VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A4 B6/B7 (01–07) => Aiheen aloitti: Skula - 22.01.12 - klo:18:57

Otsikko: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.01.12 - klo:18:57
Vanha auto uusi topic..

Jatkakaa...

B)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.01.12 - klo:19:00
Urheilualusta tuntuu vähän turhan jäykältä.. En tiedä mitä autoni alustalle on tehty edellisen omistajan toimesta (jos vaikka alusta on alkuperäinen ja siten 'kulahtanut')ja harkitsen Eibachia tilalle..

Ajatuksia? Kokemuksia?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 22.01.12 - klo:19:08
Urheilu alustasta minulla ei ole kokemusta mutta S-Line on, ja ne jouset ovat varsin pintakovat, nyt alla Eibach Pro Kit-jouset + Bilsteinin iskarit, edelleen jämäkkä mutta se pintajousto löytyy.

Kokeilin myös erästä sen kokonaisvaltaisen Eibach Pro Kit:in omaavaa peliä - ihan penteleen messevä.

You can not go wrong with Eibach.

Niin ja UVW:n puolella tämmönen chat oli, ja nyt kun nää beeseiskat alkavat olla kaiken kansan käsillä niin tiedon tarvetta lienee ilmestyvän, se on eri asia sitten kuka sitä kysyy .....
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 22.01.12 - klo:19:10
Kova se urheilualusta ainakin omasta mielestä oli ajella vaikka ei erityisen matala ollutkaan..

Tällähetkellä löytyy Eibach pro-street-s ja tyytyväinen olen ollut 1.5 vuotta mitä alla on ollut..
Vaikka auto on huomattavasti matalampi kuin audin omalla urheilualustalla niin silti on "pehmeän jäykkä" ajella,talvella että kesällä..

Ootko skula ajatellut millasta settiä eibachilta?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.01.12 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 22.01.12 - klo:19:10
Kova se urheilualusta ainakin omasta mielestä oli ajella vaikka ei erityisen matala ollutkaan..

Tällähetkellä löytyy Eibach pro-street-s ja tyytyväinen olen ollut 1.5 vuotta mitä alla on ollut..
Vaikka auto on huomattavasti matalampi kuin audin omalla urheilualustalla niin silti on "pehmeän jäykkä" ajella,talvella että kesällä..

Ootko skula ajatellut millasta settiä eibachilta?

En ole ehtiny edes miettiä.. Passattiin laitatin Pro Kitin, ja se oli pirun hyvä.. Nyt vain olen viisas enkä tyydy vain jousen vaihtoon, vaan iskarit menee myös..

Voi olla että jotain tuollaista, mutta mahd.vähän madaltavaa tulee laitettua..

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.01.12 - klo:19:08
Urheilu alustasta minulla ei ole kokemusta mutta S-Line on, ja ne jouset ovat varsin pintakovat, nyt alla Eibach Pro Kit-jouset + Bilsteinin iskarit, edelleen jämäkkä mutta se pintajousto löytyy.

Kokeilin myös erästä sen kokonaisvaltaisen Eibach Pro Kit:in omaavaa peliä - ihan penteleen messevä.

You can not go wrong with Eibach.

Hmm.. Pintakova tämä urheilualusta ei kyllä ole, mutta muuten turhan tanakka, voisinko sanoa että "joustoa voisi olla enemmän" ??
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 22.01.12 - klo:21:22
Minä olen tyytyväinen tehtaan sport alustaan vielä 100tkm ajetussakin. En osaa verrata S-lineen. Kumpikohan oli matalampi? Onkohan iskarit samat?

Mutta kokemusta on sellaisesta virheestä että edelliseen B7 1.8T etuvetoon laitoin pelkät Eibach Pro-Kit jouset vakioiskareiden kanssa. Pehmeyttä löytyi kyllä, ja auto putosi nätisti tonttiin, mutta iskarit eivät jaksaneet kontrolloida noita jäykempiä jousia. Ulosjoustot oli käsittämättömän pitkiä, ja auto pompahteli sinne tänne isojen töyssyjen jälkeen  :-[

Lisäksi talvella yhdistelmä meni alle 10 asteen pakkasilla aivan juntturaan. Tuntui välillä että iskarit jumiutui pohjaan.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.01.12 - klo:21:32
Kiitos T & kumpp..

Onhan tämä tietysti vähän raju aika tutkia miten alusta toimii, kun tiet ovat aivan järkyttäväss kunnossa..

Muutenhan tämän B7:n alusta on loistava. Mitään ylimääräsiä ääniä ei kuulu näilläkään tärinöillä, ja vaikea tietysti talvella  on hahmottaa sitä miten se auto sitten toimii kuivalla alvaltilla ja kovemmissa nopeuksissa.. Mielenkiinnolla jään odottamaan kevättä ja kesää.. Enkä minä ennen sitä mitään alustalle tekiskään..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: AP - 22.01.12 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:20:00
En ole ehtiny edes miettiä.. Passattiin laitatin Pro Kitin, ja se oli pirun hyvä.. Nyt vain olen viisas enkä tyydy vain jousen vaihtoon, vaan iskarit menee myös..

Voi olla että jotain tuollaista, mutta mahd.vähän madaltavaa tulee laitettua..

Hmm.. Pintakova tämä urheilualusta ei kyllä ole, mutta muuten turhan tanakka, voisinko sanoa että "joustoa voisi olla enemmän" ??

Mä vaidoin vanhassa B7:ssa vajaa 10tkm ajettuna tehtaan sportin eibachin prokit jousiin ja pro damper iskareihin. Alustasta tuli selkeästi pintapehmeämpi kuin alkuperäinen. Pienet tärskyt esim. kaivonkannet, pinnoitteen saumat ja tasoristeykset menivät selkeästi pehmeämmin. Tanakuudeltaan tuo varmasti oli vastaava kuin vakiokin, ei ainakaan lisää joustoa tullut..  :)

Mutta voin kyllä suositella tuota setuppia. Mukavuus kohdallaan ja tuohonkin koriin tyypillinen "keuliminen" saatiin kuriin. Perä ei tipunut lainkaan, keula parisen senttiä. Ongelmia ei ollut mataluuden takia kesällä, eikä talvella.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 22.01.12 - klo:21:43
Mitenkäs onko kukaan vaihtanut pelkkiä madallusjousia? Itsellä exeo alla ja auto 6kk vanha joten iskareissa ei pitäs olla kulumaa....
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 22.01.12 - klo:21:53
Ei kulumaa iskareissa ei mutta kuten T osaltaan mainitsi ne vakioiskarit eivät pysty kontrolloimaan uuden jäykemmän jousen elämää ( itsekin olen tästä joskus paasannut) eli alustastasi tulee epäsuhta jos et päivitä iskareita vastaamaan jousia.

Eli kombinaatio inan elävä jousi + JÃ,,MÃ,,KKÃ,, iskari lienee parempi kuin JÃ,,YKKÃ,, jousi + tätä kotrolloimaan kykenemätön (siis löysä) iskari.

Jälkimmäisestä esimerkkinä alk.p. B7 S-Line-alusta, eli jousi läpeensä kovana pompottaa keulaa jokaisessa pompussa (motskarilla 'rasittavaa').
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 23.01.12 - klo:14:27
Ã,,ärimmäisen hyvää informaatiota alustasta tulee reippaasti, kiva näin. Keväällä katsotaan mitä tapahtuu sen suhteen.. Kiitoksia vain!

Nyt pitäisi ottaa selvää eri asiasta...

Saakohan Concert soittimeen tuota Parrotin MKi9200 HF:ää, jotenkin "vaivattomasti"? Löytyyköhän jotain adaptereita tms? Vai onko täysin ylitsepääsemätön homma?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 23.01.12 - klo:16:08
Ei ole kokemusta mutta pikaisella Googlauksella on ongelmia saada musiikki ulos kaikista kaiuttimista. Puhelut tulee vain etukaiuttimistaja se kai on tarkoituskin.

Jos tarkoitus kytkeä USB tikkua, kännykkää tms musavehjettä ja siitä äänet kaiuttimien kautta,niin tarvinnee sovitekaapelin kuten tämä (http://www.justcarkits.co.uk/acatalog/info_19.html).

Concert soittimiin ei taida saada ulkoista äänilähdettä muutoin kuin joillan CD-vaihtaja-emulaattoreilla.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 24.01.12 - klo:22:51
Ajotieturissa ei ole näkymää öljyn lämmöistä? A3:ssa sellainen oli..

Onko muilla?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 24.01.12 - klo:22:53
Lainaus käyttäjältä: T - 23.01.12 - klo:16:08
Ei ole kokemusta mutta pikaisella Googlauksella on ongelmia saada musiikki ulos kaikista kaiuttimista. Puhelut tulee vain etukaiuttimistaja se kai on tarkoituskin.


Okei kiitos.

Lainaus käyttäjältä: T - 23.01.12 - klo:16:08

Concert soittimiin ei taida saada ulkoista äänilähdettä muutoin kuin joillan CD-vaihtaja-emulaattoreilla.

Näin se on, ja tähän on olemassa AUX-viritelmiä. Mielenkiintoinen vain tuo toisaalla ollut maininta äänenlaadun heikkoudesta, en ymmärrä miten se voisi olla kamala, mutta kaikki lienee mahdollista..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 25.01.12 - klo:18:49
Liian ulos tuo ET?

8x18" ET 35?

Renkaiksi 235/40?

(juu 17" perusalut tuli auton mukana, mutta mutta  :D )
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jjj84 - 25.01.12 - klo:18:56
Tuollaiset oli omassa alla kesät ja talvet, ulommaksikin voisivat tulla. 225/40 8x18 et35 kuvassa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Quality - 25.01.12 - klo:18:59

Kokemusta on B7 Avantista 17" ja et 34, jotka ottivat takakaariin kiinni. En suosittele kokeilemaan mainittuja vanteita / renkaita.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 25.01.12 - klo:19:52
Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:18:59
Kokemusta on B7 Avantista 17" ja et 34, jotka ottivat takakaariin kiinni. En suosittele kokeilemaan mainittuja vanteita / renkaita.

Oho. Ja urheilualustalla?

Mitkäs kumit jjj84:lla on tuos kuvas?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 25.01.12 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:18:59
Kokemusta on B7 Avantista 17" ja et 34, jotka ottivat takakaariin kiinni. En suosittele kokeilemaan mainittuja vanteita / renkaita.

Olikos tää se sun viimonen set up ? Ja niillä 225/50/17 ylikokorenkuloilla?

Alk.p. S-Line:t beeseiskassa on 7,5" x 17" et 43, niissä 235/45 renkulat ja ei ota kiinni, samoilla renkailla mutta Q:n mainitsemalla 34 et:llä voikin olla jo toinen juttu (?).

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.01.12 - klo:19:52
Mitkäs kumit jjj84:lla on tuos kuvas?

Hällä oli noissa Ultraleggeroissa ensin 235/40 ja sitten myöhemmin 225/40.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Quality - 25.01.12 - klo:20:40
LainaaJa urheilualustalla?

Yep.


LainaaOlikos tää se sun viimonen set up ? Ja niillä 225/50/17 ylikokorenkuloilla?

Ei ollut viimeinen. Myin vanteet pois ja ostin sopivat RS replicat. Renkaat olivat juuri nuo. Ostin niitä samanlaisia sitten toisenkin kierroksen ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 25.01.12 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:20:40


Ei ollut viimeinen. Myin vanteet pois ja ostin sopivat RS replicat. Renkaat olivat juuri nuo.

Eli se kinnaaminen oli enempi kumien kuin vanteen et:n 'vika'.

Mulla kait on et 30 vanteet eikä kihnaa (joskin gummit on 'vaan' 205 leviät jos nyt palstalla vielä voi olla joku joka ei tätä tiedä  ;D  )
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 25.01.12 - klo:21:31
Toisaalla oli juttua beeseiskankin 'huonoista' linjoista, teipattu katto ei ole aivan top edestä kuvattuna.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.01.12 - klo:11:11
Meneekö pelkästään koodamalla tämä LH & CH toiminne jos hommaa tämmösen palikan?

(http://img837.imageshack.us/img837/5697/chlh.jpg)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 27.01.12 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:11:11
Meneekö pelkästään koodamalla tämä LH & CH toiminne jos hommaa tämmösen palikan?

(http://img837.imageshack.us/img837/5697/chlh.jpg)

Kaiken järjen mukaan pitäis mennä. Mut kannattaa kokeilla ensin et saisko ilman osien vaihtoa lh&ch toimimaan, tosin sillon se tod näk vaatii valosuuden tunnistimen. Itse todennut että tuo kytkin on aika tutha koska koodasin lh&ch herkkyyden niin että oikeasti saa olla hämärää, eikä niin että pelkkä pilvinen keli saa lh&ch päälle. Missäs päin muuten asustelet?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.01.12 - klo:11:28
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 27.01.12 - klo:11:23
Kaiken järjen mukaan pitäis mennä. Mut kannattaa kokeilla ensin et saisko ilman osien vaihtoa lh&ch toimimaan, tosin sillon se tod näk vaatii valosuuden tunnistimen. Itse todennut että tuo kytkin on aika tutha koska koodasin lh&ch herkkyyden niin että oikeasti saa olla hämärää, eikä niin että pelkkä pilvinen keli saa lh&ch päälle. Missäs päin muuten asustelet?

Valoisuudentunnistin kai vaatisi omaani taustapeilin vaihdon ja kaapeloinnin? Kun ei ole tuota uusinta uutta peiliteknologiaa autossain  ;D

Uudellamaalla asustelen..

Ajattelin vain että vaikken tuota CHLH featurea koskaan käyttäiskään niin ei ole pahanhintainen pistää jälkikäteen yks varuste autoon lisää  :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.01.12 - klo:11:35
Törkeen hieno rattikin olis tarjolla  ;D

(http://www.tapicerki.carsdream.com/allegro/fotos/audi/a4_b7/3r_multi_HUMMER-LOOK/alc_perf_strip-red_seams-red_logo-s4/001.jpg)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 27.01.12 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:11:28
Valoisuudentunnistin kai vaatisi omaani taustapeilin vaihdon ja kaapeloinnin? Kun ei ole tuota uusinta uutta peiliteknologiaa autossain  ;D

Uudellamaalla asustelen..

Ajattelin vain että vaikken tuota CHLH featurea koskaan käyttäiskään niin ei ole pahanhintainen pistää jälkikäteen yks varuste autoon lisää  :)

Jos liikut Pohjois-Espoossa päin niin pistä viestiä mulle tuonne boxiin ja tule pyörähtämään niin kokeillaan koodata päälle, rahaa ei tarvii ottaa mukaan kun ite saa samalla kuitenkin opittua uutta.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 27.01.12 - klo:17:29
Vaatii todennäköisesti ainakin yhden lisäkaapelin vetämisen tuosta katkaisimesta keskuselektroniikkaboxille ratin alle jalkatilaan. Näin ainakin minulla. Koodauksen vaatii lisäksi, mutta jos ei asenna koko valoautomattikkapakettia automaattisesti himmenevine taustapeileineen ja sadetunnistinta niin tuo CH/LH koodaus jättää autoon vikakoodin sadetunnistimen puuttumisesta.

Toki tuoreemmassa vuosimallissa voi olle enemmän johdotuksia vakiona, mutta Audicenteristä kertoivat että valoautomatiikka, CH/LH, peilit ja sadetunnistin tuli B7 kokonaisena pakettina.  Jos jollain on vanhoja esitteitä niin tämänhän voisi tarkastaa lisävarustelistalta.

Itsellä kokonaisuudesta puuttuu enää sadetunnistin, jollainen on käytettynä jo tulossa saksanmaalta. Kommentoin sitten tuonne toiseen topikkiin (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8103.0) lopputuloksen.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.01.12 - klo:19:30
Tässä osia on tullut jottain pientä tilailtua, ja tämä tuli vastaan..

Asennusvinkkejä?

Ambientevalaistus (http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS4-8E-B6-B7-Ambientebeleuchtung-Dioden-LED-/200602628544?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2eb4d931c0#ht_789wt_952)

Ei viitsis koko valaisinta vaihtaa... Maksaa melkein huntin..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 27.01.12 - klo:19:51
Itse asensin tuollaisen ambient valaistuksen omaan B7 syksyllä..
Asennuksessa ei ole mitään ihmeellistä,poraa vain 2kpl n.6mm reikää ledeille(paikat merkitty valmiiksi muovi paneelin sisälle) ja liität noi 2 johtoa kiinni liittimiin..
Asennukseen menee aikaa enintään 15 minuuttia..

Noilla ohjeilla itse tein (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=128210),tuo muoviosa oli itsellä erilainen reikien suhteen kuin tuossa ohjeessa..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.01.12 - klo:19:56
Kiitos.

Pistin tuonkin tilaten...

Hassu pieni valoefekti johon jostain syystä tottunut  :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 27.01.12 - klo:20:02
Joo kyllähän tuollainen pieni "yksityiskohta" vaikuttaa viihtyvyyteen tuolla sisätiloissa  :D
Itse yllätyin valotehoon minkä tuollainen moduli tuottaa..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.01.12 - klo:20:05
 ;)

Harkinnassa vielä "koko" LED valosarja sisätiloihin...

Ja jalkatilan valaistus + ovenkahvan valaistus...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 27.01.12 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:20:05
;)

Harkinnassa vielä "koko" LED valosarja sisätiloihin...

Ja jalkatilan valaistus + ovenkahvan valaistus...

Ite miettinyt kanssa noita jalkatilan- ja ovenkahva valoja.... Onkohan miten työläs asentaa?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 27.01.12 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 27.01.12 - klo:20:15
Ite miettinyt kanssa noita jalkatilan- ja ovenkahva valoja.... Onkohan miten työläs asentaa?

Muistaakseni Late asensi ovenkahvavalot omaan A3..
Luultavasti osaisi auttaa tuossa asiassa,itsellä olisi kyllä myös kiinnostusta noiden asennus ohjeista..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: NcP - 27.01.12 - klo:20:33
RNS-E sitten käytännössä mitätöi tuon ambient-valaistuksen, navi antaa niin paljon valoa että noita ledejä ei juuri huomaa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 27.01.12 - klo:20:37
porukoiden -06 S-line 1.8Tq:lla on ajettu 60tkm. Voimaa sais olla enempi tai sitten tuo on vaan niin tukossa; ettei sillä voi mennä ees luistoissa vs golf :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 27.01.12 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:19:30
Tässä osia on tullut jottain pientä tilailtua, ja tämä tuli vastaan..

Asennusvinkkejä?

Ambientevalaistus (http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS4-8E-B6-B7-Ambientebeleuchtung-Dioden-LED-/200602628544?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2eb4d931c0#ht_789wt_952)

Ei viitsis koko valaisinta vaihtaa... Maksaa melkein huntin..

Tämä Slamitilla 19eur, ja marmorilla 25eur. On niitä harvoja osia joita ei eBaysta oikein löydä halvemmalla.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 27.01.12 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: T - 27.01.12 - klo:22:31
Tämä Slamitilla 19eur, ja marmorilla 25eur. On niitä harvoja osia joita ei eBaysta oikein löydä halvemmalla.

Itse kun soitin marmoritiskille niin sanoivat että koko yksikkö pitäisi ostaa halpaa 200â,¬ hintaan :D....
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 30.01.12 - klo:04:04
Cool ?

OEMplus Audi A4 2.0T (http://www.youtube.com/watch?v=SWlQXKXQVL0&feature=related#ws)

Ei vaan etupäänvaimennus oikein skulaa ?

Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 01.02.12 - klo:08:17
Onko B7 farkussa ja sedanissa sama pakoputkisto ?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 02.02.12 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: skula - 24.01.12 - klo:22:51
Ajotieturissa ei ole näkymää öljyn lämmöistä? A3:ssa sellainen oli..

Onko muilla?

Kellään?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 02.02.12 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.02.12 - klo:08:17
Onko B7 farkussa ja sedanissa sama pakoputkisto ?

Ainakaan Motonetin raamatun mukaan avanttia ei erotella sedanista mitenkään.. Joten uskoisin että samaa kamaa ovat..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 02.02.12 - klo:13:36
LainaaAjotieturissa ei ole näkymää öljyn lämmöistä?
Ei ole öljyn lämpötilaa, nopeusnäyttöä numeroina tai muitakaan hienouksia.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 02.02.12 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: K70 - 02.02.12 - klo:13:36
Ei ole öljyn lämpötilaa, nopeusnäyttöä numeroina tai muitakaan hienouksia.

Touche..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 02.02.12 - klo:13:59
VCDS:llä saa ainoastaan ulkolämpötilan ja kellon näkyviint tai pois. Lisäksi ajotietokoneen kielen voi vaihtaa, ja vaikka korjata liian optimistista kulutusnäyttöä lähemmäs totuutta.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 02.02.12 - klo:14:00
Täällä on Saksaksi kuvattu aika hyvin kaikki mahdolliset B7 koodaukset:

http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm (http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 02.02.12 - klo:21:11
Tuli tuossa paikalliselta varaosamyyjältä kyseltyä koy sheriffin pohjapanssaria autoon..
Mutta ei quattrolle löytynyt ollenkaan panssaria,ainoastaan vajaavetoiseen löytyi..
Mitenköhän tuollainen vajaavedon panssari passaa quattron alle?
Eihän tuossa nyt kaiken järjen mukaan mitään eroa pitäisi olla ainakaan mallin puolesta mutta jos jotain reikiä puuttuu..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 03.02.12 - klo:08:27
Minkälainen homma tähän B7:aan on vaihtaa keulan polttimoita?

Joutuuko purkamaan jotain jos vaihtaa parkkeja tms.? Harkitsen vähän päivitystä...

Tuol on niin kovasti pakkasta etten viitsi edes nokkapeltia nostaa ylös...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 04.02.12 - klo:23:47
Parkit ainakin vaihtuu mitään purkamatta, saattaa tosin olla niin tiukassa että usko loppuu.

Luultavasti muutkin polttimot vaihtuu yläkautta. Tarvitaan vain pieni nyrkki ja pitkät sormet.

Ohjekirjassakin näihin olisi varmaan ohjeet, mutta en manuaalin lukemiseen nöyrtynyt vaan ajoin Audicenterin pikahuoltoon ja pyysin vaihtaamaan parkin. Hommaan meni sitten noin 30sekuntia konepellin avaamisesta.

Jos koko umpion haluaa irti niin työ alkaa etupuskurin irroituksella.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 06.02.12 - klo:14:29
Aika herkku?

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4330321 (http://www.nettiauto.com/audi/a4/4330321)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 06.02.12 - klo:18:29
^kirotulla moottorilla
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 10.02.12 - klo:18:06
Muinainen koeajo vuodelta 2005: Audi A4 2.0 T FSI Quattro A Ambiente (http://www.koeajo.tv/index.php?335)

Kovasti kehutaan  ;D

Ja parivertailu samalta vuodelta Audi A4 1.8 T vs. BMW 320i (http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/parivertailu-audi-a4-18-t-vs-bmw-320i)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 10.02.12 - klo:18:22
LainaaAudissa turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoitus löytyvät kaikilta rekisteriotteen istuinpaikoilta.
Tuo oli uutta tietoa
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jjj84 - 10.02.12 - klo:18:25
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 06.02.12 - klo:14:29
Aika herkku?

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4330321 (http://www.nettiauto.com/audi/a4/4330321)

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4567007 (http://www.nettiauto.com/audi/a4/4567007)

Tuo tais mennä päivässä, meinasin jo itsekin hakea... hinta oli kohdallaan.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 10.02.12 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 10.02.12 - klo:18:25
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4567007 (http://www.nettiauto.com/audi/a4/4567007)

Tuo tais mennä päivässä, meinasin jo itsekin hakea... hinta oli kohdallaan.

..... ja vähäiset kilsat tekivät näemmä kohteesta todella haluttavan.

Ja olipa kiva lukea tuota vanhaa 2.0 TQ Tipr. koeajoa.  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 14.02.12 - klo:13:38
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.02.12 - klo:18:29
^kirotulla moottorilla

Perustele väitteesi - koira!

;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 14.02.12 - klo:13:48
Ainakin seuraavat:
-Öljypumppua ja tasapainoaksilaa käyttävä mekanismi
-Siemenssin pumppusuuttimet (jos ei ollu CR)

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182 (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 14.02.12 - klo:13:50
Koitin tänään useampaakin autoa, kun koitin mieltäni kohottaa ystävänpäivämasennuksissani..

Mm. B7 Sedan 2.0TFSI Q Tipillä.. Mä en tiedä mikä siinä on mutta tuo Tippi latistaa tunnelman koko autosta? Olen ajanut tuota manuaalina ja minusta se on vain enemmän "käskettävissä", vaikee selittää, kai tää on vaan mun päässä, mutta jotenkin tuo tippi vie sen "hauskuuden" ja Hands-On ajamisen pois..

Totta hemmetissä se on mukava ja helppo, mutta koejolla tuntui moottorikin tuhnulta, siis suorituskyky ei tuntunut samalta kuin manuaalissa.. (Eikä se varmaan olekaan vanhalla tipillä..)

Ihan sama oli 3.0TDI tipillä B7:ssa... Ei sytytä.. Ihme juttu, vaikka olen vannonut automaatin nimeen jo muutaman vuoden, ja vaikka ajamani matkat pääosin ovat sellaisia joissa toooooodella mielelläni automaatilla ajelisin, niin silti, ottaisin manuaalisen tämän B7:n millä moottorilla tahansa ennenmin kuin tipillä...

Oli hyvä päätös itselleni jättää nykyistä ostettaessa Tipillinen B7 3.0TDI kauppaan... Vaikka hinta, moottori ja farkkumalli vähän houkuttikin..

Kuitenkin kun kävin heittämässä toisen huviajelun B8:lla, 3.0TDI Stronic, niin siihen se automaatti jotenkin sopi, mutta en tiedä.. Ihme villitys nyt tuo manuaaliaski.. Oisko quattron erilainen toteutus vaikuttanut asiaan? B8:ssa vetoja enemmän takana? Helpommin perse irti? En tiedä..

Voi tätä hulluutta! Olis varmaan pare ku ei kirjoittais mitään 'totuuksia' omista ajatuksista?

Onneksi ei tarvi ostaa mitään, oma auto on pajalla (vaikkei siinä mitään vikaa varsinaisesti "ollutkaan") jo 3:tta arkipäivää ja sijaisautolla on yllättävän kiva ajaa...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: urkki - 14.02.12 - klo:14:00
LainaaKuitenkin kun kävin heittämässä toisen huviajelun B8:lla, 3.0TDI Stronic, niin siihen se automaatti jotenkin sopi, mutta en tiedä.. Ihme villitys nyt tuo manuaaliaski.. Oisko quattron erilainen toteutus vaikuttanut asiaan? B8:ssa vetoja enemmän takana? Helpommin perse irti? En tiedä..

B8:ssa on tosiaan erilainen voiman jakosuhde, eli annetaan voimaa taakse edeltäjiänsä (B6/B7) enemmän.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 14.02.12 - klo:14:05
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.02.12 - klo:13:48
Ainakin seuraavat:
-Öljypumppua ja tasapainoaksilaa käyttävä mekanismi
-Siemenssin pumppusuuttimet (jos ei ollu CR)

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182 (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182)

Lillukanvarsia  :P
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 14.02.12 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: skula - 14.02.12 - klo:13:50
Mm. B7 Sedan 2.0TFSI Q Tipillä.. Mä en tiedä mikä siinä on mutta tuo Tippi latistaa tunnelman koko autosta? Olen ajanut tuota manuaalina ja minusta se on vain enemmän "käskettävissä", vaikee selittää, kai tää on vaan mun päässä, mutta jotenkin tuo tippi vie sen "hauskuuden" ja Hands-On ajamisen pois..

Totta hemmetissä se on mukava ja helppo, mutta koejolla tuntui moottorikin tuhnulta, siis suorituskyky ei tuntunut samalta kuin manuaalissa.. (Eikä se varmaan olekaan vanhalla tipillä..)

On se Tippi vaan vanhan aikainen kun vertaa kaksoiskytkinvaihteistoihin. (Ei nyt sotketa CVT/multitroniccia tähän)

Itse ajelen viikoittain uudella DSG dieselillä ja tuolla vanhalla momentinmuunninlootalla.

Voiman tunne on todellakin parempi kun DSG vetää vaihde "lukossa" alhaalta asti. S-Troniccia en ole ajanut mutta periaate varmastikin sama.

Tiptronic luistattaa D-asennossa tuota laatikkoa aina 40-60km/h asti. Alkuperäisenä tavoitteena lienee ollut mahdollisimman pehmeät lähdöt ja nykimätön kiihdytys. Ja sitähän sen onkin, mutta voimattomuuden tunteen kustannuksella.

Tippi kuitenkin lukitsee momentinmuuntimen pienilläkin vaihteilla kun käyttää vaihteita manuaalisesti. Vaihdoin itselleni ratin jossa vaihdeläpyskät takana, joten leikkiminen onnistuu mukavasti kakkosella. Ja kiihtyminenkin tuntuu paremmalta. Siis huom "tuntuu".

Kumma juttu kun ihmismieli ja -takamus ei tunne kiihtyvyyttä samanlaisena jos kierrokset eivät nouse tasaisesti ylöspäin kiihdytettäessä...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 14.02.12 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: T - 14.02.12 - klo:14:11
Kumma juttu kun ihmismieli ja -takamus ei tunne kiihtyvyyttä samanlaisena jos kierrokset eivät nouse tasaisesti ylöspäin kiihdytettäessä...

Kuten sanoin, se on vain mun päässä.. Mutta eikös se ole tärkeintä että miltä omassa päässä tuntuu?

Jos pää kertoo että tämä joku juttu on parempi kuin toinen, onko mitään järkeä ostaa sitä mistä pää ei tykkää` ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 14.02.12 - klo:14:31
Lainaus käyttäjältä: skula - 14.02.12 - klo:14:24
Kuten sanoin, se on vain mun päässä.. Mutta eikös se ole tärkeintä että miltä omassa päässä tuntuu?

Ehdottomasti! Autoissa on paljon tunnepuolen juttuja, ja niihin perustuen pitää päätökset tehdä. Muutoin alkaa kaduttamaan jo seuraavana päivänä.


Tarkoitin vain että jaan kokemuksen. Tippi on veltto.

Mutta onneksi sama Tippiloota on S4 ja 3.0TDI B7 malleissa, niin ei tarvitse hermoilla kestävyyden kanssa. S4 vääntää muistaakseni 410Nm ja 3.0TDI vielä enemmän, joten omat pienet bensakoneen lastupiristykset ei tunnu vielä missään.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 14.02.12 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: T - 14.02.12 - klo:14:31
Ehdottomasti! Autoissa on paljon tunnepuolen juttuja, ja niihin perustuen pitää päätökset tehdä. Muutoin alkaa kaduttamaan jo seuraavana päivänä.


Tarkoitin vain että jaan kokemuksen. Tippi on veltto.

Mutta onneksi sama Tippiloota on S4 ja 3.0TDI B7 malleissa, niin ei tarvitse hermoilla kestävyyden kanssa. S4 vääntää muistaakseni 410Nm ja 3.0TDI vielä enemmän, joten omat pienet bensakoneen lastupiristykset ei tunnu vielä missään.

Juuri näin, ja mä etenen suunnitelmani mukaan ja mietin tän viikon kumman otan, Motorbitin vai Karalan.. Vääntöä tulee muistaakseni jotain 420Nm.. Saas nähdä..

Auto on nyt pajalla kun pyysin myyjäliikettä selvittämään miksi toi käynnistyy huonosti 15 asteen pakkasesta... Käynnistyy mutta akku pyörittää pitkään ennen kuin starttasi...  Soitin just myyjälle ja hän sanoi että eivät vielä löytäneet vikaa ainakaan akusta, startista eikä hehkuista... Latailevat nyt akkua ja huomenna uutta tutkimusta..

Tämä jos mikä on mielestäni palvelua kun myyjä sanoi ettei autoa anneta takaisin ennen kuin vika selviää.. Sen ajan ajan liikkeen vaihtoautolla ja bensoilla  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 14.02.12 - klo:18:03
Kevättä ja kuivempia säitä odotellessa kuva sinimusta-teemasta ja sopivasta kesämadalluksesta:

(http://i278.photobucket.com/albums/kk118/FastB7S4/S4/cd13a151.jpg)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 14.02.12 - klo:18:12
Tollasta sinistä ei oo kyl tullu ikänä vastaan
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Qrmu - 14.02.12 - klo:18:59
Sprint blue? Onko tuota ollut muutenkin tarjolla kuin S:ssä tai RS:ssä?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 14.02.12 - klo:19:16
Kuvassa on S4
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: ML1 - 16.02.12 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: skula - 14.02.12 - klo:14:42
Juuri näin, ja mä etenen suunnitelmani mukaan ja mietin tän viikon kumman otan, Motorbitin vai Karalan.. Vääntöä tulee muistaakseni jotain 420Nm.. Saas nähdä..

Auto on nyt pajalla kun pyysin myyjäliikettä selvittämään miksi toi käynnistyy huonosti 15 asteen pakkasesta... Käynnistyy mutta akku pyörittää pitkään ennen kuin starttasi...  Soitin just myyjälle ja hän sanoi että eivät vielä löytäneet vikaa ainakaan akusta, startista eikä hehkuista... Latailevat nyt akkua ja huomenna uutta tutkimusta..

Tämä jos mikä on mielestäni palvelua kun myyjä sanoi ettei autoa anneta takaisin ennen kuin vika selviää.. Sen ajan ajan liikkeen vaihtoautolla ja bensoilla  ;)
Mulla oli BPW koneelline B7 jonka Karala optimoi, suosittelen  ;D. Karalan penkissä ei voinut ajaa kun oli quattro  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 17.02.12 - klo:20:17
Lainaus käyttäjältä: ML1 - 16.02.12 - klo:16:03
Mulla oli BPW koneelline B7 jonka Karala optimoi, suosittelen  ;D. Karalan penkissä ei voinut ajaa kun oli quattro  8)

Kiitos.. Kyllä se varmaan näin käy.. Ilmeisesti yksi asennuspaikka on tossa kilsan päässä  ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 17.02.12 - klo:20:18
Onko ohjeita/neuvoja edessä olevan katto/sisävalon irroitukseen? Huomenna pitäisi ottaa auto talliin ja asentaa tuo hämyvalohässäkkä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 17.02.12 - klo:20:40
Lainaus käyttäjältä: skula - 17.02.12 - klo:20:18
Onko ohjeita/neuvoja edessä olevan katto/sisävalon irroitukseen? Huomenna pitäisi ottaa auto talliin ja asentaa tuo hämyvalohässäkkä.

Tarvitset jonkun ei-terävän meisselin tai veitsen pöytähopeista jolla varovasti kampeat sen kirkkaan muovin ensin irti. Sen jälkeen väännät ihan sormivoimin sen lähempänä tuulilasia olevan muovin irti. Sitten sieltä näkyykin tuulilasin puoleisessa päässä pari ristipääruuvia. Ne auki ja hökötys putoaa alas johtojen varaan.

Reikien poraaminen ei mennyt minulla ihan putkeen. Otin 7mm puuterän jolla sain nätisti piikitettyä reiän keskikohdan. Mutta eihän sen meinannut upota siihen muoviin. No vähän voimaa lisää ja KRÃ,,Ksss..   :D

Ei tullut 7mm reikää, mutta tuli sellainen melkeen kymmenen millinen kolmio. Vaihdoin työkalua, ja otin käteen Metabon iskuporakoneen tilalle pyöröviilaan jolla lopputuloksesta tuli kyllä ihan siisti.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jjj84 - 17.02.12 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: skula - 14.02.12 - klo:14:42
Juuri näin, ja mä etenen suunnitelmani mukaan ja mietin tän viikon kumman otan, Motorbitin vai Karalan.. Vääntöä tulee muistaakseni jotain 420Nm.. Saas nähdä..


Omassa oli motorbit, 205hp/420Nm. Ã,,lä odota ihmeitä, ei piristy mitenkään erikoisesti. Softalla menee 80-120kmh 5,8s ja 0-100kmh 8s. Sanoisin että tuo moottori dpf:n kanssa ei ole mikään erityisen hyvä piristyksen kohde. Edellinen 1.9tdi oli softalla aivan eri maasta, samoin kuin sitä edeltävä t5 volvo.

Softa toi mukanaan satunnaisesti dpf polton aikana tapahtuvan nykimisen, lämmöt pöntössä karkasivat liian ylös joka katkoi syöttöä. Itse sain ominaisuuden esiin useinkin, nykyinen omistaja ei ole onnistunut siinä kertaakaan :) Sain myös pdf polton aikana auton vikatilaan jos halusin, uusi omistaja ei onnistu siinäkään.. ehkä meissä kuskeissakin on eroja.

Jos nyt valitsisin softaa, en ottaisi motorbittiä enkä karalaa.... vaan FinDiesel. Eräs piirre jonka tuolta saisi, olisi ahtopaineen rajoitus vaihdon kohdalla, koska vakiokytkin ei kestä nopeita vaihtoja ilman luistamista jos lähdetään paikoiltaan vikkelään. Tuo kun ei vedä alhaalta niin kytkintä on pakko luistattaa vikkelää poistumista ajatellen.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 19.02.12 - klo:17:12
Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 17.02.12 - klo:21:23
Omassa oli motorbit, 205hp/420Nm. Ã,,lä odota ihmeitä, ei piristy mitenkään erikoisesti. Softalla menee 80-120kmh 5,8s ja 0-100kmh 8s. Sanoisin että tuo moottori dpf:n kanssa ei ole mikään erityisen hyvä piristyksen kohde. Edellinen 1.9tdi oli softalla aivan eri maasta, samoin kuin sitä edeltävä t5 volvo.

Pääsin tekemään hyvän "koeajon", tosin huonoissa olosuhteissa, ~205hp/420Nm TDI quattrolla(orig 125kW, erona omaan vain se että koettu auto oli Avantti ja vuosimalli oli -08).. Kiitos paikallisen "virittäjän" avuliaisuuden..

Eroa löytyy just sen verran että sen huomaa, kun lähtee 0-60.. Sen jälkeen tulee joku ihme notkahdus tehossa, ja vasta 100:n jälkeen taas olen huomaavinani eroa.. Mutta käsittämättömän vähän kaiken kaikkiaan?

Pistää kyllä kovasti miettimään asiaa uudestaan, ja ehkä se kuitenkin on niin että ne tehot on otettava "vakiona"  :-\

Uusi koeajomahdollisuus kyllä suotiin keväämmällä, kun tiet vähän kuivuu...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 07.03.12 - klo:19:37
Nätti B7 (http://www.stanceworks.com/2012/03/step-by-step-ryan-worthingtons-audi-a4-on-bbs-e50s/)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 07.03.12 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: skula - 19.02.12 - klo:17:12
Pääsin tekemään hyvän "koeajon", tosin huonoissa olosuhteissa, ~205hp/420Nm TDI quattrolla(orig 125kW, erona omaan vain se että koettu auto oli Avantti ja vuosimalli oli -08).. Kiitos paikallisen "virittäjän" avuliaisuuden..

Eroa löytyy just sen verran että sen huomaa, kun lähtee 0-60.. Sen jälkeen tulee joku ihme notkahdus tehossa, ja vasta 100:n jälkeen taas olen huomaavinani eroa.. Mutta käsittämättömän vähän kaiken kaikkiaan?

Pistää kyllä kovasti miettimään asiaa uudestaan, ja ehkä se kuitenkin on niin että ne tehot on otettava "vakiona"  :-\

Uusi koeajomahdollisuus kyllä suotiin keväämmällä, kun tiet vähän kuivuu...

Uusintaajo otettu, nyt kiinnitin enemmän huomiota Eibachin alustaan..

Mutta ensin voima. Voimavarat tuntuu edelleen samalta kun yo kokemukset, myös siis kuivalla asvaltilla ero jää aika pieneksi, toki sen huomaa jos tietää että pellin alla on jotain muutosta tehty.. En siis hyppää vieläkään virittäjien kelkkaan... Ainakaan kun DPF rajoittaa toimintaa.. Vääntö on kyllä aika "muikea" tuossa.. Kiskaisee autoa eri tavalla, mutta muuten ei mitenkään kroppaa rakastelemaan jäävä kokemus..

Alusta on hyvin samanlainen kun nykyinen, hivenen nätimmin vielä ottaa noita tiettyjä teräviä paikkoja, mutta motarilla ero on selvä.. Perse tykkää.. Mutta silti, tallella on vielä se jokin liian "tanakka" fiilis, eli se joka tapahtuu juuri noissa pienissä heitoissa, ja kuten mainittua, täydellinen alusta vaatii pari settiä jousia ja iskareita.. Hö! Itse asiassa niin vaikea kun tätä on itsekään ymmärtää, niin tuo eibachin setti oli jopa tanakempi motarilla, mutta kuitenkin sillai, hienovaraisempi.. Kai tätä on vaikea selittää, mutta jos alusta menisi vaihtoon, joutuisi kyllä pitkään miettimään vaihtoehtoja... Ja toisaalta, ei tämä vakio sporttialusta ole mitenkäänpäin huono tämäkään.. Ei vaan niin mukava, vaan sairaan hyvä ajaa - got it?

Kyllä se taitaa olla niin että tämän sporttisempaa en halua mitä nyt on, ja tämäkin on jo vähän liian sellainen.. Mutta.. Kyllä tuntui hyvältä paukuttaa kuivalla aslvatilla manuaalia vasten mutkia.. Luvan kanssa.. Viritetyllä versiolla vielä tuli se pieni(liian pieni?) fiilislisä...

Kivaa oli ja kiitos vaan - sinne!  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 07.03.12 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 07.03.12 - klo:19:37
Nätti B7 (http://www.stanceworks.com/2012/03/step-by-step-ryan-worthingtons-audi-a4-on-bbs-e50s/)

Liian matala, rumat vanteet. IMHO.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 07.03.12 - klo:20:15
 :D

Noi tummat ajovalot passaa kyllä hyvin tuohon keulaan,kun viitsisi omastakin B7 kokkailla valot tummiksi..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: HolyDiver - 07.03.12 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 07.03.12 - klo:19:37
Nätti B7 (http://www.stanceworks.com/2012/03/step-by-step-ryan-worthingtons-audi-a4-on-bbs-e50s/)

Vähä liian lintta munkin makuun,mut ei hullunpi noin muuten.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 07.03.12 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: HolyDiver - 07.03.12 - klo:20:18
Vähä liian lintta munkin makuun,mut ei hullunpi noin muuten.

Juurikin liian lintta ollakseen every day-auto 30 tkm vuostahdilla, ja oikiasti - mitä siinä autossa oli muuta 'ihmeellistä' kuin maata raapiva alusta ja mielipiteitä jakava rengassetti ? Aanelkku ei näissä parissa viimeisessä korissaan paljoa vaadi että on jo 'ihan cool' ja muista autoista erottuva.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 07.03.12 - klo:22:37
LainaaSprint blue? Onko tuota ollut muutenkin tarjolla kuin S:ssä tai RS:ssä?

..ja ainakin A4 2.0TQ DTM editioniin
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 10.03.12 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: skula - 07.03.12 - klo:20:08
Mutta ensin voima. Voimavarat tuntuu edelleen samalta kun yo kokemukset, myös siis kuivalla asvaltilla ero jää aika pieneksi, toki sen huomaa jos tietää että pellin alla on jotain muutosta tehty.. En siis hyppää vieläkään virittäjien kelkkaan... Ainakaan kun DPF rajoittaa toimintaa.. Vääntö on kyllä aika "muikea" tuossa.. Kiskaisee autoa eri tavalla, mutta muuten ei mitenkään kroppaa rakastelemaan jäävä kokemus..

Tänään ajettu retki B7 3.0TDI manuaalilla.. Ja tämä jäi kroppaa ............  :-*
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: palehti - 10.03.12 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.03.12 - klo:22:27
Juurikin liian lintta ollakseen every day-auto 30 tkm vuostahdilla, ja oikiasti - mitä siinä autossa oli muuta 'ihmeellistä' kuin maata raapiva alusta ja mielipiteitä jakava rengassetti ? Aanelkku ei näissä parissa viimeisessä korissaan paljoa vaadi että on jo 'ihan cool' ja muista autoista erottuva.
Tuohan on ilma-alustainen, eli saa kyllä tarvittaessa siihen offroad-korkeuteenkin.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 12.03.12 - klo:13:52
^ Haa, luin jutun pomppimalla, ei tullut k.o. fiitsöri silmiini.

Ohessa varsin kelpo peli jollekin B7-fanille ?

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4618099 (http://www.nettiauto.com/audi/a4/4618099)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 12.03.12 - klo:14:10
^Pappaväri.  ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 12.03.12 - klo:14:25
(Eli jos muistan oikein niin) sama kuin sinullakin (oli) ?

Ihan hyvä herrasmiesvärihän tuo on, ja Oz:it kulkee mukana.  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: HolyDiver - 12.03.12 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: skula - 10.03.12 - klo:18:59
Tänään ajettu retki B7 3.0TDI manuaalilla.. Ja tämä jäi kroppaa ............  :-*

Olikos vakio vai softattu ?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 12.03.12 - klo:16:31
Lainaus käyttäjältä: HolyDiver - 12.03.12 - klo:16:19
Olikos vakio vai softattu ?

Ihan vakio..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: HolyDiver - 12.03.12 - klo:16:49
Muuttuupi sitten tuo 3.0tdi ohjelman myötä.., no ainakin niin ettei voi olla huomaamatta.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 15.03.12 - klo:09:24
Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ? Mulla lasissa nyt 73 tkm ja etupalalojen anturit ilmoittaa vaihdon tarvetta, joko ed. omistajat ovat ajaneet jarrut päällä ( koska oma ajoni/ 30 tkm/  on ollut enimmäkseen jarrutonta matka-ajoa) tai sitten mittaristani puuttuu se kuuluisa 'yksi satku' ?  ::)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: fleetwood - 16.03.12 - klo:09:36
Edellisellä automaatti-B7:lla valo syttyi muistaakseni n. 105 tkm kohdalla. Automaattivaihteisto ja jokseenkin kaupunkipainotteista ajoa n. 17-20 tkm vuodessa, joten tuohon nähden aika yllättävän aikaisin tuo valo sinulla syttyi.

Aika aikaisin tuo alkoi varoittamaan; paloissa olisi ollut vielä pintaa aika pitkäksi aikaa, mutta tuli kuitenkin vaihdettua.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 16.03.12 - klo:09:45
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.03.12 - klo:09:24
Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ? Mulla lasissa nyt 73 tkm ja etupalalojen anturit ilmoittaa vaihdon tarvetta, joko ed. omistajat ovat ajaneet jarrut päällä ( koska oma ajoni/ 30 tkm/  on ollut enimmäkseen jarrutonta matka-ajoa) tai sitten mittaristani puuttuu se kuuluisa 'yksi satku' ?  ::)

Ole huoleti, autollasi on vain kierretty kotimaisia, ja vähän ulkomaisiakin kilparatoja kilpailumielessä..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Björn - 16.03.12 - klo:12:41
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.03.12 - klo:09:24
Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ? Mulla lasissa nyt 73 tkm ja etupalalojen anturit ilmoittaa vaihdon tarvetta, joko ed. omistajat ovat ajaneet jarrut päällä ( koska oma ajoni/ 30 tkm/  on ollut enimmäkseen jarrutonta matka-ajoa) tai sitten mittaristani puuttuu se kuuluisa 'yksi satku' ?  ::)

Yhtään en ole kyseiseen automalliin perehtynyt, joten tämä on vahvaa mutuilua. Eli kun tarkastat palat ja toteat niissä olevan vielä pintaa jäljellä, tarkasta/puhdista noiden antureiden liittimet. Ainakin omassa autossani (Passat) tuolla liittimien puhdistuksella pääsin eroon tuosta varoitusvalosta varsin edullisesti. Oletuksena siis että Audilla ei ole yhtään sen premiumimmat liittimet kuin tuossa kansanvaunussa...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: urkki - 16.03.12 - klo:17:14
Itsellä aikanaan meni noin 120tkm per palakierros (eteen) ja välillä tuli käytyä ihan radallakin ajelemassa.

Ainahan tuota puhdistuskikkaa kannattaa kokeilla, mutta enpä itse ole törmännyt tuollaiseen vaikka noita premiumromuja on kohtuullisesti vaikutuspiirissä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 17.03.12 - klo:21:14
Mites se oli..

Toimiiko B7:ssa (urheilualustan kanssa) 235/35-19", vanteina 8.5"x19 ET35 ???
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.03.12 - klo:09:00
^

Ilmeisesti tietoa ei ole tahi sita rumasti pantataan..

Käyn kuitenkin ensviikon alussa venyttämässä nuo uudet Hankookin 17" renkaat vanhoille vanteille ja katsotaan josko ne menee sellaisenaan myyntiin vai alle.. Kun tuo 19" setti näyttää roikkuvan väärässä päätä suomea  :-X

Tänä aamuna olis ollu kiva kun olis ollu kesänakit alla.. Tuli tehtyä vissiin työmatka-aikaan ns.pohjat.. Kiitos siitä kiireiselle Mondeolle ja sitä seurannelle Vitolle ja heidän aiheuttamelle 'imulle' joka vetia mua mukanaan  ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.03.12 - klo:09:05
^ asiaa sivuten..

Tuli tälläkin ottua tyypit miten tämä B7 ottaa tuollaisen tiukan hypyn osittaisessa asvaltin ja soran valtaamassa pikkutien mutkassa... Samassa kohtaa esim CC huojui ja oli suorastaan pelottava..  Tämä B7 otti sen hienosti.. Ehkä jopa liian vähän vauhtia.. Fillarit tuskin koski edes maata ja siitä ales oikein tyylikkäästi.. On tää hyvä... (ja ei unohdeta faktaa kuitenkaan että alusta on vähän liian jämäkkä makuuni, joskin todella vauhdikkaassa ajossa upea)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 22.03.12 - klo:09:29
Lainaus käyttäjältä: skula - 17.03.12 - klo:21:14
Toimiiko B7:ssa (urheilualustan kanssa) 235/35-19", vanteina 8.5"x19 ET35 ???

Tuosta "toimiiko" -asiasta on varmaan monta mielipidettä. Jos tarkoitat että mahtuuko pyörimään, niin siihen en osaa suoraan vastata, mutta Audiclubin palstalta varmasti saat tai löydät vastauksen.

Ulkonäöllisesti tuo saattaa tarvita jopa hieman lisää madallusta jotta näyttäisi oikein hyvältä. Ainakin edestä koska S-line alustasi varmaan vähän keulii.

Mutta mukavuuden osalta minun mielestäni toimii ainoastaan jos et koskaan aja mukulakivillä, kaivon kansien yli, tai ylitä siltojen poikittaissaumoja alsfaltilla. Ei oikein tämä 2000 luvun alussa suunniteltu alustarakenne hallitse raskaita vanteita ja matalaa+jäykkää 35 profiilin rengasta. Rataa ajossa varmaan ok.

235 leveä rengastus ei vetele kunhan kumit on mallia pyöreäolkaiset. Ajoin 18 tuuman vanteilla loppuun Hankookin EVOT, jotka muuttui loppua kohden kantikkaiksi jolloin vetely urissa oli aivan sietämätöntä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 22.03.12 - klo:09:44
Lainaus käyttäjältä: T - 22.03.12 - klo:09:29
Ei oikein tämä 2000 luvun alussa suunniteltu alustarakenne hallitse raskaita vanteita ja matalaa+jäykkää 35 profiilin rengasta. Rataa ajossa varmaan ok.

Itse tuosta rengastuksesta en sano (enää  ;D ) mitään mutta sen kyllä että k.o. alustarakenne on suunniteltu jo 90-luvun puolella (B6 tuli markkinoille 2001).
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.03.12 - klo:09:52
Elämä on. Ajatusteni mukaisesti tämä ei olisi mitenkään optimi ajettavuuden kannalta, mutta toisaalta optimi ei myöskään ole originaalisetti vanteita ja renkaita painonsa puolesta... Kuten ei myöskään mikään Non-OEM (näin periaatteessa)  ;D

Pääsemme taas siihen ettei mikään ole hyvä  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 22.03.12 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: skula - 22.03.12 - klo:09:52

Pääsemme taas siihen ettei mikään ole hyvä  8)

Hyvin liki voi kumminkin päästä, ensin täytyy tosin tietää mitä tavoittelee.  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 22.03.12 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.03.12 - klo:10:07
Hyvin liki voi kumminkin päästä, ensin täytyy tosin tietää mitä tavoittelee.  ;)

Niin.. Jos mä en saa parasta ja kauneinta, tyydyn siihen mitä mulla jo on  ;) (koskee kaikkea elämäs -not  :P)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 31.03.12 - klo:13:17
Mitäpä tässä. Kilometrejä tulee hitaasti mutta vikoja ei ole ilmennyt.

90 tkm huollossa vaihdettiin neljä ehjää sytytyspuolaa uusiin kun niistä on kampanja päällä.

Lisäksi tuli huollatettua ilmastointilaite. Vajaassa kuudessa vuodessa kylmäaineesta oli karannut yli puolet, eli 500g -> 210g.

Rahallista arvoahan tällä ei paljoa enää ole, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 31.03.12 - klo:13:55
LainaaB6 tuli markkinoille 2001

Ensimmäiset B6 sedanit tehtiin 2000
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 05.04.12 - klo:19:03
Pääsiäisen menoliikenteessä ajoa noin 500 km. Motaria, kaksikaistaista tietä ja kaupunkiajoa ruuhkassa. Reipasta etenemistä keskinopeudella 85 km/h. Kulutuslukema 6.5l/100 (ajotietokoneen näyttö kalibroitu näyttämään oikein). Tämä siis vanhalla 2.0 TFSI:lla. Halpaa ajoa  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Goomba - 14.04.12 - klo:00:06
Airbag -valo syttyi kun vaihdoin apparipuolen istuimen uuteen. Miten sen saisi kuitattua?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 14.04.12 - klo:09:36
VCDS:llä. Riittävän uudella versiolla. Syttymiseen olisi luultavasti voinut välttää pitämällä virrat pois päältä kun johdot on irti.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Goomba - 14.04.12 - klo:15:28
Niin vähän arvelinkin. Minulta kyllä löytyy ebaystä tilattu kaapeli ja siinä mukana tullut ohjelmisto, mutta ei varmaan ole riittävän uusi versio kyseessä. Pitää siis ilmeisesti lähteä korjaamolla se kuittauttamaan. Onko kenelläkään tietoa mitähän mahtaisi maksaa kyseinen toimenpide?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: penneck - 16.04.12 - klo:09:48
Tuli napattua viikonloppuna tollanen -07 B7 2.0 tfsi quattro. Kyllä sitä voi taas mies nauttia ajamisesta  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 16.04.12 - klo:09:55
Onnea vaan. Ajettavuus on kyllä hyvä, kunhan vaan pyöränkulmat on kohdallaan :)

Kerro toki lisää autostasi, onko Sport Edition vai jo Black Edition, kun on 07 rekattu?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: penneck - 16.04.12 - klo:10:03
Tämä on Sportti ja siis 162kW. Alusta on kyllä aivan loistava - ei heilu eikä vaapu mutta on silti "pehmeä" ajaa.  Kilometrejä on kertynyt edellisen omistuksessa huimat 63tkm, ja vehje on kaikin puolin "uudenveroisessa" kunnossa.

Ainoa asia mitä jäin kaipaamaan on Navi ja se taitaa mennä asennukseen tässä lähiaikoina. Järkevintä taitaa olla tilata saksan ebaystä ja vaihtaa itse? Samalla vaivalla tietenkin joku aux/ipod liitäntä menis asennukseen.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 16.04.12 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: penneck - 16.04.12 - klo:09:48
Tuli napattua viikonloppuna tollanen -07 B7 2.0 tfsi quattro. Kyllä sitä voi taas mies nauttia ajamisesta  8)

Onnea. Paino sanalla ajamisesta, matkustusmukavuus ei kyllä ole sillä parhaalla tasolla, mutta se ei tämmöisen auton pääpointti olekaan  8) Kuskilla on kivaa ja näin on hyvä! Tuli taas eilen annettua tenaville vähän reippaampaa kyytiä kun kesärenkailla tuon B7 q:n ajettavuus on lyhyesti sanottuna ihana, ei sudi paikaltaan lähtiessä, ei sudi kaarteissa ellei tiessä ole pientä "kaatuvaa"-pintaa, sillon se se vähä suhasee  :D ja meno maistuu.. On tää upee auto, ajaa, jo sporttialustallakin...

Matkustusmuvakuudesta... Istuin pitkästä aikaa nimittäin oman B7:n ja sitten vanhan herran takapenkillä samana päivänä, ja kyl mä istun 20 vuotiaan 100:n takapenkillä aina mielummin jos saan valita tästä parista..  :-*
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: penneck - 16.04.12 - klo:13:40
Lainaus käyttäjältä: skula - 16.04.12 - klo:10:19
Onnea. Paino sanalla ajamisesta,

Joo enhän minä oman autoni takapenkillä istu :)

Liikkeelle lähteminen/kiihdyttäminen on kyllä miellyttävää kun auto ottaa nopeutta niin kevyesti että. Ajokokemusta on lähinnä 100hv ja alle koneista (mitä nyt yhtä remmiahdettua volvoa lukuunottamatta) ja etuvedoista, niin kyllä tästä nautitaan.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 24.04.12 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.03.12 - klo:09:24
Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ?

Eilen vilahti jarrupalojenkulahtamis-valot jotain 136tkm mittarissa.. Valo ei ole syttynyt uudestaan tuon jälkeen.. En ole ehtinyt edes katsomaan miltä ne näyttää näin vanteiden lävitse..

Täytyy joku päivä kattoo taas kun paistaa aurinko..

Mietin vain jos vaihtais levyt samalla.. Liekö turha operaatio noilla kilsoilla, vai ihan järkevää?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: gloter - 24.04.12 - klo:12:36
Jos ei hirveän urautuneet ole ja paksuutta riittää niin tuskin kannattaa kun et kuitenkaan pitämään ryhdy tätä autoa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 24.04.12 - klo:13:48
Lainaus käyttäjältä: gloter - 24.04.12 - klo:12:36
Jos ei hirveän urautuneet ole ja paksuutta riittää niin tuskin kannattaa kun et kuitenkaan pitämään ryhdy tätä autoa.

Täytyy siis vähän katsella, en nyt tahdo kuitenkaan mitään pommia jättää seuraavallekaan omistajalle, ja ties vaikka itsekin tällä vielä rullais ensi vuoden loppuunkin..

Hintahan se myös jotain ratkaisee.. Kokonaiskustannukset ns. täydelliselle jarruremontille vs palanvaihdolle.. Seuraavan kerran kun valo syttyy niin otan suoran puhelun Autopalvelu Viputtimeen..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 28.04.12 - klo:21:55
Tuli tuossa hommattua helposti lisää "tehoa" eilen autoon..

Luin audifinssin puolelta juttua ilmanputsarin esisuodattimesta,löytyy tuloilmaputkesta kun sen kampeaa irti suodatin kotelosta..
Niin otin sitten irti tuon tuloilmaputken,niin sieltähän löytyi täysin tukossa oleva "esisuodatin"..

Oon jo pidemmän aikaa ihmetellyt että tuntuu niin hengettömältä tuo auto,mutta ei ihmekkään jos ilma ei kierrä kunnolla..

Ei kyllä ollut paha homma tuo puhdistus,5min meni aikaa ja persdynossa kyllä tuntui muutos..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 28.04.12 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 28.04.12 - klo:21:55
Niin otin sitten irti tuon tuloilmaputken,niin sieltähän löytyi täysin tukossa oleva "esisuodatin"..


Itse putsasin tuon silloin n. 2 v. sitten kun kärryni ostin, oli muuten aika puistikko havuneulasineen ! ! !
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 28.04.12 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.04.12 - klo:22:00
Itse putsasin tuon silloin n. 2 v. sitten kun kärryni ostin, oli muuten aika puistikko havuneulasineen ! ! !

Tuota mun auton suodatinta ei varmaan koskaan oo puhdistettu siltä se ainakin näytti..

Onhan tuolla autolla kuitenkin jo n.80000km ajettu että ei ihmekkään jos kokonainen havupuu oli eksynyt sinne  :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Goomba - 29.04.12 - klo:21:08
Oli ESP -näppäin irti moduulistaan ja akusta loppui virta (ei siis syynä tähän). Kello nollaantui ja ESPi valo jäi palamaan koetauluun iloisen keltaisena. Onko kenellekään käynyt vastaavaa ja minkä ratkaisun on tähän keksinyt, että valon saa taas pois päältä (tai normaalisti kytkintä painamalla)?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: NcP - 29.04.12 - klo:21:32
Valo sammuu ajamalla.  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: NcP - 29.04.12 - klo:21:36
Niin ja tuli itsekin putsattua tuo esisuodatin, tukossa oli täälläkin.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Goomba - 29.04.12 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: NcP - 29.04.12 - klo:21:32
Valo sammuu ajamalla.  ;)
Hyvä juttu, kiitoksia =)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 29.04.12 - klo:22:26
Lainaus käyttäjältä: NcP - 29.04.12 - klo:21:36
Niin ja tuli itsekin putsattua tuo esisuodatin, tukossa oli täälläkin.

Missäs kohtaa tuo esisuodatin sijaitsee? Itse kattelin omasta pirkka-audista että löytyykö suodatinta mutta ei sellaista löytynyt..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 30.04.12 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 29.04.12 - klo:22:26
Missäs kohtaa tuo esisuodatin sijaitsee? Itse kattelin omasta pirkka-audista että löytyykö suodatinta mutta ei sellaista löytynyt..

Ainakin omassa autossa se oli kun avaat konepeltin,niin vasemmassa reunassa on sellainen muovinen "litteä" putki mistä toinen pää lähtee keulasta ja toinen pää menee suodatin kotelolle niin nostat sen pois paikaltaan..
Niin se itse suodatin löytyy siitä "litteän" putken sisältä/päästä..Itsellä tuo litteä putki lähti helposti irti nostamalla ja se suodatin ihan vain vetämällä..

En kyllä osaa sanoa onko muissa eri koneella olevissa vaggineissa tuota suodatinta ja sijaitseeko se missä,mutta tuo ohje ainakin käy 2.0 TFSI koneeseen  :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 30.04.12 - klo:21:26
Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 30.04.12 - klo:08:25
Ainakin omassa autossa se oli kun avaat konepeltin,niin vasemmassa reunassa on sellainen muovinen "litteä" putki mistä toinen pää lähtee keulasta ja toinen pää menee suodatin kotelolle niin nostat sen pois paikaltaan..
Niin se itse suodatin löytyy siitä "litteän" putken sisältä/päästä..Itsellä tuo litteä putki lähti helposti irti nostamalla ja se suodatin ihan vain vetämällä..

En kyllä osaa sanoa onko muissa eri koneella olevissa vaggineissa tuota suodatinta ja sijaitseeko se missä,mutta tuo ohje ainakin käy 2.0 TFSI koneeseen  :D

Juu näin ajattelin että sen on oltava siinä litteässä putkessa, mutta ei ollut eikä toisessakaan. Pitäiskin kysästä naapurin b8:sta nokkaa auki että sais kurkata onko siellä esisuodatinta vai onko niin että enään niitä ei laitella.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Natte - 30.04.12 - klo:21:46
Mun B7 2,0 TFSI ei löytynyt "suodatinta"
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 26.05.12 - klo:17:39
Meguiars #86 auttaa mustaan.
Vanhukset saanu etuovien kahvojen päälle harmaan läiskän peukalolla painamisesta.
Nyt nekin on kadonnu veljen toimesta

(http://tos.pp.fi/images/view/audi/2012-05-26_17-20-37_HDR2.jpg)
Kuva puhelinlaatua
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 26.05.12 - klo:18:51
^

On se nätti tuo B7  8)

Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 27.05.12 - klo:08:30
ja vain alle 65tkm ajettu; tuhnu, mutta ei vajakki  ::)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 09.06.12 - klo:16:58
Viime aikoina on tullut ajettua useita reissuja jolloin olen ajanut yli 2h putkeen.. Miksi auton ajotieturissa alkaa vilkkua aina 2:00h kun tulee tuon verran ajoa putkeen täyteen???

Ja se ei lähe pois ellei viiksen napeista painele..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 09.06.12 - klo:17:30
Muistuttaa tauosta. Sama kuin kahvikupin kuva joissain merkeissä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 09.06.12 - klo:18:18
Okei, kiitos..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: elexi1 - 09.06.12 - klo:18:58
A4:ssa ollut tuo ominaisuu vm.95 lähtien.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: urkki - 09.06.12 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: elexi1 - 09.06.12 - klo:18:58
A4:ssa ollut tuo ominaisuu vm.95 lähtien.

Ja jo sitä ennen esim. s2:ssa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 09.06.12 - klo:21:13
Aika hassua..

En ole A4 B7:n kanssa kokenut kertaakaan että väsyttäisi puikoissa... Toisin kuin vaikka B7 Passatissa, jossa tuollainen "kahvimuki"-herja tuli aikanani vain kerran pari(muistaakseni), vaikka sillä jo väsytti ajaa sadan kilsan jälkeen  ;D

On tämä B7 ajajan auto, tuli tänään ajettua "pohja"-aika mökiltä kotoo, heti reilusti  8) (sakkoja sakkoja, antakaan niitä sakkoja saat**a LINKKI (http://www.youtube.com/watch?v=YgRU7F8PZOM#) ) Törkeät ylinopeudet jäi kuitenkin toteuttamatta..

Mutkatiet 80 alueilla on nannaa, mutta tämä on itsellekin kivaa vain jos minä tiedän että takapenkillä ei matkusta ihmisiä.. Heille kyyti ei missään nimessä olisi mitenkään päin hauska tai mukava ollut..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 09.06.12 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: skula - 09.06.12 - klo:21:13
Mutkatiet 80 alueilla on nannaa

Tämän minäkin allekirjoitan, muutoinkin nyt persdynon hieman seotessa ( ollut kimppakyytiä/ eilen töissä motskarilla) niin oli tänään kyllä taas niin loistavan oloista ajella B7:skalla.

Heh, hassua, eilen en päässyt työmatkaani nopeammin vaikka motskarilla olinkin .......  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 10.06.12 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: skula - 09.06.12 - klo:21:13

On tämä B7 ajajan auto, tuli tänään ajettua "pohja"-aika mökiltä kotoo, heti reilusti  8)
Itse taas hmm... no jos sullon servotronic.

En ole ajanut B7:aa missä sellainen olis, mutta kun vitoskoppa golffiin vertaan; niin tämän ajettavuus on toipottaa, niin toipottaa.
Kolmesti on säädetty pyöränkulmia, eikä uudet renkaatkaan vaikuttaneet muutakuin melutasoon = Joka muuten on puhelimen db mittarin mukaan samalla tasolla kuin golffissa  :o toki golffia on eristetty.

Talouden audissa sekä vokkelossa on GY efficientgrip renkaat, sillä erotuksella että audissa ne on sentin golffia leveemmät.
Noh diudin mittarissa on 63tkm ja golffissa 100tkm enemmän, silti valitsen matkalleni liki aina Golffin.
Tuoreus, laatu, oikea hinta.

Toki talvella quattro voittaa 4motionin mutkateillä, ei muuten.

e: niin ja 1.8T on niin tuhnu, tai se tuntuu siltä tasapaksun vääntönsä ansiosta  ::)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 10.06.12 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.06.12 - klo:22:38
e: niin ja 1.8T on niin tuhnu, tai se tuntuu siltä tasapaksun vääntönsä ansiosta  ::)

Korjaisin oheista niin että 'tasapaksun väännöttömyyden vuoksi', 2.0 TFSI vie koppaa jo pikkukierroksilla ihan toisella tapaa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 11.06.12 - klo:08:22
No juu  ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 11.06.12 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.06.12 - klo:22:38

Talouden audissa sekä vokkelossa on GY efficientgrip renkaat, sillä erotuksella että audissa ne on sentin golffia leveemmät.
Noh diudin mittarissa on 63tkm ja golffissa 100tkm enemmän, silti valitsen matkalleni liki aina Golffin.
Tuoreus, laatu, oikea hinta.

Toki talvella quattro voittaa 4motionin mutkateillä, ei muuten.

Olen muuten yllättävän samoilla linjoilla.. Sillä erotuksella että minä valitsisin kesävetoon (A4)B7:n tilalle tuon A3SportBackin 125kW haldexin(quattron) joka mulla oli.. Tässä on nyt vähän mutua mukana, koska en tuota A3:sta omistanut kesällä, vaan syksyllä ja talvella.. Mutta kyllä tuo sama moottori tuossa kolmosen korissa oli hauskempi.. Se suorastaan paiskoi tuota A3:sta eteenpäin.. Tässä A4:ssa tuntuu quattrolla jotenkin tuhnulta silloin kun vauhtia alkaa olemaan 80-100.. Toisin oli kolmosessa.. Se jaksoi heittää tuota koppaa vielä 120 jälkeenkin.. Toki hyytyi sitten jo 140 jälkeen..

Kaiken kaikkiaan aika perse*stä tämä moottori on kaiken kaikkiaan niin kuin tässä B7 korissa.. Kaupungissa ihan jees, jos unohtaa tärinän, koneen ääntelyt ja typerän vetoalueen  ;D

Olet Tosystäväiseni oikeassa mielestäni siinäkin että quattro näillä tehoilla ainakin on ihan yliarvostettu vs haldex kesällä.. Talvella tilanne sitten onkin ihan toisin  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 11.06.12 - klo:09:58
Hah.. minä olen erittäin tyytyväinen Karalan säätöihin jotka paiskoo tätä quattroa kesälläkin vaikka alla on mammuttivanteet.  :D

Tuli viikonloppuna ajeltua motaria Tampereelle ja takaisin, ja toisin kuin pääkaupunkiseudun urissa, ajaminen oli 18 tuuman kumeilla ihan nautittavaa. Ohjausta säädellään millimetrin liikkeillä parinsadan metrin välein, muutoin rattiin ei tarvitse koskea.

Ja ihan sama nukutuskokemus uuden Passatin ja Audi B7:n kanssa kuin Skulalla. Jostain syystä Passatin rattiin meinasi väkisin nukahtaa, mutta Audissa pysyy terävänä. Ehkä siksi että Audi ei ole niin "tylsä" ajettava.

(Samoin meinasin nukahdella vm 2008 CR-V:n ratissa)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 11.06.12 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: T - 11.06.12 - klo:09:58
Hah.. minä olen erittäin tyytyväinen Karalan säätöihin jotka paiskoo tätä quattroa kesälläkin vaikka alla on mammuttivanteet.  :D

Taikasana karala, toisaalta jo tuo parilitranenbensaturbokin jo helpottaa  ;D

Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.06.12 - klo:14:24
Takaroiskeläppiä B7 Sedan S-lineen kukaa mistään koskaan löytäny?

Marmoriltako tässä pitää mennä kyselemään?

Slamitdunkki ei vielä vastannut meiliini... Ja mulla on aina kiire!
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 27.06.12 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: skula - 27.06.12 - klo:14:24
Takaroiskeläppiä B7 Sedan S-lineen kukaa mistään koskaan löytäny?

Marmoriltako tässä pitää mennä kyselemään?

Omani löytyivät juurikin marmorilta 2010 syksyllä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 27.06.12 - klo:15:05
Et muista hintaa?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 27.06.12 - klo:15:32
Ei ne halvat olleet, muistaakseni n. 50 e, hinta vähän hämärty kun tehtiin samalla ( kaverin toimesta muualla tapahtunut) huolto +  sitä sun tätä, ja taisi olla nuo oikeasti ihan henkilökuntahintaan ostetut.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: TMIES - 27.06.12 - klo:16:22
Renkaat tarvitsisi saada tulemaan mukavasti kaarelle. Vanteet ovat 8" ja ET42 (renkaat 235/40/18 ja S-line alusta), onko ehdotuksia siitä, minkälaista levikettä laitettaisi alle?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 29.06.12 - klo:21:20
Ajatuksia mihin tuo AUX-in plugi olisi hyvä asentaa?

Olin ajatellut alunperin siihen "ESP" yms nappien viereen, mutta tuo onkin "väärän kokoinen" tuo AUX hässäkkä..
(ellei sitten innostu modifioimaan tuota niin että se istuisi siihen)

Käsijarrun vierusta on ehkä liian "kaukana", kun kännykkäkin on telineessään radion yläpuolella, niin siihen johonkin sillai sopivasti se olis kiva laittaa..

Ai niin, ja en ole edes radiota irroittanut vielä.. joten.. Minkälainen "operaatio" tuo pihoitus mahtaa olla? Autossani ei ole mitään CD vaihtajaa yms.. Onko tuo silloin vain että tuo tullut kaapeli laitetaan tuohon paikkaan vai kui?

Tuossa vermeessä tuli siis piuhojen väliin tuollainen "mokkula" jossa on "CDC tai MP3" asento? Miksi? Oletettavasti toinen vain toimii kerralla? Ja nyt pitäisi MP3 asentoon vipu laittaa??

Kyseessähän on siis Slamitin myymä systeemi..

Ideoita??
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: fleetwood - 29.06.12 - klo:21:48
Ettei vaan olisi saman tyyppinen systeemi kuin edellisessäni, jossa oli Phatbox-soitin. Eli se siis kytkettiin suoraan soittimen cd-vaihtajan liittimeen/johtoon ja vehje näytteli soittimelle cd-vaihtajaa. Yksinkertainen mutta ihan toimiva ja näppärä systeemi, voi valita radion (jokseenkin olemattomilla) nappuloilla valitsemaan kappaleet, soittolistat ym.

Ja se radiohan lähtee irti molemmille puolille työnnettävillä 'hakasilla'.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 29.06.12 - klo:22:01
Minä päädyin siihen että en laittanut näkyvää liitäntää, vaan otin johdon ulos samaa reittiä kuin puhelimen teilineen latauskaapeli, ja johdon päässä 3,5mm plugi jonka tökkään puhelimeen.

Noh, jos ei ole puhelinta telineessä niin kieltämättä siinä roikkuu yksi ylimääräinen 10cm piuha siinä puhelintelineen vieressä. Mutta roikkukoon.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 29.06.12 - klo:22:04
Ne irroitusraudat tuli kans hommattua..

Täytyy purkaa tuo vasta kun pääsee mökille huomenna.. Sit miettiä sopivaa ratkaisua..

Ymmärrän T:n ratkaisun ja samaa mietin itsekin.. Mutta toisaalta haluaisin sen piuhan piiloon kun sitä ei tarvi..

Varmaa täytyy ottaa porakone ja puukko mukaan jotta sopiva reikä jonnekin muokkaantuu  ;D

Oliks ton asentaimsessa (jos sulla T oli samanmoinen) jotain huomioitavaa tai vinkkiä??
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 30.06.12 - klo:21:56
Aamulla syttyi palaneen polttimon varoitusvalo.. Kertoilee etumaisen left-main beamin olevan pois pelistä.. Kaikki valot kuitenkin palaa, xenonit ei vilku tms..

Onko tyypillistä?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 01.07.12 - klo:10:12
Ahaa.. Rikki on siis kuskinpuoleinen ajovalonsäätömekanismi.. Apparin puoleinen kyllä startatessa tekee sen ylösalas liikkeen kun tää toinen ei..

Ja tänään alko rouskuttaan myös kuskin ikkunan nosto ja lasku mekanismi..

Hienoo..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 01.07.12 - klo:11:32
Komento takas.. Kyllä ne molemmat valojen käynnistysnousut ja laskut menee nyt ihan OK..

Jääkö tuo varoitusvalo palaan jo yhdestä virheestä systeemissä?

Vai onko jossain polttimossa vikaa vai oisko jotain muuta?

No, eipä tuohon varmaan saa täältä vastausta, hyvä jos sympatiaa.. Haistakaa kukkanen! Ei pahalla Kukkanen :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: -Matti- - 01.07.12 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: skula - 01.07.12 - klo:11:32
Komento takas.. Kyllä ne molemmat valojen käynnistysnousut ja laskut menee nyt ihan OK..

Jääkö tuo varoitusvalo palaan jo yhdestä virheestä systeemissä?

Vai onko jossain polttimossa vikaa vai oisko jotain muuta?

No, eipä tuohon varmaan saa täältä vastausta, hyvä jos sympatiaa.. Haistakaa kukkanen! Ei pahalla Kukkanen :)


Ettei olisi valojen korkeudensäätöanturi rikki edestä tai takaa?

Itsellä tuli torstaina näyttöön että korkeudensäätö ei toimi ja eilen kävin luetuttamassa vikakoodit niin sieltä näkyi että vika olisi luultavasti etuanturissa..
Kaveri koitti tehdä valojen perussäädönkin,mutta vika ilmaantui uudestaan..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jjj84 - 01.07.12 - klo:23:12
Omassa aanelkussa oli johto poikki siitä kohtaa missä loksussa alkaa muovinen johdon suojakuori.. oli karvan varassa, välillä toimi ja välillä ei. Yleismttari ei vikaa löytänyt, vaan vahingossa vedin johtoa ja meni siinä lopullisesti poikki. Tina korjasi asian.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 02.07.12 - klo:15:24
No niin, näkyy tuo kuskinpuolen päivävalo(vaimikäsenyton) olevan pimeänä.. Eli tuo on pätkiny ja aiheuttanu tuon ongelman.. Eli vielä ei tarvi Xenoneita päivittää..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Goomba - 09.07.12 - klo:00:39
Tietääkö kukaan mitä marmorilla maksaa vikakoodien poistaminen? Tai sitten jos joku osaisi opastaa sen tekemään itse ( Kiina kaapeli löytyy kaapista ).
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Dirti - 09.07.12 - klo:01:09
Lainaus käyttäjältä: Goomba - 09.07.12 - klo:00:39
Tietääkö kukaan mitä marmorilla maksaa vikakoodien poistaminen? Tai sitten jos joku osaisi opastaa sen tekemään itse ( Kiina kaapeli löytyy kaapista ).

Varmaankin siinä 80â,¬ paikkeilla, vcds:llä on helppo nollata ne vikakoodit en nyt muista tarkkaan mitä luki siinä kohtaan mikä valitaan, mutta pienellä tutkailulla se pitäis selvitä....
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 10.07.12 - klo:20:22
140tkm huolto maksoi (omilla öljyillä)

190euroa
(raitisilmasuodattimen kanssa 222euroa)

lisätyöt:

huomiovalojen vaihto polttimoineen:

+50euroa

jarrunestehuolto uusine nesteineen:

+72euroa

Ilmastointihuolto + täyttö:

+49euroa


Bonus:
Tankki täyteen (muu korjaus vaati (vajaan) tankin tyhjennyksen)
MiniMAGlite
auto siivottu sisältä veloituksetta, ja ulkopesu tehty koneessa (luvalla)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Bones - 10.07.12 - klo:21:02
Mistä kannattaa hankkia b7 naviin kartat?
Omassa on dvd navi, mutta ei dvd:tä eikä muistikorttia.
Ei ole oikein kokemusta näistä. Googletin, mutta ajattelin jos kokemusta löytyy että mikä ja mistä?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 10.07.12 - klo:21:30
Aitoja löytää www.navshop.com (http://www.navshop.com)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Bones - 10.07.12 - klo:21:51
Tuo oli ainut minkä googlella löysin. Poltoistahan löytyi enemmänkin tekstin kera että yksi kymmenestä toimii.
Meinasin että olisiko pystynyt toimituksen välttämään ja lataamaan ohjelman koneelle ja siitä kortille?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 28.07.12 - klo:10:21
Lainaus käyttäjältä: skula - 02.07.12 - klo:15:24
No niin, näkyy tuo kuskinpuolen päivävalo(vaimikäsenyton) olevan pimeänä.. Eli tuo on pätkiny ja aiheuttanu tuon ongelman.. Eli vielä ei tarvi Xenoneita päivittää..

Hahaa :D

Taas meni pimeeks kuskin puolen päivävalo! Just pari viikkoo sit vaihtovat huollon yhteydessä tuon...

Vitsun upeeta.. Tää ihan tyrkyttää itteensä ulos talosta..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: peelo - 11.08.12 - klo:17:45
Auton vaihto mielessä....

nelikko Golf5:sellä tähän asti päristelty..

Kannattaako sotkeentua 2005 vuoden Audi A4 B7 3.0 TDI 150 kW quattro tiptronic-aut, ~ 190tkm ajettuun autoon?

Jos katsomaaan/koeajamaan menee mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota?
tiptronici tossa eniten pelottaa... onko ne saanu tehtyä niistä kestäviä?

Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 12.08.12 - klo:11:25
On ne ny kestävempiä kuin dsg  ::)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: T - 06.10.12 - klo:01:02
Terveiset Sveitsistä. Onpa B7 ketjussa hiljaista.

Itse luovuin varsin pätevästä B7 Audista heinäkuussa, ja nyt olen ajellut tuolla Jenkki valmisteisella Baijerilais-möhkäleellä pari kuukautta. Pakko sanoa että jossain määrin on tykö-istuvaa B7:aa ikävä.

Kyllä Bemarissakin on sport-paketin kanssa hyvä tuntuma tiehen, mutta tuossa vanhemmassa A4:ssä oli jotain mystistä quattrofiilistä. Siinä oli sporttipenkit ja sporttialusta OEM 18 tuuman vanteilla ja piristetyllä 2.0TFSI bensakoneella.

Suomen pääkaupunkiseudun autokannasta poiketen B7 on hyvin yleinen auto täällä keskieuroopassa, B8 korimallia ei jostain syystä näe lähimainkaan niin usein. Kaiholla katselen noita S-line ulkopaketilla varustettuja pelejä. Se on edelleen hemmetin tyylikäs auto. Voi olla että tuollaisen joutuu vielä uudelleen talliin hankkimaan, RS hinnatkin alkaa olla Italiasta haettuna mukavalla tasolla...  :P

Ja hyvä että Skulan naku tuli kuntoon. Pidä se.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 06.10.12 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: T - 06.10.12 - klo:01:02
Suomen pääkaupunkiseudun autokannasta poiketen B7 on hyvin yleinen auto täällä keskieuroopassa, B8 korimallia ei jostain syystä näe lähimainkaan niin usein.
Tämä on yksi niistä monista syistä, miksi en ole vaihtanut B7:sta B8:aan. Välillä tuntuu hassulta pitää samaa autoa näin kauan, mutta kun kuuden vuoden ja 100 tkm:n ainoa korjaustarve on ollut yksi palanut takavalopolttimo, niin mikäs tässä on ajellessa. :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 11.10.12 - klo:10:27
Jäsen T:tä mukaillen.. Aivan mahtava pelihän tämä B7 on ajaa.. Jopa tämä 2.0TDI q, nyt kun tätä omaani ei häiritse enää tuo DPF ja kaksoismassakin on "päivitetty" just, ja tehojakin on saatu sopivasti päivitettyä lisää..

Ainoa selvä negaatio ko. autossa on tuo alustan tietty kovuus.. On tullut ajeltua useita "satojen" kilsojen pätkiä, lyhyissä aikajanoissa, viimeksi 500km/päivä, ja ajon jälkeen ei tunnu "siltä", se on hyvä merkki se.. Mutta alusta voisi siis olla vähän "tunnottomampi" noissa pikkupaukuissa, silloin kun ajetaan maantiehurjastelua 80-120km/h.. Tai kahdentoista päiväsakon vauhtia, kuten poliisi minulle kirjoitti  :P Tämä feature ei pääosaa harmita, koska auto ei kuitenkaan kolahtele, tai pauku näissäkään olosuhteissa... Kuten jotkut vaihtoehdot..

Niin, ja tottaperkeles, tuota AUX in liitintä ei omaani tunnu saavan, on jo kolmas vermes kokeilussa ja ei pelaa, niin ei pelaa  :-\ Koko soitin pitäis päivittää, ja se taitaa olla ei ei...

Jokatapauksessa... Joku saa tästä erinomaisen auton vuoden vaihteen jälkeen, varsinkin kun auton ikävät ominaisuudet on osin "korjattu"(suuttimet, kaikki pumput yms, kaksoismassa, DPF).. Ainakin nyt näyttää siltä että kiertoon menee.. Mutta varmaksi en voi sanoa, sillä rakastan tätä autoa niin paljon että vietän siellä öitänikin usein, kun kotio ei saa mennä  :o
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 11.10.12 - klo:11:18
Lainaus käyttäjältä: skula - 11.10.12 - klo:10:27

Ainoa selvä negaatio ko. autossa on tuo alustan tietty kovuus.

One word - Eibach Pro Kit.

Jaa tossa niitä taisi olla jo kolme.  :P
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jjj84 - 11.10.12 - klo:13:16
B6 S4 oli tässä yhden illan ajossa kun kuume iski, laski kuitenkin vikkelään kun tuota kulutusmittaria ihmetteli, 15,5l/100km paloi soppaa kokoajan. Verot ja vakuutukset päälle 2000e/v niin kyllä tuo varaa olisi ostaa, mutta ei omistaa :)

V8 laulaa hienosti möristen, mutta yllättävän laiska silti, koska vaihteet on välitetty kovin pitkiksi pikkuvaihteilla.. ei siis tarjoa leikkimisen iloa, vain ripeää perheautoilua. Jälleenmyyntiä jos ajattelee niin ei kannata ostaa, mitä nettiauton tilastoja ihmettelin läpi, niin eipä nuo yksityisenä ole menneet kaupaksi, vaan kaikki eksyneet liikkeisiin vaihdokeiksi.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 07.11.12 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: Stinger - 16.10.12 - klo:20:23
Ihan kaikilta osin ei seuraava teksti täytä aiheen kriteereitä, mutta aattelin josko raportoisi oman auton ongelmat/viat/ominaisuudet.

Aiempi auto oli B7 korin A4 Sedan 2.0tfsi quattro tiptronic -06 ja nyt siis ollut kesästä lähtien B8 A4 Avant 2.0tfsi quattro stronic -10. Pakko todeta, että tuo B7 oli paras auto, jota olen ikinä ajanut ja kokemusta kuitenkin on paljon kalliimmistakin autoista kuten MB:n GL ja E, jotka eivät ajotuntumaltaan ainakaan omasta mielestä päässeet tälle tasolle (eivät olleet omia).


Kokonaisuudessaan B8:ssa paljon hyvää verrattuna B7:aan, mutta kyllä hieman harmittaa, kun B7 tuntui kokonaisuudessaan paljon paremmalta ajettavalta johtuen paljon tuosta vaihteistosta. Ei mahda mitään. Ei kyllä enää kehtaa vaihtaa takaskaan vanhempaan  :).

Tämmönen 'ei maksettu'-kommentti osui silmiini, kylläpäs tuo 'so 90's'- tekniikka saa suitsutusta, jos B8 ei ihan vakuuta ajettavuudellaan niin saaspa nähdä mitä uusi B9 (kevyemmän kokonaispainon myötä) tuo tullessaan.

Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jogha - 13.11.12 - klo:07:39
Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 11.10.12 - klo:13:16
B6 S4 oli tässä yhden illan ajossa kun kuume iski, laski kuitenkin vikkelään kun tuota kulutusmittaria ihmetteli, 15,5l/100km paloi soppaa kokoajan. Verot ja vakuutukset päälle 2000e/v niin kyllä tuo varaa olisi ostaa, mutta ei omistaa :)

V8 laulaa hienosti möristen, mutta yllättävän laiska silti, koska vaihteet on välitetty kovin pitkiksi pikkuvaihteilla.. ei siis tarjoa leikkimisen iloa, vain ripeää perheautoilua. Jälleenmyyntiä jos ajattelee niin ei kannata ostaa, mitä nettiauton tilastoja ihmettelin läpi, niin eipä nuo yksityisenä ole menneet kaupaksi, vaan kaikki eksyneet liikkeisiin vaihdokeiksi.

Ã,,ssäkuumetta täälläkin, haussa nimenomaan B6. Kotimainen tarjonta ei tällä erää herätä omistushaluja, mobile.de:sta löytyykin jo useampi yksilö.
Tämän luettuani alkoi kuume kummasti laskemaan ;D

http://www.tyresmoke.net/forum/tyresmoke-reviews/95146-audi-s4-b6-thoughts-after-18-months-ownership.html (http://www.tyresmoke.net/forum/tyresmoke-reviews/95146-audi-s4-b6-thoughts-after-18-months-ownership.html)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 13.11.12 - klo:08:38
Elävässä elämässä en oikein näe etua tuon nykyisen kulkineesi vaihtamisessa tuohon B6 S4:en, harrasteautona tuo kait olisi ok mutta että jokapäiväseen käyttöön dieselauton korvaajaksi.  ::)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jogha - 13.11.12 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.11.12 - klo:08:38
Elävässä elämässä en oikein näe etua tuon nykyisen kulkineesi vaihtamisessa tuohon B6 S4:en, harrasteautona tuo kait olisi ok mutta että jokapäiväseen käyttöön dieselauton korvaajaksi.  ::)

Niinpä, nykyisestä puuttuu vain ne kaksi sylinteriä...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: FMT - 24.11.12 - klo:20:43
Itsellä ollut noin vuoden verran S4 B6 käyttöautona, ja kilometrejä tulee noin 20tkm/v. Eipä ole ollut minkään näköistä vikaa omistuksen aikana, ja mitä noihin vakuutuksiin tulee niin, vajaa 900â,¬ on mulla täyskaskon kanssa vuodessa.  Kyllähän toi bensaa syö, mutta kyllä sillä maantienopeuksilla pääsee alle 10l kulutuksella. jjj84: Ei tuossa kyllä ole omasta mielestäni normaalia pidemmät välitykset?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 27.11.12 - klo:08:12
Näyttäisi olevan tulleen asiallista lääkettä ala B6 S4-kuume.

http://www.nettiauto.com/audi/s4/5213505 (http://www.nettiauto.com/audi/s4/5213505)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jogha - 07.12.12 - klo:20:40
Nyt se pirssi lähti sitten kiertoon ja menen huomenna (FMT:n rohkaisemana) tapaamaan yhtä mielenkiintoista Ã,,ssää - saas nähdä miten käy...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jogha - 10.12.12 - klo:09:31
Kävi niin kuin pelkäsinkin(?), Ã,,ssä vaihtoi omistajaa. Katsotaan nyt muutama kuukausi miten p***e kestää kustannuksia  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: FMT - 11.12.12 - klo:20:41
Onneksi olkoon :) Minkälaisen yksilön kävit ostamassa? Kannattaa sit kilpailuttaa vakuutusyhtiötä, meinaan oli yli 1000â,¬ hinta eroja vakuutusyhtiöiden kesken, kun omaan ässään kävin kyselemässä vakuutuksia.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 12.12.12 - klo:07:45
Onkos täällä kukaan laittanut subeja suksiluukkuun ? Paikka voisi olla ihan ok pikkusubeja asennellessa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: jogha - 12.12.12 - klo:09:12
Lainaus käyttäjältä: FMT - 11.12.12 - klo:20:41
Onneksi olkoon :) Minkälaisen yksilön kävit ostamassa? Kannattaa sit kilpailuttaa vakuutusyhtiötä, meinaan oli yli 1000â,¬ hinta eroja vakuutusyhtiöiden kesken, kun omaan ässään kävin kyselemässä vakuutuksia.

2003, mittarissa reilut 150tkm, manuaali, valkoisilla nahkapenkeillä. Ensimmäinen huolto varattu, vaihdetaan siinä samalla öljymerkkiä (Mobil --> Q8).

Kilpailutin yhtiöitä ja Popvakuutus oli halvin, hinta puolet siitä mitä esim. Pohjolassa (ja vielä 500â,¬ halvempi mitä entisessä autossani).
Ajan työmatkaa n. 40 km suuntaansa ja tällä matkalla pääsen just alle 11l/100km - kun malttaa ajella nätisti  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: krisu_k - 27.12.12 - klo:20:33
Missä on b6 mallin takaluukussa paras paikka vahvistimen maadoitukselle?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 11.01.13 - klo:22:15
Tähän tuli ähäkutti.  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 24.01.13 - klo:17:10
Herätellääs vähän tätäkin paikkaa välillä..

Eli mitä B7 yrittää mulle morsettaa ku kovalla pakkasella avaan kuskin oven -> valokatkasijan yläosassa on pieni valo joka alkaa vilkkua -> laitan virrat päälle ja vilkkuminen loppuu?  :o Mielestäni kaikki pelittää niinku pitää ja toi vilkkuminen on tapahtunu 3 kertaa, joka kerta ollu -20 pakkasta tai enemmän ja auto ollu parkissa enemmän ku 8 tuntii.

Kyseessä siis tällänen katkasija ja se valo vilkku tossa pyöritettävän osan yläreunassa (kuvassa valkoinen piste).

(http://img.auctiva.com/imgdata/1/4/7/0/7/7/8/webimg/434456130_tp.jpg)

En tälläsen pikkuasian takia viittiny uutta keskusteluu alottaa, kiinostaa vaan tietää  ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 24.01.13 - klo:17:12
Kyl meillä ainakin tuo taitaa syttyä oven avauksesta, samoin hätävilkkujen kolmio
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 24.01.13 - klo:17:29
Taisin kuvailla nyt vähä epämääräsesti.

Liitteenä hätänen paintilla tehty selvennys..

Eli kuvassa sininen nuoli -> joo syttyy ihan normaalisti samalla hätävilkkukatkaisijan kanssa kun ovet avaa.

Punainen nuoli -> ei oo koskaan aikasemmin syttynyt/vilkkunut eli ollu ihan pimeenä (ja tästä oon 100% varma ku oon nyt seurannu tilannetta, pimeellä se vilkkuminen pistää oikein silmään)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 24.01.13 - klo:17:44
Kävin tarkistamas, sekä piste että lampun kuvake palavat.
Myös päivävalojen nupikan 1 palaa ja hätävilkkujen kolmio.

Luultavasti omassasi on joku kosketushärö valokytkimen sisällä
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 24.01.13 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.01.13 - klo:17:44
Kävin tarkistamas, sekä piste että lampun kuvake palavat.
Myös päivävalojen nupikan 1 palaa ja hätävilkkujen kolmio.

Luultavasti omassasi on joku kosketushärö valokytkimen sisällä

Hienoo heittäytymistä et käydään oikein tarkistamassa  :D

Piti sit itekki käydä tarkistaa, lampun kuvake palaa, piste ei pala, DRL nupin numero palaa, hätävilkkukolmio palaa.

En jaksa uskoo oikein kosketushäiriöön kun vilkkuminen oli ihan selvästi säännöllistä eikä mitään häröilyä ja missään muussa tilanteessa ei vilku eikä pala ollenkaa. Toivotaan et huomena olis aamulla vähä enemmän pakkasta jos asia tulis taas esiin ni kuvaan siitä vaikka videon :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: tontsake1 - 26.01.13 - klo:17:46
mistähän löytäsin pohjamuovin apukuskin puolelle? (a4 b6) tai onko kenelläkään antaa sitä kyseisen muovin osanumeroa niin osais alkaa ettimään..?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 02.02.13 - klo:16:04
Tänään parit koeajot ajaneena ( Mazda 6 145 hv. man./ A3 1.4 TFSI 122 hv man.) ei voi muuta kuin todeta että on tuo sota-aikaisen B7:n ajettavuus ja tuntuma hyvää tasoa - tässä mallissa taitaa olla se Audin tietynlainen osaaminen ja kestävien ratkaisujen huipentuma ?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Pekka T - 02.02.13 - klo:18:16
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.02.13 - klo:16:04
ei voi muuta kuin todeta että on tuo sota-aikaisen B7:n ajettavuus ja tuntuma hyvää tasoa - tässä mallissa taitaa olla se Audin tietynlainen osaaminen ja kestävien ratkaisujen huipentuma ?

Eli pelkää alamäkeä siitä eteenpäin...   :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 02.02.13 - klo:19:14
Huomaa Pekka tuo minun poliittinen ilmaisuni 'tietynlainen', toki asiat ovat menneet eteenpäin ( esim. B8 2.0 TFSI-kone on petraantunut B7-versiosta jne.) mutta tarkoitan semmosta kuluttajaystävällistä vähempi krumeilevaa tekniikkaa, kaikki eivät kaipaa tingentangeleita.

Papatkaan ei enää saa niitä puhelimia jotka olisi tehty vain ja ainoastaan soittamiseen  ;) .
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 02.02.13 - klo:19:37
Lainaaesim. B8 2.0 TFSI-kone on petraantunut B7-versiosta jne.

Onko?

B6/7 oli minusta laadullisesti hyvä kokonaisuus Audilta. Kokemusperäisesti sen jälkeen on toimittu "kustannustehokkaasti".
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 02.02.13 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.02.13 - klo:19:37
Onko?


No ainakin voiman ja väännön suhteen - muutoin ?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 02.02.13 - klo:20:11
Molemmille maistuu soppaa ja öljyä;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 10.02.13 - klo:22:28
Kävin tuossa pitämässä hieman quattro-kivaa ja ilman esp:iä, jäi sitten palauttamatta asetus ja kääntyessäni eräässä keskustan 90-asteen risteyksessä huomasin että takapää aikoo tulla etupään viereen ........ kiva ihka elävästi todentaa että tuo esp-nappula todellakin poistaa holhouksen kokonaan. Muutoin kyllä tuo esp on toiminut huomaamattomasti, toki erikoistilanteissa se naksuminen alkaa mutta pienet korjaukset menee huomaamattomasti.

Olen tuossa ihmetellyt autoani talliinperuuttessani että on takapöntöt lepo kun pitävät semmoista pärinää mutta tuolta toiselta saitilta osui silmiini kommentti että pöntöt ovat kosteutta keräävät ja näin talvella herkästi jäätyvät - ja silloin alkaa se 'räpätys'. Toivottavasti ilmentymä poistuu kevääntullessa, vaikka onhan mulla tuohonkin lääke, meinaa toinen alk.p. 30 tkm. ajettu vakkariputkisto hyllyllä ( mustilla ulostuloilla   8)  ) .
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: niksu - 12.02.13 - klo:18:10
ESP off on ihan perus juttu kun kelit on tämmöset ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 30.03.13 - klo:23:29
Vaikka ei kait kilsat vielä täynnä ( mittarissa n. 90 tkm) mutta aika kyllä (?) niin mitähän se nokkaremmin vaihto (vesipumppuineen) maksaa ? Taitaa taas olla toimintatonnin paikka, tällä kertaa vaan ei saa näkyvää aikaiseksi.

Samalla olisi kait hyvä putsata se pahamaineinen öljysihti .....
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: niksu - 08.04.13 - klo:14:35
1.8T:n (BFB) jakopää+öljysihti maksoi vajaat 1100e Vauhtipisteellä kesällä 2010, Audicenterin hinta-arvio oli 1700e samalle hommalle.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 08.04.13 - klo:23:15
Tulinkin jo ennen vastauksesi tuloa kysyneeksi asiaa tuolta Vauhtipisteeltä - n. sama hinta-arvio oli nytkin mutta totesivat että sihtiongelmaa ei tämän 2.0 TFSI:n kanssa ole ilmaantunut ainakaan heidän eteensä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: B8VW - 16.05.13 - klo:10:21
Tänään lähtee yli 8 vuotta ja about 200 000km uskollisesti palvellut B7 pihasta uudelle omistajalle. Eipä tuossa ollut juuri mitään ongelmia matkan varrella, hyvät oli kyydit!
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: msvahn - 01.06.13 - klo:19:03
Vähän käynyt mielessä päivittää tuota meidän kolmosautoa (golf IV) b6/7 avanttiin. Onko nuo etulokarin etuosan maalin hilseilyt tyyppiongelma vai miten ihmeessä kaikissa viidessä katsomassani autossa on ollut sanomista (uusin oli 2006 b7). Toki noilla on kelattu se +-300tkm. Taitaa olla Saksan reissu edessä, jos tuollaisen haluaa. Hintapyynnit täällä ajomääriin nähden ovat poskettomia. Dieseli hakusessa ja 1.9 kone ainut kiinnostava luotettavuutensa takia.

Tuohon koppaan liittyvät vinkit tervetulleita.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tikka - 01.06.13 - klo:19:25
Ei maalin hilseilyä 140tkm aikana ole ainakaan huomannut B7:ssa, joten ei kai tuollainen ainakaan mikään tyyppivika liene? Ehkä on nuo mainitsemasi yksilöt olleet siinä kunnossa kilometrien vuoksi.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: msvahn - 01.06.13 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: Tikka - 01.06.13 - klo:19:25
Ehkä on nuo mainitsemasi yksilöt olleet siinä kunnossa kilometrien vuoksi.

Näin saattaa olla. B8:ssa tuo etulokarin takaosan hilseily on tuttu ilmiö alle 100tkm ajoilla, mutta siihen on syynä sisälokarin suunnitteluvirhe (hankaus). B6 ja B7:ssa näyttää maali irtoavan oudosti lokarin pokkauksesta renkaan etupuolelta, joten ihmetyttää tulisiko siihen kivisuihkua. Vastaavan ikäisissä 3BG passateissa ei korin kanssa useinkaan ongelmia, vaikka olisi ajettu paljonkin. Tätäkin olen vaihtoehtona katsellut, jolloin saisi samalla vähän enemmän kuljetustilaa golf IV/A4 verrattuna.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 25.09.13 - klo:22:32
Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta ........ mitä tulee ponnistuksien hieman erikoisempien vanteitten (http://www.audizine.com/forum/showthread.php/538804-A4-B7-on-Lambo-s-Buildthread) sovittamisen eteen - kiesus   8)  !
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 22.10.13 - klo:16:08
No niinhän siinä kävi että tänään sain koeajettavaksi B7 RS4:n, olipahan mukavan tuntuinen laite, etenkin alusta ja sen tömäkkyys ilman pintakovuutta oli hieno, ja kuten arvata saattaa niin sitä voimaa piisaa mutta ilman parempaa (=kovempaa) ajoa sanosin moottorin olevan enempikin onnistunut keskirekisterin osalta kuin korkeammalta, ihan helkatin hyvä vääntö ihan tonnista lähtien. Autossa oli ne 'lepakkopenkit' ja eivät olleet oikeen mieleeni. Eniten vaikutuin juuri alustasta ja itse ajettavuudesta, varmaan 'läskein' auto jonka ajoa voin sanoa mikroautomaiseksi.

Mutta aikuisten oikeasti maksaminen tuosta autosta melkein 3 x oman autoni arvo ei oikein nappaa, jatketaan vanhalla ......
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 23.10.13 - klo:07:40
LainaaNo niinhän siinä kävi että tänään sain koeajettavaksi B7 RS4:n, olipahan mukavan tuntuinen laite, etenkin alusta ja sen tömäkkyys ilman pintakovuutta oli hieno, ja kuten arvata saattaa niin sitä voimaa piisaa mutta ilman parempaa (=kovempaa) ajoa sanosin moottorin olevan enempikin onnistunut keskirekisterin osalta kuin korkeammalta, ihan helkatin hyvä vääntö ihan tonnista lähtien. Autossa oli ne 'lepakkopenkit' ja eivät olleet oikeen mieleeni. Eniten vaikutuin juuri alustasta ja itse ajettavuudesta, varmaan 'läskein' auto jonka ajoa voin sanoa mikroautomaiseksi.

Yhdyn tuohon alusta-arvioon! Ylirekisteri (5000-8000kierrosta/min) on tuon moottorin kanssa uskomattoman hienoa..mikäli koneen imupuoli ei ole hiilikertymistä tukossa (carbon build up).

Lepakkopenkit ovat todella hienot mutta eivät sovellu kaikille päivittäiseen ajoon ja kuskin penkin sivutuet kuluvat nopeasti nuhruisen näköisiksi.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 23.10.13 - klo:10:16
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.10.13 - klo:07:40
Ylirekisteri (5000-8000kierrosta/min) on tuon moottorin kanssa uskomattoman hienoa....

Näin kokemattomalle tuon alueen parempi tsekki onnistuisi ehkä vain radalla, nopeudet nousevat sellaisiksi jo että kortti on äkäseen jonkun muun taskussa.

Ehkä kiinnostus laitteeseen olisi ollut korkeampi jos tietyt speksit olisivat enempi omaan makuun, toisaalta omassa autossa on kaikki ihan tip top joten ihan vaan vaihtamisen iloksi se ei mene eteenpäin.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 23.10.13 - klo:21:36
LainaaEhkä kiinnostus laitteeseen olisi ollut korkeampi jos tietyt speksit olisivat enempi omaan makuun, toisaalta omassa autossa on kaikki ihan tip top joten ihan vaan vaihtamisen iloksi se ei mene eteenpäin.

Tuollainen RS:n omistaminen vaatii tietenlaista taloudellista sitoutumista siihen eli järkiperustein sellaista ei tule hankittua.

LainaaNäin kokemattomalle tuon alueen parempi tsekki onnistuisi ehkä vain radalla, nopeudet nousevat sellaisiksi jo että kortti on äkäseen jonkun muun taskussa.

Isäni kokeili autoni viikonloppuna ja sekin vaihtoi joka kertaa 5000 kierroksen kohdalla..kehoitin kokeilemaan vaihtamista myöhemmin..niinpä pappa kierrätti 3.vaihteella 8000 saakka:) (vauhtia taisi olla luokkaa 160km)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: heisja - 24.10.13 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.10.13 - klo:07:40
Yhdyn tuohon alusta-arvioon! Ylirekisteri (5000-8000kierrosta/min) on tuon moottorin kanssa uskomattoman hienoa..mikäli koneen imupuoli ei ole hiilikertymistä tukossa (carbon build up).

Lepakkopenkit ovat todella hienot mutta eivät sovellu kaikille päivittäiseen ajoon ja kuskin penkin sivutuet kuluvat nopeasti nuhruisen näköisiksi.

Myös äänet ovat uskomattomat. Kerran lomareissulla satuin kuulemaan kun paikallinen "Carlos" kuritti RS nelkkuaan
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 24.10.13 - klo:21:20
Ihan hypoteettisesti mitkä ovat B7 S4:n ja RS4:n isoimmat erot ? Tuo yksikonsonanttinen on selkeesti 'sopivamman' hintainen.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Skula - 25.10.13 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 24.10.13 - klo:21:20
Ihan hypoteettisesti mitkä ovat B7 S4:n ja RS4:n isoimmat erot ? Tuo yksikonsonanttinen on selkeesti 'sopivamman' hintainen.

Tuolta jotain:

http://www.ehow.com/about_6224517_audi-s4-vs_-rs4.html (http://www.ehow.com/about_6224517_audi-s4-vs_-rs4.html)

Oli yllätys tuo (mahdollinen) vetojuttu.. RS4 60/40 ja S4 50/50... Jos näinikkäästi pitää paikkansa ja tulkitsen oikein..

Itse olen ajanut molemmat.. Selkeääkin selkeämpää on että rahaa jos vähänkin funtsii niin S4 olisi see minun valnta.. Tarjontaakin on enemmän..

Itse koin autot hyvin identtisiksi ajoltaan, tosin S4 oli ehkä "kevyempi ja pehmeämpi" liikkeissään.. Tokikaan en radalle vienyt, enkä veisi.. Käytännön voimasta en lötänyt isoa eroa..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 25.10.13 - klo:18:13
Tuo RS4:en vedon painosuhde mulle olikin jo tuttu, k.o. malli lanseerasi tämän 'uuden' fiitsörin ennen B8:ia.

Kun kyseessä on saman maksimiväännön omaavat vaparit niin tosiaan se käytännön voima lienee aika sama, sitten kun mennään yli 5 tai 6 t rpm. niin se ero alkaa selkiintymään ?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 26.10.13 - klo:16:30
LainaaKun kyseessä on saman maksimiväännön omaavat vaparit niin tosiaan se käytännön voima lienee aika sama, sitten kun mennään yli 5 tai 6 t rpm. niin se ero alkaa selkiintymään ?

Molemmilla ajaneena suosittelen kuitenkin tuota RS4:sta juuri yksilöllisyytensä (leveät lokarit ym.) sekä n. 80 lisähevosen takia.
Käytännössä RS:n koneesta on penkitetty lähes 500Nm eikä 430Nm minkä huomaa myös ajossa.

Se mikä tasaa näiden kahden auton ajotuntumaa moottorin osalta on se, että S4:n 4.2 ei ole FSI kone eikä sen takia kärsi tästä imusarjan hiilikertymäongelmasta (carbon build up). RS4:n alusta on taas eri maata kun siinä on Dynamic Ride Control ja se on kyllä paras alusta mitä minulla on missään autossa ollut. Ã,,änellisesti näissä kahdessa ei juuri eroa ole eli fiilikset on samaa luokkaa molemmissa, paitsi että RS:n 4.2 kone kiertää n. 8250 kier./min saakka.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 27.10.13 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 26.10.13 - klo:16:30
S4:n 4.2 ei ole FSI kone eikä sen takia kärsi tästä imusarjan hiilikertymäongelmasta (carbon build up).

Eli siinä on sitten se 'epäsuora' ruisku ( joka ruuttaa imusarjaan)?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: tapanixxx - 27.10.13 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.10.13 - klo:22:03
Eli siinä on sitten se 'epäsuora' ruisku ( joka ruuttaa imusarjaan)?

http://www.s4-mtm.com/images/RS4V8-StudyGuide.pdf (http://www.s4-mtm.com/images/RS4V8-StudyGuide.pdf)

http://www.6speedonline.com/forums/audi/189614-why-preowned-rs4-so-cheap-2.html (http://www.6speedonline.com/forums/audi/189614-why-preowned-rs4-so-cheap-2.html)

FSI on suoraruiskuteknologia...
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 27.10.13 - klo:23:04
Kuten yllä kirjoitin: B6/B7 S4 4.2 ei ole FSI kone ja RS4 B7 4.2 on FSI kone
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 27.10.13 - klo:23:04
tuplaviesti (poistin toiston)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 28.10.13 - klo:09:12
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.10.13 - klo:23:04
Kuten yllä kirjoitin: B6/B7 S4 4.2 ei ole FSI kone ja RS4 B7 4.2 on FSI kone

Tuo meni kyllä jo jakeluun  :) , viimeisessä kysymyksessä kysyinkin tarkentavan kysymyksen liittyen tuohon S4:n koneeseen.

S4:n ruisku on alike 1.8 T:n ruisku ?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 28.10.13 - klo:20:01
LainaaS4:n ruisku on alike 1.8 T:n ruisku ?

1.8T:sta taitaa olla aika monenlaista versiota vuosien varrella mutta valitettavasti minä en osaa tuohon
kysymykseen vastata suoralta kädeltä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 17.01.14 - klo:16:50
Ihmeiden ajat eivät ole ohi!

Sain tänään puhelun, että haluaisivat Audi Centerissä vaihtaa autooni uudet pumppusuuttimet  :o Kysyin kaverilta, että millon kampanja on alkanu ni kuulemma 16.1.2013. Omaan korvaan kuulostaa aika myöhäseltä ajankohdalta kun taitaa toi suutinongelma olla useita vuosia tiedossa ollut ja varmaan aika moniin autoihin kaikki jo vaihdettukin.

Omasta mielestä huvittavaa tässä on se, että kottero jäi tienvarteen joulukuussa 2012, eli juuri ennen kampanjaa, ja sillon vaihdettiin 2. sylinterin pumppusuutin ja suutinten johtosarja. Kysyin tuolloin, että mitä jos vaihdetaan kaikki suuttimet? Kuulemma muut suuttimet tarkistettiin ja niissä ei ollut vikaa ja jos haluun että ne vaihdetaan niin joudun ne ite maksamaan.

Saa nähdä, että tuleeko nyt kaikki suuttimet uudet vai pelkästään 1, 3 ja 4 sylintereihin.

Moottori on 2.0 TDI 125kW ja moottorikoodi BRD.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: tyko - 23.01.14 - klo:11:39
Hittolainen, kun tämä Rob-s:n RS4 herättää minussa mieletöntä autokuumetta. Nyt olisi Nettiautossa parikin RS4 pitkäkattoa myynnissä. Tiedä sitten onko noiden hinnat miten kohdallaan (~50 kâ,¬) mutta itselle tuo Avant on koiran omistajana ehdoton edellytys, ettei sedania voi edes haaveilla, vaikka omaan silmään Sedan on ulkoisesti onnistuneempi muotoilultaan kuin Avant. Tosin toinen näistä tällä hetkellä myynnissä olevista Avanteista (M.Sipilä) on noilla kuppipenkeillä, jota en ole vielä koeistunut, mutta veikkaan, että voi olla näillä kilometreillä ja 100 kg ruholle turhan kovat?

Samalla kun suunnittelen koeajolle ajankohtaa, yritän takoa päähäni järkeä, ettei tuollaista kannata käyttöaitoksi (25 tkm/vuosi) edes haaveilla. B7 S4 olisikin järjellisempi semminkin kun niitä saa automaattina, josta tykkään kuin hullu puurosta, erityisesti käyttöautossa kun paljon taajamissa tulee pyörittyä, mutta RS erottuu edukseen huomattavasti sekä ulkoisesti, että luonteeltaan ässästä.

Paljonko Rob-s:llä tulee kilometrejä tuolla RS:llä vuoteen ja millaista ajoa? Millaisia käyttökokemuksia tuosta on sinulle kertynyt? Onko noissa jotain lisävarustetta, jota kannattaa ehdottomasti välttää tai vaatia?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 28.01.14 - klo:20:17
LainaaPaljonko Rob-s:llä tulee kilometrejä tuolla RS:llä vuoteen ja millaista ajoa? Millaisia käyttökokemuksia tuosta on sinulle kertynyt? Onko noissa jotain lisävarustetta, jota kannattaa ehdottomasti välttää tai vaatia?

Itsellä tuo RS4 on tosiaankin käyttöautona lähinnä Kehä 1-2-3 ajossa. Keskikulutus on moottorin tilavuuteen ja kokoon nähden melko ok eli 12-13L/100km ja koti-työpaikka ajossa 11-12L/100km. Parhaimillaan "ainoastaan" 10L/100km.
Vuosisuorite on noin 10-15tkm mutta käytän myös meidän toista autoa (BMW X3).

Pitkään pohdin onko hankinnassa mitään järkeä jne mutta olen kyllä NIIN TYYTYVÃ,,INEN kun ostin tällaisen tunnepohjaisen auton!
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 28.01.14 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Skula - 25.10.13 - klo:15:39

Oli yllätys tuo (mahdollinen) vetojuttu.. RS4 60/40 ja S4 50/50... Jos näinikkäästi pitää paikkansa ja tulkitsen oikein..


Audifinns:in puolelta sai informaatiota että myös B7 S4 on v.2007 mallisena varustettu tuolla 40:60 vedon painosuhteella.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: tyko - 04.03.14 - klo:16:47
Paljonko huoltoväli RS4 b7:ssa? Kyselyssä sellainen 100-150 tkm ajettu, niin onko jotain isompaa huoltoa odotettavissa? Nokkaketjuhan noissa oli. Jarruosat tietty normaalia isommat sekä kalliimmat ja kulutustavaraa nekin. Öljytilavuus tietysti suurempi kuin tavan autossa mutta samaa tavaraa se kai syö kuin muutkin. Tulppia myös pari enemmän kuin nykyisessä.
Yritän perustella itselleni ko. kulkineen omistamisen järjellisyyttä.  ;D
Carbon built up on tiedossa, onko tällaisen putsauskäsittelyn teettämisen hinnasta kokemusta?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: vaggina - 07.03.14 - klo:13:14
Hei, Olisi kysymys diesel moottoreista. Eli olen ostamassa AVF-moottorilla olevan b6 tai b7 BKE-moottorilla. Kovinkaan paljoa ei tietoa löydy tuosta BKE-moottorista.

- Kuinka kestävä tuo 1.9TDI BKE on verrattuna AFV.

- Mitä eroja moottorien luonteessa on?

- Kestääkö lastutuksen hyvin?

Kiitos. :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Bdh - 08.03.14 - klo:21:17
Kesävanteet hakusessa ja kysymys kuuluu, että meneekö alla oleva setti A4 B7 Avant Quattron alle:

Vanteet: Inter action B9
etu 8x18 et 45
taka 9x18 et 38

Renkaat: 225/40 18

Ja onko tuo kumi liian kapee? Muutamaa vannetta eteen testannut, ja kaikissa ottanut vanne jarrusatulaan kiinni, liekkö tolla vanteella tulee samaa ongelmaa?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 10.03.14 - klo:03:41
Lainaus käyttäjältä: Bdh - 08.03.14 - klo:21:17
Kesävanteet hakusessa ja kysymys kuuluu, että meneekö alla oleva setti A4 B7 Avant Quattron alle:

Vanteet: Inter action B9
etu 8x18 et 45
taka 9x18 et 38

Renkaat: 225/40 18

Ja onko tuo kumi liian kapee? Muutamaa vannetta eteen testannut, ja kaikissa ottanut vanne jarrusatulaan kiinni, liekkö tolla vanteella tulee samaa ongelmaa?

Jos nyt ymmärsin oikein niin ensimmäisenä herää kysymys että mitkä jarrut autossa on jos 18" vanteet ottaa satulaan kiinni?  :o Joku S tai RS? Omassa on meinaan suurimmat ns. tavalliset jarrut edessä ja 16" alumiiniset talvipyörät mahtuu just pyörimään ilman, että ottaa satulaan kiinni.

Enivei.. Omassa S-line alustallisessa oli tehtaan jäljiltä 235/45-17 kesäpyörät joissa ET45 ja vanteen leveys oli muistaakseni 7,5". Nyt on 235/35-19 joissa ET35 ja vanteen leveys 8,5". Käytännössähän noissa mun seteissä on kumin ulkomitat täysin samat ja 19" paketti tulee vaan 10mm ulommas kun alkuperänen ja mahtuu hyvin pyörimään eikä ota kaariin tai lokareihin kiinni missään vaihessa.

Kun pelkästään noita sun vanteita ajattelee niin itelle tulee ensimmäisenä mieleen, että ne ottais sisäreunasta kiinni joustintukeen tms. Etuvanteiden sisäreuna tulee sulla pikasen laskutoimituksen mukaan 3,75mm sisemmäksi (riippuu tietysti vähän vateen muodostakin) kun mulla. Muistikuvan mukaan sinne kyllä sormet mahtuu väliin omassa eli toi ei liene ongelma.

Takavanne sen sijaan mietityttää vähän enemmän kun eroa mun vanteisiin on se 9,25mm sisäreunan "syvyydessä". Toisaalta en kyllä muista miten tiukka se takapäästä oli noilla vanteilla, voin kattoa vähän tarkemmin jos/kun ensi sunnuntaina käyn kesärenkaat ruuvaamassa alle.

Kumin kapeuteen en osaa muuta sano kun, että omassa 19" setissä kumin reuna ja vanteen reuna on käytännössä ihan samassa tasossa (jos ihan tarkkoja ollaan niin vanteen reuna on varmaan joku 1mm ulompana). Tästä johtopäätöksenä 225 rengas kuulostaa omaan korvaan vähän turhan kapeelta 9" leveelle vanteelle. Tietysti jos ite tykkäät niin mikäs siinä. Siitä en osaa sanoa, että suostuuko rengasäijä kasaamaan tollasta yhdistelmää :D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Bdh - 10.03.14 - klo:08:58
Kiitti vastauksesta.

Tarkoitin siis ET:n puolesta ottaa jarrusatulaan kiinni, tulee noissa sen verran ulos. Noiden nykyisten Ronal:eitten muoto on sellainen (ET45), että mahtuu hyvin pyörimään mutta noissa B9:ssä tulee vanteen keskiosa luultavasti vähän sisemmäksi.

Mutta näyttäisi, että nuo menee ihan hyvin, mahdollisesti joutuu spacerin laittaa eteen. Tuo kumin kapeus tosiaan vähän arveluttaa, nämä siis valmis paketti, jossa nuo kumit jo päällä. Mutta makuasioitahan nämä vähän on.  :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 10.03.14 - klo:09:29
Lainaus käyttäjältä: Bdh - 08.03.14 - klo:21:17

Vanteet: Inter action B9
etu 8x18 et 45
taka 9x18 et 38

Renkaat: 225/40 18

Ja onko tuo kumi liian kapee?

Mikä saa sinut ajattelemaan että rengas on liian kapea ?

Jos kerran vannesetti on ns. alive niin pyydäppä kuva niistä leviämmistä vanteista ja se ihmettely on sitten siinä ?

Itselläni on 205/50-rengas 8" vanteen päällä ja on juuri sopivan venyn omaava, tuo mainitsemasi rengas 9" vanteella on n. sama asia, toki tuo niukempi profiili tekee siitä hieman 'tiukemman' paketin.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: palehti - 10.03.14 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: Bdh - 08.03.14 - klo:21:17
Kesävanteet hakusessa ja kysymys kuuluu, että meneekö alla oleva setti A4 B7 Avant Quattron alle:

Vanteet: Inter action B9
etu 8x18 et 45
taka 9x18 et 38

Renkaat: 225/40 18

Ja onko tuo kumi liian kapee? Muutamaa vannetta eteen testannut, ja kaikissa ottanut vanne jarrusatulaan kiinni, liekkö tolla vanteella tulee samaa ongelmaa?
Vanteen kiinni ottaminen selviää vaan testaamalla, jos on noin erikoinen tilanne (tavallisessa autossa), että ottaa kiinni.
Ton-1 nyt yrittää kaupata aina kaikille 155 leveitä renkaita, mutta mielestäni autoosi ja vanteisiisi passelit kumit ovat 235/40. Ne istuvat hyvin molemmille vanteille ja suojaavatkin vähän (hyvin vähän, mutta paremmin kuin 225) takavannetta.
Etuvanteiden et on aika nuhainen autoosi, mutta sen varmasti tiesitkin. Ehkäpä joku 15mm spaceri ympäri auton voisi olla kova sana...jos/kun ulkonäkö kiinnostaa. Tosin silloin autosi pitää olla myös oikealla korkeudellakin, tai lopputulos on aivan hassu.

edit. Jos vanteet ovat vasta hakusessa, niin laita 9" vanne ympäri auton  8)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Bdh - 10.03.14 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.03.14 - klo:09:29
Mikä saa sinut ajattelemaan että rengas on liian kapea ?

Jos kerran vannesetti on ns. alive niin pyydäppä kuva niistä leviämmistä vanteista ja se ihmettely on sitten siinä ?

Itselläni on 205/50-rengas 8" vanteen päällä ja on juuri sopivan venyn omaava, tuo mainitsemasi rengas 9" vanteella on n. sama asia, toki tuo niukempi profiili tekee siitä hieman 'tiukemman' paketin.

Oli ehkä vähän huono kysymys tuo kumin kapeus, koska kuten sanottu, makuasioitahan nuo tiettyyn pisteeseen asti on. Kuvaa odottelen, niin tietää onko liian veny omaan makuun.

Jos noista kauppoihin päästään, niin pitää sovittaa alle ja hankkia sitten sopivat spacerit jos ja kun tarvetta ilmenee.

Palehti, ovat siis jo valmis paketti.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 10.03.14 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: palehti - 10.03.14 - klo:11:23
Vanteen kiinni ottaminen selviää vaan testaamalla, jos on noin erikoinen tilanne (tavallisessa autossa), että ottaa kiinni.
Ton-1 nyt yrittää kaupata aina kaikille 155 leveitä renkaita, mutta mielestäni autoosi ja vanteisiisi passelit kumit ovat 235/40. Ne istuvat hyvin molemmille vanteille ja suojaavatkin vähän (hyvin vähän, mutta paremmin kuin 225) takavannetta.
Etuvanteiden et on aika nuhainen autoosi, mutta sen varmasti tiesitkin. Ehkäpä joku 15mm spaceri ympäri auton voisi olla kova sana...jos/kun ulkonäkö kiinnostaa. Tosin silloin autosi pitää olla myös oikealla korkeudellakin, tai lopputulos on aivan hassu.

edit. Jos vanteet ovat vasta hakusessa, niin laita 9" vanne ympäri auton  8)

Komppaan kanssa tota, että autoon sopiva on 235/40-18 kun siinä käytännössä kumin ulkomitat on samat kun 235/35-19 ja 235/45-17 seteissä. Jälkimmäinen kun on ollut omassa autossa ihan tehtaan jäljiltä alla ET45 vanteilla niin ajettavuuskin on kohallaan, ei vetele hirveesti urissa ja mahtuu oikeasti pyörimään kuormasta ja ratin kääntämisestä riippumatta. Voisin ehkä puoliks hatusta vedettynä heittää, että tosta tehdas setistä voi poiketa välillä ET50 - ET30 jos oletetaan että vanteen reunat pysyy kumin kanssa samassa tasossa tai sisempänä. Edessä rupee ahistamaan sisäreunasta kun ottaa joustintukeen kiinni kun taas takana ahistaa ulkoreunasta kun ottaa lokarin kaareen kiinni (ainakin kevyesti madalletussa).
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 12.05.14 - klo:09:13
Jahas, 116 tkm mittarissa ja tais tulla ensimmäinen vika. Jarrut ravistaa kevyesti jarruttaessa. Voimakkaammin jarruttassa normaali tuntuma.

Katsastusmiehen mielestä levyt ja palat kunnossa, mutta kai ne levyt kierot on, kun ravistaa?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Arte - 12.05.14 - klo:09:56
Mulla oli B8:ssa sama ravistus jarruttaessa, ~25tkm ajettuna. Levyt oli menny normiajossa kieroiks. Vaihdon jälkeen ongelma poistui.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 12.05.14 - klo:10:04
Juu, pitää vaihdattaa levyt ja palat jossain vaiheessa. Vaikka tuo onkin enemmän sellainen mukaavuusongelma, kuten nykymallien ohjaus. :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tony.N - 07.06.14 - klo:23:14
Mitenkähän noi a-pilarin muovit käyttäytyy kolaritilanteessa? Ajatuksena asentaa diskantit pilariin podien avulla,ja alkoi katsastusinssin mielipide asiasta mietityttämään.
Alkuperäiset paikat on niin pienet ja lähellä kuuntelijaa että luulen stereokuvan jäävän aika latteaksi,myös diskantit ovat sen verran kookkaat ettei ne sinne mahdu ilman rankkaa sahausta.
Peilikolmio voisi olla yksi vaihtoehto mutta lähinnä etsin mahdollisuuksia diskantin asentamiseksi pilariin. Tähtään autolla sq kilpailuun joten mielelläni en tekisi kompromisseja.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 10.06.14 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: tyko - 23.01.14 - klo:11:39
Tosin toinen näistä tällä hetkellä myynnissä olevista Avanteista (M.Sipilä) on noilla kuppipenkeillä.

Piipahdin eilen tuolla ohimennen, k.o. auto oli taas liikkeen lattialla (109 tkm. ajettuna).
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 14.08.14 - klo:10:21
Talvella päivittämäni talvirengassetti pelitti kaikissa nopeuksissa ( kokeiltu 150 km/h asti) vapinoitta, viime syksystä alkoivat kesäpyöräni kettuilemaan ....... keväällä olin ihmettelemässä niitä ihan yhden foorumin kaverin luona, niissä oli hieman painoheittoakin mutta vaikka nekin korjattiin niin vapina jäi vaivaamaan ........ nyt kisareissun lähestyessä ( yli 110 km/h. ajelu on perseestä) ajattelin että paskat tehdään se alumiiniteippiohjuri-keissi ....... jokaiseen napaan 2 kierrosta teippiä ( sikatarkasti eli 1 + 1 ja katko eri kohtiin) ....... ja koeajo ........ ja kyllä perkele ne vapinat häipy !

Eli joudun syömään sanani - kartiopulttien keskitys ei ole SE joka keskittäisi vanteet kohdalleen.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 17.08.14 - klo:23:04
LainaaEli joudun syömään sanani - kartiopulttien keskitys ei ole SE joka keskittäisi vanteet kohdalleen.

Näin on! 0,1 mm väljyys (tai klappi) navassa voi VAGgineessa aiheuttaa tärinöitä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Ton-1 - 18.08.14 - klo:08:50
Ja kun tuo välys omassani oli 4 x alumiiniteipin kokoinen niin olihan sitä oikein ja olan takaa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: wiba - 28.10.14 - klo:10:58
Saako B7 koriin koodattua 0-asentoon myös takavalot päälle? Nyt palaa pelkät "päiväajovalot". Auto on bi-xenoneilla.
Löytyykö BA15s polttimoita jotka olisivat oikeasti valkoisempia kuin perus hehkulangat? Ledit ei tässä vaiheessa kiinnosta.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 28.10.14 - klo:11:03
Saa koodattua. Omassa kanssa Bi-xenonit ja 0-asennossa palaa edessä DRL ja normi takavalot. Koodailut on VV-auton jäljiltä niin en osaa suoraan sanoo miten hoituu VCDS:llä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: wiba - 28.10.14 - klo:12:02
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.10.14 - klo:11:03
Saa koodattua. Omassa kanssa Bi-xenonit ja 0-asennossa palaa edessä DRL ja normi takavalot. Koodailut on VV-auton jäljiltä niin en osaa suoraan sanoo miten hoituu VCDS:llä.

Jeps, pitää loppuviikosta ottaa kaapeli lainaan ja rueta ihmettelemään.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: rob-s - 29.10.14 - klo:08:12
LainaaSaako B7 koriin koodattua 0-asentoon myös takavalot päälle? Nyt palaa pelkät "päiväajovalot". Auto on bi-xenoneilla.
Löytyykö BA15s polttimoita jotka olisivat oikeasti valkoisempia kuin perus hehkulangat? Ledit ei tässä vaiheessa kiinnosta.

VCDS:llä saa koodattua nuo takavalot päälle.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: wiba - 29.10.14 - klo:08:50
Takavalot eilen koodattu ja samalla vaihdettu ajotietokoneen kieli lontooksi.
Seuraavaksi pitäisi sisätilan valot vaihtaa ledeiksi. Autossa taitaa olla ns. ambiente valaistus katossa, mutta ovien reunoissa olevat valopaikat eivät toimi. Eilen pimeässä niitä ihmettelin, että pitäisikö niiden syttyä vai ei. Myöskään hanskalokerossa ei ole valoa, mutta keskikyynernojassa on valo. Muistaako kukaan millaisia ledejä tuonne kattoon, konttiin ja kyynernojaan menee?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Masina - 08.11.14 - klo:00:44
Hei vain.

Olisi tarkotus vaihtaa kellertävät etuvalojen halogeenipolttimot ns. Xenonlookiksi. Onko porukalla kokemuksia toimivista poltinmalleista? Parkkivalot tekisi mieli vaihtaa leditekniikkaan,mutta taitaa katsastusmies olla eri mieltä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: hallikainen - 08.11.14 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: Masina - 08.11.14 - klo:00:44
Hei vain.

Olisi tarkotus vaihtaa kellertävät etuvalojen halogeenipolttimot ns. Xenonlookiksi. Onko porukalla kokemuksia toimivista poltinmalleista? Parkkivalot tekisi mieli vaihtaa leditekniikkaan,mutta taitaa katsastusmies olla eri mieltä.

Itsellä ei edellisen auton kanssa katsastusmies sanonu mitään ledien kanssa. Kunhan on valkoiset eikä anna vikakoodia. Itsellä kans työnalla vaitaa päiväajovalot ledeiksi ja parkit mutta kun niitä lisävastuksia täytyy lisäillä kun en ala kattelemaan mitään herjoja näytössä :s
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Masina - 08.11.14 - klo:20:32
Pitääpi koittaa,jos menis läpi. Joo,paras ois semmonen plug and play ratkasu,ettei tarvis alkaa leikkii sähkömiestä.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Masina - 23.11.14 - klo:10:57
Eikös noissa olleet lyhyissä H7 pitkissä H1?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: makelja - 24.11.14 - klo:08:13
Molemmissa on H7:t. Ainakin minulla kun vaihdoin. Autoni on saksantuonti, mutta en usko että on erilailla suomiautoissakaan.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 21.08.16 - klo:13:29
Vähän uppia vanhaan aiheeseen uuden aiheen aloituksella.

Onko kukaan B7n omistaja kokeillut muuntaa 1.8T BFB -konetta flexifueliksi konversiokitillä? Esim. tällaisellä eFlexifuel-muutossarjalla (https://www.eflexfuel.fi/info).

Millaisia kokemuksia on tullut? Muuttuiko tehot ja kulutus minkä verran, riittikö vakiosuuttimet?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 15.11.16 - klo:17:36
Uusi tulokas, A4 B7 Avant Quattro S-line herjaa palanutta polttimoa takajarru- ja peruutusvalojen osalta, vaikka kaikki pelittää kuten kuuluukin. Ideoita/kokemusta mistä voisi johtua ja miten voi fiksata, kiitos?

Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 15.11.16 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 15.11.16 - klo:17:36
Uusi tulokas, A4 B7 Avant Quattro S-line herjaa palanutta polttimoa takajarru- ja peruutusvalojen osalta, vaikka kaikki pelittää kuten kuuluukin. Ideoita/kokemusta mistä voisi johtua ja miten voi fiksata, kiitos?

Onko herjannu ostohetkestä lähtien? Jos on niin itse alottaisin tarkastamalla ettei edellinen omistaja ole laittanut sinne LED polttimoita. B7 on kuulemma erittäin ronkeli LED polttimoille jos auto on diesel koneella tai siinä on xenon valot. Ei auta vaikka polttimot olisi CAN-väylä sopivia, herjaukset poistavia versioita.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 17.11.16 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 15.11.16 - klo:18:57
Onko herjannu ostohetkestä lähtien? Jos on niin itse alottaisin tarkastamalla ettei edellinen omistaja ole laittanut sinne LED polttimoita. B7 on kuulemma erittäin ronkeli LED polttimoille jos auto on diesel koneella tai siinä on xenon valot. Ei auta vaikka polttimot olisi CAN-väylä sopivia, herjaukset poistavia versioita.

Ei ollut ledejä, mutta homma ratkesi onneksi. Polttomot olivat tosiaan kaikki ehjät, mutta valojen pohjalle (missä polttimot ovat kiinni) tulevien johtojen liittimestä oli maajohto kärvähtänyt sekä johtojen että pohjan puolelta. Uusi pohja ja liitin marmorilta, ja vähän johtotöitä, nyt rokkaa taas!
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 23.12.16 - klo:20:26
Lisää pohdintaa uuden harrasteen parissa:

B7 Avant S-line keulii, on takana kuormaa tai ei. Käytännössä edessä kaarien ja renkaan välissä on pari-kolme senttiä, takana rengas on aikalailla tasassa lokakaaren kanssa. Onko tuo ominaista tuolle alustalle, vai ovatko kenties takapään iskarit vaihdon tarpeessa? Onko joku madaltanut keulan onnistuneesti takapään tasalle esim madalluslautasilla?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 23.12.16 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 23.12.16 - klo:20:26
Lisää pohdintaa uuden harrasteen parissa:

B7 Avant S-line keulii, on takana kuormaa tai ei. Käytännössä edessä kaarien ja renkaan välissä on pari-kolme senttiä, takana rengas on aikalailla tasassa lokakaaren kanssa. Onko tuo ominaista tuolle alustalle, vai ovatko kenties takapään iskarit vaihdon tarpeessa? Onko joku madaltanut keulan onnistuneesti takapään tasalle esim madalluslautasilla?

Mulla sama homma. On ihan ominaisuu että näyttää keulivan. Etupyörän kaaret taitaa olla pikkasen isommat kun takapyörien ja kun on madallettu s-line alusta niin jotenkin omaan silmään kanssa näyttää siltä että perä menis maassa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 24.12.16 - klo:11:46
Enpä kaarien eroon olekaan aiemmin kiinnittänyt huomiota, pitääpä ihan mitata mielenkiinnosta.

Audiclubin (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61268&page=2) sivuilta löytyi pohdintaa madaltavista jousilautasista. Ainakin kuvien perusteella kärryn oli niillä saanut mukavasti balanssiin. Nyt kun vielä löytyisi tuollaiset jostain edullisesti - liekö paha homma asentaa?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 24.12.16 - klo:13:36
Onko kyseessä S-line alusta vai Sport Editionissa ollut tavallinen madallettu urheilualusta? Ainakin tuo tavallinen urheilualusta on ollut uudesta asti sellainen, että keula on vähän koholla.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 24.12.16 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 23.12.16 - klo:20:26B7 Avant S-line keulii, on takana kuormaa tai ei.

Eikös S-line -paketin mukana tule vakiona myös S-line -alusta? Ainakin perä on sen verran alhaalla, että veikkaisin isommasta madalluksesta olevan kyse kuin 20mm.

Voisin huomenna valoisaan aikaan ehtiä nappaamaan kuvan pohdintoja konkretisoimaan.

EDIT:
Lisätään tähän vielä, että voiko MAF-, N75- tai bypass-vika aiheuttaa tehottomuutta? Auto antoi MAFista vikakoodin (P0102), joka poistui MAFin putsaamalla. Samalla vaihdoin ilmanputsarin, mutta jotenkin tuo tuntuu edelleen tehottomalta verratuna edelliseen 140hv Golfiin tai isäukon 150hv Vectraan? Turbovuotoa ei ole tutkittu, mutta ainakaan läpipuhaltavaa ääntä ei kuulu. Ahdot vaihtelee välillä 0,00 - 0,63bar VCDS:n mukaan.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: K70 - 25.12.16 - klo:14:23
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 24.12.16 - klo:17:03
Eikös S-line -paketin mukana tule vakiona myös S-line -alusta?
Kyllä, mutta sen lisäksi on näitä Sport Edition varusteisia autoja, joissa on ainoastaan S-line ulkopaketti, eikä muita S-line osia.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 01.01.17 - klo:16:36
(https://www.dropbox.com/s/0m00hby9tbhhjyv/DSC_0513.JPG?dl=1)
(https://www.dropbox.com/s/xcr6g6gmqw7jwea/DSC_0514.JPG?dl=1)
(https://www.dropbox.com/s/lryrlk5ubulilgf/DSC_0515.JPG?dl=1)

Siinä sitä keulintaa. Mittaamaan en vielä ehtinyt, mutta kun tarkemmin on noita kaaria tarkkaillut, niin tosiaan taitaa edessä olla vain isommat.

Jousilautasilla tuon varmaan saisi tasapainoon, mutta kun peräkin ui jo aika matalalla, niin alkaakohan 18x8 ET40 kesävanteet raapia jos keulan laskee samalle tasolle?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 18.01.17 - klo:00:18
Jatkan monologia:

Asennettiin autoon xenoneja, mutta ongelmaksi nousi xenonien ohjainlaitteen kytkeminen sulakerasiaan. Ohjainlaite tulisi kytkeä sulakkeeseen S10, jonka takana on :

S10 - Fuse in relay plate fuse holder 5 A - Terminal 15

E102 - Headlight range control regulator
J431 - Headlight range control, control unit
J668 - Power output module for right headlight
V48 - Left headlight range control motor
V49 - Right headlight range control motor

Käytännössä sulakkeelle tulee jo kaksi johtoa = paikat täynnä. Voiko ohjainlaitteen piuhan kytkeä jommankumman tilalle ja jos voi, niin kumman? Muita vaihtoehtoja?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Tos® - 18.01.17 - klo:12:24
Mittaa yleismittarilla tuleeko ko. sulakkeelle virta aina, vai silloin kun virta-avainta on käännetty...
Sitten vain tutkimaan sopiva tyhjä paikka.
Huoltokirjaan tietysti merkintä missä sulake on  :)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 01.02.17 - klo:19:30
Kerrotaanpa tänne miten homma ratkesi jos sattuu olemaan avuksi jollekin.

Eli ohjeen mukaan ohjainlaite tuli liittää sulakepaikkaan S10 (Terminal 15), mistä löytyy 5A sulake. Sulakkeelle tulee kahdeksi johdoksi haarautuva musta-harmaa piuha (jos oikein muistan), joka halogeenien valaistessa keulalla antaa virran korkeudensäädön moottorille. Piuha jää vaille virkaa kun halogenit vaihdetaan pois, joten vapautuneelle paikalle voi liittää xenonien ohjainlaitteen johdon.

Todettu toimivan, ilman vikakoodeja.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 06.03.17 - klo:12:15
Onko joku joskus saanut mahdutettua 180cm jääkaapin B7 avantiin? Vai pitääkö alkaa pakua vuokraamaan?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: icemii - 06.03.17 - klo:14:07
Hiinä ja hiinä meneekö tuon kokoinen jääkaappi, veikkaan että korkeus kanittaa ja joutuisi ajamaan todellä edestä. Onko kellään tietoa pystyykö VCDS:llä tai muuten muuttamaan että ilmastoinnin lämpösäätö muuttaa samalla kummankin puolen arvoja
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 06.03.17 - klo:14:16
Lainaus käyttäjältä: icemii - 06.03.17 - klo:14:07
Onko kellään tietoa pystyykö VCDS:llä tai muuten muuttamaan että ilmastoinnin lämpösäätö muuttaa samalla kummankin puolen arvoja

Pidä ilmastointipaneelin kuskin puoleista AUTO nappia painettuna muutama sekuntti niin molemmat puolet tottelee kuskin + ja - nappeja. "Normaali" toiminta palautuu kun kerran säädät toisen puolen lämpötilaa apukuskin napeista. Mielestäni vähän hölmösti piilotettu toi ominaisuus, saisi olla sille nappi erikseen kuten muissa autoissa..
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: icemii - 06.03.17 - klo:14:32
Okei :) onkin jännästi piilotettu kyllä, enkä muista lukeekohan ohjekirjassakaan tuosta
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 05.04.17 - klo:19:12
Mistäs päin konetta lähtee polttoaineen paluulinja/-letku?
Kyseessä siis 1.8T BFB-motti.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 07.06.17 - klo:14:58
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 05.04.17 - klo:19:12
Mistäs päin konetta lähtee polttoaineen paluulinja/-letku?
Kyseessä siis 1.8T BFB-motti.

Noniin, päivitetäänpä jos sattuu jonkun toisenkin kysymykseen vastaamaan, että ko. motissa ei ole paluulinjaa  ;D
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 08.08.17 - klo:22:23
Kuskin puoleisen ajovalon linssi pitäisi vaihtaa. Marmorille ei viitsisi suoraan kävellä, joten onko jollain tiedossa osanumeroa tai (netti)liikettä/paikkaa, josta voisi löytyä?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 10.12.17 - klo:20:31
Jälleen itselleni vastaten:

Halvimmaksi vaihtoehdoksi osoittautui tilata Autodocilta Saksasta halvin mahdollinen tarvike-halogeeniumpio, josta lasi irti ja SikaLastomerilla xenon-umpioon vanhan lasin tilalle. Hintaa hommalle tuli kaikkineen noin 80 euroa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: eepeli2 - 18.02.18 - klo:13:22
Hankinnassa B7, mutta monessa nettiauton autoissa on tuo Audin sportti-alusta (1BE) ja se mietityttää. Lähinnä mataluuden osalta? Jääkö mökkireissut tekemättä ja talvikeleillä auto jää parkkipaikalle? Mitähän maavara on esim. verrattuna valmiiksi matalaan Volvon V50?  Onko kokemuksia?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 23.02.18 - klo:22:51
Itselläni on S-Line alusta, jota on edestä vielä laskettu ~15mm jousilautasilla, eikä toistaiseksi ole ollut ongelmaa päästä sinne minne on tarvinnut. Toki talvella pohjapanssari piirtää latu-uraa auton jälkiin jos nilkkoihin asti on lunta satanut ja mökkiteillä kasvillisuus rapsuttaa pohjia, mutta mitään vahinkoon asti johtanutta ei ole tapahtunut. Ja Quattron kanssa saa jo vähän tehdä töitä jos jumiin haluaa joutua  ;)
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: eepeli2 - 06.03.18 - klo:12:36
Minkäslaisia kokemuksia noista puolien rikkoitumisesta on tällä hetkellä? Ovatko korjautuneet kestävimpien uusien puolien vaihdon myötä vai onko pelko persiissä koko ajan, että koska hajoo? Kestävätkö nuo tyyliin 100tkm vai pitääkö niitä vaihtaa jatkuvasti.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Stresside - 15.03.18 - klo:22:12
Sytytyspuolia jos meinaat, niin aina yks varuiksi takakontissa  ;)

Omalla B7:lla ajettu 198 tkm ja kaksi puolaa mennyt,  joten ei niitä nyt viikottain mene.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Enhancer - 16.03.18 - klo:08:45
Eiköhän tuo ole aika perusasioita, käytetyn auton kun ostaa eikä huoltohistoriasta voi olla varma, että tehdään autolle kattava huolto millä lähdetään liikkeelle? Merkkihuollon leimakirja ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki kulutusosat olisi asianmukaisesti vaihdettu. LongLlfessa kun tehdään paljon asioita vain absoluuttisen tarpeen mukaan.

Puolat ei Boschin tuotteina esim. topautoosat.fi maksa niin paljoa, etteikö kaikki 4kpl + tulpat voisi uuteen autoon vaihtaa heti omistajuuden alkumetreillä. Ei tarvitse sitten miettiä onko kunnossa vai ei.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: MaraKaikkonen - 04.04.18 - klo:13:04
Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 18.02.18 - klo:13:22
Hankinnassa B7, mutta monessa nettiauton autoissa on tuo Audin sportti-alusta (1BE) ja se mietityttää. Lähinnä mataluuden osalta? Jääkö mökkireissut tekemättä ja talvikeleillä auto jää parkkipaikalle? Mitähän maavara on esim. verrattuna valmiiksi matalaan Volvon V50?  Onko kokemuksia?

Riippuu tietenkin mökkitiestä ja sitä kuinka pohjaa sääliin. Itsellä ollu vastaavanlainen auto ja mökille kyllä aina pääsi. Jos oikein muista niin ei siinä paljoa eroa ole V50:seen. Jos muuten hyvä auto niin osta pois. Ei se vielä liian matala ole.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: eepeli2 - 06.04.18 - klo:15:08
Mitenkäs on pintakovuuden laita tuossa audin omassa sportalustassa?
Otsikko: manuaalivaihteistosta
Kirjoitti: eepeli2 - 20.06.18 - klo:09:22
Kysymys etuveto manuaalivaihteistosta 1.8t B7: onko normaalia, että 1-vaihteella ajettaessa moottori/vaihteisto on selkeästi äänekäs verratuna muihin vaihteisiin?  Ã,,äni voimistuu mitä nopeammin ajaa. Ã,,äni on sellainen, kuin jokin ratas tai joku pyörii... Lisäksi ykköselle vaihtaessa vaihdekeppi on aika jämäkkä, että se pitää sinne oikein laittaa. Mutta ei missään nimessä mistään runnomisesta puhuta. Pitäiskö vaihteistoöljyt vaihtaa vai onko kaikki vain normaalia toimintaa ko. autolle?

Muilla vaihteilla ei mitään ongelmia, tosin pakki on jäykkä laittaa päälle, mutta ei muuta.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: Marko7777 - 26.06.18 - klo:10:21
Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 18.02.18 - klo:13:22
Hankinnassa B7, mutta monessa nettiauton autoissa on tuo Audin sportti-alusta (1BE) ja se mietityttää. Lähinnä mataluuden osalta? Jääkö mökkireissut tekemättä ja talvikeleillä auto jää parkkipaikalle? Mitähän maavara on esim. verrattuna valmiiksi matalaan Volvon V50?  Onko kokemuksia?
Toki mökkitien laatu vaikuttaa tähän... Mulla itsellä oli sama ongelma. Ei muuta kuin hiljaa ajaen kokeilemaan, jos matka ei ihan tolkuttoman pitkä ole.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: marjaleena112 - 20.07.18 - klo:16:00
Minun ajossa ei ole ollut ainakaan ongelmia alustan kanssa.  8) Mielestäni on juuri soppeli, eikä liian kova. Edellisessä audissa taas oli hieman liian jäykkä alusta, aivan pieneen monttuun paukahti jo aika ilkeästi.  :o
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: eepeli2 - 03.09.19 - klo:19:11
Slinessä on kirkkaat etuvilkut umpioissa, niin ovatko ne kromatut oranssit polttimot vai kirkkaat peruspolttimot?
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: a_jaba - 03.09.19 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 03.09.19 - klo:19:11
Slinessä on kirkkaat etuvilkut umpioissa, niin ovatko ne kromatut oranssit polttimot vai kirkkaat peruspolttimot?

Kromatut oranssit oli ainakin minun ex. B7ssa jossa oli xenon valot kirkkailla etuvilkuilla. On muuten paskamaiset vaihtaa, sisälokari irti niin kuskin puolelta pienikätinen saa juuri ja juuri polttimon ähellettyä pois ja uuden tilalle kun kusipojan säiliö on sopivasti tiellä. Apparin puolella tilaa on aika paljon enemmän mutta on silti keskimääräistä ärsyttävämpi vaihtaa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: eepeli2 - 15.04.20 - klo:08:44
Onko tuo akun ilmanvaihtoletku edelleen aiheellista laittaa kiinni nyky akuissa, jos reiät löytyy? Omassa kulkineessa (b7) ilmanvaihtoletku on roikkunut irti alusta saakka. Akussa (varta) olisi kyllä reiät sivuissa.
Otsikko: Vs: Audi A4 B6 & B7 Chat
Kirjoitti: hojaleht - 15.04.20 - klo:11:32
Ei sillä akun huohotusletkulla ole isompaa virkaa. jos akussa on sille paikka niin pukkaa siihen... itsellä on ollut parissa akussa kiinni ja nyt taas irti enkä ole huomannut mitään tuotoksia tuolta tulevan koskaan -> taitaa olla tarpeeton suomen oloihin.