Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Ironic32

Pakkohan se oli volleillekin topicci lisätä, kun itseltäkin löytyy moinen, 98 T4  ;D

makkis

Tuo T4 Volvo juurikin noin tuota ikäluokkaa on todella pelottava auto. Mulla oli aikanaan noin tuon ikäluokan V40 1.8 mopokoneella ja sekin oli pelottava. Samoihin aikoihin kaveri hankki juuri tuollaisen S40 T4 mallin, siinähän on vissiin abut 200 hv:n tietämiin tehoa?!? Alusta on kuitenkin mitoitettu vajaalle sadalle kaakille ja sekin japsipullajousityyliin, koska kyseessähän on kuitenkin Mitsuipismu Karismo, johon on laitettu Volvon jakkarat. Hengenvaarallinen laite tuo T4.

Volvoista sen verran, että naapurilla on käyttöajokkina (vaalii tosin kuin harrasteajokkia) varma tuleva, jos ei jo tämän hetken, klassikko eli keltainen (orgasmin) 850 T5R ja rekkarikin messävestä aitoon svedutapaan GUL-5. On muuten varmasti ollut aikanaan hieno laite, tosin naapurin ylläpidolla sellaisena näyttää pysyvänkin.

Ironic32

Kaikki aina moittii noita pikkuvolvoja tuosta alustasta ja tottahan toki se melkoinen kivireki on, mutta sivutuullella se voittaa kaikki volkkarit mennen tullen... menee kuin kiskoilla.

Tuohan on jo niin vanha tapaus, että sietää ollakin hieman vaarallinen  ;D

Ne on kato autot erikseen niille, jotka ei tartte kaiken maailman espejä, että pääsee talvellakin autollansa liikkeelle  8)

skula

Toi kasipätkän T5R on kyllä legenda jo nyt. Itsekin joskus haikailin ja kävin kokeilemassakin erästä yksilöä. Mutta onneksi(??) ko. yksilön maahantuontitausta oli vähintäänkin outo ja epäselvä.. Tuo jäi siis kauppaan..

Nykyään voisi kakkosautona olla vaikka S60R...

Ironic32

V70R sitten aikanaan tuon raksakinnerin tilalle  ;D

ma1ja

Hienoa, että Volvollekin avattiin oma topicci. Jotenkin tuntuu, että volvo on aina vaiettu kuoliaaksi näillä vw-palstoilla. Miksihän? Vaikka onhan kiinalainen suunnittelu kiistatta ottanut hienosti huomioon naisväen tarpeen käsilaukun pidikkeille:




E: kohta kiinalainen siis
Niin se vaan menee.

skula

Kyllä minä pidän Volvoa suuressakin arvossa. Tällä hetkellä suosikkini on UFO nimeltä XC60.. Siihen saa kaiken kattavan kilkevalikoimakin. Eikä ole huono ajaa.

On ilmeisesti ja ehkä jopa varmastikin seuraavassa autonvaihtospekulaatiossa vahvasti mukana, siis niiden 6 merkin 30 mallin joukossa  ;)

Muista Volvoista vain Amazon, S80 A 2.4T, 850 T5R ja S60R herättävät kiinnostusta.. Kakkosautona lähinnä..

kocha

Tulipas rekattua tälle uudelle foorumille erään käyttäjän painostuksen vuoksi   ;D

Tällä hetkellä alla on S40 2.4i Geartronic Momentum, vm 2004. Eli ensimmäisiä uudempi korisia S40 Volvoja. Palvellut hyvin reilu neljä vuotta ja 100tkm minua (mitä nyt muutamia hassuja vikoja matkanvarrella ollut), mutta nyt katseet on suunnattu VAG-tuotteiden pariin ja autonvaihto tapahtunee kevään puolella. Käytetyitä katsellaan ja tavoitteena on ainakin automaatti ja nelivedosta suurta plussaa sekä varustelistalta jotakin  ;)

 
ex S40 2.4i Geartronic Momentum

Simola

skula:

Kyllä sukulaispoika kocha myy sinulle tuon Volvonsa kakkos autoksi. Kyllä se lähes vastaa S80 A 2.4T:tä... ;)

Nyt sitten puhutaan herra kocha VAG mieheksi!
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Peeveli

Toivottavasti saavat uuden tulevan S60:n hinnat houkutteleviksi, siinä olisi yksi suosikkini seuraavaksi koslaksi baijerilaisen rinnalla.

kocha

Lainaus käyttäjältä: Simola - 03.12.09 - klo:19:46
skula:

Kyllä sukulaispoika kocha myy sinulle tuon Volvonsa kakkos autoksi. Kyllä se lähes vastaa S80 A 2.4T:tä... ;)

Nyt sitten puhutaan herra kocha VAG mieheksi!
Vai tämmösiä sinä täällä suunnittelet!  ;D
ex S40 2.4i Geartronic Momentum

Simola

Niin se vaan menee. =)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

kocha

Joku vielä etsii sopivan VAG kulkineen, missä on automaatti sekä neliveto että sopiva hinta niin vaihdan  ;D
ex S40 2.4i Geartronic Momentum

_156_

http://www.nettiauto.com/volvo/kaikki/?id_gear_type=3&yfrom=2005&show_search=1&id_four_wheel=3

Tuostahan noita löytyy, kuinkas sattuikaan.

t. Samassa merkissä tällä hetkellä riutuva

Simola

LainaaJoku vielä etsii sopivan VAG kulkineen, missä on automaatti sekä neliveto että sopiva hinta niin vaihdan

Liian kovat on herralla vaatimukset. =)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

kocha

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 03.12.09 - klo:21:04
http://www.nettiauto.com/volvo/kaikki/?id_gear_type=3&yfrom=2005&show_search=1&id_four_wheel=3

Tuostahan noita löytyy, kuinkas sattuikaan.

t. Samassa merkissä tällä hetkellä riutuva
Täällä oltii vaihtamassa nimenomaan Volvosta poies  ;D mutta komia nelivetolistahan sieltä löyty!
ex S40 2.4i Geartronic Momentum

kocha

Lainaus käyttäjältä: Simola - 03.12.09 - klo:21:08
Liian kovat on herralla vaatimukset. =)
Ei ole, kyllä niitä löytyy vielä  ;D
ex S40 2.4i Geartronic Momentum

Simola

Herra kocha ottaa nyt vaan Mobile.De:n auki ja lähetään käymään Weihnachtsmarktilla Hampurissa.
Tuodaan sulle joulunpunainen B8 tullessa. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

skula

Minulle tämä kulutukseen liittyvä tieto -> http://www.iltalehti.fi/autot/2009112710672176_at.shtml <- ei tullut uutena tietona.

Mutta tämä on naurettavaa.. Miten tuolla pääsis todellisuudessa kesälläkään 3,9l/100km, jos se näillä miedoilla talvi/syys-keleillä syö yli 6l/100km? Hirviä mopokin vielä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: skula - 10.12.09 - klo:16:28
Minulle tämä kulutukseen liittyvä tieto -> http://www.iltalehti.fi/autot/2009112710672176_at.shtml <- ei tullut uutena tietona.

Mutta tämä on naurettavaa.. Miten tuolla pääsis todellisuudessa kesälläkään 3,9l/100km, jos se näillä miedoilla talvi/syys-keleillä syö yli 6l/100km? Hirviä mopokin vielä.

Kuvasta voisi päätellä, että ihan etelässä tuota testiä ei ajettu. Lisäksi artikkelissa mainittiin syitä kulutuslukeman suuruteen:

-Enimmäkseen moottoritie- ja taajama-ajoa.
-Talvirenkaat.
-Stop & go-järjestelmän toimiminen vain plussakelillä.

Lisäksi Iltalehden koeajajaa edeltänyt kuskihan oli saanut lukemaksi 5,7l/100km eli alle kaksi litraa yli luvatun. Jos vielä ajattelee, että talvisaikaan voi löpöä kulua myös kabiinin pitämiseen lämpimänä (olettaen, että autosta löytyy lisälämmitin), ei tuo 3,9l/100km kuulosta ihan mahdottomalta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skula

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.12.09 - klo:16:37
Lainaus käyttäjältä: skula - 10.12.09 - klo:16:28
Minulle tämä kulutukseen liittyvä tieto -> http://www.iltalehti.fi/autot/2009112710672176_at.shtml <- ei tullut uutena tietona.

Mutta tämä on naurettavaa.. Miten tuolla pääsis todellisuudessa kesälläkään 3,9l/100km, jos se näillä miedoilla talvi/syys-keleillä syö yli 6l/100km? Hirviä mopokin vielä.

Kuvasta voisi päätellä, että ihan etelässä tuota testiä ei ajettu. Lisäksi artikkelissa mainittiin syitä kulutuslukeman suuruteen:

-Enimmäkseen moottoritie- ja taajama-ajoa.
-Talvirenkaat.
-Stop & go-järjestelmän toimiminen vain plussakelillä.

Lisäksi Iltalehden koeajajaa edeltänyt kuskihan oli saanut lukemaksi 5,7l/100km eli alle kaksi litraa yli luvatun. Jos vielä ajattelee, että talvisaikaan voi löpöä kulua myös kabiinin pitämiseen lämpimänä (olettaen, että autosta löytyy lisälämmitin), ei tuo 3,9l/100km kuulosta ihan mahdottomalta.

Kyllä se on utopiaa. Tuosta start/stopista kun ei ole suomessa kovin suurta iloa. Sitä tarvitaan isojen kaupunkien liikennevalohelveteissä, ja jos siellä ollaan niin ajo on muuten jo niin sekalaista että kulutus nousee.

Siten tuo kulutus voisi(ja ehkä onnistuukin) onnistua jos lähtis Helsingistä moottoritietä ajamaan kohti pohjoista tasaista vauhtia, eikä pysähdy ennenkuin tankki on tyhjä.

Sinälläänkin hassuja nämä kulutus-hypetykset kun jo viimevuosituhannen puolella tehdyillä 1.9TDI volkkareilla pääsi 4,2-4,5 litran lukemiin, eikä tietoakaan mistään startstopeista.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: skula - 10.12.09 - klo:16:46
Kyllä se on utopiaa. Tuosta start/stopista kun ei ole suomessa kovin suurta iloa. Sitä tarvitaan isojen kaupunkien liikennevalohelveteissä, ja jos siellä ollaan niin ajo on muuten jo niin sekalaista että kulutus nousee.

No ei tuo yksi asia siitä selitäkään ehkä kuin pienen osan. Maantieajon vähyys ja lisälämmittimen mahdollisesti vaatimat desit selittävät todennäköisesti enemmän. Jos suuri osa ajosta on vielä ajettu niin, ettei moottori ole ehtinyt kunnolla lämmetä, niin sekin voi selittää jo aika paljon. Bensakoneissahan kylmäkulutus voi kasvaa 50% normista tai enemmänkin.

Edit: Niin ja en nyt tosiaan yritä myöskään väittää, että tuohon valmistajan lukemaan välttämättä päästään. Sehän on normimittauksen tulos ja niiden suhde todellisuuteen tiedetään. Sanon vain, että ei tuo ero minusta mitenkään järjettömän isolta kuulosta, kun vuodenajan ottaa huomioon.

LainaaSinälläänkin hassuja nämä kulutus-hypetykset kun jo viimevuosituhannen puolella tehdyillä 1.9TDI volkkareilla pääsi 4,2-4,5 litran lukemiin, eikä tietoakaan mistään startstopeista.

No kyllähän alhaiseen kulutukseen päästään, jos ei tarvitse tehoista, päästöistä ja melusta huolehtia. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Karvis

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.12.09 - klo:16:54
No kyllähän alhaiseen kulutukseen päästään, jos ei tarvitse tehoista, päästöistä ja melusta huolehtia. ;)

Niimpä! Mullakin oli joskus -84 626:n diesel mazda, ja silläkin ajeli karvan yli 5 litran lukemiin tienpäällä. Ja siinä ei tarvinnut todellakaan huolehtia yhdestäkään edellämainitusta asiasta, varsinkaan tehosta ;D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MVA

Minä olen 2 Volvoa omistanut. Kummatkin olivat S40:siä "phase 2" ja "phase 3". Ihan hyviä pirssejä olivat, mutta joo ... ei ...

r.e.t

4 vagin jälkeen mukavasti on matka mennyt V70:llä. Lyhyt loma talvisella Rukalla vahvisti vain ajatuksia, mainio matkavaunu, myös talvella. Ensimmäinen diesel alla, ja hassulta tuntuu keskustelu muutaman dieseldesin kulutuseroista. Eri juttu suurilla bensarosmoilla. Tankin mukaan meni  5,4/100, vaikka pari kertaa päivässä tuli webastolla kabiinia lämmiteltyä. Ei huono.

Varasin aikaa ensimmäiseen 20tkm huoltoon ja hinnaksi ennustelivat muistaakseni 170 tai 190â,¬ Biliassa, tosin tuossa oli jotain alea öljyistä kun 20â,¬ veloittavat määräaikaishuollon yhteydessä. Taisi tuo olla golffissakin yli 200 normaali (mukamas) longlifehuolto.

Pikkaisen puun takaa tämä perheeseen tuli, vaimon vahvoilla suosituksilla. Erikoista että Alfaa aiemmin ihannoinut parempi puolisko tuohon päätyi.  A nelkku jäi tällä kertaa kakkoseksi, mutta pakkohan tuota uutta 5 satasta bemua on käydä ihastelemassa kunhan kauppoihin ehtivät

_156_

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 03.12.09 - klo:21:04
t. Samassa merkissä tällä hetkellä riutuva

Itse itseltäni lainaten. Tuli kokeiltua kuinka Vollesta pääsisi eroon. Näyttäisi pääsevän. Vuoden viimeiset viikot ovat hyvää aikaa vaihtohyvitysten kyselyyn, etenkin jos kiikarissa on yhtään pidempään vaihtohallissa seisonut ajokki. Varastoarvoja täytyy saada alas nääs.

vincent

Hieman kokemuksia uudesta V70:stä. ( 2.4D A )
Pyörähdimme perheen kanssa viikonloppuna Kuopion seudulla ja tänään tulimme takaisin.
Kaikki sujui hyvin ja auto toimi upeasti talvikelissä - vakaata menoa ja lämpöä riittää ainakin näille alle 20 asteen pakkasille.

Yksi huomautuksen aihe kuitenkin :
Tuulilasin pyyhkimet on sijoitettu niin alas tuulilasissa, että ne eivät sula ainakaan normaalissa automaattisessa puhallusasennossa.
Niinpä kun tauon aikana tuulilasiin oli satanut lunta joka suli vedeksi, niin pyyhkijätpä eivät olleet aivan täydessä iskussa tehtävään.
Aikaisemmassa mallissa tätä ongelmaa mielestäni ei esiintynyt, tosin onhan aika saattanut kullata muistot.
Liekö nuo pyyhkijät aerodynaamisista syistä sijoitettu noin alas tuonne syvennykseen, huono toteutus joka tapauksessa.

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen ollut Vollen kyytiin ja voin autoa suositella viisihenkiselle perheelle peruskulkineeksi.
Matkaa on nyt takana vasta vähän reilu 5tkm, mutta toivottavasti auto tulee myös luotettavuuden osalta osoittautumaan yhtä hyväksi kuin edellisen mallisarjan yksilö jolla tuli ajettua hieman vajaa 60tkm murheitta.
Sähköistä toiminnetta on tullut jossain määrin lisää ja se lisää vikaantumisriskiä omien kokemusten mukaan merkittävästi.

Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

konzta

Ovathan nuo cross-counry volvot ihan siistin näköisiä, ei kyllä itsellä mitään kokemusta näistä uudemmista. Isäukko on omistanut amazonin, 144, 242, 240 ja nyt ajossa 940, mittarissa 400 000km ja sanoi ettei volvoa enään tule  :o Kuulemma kun kaikki tähän asti olleet takavetoja, isoilla bensakoneilla olevia sedaneita niin enään ei huvita Foordeihin koskea. Taisi 240 olla miltei 800tkm ajettu kun luopui, pohjan ruostumisen vuoksi. Monelle Volvo-ihmiselle nämä Fordin omistuksessa tehdyt eivät ole enää oikeita volvoja..

tn62634

Kyllä vanhat Volvot ovatkin lujia autoja. Valurautalohkoisista tappi- ja vinokoneista ei tule loppua millään ja ne kestävät melkoista väärinkäyttöä. Hieman sääli, kun Volvo jätti 90-luvun lopulla takavedon pois isoimmista malleistaan, koska silloin vajottiin alemmalle tasolle kuin tietyt kilpailijat. Volvolla on ollut myös monia mielenkiintoisia tehomalleja 200- ja 900-sarjassa, jotka ovat minulle mielenkiintoisimpia.


Markku J

Ensimmäinen premium -autoni oli Volvo 740 Turbo Intercooler vm 1987. Se oli todella vahvaa tekoa, ja ihan toista maata, kuin sitä edeltävät ajopelini. Auto oli kullanvärinen metallinhohto. Varusteina beigenruskeat plyyshi/nahkapenkit, sähkötoiminen kattoluukku, Volvon kallis audiosysteemi, sähköinen viitosvaihde, tuplat orkkisaluvanteet. Olin siitä todella ylpeä, ja turbo tuntui ihan maagiselta laitteelta tuohon aikaan.

Toinen Volvoni oli V70 T5 "kaikilla herkuilla" v 2001. Ostin sen uutena Lohjalta. Ihan kelpo auto sekin oli, ja jätti valtaosin hyvät muistot. Huomauttamista oli vain ohjaustunnossa keskialueella ja automaatin hitaudessa. Sen polttoainekäyttöinen lämmitin (Ardic) oli hienosti toteutettu, kuten Volvoissa kai edelleenkin. Kelloon asetti vain ajoon lähtöajan aamuksi, ja lämmitin laski itse tarvittavan polttoajan ulkolämpötilan mukaan. Se toimi hienosti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy