Monitoimiratin asennus jälkikäteen

Aloittaja Variantti, 13.08.13 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

Variantti

Noniin nyt on ruori saapunut postiin. Airbagin johto tulikin jo aikaisemmin sellaisessa15*15*40cm pahvilaatikossa saksasta. Laatikon sisällä oli sitten pakattuna pehmustettuun kirjeeseen :) Pitää katsoa kuinka kerkiää asentaja asentelemaan...
Itäauto no.2 menossa. Skoda combi, istu ja pompi.

Variantti

Noniin, nyt on ruori asennettu ja ilman mitään koodailuja lähti pelaamaan radion säätimet. Täytyy vielä koittaa käyttää roikan päässä jos saisi ajotietokoneenkin namistkat pelaamaan. Vakkari toimi normaalisti.
Itäauto no.2 menossa. Skoda combi, istu ja pompi.

TPi

Lainaus käyttäjältä: Variantti - 16.09.13 - klo:09:21
Noniin, nyt on ruori asennettu ja ilman mitään koodailuja lähti pelaamaan radion säätimet. Täytyy vielä koittaa käyttää roikan päässä jos saisi ajotietokoneenkin namistkat pelaamaan. Vakkari toimi normaalisti.

Ajotietokone taitaa siis vielä toimia viiksen päästä? Koodaamalla saadaan myös ajotietokone toimimaan rattinapeista, joskin tällöin viiksen pään napeista ei tapahtu sitten enää mitään.

Variantti

No typerä että ne toimii vaan jommasta kummasta. Kai ne täytyy silti pistää ratista toimimaan ettei jää napit turhiksi. 
Itäauto no.2 menossa. Skoda combi, istu ja pompi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Variantti - 16.09.13 - klo:14:08
No typerä että ne toimii vaan jommasta kummasta. Kai ne täytyy silti pistää ratista toimimaan ettei jää napit turhiksi. 

Johtuu varmaankin siitä, että jos on alunperin monitoimiruori niin viiksessä ei nappuloita ole lainkaan. Mutta paljon helpompi sitä maxi-dotia on hoidella ratista kuin viiksestä, joten sikäli turha murehtia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Variantti

No juu, niinhän se taitaa olla. Samapa tuo nyt sitten on vaikka viiksen napit jää turhiksi... Tänään pitäisi LTR:n tulla käymään niin alkaa Sokotalla kerkiämään kauppaan :) Vaikka hyvän kulkuinen tuo on nytkin, mutta voimaahan ei ole koskaan liikaa  8) Samalla egr:n toiminta minimoidaan dpf:n eliniän maksimoimiseksi...
Itäauto no.2 menossa. Skoda combi, istu ja pompi.

Kama_

Monitoimiohjauspyörän vaihto mielessä ja tiedossa olisi tuollainen 5K0 953 569L ohjausmoduuli. Moduuli peräisin audi A1, jossa monitoimiohjauspyörä. Kysymys kuuluukin että sopiikohan tuo 5K0 953 569L moduuli kaveriksi tuolle monitoimiohjauspyörälle? Alkuperäinen moduulihan on 5K0 953 569H. Molemmat on ns. Highline moduuleja ainakin Ross Techin taulukon mukaan. Löyhyisikö joltakulta varmempaa tietoa sopivuudesta?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

jaripetteri

Onko neli- ja kolmepuolaisessa ratissa sama Airbag? Kiinnostaisi vaihtaa nelipuolainen monitoimiratti kolmipuolaiseksi ja lisätä vaihtovivut. Ymmärtänyt että olisi ihan suora swappi tuo.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Pechkele

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 25.01.15 - klo:11:38
Onko neli- ja kolmepuolaisessa ratissa sama Airbag? Kiinnostaisi vaihtaa nelipuolainen monitoimiratti kolmipuolaiseksi ja lisätä vaihtovivut. Ymmärtänyt että olisi ihan suora swappi tuo.

Vanha juttu, mutta kiinnostaa. Sopiiko bägi 4-puolaisesta 3-puolaiseen? Auto on -13 mallinen, perusratti. Ratin alle täytyy yksikkö vaihtaa, jos monitoimirattia hinkuaa?

jaripetteri

Mulla - 09:n nelipuolaisen bagi meni kolme puolaiseen tilalle. Purkin joutuu vaihtamaan jos ei ole jo nappuloita tukeva, mulla oli vanhassa nappulat niin selvisin ratin vaihdolla. Noita purkkeja on kolmea tasoa riippuen auton varusteista, high line tarvitaan nappuloille. Mulla on yksi tuollainen käyttämätön ohjainpurkki myynnissä. Se on Yetiin hankittu muttei koskaan asennettu, varmaankin käy Superb/Octavia myös. - 13:sta en osaa sanoa, googlettamalla varmaan selviää.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

jaripetteri

En näköjään pysty enää muokkaamaan viestiä. Mulla oleva purkki on koodiltaan 1K0 953 549 CH bos joku on kiinnostunut.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Pechkele

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 20.05.17 - klo:17:35
Noita purkkeja on kolmea tasoa riippuen auton varusteista, high line tarvitaan nappuloille.
Eli high line purkki pitää laittaa? Onko noissa ylivarustelun vaaraa, eli liian hyvä purkki, niin ei alemman tason ratti toimi?

jaripetteri

Ei minun mielestä. Olen siinä käsityksessä että voi olla high line autossa vaikka ei olisi rattinappeja mutta noita purkkeja on pitkä lista. Osa löytyy ross-techin sivuilta mutta se ei ole ihan ajantasalla enää.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Pechkele

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 20.05.17 - klo:20:09
Ei minun mielestä. Olen siinä käsityksessä että voi olla high line autossa vaikka ei olisi rattinappeja mutta noita purkkeja on pitkä lista. Osa löytyy ross-techin sivuilta mutta se ei ole ihan ajantasalla enää.
Eli tämä on semmonen purkki, joka laitetaan tuonne ratin alamuovin alle? Pitääkö se ratin alapuolelle ohjausakselin ympärille menevä looda myös vaihtaa?

jaripetteri

Minusta se on se sama rattiakselin ympärillä oleva purkki.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Pechkele

Lainaus käyttäjältä: TPi - 14.08.13 - klo:11:35


Tässä muutama kuva omasta ratinvaihtoprojektista.





Eli tämmöstä ei tarvi vaihtaa samalla? koska esim. 1K0 953 549 CH on semmonen litteä purkki.

jaripetteri

Itseasiassa tuonkin voi joutua vaihtamaan. Hi/low line purkki on tosiaan se mikä on siellä alamuovin alla, sekin purkki on aika kenkusti tuon rattiakselin ympärillä vaikka on alapuolella siksi ymmärsin että tuota tarkoitut. Tuo liukurengaspaketti ei varsinaisesti ole ohjainpurkki kun se käsittääkseni vain siirtää johdotuksen tuon pyörivän kohdan yli. Mutta joo mkolemmat voi joutua vaihtamaan.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Pechkele

Miten tähän nyt saisi järkevän reseptin superb II 2013 että mitä kaikkea pitää hommata ratinvaihtoon?

jaripetteri

VCDS:llä kannattas lukea mitä siellä on sisällä eli vaikka Full Scan alkuun ja siitä lähtee avaamaan.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy