ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Terpower

Lainaus käyttäjältä: laskeuma - 08.05.21 - klo:17:08
Saako ID4:n näytöistä mitenkään kytkettyä pois näkyvistä nopeusrajoituksia? Meillä on 1st MAX eli kaikki mahdolliset avustimet. Sain jo kytkettyä automaattisen nopeuden säädön pois vakionopeudensäätimestä, mutta nuo nopeusrajoitusmerkit ärsyttävät ja jopa haittaavat, koska vaikuttavat olevan meidän lähistöllä useammin väärässä kuin oikeassa.
Saa asetuksista. Pois/päälle ilman ääntä/päälle äänen kanssa.
Eli kolme eri vaihtoehtoa.


ID4 Pro Business

laskeuma

Mielestäni tuo on pois päältä. En siis saa hälytyksiä, mutta ruudulla on jatkuvasti näkyvillä auton mielestä voimassa oleva nopeusrajoitusmerkit kuva ja haluaisin sen pois näkyvistä. Pitää vielä tarkistaa tuo asetus.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: laskeuma - 08.05.21 - klo:20:16
Mielestäni tuo on pois päältä. En siis saa hälytyksiä, mutta ruudulla on jatkuvasti näkyvillä auton mielestä voimassa oleva nopeusrajoitusmerkit kuva ja haluaisin sen pois näkyvistä. Pitää vielä tarkistaa tuo asetus.
Okei voi olla, että itse merkkiä mittaristosta ei saa pois. Mut sen ärsyttävän ns. hälytyksen ja tekstin saa.
ID4 Pro Business

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 10.05.21 - klo:16:53
Okei voi olla, että itse merkkiä mittaristosta ei saa pois. Mut sen ärsyttävän ns. hälytyksen ja tekstin saa.

elien koetin äitien päivä matkalla räplätä tota id.3:ssa enkä keskinyt mitään miten sen saa pois.
edellisessä vagissa sen sai kyllä pois haluattessa ja tuli taas todettua useassa kohtaa miten auto päätti oman nopeuden
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

borf

Tilaukseen on nyt laitettu ID.4 GTX Business.

Vaikka tätä markkinoidaan sähköisenä "GTI" ja performance mallina, niin ennemmin tämä minulle on perhekäyttöön soveltuva neliveto-sähköauto. Ei ole suorituskyky paperilla nelivetoisen Model Y:n tasolla, mutta on onneksi hintaakin toista kymppiä vähemmän. Myös varusteet tuossa GTX business variaatiossa oli omaan makuun kokonaispakettina kohdillaan; matriisi-ledit, sähköinen takaluukku, travel assist, area view jne. Eikä yhtään huonon näköinen 8)

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 29.04.21 - klo:18:07
Akun lämpötila ja varaustaso vaikuttaa saatavaan tehoon. Olisi toki voinut ilmoittaa tehoksi vaikka 210kW, jolloin reunaehdot olisivat olleet helpommat.
Ohessa video Model 3 performance uudentyyppisellä akulla ja kylmällä ulkoilmalla. Kiihdytykset, kun akun varaus on 90->10% 10% välein. Suorituskyky ensin laskee ja sitten romahtaa, kun varaus laskee. Osin siksi, ettei softa pidä akkua riittävän lämpimänä.

https://www.youtube.com/watch?v=C-2r4Y_lUsk

Mikä mahtaa olla normaali teho mikä saadaan, kun varaustila on alle tuon >88%?

***Maksimisähköteho 220 kW: Maksimiteho, joka on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan, laskettuna UN GTR -säännön nro 21 mukaan. Yksittäisissä ajotilanteissa
käytettävissä olevaan tehoon vaikuttavat monet tekijät, kuten ympäristön lämpötila sekä korkeajänniteakun varaustila, lämpötila, kunto tai ikä. Erityisesti maksimitehon
saaminen käyttöön edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23"50 °C ja varaustila yli 88 %. Poikkeamat erityisesti edellä mainituista arvoista voivat johtaa tehon
laskemiseen niin, ettei maksimiteho ole käytettävissä. Seisontailmastoinnin käytöllä voi epäsuorasti vaikuttaa akun lämpötilaan tietyssä määrin, ja esimerkiksi akkuvarauksen
ylärajaa voi säätää autosta. Tietyllä hetkellä käytettävissä oleva teho näkyy auton tehonäytössä. Korkeajänniteakun optimaalisen ylläpidon kannalta suositeltava
akkuvarauksen yläraja on 80 % (pitempien matkojen yhteydessä 100 %).
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

borf

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 11.05.21 - klo:16:30
Mikä mahtaa olla normaali teho mikä saadaan, kun varaustila on alle tuon >88%?

Tätä tietoa olen yrittänyt myös metsästää. Paras johtolanka on tällä hetkellä Audin Q4 e-tron 50 quattro -mallista, jossa on siis vastaava tekniikka. Audin saksan sivuilla ilmoitetaan vastaavassa kohtaa, että auto voi käyttää 25kW tehoista "overboostia" sen 30 sekuntia, jolla päästään 220kW kokonaistehoon.

Gem. UN-GTR.21 ermittelte Maximalleistung von der bis zu 25kW auf Overboost entfallen, der für max. 30 Sek. abgerufen werden kann.

tmr97

Päivitys:
Kulutustesti, tasainen GPS:n mukaan 100km/h nopeus, edestakainen pätkä. Testi on aina ajettu lämpimällä autolla, joten autojen sisätilan ja ID.4:n akun lämmityksen kulutuspiikkiä ei ole mukana. Ajon aikana ilmastointi/lämmitys päällä ja mukava sisälämpötila.

ID.4: Talvirenkaat (19", 235 leveät, tavalliset vanteet, Loen), mennessä kuivaa, takasinpäin kohtuullista sadetta ja noin 5-astetta. Kulutus 21,3kWh/100km. Nousua kesäkeliin 15%.
ID.4: Kesärenkaat (20", 235/255 leveät, aerodynaamiset vanteet), ihanneolot, +21C. Kulutus 18,5kWh/100km

Vertailutulokset:
e-Golf:
- Kesärenkaat (16", 205 leveät) lähes optimiolot, Astana-vanteilla ja pienen vierintävastuksen renkailla. Kulutus oli 15kWh/100km.
- Talvirenkailla (16", 205 leveät) ja tavallisilla tarvikevanteilla, 2-asteessa sekä kuiva tie: 18,3kWh/100km. Nousua 22%.
- Talvirenkailla 1-aste ja märkä tie (tihkusade): 20,3kWh/100km. Nousua kesäkeliin 35%.

future

Kulutus on kyllä kelien lämmettyä laskenut merkittävästi.

Oma ennätys nyt 14,1kWh/100km, keskinopeus 76km/h (nopeusrajoitukset 60-100) 180km matka, lämpötila +20c. Ilmastointi välillä pois päältä.

Näillä kulutuksilla päästäisiin laskennallisesti 550km matkoihin täydellä akulla, joka on minusta mainio tulos.
ID.4 Pro Performance FL -23

Naicho

Onkos täällä ketään joka on perehtynyt tai päätynyt ID.4 yksityisliisaamiseen?

NF fleetillä (autoleasing.fi) näyttää olevan suht kilpailukykyinen hinta tällä hetkellä eli neljän vuoden diilillä, mutta minimikilsoilla (10000km/vuosi) kk hinta 399, huoltoineen yms. Mutta jos ottaisi esim. kolmen vuoden sopparin 25000km/vuosi niin hinta ilman vakuutusta 546,/kk. Tätä nyt pohtinut vakavasti ja vaikuttaisi tosissaan kilpailukykyiseltä vaihtoehdolta päästä kiinni ID4:een suht helposti. Laskujeni mukaan tämä vaihtoehto ei loppuviimein kustantaisi älyttömiä verrattuna oman auton omistamiseen, kun muistaa ottaa huomioon arvon alenemat, mahdolliset lainanhoitokulut, huollot, renkaiden kulumat jne. Mutta mielellään kuulisin kommentteja ja näkemyksiä asiasta.

Rosmo

Itse miettinyt samaa.

Tuohon, kun lisää vakuutuksen, on paketti mielestäni todella kilpailukykyinen. Itselläni kiikarissa 4 vuoden diili 15 tkm hintaan 550 euroa / kk. Aluvanteet ja metalliväri lisävarusteina. Laskeskelin, että en pääse samaan kustannustasoon muilla rahoitusmuodoilla mitenkään. Omaa pääomaa joutuu laittamaan kiinni peltilehmään osakkeiden / rahastojen sijaan ja arvonalenema autolla on todennäköisesti aika hurja. NF Fleet pelaa aika rohkeaa jäännösarvon suhteen, mutta sehän on vain kuluttajalle hyväksi.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

jamo75

vaikea sanoa mutta jos vaihtoehto on rahoittaa kokoauto velkarahalla niin varmaan kuulostaa järkevältä.
jos VW suunnitelmat toteutuvat 4 vuoden päästä pitäisi olla jo seuraavan sukupolven akkuteknologia käytössä jolle on povattu merkttävästi paremmat speksit. tietysti voihan joissan scenariossa akuston vaihtaminenkin tulla käytännön vaihtoehdoksi mutta ainakaan tällä hetkellä taidetaan kuitenkin elää tässä kertäkäyttö markkinatauloudessa.

kait se loppupeleissä on kiinni siitä on taloudellinen tilanne sellainen että autoa pystyy pitämään tuon ajan ilman huolta

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 23.05.21 - klo:22:22
Itse miettinyt samaa.

Tuohon, kun lisää vakuutuksen, on paketti mielestäni todella kilpailukykyinen. Itselläni kiikarissa 4 vuoden diili 15 tkm hintaan 550 euroa / kk. Aluvanteet ja metalliväri lisävarusteina. Laskeskelin, että en pääse samaan kustannustasoon muilla rahoitusmuodoilla mitenkään. Omaa pääomaa joutuu laittamaan kiinni peltilehmään osakkeiden / rahastojen sijaan ja arvonalenema autolla on todennäköisesti aika hurja. NF Fleet pelaa aika rohkeaa jäännösarvon suhteen, mutta sehän on vain kuluttajalle hyväksi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kama_

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 23.05.21 - klo:22:22
Itse miettinyt samaa.

Tuohon, kun lisää vakuutuksen, on paketti mielestäni todella kilpailukykyinen. Itselläni kiikarissa 4 vuoden diili 15 tkm hintaan 550 euroa / kk. Aluvanteet ja metalliväri lisävarusteina. Laskeskelin, että en pääse samaan kustannustasoon muilla rahoitusmuodoilla mitenkään. Omaa pääomaa joutuu laittamaan kiinni peltilehmään osakkeiden / rahastojen sijaan ja arvonalenema autolla on todennäköisesti aika hurja. NF Fleet pelaa aika rohkeaa jäännösarvon suhteen, mutta sehän on vain kuluttajalle hyväksi.

Itsehän otin liisarilla oman ihan pelkästään sen vuoksi, että ei ole huolia arvonalenemasta, koska 4 vuotta on lopulta pitkä aika automarkkinoilla ja varsinkin nyt kun teniikka kehittyy niin hurjaa vauhtia. Voi olla, että tulee turpaan rahallisesti tai sit ei mut sinällään todella huoletonta ja mielelläni siitä maksan.

Jake69

Onko tuossa hinnassa palvelun ALV 24% mukana? Eduskuntaa voisi taas vähän painostaa siihen suuntaan että tällaisesta luovuttaisiin ja päästäisiin Ruotsin malliin missä leijonan osa uusista on yksityisleasing autoja. Nämä leasing firmat saa osan katteestaan siitä kun saavat autot, renkaat  ja muut palvelut ”hiukan” eri hintaan kun yksittäisasiakkaat. Itsellä toinen auto on yritysleasing ja toinen oma. Ennakoitavat menot, 0-riski ja helppoudesta on kyllä valmis vähän maksamaan.

Uusia mullistavia akkutekniikoita on lupailtu ainakin viimeiset 20-vuotta joka vuosi. Toivottavasti näissä huhuissa olisi kerrankin lihaa luiden ympärillä. Varmasti nyt E läpimurron kynnyksellä panostus on ihan eri dekaadilla.

Naicho

Kiitos vastauksista. ALV  tosiaan sisältyy tuohon hintaan. Kysyin kilpailevalta puljulta myös tarjousta samoilla spekseillä ja palveluilla, niin heidän mukaansa eivät pysty lähellekään samaan, vaan kk-hinta noin 120, kalliimpi. Toukokuun loppuun kuulemma olisi tämä tarjoushinta voimassa, kunnes kuukauden auto vaihtuu.   ::)

Suomi-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Naicho - 23.05.21 - klo:21:16
NF fleetillä (autoleasing.fi) näyttää olevan suht kilpailukykyinen hinta tällä hetkellä eli neljän vuoden diilillä, mutta minimikilsoilla (10000km/vuosi) kk hinta 399, huoltoineen yms. Mutta jos ottaisi esim. kolmen vuoden sopparin 25000km/vuosi niin hinta ilman vakuutusta 546,/kk. Tätä nyt pohtinut vakavasti ja vaikuttaisi tosissaan kilpailukykyiseltä vaihtoehdolta päästä kiinni ID4:een suht helposti. Laskujeni mukaan tämä vaihtoehto ei loppuviimein kustantaisi älyttömiä verrattuna oman auton omistamiseen, kun muistaa ottaa huomioon arvon alenemat, mahdolliset lainanhoitokulut, huollot, renkaiden kulumat jne. Mutta mielellään kuulisin kommentteja ja näkemyksiä asiasta.
Mä tartuin tuohon täkyyn ja tilasin hyvin perusmallin ID4sen, eli moonstone grey väri, mustat teräsvanteet, 15tkm / 3v. Hinta mielestäni todella kilpailukykyinen 439,/kk. Auton toimitusajaksi kerrottiin 4-5kk, mutta jos nyt jouluksi saisi.

Mua alkoi risomaan omaan autoon sidottu pääoma, mutta myös nyt käynnissä oleva käyttövoimamurros ja epätietoisuus verotuksesta yms saivat pään kääntymään helppoon liisariin. Eli ulkoistan riskin leasing-yhtiölle.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Suomi-Pekka - 24.05.21 - klo:14:28
Mä tartuin tuohon täkyyn ja tilasin hyvin perusmallin ID4sen, eli moonstone grey väri, mustat teräsvanteet, 15tkm / 3v. Hinta mielestäni todella kilpailukykyinen 439,/kk. Auton toimitusajaksi kerrottiin 4-5kk, mutta jos nyt jouluksi saisi.

Mua alkoi risomaan omaan autoon sidottu pääoma, mutta myös nyt käynnissä oleva käyttövoimamurros ja epätietoisuus verotuksesta yms saivat pään kääntymään helppoon liisariin. Eli ulkoistan riskin leasing-yhtiölle.

Siis 15tkm kolmeen vuoteen? Vai 15tkm vuodessa 3 vuoden sopimuksella? Jos on 15tkm vuodessa kolmen vuoden sopparilla niin tuohan on loistava hinta. Onko tuossa huollot/vakuutukset mukana? Kuinka talvirenkaat?
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

Suomi-Pekka

15tkm vuodessa 3 vuoden sopimuksella.

Hinta sisältää kahdet renkaat, katsastukset, huollot, sijaisauton, renkaanvaihdot yms, mutta EI vakuutuksia. Sain OP:ltä liikennevakuutuksen ja "peruskaskon" ilman omasta mielestä turhia keskeytysturvia yms karvan verran yli 700, / vuosi.

Täältä löytyy tarkemmat speksit: https://autoleasing.fi/autoilijalle/muistilista/

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Suomi-Pekka - 24.05.21 - klo:14:49
15tkm vuodessa 3 vuoden sopimuksella.

Hinta sisältää kahdet renkaat, katsastukset, huollot, sijaisauton, renkaanvaihdot yms, mutta EI vakuutuksia. Sain OP:ltä liikennevakuutuksen ja "peruskaskon" ilman omasta mielestä turhia keskeytysturvia yms karvan verran yli 700, / vuosi.

Täältä löytyy tarkemmat speksit: https://autoleasing.fi/autoilijalle/muistilista/

Tuo on kyllä nyt sellainen tarjous johon voisin tarttua itsekin jos ei olisi tuota firmaliisari Scalaa josta maksan 405e/kk. Niillähän saa ajaa verottajan hyväksymät 18tkm vuodessa ilman lisäseuraamuksia. Nykyajot mahtuisivat kevyesti 15tkm/vuosi sisään.
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

Kama_

Lainaus käyttäjältä: Suomi-Pekka - 24.05.21 - klo:14:49
15tkm vuodessa 3 vuoden sopimuksella.

Hinta sisältää kahdet renkaat, katsastukset, huollot, sijaisauton, renkaanvaihdot yms, mutta EI vakuutuksia. Sain OP:ltä liikennevakuutuksen ja "peruskaskon" ilman omasta mielestä turhia keskeytysturvia yms karvan verran yli 700, / vuosi.

Täältä löytyy tarkemmat speksit: https://autoleasing.fi/autoilijalle/muistilista/

Tuo on kyllä hyvä diili. Veikkaan et aikaisemmin tulee kun 4-5kk. Mulle ennustettiin samaa mutta nyt näyttää et toimitusaika olikin rapea 2kk.

e-vwrookie

Leasari varsin järkevä vaihtoehto noilla hinnoilla. Esim. Santanderin ns. taattu hyvityshinta 50 k, ID4-mallille 36 kk ja 45 tkm jälkeen on n. 27 k,. Siinä osviittaa rahoitusyhtiöiden ennakoimasta auton arvon kehityksestä sähköisestä voimalinjasta huolimatta. Vapaat markkinat sitten asia erikseen, kysyntää käytetyille sähkäreille voi olla tai sitten ei. 

Terpower

Hyvin tulee hinnat alas…



ID4 Pro Business

jopo

Näinhän se aina menee. Tosin jos itse kasaan Max 1st mallia vastaavan auton, niin yhä tuo hinta kipuaa tuonne samoihin lukemiin. Noista pystyy nyt vain paremmin jättämään pois sellaisia juttuja mitä ei tarvitse. Itse ainakin nyt ottaisin pienemmät renkaat (20" tai 19", 21 sijaan). Ja tällähän hinta tippuisi jo alemmaksi. 1st mallien ongelma on juuri aina tuo pakkohankintojen rasite. 

andyh

Lainaus käyttäjältä: jopo - 28.05.21 - klo:17:47
Näinhän se aina menee. Tosin jos itse kasaan Max 1st mallia vastaavan auton, niin yhä tuo hinta kipuaa tuonne samoihin lukemiin. Noista pystyy nyt vain paremmin jättämään pois sellaisia juttuja mitä ei tarvitse. Itse ainakin nyt ottaisin pienemmät renkaat (20" tai 19", 21 sijaan). Ja tällähän hinta tippuisi jo alemmaksi. 1st mallien ongelma on juuri aina tuo pakkohankintojen rasite.

Nyt vaan tuputetaan varustepaketeissa kaikkea turhaa. Ei niin helppo verrata vanhaan hinnoitteluun.

jopo

^Toistaalta, mutta 1st malleissa päässyt valitsemaan mitään. :)
.. paitsi sen, että auton sai nopeammin. Tosin tämäkään ei kaikilla toteutunut.

Terpower

Nyt Business malli joka itsellä, on 3000, halvemmalla, mutta paremmilla varusteilla.
ID4 Pro Business

passo_s

Omaan työsuhdeautolaskelmaan tämä teki lopullisen silauksen, eipä tarvi kuin sähköautoja tsekata.Enyaq hinnoitellaan varmaankin halvemmaksi myös.

Kama_

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 28.05.21 - klo:18:55
Nyt Business malli joka itsellä, on 3000, halvemmalla, mutta paremmilla varusteilla.

Itse katoin ensin et hinnat pudonneet ihan huolella. Mut sit ku varusteita katsoi niin oli aika karsittu tuo nykyinen business.

Mut peliliike volkkarilta et avasi tuon varustelun. Tuon sport alustan olisin voinut tuohon omaankin rustata. Mut hyvin pärjää ilmankin.

e-vwrookie

Mikä on 28.5 hinnastossa mainittu "juhlamalli", josta ei kuitenkaan oteta tilauksia?  ::)

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: e-vwrookie - 28.05.21 - klo:20:29
Mikä on 28.5 hinnastossa mainittu "juhlamalli", josta ei kuitenkaan oteta tilauksia?  ::)
Vanha varastossa oleva max?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy