Audi A4 B6 & B7 Chat

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

jogha

Kävi niin kuin pelkäsinkin(?), Ã,,ssä vaihtoi omistajaa. Katsotaan nyt muutama kuukausi miten p***e kestää kustannuksia  ;)

FMT

Onneksi olkoon :) Minkälaisen yksilön kävit ostamassa? Kannattaa sit kilpailuttaa vakuutusyhtiötä, meinaan oli yli 1000â,¬ hinta eroja vakuutusyhtiöiden kesken, kun omaan ässään kävin kyselemässä vakuutuksia.

Ton-1

Onkos täällä kukaan laittanut subeja suksiluukkuun ? Paikka voisi olla ihan ok pikkusubeja asennellessa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jogha

Lainaus käyttäjältä: FMT - 11.12.12 - klo:20:41
Onneksi olkoon :) Minkälaisen yksilön kävit ostamassa? Kannattaa sit kilpailuttaa vakuutusyhtiötä, meinaan oli yli 1000â,¬ hinta eroja vakuutusyhtiöiden kesken, kun omaan ässään kävin kyselemässä vakuutuksia.

2003, mittarissa reilut 150tkm, manuaali, valkoisilla nahkapenkeillä. Ensimmäinen huolto varattu, vaihdetaan siinä samalla öljymerkkiä (Mobil --> Q8).

Kilpailutin yhtiöitä ja Popvakuutus oli halvin, hinta puolet siitä mitä esim. Pohjolassa (ja vielä 500â,¬ halvempi mitä entisessä autossani).
Ajan työmatkaa n. 40 km suuntaansa ja tällä matkalla pääsen just alle 11l/100km - kun malttaa ajella nätisti  8)

krisu_k

Missä on b6 mallin takaluukussa paras paikka vahvistimen maadoitukselle?

Ton-1

Tähän tuli ähäkutti.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

a_jaba

Herätellääs vähän tätäkin paikkaa välillä..

Eli mitä B7 yrittää mulle morsettaa ku kovalla pakkasella avaan kuskin oven -> valokatkasijan yläosassa on pieni valo joka alkaa vilkkua -> laitan virrat päälle ja vilkkuminen loppuu?  :o Mielestäni kaikki pelittää niinku pitää ja toi vilkkuminen on tapahtunu 3 kertaa, joka kerta ollu -20 pakkasta tai enemmän ja auto ollu parkissa enemmän ku 8 tuntii.

Kyseessä siis tällänen katkasija ja se valo vilkku tossa pyöritettävän osan yläreunassa (kuvassa valkoinen piste).



En tälläsen pikkuasian takia viittiny uutta keskusteluu alottaa, kiinostaa vaan tietää  ;D
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Tos®

Kyl meillä ainakin tuo taitaa syttyä oven avauksesta, samoin hätävilkkujen kolmio
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

Taisin kuvailla nyt vähä epämääräsesti.

Liitteenä hätänen paintilla tehty selvennys..

Eli kuvassa sininen nuoli -> joo syttyy ihan normaalisti samalla hätävilkkukatkaisijan kanssa kun ovet avaa.

Punainen nuoli -> ei oo koskaan aikasemmin syttynyt/vilkkunut eli ollu ihan pimeenä (ja tästä oon 100% varma ku oon nyt seurannu tilannetta, pimeellä se vilkkuminen pistää oikein silmään)
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Tos®

Kävin tarkistamas, sekä piste että lampun kuvake palavat.
Myös päivävalojen nupikan 1 palaa ja hätävilkkujen kolmio.

Luultavasti omassasi on joku kosketushärö valokytkimen sisällä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.01.13 - klo:17:44
Kävin tarkistamas, sekä piste että lampun kuvake palavat.
Myös päivävalojen nupikan 1 palaa ja hätävilkkujen kolmio.

Luultavasti omassasi on joku kosketushärö valokytkimen sisällä

Hienoo heittäytymistä et käydään oikein tarkistamassa  :D

Piti sit itekki käydä tarkistaa, lampun kuvake palaa, piste ei pala, DRL nupin numero palaa, hätävilkkukolmio palaa.

En jaksa uskoo oikein kosketushäiriöön kun vilkkuminen oli ihan selvästi säännöllistä eikä mitään häröilyä ja missään muussa tilanteessa ei vilku eikä pala ollenkaa. Toivotaan et huomena olis aamulla vähä enemmän pakkasta jos asia tulis taas esiin ni kuvaan siitä vaikka videon :D
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

tontsake1

mistähän löytäsin pohjamuovin apukuskin puolelle? (a4 b6) tai onko kenelläkään antaa sitä kyseisen muovin osanumeroa niin osais alkaa ettimään..?

Ton-1

Tänään parit koeajot ajaneena ( Mazda 6 145 hv. man./ A3 1.4 TFSI 122 hv man.) ei voi muuta kuin todeta että on tuo sota-aikaisen B7:n ajettavuus ja tuntuma hyvää tasoa - tässä mallissa taitaa olla se Audin tietynlainen osaaminen ja kestävien ratkaisujen huipentuma ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.02.13 - klo:16:04
ei voi muuta kuin todeta että on tuo sota-aikaisen B7:n ajettavuus ja tuntuma hyvää tasoa - tässä mallissa taitaa olla se Audin tietynlainen osaaminen ja kestävien ratkaisujen huipentuma ?

Eli pelkää alamäkeä siitä eteenpäin...   :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

#194
Huomaa Pekka tuo minun poliittinen ilmaisuni 'tietynlainen', toki asiat ovat menneet eteenpäin ( esim. B8 2.0 TFSI-kone on petraantunut B7-versiosta jne.) mutta tarkoitan semmosta kuluttajaystävällistä vähempi krumeilevaa tekniikkaa, kaikki eivät kaipaa tingentangeleita.

Papatkaan ei enää saa niitä puhelimia jotka olisi tehty vain ja ainoastaan soittamiseen  ;) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Lainaaesim. B8 2.0 TFSI-kone on petraantunut B7-versiosta jne.

Onko?

B6/7 oli minusta laadullisesti hyvä kokonaisuus Audilta. Kokemusperäisesti sen jälkeen on toimittu "kustannustehokkaasti".
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.02.13 - klo:19:37
Onko?


No ainakin voiman ja väännön suhteen - muutoin ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Molemmille maistuu soppaa ja öljyä;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

#198
Kävin tuossa pitämässä hieman quattro-kivaa ja ilman esp:iä, jäi sitten palauttamatta asetus ja kääntyessäni eräässä keskustan 90-asteen risteyksessä huomasin että takapää aikoo tulla etupään viereen ........ kiva ihka elävästi todentaa että tuo esp-nappula todellakin poistaa holhouksen kokonaan. Muutoin kyllä tuo esp on toiminut huomaamattomasti, toki erikoistilanteissa se naksuminen alkaa mutta pienet korjaukset menee huomaamattomasti.

Olen tuossa ihmetellyt autoani talliinperuuttessani että on takapöntöt lepo kun pitävät semmoista pärinää mutta tuolta toiselta saitilta osui silmiini kommentti että pöntöt ovat kosteutta keräävät ja näin talvella herkästi jäätyvät - ja silloin alkaa se 'räpätys'. Toivottavasti ilmentymä poistuu kevääntullessa, vaikka onhan mulla tuohonkin lääke, meinaa toinen alk.p. 30 tkm. ajettu vakkariputkisto hyllyllä ( mustilla ulostuloilla   8)  ) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

niksu

ESP off on ihan perus juttu kun kelit on tämmöset ;)

Ton-1

Vaikka ei kait kilsat vielä täynnä ( mittarissa n. 90 tkm) mutta aika kyllä (?) niin mitähän se nokkaremmin vaihto (vesipumppuineen) maksaa ? Taitaa taas olla toimintatonnin paikka, tällä kertaa vaan ei saa näkyvää aikaiseksi.

Samalla olisi kait hyvä putsata se pahamaineinen öljysihti .....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

niksu

1.8T:n (BFB) jakopää+öljysihti maksoi vajaat 1100e Vauhtipisteellä kesällä 2010, Audicenterin hinta-arvio oli 1700e samalle hommalle.

Ton-1

Tulinkin jo ennen vastauksesi tuloa kysyneeksi asiaa tuolta Vauhtipisteeltä - n. sama hinta-arvio oli nytkin mutta totesivat että sihtiongelmaa ei tämän 2.0 TFSI:n kanssa ole ilmaantunut ainakaan heidän eteensä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

B8VW

Tänään lähtee yli 8 vuotta ja about 200 000km uskollisesti palvellut B7 pihasta uudelle omistajalle. Eipä tuossa ollut juuri mitään ongelmia matkan varrella, hyvät oli kyydit!
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

msvahn

Vähän käynyt mielessä päivittää tuota meidän kolmosautoa (golf IV) b6/7 avanttiin. Onko nuo etulokarin etuosan maalin hilseilyt tyyppiongelma vai miten ihmeessä kaikissa viidessä katsomassani autossa on ollut sanomista (uusin oli 2006 b7). Toki noilla on kelattu se +-300tkm. Taitaa olla Saksan reissu edessä, jos tuollaisen haluaa. Hintapyynnit täällä ajomääriin nähden ovat poskettomia. Dieseli hakusessa ja 1.9 kone ainut kiinnostava luotettavuutensa takia.

Tuohon koppaan liittyvät vinkit tervetulleita.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Tikka

Ei maalin hilseilyä 140tkm aikana ole ainakaan huomannut B7:ssa, joten ei kai tuollainen ainakaan mikään tyyppivika liene? Ehkä on nuo mainitsemasi yksilöt olleet siinä kunnossa kilometrien vuoksi.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 01.06.13 - klo:19:25
Ehkä on nuo mainitsemasi yksilöt olleet siinä kunnossa kilometrien vuoksi.

Näin saattaa olla. B8:ssa tuo etulokarin takaosan hilseily on tuttu ilmiö alle 100tkm ajoilla, mutta siihen on syynä sisälokarin suunnitteluvirhe (hankaus). B6 ja B7:ssa näyttää maali irtoavan oudosti lokarin pokkauksesta renkaan etupuolelta, joten ihmetyttää tulisiko siihen kivisuihkua. Vastaavan ikäisissä 3BG passateissa ei korin kanssa useinkaan ongelmia, vaikka olisi ajettu paljonkin. Tätäkin olen vaihtoehtona katsellut, jolloin saisi samalla vähän enemmän kuljetustilaa golf IV/A4 verrattuna.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ton-1

Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta ........ mitä tulee ponnistuksien hieman erikoisempien vanteitten sovittamisen eteen - kiesus   8)  !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

No niinhän siinä kävi että tänään sain koeajettavaksi B7 RS4:n, olipahan mukavan tuntuinen laite, etenkin alusta ja sen tömäkkyys ilman pintakovuutta oli hieno, ja kuten arvata saattaa niin sitä voimaa piisaa mutta ilman parempaa (=kovempaa) ajoa sanosin moottorin olevan enempikin onnistunut keskirekisterin osalta kuin korkeammalta, ihan helkatin hyvä vääntö ihan tonnista lähtien. Autossa oli ne 'lepakkopenkit' ja eivät olleet oikeen mieleeni. Eniten vaikutuin juuri alustasta ja itse ajettavuudesta, varmaan 'läskein' auto jonka ajoa voin sanoa mikroautomaiseksi.

Mutta aikuisten oikeasti maksaminen tuosta autosta melkein 3 x oman autoni arvo ei oikein nappaa, jatketaan vanhalla ......
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

LainaaNo niinhän siinä kävi että tänään sain koeajettavaksi B7 RS4:n, olipahan mukavan tuntuinen laite, etenkin alusta ja sen tömäkkyys ilman pintakovuutta oli hieno, ja kuten arvata saattaa niin sitä voimaa piisaa mutta ilman parempaa (=kovempaa) ajoa sanosin moottorin olevan enempikin onnistunut keskirekisterin osalta kuin korkeammalta, ihan helkatin hyvä vääntö ihan tonnista lähtien. Autossa oli ne 'lepakkopenkit' ja eivät olleet oikeen mieleeni. Eniten vaikutuin juuri alustasta ja itse ajettavuudesta, varmaan 'läskein' auto jonka ajoa voin sanoa mikroautomaiseksi.

Yhdyn tuohon alusta-arvioon! Ylirekisteri (5000-8000kierrosta/min) on tuon moottorin kanssa uskomattoman hienoa..mikäli koneen imupuoli ei ole hiilikertymistä tukossa (carbon build up).

Lepakkopenkit ovat todella hienot mutta eivät sovellu kaikille päivittäiseen ajoon ja kuskin penkin sivutuet kuluvat nopeasti nuhruisen näköisiksi.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy