Audi A4 B6 & B7 Chat

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ? Mulla lasissa nyt 73 tkm ja etupalalojen anturit ilmoittaa vaihdon tarvetta, joko ed. omistajat ovat ajaneet jarrut päällä ( koska oma ajoni/ 30 tkm/  on ollut enimmäkseen jarrutonta matka-ajoa) tai sitten mittaristani puuttuu se kuuluisa 'yksi satku' ?  ::)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

fleetwood

Edellisellä automaatti-B7:lla valo syttyi muistaakseni n. 105 tkm kohdalla. Automaattivaihteisto ja jokseenkin kaupunkipainotteista ajoa n. 17-20 tkm vuodessa, joten tuohon nähden aika yllättävän aikaisin tuo valo sinulla syttyi.

Aika aikaisin tuo alkoi varoittamaan; paloissa olisi ollut vielä pintaa aika pitkäksi aikaa, mutta tuli kuitenkin vaihdettua.
Passat GTE Variant

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.03.12 - klo:09:24
Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ? Mulla lasissa nyt 73 tkm ja etupalalojen anturit ilmoittaa vaihdon tarvetta, joko ed. omistajat ovat ajaneet jarrut päällä ( koska oma ajoni/ 30 tkm/  on ollut enimmäkseen jarrutonta matka-ajoa) tai sitten mittaristani puuttuu se kuuluisa 'yksi satku' ?  ::)

Ole huoleti, autollasi on vain kierretty kotimaisia, ja vähän ulkomaisiakin kilparatoja kilpailumielessä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Björn

Yhtään en ole kyseiseen automalliin perehtynyt, joten tämä on vahvaa mutuilua. Eli kun tarkastat palat ja toteat niissä olevan vielä pintaa jäljellä, tarkasta/puhdista noiden antureiden liittimet. Ainakin omassa autossani (Passat) tuolla liittimien puhdistuksella pääsin eroon tuosta varoitusvalosta varsin edullisesti. Oletuksena siis että Audilla ei ole yhtään sen premiumimmat liittimet kuin tuossa kansanvaunussa...

urkki

Itsellä aikanaan meni noin 120tkm per palakierros (eteen) ja välillä tuli käytyä ihan radallakin ajelemassa.

Ainahan tuota puhdistuskikkaa kannattaa kokeilla, mutta enpä itse ole törmännyt tuollaiseen vaikka noita premiumromuja on kohtuullisesti vaikutuspiirissä.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Skula

Mites se oli..

Toimiiko B7:ssa (urheilualustan kanssa) 235/35-19", vanteina 8.5"x19 ET35 ???

Skula

^

Ilmeisesti tietoa ei ole tahi sita rumasti pantataan..

Käyn kuitenkin ensviikon alussa venyttämässä nuo uudet Hankookin 17" renkaat vanhoille vanteille ja katsotaan josko ne menee sellaisenaan myyntiin vai alle.. Kun tuo 19" setti näyttää roikkuvan väärässä päätä suomea  :-X

Tänä aamuna olis ollu kiva kun olis ollu kesänakit alla.. Tuli tehtyä vissiin työmatka-aikaan ns.pohjat.. Kiitos siitä kiireiselle Mondeolle ja sitä seurannelle Vitolle ja heidän aiheuttamelle 'imulle' joka vetia mua mukanaan  ;D

Skula

^ asiaa sivuten..

Tuli tälläkin ottua tyypit miten tämä B7 ottaa tuollaisen tiukan hypyn osittaisessa asvaltin ja soran valtaamassa pikkutien mutkassa... Samassa kohtaa esim CC huojui ja oli suorastaan pelottava..  Tämä B7 otti sen hienosti.. Ehkä jopa liian vähän vauhtia.. Fillarit tuskin koski edes maata ja siitä ales oikein tyylikkäästi.. On tää hyvä... (ja ei unohdeta faktaa kuitenkaan että alusta on vähän liian jämäkkä makuuni, joskin todella vauhdikkaassa ajossa upea)

T

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.03.12 - klo:21:14
Toimiiko B7:ssa (urheilualustan kanssa) 235/35-19", vanteina 8.5"x19 ET35 ???

Tuosta "toimiiko" -asiasta on varmaan monta mielipidettä. Jos tarkoitat että mahtuuko pyörimään, niin siihen en osaa suoraan vastata, mutta Audiclubin palstalta varmasti saat tai löydät vastauksen.

Ulkonäöllisesti tuo saattaa tarvita jopa hieman lisää madallusta jotta näyttäisi oikein hyvältä. Ainakin edestä koska S-line alustasi varmaan vähän keulii.

Mutta mukavuuden osalta minun mielestäni toimii ainoastaan jos et koskaan aja mukulakivillä, kaivon kansien yli, tai ylitä siltojen poikittaissaumoja alsfaltilla. Ei oikein tämä 2000 luvun alussa suunniteltu alustarakenne hallitse raskaita vanteita ja matalaa+jäykkää 35 profiilin rengasta. Rataa ajossa varmaan ok.

235 leveä rengastus ei vetele kunhan kumit on mallia pyöreäolkaiset. Ajoin 18 tuuman vanteilla loppuun Hankookin EVOT, jotka muuttui loppua kohden kantikkaiksi jolloin vetely urissa oli aivan sietämätöntä.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: T - 22.03.12 - klo:09:29
Ei oikein tämä 2000 luvun alussa suunniteltu alustarakenne hallitse raskaita vanteita ja matalaa+jäykkää 35 profiilin rengasta. Rataa ajossa varmaan ok.

Itse tuosta rengastuksesta en sano (enää  ;D ) mitään mutta sen kyllä että k.o. alustarakenne on suunniteltu jo 90-luvun puolella (B6 tuli markkinoille 2001).

Skula

Elämä on. Ajatusteni mukaisesti tämä ei olisi mitenkään optimi ajettavuuden kannalta, mutta toisaalta optimi ei myöskään ole originaalisetti vanteita ja renkaita painonsa puolesta... Kuten ei myöskään mikään Non-OEM (näin periaatteessa)  ;D

Pääsemme taas siihen ettei mikään ole hyvä  8)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.03.12 - klo:09:52

Pääsemme taas siihen ettei mikään ole hyvä  8)

Hyvin liki voi kumminkin päästä, ensin täytyy tosin tietää mitä tavoittelee.  ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.03.12 - klo:10:07
Hyvin liki voi kumminkin päästä, ensin täytyy tosin tietää mitä tavoittelee.  ;)

Niin.. Jos mä en saa parasta ja kauneinta, tyydyn siihen mitä mulla jo on  ;) (koskee kaikkea elämäs -not  :P)

K70

Mitäpä tässä. Kilometrejä tulee hitaasti mutta vikoja ei ole ilmennyt.

90 tkm huollossa vaihdettiin neljä ehjää sytytyspuolaa uusiin kun niistä on kampanja päällä.

Lisäksi tuli huollatettua ilmastointilaite. Vajaassa kuudessa vuodessa kylmäaineesta oli karannut yli puolet, eli 500g -> 210g.

Rahallista arvoahan tällä ei paljoa enää ole, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän.

rob-s

LainaaB6 tuli markkinoille 2001

Ensimmäiset B6 sedanit tehtiin 2000
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

K70

Pääsiäisen menoliikenteessä ajoa noin 500 km. Motaria, kaksikaistaista tietä ja kaupunkiajoa ruuhkassa. Reipasta etenemistä keskinopeudella 85 km/h. Kulutuslukema 6.5l/100 (ajotietokoneen näyttö kalibroitu näyttämään oikein). Tämä siis vanhalla 2.0 TFSI:lla. Halpaa ajoa  ;)

Goomba

Airbag -valo syttyi kun vaihdoin apparipuolen istuimen uuteen. Miten sen saisi kuitattua?

T

VCDS:llä. Riittävän uudella versiolla. Syttymiseen olisi luultavasti voinut välttää pitämällä virrat pois päältä kun johdot on irti.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Goomba

Niin vähän arvelinkin. Minulta kyllä löytyy ebaystä tilattu kaapeli ja siinä mukana tullut ohjelmisto, mutta ei varmaan ole riittävän uusi versio kyseessä. Pitää siis ilmeisesti lähteä korjaamolla se kuittauttamaan. Onko kenelläkään tietoa mitähän mahtaisi maksaa kyseinen toimenpide?

penneck

Tuli napattua viikonloppuna tollanen -07 B7 2.0 tfsi quattro. Kyllä sitä voi taas mies nauttia ajamisesta  8)

K70

Onnea vaan. Ajettavuus on kyllä hyvä, kunhan vaan pyöränkulmat on kohdallaan :)

Kerro toki lisää autostasi, onko Sport Edition vai jo Black Edition, kun on 07 rekattu?

penneck

Tämä on Sportti ja siis 162kW. Alusta on kyllä aivan loistava - ei heilu eikä vaapu mutta on silti "pehmeä" ajaa.  Kilometrejä on kertynyt edellisen omistuksessa huimat 63tkm, ja vehje on kaikin puolin "uudenveroisessa" kunnossa.

Ainoa asia mitä jäin kaipaamaan on Navi ja se taitaa mennä asennukseen tässä lähiaikoina. Järkevintä taitaa olla tilata saksan ebaystä ja vaihtaa itse? Samalla vaivalla tietenkin joku aux/ipod liitäntä menis asennukseen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: penneck - 16.04.12 - klo:09:48
Tuli napattua viikonloppuna tollanen -07 B7 2.0 tfsi quattro. Kyllä sitä voi taas mies nauttia ajamisesta  8)

Onnea. Paino sanalla ajamisesta, matkustusmukavuus ei kyllä ole sillä parhaalla tasolla, mutta se ei tämmöisen auton pääpointti olekaan  8) Kuskilla on kivaa ja näin on hyvä! Tuli taas eilen annettua tenaville vähän reippaampaa kyytiä kun kesärenkailla tuon B7 q:n ajettavuus on lyhyesti sanottuna ihana, ei sudi paikaltaan lähtiessä, ei sudi kaarteissa ellei tiessä ole pientä "kaatuvaa"-pintaa, sillon se se vähä suhasee  :D ja meno maistuu.. On tää upee auto, ajaa, jo sporttialustallakin...

Matkustusmuvakuudesta... Istuin pitkästä aikaa nimittäin oman B7:n ja sitten vanhan herran takapenkillä samana päivänä, ja kyl mä istun 20 vuotiaan 100:n takapenkillä aina mielummin jos saan valita tästä parista..  :-*

penneck

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.04.12 - klo:10:19
Onnea. Paino sanalla ajamisesta,

Joo enhän minä oman autoni takapenkillä istu :)

Liikkeelle lähteminen/kiihdyttäminen on kyllä miellyttävää kun auto ottaa nopeutta niin kevyesti että. Ajokokemusta on lähinnä 100hv ja alle koneista (mitä nyt yhtä remmiahdettua volvoa lukuunottamatta) ja etuvedoista, niin kyllä tästä nautitaan.

Skula

Milläs kilometreillä teitin etujarrupalojen varoitusvalo on syttynyt ?

Eilen vilahti jarrupalojenkulahtamis-valot jotain 136tkm mittarissa.. Valo ei ole syttynyt uudestaan tuon jälkeen.. En ole ehtinyt edes katsomaan miltä ne näyttää näin vanteiden lävitse..

Täytyy joku päivä kattoo taas kun paistaa aurinko..

Mietin vain jos vaihtais levyt samalla.. Liekö turha operaatio noilla kilsoilla, vai ihan järkevää?

gloter

Jos ei hirveän urautuneet ole ja paksuutta riittää niin tuskin kannattaa kun et kuitenkaan pitämään ryhdy tätä autoa.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Skula

Lainaus käyttäjältä: gloter - 24.04.12 - klo:12:36
Jos ei hirveän urautuneet ole ja paksuutta riittää niin tuskin kannattaa kun et kuitenkaan pitämään ryhdy tätä autoa.

Täytyy siis vähän katsella, en nyt tahdo kuitenkaan mitään pommia jättää seuraavallekaan omistajalle, ja ties vaikka itsekin tällä vielä rullais ensi vuoden loppuunkin..

Hintahan se myös jotain ratkaisee.. Kokonaiskustannukset ns. täydelliselle jarruremontille vs palanvaihdolle.. Seuraavan kerran kun valo syttyy niin otan suoran puhelun Autopalvelu Viputtimeen..

-Matti-

Tuli tuossa hommattua helposti lisää "tehoa" eilen autoon..

Luin audifinssin puolelta juttua ilmanputsarin esisuodattimesta,löytyy tuloilmaputkesta kun sen kampeaa irti suodatin kotelosta..
Niin otin sitten irti tuon tuloilmaputken,niin sieltähän löytyi täysin tukossa oleva "esisuodatin"..

Oon jo pidemmän aikaa ihmetellyt että tuntuu niin hengettömältä tuo auto,mutta ei ihmekkään jos ilma ei kierrä kunnolla..

Ei kyllä ollut paha homma tuo puhdistus,5min meni aikaa ja persdynossa kyllä tuntui muutos..
Oem+

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 28.04.12 - klo:21:55
Niin otin sitten irti tuon tuloilmaputken,niin sieltähän löytyi täysin tukossa oleva "esisuodatin"..

Itse putsasin tuon silloin n. 2 v. sitten kun kärryni ostin, oli muuten aika puistikko havuneulasineen ! ! !

-Matti-

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.04.12 - klo:22:00
Itse putsasin tuon silloin n. 2 v. sitten kun kärryni ostin, oli muuten aika puistikko havuneulasineen ! ! !

Tuota mun auton suodatinta ei varmaan koskaan oo puhdistettu siltä se ainakin näytti..

Onhan tuolla autolla kuitenkin jo n.80000km ajettu että ei ihmekkään jos kokonainen havupuu oli eksynyt sinne  :D
Oem+

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy