) sitä en tiedä millä potsin hajun saa pois.
Mutta asiaan sen verran että koiran haju kyllä ihmeesti tarttuu, itsellä oli yksi farkkuvolvo joka kyllä haisi koiralle.Mutta jos olis mahdollista  että pitäsi ikkunoita auki auton seisoessa, niin tuulettuisi.Ovet jaikkunat kiinni hajut vain voimistuu.Aikaa myöti kyllä hajut haihtuu.
#29
Pitkä "long life" vaihtoväli vissiin tekee tuollasta.Öljyhän on silloin tosi nokista jo.Itellä ollut alle 10000 vaihtoväli ja kyllä öljy jonkun aikaa pysyy uuden näköisenä.Eli tästä päättelen että kone ei ole silloin kovin nokinen.Öljy ihanollut sitä mitä kuuluukin.
#30
Golf IV (97–03) / Vs: Vikaostos?
10.02.19 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: weckeri - 10.02.19 - klo:10:20
Mun auto on luettu VCDS-vikakoodinlukijalla, eikä silloin tullut muuta kuin tuo kuskin oven mikrokytkimen vika.
Nää muut vikakoodit on tulleet sen jälkeen, joten veikkaan, että syy on kosketushäiriöissä.
Ihmetyttää vaan, millä konstilla auton saisi toimimaan normaalisti.
Olen käynyt suurinpiirtein kaikki konehuoneen liittimet läpi ja käsitellyt ne kosteudenpoistajaspraylla. Hetken auttaa mutta koodeja alkaa paukkua taas. Katsastuksessa oli kaikki OK kun olin nollannut MAP-anturin vikakoodin.
Löytyisikö vinkkejä mitä pitäisi vielä tehdä?
Anteeksi nyt jos puutun asiaan, mutta minulla oli tämän VAG konsernin valmistama auto jonka oletin olevan toimivan kuten tähänkin asti kaikki omistamani autot.Vaan eipä tämä passatti tykännyt yhteisistä matkoista kanssani.Kaikenlaisia vikurointeja sähköpuolen toiminnoissa, ja vuosimalli sentään 2010.Vioista pääsin eroon hankkimalla toisen merkkisen kulkineen.Ehkä harkitset myös jossain vaiheessa samoin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy