ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Antore

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.04.21 - klo:08:15
Ja toi volkkarin hintahan on tossa taulukossa vielä veroton.
Eli vielä arvioitu vero 1347,46â,¬ päälle.

Kyllä nuo on verollisia hintoja. audi.fi-sivulla on nyt mahdollista myös konffata Q4.



Terpower

Lainaus käyttäjältä: Antore - 23.04.21 - klo:08:46
Kyllä nuo on verollisia hintoja. audi.fi-sivulla on nyt mahdollista myös konffata Q4.




Volkkarilla tulee vielä vero päälle.
Mut outoa, että tossa lisävarusteet hinnoiteltu erikseen, mutta ei mitenkään listattu.


ID4 Pro Business

Terpower

#482
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.04.21 - klo:08:23
ei noi hinnat oikeasti toteudu eurolleen itse tarjouksessa on eri hinnat, jotenkin kummallasti että autoissa saa merkitä hinnat tyyliin lisävarustu 100-200 eur ja sitten itse tilauksessa tiedät mikä se oikea tarkka hinta on.

omassa tilauksessani autovero 1335,66 mutta tuohan tarkentuu itse maksuhetkellä riippuen mihin suuntaan vero on sillä hetkellä kun varsinainen lopullinen maksu pitää suorittaa.
Mun tilauksessa autovero on 1347,46â,¬. Auton saan ens keskiviikkona.

auton kokonaishinta veroineen ja aluvanteilla ulos kaupasta 53602,59â,¬

ID4 Pro Business

Antore

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.04.21 - klo:10:01


Volkkarilla tulee vielä vero päälle.
Mut outoa, että tossa lisävarusteet hinnoiteltu erikseen, mutta ei mitenkään listattu.

Tuo boksi jatkuu alaspäin kun klikkaat 'Näytä lisää'. Mutta eihän näihin kovin paljon lisävarusteita penkkien ja vanteiden lisäksi voi valita kun ovat valmiiksi paketoituja.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.04.21 - klo:10:05
Mun tilauksessa autovero on 1347,46â,¬. Auton saan ens keskiviikkona.

auton kokonaishinta veroineen ja aluvanteilla ulos kaupasta 53602,59â,¬

Konffasin Q4 40 e-tronin matrix-valoilla, sporttipenkeillä, advanced key -systeemillä, mustalla sisäkatolla. Verolliseksi hinnaksi tuli 54 600,- Aluvanteet on vakiona, samoin paremmat popit. Sonos tosin maksaisi vain n. 500,- extraa. Kaikkia varusteita en jaksanut läpi käydä ja vertailla volkkarin business-varusteltuun mutta ainakin noita avustavia kikkareita taitaa tulla vähemmän ja ilmeisesti joku 'turvallisuuspaketti plus' kattaisi sitten kaikki mahdolliset systeemit mitä tuohon on tarjolla hintaan 900,-.
Mutta yllättävän vähän on 'audi-lisää'.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Antore - 23.04.21 - klo:10:45
Konffasin Q4 40 e-tronin matrix-valoilla, sporttipenkeillä, advanced key -systeemillä, mustalla sisäkatolla. Verolliseksi hinnaksi tuli 54 600,- Aluvanteet on vakiona, samoin paremmat popit. Sonos tosin maksaisi vain n. 500,- extraa. Kaikkia varusteita en jaksanut läpi käydä ja vertailla volkkarin business-varusteltuun mutta ainakin noita avustavia kikkareita taitaa tulla vähemmän ja ilmeisesti joku 'turvallisuuspaketti plus' kattaisi sitten kaikki mahdolliset systeemit mitä tuohon on tarjolla hintaan 900,-.
Mutta yllättävän vähän on 'audi-lisää'.
Joo samaa mäki katoin. Hyvin pieni hintaero.
Tosin mä jotenki sairaalla tavalla pidän enemmän ID.4 ulkonäöstä. Audi muistuttaa aika paljon edellisiä fossiilisia SUV malleja.
Myös sisältä se näyttää jotenki niin tavalliselta, ehkä vanhahtavalta vaikka näyttöjä onkin.
ID4 Pro Business

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.04.21 - klo:13:18
Joo samaa mäki katoin. Hyvin pieni hintaero.
Tosin mä jotenki sairaalla tavalla pidän enemmän ID.4 ulkonäöstä. Audi muistuttaa aika paljon edellisiä fossiilisia SUV malleja.
Myös sisältä se näyttää jotenki niin tavalliselta, ehkä vanhahtavalta vaikka näyttöjä onkin.

Mulla myös sama "perversio" ID4:n osalta. Ja ilmeisesti Audiin ei saa erilaista rattia? Tuo nelipuolainen on aivan järkyttävä ruori :)

Hyvin on kyllä Q4 hinnoiteltu, todella kilpailukykyisesti. Toki lisävarusteet sitten maksaa ja jos tuon Audin varustelee vaikkapa Maxin tasolle niin kyllähän siihen euroja uppoaa mutta elämä on.

jamo75

aina voi pistää massia tiskiin ja valita, hintaa vaan hulppeat 12KEUR lisää

Edition One -varuste- ja ulkonäköpaketti, pronssi12 06012 376,24 Ulkoasu: Taifun-harmaa, metalliväri, S line ulkonäköpaketti sis. pyöränkaaret ja helmat Mythos-mustana, musta optiikka plus -paketti sisältäen mustat Audi-renkaat ja  mallimerkinnät sekä mustat peilinkuoret, miedosti tummennetut Matrix LED-ajovalot digitaalisilla päiväajovaloilla, tummennetut taka- ja takasivulasit, urheilullinen alusta, Alumiinivanteet 5-W-puolainen "Star", pronssioptiikka matta, koko 8,5 J | 9 J x 21, renkaat 235/45 | 255/40 R21, Audi Sport sekä pronssinväriset Audi-renkaat kyljessä. Tilattava myös S line -sisätilapaketti urheiluetuistimilla ja mustalla Nahka/Trend-nahkaverhoilulla (PWL),
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

vatti

Voisiko nämä Audi-keskustelut käydä Audi-ketjussa eikä täällä.
VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh, Honey Yellow

TulevaVaginisti

13.3. varattu business id4. Vetokoukulla. Hunajankeltaisena. Lupailivat kesäkuulle. Nyt loppu viikosta myyjä soitti,että tehtaalta keltainen väri loppu. Syyskuulle menis, jos pitäytyy ko. värissä.

tmr97

#490
Kulutustesti, tasainen GPS:n mukaan 100km/h nopeus, edestakainen pätkä. Testi on aina ajettu lämpimällä autolla, joten autojen sisätilan ja ID.4:n akun lämmityksen kulutuspiikkiä ei ole mukana. Ajon aikana ilmastointi/lämmitys päällä ja mukava sisälämpötila.

ID.4: Talvirenkaat (19", 235 leveät), mennessä kuivaa, takasinpäin kohtuullista sadetta ja noin 5-astetta. Kulutus 21,3kWh/100km

Vertailutulokset:
e-Golf:
- Kesärenkaat (16", 205 leveät) lähes optimiolot, Astana-vanteilla ja pienen vierintävastuksen renkailla. Kulutus oli 15kWh/100km.
- Talvirenkailla (16", 205 leveät) ja tavallisilla tarvikevanteilla, 2-asteessa sekä kuiva tie: 18,3kWh/100km. Nousua 22%.
- Talvirenkailla 1-aste ja märkä tie (tihkusade): 20,3kWh/100km. Nousua kesäkeliin 35%.

vatti

Lainaus käyttäjältä: Risto - 13.04.21 - klo:15:04
ID4:lla ajettu nyt n.550km, puolet kaupunkiajoa ja loput maantieajoa 80-100 km/h. Keskikulutus 24 kWh/100km. Koko ajan maltillista ajoa ei rajuja kiihdytyksiä, ulkolämpötilat 0-+10 astetta.
Minulla 900 km ajon jälkeen keskikutus energiamittarilla mitattuna 23,6 kWh / 100 km ja auton näytöltä 21,4 kWh / 100 km. Mukana on sekalaista ajoa taajamassa, maantiellä ja motarilla. Taajamassa ajettu rauhallisesti ja muualla ihan reippaasti.
VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh, Honey Yellow

jopo

Mulla 3tkm jälkeen 19.9 kWh/100km.
Todella sekalaista menoa. Nurkista motarille. Lyhyttä ja pitkää. Ja tosiaan autosta, ei siis todellinen seinästä vedetty.

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: vatti - 26.04.21 - klo:17:31
Minulla 900 km ajon jälkeen keskikutus energiamittarilla mitattuna 23,6 kWh / 100 km ja auton näytöltä 21,4 kWh / 100 km. Mukana on sekalaista ajoa taajamassa, maantiellä ja motarilla. Taajamassa ajettu rauhallisesti ja muualla ihan reippaasti.
Aika hyvä on ID:n elektroniikan ja akun hyötysuhde kun pyörii 90% tienoilla. Ohessa linkki jossa Leafilla tehty mittaus, tuossa hyötysuhteeksi saatiin 83,5%
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/sahkoauto_leaf40kwh_lataushavikki
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: jopo - 26.04.21 - klo:18:31
Mulla 3tkm jälkeen 19.9 kWh/100km.
Todella sekalaista menoa. Nurkista motarille. Lyhyttä ja pitkää. Ja tosiaan autosta, ei siis todellinen seinästä vedetty.

Aika hyvä sattuma, liki 3tkm ja 19,9kWh/100km myös meillä.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 26.04.21 - klo:19:28
Aika hyvä on ID:n elektroniikan ja akun hyötysuhde kun pyörii 90% tienoilla. Ohessa linkki jossa Leafilla tehty mittaus, tuossa hyötysuhteeksi saatiin 83,5%
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/sahkoauto_leaf40kwh_lataushavikki

auto ei eroittele lämmityksen kulutusta (kaikissa autoissa ei edes ole tätä laturin kautta mahdolistettavaa lämmitystä) joten mittaaminen on varsin haastavaa, toki pientä hävikkiä tapahtuu varmasti, esim. kovilla pakkasilla ei 11kw laturi ladannut id.3:ssa täydellä teholla kuin vasta jonkun 15-20min päästä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

future

Olipa tosi haastava tuon We connect ID apin käyttöönotto, meni johonkin virhetilaan ja vaati parina päivänä askartelua. Loppujen lopuksi lähti varmaan kolmannen tehdasasetusten palautuksen jälkeen toimimaan. Ei ollut kauhean hyvä käyttöönottokokemus.  ::) Tehdasasetusten palautuksessa tuli myös sellainen virhe, että "inforteinment tehdasasetuksia ei saatu palautettua". Onneksi jaksoi näpertää, niin nyt toimii!  :D :D
ID.4 Pro Performance FL -23

future

Hei, onko vakio peltivanteet edessä ja takana samanlaiset? Lähinnä mietin, että saisiko joka nurkkaan hommattua 235/55 r19 kitkat ja tarpeen mukaan käyttää sitten edessä ja takana. Onko kukaan jo tehnyt näin? ??? :D
ID.4 Pro Performance FL -23

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: future - 27.04.21 - klo:08:52
Hei, onko vakio peltivanteet edessä ja takana samanlaiset? Lähinnä mietin, että saisiko joka nurkkaan hommattua 235/55 r19 kitkat ja tarpeen mukaan käyttää sitten edessä ja takana. Onko kukaan jo tehnyt näin? ??? :D

Pitäisi olla sama vanne tässä koossa, noista keskusteltu ketjussa: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47022.0. Renkaiden ostohetkellä kannattaa viimeistään tarkistaa että kapeampien renkaiden kantavuus riittää taakse, kantavuusluokan nousu kun nostaa hintaa ja voi käydä niin että leveämpi rengas on halvempi juur tuon kantavuusluokan takia. Itse en ole tarkistanut asiaa, mutta auton ostohetkellä pyysin talvirenkaat (Nokian kitkat) tiukalla hinnalla ja tarjosivat suoraan leveämpiä joten veikkaan että leveämmät olivat kapeampia halvemmat vaan varma en ole.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Antore

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 27.04.21 - klo:10:20
Pitäisi olla sama vanne tässä koossa, noista keskusteltu ketjussa: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47022.0. Renkaiden ostohetkellä kannattaa viimeistään tarkistaa että kapeampien renkaiden kantavuus riittää taakse, kantavuusluokan nousu kun nostaa hintaa ja voi käydä niin että leveämpi rengas on halvempi juur tuon kantavuusluokan takia. Itse en ole tarkistanut asiaa, mutta auton ostohetkellä pyysin talvirenkaat (Nokian kitkat) tiukalla hinnalla ja tarjosivat suoraan leveämpiä joten veikkaan että leveämmät olivat kapeampia halvemmat vaan varma en ole.

Ei taida tuossa 235/55-19 koossa löytyä edes renkaita joiden kantavuusindeksi olisi alle 100. Suurin sallittu akselimassa ID.4:ssa takana on 1540 kg, eli 770/rengas. Mutta varsinkin tarvikevanteissa kannattaa olla vanteen kantavuuden kanssa tarkkana.

tmr97

Omaan tuli merkkiliikkeen setti, VW Loen 19" vanteet ja 235 leveät continentalit eteen ja taakse.
Volkkarin kaupassa on ID.4:lle 20" Loen vanteet erikseen eteen ja taakse, 19" on sama eteen ja taakse. Tuo 19" maksaa 299â,¬/kpl, eli 1196â,¬/setti.

Terpower

Tänään hain ID.4 Pro Business mallin.
Ajoin Tampereelta Espooseen, vakkari säädetty 123km/h. Matkan keskikulutus 21.5kWh/100km.
Tilava hyvä auto, muuten vakaa peli ajaa, mutta yli 120 nopeuksissa vähän hakee ohjaus.
ID4 Pro Business


John_Galt


jamo75

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 29.04.21 - klo:11:45
Onko joku jo käynyt keskusteluja millaiset varusteet tuo nelivetomalli tarjoaa alkaen hinnalla?

ens viikon PE ilmeisesti tulee tilattavaksi, luulisi että hinnasto ilmestyy silloin kuten yleensä Suomessa
mielenkiintoisempaa oli tuo id.5:n sneak peak...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 29.04.21 - klo:11:52
ens viikon PE ilmeisesti tulee tilattavaksi, luulisi että hinnasto ilmestyy silloin kuten yleensä Suomessa
mielenkiintoisempaa oli tuo id.5:n sneak peak...
Eikö tuo ID.5 ole nyt vähän lässähtänyt, kun ilmeisesti on ID.4, jossa tavaratilaa laskettu alaspäin (=pienennetty)? Sitä ID space vizzion mallia itsekkin odottelin, mutta se ymmärtääkseni venyy nyt pitkälle eteenpäin. Liisariyhtiöstä ja työnantajasta johtuen oma autotilaus venynyt nyt ja mietin että voisi melkein vaihtaa ID4 techin tuohon nelikkomalliin, jos suurin piirtein kaikki tarvittava on mukana.

Jake69

ID.4 GTX

Aika paljon on ehtoja ennen kun 220 kW saa ulos

- Käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan
- Korkeajänniteakun lämpötila on 23â€"50 °C
- Varaustila yli 88 %.

==> Käytännössä harvassa on hetket milloin 220 kW on käytännössä läsnä

CamoPappa

Onko joku jo hommannut ID.4seen kattotelineitä?
Auto tulee kohta ja tarvis ostaa telineet jo valmiiksi, onko kisko samanmoinen suljettu kisko kun esim uudemmissa volvoissa?

Olisko jollain heittää linkkiä johonkin sopivuusluetteloon?

-Tuomas

TOURAN HIGHLINE

Jännä, miten pienin kosmeettisin muutoksin ilme kohentuu. Tuo GTX:n väriteema parantaa auton ilmiasua omaan silmään ihan huikeasti. Niitä ämpärimuovikylkiä katsellessa on koko ajan silmiin sattunut, mutta nythän se olemus muuttui ihan kertaheitolla. Vielä kun olisivat saman tehneet tuolla takapään puolella myös :)

ihqkw

Lainaus käyttäjältä: CamoPappa - 29.04.21 - klo:13:07
Onko joku jo hommannut ID.4seen kattotelineitä?
Auto tulee kohta ja tarvis ostaa telineet jo valmiiksi, onko kisko samanmoinen suljettu kisko kun esim uudemmissa volvoissa?

Olisko jollain heittää linkkiä johonkin sopivuusluetteloon?

-Tuomas
Samaa miettinyt, kiskot ovat vastaavat umpikiskot kuin Volvossa ja varastossa olisivat valmiina V90:ssä olleet kiskot. Pitänee testata käytännössä, ainakaan Rameder tai kiskojen valmistaja (G3) ei osannut vahvistaa yhteensopivuutta. Osaako joku sanoa, ovatko umpinaisille kattokiskoille tehdyt telineet "aina" yhteensopivia?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy