Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

jtmattila

Omassa kulkineessa kytkin nytkyttää varsinkin kostealla kelillä ja kylmänä liikkeelle lähdettäessä.
Ei kuulu kolinoita tai muita sivuääniä.
2011 vuoden Skoda Superb 2.0 TDI CFFB moottorilla ja manuaalilaatikolla. Kilometrejä 155tkm ja alkuperäinen kytkin/vauhtipyörä.

Oireet häviää kun keli kuivaa tai moottori lämpenee.

Osuuko oireet kaksoismassaan vai onko kytkinlevy tiensä päässä?
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

jaripetteri

Ei oo varmaan kauheesti väliä kumpi kun ne kannattaa noilla kilometreillä molemmat vaihtaa samalla kertaa jos purkaa auki.  ::)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

toma81

Voi perkele että meni putkeen...
Tänään vaihtelin valeon korvauskytkin/vauhtipyöräpaketin passattiin ja uuden painelaakerin.
Sellaset 20km kesti painelaakeri ja kotipihassa oksensi nesteet koneen ja laatikon välistä pois ja kytkinpoljin jäi pohjaan.
Siinä ja siinä että lähtee eka ja vika vw osina tai korjattavaksi myyntiin.
Joojoo ei ole vw orkkis osa mutta ei tää hirveen ruusuista ole muutenkaan ollut.

toma81

Motonet/viallisen työsylinterin valmistaja lupasivat maksaa uudet palikat ja vaihtotyön.
Eli nyt on kaikki roippeet uusittu pajalla. (Vielä odottelen että rahat tulee tilille)
Vaihdettiin myös koko korvauskytkinpaketti vauhtipyörineen kun oli kytkinlevy myös ottanut märkää vaikka juhannus meni jo.
Hajonnut sylkkä oli merkkiä national keltaisessa laatikossa.
Nyt paikallaan on valeon valmistama kikkare.
Liikkeellelähdöt on täristäviä mutta antaa olla kunhan läjässä pysyy, traktorilta toi muutenkin kuullostaa.

tarzi

Lainaus käyttäjältä: toma81 - 30.06.16 - klo:18:24
Motonet/viallisen työsylinterin valmistaja lupasivat maksaa uudet palikat ja vaihtotyön.
Eli nyt on kaikki roippeet uusittu pajalla. (Vielä odottelen että rahat tulee tilille)
Vaihdettiin myös koko korvauskytkinpaketti vauhtipyörineen kun oli kytkinlevy myös ottanut märkää vaikka juhannus meni jo.
Hajonnut sylkkä oli merkkiä national keltaisessa laatikossa.
Nyt paikallaan on valeon valmistama kikkare.
Liikkeellelähdöt on täristäviä mutta antaa olla kunhan läjässä pysyy, traktorilta toi muutenkin kuullostaa.

Huonoin mahdollinen laatikko/kone laittaa 1 massa mutta onnea valitsemallanne tiellä. Meteliä ainakin tulee :)
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

toma81

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 30.06.16 - klo:19:54
Huonoin mahdollinen laatikko/kone laittaa 1 massa mutta onnea valitsemallanne tiellä. Meteliä ainakin tulee :)

Onnea tässä valitsemassani vw tiellä tarvitaan, massia ainakin menee vaikka nekin on jo loppu  :o

Skats

Terve!

Auto ocatvia 1.8tsi dsg -13 ajettu nyt 80t
Mahtaakohan omalle kohdalle nyt sattunut kaksoismassan rikkountuminen, paikallaan ollessa kuuluu sellainen nakutus/säksätys?
Ã,,äni ei kuulu heti/kylmänä vasta kun lämmennyt.

Llinded

Minulla ääni on semmoinen metallinen kilinä/säksätys ja kuuluu silloin kun moottori on kylmä ja vaimenee huomattavasti kun lämpiää.
Pari viikon päästä viroon vaihtelemaan.
Nykyinen: BMW F31 -16
Entinen: Superb Combi 2.0TDI DSG6 -10

Skats

Onko virossa hyviä paikkoja jossa tuo homma onnistuu?
Entä eroaako vaihto hinta paljon suomen hintoihin?

Llinded

Lainaus käyttäjältä: Skats - 04.07.16 - klo:07:05
Onko virossa hyviä paikkoja jossa tuo homma onnistuu?
Entä eroaako vaihto hinta paljon suomen hintoihin?

Itse käyn Forssilla. Suomessa sain tarjouksen n.2000â,¬. Virossa sama homma alle 1000â,¬. Itse sain tarjouksen määräaikaishuollosta, jakopäähihnanvaihdosta ja kaksoismassan vaihdosta 1450â,¬
Nykyinen: BMW F31 -16
Entinen: Superb Combi 2.0TDI DSG6 -10

sambolo

Huolto virossa topicissa voi ihmetellä hintoja :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

RSOCUstin

Hintavahan tuo on. Osa suomessa 850-950e ja työtä menee 6h just kysyin aika vaateen.
Darksidesta osa pultteineen n.450e kun punta seilaa ja saman verran työhön eli alta tonnilla pitäisi selvitä.
Suomessa siis, omilla osilla ja tutulla tekijällä.


mrjj

Touran -10 BKD+DSG irrallaan muusta syystä, onko tosiaan näin että 140tkm ajettuun kannattais samalla laittaa kaksoismassa kun on valmiiksi irti ?
VW T5GP 2012
Alhambra / Sharan 2012
Touareg 2011

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: mrjj - 07.07.16 - klo:10:33
Touran -10 BKD+DSG irrallaan muusta syystä, onko tosiaan näin että 140tkm ajettuun kannattais samalla laittaa kaksoismassa kun on valmiiksi irti ?
Niinhän ne sanoo että kaikki kannattais vaihtaa.
Mulla 110tkm ajetut kytkimet ja nyt vaihdan kaksoismassa. Havaittavissa luistoa, epäilen kyllä että johtuu kaksoismassata ja kun tulee vikatietoa ns. pyörimisanturille ja luistaa siksi. 900e on ebaysta kytkimet ja kaksoismassa.

Telehell

Kaksoismassa ja kytkinpaketti (dsg-vaihteistoissa) kannattaa ehdottamasti vaihtaa kumpikin yhtäaikaa, siinä säästää jo 300-400e kun samalla vaihtaa, eikä tarvitse heti vuoden päästä olla taas toista vaihtamassa.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

tarzi

DSG7 kuivakytkin kannattaa ehdottomasti vaihtaa. Märkäkytkimet ei kyllä mene ennen 400 tonnia yleensä miksikään.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Telehell

Kyllä nekin osaa mennä enkä jättäisi vaihtamatta, jos autolla ajettu yli 200tkm ja on DMF vaihto edessä
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

prto

Pakko kysästä josko täältä löytyisi apuja. Itselläni vauhtipyörän vaihto edessä ja ei oikein saa varmaa tietoa mistään millä numerolla tuota sarjaa lähtisi etsimään.

Auto on Passat 4Motion -09 2.0TDI CBAB eli commonrail koneella.

Tuossa nyt olisi tuollainen sarja mutta ilmeisesti se on vain BKD koneeseen vai onko?  Jostain luin, että se kävisi myös CBAB koneeseen, mutta en muista missä noin sanottiin.


http://www.autoteilemann.de/kupplungssatz-zms-mo-635172.html

Perempaa sarjaa en oikein ole löytänyt, joten meneeköhän tuo osien tilaamiseksi erikseen?


prto

Esim Alvadilla on maininta että käy ja lukeekin tuossa passatin kohdalla että CBAB.

http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/13261772/vw#!tab1

Kun taas sachs sivuilla on vaan pelkkä BKD

https://webcat.zf.com/?SPR=4

Oletan että sachs tietää paremmin omat tuotteensa mutta miksi alvadi myy tuota CBAB koneeseen sopivana?

Telehell

Sachs:n kuvasto on luotettava omasta kokemuksesta. Varaosajälleenmyyjien kuvastot taas on myyneet usein kaikkea muuta mitä luvataan, joten luottaisin valmistajaan.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

prto

Terkemmin kun katsoin sachchin sivuilta niin siellä ei erikseen mainita CBAB koneen vauhtipyörää. Siellä on vaan start stop toiminnolle ja kaksoiskytkin vaihteistolle vauhtipyörä. Nämä siis ainoat CBAB koneen pyörät.

Kävin paikallisessa varaosaliikkeessä kysymässä ja tarjosivat LUK:n 600001700  vastaavaa täydellistä sarjaa kun tuo Sachc 2290601009. Käy kuulemma varmasti.

Alvadi, nimark, autoteilemann ja iparts taas eivät myy tuota sarjaa cbab koneeseen, vaan tarjoavat irrallista vauhtipyörää joka sachcin sivujen mukaan käy vaan BKP koneeseen.

Eli ei minkäänlaista tolkkua näissä.

Löytysköhän keltään CBAB koneen vauhtipyörän OEM numeroa niin vois päästä edes vähän jäljille.


Pärnänen

Vaihtelin just omaan -08 Passat 1,9tdi (bxe) versioon kytkimen vauhtipyörineen. Meteliä kytkin aiheutti jo melko kovasti (243000km). Kyselin paikallisilta toimijoilta tarjouksia remontista; Oem-kaksoismassa olisi kustantanut 1000â,¬+500â,¬ työaikaa, jäykkä paketti 500â,¬+500â,¬ toimintaa (sachs). Etelähelsinkiin on näistä maisemista kilometrejä saman verran mitä tuo ensimmäinen tarjous olisi tehnyt euroissa eli se vaihtoehto täytyi sulkea pois.
Tilasin jäykän paketin Darksidelta (silent-versio) ja kopistelin paikoilleen ite.
Perjantaina purin ja kuvasin vaihevaiheelta n. 4h ja laatikko oli lattialla. Lauantaina aloittelin puoliltapäivin vaihtamaan vauhtipyörän ja illansuussa pääsin koeajolle. Tarkka keskitys, pultit momenttiavaimella luonnollisesti ja laatikko nätisti paikoilleen. Yksi startille menevä maajohto aluksi väärään asentoon, josta seurasi ettei pakki mennyt päälle...Lievä säikähdys ja muutama palikka irti, johto oikeaan asentoon ja matka jatkuu. Samaan konkurssiin vaihtui moottoriöljyt, polttoainesuodatin ja ilmansuodattimet. Auto toimii ensimmäisen 100km koeajon jälkeen moitteettomasti ja käynti on siisti. Ajellaan ja jännitetään.

Rontti

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 30.06.16 - klo:19:54
Huonoin mahdollinen laatikko/kone laittaa 1 massa mutta onnea valitsemallanne tiellä. Meteliä ainakin tulee :)

Itse ostin juuri 2006 Passat 2.0 TDI manuaalin josta kaksoismassa vaihdettu hiljattain kiinteään edellisen omistajan toimesta. Muuten toimii hyvin mutta 1500-1800 rpm välillä täristää ihan huolella jos antaa kunnolla kaasua. Tasakaasulla ei niinkään, eikä tuon kierrosalueen ulkopuolella. Eli esim 2000 rpm ylöspäin ei mitään värinöitä. Käy myös tyhjäkäyntiä nätisti eikä muuten oireile ollenkaan. Voiko tuo olla siis vain ominaisuus sille, jos vaihtaa vauhtipyörän kiinteäksi? Kyllähän tuon kanssa elää pystyy, ei vaan vaikuta kovin hyvältä kun kuitenkin aika usein noita kierroksia käyttää kiihdytyksissä.  :-[ Toinen juttu mihin olen kiinnittänyt huomiota, on pieni "klappi" kaasun kokonaan nostettaessa ja painaessa. Tiedä sitten liittyykö tuohon vai onko ns. luonnollista 345 tkm. ajetussa vehkeessä.
2005 VW Phaeton 3.0 TDI

Pärnänen

En ole omassani havainnut minkäänlaisia kaksoismassaan verrattavia resonointeja. Kytkin toimii itseasiassa kuin unelma, kaikilla kierrosalueilla - ainakin toistaiseksi ;)
Usein noihin värinöihin näytetään tarjottavan syyksi kytkinlevyn vääntymistä laatikon paikoilleenasentamisen yhteydessä? Mahdollisesti oma "pärnäsenkorjaamon" huoltoproseduuri onnistui ainakin niiltä osin.
Tosin tuo asentamani vauhtis lienee varsin laadukas, kuten myös levy, paineasetelma ja painelaakeri?

Andyks

1.6TDI CR DSG7 -11 ajettu 395tkm. 250tkm kohdalla merkkiliikkeen toimesta vaihdettu laatikko uuteen. En osaa sanoa onko kaksoismassaa ja kytkimiä vaihdettu.

Nyt kuuluu metallista kilinää/kalkatusta kylmänä kun laittaa vetoa päälle/pois. Ã,,äni häviää aika nopeasti paikkojen lämmetessä. Ilmeisesti kaksoismassan saisi vaihtaa, mutta entäs jos ei vaihdakaan? Ã,,äntä lukuunottamatta auto kuitenkin toimii toistaiseksi hyvin.

Pärnänen

Onhan tuolla jo rullailtu laatikonvaihdon jälkeen rapiat 140tkm ja kuulostaisi erikoiselta toiminnalta merkkiliikkeeltä elleivät vaihtaisi kytkintä samassa yhteydessä. Eikös ne ensimmäiset kaksoismassan vaihdot tulleet ainakin noihin vanhempiin manuaaleihin 140tkm huitteilla?
Omassa meteli alkoi reilussa 200tkm:ssä ja vaihto tuli eteen 250tkm kohdalla.
Oireethan kuulostavat kyllä juuri kaksoismassan ensioireilta - sanokaa viisaammat onko näin tuon dsg:n kohdalla.

mstr

Omassa Octaviassa (-05 1.9TDI 4x4 Kombi) alko kans vauhtipyörä kalkattelemaan. Mittarissa 381tkm, eikä tietoa onko aiemmin vaihdettu.
LuKin kytkinsetti 60000 1700 sisältää kytkimen, paineasetelman, painelaakerin ja ruuvisarjan. Suomihinta 650-700â,¬, Sparetolta Virosta 550â,¬ ja eBaystä löyty 370â,¬ toimituskuluineen. Justiinsa tänään laitoin tilaten ja ens viikolla pitäs vaihdella.

RSOCUstin

Appiukolla samanlainen OCU ku mulla. Eilen havaittu kaksoismassa kilkutus 2011 malli reilu 150tkm mittarissa. Samoilla kilsoilla alkoi mullakin kuulumaan pikkusen. Ei ne vaan kestä.
Oli eilen pyytänyt ennen havaintoa tarjouksen samanverran ajettuun Accordiin. Hyvitys 11200e, on tosi hyvä hyvitys DSG7 autosta.

Sanoin että jos pidät vielä vuoden pitää vaihtaa kaksoismassa ja kytkinpakat varmasti ja sitten vielä mahdollisesti mecatroniikka parin vuoden päästä.
Käskin miettimään auton vaihtoa.


Taitaa mennä tänään vaihtoon auto :)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 22.11.16 - klo:13:30
Appiukolla samanlainen OCU ku mulla. Eilen havaittu kaksoismassa kilkutus 2011 malli reilu 150tkm mittarissa. Samoilla kilsoilla alkoi mullakin kuulumaan pikkusen. Ei ne vaan kestä.
Oli eilen pyytänyt ennen havaintoa tarjouksen samanverran ajettuun Accordiin. Hyvitys 11200e, on tosi hyvä hyvitys DSG7 autosta.

Sanoin että jos pidät vielä vuoden pitää vaihtaa kaksoismassa ja kytkinpakat varmasti ja sitten vielä mahdollisesti mecatroniikka parin vuoden päästä.
Käskin miettimään auton vaihtoa.


Taitaa mennä tänään vaihtoon auto :)

Ja auto vaihtui appiukolla. Eipä tartte hänen DSG7 kiroja odotella.

Matsomppi

Tulipahan hankittua pari viikkoa sitten 2010 mallin Passat Variantti 2.0TDI 81kw koneella. Nyt vaihteistosta/kytkimestä kuuluu rahinaa (kuului varmasti jo ostaessa, en osannut kuunnella silloin). Ã,,äni kuuluu, kun auto on paikallaan vapaalla ja nostaa kytkintä ylös. Rahina alkaa noin puolessa välissä nostoa ja kuuluu hetken aikaa kun vaihteisto pyörii. Kytkin pohjassa ääntä ei kuulu ja vaihteisto tuntuu toimivan ihan normaalisti tässä vaiheessa.

Oisinkohan saanut siis hyvinkin loppuaan lähestyvän kaksoismassan autoon? Autolla tosiaan ajettu jo 215tkm, ja eka vauhtipyörä menossa. Mikä liikkeen vastuu tässä on, ehjänä autona kaupiteltiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy