Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Vaari64

#1

Onko tuollasesta oikeasti hyötyä takaluukun puhtaana pysymisessä.Lumipöly kun kertyy takaikkunaan ja luukkuun melko nopeasti.Ikkunan lämmitys vaan pahentaa asiaa sulattamalla lumen joka sitten kuitenkin jäätyy luukun alaosaan.
#2
Onko passatissa 2010 tdi 2,0 joku sähköinen lisävastus lämmityksessä,kun alkaa kohta parin kilometrin ajon jälkeen tulemaan lämmintä ilmaa suuttimista,vai onko muuten nestekierto lämmiityskennoon tehokas.Ohjekirjaa en ole selaillut olisiko siellä mainintaa.
#3
Passat 3C (05–10) / Viimasuoja
20.11.16 - klo:11:39
Pitäsköhän ottaa viimasuoja pois kun ilmat lämpeni.Tuli jo laitettua kun alkoi pakkaset -10 asteen paikkeilla olemaan.Tosin suojaahan se ravan lentämistä syyläriin ym, kun on tuota suola loskaa tiellä.Iso vaivahan tuoei ole kun on noilla klipseillä kiinni.
#4
Muutama kilometri sitten tein pasatin takajarrurempan .Eli jarrulevyt ja jarrupalat uusiksi.Käytössä oli myös vaccom.Nytkuiteskin havaitsin että vasen takajarru laahaa,siis lämpiää sen verran ettei voi kädellä koske,muut ovat normilämpöiset.Ei viittis polttaa tuota jarrulevyä kelvottomaksi,mikä on se homma jolla saa ton laahauksen pois.
#5
Tulipa tuossa passatin jarruremppa tehtyä,eteen uudet palat ja levyjen reunapurseiden hionta.Tosi helppo homma taisi mennä tunti puoleensa.Noo takajarruissa enempikin ongelmaa,alkoi ojan puoleinen jarru laahaamaan ja ajattelin että laitetaan uudet levytkin.Ei muuta kuin pyörä pois ja jarrusatula ja sitten tutkimaan satulankiinnikkeen irroitusta.Ja pultit löytyi ja hyllystä hakeen sopivaa torxsia,jumankauta ei se ollutkaan torx vaan tähti pultti xzn.Eipä löytynytkään laatikosta niin isoa 14 mm xzn kärkihylsyä.Siispä tarvikekaaupoille ja löytyi satsi joka on tarkoitettu Vag autojen jarru ja napamuttereiden aukaisuun.Ihan sitten konekärkihylsyjä ovat.Ja sit sovittaan hylsyä ja vääntiötä pulttiin tilaa työkaluille löytyy minimaalisesti ja kun pitäis vielä päästä vääntämäänkin.Tiukassa oli,mutta parin tunnin ähellyksen jälkeen oli pultit auki.Siis jos tuo pultin kanta olisi normaali kuuskulma,avaaminen olisi paljon helpompi,eikä olisi vaaraa että nuo hentoiset xzn jurmut pyöristyvät.Seisontajarrun sisäänajoon oli vagcom ohjelma, ja ne männät menee puristamalla sisään ruuvipuristimella ilman pyöritystä kun seisonta jarru ajetaan auki.Siis onnistuu se mutta melkoisen tukala homma. ;)
#6
Eli otsikossa jo asia, mutta voiko tuota ajotietokoneen nopeusnäyttön yksikköä muuttaa km/h.Näyttää kyllä km/h vakionopeussäädöllä mutta se pikkunäyttö on mph.Olen selannut valikkoa mutta en ole löytänyt ainakaan vielä kohtaa missä sen voisi muuttaa.Onko pelkästään että VAG voi sen muuttaa.mitään merkitystä tuolla mailinäytöllä ei täällä mantereella ole joten voisi olla aivan km/h yksikkönä.kiinnostuneena odotan näkemyksiä.
#7
Tuossa lämpöisilää keleillä tuota ilmastontia koittanut säädellä miellyttäväksi.Ja olen pohtinut tuota kylmän tuloa jos kompressori on päällä niin puhaltaa kylmää suuttimista vaikka automaattinen ilmastointi on aktivoitu.Onko joku lämpötilaraja missä ei auto asennossa tuo kylmä ilma tule.Tai no voihan tuota climatronicin käyttöä opiskella opuksesta mutta ei taida selvitä.Niskat tulee kipiäksi kun jäämeren raikas tuuli hönkäisee.Pitäsköolla joku astemäärä tuosa sisälämpötilassa että ei tulisi niin kylmää.
Nyt ei kyllä kaipaile ilmastointia kun on vain +10 lämmintä ulkonakin
#8
Tuossa olen ihmetellyt kun tuo apukuskin ovi on kovin jäykkä vetää kiinni.Rasvannut olen vaseliinilla ne rullat ja suihkettakin olen laittanut.Emännällä vaikeuksia saada kevyesti ovea kiinni.Muut ovet toimii herkästi vaikka esim takaovet on olleet vähäisellä käytöllä.Ilmeistä on että tuo pidätinjousi on jäykkä,mutta onko siihen mitään säätöhommaa.Ne rullatkin pyörivät kyllä herkästi eikä todellakaan ole voitelun puute.Saranatapien muttereitakin helläsin mutta ei ole niistä kiinni samoin on vain jäykkä.Onhan se tietysti hyvä ettei tuuli tempaise ovea,mut kiinnikin olisi kiva kohtuu vänkäämisellä saada.
#9
Tuli Passat variantin persluukkuun sellainen häikkä että se ei lukitu.Lukko siis pelaa kun painaa käsin sen luukun kielen lukitusasentoon ja aukeaa kun avaa luukun kahvasta.Myös keskuslukitus toimii kahvalle asti.Häiriö tuli ihan ns.yks kaks.
Mekaaninen vikako.Ajonäyttö ilmoittaa myös että luukku on auki.Siis sähköisellä puolella ei käsittääkseni ole vikaa,koska lukko aukeaa kahvasta niinkuin kuuluukin.Se ei vain mene kiinni, no menen kuitenkin hiukan tsiikaileen jos jotain löytyy,tuli vain yksi juttu mielee että oliskos se vastakappale löystynyt ja siirtynyt lukkosalvan ulottumattomiin.
#10
Passat 3C (05–10) / Käsijarru ongelma
31.03.16 - klo:17:21
Miten on,käsijarru pelaa tai sitten ei, monesti yrittänyt käsijarrukäännöstä mutta se ei onnistu tuolla pasaatilla.
Onko repomiehellä titoa asiasta miksi se ei onnistu?Kaiken tietävänä osaat kertoa.
#11
Tuli pasaatin kuskin oven lukkoon sellanen häikkä että ei aukea avaimella, menee lukkoon ja aukeaa vain sisäkahvasta.Muut ovet aukeaa ja menee lukkoon.Ongelma tullut aivan itsestään autotallissa.Molemmilla avaimilla kokeilin ja uudet paristot on avaimissa.
#12
Passat 3C (05–10) / Maskin suojat
04.01.16 - klo:08:18
Kuinka hyödyllistä tuo maskin peittäminen on näin talviaikaan.Dieselistä on kysymys,itse ajattelen että ajoviima kuitenkin
jäähdyttää konehuonetta.Yleensä olen pakkasilla dieselautoissani käyttänyt ja esim.sisälämpötila nousee nopeammin samoin moottorin käyntilämpötila.Varsinkin silloin kun oli Pösö 306 se oli kylmä kuin ryssän helvetti jos ei nokka ollut peitetty.
#13
Passat 3C (05–10) / Akun vaihto
03.01.16 - klo:10:40
Varmaan jossain keskustelussa aiheesta onkin,mutta kysyn; mitä pitää ottaa huomioon kun uusii akun Passattiin -10 vuosimallia.Siis meneekö ohjelmat sekaisin ja entä radio.Pitääkö jotain ohjelmoida vaihdon jälkeen.
Saattaa tulla ajankohtaiseksi tässä talven aikana.
#14
Passat 3C (05–10) / Passatin kierrokset
03.11.15 - klo:17:54
Tuossa kokeilin paikallaan tuota että paljonko ottaa kierroksia.mittari näytti 2500,eiköös sen pitäis kiertää jossain 4000 paikkeilla,vai onko nyt jossain häikkää.ajaessa ole mitään huomannut,tosin ei sitä niin paljon ole tullut pikkuvaihteilla survottuakaan,yleensä tulee 2000 kierroksen paikkeilla jo isommalle vaihdettua.Enpä muista kuinka katsastuksessa oli kierroksia.Siis auto on 2,0 passat tdi 2010 mallia
#15
Kuin on mistä pääsee käsiksi Passatin -10 parkkipolttimoon.Onko se siellä umpion sisällä kun ottaa kumisuojuksen pois vai umpion ulkopuolella.Hitsin ahdas paikka näyttää olevan.Vai pääseekö lokasuojan kautta.Ei viitsisi alkaa ylimääräisiin purkuhommiin. Kiitos!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy