Superb Twindoor 2.0TDi DSG Elegance -09

Aloittaja jaripetteri, 16.03.15 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

jaripetteri



Audi vaihtui kuin vahingossa tälläiseen Superbiin kun perheeseen ilmestyi loppuvuodesta kolmas muksu ja lisätilaa tarvi saada.

Superb ei oikeastaan ollut edes vaihtoehto vaan katselin VW Sharaneja ja Seat Alahambroja keskieuroopasta, ehkä vähän myös A6 Avant 3.0TFSi:täkin. Mutta kun sain hyvän vaihtotarjouksen Superbista niin päätin tarttua siihen kun ei noita rahalla ostajia Audillekaan jonoksi saakka ollut. Kilometrejä vaihdokeissa vaihdettaessa liki samanverraan eli vajaa 170tkm ja väliraha kolminumeroinen, kun noihin muihin olisi saanut oikeastaan pistää dekadin enemmän.

170hv Common Rail kone ja DSG, kumpaakaan en tiennyt tarvitsevani mutta varsin leppoisaksi peliksi osottautunut. Elegance varustelu Webastolla kattaa kaikki perustarpeet. Lisää sitten laitetaan sitä mukaan kun ehditään. Farkku varmaan olisi sopinut omaan käyttöön vielä paremmin mutta viisihenkisen perheen hiihtolomareissu sujui ongelmitta suksiboksin avustuksella eli eiköhän tällä pärjää. Audista jäin kaipaamaan vain nelivetoa ja bensaturboa mutta ei tämäkään huono voimalinja ole.

Tähän mennessä vasta BT purkki päivitetty tuoreempaan että Lumiat pelaa sekä A2DP-johto hankittu. RS-rattia vaihtovivuilla haaveiltu sekä muuta semmoista pientä. Lievää ikkunoiden tummentamista harkitsen ja joku madallussarjakin olisi kiva kun 18" tulossa kesäksi. aika näyttää mitä toteutetaan.

Auton mukana en saanut avainta irroitettavaan vetokoukkuun. Myyjällä auto oli ollut vain pari kk eikä sitä edellinen omistaja edes tiennyt että autossa on koukku... no Tsekeistä tuli uusi lukkopesä uusilla avaimilla koodilla EEA770011 ja kustansi alle 12e.

Vaihto aika simppeli homma kun ensin keksi että tuo lukituskahva pitää irroittaa ja lukkopesä irtoaa sitten takakautta eikä tarvitse alkaa porailemaan. Eikä tuo muovinen runko varmaan paljon porausta kestäisikään, muovi klipsusta puhumattakaan. Tuolla muutama kuva selvittämään asiaa jos jollakulla tarve samaan hommaan.

Nyt vielä pitäisi keksiä mihin tuo koukku pistetään kiinni, onkohan tämä sen näköinen kuin pitäisi? Ilkeästi tuo koukun runko ruosteessa mutta ei sitä ilmeisesti juuri ole käytettykkään. Ei ollenkaan viimeiseen kolmeen vuoteen. Pohja muuten hyvässä kunnossa kuitenkin. Edit: Kyllä se koukku paikalleen löysi kun tuon hatun vaan vetäsi ensin pois tieltä. Oli vähän tiukassa kun ei moneen vuoteen käytetty. Nyt voitelun jälkeen irtoaa helpommin. On se jännää että muovikin ruostuu kiinni... :)

Laitetaan lisää kuvia kun ehtii puunaamaan kunnolla. Tuo vaalea sisusta on ainakin jonkinlaisen pesun tarpeessa...
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Patomursu

Miksi otsikossa lukee "twindoor"?
Eikö autossasi ole 4 ovea
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.03.15 - klo:18:20
Miksi otsikossa lukee "twindoor"?
Eikö autossasi ole 4 ovea

Viisi ovea ja se viides on tuo Superbin mainio Twindoor.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Tuli puunattua auto läpi ja tuolla muutama kuva lopputuloksesta. Senverran tuunailtu että asensin BT A2DP johdon ja pistin nuo koelaudan puujäljitelmälistat 3M:n harjattua metallia jäljittelevän teipin alle. Tuosta teipistä hyviä kokemuksia Audissa ulkopinnoillakin niin kokeilin teipata maskinkin tummemmaksi josko sen vaikka maalaisi korinväliin jossain välissä. Myöskin MAM A1 HFP:t tuli kesärenkailla tilattua 18" koossa kun Audin alla olleet ja itselle jätetyt lippavanteet eivät minusta istuneet oikeen tähän. Nämä pitäisi ensiviikon aikana saada alle.

Tulipa auto laitettua myös kokeeksi myyntiin, koska ei se seuraava istuin tuonne taidakkaan enää mahtua niin näppärästi. Tai siis kaikki kolme, jos kuitenkin jotain tilaihmettä tilalle.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Tuli laitettua nuo MAM A1:set alle, alustasarja seuraavaksi jos tuo nyt ei muutamaan viikkoon mene kaupaksi ja sitten se pidetäänkin itse ja koitetaan vaan mahtua kulkemaan koko porukallakin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Auto tuli alkukesästä huollettua kunnolla ja suurimmat vaihtohalut katosivat sen tien. Hieman lisävarustelua tehty mm. maski tuli maalautettua korinväriin kun se noissa kuvissa on vielä teipattuna vain mustaksi. Löysipä koelautaan tiensä Columbus navikin kesäloman aikana. Myös vanteet vaihtuivat jälleen kerran kun Eibachilta ei saanutkaan Pro-Kittiä halutulla aikataululla ja jäi tältä kesältä asentamatta niin vastaan tulleet uuden RS Octavia Doloradot 17" koossa istuvat alle paremmin kun 18" MAM A1:set, jotka siirsin omaan RäSääni. Hetken alla olleet MAM 10:t lähtivät myyntiin.

Seuraavaksi olisi rattivaihdeläpyköiden ja kolmipuolaisen ratin asennuksen vuoro. Tsekeistä löytyi järki hintaan RS Octavian käytetty ratti johon paikallinen verhoilija pisti tuoreet nahat päälle myyjän koordinoimana. Lopputulos varsin siisti ja aivan uuden alkuperäisen näköinen. Airbag kun menee noissa ristiin ei vaihto pitäisi olla kummoinen homma. Samalla saa jossain vaiheessa hieman vinoon kääntyneen ratin suoraan.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

#6


Ratti paikallaan ja on kyllä hieno sekä ennen kaikkea todella hyvän tuntuinen.



Samoin uudet logot ja korinväriin maalattu maski. Tarvii ottaa kuvat paikallaan kun taas ehtii auton pesemään.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

#7
Ei nuo kuvat nyt tunnu näkyvän ollenkaan...

Viikonloppuna tuli pestyä auto niin parit kuvat uusista merkeistä ja maalatusta maskista. Mielestäni piristi auton ilmettä kummasti, nyt tosin huutaa uutta logoa rattiin ja naviin... :)



OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

#8


Superbi sai Autopolarin FIS :n kun kyllästyin ihmettelemään onko DPF poltto käynnissä vai en. No ei ehkä pelkästään siksi mutta näyttää tuo nyt senkin. RäSään halusin aikanaan ahtomittarin vuoksi mutta tässä paineilla ei niin väliä. Eri arvoja mitä tuo näyttää Superbissa on luokkaa 20-30.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

#9
Pientä päivitystä väliin. Vuodenvaihteessa tuli korjautettua kolistava kaksoismassavauhtipyörä ja samalla vaihdettiin ilmastoinnin kenno joka oli aika huonossa hapessa ja vinkattiin että ilmastoinnin vikakoodit olisi johtunut tukkeutuneesta kuivaimesta joka yksinään olisi maksanut liki saman mitä koko kenno. Vikakoodit katosivat mutta todellinen syy taisi kuitenkin olla kylmäaineen ylitäyttö. No nyt on uusi kennokin.

Kesällä katosivat ahdot mutta turbossa ei tuntunut olevan vikaa kun kutittamalla ahdot kuitenkin nousivat. Marmori ehdotti turbon vaihtoa (en edes kysynyt operaation hintaa...) mutta hieman selvitettyäni oireet viittasivat vuotavaan alipainekelloon jonka vaihdolla ahdot palasivat ja vastaavat nyt hyvin pyyntöä.

Työpaikka vaihtui loppukesästä ja Superb onkin nyt ollut viimisen kaksi kk seisonnassa kun vaimo sattuu olemaan töissä viereisessä rakennuksessa niin päästään kulkemaan yhdessä. Niinpä laitoin auton myyntiin kun ei ole järkeä kahta autoa pitää.

Edit: Superb vaihtanut omistajaa ja korvaaja haussa tilalle.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy