Passat Variant GTE 2016

Aloittaja jaripetteri, 11.09.19 - klo:14:56

« edellinen - seuraava »

jaripetteri

Tälläinen Passat Variant GTE tuli haettua 10.9.2019 Tukholmasta. Haku prosessi oli loppupelissä helpoin auton/mp haku mitä tullut tehtyä. Kaikkiaan kokemusta noin kymmenkunta 2003 jälkeen. Myyjä toi auton satamaan terminaalin eteen ja maanantai aamuna kello 7:00 auto oli jo omassa käytössä ja koko päivä aikaa kiertää Tukholmaa kun paluulautta lähti vasta illalla.

Varustelu tässä 2016 mallissa aika kattava mm. virtuaalinen mittaristo, polttoainelämmitin, panoraama kattoikkuna, nahkasisustus, isompi navi, vetokoukku, jne.

Puutteita varusteissa line assistant, kaukovalo automatiikka (nämä olisi kiva jälkiasentaa jos onnistuu, kamwra kait sama kaikissa GTE:ssä kuitenkin), easy access (luukkua en sähköiseksi haluakkaan mutta ovien avaamisen saatan jossain kohti asentaa), parkkiapuri (jos helposti lisättävissa niin sekin).

Latureita mukana tuli 230v laturi ja välijohto latausasemaan, ehkä jokin kiinteä latausasema autokatokseen kotiin, katsotaan miten tuolla sähköllä pääsee ja mietitään sitten mitä kannattaa alkaa asentelemaan.

OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

jaripetteri

#1
Passatilla ajeltu nyt reilu kolme vuotta ja tykännyt kovasti. Alkuun oli toisena autona profiilin diesel Superb ja kun sillä tuli pidemmät matkat ajeltua niin parhaimmillaan GTE:llä tuli ajeltua 7800km yhdellä tankkauksella. Tankkasin maaliskuussa ja sitten heti taas lokakuussa. Nyttemmin menty noin 2tkm tankillisella ja koko omistusajan kulutus hieman päälle 2l/100km kun eka vuosi oli 0,9l.

Viime vuonna tuli 25tkm lisää mittariin, josta luokkaa 15tkm sähköllä. Nyt hankin toiseksi autoksi e-Golfin, jolla tarkoitus tuota bensa ajoa velä entisestään vähentää. GTE säilyy kuitenkin perheen matka-ajokkina ja kyllä sillä muutenkin tulee jatkossakin ajettua.

Ostettaessa oli 120tkm mittarissa, nyt rontti 180tkm. Muita vikoja ei ole matkalle sattunut kuin turbon solenoidi hajosi kesälomareissulla Lapissa. Tuli ajeltua vikatilassa 2tkm... Yllättävän hyvin pärjäsi kun ei päästänyt akkua tyhjäksi. Korjasin lopulta itse, osa kustansi muistaakseni pari sataa. Yhden ilmastoinnin läppämoottorin joutunut myös vaihtamaan. Muuten selvitty perus huolloilla. Niin ja akun vaihdoin ennakoivasti 70Ah:ksi pari vuotta sitten kun oli vielä alkuperäinen.

Hirveästi autolle ei ole mitään tehty. Poppeja parantanut Match M5 dsp vahvistimella. 12" subbari odottaa vielä kotelon tekemistä, johdot jo vedetty. Vanteet ja renkaat vaihtuneet 18" (kesä: MAM A1 PFP vanteet ja Goodyear Efficientgrip Performance kumit, talvi: MAM A1 PP & Hankook Zi2 W616 kitkat, molemmat 225/45-18") ja suunnitelmissa päivittää kesärengastus 19" ehkä vielä. Ja Eibach Pro Kit madallussarja uusilla iskareilla myös suunnitelmissa tähän laittaa kun taka iskarit ehkä hieman antautumisen merkkejä ilmaissut.

Viime kesänä opettelin keraamisen pinnoitteen laittamisen kun myllytin ja laitoin Gyeonin Syncro Evo pinnoitteen. Muutaman laikun sain huonossa valossa tehdyn poispyyhinnän seurauksena mutta niitä saa kyllä vähän hakea että löytää.






OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy