Kirjoittaja Aihe: Uusi DSG 7 (märkä)  (Luettu 13746 kertaa)

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.348
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #30 : 17.10.17 - klo:18:12 »
Ilmeisesti dsg:n toimintatavasta johtuen kytkimiä luistatetaan reippaasti verrattuna manuaalilaatikon ja kytkimen oikeaoppiseen käyttöön. Neste siirtää lämpöä pirun tehokkaasti, ja tästä syystä märillä kytkimillä olevien dsg-lootien kytkimiäkään ei juuri tarvitse uusia.

Poissa Hidalgo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 459
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #31 : 17.10.17 - klo:21:09 »
Vanhoissa kuivakytkinlaatikoissa oli paljon vikoja, sen takia nykyäänkin monet karttavat niitä.

Haulla löytyy lisätietoa varmaan niin paljon kuin jaksaa lukea...
Jep, vanhoissa oli vikoja. Mutta mitään käytännön eroa ei kukaan ole huomannut nykyään?

Poissa Äkäpussi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #32 : 09.12.17 - klo:21:02 »
Sen käytännössä voi päätellä laatikon tyypistä ja laatikon tyypin taas laatikon 3-kirjaimisesta koodista. Tuo koodi taas löytyy huoltokirjasta tai peräkontista tarrasta.

Mutta niin... mitäs lootia näissä uusissa 1.5SI DSG Evo 150 koneissa on sitten ollut? Esimerkit ois hiton kivoja, noinniinkuin laatikkokoodien osalta.

Tarrahan on tämäntapainen:


Tuossa BWA-kone ja JLW-laatikko GTI Golfissa vuodelta 2007. Vastaavia pränikkäuusien golfien kuvia kun saataisiin niin tälle depatille saataisiin päätös.


Kommentoin nyt vanhaa aihetta mutta tässä nyt olisi yhden 1.5TSI:n tarra. Enää tarvitaan joku dekoodaamaan koodit.



image hosting
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Poissa ConD

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.964
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #33 : 24.09.18 - klo:22:23 »
Kommentoin nyt vanhaa aihetta mutta tässä nyt olisi yhden 1.5TSI:n tarra. Enää tarvitaan joku dekoodaamaan koodit.



image hosting

Threadi on vanha kuin taivas, mutta vastaan silti.

Tuossa sinun postaamassa kuvassa on 110kW kone DADA, jonka jatkeena on SSP-tyylin loora, joka on siis tyyppiä DQ200, EI ketjussa kysessä oleva DQ381. Kyseinen yhdistelmä löytyy useammalta hepulta mm. MY18 VW Golfista.

Asian voi tarkastaa esimerkiksi VW:n erwin palvelusta hankkimalla sinne käyttöaikaa, mutta 99,9% varmasti asia on näin. Epävirallisia reittejä tulokset on esimerkiksi tässä:

VCDS@Oulu, PM/@

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Poissa Äkäpussi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #34 : 25.09.18 - klo:17:12 »
Threadi on vanha kuin taivas, mutta vastaan silti.

Tuossa sinun postaamassa kuvassa on 110kW kone DADA, jonka jatkeena on SSP-tyylin loora, joka on siis tyyppiä DQ200, EI ketjussa kysessä oleva DQ381. Kyseinen yhdistelmä löytyy useammalta hepulta mm. MY18 VW Golfista.

Asian voi tarkastaa esimerkiksi VW:n erwin palvelusta hankkimalla sinne käyttöaikaa, mutta 99,9% varmasti asia on näin. Epävirallisia reittejä tulokset on esimerkiksi tässä:


Aihe on tosiaan vanha mutta ilmeisesti epäselvyyttä on vieläkin kun kyse on tehokkaamman 1.5 tsi:n laatikosta. Kuten toisessa ketjussa jo kirjoitin en voi ottaa kantaa mikä laatikko muitten autoissa on, mutta kaikissa ei ole märkää seiskaa. Todistettavasti tästä maasta löytyy yksi viikolla 46 herran vuonna 2017 valmistettu yksilö jossa kuiva DQ200, ja se seisoo mun pihalla.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Poissa Letangi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #35 : 25.09.18 - klo:17:31 »
Ilmeisesti alkupään 1.5 DSG:t on tuolla kuivakytkimellä. Vuosimallista -18 ne ovat märkiä.

Poissa janppa78

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #36 : 25.09.18 - klo:18:26 »
Itsellä viikolla 14 tänävuonna valmistunut 150hv versio ja se on kuivalla kytkimellä. Ei näissä mitään märkää kytkintä ole. Kuva liitteenä




aluminum discovery
« Viimeksi muokattu: 25.09.18 - klo:18:31 kirjoittanut janppa78 »

Poissa ConD

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.964
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
    • Profiili
Vs: Uusi DSG 7 (märkä)
« Vastaus #37 : 25.09.18 - klo:19:32 »
Ilmeisesti alkupään 1.5 DSG:t on tuolla kuivakytkimellä. Vuosimallista -18 ne ovat märkiäKAIKKI KUIVAKYTKINMALLEJA.

Ei ole, korjasin lainauksen... useampi vuonna 2018 valmistunut 150hp 1.5TSI EVO on tullut käytyä läpi ja kaikki on kuivakytkimisiä DQ200 lootia. Tässäkin janpalla, yllä Äkäpussilla, sekä parilla kaverilla jotka tänne eivät kirjoittele.

edit: Skoda Octavian kohdalta löytyi tällainen:
http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-octavia/uusi-octavia/Octavia_FL_tekniset_tiedot.pdf

"Kaksi sähköhydraulisesti ohjattua kuivaa monilevykytkintä" 1.5TSI 110kw kohdalla...



Itsellä viikolla 14 tänävuonna valmistunut 150hv versio ja se on kuivalla kytkimellä. Ei näissä mitään märkää kytkintä ole. Kuva liitteenä

Juu, sama SSP-lootan tunnus tuollakin majailee ja sehän on tosiaan DQ200 kuten eilen kirjoittelinkin
« Viimeksi muokattu: 25.09.18 - klo:19:42 kirjoittanut ConD »
VCDS@Oulu, PM/@

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi