Tänään aamulla asensin ensimmäisen osan tuosta OTA 2.3 päivityksestä. Toista osaa odotellessa. Auto ID.4
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Kama_ #1
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset15.10.21 - klo:08:57
Tänään aamulla asensin ensimmäisen osan tuosta OTA 2.3 päivityksestä. Toista osaa odotellessa. Auto ID.4
#2
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 05.07.21 - klo:09:56 Manuaalisesti laitoin lataamaan. Jotenki tuntuu oudolta et vaihe ylikuormittuisi, kun käytännössä yöaikaan olen ladannut ja aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia latauksen kanssa. 3x25 pääsulakkeet on mökissä. Laturi ei anna mitään vikakoodia eikä autokaan. Pitänee seurailla tilannetta, että mihin tuo kehittyy. #3
Nyt parina kertana auton lataus on keskeytynyt jostain tuntemattomasta syystä. Auto ollut 11kW kotilatauspisteessä yön yli latauksessa ja jossain vaiheessa lataus on keskeytynyt. Auto ilmoittaa vain, että "latausta ei voitu suorittaa loppuun. Katso käyttöohjekirja"
Eilen laitoin illalla latauksen käyntiin ja auto oli ladannut 49% asti ennenkuin lataus oli keskeytynyt. Laitoin latauksen uudelleen käyntiin ja aamulla lataus oli keskeytynyt 78%. Tavoite oli kokoajan 80% varaus. Asemana ABB:n Terra latausasema. Onko muilla vastaavia kokemuksia? #4
ID.4 / Vs: ID.4 jälkiasennus vanteet14.06.21 - klo:14:43
Juuri itse olen noita vanteita kovasti yrittänyt speksata ja vielä on työ kovasti kesken. Juuri tänään kävin rengasliikkeessä katsomassa malleja ja 19" vanteissa on kovin kapea valikoima. 20 ja 21" vanteissa alkaa olla jo valinnanvaraa mutta saa laittaa dollareita jo tuplasti pöytään. Omasta mielestä tuo 19" ja 8 tuumaa leveä vakiovanne näyttää aivan kauhealta 255 leveällä renkaalla.
Myyjä ainakin sanoi, että 19" vanteissa suurin osa vanteista on 690kg kantavuudella. Todellisuudessahan vanteet kestävät ihan varmasti ID.4 alla mutta ongelmia voi tulla myöhemmin. Esimerkiksi liian virkaintoinen katsastusmies saattaa tästä laittaa merkinnän rekisteriotteeseen tai onnettomuustilanteessa jos vanne pettäisi ja todettaisiin onnettomuuden aiheuttajaksi voi joutua ongelmiin vakuutusyhtiön kanssa. Todellisuus taitaa olla, että nyt rengasliikkeet on tosissaan heränneet vanteiden ja renkaiden kantavuusvaatimuksiin ja kiinnittäneet huomiota tähän. Mielenkiintoista olisi tietää, että moniko normaali fossiilisia polttoaineita käyttävä ajoneuvo kulkee liikenteessä vanteilla joissa kantavuudet ei riitä ko. autolle. Mutta, niinkuin ConD jo sanoi niin ei kannata henkeä pidättää näiden kanssa. Enemmän jännittäisin vastaan tulevaa venäläistä puoliperävaunuyhdistelmää jossa 10 kertaa pinnoitetut renkaat alla ja teräsrullakuorma päällä. #5
ID.4 / Vs: ID.4 jälkiasennus vanteet02.06.21 - klo:22:56Lainaus käyttäjältä: Antore - 16.05.21 - klo:20:32 Ihan mielenkiinnosta niin mistä olet nuo kantavuudet saanut/lukenut? Noilla painoilla auton kokonaismassa olisi 2710kg. Ainakin oman auton tiedoissa kokonaismassa on 2660kg #6
ID.4 / Vs: ID.4 Vakuutukset?01.06.21 - klo:09:22
Nyt muutamasta vakuutusyhtiöstä kysellyt tarjouksia niin jonkin verran on vaihtelua hinnoissa ja kattavuuksissa. Esimerkiksi rengasturvaa ei kaikki tarjonneet. Alla olevat hinnat siis täysillä bonusalennuksilla mitä vakuutusyhtiö tarjosi.
Kasko+liikennevakuutus halvimmillaan karvan alle 700,. Sis Lasivakuutus. Omavastuu 200, Kasko+ liikennevakuutus ( sis. parkki-,korotettulunastus-, keskeytys- ja rengasturvan). Omavastuu 200,, hinta 1020, Karkeasti nopealla kyselyllä hinnat: 700 - 950, Liikennevakuutus + Kasko, sis lasivakuutus 1020 - 1350, Liikennevakuutus ja kaikki turvat mitä yhtiöstä mahdollista autolle ostaa. Tässäpä tuleekin et hieman suppeampi Kasko vakuutus olisi noin 58,5,/kk ja laaji mahdollinen 85,/kk. Hintaero kk tasolla ei ole merkittävä mutta tietenkin sitä miettii, et pärjäiskö vähemmällä. Itsellä ollut autossa aina kaikki mahdolliset turvat, et jos nyt jättää ottamatta niin onko eka kauppareissulla kylki täynnä parkkipaikkalommoja. #7
Lainaus käyttäjältä: Terpower - 28.05.21 - klo:18:55 Itse katoin ensin et hinnat pudonneet ihan huolella. Mut sit ku varusteita katsoi niin oli aika karsittu tuo nykyinen business. Mut peliliike volkkarilta et avasi tuon varustelun. Tuon sport alustan olisin voinut tuohon omaankin rustata. Mut hyvin pärjää ilmankin. #8
Elektroniikka / Vs: Mistä ja millainen latausasema hybridille tai sähköautolle?26.05.21 - klo:15:22
Itse tilasin Ensto One 11kW laturin. Vielä ei ole tullut, eikä kyllä ole vielä autoakaan mitä ladata mut pitää laittaa kokemuksia, kun saa testattua.
#9
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)26.05.21 - klo:11:33
Tilauspvm 30.03.2021
Alustava tuotantoviikko 202117 Tuotantopvm 11.05.2021 Maahantulopvm 25.05.2021 Tila Auto Suomessa Ei kaukana oo mullakaan. #10
Lainaus käyttäjältä: Suomi-Pekka - 24.05.21 - klo:14:49 Tuo on kyllä hyvä diili. Veikkaan et aikaisemmin tulee kun 4-5kk. Mulle ennustettiin samaa mutta nyt näyttää et toimitusaika olikin rapea 2kk. #11
Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 23.05.21 - klo:22:22 Itsehän otin liisarilla oman ihan pelkästään sen vuoksi, että ei ole huolia arvonalenemasta, koska 4 vuotta on lopulta pitkä aika automarkkinoilla ja varsinkin nyt kun teniikka kehittyy niin hurjaa vauhtia. Voi olla, että tulee turpaan rahallisesti tai sit ei mut sinällään todella huoletonta ja mielelläni siitä maksan. #12
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)23.05.21 - klo:23:14Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.05.21 - klo:16:46 Ootko saanu sovittua luovutuspäivää vielä? #13
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)18.05.21 - klo:11:52Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.05.21 - klo:16:46 Jonkun vuoden ko. alalla toimineena niin tuo pitää aikalailla paikkaansa. Tokihan sen rahalla saa vaikka seuraavaksi päiväksi auton mihin tahansa paikkakunnalle mutta se nyt on eri juttu se. Omakin kulkine oli saanut rekisterinumeron näemmä tänään. Liekkö jo laivassa. #14
ID.4 / Vs: ID.4 jälkiasennus vanteet15.05.21 - klo:12:06
19” vanteissa valikoima sopivista vanteista on kapeampi mutta jo 20” vanteissa ja siitä ylöspäin valinnanvaraa on huomattavasti enemmän. 19” aluja kuiten saa riittävillä kantavuuksilla 700, alkaen mut laatuhan ei ole samaa luokkaa mitä orkkis vanteilla.
Itsellä ajatuksena 20x10” vanteet taakse ja 20x8,5-9” eteen. Renkaiksi jotain vähän leviempää et saa id 4 sopivasti hartialinjaa. #15
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)14.05.21 - klo:14:04Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 14.05.21 - klo:13:47 Se taitaa olla se Hanko - Oulu väli missä kestää ![]() ![]() Eipä sinällään niin kiire ole vaikka menis tuonne kesäkuun puoliväliinkin. (Ainakaan vielä, kun entinenkin käsissä) #16
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)14.05.21 - klo:13:37
Laitoin automyyjälle postia niin kuittasi, että auto valmistunut viime vkl ja lähtenyt valumaan kohti satamaa. Laivapaikka on vielä auki niin ei osannut tarkkaa sanoa milloin Suomessa. Ennakoi luovutusta kesäkuun alkuun tai puoliväliin.
#17
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)14.05.21 - klo:08:57
Tilauspvm 30.03.2021
Alustava tuotantoviikko 202117 Tuotantopvm 11.05.2021 Maahantulopvm 01.01.1900 Tila Tuotannossa Muuttuukohan tuo tila vielä joksikin tuosta "Tuotannossa" ennen auton saapumista Suomeen? Pitänee pikkuhiljaa alkaa harkitsee vanhan kulkineen hävittämistä ihan tosissaan. #18
ID.4 / ID.4 jälkiasennus vanteet08.05.21 - klo:13:03
Oon tässä koittanut miettiä kesäksi vanteita tulevaan ID.4 autoon. Jos muut on kerenneet päivitellä vanteita eri koossa niin olisi mukava nähdä kuvia lopputuloksista ja millä spekseillä kyseiset vanteet ja renkaat on. Itsellä kovasti kutkuttaisi 22” kiekot ID.4 alla mutta ihan säkissä ei niitä kehtaa ostaa.
#19
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)05.05.21 - klo:20:56Lainaus käyttäjältä: Kama_ - 30.04.21 - klo:09:05 Ja tänään tuotannossa (05.05.3021). Sehän saattaa pian olla ajossa kesäkuulla. #20
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)30.04.21 - klo:09:05Lainaus käyttäjältä: Kama_ - 15.04.21 - klo:13:57 Tänään oli päivittynyt tuotantoviikko vahvistetuksi mutta päivämääriä ei edelleenkään näy. Mielenkiinnolla odotellaan mihin viikkoon varmistunut. #21
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)15.04.21 - klo:13:57
Oma ID.4 Pro Business tilattu 30.3 ja alustava tuotantoviikko 17. Jännä nähdä pitääkö kuin hyvin paikkaansa. Alustavaksi toimitusajaksi automyyjä ilmoitti 4kk mut jos tuo pitää paikkaansa saattaa tulla nopeamminkin.
#22
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II 1.6tdi jarrulevyt ja palat27.04.15 - klo:17:37
No jo ovat konsernissa helpoksi tehneet kuolevaisten elämän
![]() #23
Octavia II (04-13) / Octavia II 1.6tdi jarrulevyt ja palat26.04.15 - klo:21:33
Jarruremontti lähestyy ja aloin katselemaan jarruosia 1.6tdi octaviaan. Jarrulevyjä ja paloja on varaosakatalogien mukaan kourallinen ja nyt tarvittais hieman apua oikeiden osien löytämiseen. Etujarrulevyjen koko on ilmeisesti tuo 280 mm (motonetin mukaan) ja jarrupalojen 146x55 mm. Nyt tarvittais varmaa tietoa takajarrulevyistä ja paloista, että mitäs sinne alkaa sovittamaan. Mittaamalla tai soittamalla skoda dealerille jarrulevyjen koko varmasti selviäisi mutta katsotaan jos olisi itämaan tietäjiä paikalla.
Kiitos! ![]() #24
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat 201505.03.15 - klo:12:02
Itsellä tuli haettua viikko sitten kesävanteisiin GY Eagle F1 assymmetric 2 renkaat (225/40R18). Itsellä kriteereinä renkaan valinnassa oli premium rengas, kulutuskesto ja melutaso. Myyjä suositteli tuota Eagle F1 rengasta ja ne sitten venytettiin vanteille. Myyjä perusteli ehdotustaan sillä että Eagle F1 olisi kulutuskestoltaan hyvä rengas ja silti melutaso on vain 70dp kyseisellä renkaalla. Vielä on paha mennä sanomaan minkälaiset renkaat ovat, mutta jos muiden mielipiteisiin on uskominen niin pitäisi ihan hyvät olla...
#25
Octavia II (04-13) / Vs: webasto/eberi asennus20.12.14 - klo:12:11
Ei sitä Evoa pakko sinne oikealle puolen ole asentaa, mutta vaatii jonkin verran viitseliäisyyttä asennusraudan ja pakoputken osalta ( mikäli käyttää alkuperäisiä ). Ise en aikakaan keksinyt että miten Evon saisi asennettua vasemmalle puolelle käyttäen alkuperäistä asennustelinettä. Enkä kyllä keksi suuria syitä miksi ylipäätään pitäisi päätyä tuohon EVO lämmittimeen. Itse päädyin koska halusin lämmittimen alkuperäiselle paikalle.
Thermotop C:lle on asennusrauta ja kattavat ohjeet tuolle vasemman puolen asennukseen. #26
Octavia II (04-13) / Vs: webasto/eberi asennus20.12.14 - klo:11:09
Itse asentelin syksyllä webasto thermotop evo 5 lisälämmittimen omaan 1,6tdi octaviaan. Näin jälkeenpäin sanottuna niin, jos meinaa itse jälkiasentaa webaston niin suosittelen thermotop c mallia. Tämä suurimmaksi osaksi siksi että Evo asennetaan vänkärin puolen etukulmaan jossa pissapojan säiliö. Tästä johtuen joudut hankkimaan sopivan pissapojan säiliön joka marmorilla maksaa noin 120,. Nimimerkillä kokemusta on. Thermo top C:n voi asentaa kuskin puolen etunurkkaan jossa tilaa vaikka muille jakaa. Muita eroja laitteiden välillä löytää googlettamalla.
Johtosarjan asennus autoon ei sinäänsä ole vaikea juttu, mutta itsellä aiheutti suunnattomasti haasteita läpiviedä johtosarja konetilasta auton sisätilaan. Neuvona jos asennat itse niin käytä ehdottomasti laadukkaita lemmareita letkuliitoksiin. Ja asennuksessa itselle oli suunnaton apu tuosta thermotest ohjelmistosta ja diagnostiikkakaapelista jolla pystyi testaamaan laitteiden toimivuuden, täyttämään polttoainelinjan ja ilmaamaan jäähdytinnestejärjestelmän. Muuten asennuksesta selviää perus työkaluilla ja pitkällä pinnalla, eikä tuo thermotestkään pakollinen ole ![]() #27
Superb II (08-15) / Vs: Monitoimiratin asennus jälkikäteen17.12.14 - klo:14:12
Monitoimiohjauspyörän vaihto mielessä ja tiedossa olisi tuollainen 5K0 953 569L ohjausmoduuli. Moduuli peräisin audi A1, jossa monitoimiohjauspyörä. Kysymys kuuluukin että sopiikohan tuo 5K0 953 569L moduuli kaveriksi tuolle monitoimiohjauspyörälle? Alkuperäinen moduulihan on 5K0 953 569H. Molemmat on ns. Highline moduuleja ainakin Ross Techin taulukon mukaan. Löyhyisikö joltakulta varmempaa tietoa sopivuudesta?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions #28
Golf I - III / Vs: Golf MK1 kytkin14.12.14 - klo:23:30Lainaus käyttäjältä: Myju - 14.12.14 - klo:23:19 Itselläni ollut saman ikäinen mk1 jetta jossa käytännössä sama tekniikka. Ei kannata kytkintä vaihtaa jos ennen toimi moitteettomasti. Sanoisin, että kytkin on tällähetkellä vain väärissä säädöissä. Käyt lähimmältä varaosakauppiaalta hakemassa uuden vaijerin ja vaihdat ja säädät kohdilleen. En millään jaksa uskoa, että kytkin olisi tuosta vaijerin irtoamisesta ottanut itseensä. Toisaalta voihan olla, että irtoamisen aiheutti jokin itse kytkimen osan rikkoutuminen. Mutta vaihda ensin uusi vaijeri ja sen jälkeen katsoa, jos kytkimen joutuu uusimaan. #29
Moottori ja voimansiirto / Vs: TDI moottorin kova polttoaineen kulutus26.11.14 - klo:00:14Lainaus käyttäjältä: Saulis - 25.11.14 - klo:23:16 Vaikka olet vaihtanut paine-eroanturin niin kannattaa tarkistaa paineantureiden antama tieto käynnissä ja moottori sammuksissa uudestaan. Paine eroa ei saa olla yhtään, kun moottori ei käy. Noiden antureiden asennuksessa tehty joskus virheitä kun ei ole puhdistettu anturipaikkaa paineilmalla ja uusi anturi on mennyt rikki ensimmäisen 100km aikana. Autodatasta näyttää saavan ohjearvot tuon anturin toiminnan osalta josta voi jonkinlaisia johtopäätöksiä vetää. Hieman viittaa tuo negatiivinen noen määrä pöntössä tuohon painetunnistimeen (tämä on vain veikkaus)... Ilmamassa mittarin antama arvo on ihan normaali, ei syytä huolestua. #30
Moottori ja voimansiirto / Vs: Neste Pro -diesel18.11.14 - klo:23:45Lainaus käyttäjältä: Arcca - 17.11.14 - klo:20:08 Itse huomasin saman asian. Omalla kohdalla kulutus putosi matka-ajossa 1200km otannalla 0,3l verrattuna pro dieseliin. Pro dieselillä ajelin noin 1000km ja kulutus oli 4.6l/100km, St 1 diesel plussalla mentiin jo 4.3 l/100km. Keskinopeutta en muista, mutta mitattu Lahdenväylää edestakaisin sahatessa joten voidaan melkein olettaa että keskinopeus ollut samaa luokkaa molemmilla polttoaineilla. |
![]()
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |