Kirjoittaja Aihe: Kaksoismassapyörän oireet?  (Luettu 400093 kertaa)

Poissa Celsius

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Kaksoismassapyörän oireet?
« Vastaus #420 : 25.01.19 - klo:12:52 »
Olisikos ollut sittenkin kyseessä ihan dieselin perus nakutus joka helpottui kun ajoitus meni paremmin kohilleen hihnan vaihdon jälkeen?
Ei kyllä kaksoismassan kilkatuksen tunnistaa ihan erilaiseksi kuin dieselin käynnin.

Poissa JPN71

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Kaksoismassapyörän oireet?
« Vastaus #421 : 22.06.20 - klo:12:08 »
Nostetaanpa topikia hieman esille....

Ocu 2.0 TDI 2014, 204 tkm ajettu ja kotiruutuun kurvatessani kuuluu pieni tasainen kolina. Ajattelin sen kuuluvan venttiileistä, mutta voisiko kuitenkin olla massavauhtipyörä? Voiko nuo kaksi saundia sotkea keskenään? Jos vauhtipyörä lopussa, menee samalla vaihtoon varmaankin jakohihna, kytkin ja hehkutkin.

Poissa ykihipp

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Kaksoismassapyörän oireet?
« Vastaus #422 : eilen kello 16:40 »
Tuo Arskan kuvaus on erittäin osuva, tapahtui täsmälleen sama Transportterin kanssa, nyt on kiinteä pyörä ja perinteinen kytkin. Siltä osin huolet ohi.


Poissa avene

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Kaksoismassapyörän oireet?
« Vastaus #423 : eilen kello 17:11 »
Itsellä meni kaksoismassavautipyörä juuri vaihtoon 277tkm kohdalla. Pitkään tuo kesti, toki loppuajasta hakkasi kytkin jo aika mukavasti ja vaihteiden vaihto oli aika nykivää. Kylmänä myös kalkatti.

LUK:n 600008700 meni paikalleen, saksasta osat 450€ posteineen eli ei paha. Töitä tuli 3h edestä eli laskua paikallisella pajalla 207€ eli ei paha hinta kokonaisuudessaan tuolle remontille. Asentajan mukaan vanha pyörä oli todellakin vaihtokunnossa ja väljä.

Olen huomannut, että kytkintuntuma meni aikalailla uusiksi eli ottaa selkeästi alempaa ja on myös paljon kevyempi. Vaati etenkin alussa selkeää totuttelua. Kytkin ei enää hakkaa ja vaihtaminen sujuu selkeästi nätimmin, mutta pienesti kytkin edelleen värisee välillä kun vaihtaa vaihdetta ja kytkimen nostaa ylös. Lienee normaalia siis.
VW Passat B6/3C 2.0 FSI Highline - 2006

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy