ID.4 2022 ja ohjelmistopäivitys huollossa versioon 3.6.2?

Aloittaja kb80, 02.01.25 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

kb80

Terve,

ID.4 2022 ostettiin Kamuxilta syyskuussa, alle 40k ajettu.

Vaimo lähti ajelemaan töihin tuossa pari viikkoa sitten ja totesi, että autosta näytöt pimeänä, joten ajoi suoraan merkkihuoltoon.

Huollossa vaihdettiin 12 voltin akku (oli näyttänyt keltaista variotusvaloa ja diagnostiikka kuulemma sanoi, että huonossa kunnossa oli). Kertoivat, että 10 sek kun painaa infotainmentin nappia niin pitäisi uudellleenkäynnistyä näyttöjen (jonka itse olisin tiennytkin).

Lisäksi meinasivat, että päivittäisivät autoon uuden versionumeron. Hinta-arvio melko rapsakka, 900 euroa. Soittelin perään ja kyselin, että mitähän sillä yhdeksällä sadalla eurolla saa. Lupasivat pistää sähköpostia, mutta valittelivat etteivät oikein tiedä itsekään, volkkari vaan suosittelee tätä päivitystä ko. oireeseen (ukko puhelimen toisessa päässä vaikutti asialliselta, vaikka itseä vähän ärsytti jos ei pystytä kertomaan mitä 900 eurolla saa). Kertoivat kuitenkin ID-softan päivityksen version, joka olisi 3.6.2. Nyt autossa on uusin mitä OTAlla on tullut, olisiko 3.2.x tjsp (voin muistaa väärinkin)

Tuolla kun googleaa niin infotulva ei varsinaisesti hyppää silmille. Sakalaisfoorumeilta kuitenkin löytyi jotakin, ja pisti silmään, että ilmeisesti ainakin saksassa tätä on asennettu autoihin takaisinkutsuna, ja että "samlalla tarkastavat että onko korkeajänniteakussa vaurioituneita kennoja ja jos niin vaihtavat ilamaiseksi". Tämä rupesi nyt hiukan jänskättämään. Linkki ko. foorumipostaukiseen + käännös englanniksi alla.

Eli kysymys kuuluu: onko muilla vanhempien id.4 omistajilla tuo tai uudempi softaversio, päivitettiinkö takaisinkutsulla (tai ylipäänsä korjaamolla), ja olisiko aiheesta muuta lisätietoa?

LainaaVolkswagen invites owners of ID. models with software versions of small ID. Software 3.0 ex works (production weeks from week 45/19 - week 50/21) to a software update. They receive the software version 3.6.2.
...

Replacement mobility
The workshop visit when carrying out the field measure can take up to 9 hours, depending on the equipment and the criteria concerned.

Please also note the information in the chapter "Control".

In cases where the customer wants to be kept mobile, the customer can be presented with a sensible mobility offer for the period of the implementation of the measure, in which the manufacturer participates with a maximum of 35 eur (net).

...

What is the object of the service measure/What services does the customer receive?
The service measure results in a flash to the ID. Software 3.6.2 (3.7). In principle, all vehicles built with ID. software less than 3.0 (production weeks from week 45/19 - week 50/21) are entitled to the service measures. Even if the vehicles have already received the ID. Software 2.4 or a flash to the ID. Software 3.0 as part of a workshop visit.



This includes, for example, optimized charging and energy management, improved voice control and navigation, and new in-car apps and online services.

In this context, the HV battery cell modules are checked during the implementation of the service measure.

If the inspection requires the replacement of HV battery cell modules, they will be replaced free of charge. Due to the innovative technology of the high-voltage battery, any necessary repair can only be carried out in specially trained HV battery support points. If the accepting service partner is unable to carry out a battery repair, the vehicle must be taken to the nearest HV battery base with the appropriate qualification. The resulting expenses are free of charge for the customer.

Alkuperä: https://www.meinid.com/thread/6212-id-software-3-7-news-informationen-und-konkrete-fragen/?postID=279740#post279740

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy