Kirjoittaja Aihe: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014  (Luettu 2484 kertaa)

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Tuli hankittua jo kuudes Octavia.
Tarkemmin otsikon mukainen Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014.
Kilometrejä autossa oli 233328km kun sen ensinmäisen kerran tankkasin 5km päässä autoliikkeestä.

Vanha vRS siirtyi vaihtoautoriviin Tampereelle 319880km ajettuna http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37430.0

Mitäs tästä uudesta sitten voisi kertoa. 450km ajettu jo ja Tre-Lohtaja tultiin tietokoneen mukaan 4.6L kulutuksella.
Ripeää ja jouhevaa ajamista sekä adaptiivinen cruise on erinomainen lisävaruste. Ei tarvitse hartiatlukossa lähteä ohittamaan vaikka eroa edelliseen tehoihin on vain 14hp. Mikä sitten lie todellisuus sitten.

Hymy korvissa tuolla saa ajella.
Ja väri on mielestäni juuri oikea :)



Poissa rawpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #1 : 21.06.19 - klo:21:14 »
Komia peli on! Onnea uudelle hankinnalle. Väri on kyllä oikee valinta.

Saako kysyä paljon hyvittivät edellisestä? kun itsellä ois kiikarissa tommonen 320cdi c mersu 2008-2012 niin ois hyvä tietää mihin varautua kun vaihdossa skodaa tarjoilee.


Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #2 : 22.06.19 - klo:08:29 »
Itse kanssa katsoin C FL nelikko farkkua ja ns. uudempi korista saman ikäistä 3 sarjan biimeri nelikkoa.
Ei oikein löytynyt sopivaa joten pysyttäydyin vRS linjalla. Hyvityksestä jos 320tkm ajetusta vRS mallista saa 4te niin se on hyvin :)

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #3 : 02.07.19 - klo:20:36 »
Viime viikolla tuli asennettua kanavakuvakkeet ohjeiden mukaan.

Tänään tuli vaihdettu avaimiin patterit, herjasi aamulla. Varuix molemmat avaimet mukaan ja kaupasta uudet patterit. Nyt pelittää kunnolla.

Parin viikon päästä ois huoltoaika myyjäliikeen piikkiin laitetaan kaksoismassa. Auto pääsee Kokkolan Autohuollon hellään huomaan kesälomareissulla :)
Samalla uutta akkua jospa S&S herja poistuisti. Lisäksi laatikkoöljyjen vaihdot myös, sekä mahdolliset kampanjat. Samalla tutkitaan sähköistä huoltokirjaa, mitä autoon tehty.

Auto ollut ekan 180tkm taksina Kouvolassa, historiaa kaivelin. Sen jälkeen ollut parilla omistajalla, molemmilla vuoden verran.
Viimeinen omistaja on 210tkm kohdalla koodannut 15tkm öljynvaihtovälille. Muutetaan se takaisin 30tkm / muuttuva. Ölppä huoltoon ois siis 5tkm ja tarkastukseen 19tkm.

Ei kyllä ole mitään pahaa kyllä sanottavana. Toivottavasti siis kestää 4-5v :).

Tankilliset on mennyt puhtaassa työmatka-ajossa ja kaupunki pyörityksessä 5,79 ja 5,77. Eka tankki puhdasta matkaa 5,38. Ja kulutus Spritmonitorin mukaan 5,65, pyöristää sen ylöspäin :)

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #4 : 15.07.19 - klo:17:38 »
Kesälomareissulla ja Vihti-Kokkola-Pori-Mellilä-Vihti-Turku-Kokkola väliä tullut seilattua vkon aikana.
Tankilliset 5.41, 5.07, tankkauksista. Pitkäaikainen 5,57 ja ajotietokonekkin on desin sisällä, tarkkuus riittää siis.

Skoda kävi tänään Kokkolan Autohuollossa myyjän piikkiin, vaihdettiin kaksoismassa.
Oli kuulemma todellakin vaihtokunnossa ja pitihän se ääntä, kilsoja 238127km.

Samalla vaihdatin laatikko-öljyt ja suodattimet vain 180e pyöristettynä. Edellisen kerran vaihdettu 180tkm kohdalla.
Öljynvaihto huoltoon vielä matkaa 15tkm.

Sitten tutkittiin miksi S/S ei toimi. Akku koodattiin vaihdetuksi, joku oli sen vaihtanut mutta ei oltu kerrottu tietokoneelle. Ei vaikutusta toimintaa. Skodan testerit näytti että kaikki kunnossa. Epäiltiin että taksikäytössä koodattu pois. Kun mitään vikaa ei ollut päällä missään. Lisäksi todettiin että akulle menee taksilaitteistojen johtoja jotka jätetty paikoilleen.

Kotona laitoin VCDS:n kiinni ja kattelin koodauksia, en ollut aikaisemmin kerennyt asiaan perehtyä niin tarkkaan. Siellä oli vaihdettu voltit 12.1v. Vaihdoin ne tehdasasetuksiin 7.6v ja nyt toimii. Saahan sen napista pois jos ei kaupungissa tykkää käyttää kun taas palaa kaupunkiajoon. Tai vaikka koodattua, kokonaan pois jos siltä tuntuun.

Tyytyväinen ja pienellä siis menee.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #5 : 17.08.19 - klo:23:30 »
Skodan adaptiiviset valot testattu yön pimetessä. Lokiikka ei ihan avautunut, ei aina vaihtanut pitkille. Vaatii ehkä päivityksen.
Tai sitten tuo kettuileva AFS boksi ja vikakoodi vaikuttaa asiaan. Joko boksi tai sitten ne tasonsäätöanturit kaput.

1 Fault Found:
5277717 - Positioning Motor for Dynamic Cornering Light Right
          C1088 15 [008] - Open or Short to Plus
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Uudet polttimot ainakin joutuu laittamaan tilaukseen ja lisävalot ehkä.
Kuvassa näyttää paremmalta kuin oikeasti on. Tai sitten mun pimeänkö on tosi surkea.







Muutama muuki koodi löytyi. Ei kuitenkaan polta vikavaloja :)
Seurataan jos uusiutuu...


1 Fault Found:
10763 - Starter Enable from Selector Lever Sensor System
          P1734 00 [002] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

2 Faults Found:
1058 - Databus
          U1123 00 [008] - Received Error Message
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
1117 - Automatic Distance Control
          B10E7 F0 [008] - Disconnected
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

1 Fault Found:
131602 - Power Steering Control Module
          U101D 00 [008] - No Communication
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

1 Fault Found:
65604 - Door Warning Lamp
          B1326 01 [009] - Electrical Failure
          Confirmed - Tested Since Memory Clear



Viikolla tuli myös vaihdettua kangasmatot, Skodan muovisiin.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #6 : 18.08.19 - klo:13:42 »
Lukasin koodit. AFS koodi oli edelleen ja oven varoitusvalon koodi.
Seurataan jos vaikka alkais polttamaan vikavaloja.

Samalla tuli säädettyä kulutusmittaria +7% ylöspäin.
« Viimeksi muokattu: 18.08.19 - klo:18:38 kirjoittanut RSOCUstin »

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #7 : 19.08.19 - klo:17:33 »
Auto keskiviikkona pajalle Skoda Järvenpää, Mäkelän autotalo. Katotaan paljonko menee osia vaihtoon. AFS siis vain :)

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #8 : 22.08.19 - klo:19:29 »
Niin koodi kun oli tiedossa niin olisihan sen AFS boksin voinut tilata sinne liikeeseen ennakkoon. No koodit lukivat ja huomenna pe menee laittoon kun osa saapunut.
Tänän katsastus suoritettu ja läpihän se meni.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.940
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Vs: Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014
« Vastaus #9 : 23.08.19 - klo:18:33 »
AFS boksi vaihdettu 472e taisi olla. Nyt pitäisi pelittää.
Seuraavaksi Lumiselta tilattava uudet polttimot. Katsotaan pitääkö sitten vielä tilata lisävaloa.
Tuo vt25 mitä tulee höylättyä on tunnettu runsaista peura/hirvikolareista. Valoa siis olisi hyvä olla.
Edellisessä kun oli ne 35w ledit lisävalot niin ilo oli päästellä.
Ainakaan vanhoilla polttimoilla tuo nykyinen ei ainakaan vielä ole yllättänyt näkyvyydellä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.19 - klo:18:38 kirjoittanut RSOCUstin »

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy