Audi A4 B6 & B7 Chat

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

Skula

Vanha auto uusi topic..

Jatkakaa...

B)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Urheilualusta tuntuu vähän turhan jäykältä.. En tiedä mitä autoni alustalle on tehty edellisen omistajan toimesta (jos vaikka alusta on alkuperäinen ja siten 'kulahtanut')ja harkitsen Eibachia tilalle..

Ajatuksia? Kokemuksia?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Urheilu alustasta minulla ei ole kokemusta mutta S-Line on, ja ne jouset ovat varsin pintakovat, nyt alla Eibach Pro Kit-jouset + Bilsteinin iskarit, edelleen jämäkkä mutta se pintajousto löytyy.

Kokeilin myös erästä sen kokonaisvaltaisen Eibach Pro Kit:in omaavaa peliä - ihan penteleen messevä.

You can not go wrong with Eibach.

Niin ja UVW:n puolella tämmönen chat oli, ja nyt kun nää beeseiskat alkavat olla kaiken kansan käsillä niin tiedon tarvetta lienee ilmestyvän, se on eri asia sitten kuka sitä kysyy .....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

-Matti-

Kova se urheilualusta ainakin omasta mielestä oli ajella vaikka ei erityisen matala ollutkaan..

Tällähetkellä löytyy Eibach pro-street-s ja tyytyväinen olen ollut 1.5 vuotta mitä alla on ollut..
Vaikka auto on huomattavasti matalampi kuin audin omalla urheilualustalla niin silti on "pehmeän jäykkä" ajella,talvella että kesällä..

Ootko skula ajatellut millasta settiä eibachilta?
Oem+

Skula

Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 22.01.12 - klo:19:10
Kova se urheilualusta ainakin omasta mielestä oli ajella vaikka ei erityisen matala ollutkaan..

Tällähetkellä löytyy Eibach pro-street-s ja tyytyväinen olen ollut 1.5 vuotta mitä alla on ollut..
Vaikka auto on huomattavasti matalampi kuin audin omalla urheilualustalla niin silti on "pehmeän jäykkä" ajella,talvella että kesällä..

Ootko skula ajatellut millasta settiä eibachilta?

En ole ehtiny edes miettiä.. Passattiin laitatin Pro Kitin, ja se oli pirun hyvä.. Nyt vain olen viisas enkä tyydy vain jousen vaihtoon, vaan iskarit menee myös..

Voi olla että jotain tuollaista, mutta mahd.vähän madaltavaa tulee laitettua..

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.01.12 - klo:19:08
Urheilu alustasta minulla ei ole kokemusta mutta S-Line on, ja ne jouset ovat varsin pintakovat, nyt alla Eibach Pro Kit-jouset + Bilsteinin iskarit, edelleen jämäkkä mutta se pintajousto löytyy.

Kokeilin myös erästä sen kokonaisvaltaisen Eibach Pro Kit:in omaavaa peliä - ihan penteleen messevä.

You can not go wrong with Eibach.

Hmm.. Pintakova tämä urheilualusta ei kyllä ole, mutta muuten turhan tanakka, voisinko sanoa että "joustoa voisi olla enemmän" ??
Romurautaa ja paalivehkeitä.

T

#5
Minä olen tyytyväinen tehtaan sport alustaan vielä 100tkm ajetussakin. En osaa verrata S-lineen. Kumpikohan oli matalampi? Onkohan iskarit samat?

Mutta kokemusta on sellaisesta virheestä että edelliseen B7 1.8T etuvetoon laitoin pelkät Eibach Pro-Kit jouset vakioiskareiden kanssa. Pehmeyttä löytyi kyllä, ja auto putosi nätisti tonttiin, mutta iskarit eivät jaksaneet kontrolloida noita jäykempiä jousia. Ulosjoustot oli käsittämättömän pitkiä, ja auto pompahteli sinne tänne isojen töyssyjen jälkeen  :-[

Lisäksi talvella yhdistelmä meni alle 10 asteen pakkasilla aivan juntturaan. Tuntui välillä että iskarit jumiutui pohjaan.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Skula

Kiitos T & kumpp..

Onhan tämä tietysti vähän raju aika tutkia miten alusta toimii, kun tiet ovat aivan järkyttäväss kunnossa..

Muutenhan tämän B7:n alusta on loistava. Mitään ylimääräsiä ääniä ei kuulu näilläkään tärinöillä, ja vaikea tietysti talvella  on hahmottaa sitä miten se auto sitten toimii kuivalla alvaltilla ja kovemmissa nopeuksissa.. Mielenkiinnolla jään odottamaan kevättä ja kesää.. Enkä minä ennen sitä mitään alustalle tekiskään..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

AP

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:20:00
En ole ehtiny edes miettiä.. Passattiin laitatin Pro Kitin, ja se oli pirun hyvä.. Nyt vain olen viisas enkä tyydy vain jousen vaihtoon, vaan iskarit menee myös..

Voi olla että jotain tuollaista, mutta mahd.vähän madaltavaa tulee laitettua..

Hmm.. Pintakova tämä urheilualusta ei kyllä ole, mutta muuten turhan tanakka, voisinko sanoa että "joustoa voisi olla enemmän" ??

Mä vaidoin vanhassa B7:ssa vajaa 10tkm ajettuna tehtaan sportin eibachin prokit jousiin ja pro damper iskareihin. Alustasta tuli selkeästi pintapehmeämpi kuin alkuperäinen. Pienet tärskyt esim. kaivonkannet, pinnoitteen saumat ja tasoristeykset menivät selkeästi pehmeämmin. Tanakuudeltaan tuo varmasti oli vastaava kuin vakiokin, ei ainakaan lisää joustoa tullut..  :)

Mutta voin kyllä suositella tuota setuppia. Mukavuus kohdallaan ja tuohonkin koriin tyypillinen "keuliminen" saatiin kuriin. Perä ei tipunut lainkaan, keula parisen senttiä. Ongelmia ei ollut mataluuden takia kesällä, eikä talvella.
A4 2.0TdiQ avant 2018

Dirti

Mitenkäs onko kukaan vaihtanut pelkkiä madallusjousia? Itsellä exeo alla ja auto 6kk vanha joten iskareissa ei pitäs olla kulumaa....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Ton-1

Ei kulumaa iskareissa ei mutta kuten T osaltaan mainitsi ne vakioiskarit eivät pysty kontrolloimaan uuden jäykemmän jousen elämää ( itsekin olen tästä joskus paasannut) eli alustastasi tulee epäsuhta jos et päivitä iskareita vastaamaan jousia.

Eli kombinaatio inan elävä jousi + JÃ,,MÃ,,KKÃ,, iskari lienee parempi kuin JÃ,,YKKÃ,, jousi + tätä kotrolloimaan kykenemätön (siis löysä) iskari.

Jälkimmäisestä esimerkkinä alk.p. B7 S-Line-alusta, eli jousi läpeensä kovana pompottaa keulaa jokaisessa pompussa (motskarilla 'rasittavaa').
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Ã,,ärimmäisen hyvää informaatiota alustasta tulee reippaasti, kiva näin. Keväällä katsotaan mitä tapahtuu sen suhteen.. Kiitoksia vain!

Nyt pitäisi ottaa selvää eri asiasta...

Saakohan Concert soittimeen tuota Parrotin MKi9200 HF:ää, jotenkin "vaivattomasti"? Löytyyköhän jotain adaptereita tms? Vai onko täysin ylitsepääsemätön homma?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

T

Ei ole kokemusta mutta pikaisella Googlauksella on ongelmia saada musiikki ulos kaikista kaiuttimista. Puhelut tulee vain etukaiuttimistaja se kai on tarkoituskin.

Jos tarkoitus kytkeä USB tikkua, kännykkää tms musavehjettä ja siitä äänet kaiuttimien kautta,niin tarvinnee sovitekaapelin kuten tämä.

Concert soittimiin ei taida saada ulkoista äänilähdettä muutoin kuin joillan CD-vaihtaja-emulaattoreilla.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Skula

Ajotieturissa ei ole näkymää öljyn lämmöistä? A3:ssa sellainen oli..

Onko muilla?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: T - 23.01.12 - klo:16:08
Ei ole kokemusta mutta pikaisella Googlauksella on ongelmia saada musiikki ulos kaikista kaiuttimista. Puhelut tulee vain etukaiuttimistaja se kai on tarkoituskin.


Okei kiitos.

Lainaus käyttäjältä: T - 23.01.12 - klo:16:08

Concert soittimiin ei taida saada ulkoista äänilähdettä muutoin kuin joillan CD-vaihtaja-emulaattoreilla.

Näin se on, ja tähän on olemassa AUX-viritelmiä. Mielenkiintoinen vain tuo toisaalla ollut maininta äänenlaadun heikkoudesta, en ymmärrä miten se voisi olla kamala, mutta kaikki lienee mahdollista..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Liian ulos tuo ET?

8x18" ET 35?

Renkaiksi 235/40?

(juu 17" perusalut tuli auton mukana, mutta mutta  :D )
Romurautaa ja paalivehkeitä.

jjj84

#15
Tuollaiset oli omassa alla kesät ja talvet, ulommaksikin voisivat tulla. 225/40 8x18 et35 kuvassa.

Quality


Kokemusta on B7 Avantista 17" ja et 34, jotka ottivat takakaariin kiinni. En suosittele kokeilemaan mainittuja vanteita / renkaita.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:18:59
Kokemusta on B7 Avantista 17" ja et 34, jotka ottivat takakaariin kiinni. En suosittele kokeilemaan mainittuja vanteita / renkaita.

Oho. Ja urheilualustalla?

Mitkäs kumit jjj84:lla on tuos kuvas?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:18:59
Kokemusta on B7 Avantista 17" ja et 34, jotka ottivat takakaariin kiinni. En suosittele kokeilemaan mainittuja vanteita / renkaita.

Olikos tää se sun viimonen set up ? Ja niillä 225/50/17 ylikokorenkuloilla?

Alk.p. S-Line:t beeseiskassa on 7,5" x 17" et 43, niissä 235/45 renkulat ja ei ota kiinni, samoilla renkailla mutta Q:n mainitsemalla 34 et:llä voikin olla jo toinen juttu (?).

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.01.12 - klo:19:52
Mitkäs kumit jjj84:lla on tuos kuvas?

Hällä oli noissa Ultraleggeroissa ensin 235/40 ja sitten myöhemmin 225/40.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Quality

LainaaJa urheilualustalla?

Yep.


LainaaOlikos tää se sun viimonen set up ? Ja niillä 225/50/17 ylikokorenkuloilla?

Ei ollut viimeinen. Myin vanteet pois ja ostin sopivat RS replicat. Renkaat olivat juuri nuo. Ostin niitä samanlaisia sitten toisenkin kierroksen ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:20:40


Ei ollut viimeinen. Myin vanteet pois ja ostin sopivat RS replicat. Renkaat olivat juuri nuo.

Eli se kinnaaminen oli enempi kumien kuin vanteen et:n 'vika'.

Mulla kait on et 30 vanteet eikä kihnaa (joskin gummit on 'vaan' 205 leviät jos nyt palstalla vielä voi olla joku joka ei tätä tiedä  ;D  )
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Toisaalla oli juttua beeseiskankin 'huonoista' linjoista, teipattu katto ei ole aivan top edestä kuvattuna.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Meneekö pelkästään koodamalla tämä LH & CH toiminne jos hommaa tämmösen palikan?

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:11:11
Meneekö pelkästään koodamalla tämä LH & CH toiminne jos hommaa tämmösen palikan?



Kaiken järjen mukaan pitäis mennä. Mut kannattaa kokeilla ensin et saisko ilman osien vaihtoa lh&ch toimimaan, tosin sillon se tod näk vaatii valosuuden tunnistimen. Itse todennut että tuo kytkin on aika tutha koska koodasin lh&ch herkkyyden niin että oikeasti saa olla hämärää, eikä niin että pelkkä pilvinen keli saa lh&ch päälle. Missäs päin muuten asustelet?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Skula

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 27.01.12 - klo:11:23
Kaiken järjen mukaan pitäis mennä. Mut kannattaa kokeilla ensin et saisko ilman osien vaihtoa lh&ch toimimaan, tosin sillon se tod näk vaatii valosuuden tunnistimen. Itse todennut että tuo kytkin on aika tutha koska koodasin lh&ch herkkyyden niin että oikeasti saa olla hämärää, eikä niin että pelkkä pilvinen keli saa lh&ch päälle. Missäs päin muuten asustelet?

Valoisuudentunnistin kai vaatisi omaani taustapeilin vaihdon ja kaapeloinnin? Kun ei ole tuota uusinta uutta peiliteknologiaa autossain  ;D

Uudellamaalla asustelen..

Ajattelin vain että vaikken tuota CHLH featurea koskaan käyttäiskään niin ei ole pahanhintainen pistää jälkikäteen yks varuste autoon lisää  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Törkeen hieno rattikin olis tarjolla  ;D

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:11:28
Valoisuudentunnistin kai vaatisi omaani taustapeilin vaihdon ja kaapeloinnin? Kun ei ole tuota uusinta uutta peiliteknologiaa autossain  ;D

Uudellamaalla asustelen..

Ajattelin vain että vaikken tuota CHLH featurea koskaan käyttäiskään niin ei ole pahanhintainen pistää jälkikäteen yks varuste autoon lisää  :)

Jos liikut Pohjois-Espoossa päin niin pistä viestiä mulle tuonne boxiin ja tule pyörähtämään niin kokeillaan koodata päälle, rahaa ei tarvii ottaa mukaan kun ite saa samalla kuitenkin opittua uutta.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

T

Vaatii todennäköisesti ainakin yhden lisäkaapelin vetämisen tuosta katkaisimesta keskuselektroniikkaboxille ratin alle jalkatilaan. Näin ainakin minulla. Koodauksen vaatii lisäksi, mutta jos ei asenna koko valoautomattikkapakettia automaattisesti himmenevine taustapeileineen ja sadetunnistinta niin tuo CH/LH koodaus jättää autoon vikakoodin sadetunnistimen puuttumisesta.

Toki tuoreemmassa vuosimallissa voi olle enemmän johdotuksia vakiona, mutta Audicenteristä kertoivat että valoautomatiikka, CH/LH, peilit ja sadetunnistin tuli B7 kokonaisena pakettina.  Jos jollain on vanhoja esitteitä niin tämänhän voisi tarkastaa lisävarustelistalta.

Itsellä kokonaisuudesta puuttuu enää sadetunnistin, jollainen on käytettynä jo tulossa saksanmaalta. Kommentoin sitten tuonne toiseen topikkiin lopputuloksen.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Skula

Tässä osia on tullut jottain pientä tilailtua, ja tämä tuli vastaan..

Asennusvinkkejä?

Ambientevalaistus

Ei viitsis koko valaisinta vaihtaa... Maksaa melkein huntin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

-Matti-

Itse asensin tuollaisen ambient valaistuksen omaan B7 syksyllä..
Asennuksessa ei ole mitään ihmeellistä,poraa vain 2kpl n.6mm reikää ledeille(paikat merkitty valmiiksi muovi paneelin sisälle) ja liität noi 2 johtoa kiinni liittimiin..
Asennukseen menee aikaa enintään 15 minuuttia..

Noilla ohjeilla itse tein,tuo muoviosa oli itsellä erilainen reikien suhteen kuin tuossa ohjeessa..
Oem+

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy