Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

zoned

No, omat kokemukset Driver support-paketin toimivuudesta rajoittuvat vielä kesäaikaan mutta olen ollut pääsääntöisesti erittäin tyytyväinen varsinkin adaptiivisen vakkarin toimintaan. Moottoritieruuhkissa on kiva että on extra"silmät" jos vaikka jono yllättäen pysähtyy. Kaupungissa ei viitsi ruuhka-aikaan antaa vakkarin hoitaa koko ajamista koska se on vähän hidas lähtemään kun edelläajava lähtee liikkeelle.
Saa nähdä onko keväällä mielipide muuttunut jos se on talvella koko ajan tukossa lumesta. Toistaiseksi on tainnut kerran mennä pois päältä, todella rankassa vesisateessa.

Muut ds-härpäkkeet ovat "ihan OK". Blisiin en niin paljoa vielä luota, ettenkö aina päätä kääntäisi kun vaihtaa kaistaa. Kaistavahti toimii normaalikeleissä hyvin. Driver alert ei toistaiseksi ole varoituksia antanut. City safetykään onneksi ei ole vielä kertaakaan aktivoitunut.

Seuraavankiin autoon tulee varmasti tuo mukautuva vakkari, oli merkki mikä tahansa!
XC60

jti

Millaisia kokemuksia sinulla zoned on moottoritieajosta kun ohitukseen lähtevä tai ohituksesta palaava "leikkaa" eteesi?

Noissa tilanteissa volvon acc leikkaa nopeutta agressiivisesti joten ajosta tulee "nykivää". Saksalaiskilpailijan softan parametrit ovat sallivampia.

Varsinkin tilanteessa jossa ohittava auto palaa eteen hieman liian lähelle ja tutka havaitsee edessä olevan auton joka kuitenkin loittonee suuremmalla nopeudella niin acc:n jarrutus on turha. Ja näitä sattuu usein moottoritiellä kun puusilmät palaavat puskuria viistäen ohituksesta.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

zoned

Lainaus käyttäjältä: jti - 15.10.13 - klo:22:31
Millaisia kokemuksia sinulla zoned on moottoritieajosta kun ohitukseen lähtevä tai ohituksesta palaava "leikkaa" eteesi?

Noissa tilanteissa volvon acc leikkaa nopeutta agressiivisesti joten ajosta tulee "nykivää". Saksalaiskilpailijan softan parametrit ovat sallivampia.

Varsinkin tilanteessa jossa ohittava auto palaa eteen hieman liian lähelle ja tutka havaitsee edessä olevan auton joka kuitenkin loittonee suuremmalla nopeudella niin acc:n jarrutus on turha. Ja näitä sattuu usein moottoritiellä kun puusilmät palaavat puskuria viistäen ohituksesta.

Kyllähän siinä noin tapahtuu kuin kuvailit, jos tulee lähemmäksi kuin mitä on etäisyysmittariin säätänyt (minulla yleensä kaksi palkkia) niin voi jarruttaa "turhaan". Tuota en ole kokenut erityisen häiritseväksi. Alussa ehkä enemmän häiritsi se, että jos esim. taajamassa edellä ajava kääntyy johonkin suuntaan saattaa auto jarruttaa itsensä lähes pysähdyksiin koska luulee edelläajavan pysähtyvän, mutta nyt tuon jo osaa kompensoida pienellä kaasun polkaisulla. Ja syytä on myös muistaa, että ohjekirjassakin varoitetaan ettei tutka osaa tunnistaa edessä paikallaan seisovaa autoa tai autojonoa...
Joka tapauksessa ällistyttävän hyvin tuo toimii ja osaa yleensä tulkita erilaiset tilanteet (joita liikenteessä kuitenkin tulee jatkuvasti) niin kuin pitääkin eikä rupea tekemään täysin turhia jarrutuksia.
XC60

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: zoned - 15.10.13 - klo:21:54
..t. City safetykään onneksi ei ole vielä kertaakaan aktivoitunut.
CS on aivan welho. Tien laidassa oli kuorma-auto pysähtyneenä, huomasin sivusilmällä ennen kuorma-autoa jalankulkijan kävelevän ruohikon yli. Ennätettyäni kuormurin sivulle CS rupesi vikuttelemaan valoja, ja eikös ko. jalakulkija ilmestynyt kuormurin nokan etupuolelta.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Antza

City Safetysta.. Omalle kohdalle tulee säännöllisesti vääriä hälytyksiä tilanteessa jossa ajan duunin parkkihallista ulos. Jyrkkä ylämäkiramppi jonka päässä puomi. Puomi lähtee nousemaan vasta kun keula on parin metrin päässä puomista. Jos on yhtään vauhtia niin anturit ottavat itseensä nousevasta puomista - kun keula ja siten anturit sojottavat vielä yläviistoon ja näkevät nousevan puomin vaikka auto mahtuisikin puomin alta kun hetken päästä ylämäki loppuu ja luiska kääntyy viettämään taas alaspäin.

Sinänsähän CS toimii täysin oikein. Muutamaan otteeseen vaan rysäyttänyt vauhdin niin rajusti pois että nyt osaa jo varoa ja tulla viimeiset metrit ryömimällä. Talvella ehkä pakko kytkeä CS pois päältä kun paikka on kohtuullisen liukas ja pitäisi olla vähän vauhtiakin.

Kertaalleen kyllä säästänyt peltivaurioilta ihan oikeastikin kun iltapäiväruuhkassa kävelyvauhtia edennyt jono pysähtyi ja oma huomio oli sopivasti jossain muualla.
Skoda

JLa

Mielenkiintoiselta vaikuttaa Volvon uusi moottorituoteperhe. Erityisesti uusi T5 on nostanut Volvon kilpailijoidensa tasolle 2-litraisissa bensamoottoreissa.
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=142
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=140
LainaaTurboahdettu T5 kehittää 245 hevosvoimaa tehoa ja 350 Nm vääntöä. Polttoaineen kulutus uuden 8-vaihteisen automaattivaihteiston kanssa on 5,9 l/100 km (137 g/km) S60:ssa, 6,1 l/100 km (142 g/km) V60:ssa ja 6,7 l/100 km (157 g/km) XC60:ssa.

Lupaavat arvot luvataan sekä suorituskyvyn että taloudellisuuden suhteen. Kuulemma vasta ensi vuonna saadaan maahan uuden tuoteperheen moottoreita.
Suuria parannuksia mallistoon on tehty kautta linjan.
Täytyy jossain vaiheessa päästä testaamaan uusittu V60 T5 A mieluiten R-Design-varustetasolla.

Markku J

Volvolle on nyt käymässä sama juttu kuin Bemarille, eli sylinterit vähenevät. 5 -sylinteriset jäävät pois, ja bensakoneet T6 -mallia myöten ovat nelisylinterisiä. Minä pidän Volvon 5 -sylinterisen persoonallisesta äänestä, kuten myös Bemun kuutoskoneiden soinnista. Kohta nuo äänet ovat muisto vain (tai tuotettava keinotekoisesti kaiuttimilla).

VAG!

Mä odotan innolla Volvon uutta automaattia. Geartronic on omalla kohdalla aina ollut melkoinen showstopperi, vaikka muuten Volvot ovat aina kiinnostaneet. Hinnoiltaan kuitenkin edullisia premiumeja ja nahkaverhoilun saa sopivalla kyttäämisellä ilmaiseksi tai edullisesti.

Quality

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:20:44
Mä odotan innolla Volvon uutta automaattia. Geartronic on omalla kohdalla aina ollut melkoinen showstopperi, vaikka muuten Volvot ovat aina kiinnostaneet.

Onhan Geartronic vanhempaa tekniikkaa kuin vaikkapa dsg, mutta taatusti luotettavampi ja vähävikaisempi. Jos vertaan sitä esim. Multitroniciin, se on huomattavasti jämäkämmän ja ei läheskään yhtä kuminauhamaisen tuntuinen. Ainoa selvä miinus tulee polttoainetaloudesta, mutta siinäkin lienee vaihteiston ohella myös moottoritekniikalla osuutensa, varsinkin tasanopeuksisessa maantieajossa. Itse arvioin, että ennakkoluulottomuus Geartreonicin hankinnassa on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

topias

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.10.13 - klo:20:58
Onhan Geartronic vanhempaa tekniikkaa kuin vaikkapa dsg, mutta taatusti luotettavampi ja vähävikaisempi. Jos vertaan sitä esim. Multitroniciin, se on huomattavasti jämäkämmän ja ei läheskään yhtä kuminauhamaisen tuntuinen. Ainoa selvä miinus tulee polttoainetaloudesta, mutta siinäkin lienee vaihteiston ohella myös moottoritekniikalla osuutensa, varsinkin tasanopeuksisessa maantieajossa. Itse arvioin, että ennakkoluulottomuus Geartreonicin hankinnassa on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi.
multiin verrattuna myös tuo polttoainetalous on kohdallaan, ainakin oman kokemuksen perusteella.
S60 d3 aut vs A4 tdi multi ei volvo ainakaan enempää kuluta, ehkä jopa vähemmän.

Quality

Lainaus käyttäjältä: topias - 28.10.13 - klo:21:21
multiin verrattuna myös tuo polttoainetalous on kohdallaan, ainakin oman kokemuksen perusteella.
S60 d3 aut vs A4 tdi multi ei volvo ainakaan enempää kuluta, ehkä jopa vähemmän.

Tuohon en pysty ottamaan kantaa, sillä Audi oli 1.8T, siis bensa, kun Volvo on 2.4D ja vielä AWD. Toki Volvo kuluttaa vähemmän :).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kynäkauppias

Käväisinpäs sitten koeajamassa DS:llä varustetun auton ja kyllä tuo aktiivivakkari minut vakuutti siihen malliin että DS lähti tilaukseen. Pikkasen hitaasti lähti valoista liikkeelle edellä ajavan perään, mutta otti nopeasti kaulan kiinni reippaalla kiihdytyksellä.
Tuleva vulvumies.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 31.10.13 - klo:17:36
Käväisinpäs sitten koeajamassa DS:llä varustetun auton ja kyllä tuo aktiivivakkari minut vakuutti siihen malliin että DS lähti tilaukseen. Pikkasen hitaasti lähti valoista liikkeelle edellä ajavan perään, mutta otti nopeasti kaulan kiinni reippaalla kiihdytyksellä.

Ehdoton ja loistava varuste. Saa olla oikeastaan hullu, jos ei tuota DS:a ruksi tilaukseen  ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vkjoki

Itselläni on kokemusta Driver Supportista ja vastaavista ajoturvallisuuspaketeista Volvossa, Fordissa ja Volkswagenissa - ja olen kyllä vannoutunut DS-diggari. Ajattelen niin, että ajoturvallisuudesta huolehtimisessa on joka tapauksessa täysi työ oli sitten DS tai ei, mutta DS vähentää riskejä edes pikkuisen. En kerta kaikkiaan usko täydellisten kuskien olemassaoloon.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

-TimoS-

#3524
Se vähä, mitä tammikussa ehdin kokea DS-paketista, niin oli kyllä vakuuttavaa. Siihen "must"-sarjaan kuuluva varuste.
Täytyykin tutkailla Volvon sivuja, olisiko jo uudet hinnat. TM:ssä oli juttua uusista koneista, esimerkkinä S60 T6, n.54keur. Tupla-ahtimet, 400Nm/306hp.

Make66

Tänään käyttöön V40 D3 geartronic normi busines varustepaketilla, vaihtoon meni Octavia 2010 1.8 tsi lb. Ei jäänyt Skodaa ikävä. Hieno auto Volvo kaikkiaan, alla hakka 8 ja ei huomauttamista ajotuntumasta.

vkjoki

#3526
Kahdella Volvo V40 D3 Geartronic-6:lla ajaneena omat tuntemukset ovat tällaisia:
- ajotuntuma maantiellä hyvin samanlainen kuin Ford Focuksella - eikä ihme, kun autojen perusrakenteissa on paljon yhtäläisyyksiä
- maantiellä jousitus toimii erinomaisen miellyttävästi ja leppoisasti - auto selvästi Golf VII:a painavampi, mikä osaltaa selittää rauhallista reagointia tien heittoihin
- auton kulku erinomaisen suuntavakaata
- ohjaus hieman rauhattomampi kuin Golf VII:ssa
- kovissa kiihdytyksissä esiintyy taipumusta vetelyyn
- kolahdukset poikittaissaumoissa selkeästi voimakkaampia kuin Golf VII:ssa
- Geartronicin toiminta DSG:tä pehmeämpää - DSG terävämpi ja sporttisempi
- Start-Stopin jälkeinen liikkeellelähtö pehmeä ja miellyttävä verrattuna DSG:hen, joka vaatii hetken odottelua ennen kuin voi painaa kaasua
- ohjaamon ergonomia esimerkillinen
- 5-sylinterisen dieselin ominaisuudet suorastaan makeat
- kokonaisvaikutelma erinomaisen miellyttävä
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Make66

Vielä hyvä asia näin karavaanarina on se, että autossa on riittävästi massaa omasta takaa vetopuuhiin, ns 80% sääntö toteutuu ilman erikoisjärjestelyjä Vs a3, octavia, golf tai Leon

vääpeli

Onkos kenelläkään kokemuksia V40 CC D2 kulkineesta?
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 31.10.13 - klo:20:25
Se vähä, mitä tammikussa ehdin kokea DS-paketista, niin oli kyllä vakuuttavaa. Siihen "must"-sarjaan kuuluva varuste.
Täytyykin tutkailla Volvon sivuja, olisiko jo uudet hinnat. TM:ssä oli juttua uusista koneista, esimerkkinä S60 T6, n.54keur. Tupla-ahtimet, 400Nm/306hp.

Syyskuussa tuttu myyjä laitteli minulle tälläistä:

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-TimoS-

Katsotaan taas kerran leikki loppuun; samassa hintaluokassa Audi S3/Volvo S60T6.
Audin S3 koeajon saan joulukuulle...Aika ripeätä :)
Kysellään tuon Volvon perään.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 01.11.13 - klo:20:26
Katsotaan taas kerran leikki loppuun; samassa hintaluokassa Audi S3/Volvo S60T6.
Audin S3 koeajon saan joulukuulle...Aika ripeätä :)
Kysellään tuon Volvon perään.

Itseäkin alkanut tuo S3 Sportback houkuttamaan. No...odotellaan rauhassa. Ensivuonna sitten :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Markku J

Volvo taitaa nelivetona karata hiukan S3:n yläpuolelle. Aika lähellä kuitenkin ovat. Minua tuo S3 kiinnostaa erityisesti. Ehkä Volvokin pitää katsoa, mutta tässä vaiheessa jo tuntuu, että S3 olisi näistä kahdesta minun ehdoton valintani.

Osta nyt -TimoS- se S3, niin minun on kai "pakko" seurata perässä  ;D.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.11.13 - klo:20:32
Volvo taitaa nelivetona karata hiukan S3:n yläpuolelle. Aika lähellä kuitenkin ovat. Minua tuo S3 kiinnostaa erityisesti. Ehkä Volvokin pitää katsoa, mutta tässä vaiheessa jo tuntuu, että S3 olisi näistä kahdesta minun ehdoton valintani.

Osta nyt -TimoS- se S3, niin minun on kai pakko seurata perässä  ;D.

Volvoahan ei nelivetona saa uudella 8-vaihteisella, ainakaan aluksi. Neliveto on vielä vanha 3-litranen turbo 6-lovisella geartronicilla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-TimoS-

No, mulle 2-vetokin piisaa.
"Markku J" olisihan se S3 jo alla, jos olisi mahdollista...

Markku J

Johan ensimmäisiä SB S3:a luovutellaan asiakkaille. Tiedän toki, että esittelyautoista on pulaa. Mutta S3:n voi tilata. Uskaltaisin itse tilata ajamattakin, jos olisi nyt paksumpi lompakko.

-TimoS-

Erilainen nuori olen, ajamatta en osta mitään.
Nyt näillä puheilla pois Volvo-osastolta...

Markku J

Joo, odotellaan tässä ketjussa kommentteja Volvon uusista moottoreista. Hiukan harmittaa, jos 5 -sylinterinen poistuu kokonaan, kun pidin sen persoonallisesta äänestä. Kaikki vaan tasapäistyy liikaa autoissakin  :'(.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.11.13 - klo:20:55
Joo, odotellaan tässä ketjussa kommentteja Volvon uusista moottoreista. Hiukan harmittaa, jos 5 -sylinterinen poistuu kokonaan, kun pidin sen persoonallisesta äänestä. Kaikki vaan tasapäistyy liikaa autoissakin  :'(.

Samaa mieltä. Uudet koneet ovat varmasti ominaisuuksiltaan ajan tasalla, mutta kyllä noiden 5-sylinteristen "murina" on mukavaa kuunneltavaa rivinelosten rinnalla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 01.11.13 - klo:20:58
5-sylinteristen "murina" on mukavaa kuunneltavaa rivinelosten rinnalla.

Sitähän minä yritinkin säilyttää tuleville polville :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy