Esitelläämpäs tämä omakin pirssi kun muiden esittelyjä on tullut mielenkiinnolla lueskeltua.
Elikäs parivuotta sitten tuli tarve päivittää pitkään hyvin palvellut neloskoppanen GTi Golf ja ensin olikin mielessä vain päivitys uudempaan korimalliin. Muksun ja muutenkin lisääntyneen kuljetustarpeen johdosta katseet käänyt aika nopeasti kuitenkin farkkujen puoleen vaikka Golfin kävinkin koeajamassa. Koneesta tykkäsin niin että sellanen oli saatava ja farkku RäSässähän nuo tarpeet yhdistyivät.
Sopivaa käytettyä ei tullut vastaan ja olin itseasiassa puolittain etänä tehnyt kaupat yhdestä A4:sesta Ruotsissa kun veromuutokset tulivat ja syntyi ajatus työsuhdeautosta ja niin sitä päädyttiin tilaamaan uusi auto, ekan kerran ikinä. Tälläinen sieltä lopulta sitten 12 viikon pitkän odottelun jälkeen ilmestyi 23.5.2008 ja samoilla kilpailutuksilla tuli faijalle 4x4 Ocu 1.9 TDi paria viikkoa aikaisemmin:

RS-varustelun lisäksi tuli listalta napattua seuraavaa:
- Maxidot
- Parkkitutka taakse
- Hälyytin sisätilatutkalla ja kallistusanturilla
- Irroitettava vetokoukku
- Sähkötoiminen kattoikkuna
- 18" Zenith vanteet (tai no nää itseasiassa ruksittiin ebaystä hätäpäissä kevään vanneshown jälkeen, jossa pääarkkitehtinä Tyremate.com, en suosittele...)
Näin jälkeenpäin on jäänyt harmittamaan etten ottanut tavaratilan ja ohjaamon välistä rullaverkkoa. Tuota ei saa jälkiasennettua ja päädyin sitten tilaamaan nyt keväällä tuon metalliverkon. Muuten valinnat osuneet nappiin ja auto on osoittautunut kelpo peliksi. Kuluneen kahden vuoden aikana on pientä ehostusta tehty ja tässä mennään nyt:

Jälkeenpäin lisättynä:
- 5kW Eber ja Defa akkulaturi
- Kalvot ikkunoissa
- Finikor ruosteenesto ja Briliant maalipintakäsittelyt
- Alpine "Sound System" mm. aktiivinen erkkasarja eteen, 5 kanava vahvari ja CDA-117Ri -soitin BT:lla, 12" subbari tulossa kontin kylkeen jahka saan kotelon valmiiksi
- Kesällä 18"x8" Devil Riviera(?) vanteet ja Hankook v12 evo 225/40-18" renkaat sekä talvella 17"x7" Zenithit 205/50-17" Nokian RSi kitkoilla
- H&R CupKit 55/45mm madallussarja, todellinen madallus 35/25mm luokkaa
- Korinväriin maalattu maskin kehys
- OEM spoikka takalasin päälle
- Nuo mielipiteitä jakavat valoluomet, Miltec
- B/C pilarit teipattu 3M hiilarikalvolla
- Saatto- ja kääntymisvalot koodattu
- Pakollinen V GTi:n lepuutustuki ja vaihdekepin nuppi
Kaippa tuohon vielä jotain keksitään... ahto- ja seosmittarit haluasin mutta ne pitäisi tuolta CAN-väylän kautta kaivaa ja näyttää esim. puhelimessa kun ylimääräiset mittarit koelaudalla ei herätä intohimoja.

Lisätään tuo Tankkaus.com:n käppyrä tännekin kun innostuin noita keräämään.
