Audi A4 B6 & B7 Chat

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

Goomba

Oli ESP -näppäin irti moduulistaan ja akusta loppui virta (ei siis syynä tähän). Kello nollaantui ja ESPi valo jäi palamaan koetauluun iloisen keltaisena. Onko kenellekään käynyt vastaavaa ja minkä ratkaisun on tähän keksinyt, että valon saa taas pois päältä (tai normaalisti kytkintä painamalla)?

NcP

Valo sammuu ajamalla.  ;)

NcP

Niin ja tuli itsekin putsattua tuo esisuodatin, tukossa oli täälläkin.

Goomba


Dirti

Lainaus käyttäjältä: NcP - 29.04.12 - klo:21:36
Niin ja tuli itsekin putsattua tuo esisuodatin, tukossa oli täälläkin.

Missäs kohtaa tuo esisuodatin sijaitsee? Itse kattelin omasta pirkka-audista että löytyykö suodatinta mutta ei sellaista löytynyt..
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

-Matti-

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 29.04.12 - klo:22:26
Missäs kohtaa tuo esisuodatin sijaitsee? Itse kattelin omasta pirkka-audista että löytyykö suodatinta mutta ei sellaista löytynyt..

Ainakin omassa autossa se oli kun avaat konepeltin,niin vasemmassa reunassa on sellainen muovinen "litteä" putki mistä toinen pää lähtee keulasta ja toinen pää menee suodatin kotelolle niin nostat sen pois paikaltaan..
Niin se itse suodatin löytyy siitä "litteän" putken sisältä/päästä..Itsellä tuo litteä putki lähti helposti irti nostamalla ja se suodatin ihan vain vetämällä..

En kyllä osaa sanoa onko muissa eri koneella olevissa vaggineissa tuota suodatinta ja sijaitseeko se missä,mutta tuo ohje ainakin käy 2.0 TFSI koneeseen  :D
Oem+

Dirti

Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 30.04.12 - klo:08:25
Ainakin omassa autossa se oli kun avaat konepeltin,niin vasemmassa reunassa on sellainen muovinen "litteä" putki mistä toinen pää lähtee keulasta ja toinen pää menee suodatin kotelolle niin nostat sen pois paikaltaan..
Niin se itse suodatin löytyy siitä "litteän" putken sisältä/päästä..Itsellä tuo litteä putki lähti helposti irti nostamalla ja se suodatin ihan vain vetämällä..

En kyllä osaa sanoa onko muissa eri koneella olevissa vaggineissa tuota suodatinta ja sijaitseeko se missä,mutta tuo ohje ainakin käy 2.0 TFSI koneeseen  :D

Juu näin ajattelin että sen on oltava siinä litteässä putkessa, mutta ei ollut eikä toisessakaan. Pitäiskin kysästä naapurin b8:sta nokkaa auki että sais kurkata onko siellä esisuodatinta vai onko niin että enään niitä ei laitella.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Natte

Mun B7 2,0 TFSI ei löytynyt "suodatinta"

Tos®

Meguiars #86 auttaa mustaan.
Vanhukset saanu etuovien kahvojen päälle harmaan läiskän peukalolla painamisesta.
Nyt nekin on kadonnu veljen toimesta


Kuva puhelinlaatua
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

^

On se nätti tuo B7  8)

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tos®

ja vain alle 65tkm ajettu; tuhnu, mutta ei vajakki  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

Viime aikoina on tullut ajettua useita reissuja jolloin olen ajanut yli 2h putkeen.. Miksi auton ajotieturissa alkaa vilkkua aina 2:00h kun tulee tuon verran ajoa putkeen täyteen???

Ja se ei lähe pois ellei viiksen napeista painele..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K70

Muistuttaa tauosta. Sama kuin kahvikupin kuva joissain merkeissä.

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

elexi1

A4:ssa ollut tuo ominaisuu vm.95 lähtien.

urkki

Lainaus käyttäjältä: elexi1 - 09.06.12 - klo:18:58
A4:ssa ollut tuo ominaisuu vm.95 lähtien.

Ja jo sitä ennen esim. s2:ssa.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Skula

Aika hassua..

En ole A4 B7:n kanssa kokenut kertaakaan että väsyttäisi puikoissa... Toisin kuin vaikka B7 Passatissa, jossa tuollainen "kahvimuki"-herja tuli aikanani vain kerran pari(muistaakseni), vaikka sillä jo väsytti ajaa sadan kilsan jälkeen  ;D

On tämä B7 ajajan auto, tuli tänään ajettua "pohja"-aika mökiltä kotoo, heti reilusti  8) (sakkoja sakkoja, antakaan niitä sakkoja saat**a LINKKI ) Törkeät ylinopeudet jäi kuitenkin toteuttamatta..

Mutkatiet 80 alueilla on nannaa, mutta tämä on itsellekin kivaa vain jos minä tiedän että takapenkillä ei matkusta ihmisiä.. Heille kyyti ei missään nimessä olisi mitenkään päin hauska tai mukava ollut..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.06.12 - klo:21:13
Mutkatiet 80 alueilla on nannaa

Tämän minäkin allekirjoitan, muutoinkin nyt persdynon hieman seotessa ( ollut kimppakyytiä/ eilen töissä motskarilla) niin oli tänään kyllä taas niin loistavan oloista ajella B7:skalla.

Heh, hassua, eilen en päässyt työmatkaani nopeammin vaikka motskarilla olinkin .......  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tos®

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.06.12 - klo:21:13

On tämä B7 ajajan auto, tuli tänään ajettua "pohja"-aika mökiltä kotoo, heti reilusti  8)
Itse taas hmm... no jos sullon servotronic.

En ole ajanut B7:aa missä sellainen olis, mutta kun vitoskoppa golffiin vertaan; niin tämän ajettavuus on toipottaa, niin toipottaa.
Kolmesti on säädetty pyöränkulmia, eikä uudet renkaatkaan vaikuttaneet muutakuin melutasoon = Joka muuten on puhelimen db mittarin mukaan samalla tasolla kuin golffissa  :o toki golffia on eristetty.

Talouden audissa sekä vokkelossa on GY efficientgrip renkaat, sillä erotuksella että audissa ne on sentin golffia leveemmät.
Noh diudin mittarissa on 63tkm ja golffissa 100tkm enemmän, silti valitsen matkalleni liki aina Golffin.
Tuoreus, laatu, oikea hinta.

Toki talvella quattro voittaa 4motionin mutkateillä, ei muuten.

e: niin ja 1.8T on niin tuhnu, tai se tuntuu siltä tasapaksun vääntönsä ansiosta  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.06.12 - klo:22:38
e: niin ja 1.8T on niin tuhnu, tai se tuntuu siltä tasapaksun vääntönsä ansiosta  ::)

Korjaisin oheista niin että 'tasapaksun väännöttömyyden vuoksi', 2.0 TFSI vie koppaa jo pikkukierroksilla ihan toisella tapaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

#141
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.06.12 - klo:22:38

Talouden audissa sekä vokkelossa on GY efficientgrip renkaat, sillä erotuksella että audissa ne on sentin golffia leveemmät.
Noh diudin mittarissa on 63tkm ja golffissa 100tkm enemmän, silti valitsen matkalleni liki aina Golffin.
Tuoreus, laatu, oikea hinta.

Toki talvella quattro voittaa 4motionin mutkateillä, ei muuten.

Olen muuten yllättävän samoilla linjoilla.. Sillä erotuksella että minä valitsisin kesävetoon (A4)B7:n tilalle tuon A3SportBackin 125kW haldexin(quattron) joka mulla oli.. Tässä on nyt vähän mutua mukana, koska en tuota A3:sta omistanut kesällä, vaan syksyllä ja talvella.. Mutta kyllä tuo sama moottori tuossa kolmosen korissa oli hauskempi.. Se suorastaan paiskoi tuota A3:sta eteenpäin.. Tässä A4:ssa tuntuu quattrolla jotenkin tuhnulta silloin kun vauhtia alkaa olemaan 80-100.. Toisin oli kolmosessa.. Se jaksoi heittää tuota koppaa vielä 120 jälkeenkin.. Toki hyytyi sitten jo 140 jälkeen..

Kaiken kaikkiaan aika perse*stä tämä moottori on kaiken kaikkiaan niin kuin tässä B7 korissa.. Kaupungissa ihan jees, jos unohtaa tärinän, koneen ääntelyt ja typerän vetoalueen  ;D

Olet Tosystäväiseni oikeassa mielestäni siinäkin että quattro näillä tehoilla ainakin on ihan yliarvostettu vs haldex kesällä.. Talvella tilanne sitten onkin ihan toisin  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

T

Hah.. minä olen erittäin tyytyväinen Karalan säätöihin jotka paiskoo tätä quattroa kesälläkin vaikka alla on mammuttivanteet.  :D

Tuli viikonloppuna ajeltua motaria Tampereelle ja takaisin, ja toisin kuin pääkaupunkiseudun urissa, ajaminen oli 18 tuuman kumeilla ihan nautittavaa. Ohjausta säädellään millimetrin liikkeillä parinsadan metrin välein, muutoin rattiin ei tarvitse koskea.

Ja ihan sama nukutuskokemus uuden Passatin ja Audi B7:n kanssa kuin Skulalla. Jostain syystä Passatin rattiin meinasi väkisin nukahtaa, mutta Audissa pysyy terävänä. Ehkä siksi että Audi ei ole niin "tylsä" ajettava.

(Samoin meinasin nukahdella vm 2008 CR-V:n ratissa)
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: T - 11.06.12 - klo:09:58
Hah.. minä olen erittäin tyytyväinen Karalan säätöihin jotka paiskoo tätä quattroa kesälläkin vaikka alla on mammuttivanteet.  :D

Taikasana karala, toisaalta jo tuo parilitranenbensaturbokin jo helpottaa  ;D

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Takaroiskeläppiä B7 Sedan S-lineen kukaa mistään koskaan löytäny?

Marmoriltako tässä pitää mennä kyselemään?

Slamitdunkki ei vielä vastannut meiliini... Ja mulla on aina kiire!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.06.12 - klo:14:24
Takaroiskeläppiä B7 Sedan S-lineen kukaa mistään koskaan löytäny?

Marmoriltako tässä pitää mennä kyselemään?

Omani löytyivät juurikin marmorilta 2010 syksyllä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Ei ne halvat olleet, muistaakseni n. 50 e, hinta vähän hämärty kun tehtiin samalla ( kaverin toimesta muualla tapahtunut) huolto +  sitä sun tätä, ja taisi olla nuo oikeasti ihan henkilökuntahintaan ostetut.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

TMIES

Renkaat tarvitsisi saada tulemaan mukavasti kaarelle. Vanteet ovat 8" ja ET42 (renkaat 235/40/18 ja S-line alusta), onko ehdotuksia siitä, minkälaista levikettä laitettaisi alle?

Skula

Ajatuksia mihin tuo AUX-in plugi olisi hyvä asentaa?

Olin ajatellut alunperin siihen "ESP" yms nappien viereen, mutta tuo onkin "väärän kokoinen" tuo AUX hässäkkä..
(ellei sitten innostu modifioimaan tuota niin että se istuisi siihen)

Käsijarrun vierusta on ehkä liian "kaukana", kun kännykkäkin on telineessään radion yläpuolella, niin siihen johonkin sillai sopivasti se olis kiva laittaa..

Ai niin, ja en ole edes radiota irroittanut vielä.. joten.. Minkälainen "operaatio" tuo pihoitus mahtaa olla? Autossani ei ole mitään CD vaihtajaa yms.. Onko tuo silloin vain että tuo tullut kaapeli laitetaan tuohon paikkaan vai kui?

Tuossa vermeessä tuli siis piuhojen väliin tuollainen "mokkula" jossa on "CDC tai MP3" asento? Miksi? Oletettavasti toinen vain toimii kerralla? Ja nyt pitäisi MP3 asentoon vipu laittaa??

Kyseessähän on siis Slamitin myymä systeemi..

Ideoita??
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy