III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Henkku

Täytyy sanoa että edestäpäin Rapidin tyyppinen etumaski - joka yltää ajovaloihin asti - olisi minusta ollut tyylikkäämpi vaihtoehto Ocun(kin) nokalla.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 09.04.13 - klo:20:07
Täytyy sanoa että edestäpäin Rapidin tyyppinen etumaski - joka yltää ajovaloihin asti - olisi minusta ollut tyylikkäämpi vaihtoehto Ocun(kin) nokalla.
Tuossa siis todellakin on kaksi eri mallia, no huh! Kyllä meni aikaa, että löysin jotain eroja.

Felix

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 09.04.13 - klo:20:07

Tuo kuva laittaa miettimään josko olisinkin nähnyt pelkkiä Rapidoja autoliikkeen pihassa ja sen vuoksi pitänyt Octaviaa "pienenä."

Eihän se koeistumani Octavia autokaupan sisällä pieneltä näyttänyt, mutta siellähän nyt kaikki näyttää isolta ja hienolta.  :)

Sama juttu tuossa yllä olevassa videossa; näyttää oikein sopivalta ja sopusuhtaiselta.
ID.4 Pro Performance Business

Markku J

Onpa vaikea erottaa Skoda -malleja toisistaan. Uskomattoman hyvä kuva kertomaan tuota problematiikkaa. Minä katsoin aika pitkään ennen kuin ymmärsin kuvassa olevan kaksi eri automallia.

Felix

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 09.04.13 - klo:16:45
Pakko kommentoidasen verran, että uudesta Octaviastakin löytynee lapsilukot joilla saa estettyä hienosti kolhut kanssa-

Vähän offtopiciin menee, mutta....

//offtopic alkaa

Ovat olleet käytössä niin kauan kuin minulla on lapsia ollut. Silti poika iski oven vieraaseen autoon sen jälkeen kun olin avannut hänelle oven. Oma vikani kun ajatuksissani olin mutta aikuisena ihmisenä otin selvää omistajasta, soitin hänelle ja kävin maksamassa velkani.

Tässä kaksi vuotta käytössä olleessa autossani oli viimeisen laskuni mukaan kolme lommoa kyljissä mutta kukaan ei ole vielä ottanut yhteyttä. Enkä usko että ottaa. Palautuksen aikana sitten taas täytellään vahinkolappu ja maksetaan omavastuu.

//offtopic päättyy

Octavia III:n takaovien pituus siis huolettaa ;-)

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 09.04.13 - klo:16:45
Olen aina ollut sitä mieltä että sen verran täytyy toisten omaisuutta kunnioittaa että pidetään ne lapsilukot päällä siihen asti kunnes Jari-Petteri on niin iso että osaa avata oven niinkuin ihmiset. (Tämä ihan kehitysehdotuksena  ;D )

Noniin...  ::)
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

etma

Lainaus käyttäjältä: Oculus - 06.04.13 - klo:14:39
Myös perjantaisen Ilta-Sanomien koeajoraportti antaa varsin positiivisen kuvan uudesta Ocusta. Suurimmat moitteet tulevat tylsyydestä/persoonattomuudesta ja kaistavahdin toiminnasta (sitä ei vissiin tuossa linktetyssä jutussa ole erikseen mainitu). Kehuja sitten sateleekin useammalta eri osaalueelta.

Täällä palstalla en ole huomannut kerrottavan, että uuden Octavian käsikirja on saatavilla netissä. Luin ennen auton tilaamista tärkeimpiä kohtia käsikirjasta. Käsikirjan haku netistä onnistuu näin:
1. Kopioi seuraava lause Googleen: ws.skoda-auto.com/.../Data/fi/.../A7_Octavia_OwnersManual.pdf
2. Klikkaa haun jälkeen linkkiä: [PDF] ŠKODA Octavia Käyttöohjekirja - škoda auto
Netistä voit imuroida myös Amundsen- ja Columbus-navigoitilaitteistojen käyttöohjeet.
Tällä palstalla Oculus kertoi, että Ilta-Sanomien Octavian koeraportissa oli moitittu mm. kaistavahtia. Toimittaja ei kuitenkaan tuntenut kaistanpitoavustimen kaikkia ominaisuuksia. Kaistanpitoavustin löytyy em. käyttöohjeen sivuilta 121-122. Jos tiessä on kulumisuria, kaistanpitoavustimen voi asettaa ohjaamaan autoa uran vierestä, esim. lähempänä kaistan ulkoreunaa. Kopioin tähän käyttöohjeesta sivulta 122:
"Mukautuva kaistaohjaus
Tämä järjestelmä auttaa sopivien ohjausliikkeiden avulla pitämään valitun etäisyyden ajokaistan kumman puolen rajaviivoihin. Ohjaustoimenpide toteutuu vain silloin, jos rajaviivat tunnistetaan auton molemmilla puolilla. Jos auton sijaintia ajokaistan sisällä muutetaan, järjestelmä mukautuu nopeasti
pitämään uutta valittua sijaintia. Mukautuva kaistaohjaus voidaan aktivoida ja aktivointi voidaan poistaa Infotainment-järjestelmässä » Infotainment-käyttöohjekirja, kappale Ajoneuvojärjestelmien asetus (näppäin CAR)."
Minulla ei tietenkään ole käyttökokemuksia, mutta näin asioiden pitäisi sujua.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: etma - 09.04.13 - klo:21:53
Täällä palstalla en ole huomannut kerrottavan, että uuden Octavian käsikirja on saatavilla netissä. Luin ennen auton tilaamista tärkeimpiä kohtia käsikirjasta. Käsikirjan haku netistä onnistuu näin:
1. Kopioi seuraava lause Googleen: ws.skoda-auto.com/.../Data/fi/.../A7_Octavia_OwnersManual.pdf
2. Klikkaa haun jälkeen linkkiä: [PDF] ŠKODA Octavia Käyttöohjekirja - škoda auto

Ja tässä suora linkki, http://new.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/Pages/octavia.aspx
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.04.13 - klo:21:56
Ja tässä suora linkki, http://new.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/Pages/octavia.aspx

Mitä hittoa. Tuo Amudsen siis oikeasti on edellisen sukupolven navi?! Minulla on nykyisessä Leonissani sama, mutta uusi Leon ja Golf ovat saaneet uudet 5,8" näytölliset navigaattorit uudella käyttöjärjestelmällä. Miksi ihmeessä Octavian Elegance -varustetason 5,8" näytön korvaisi tuollaisella hirveällä 5" vanhaa tekniikkaa edustavalla navilla? Hyi hittolainen.

Tumppu

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 10.04.13 - klo:11:41
Mitä hittoa. Tuo Amudsen siis oikeasti on edellisen sukupolven navi?! Minulla on nykyisessä Leonissani sama, mutta uusi Leon ja Golf ovat saaneet uudet 5,8" näytölliset navigaattorit uudella käyttöjärjestelmällä. Miksi ihmeessä Octavian Elegance -varustetason 5,8" näytön korvaisi tuollaisella hirveällä 5" vanhaa tekniikkaa edustavalla navilla? Hyi hittolainen.

Tuolla kieleksi kun vaihtaa suomen niin eikö siellä ole uuden Amundsemin manuska eli lieneekö briteissä myytävissä autoissa sitten tuo vanha malli vai onko käynyt kämmi sivuja päivitettäessä? Joka paikassa kyllä mainostetaan että autoissa olisi nimenomaan tuo 5,8" navi.

Itsekin lopulta päätin laittaa -08 1.9Tdi Ocun kiertoon ja kesällä olisi tilalle tulossa 1.4TSI ambition. Varsinkin kun itseltä on kokematta tuo Ocun facelift niin onhan pakko sanoa että suuri on muutos tuohon nykyiseen kiesiin. Moni on moittinut melutasoa mutta ainakin omasta mielestäni koeajamani 1.2TSI nastoilla oli rengasmelultaan kertaluokkaa hiljaisempi kuin kuin tuo nykyinen menopeli. Moottoriäänet nyt on varmasti kaikissa maailman autoissa sivistyneemmät kuin tuossa vanhassa agraaridiisselissä :D. Toinen osaa närästänyt seikka näkyy olevan ämpärimuovi. Sitä kyllä on kabiinissa samaan malliin kuin tuossa -08 versiossakin ja ovesta puuttuu vanhassa oleva kangasriepale. Toisaalta ainakin omasta mielestäni nuo ovien kovat muovit on sijoitettu uudessa fiksummin eli siellä mitä yleisimmin näpelöidään on pehmoista muovia ja kovat muovit on "piilotettu" ala- ja takareunoihin.

stani

Hei,

Missä uusi octavia kasataan? Venäjälläkin kun on joku skoda tehdas mikä kai tekee venäjän markkinoille autoja, mut olis kiva tietää et suomeen ei tuoda venäjältä kasattuja yksilöitä.

Kävin just koeajaamassa ocataviaa noin 100km verran ja täytyy sanoa, että auto on tosi hyva 1,4 140hv moottorilla, tykkäsin ja ehkä laitan tarjouspyynnönkin siitä. :)

Guido

Lainaus käyttäjältä: stani - 10.04.13 - klo:12:55
Missä uusi octavia kasataan? Venäjälläkin kun on joku skoda tehdas mikä kai tekee venäjän markkinoille autoja, mut olis kiva tietää et suomeen ei tuoda venäjältä kasattuja yksilöitä.

Samainen Kalugan tehdas kasaa myös Audi A4, A5, A6 -malleja sekä VW Jettaa, Passatia ja Touaregia, joten yhtä lailla uuden A6:n ostajan pitäisi olla huolissaan siitä onko hänen autonsa kasattu Venäjällä. A4:a ja A6:a kasataan muuten myös Ukrainassa.

Suomeen tuotavat Octaviat valmistetaan tietääkseni pääosin Mlada Boleslavissa, Tsekissä.

Luettelo VW:n tehtaista eri puolilla maailmaa

tet

Lainaus käyttäjältä: stani - 10.04.13 - klo:12:55
Hei,

Kävin just koeajaamassa ocataviaa noin 100km verran ja täytyy sanoa, että auto on tosi hyva 1,4 140hv moottorilla, tykkäsin ja ehkä laitan tarjouspyynnönkin siitä. :)

Et sattunut katsomaan koeajetun auton VIN-koodia siitä ikkunan kulmasta? Nettitietämyksen mukaan Venäjän (Kalugan) Skodat erottaa siitä että VINin alussa on "XW8" kun muissa tehtaissa tuotetuissa on "TMB".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Felix - 08.04.13 - klo:20:38
Sitä varten koputtelin nykyisen autojen muovipintoja jo ennen kauppaan menoa ja totesin nekin melko kovaksi muoviksi.

Tuoretta Leonia tuli vilkaistua ohi mennen ja siinä käsinojien kohdat on kangasta kuten II Octaviassakin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Felix

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.04.13 - klo:13:05

Tuoretta Leonia tuli vilkaistua ohi mennen ja siinä käsinojien kohdat on kangasta kuten II Octaviassakin.

II:ssa tosiaan oli, oliko jopa I:ssä. Sinistä väriä se ainakin siinä oli.

Octavia II:n jälkeen on kuitenkin ollut käytössä Seat Altea XL ja nyt Yeti.

Seatissa oli niin paljon "ämpärimuovia" että Yeti tuntui jo lähes premiumilta ( tosin taka-/neliveto puuttui joten kaukana siitä mitä minä kutsun premiumiksi  ;-)  ).

Mutta ei tässä Yetissäkään ole kangasta vaan jotain tekonahkan oloista, kovaa kuitenkin.

En osaa siis vaatia kangasta enää joten hyvä näin, III pysyy yhä listalla.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 08.04.13 - klo:20:53
Onko joku sanut vahvistettua toimitusaikaa tilaamalleen Oculle? Itse tilasin n.kuukausi sitten eikä tarkempaa toimitusaikaa ole vieläkään vahvistettu. Toimitusajaksi sanottiin touko-kesäkuun vaihde tilatessa.

Olemme tainneet olla samoihin aikoihin liikkeellä. Tänään tuli varmistus myyjältäni että valmistuu ensi viikolla eli viikko 16. Puhumme tietenkin LB:stä.

s-mod

Ja combeissa monet tilaukset varmistuvat viikolla 18 maanantai, kun viikon 22 tuotanto on lyöty lukkoon. Mutta sekin vain murto osaan tilauksista!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Kaltsu75

Tällainen lähti viime viikolla sitten tilaukseen, kerta se on ensimmäinenkin  :) eli siis ekaa kertaa ostan täysin uuden auton. Hinta oli musta suht kohdillaan varsinkin varusteisiin nähden, joten kaupat syntyi. Lopullinen aleprossa taisi olla n. 9.5% verottomasta hinnasta. Jos joku vastaavasta yli 10% saa alennusta, niin varmasti alkaa olla alet tapissa ja ei muuta kuin kaupat lukkoon, jos auto miellyttää.

Toimitusaika hyvällä tuurilla heinäkuu, huonolla elo-syyskuu. Täytyy kyllä sanoa, että aika pitkät toimitusajat uusissa autoissa....kyllä se pitäs saada 1-2 kuukaudessa. Mutta kait ne nykyään alkaa olla kaikilla se 3-6 kk?

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 03.04.13 - klo:01:05
Itse olen ostamassa ensimmäistä kertaa uutta autoa. Nykyinen on Passat vm06 ja sitä ennen oli alla A4 vm03. Sen verran nää tämän konsernin autot miellyttää, että nyt ois sitten Skodan vuoro  :)

Toinen vaihtoehto oli oikeastaan A4 muutaman vuoden käytettynä, mutta taidan päätyä uuteen ja tehdä tällä viikolla kaupat. Tämmönen paketti:

Octavia III Combi Elegance 1.8 TSI manuaali
+ Metalliväri
+ Sivuturvatyynyt takana
+ Kolmipuolainen monitoimiohjauspyörä
+ Kangasmatot (+kumimatot)
+ Keinonahkaiset etuistuinten taustat
+ Sähkösäätöinen kuljettajan istuin
+ Canton sound system
+ Ajoasetuksen valinta
+ Sun set tummennetut takalasit
+ Irrotettava vetokoukku
+ 17" Denom-vanteet + 225/45R17 kesärenkaat
+ Sport-alusta

Väriksi race blue. Eiköhän tuosta saa sellaisen lievästi sporttisen perheauton. Aleprossa on jotain 9% paikkeilla, sen enempää ei oikein tuntunut saavan. Eka tarjous taisi olla 6%.

Markku J

Uskomaton aleprosentti ihan uudesta mallista, joka varmasti käy hyvin kaupaksi. Onnittelut hienon auton tilauksesta. Toimitusajat vaan ovat pitkänpuoleisia.

vkjoki

Kyllä tuo 9,5 % verottomasta hinnasta on jo niin tapissa, että jos nyt itse lähtisin Octaviakauppaan, tyytyisin pikkuisen pienempääkin alennukseen, kunhan kaupanteon kokonaisuus (hinta, palvelu, joustavuus, rahoitus, yms.) olisi kunnossa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

s-mod

Tuskin kokonaisuus alessa (9,5 %) on combin kohdalla tuota luokkaa, Kannattaisi myydä heti uutena (saisi voittoa). Mutta vaihtoauton kanssa ja pitkällä pinnalla, kun saa myydä itsekkin. niin 6% alennus on aika hyvä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 11.04.13 - klo:13:13
Olemme tainneet olla samoihin aikoihin liikkeellä. Tänään tuli varmistus myyjältäni että valmistuu ensi viikolla eli viikko 16. Puhumme tietenkin LB:stä.

Jep. LB:stä hyvinnin. Saa nähä koska oma myyjä ilmottelee toimituksesta tarkemmin.

Karvis

Täällä oli ensimmäinen luovutettu asiakkaalle ajoon.

leon_13

Kyllä 9-10 prossaa ilman vaihtoautoa on ihan normaali. Itsekin sain 9% plus toiset renkaat 16 aluilla. Jos renkaille laskee tonnin, niin 2700 alennusta. Mutta kaikkihan tämä johtuu siitä, että vaihtureista joutuu kans lupaamaan reilut pari tonnia yli oikean arvon, jotta kaupat syntyy.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 11.04.13 - klo:20:04
Tällainen lähti viime viikolla sitten tilaukseen, kerta se on ensimmäinenkin  :) eli siis ekaa kertaa ostan täysin uuden auton. Hinta oli musta suht kohdillaan varsinkin varusteisiin nähden, joten kaupat syntyi. Lopullinen aleprossa taisi olla n. 9.5% verottomasta hinnasta.
Mulle ei kyllä ole ihan täysin loksahtanut kohdilleen se, että miksi kaikki täällä puhuu aina aleprossasta verottomasta hinnasta. Eikös useimmat kuitenkin osta täälläkin auton verollisena?? Kun itse viimeksi auton ostin, en muistaakseni katsellut ollenkaan verotonta hintaa. Se ei ikäänkuin merkinnyt minulle mitään. Kuitenkin verollinen hintahan se oli mikä piti tiskiin lyödä...  :o

Mikä ihmeen "salatiede" tässä on, eikös kuitenkin kun haluttu kokoonpano lyödään kasaan, katsota mitä se nyt tulee sitten maksamaan... ja sitten koetetaan vasta loppuhinnasta tingata. Miksi ei voida puhua verollisesta loppuhinnasta? Siis ilmeisesti tässäkin Kaltsu75 on tehnyt kaupat esim. 36 k€:n kärrystä ja tingannut sen hinnan alle 33 k€:hen?? Itselläni ei ole mitään kaupallista koulutusta, enkä sitten vissiin ymmärrä mitään näistä autokaupan tinkauskuvioista. Maailmalla liikkuessani olen kyllä mielestäni kohtalaisen hyväkin tinkaaja - ja ennen kaikkea koetan välttää ostamasta halvallakaan sellaista mitä en tarvitse... yksi oppi sekin.  ;D
"Age quod agis - tee mitä teet"

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 12.04.13 - klo:00:11
Mulle ei kyllä ole ihan täysin loksahtanut kohdilleen se, että miksi kaikki täällä puhuu aina aleprossasta verottomasta hinnasta.

Koska verosta ei voi antaa alennusta niin alennus lasketaan siitä verottomasta hinnasta.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.04.13 - klo:00:15
Koska verosta ei voi antaa alennusta niin alennus lasketaan siitä verottomasta hinnasta.
No, joo. Tuon kyllä ymmärrän! Eli jos joku kuitenkin haluaisi laskea alennuksen verollisesta hinnasta, niin se olisi vaikkapa tuon 9.5%:n sijasta hieman pienempi. Koska verollisesta osuudesta ei alennusta tule... Aika jännä juttu, että minä en ole ymmärtänyt koskaan alkaa laskea aleprosentteja verottomasta hinnasta. Minulle on vaan riittänyt se että loppuhinta veroineen on näyttänyt sopivalta. Onkohan niin että olen joko liian varakas tai sitten minulla ei ole tuossa kaupankäynnissä sitä tarvittavaa äärimmäistä kilpailuhenkeä??  ;)

Täytyykin jatkossa suhtautua alennusprosentteihin muissakin ostoksissa positiivisemmin! Jos vaikkapa ostaa 3 euron karkkipussin Lidlistä -27%:lla, niin todellisuudessa alennushan voi olla vaikkapa -40%!! Siis siitä verottomasta hinnasta. Eikös karkkeihin, viineihin, patalappuihin yms. kaikkiin kohdistu kaupassa erilaisia veroja. Niitä ei vaan tule samallalailla huomioineeksi kuin vaikkapa USA:ssa tai Kanadassa, jossa ne tulevat tietoon "lompakkoa kouraisevasti". ;)
"Age quod agis - tee mitä teet"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 12.04.13 - klo:00:26
No, joo. Tuon kyllä ymmärrän! Eli jos joku kuitenkin haluaisi laskea alennuksen verollisesta hinnasta, niin se olisi vaikkapa tuon 9.5%:n sijasta hieman pienempi. Koska verollisesta osuudesta ei alennusta tule... Aika jännä juttu, että minä en ole ymmärtänyt koskaan alkaa laskea aleprosentteja verottomasta hinnasta.

Autokauppa on aika eri juttu kuin karkkikauppa. Karkkikaupassa on tuotteen hinnassa vain Alv. Sama Alv on myös autokaupan autoverottomassa hinnassa. Eli siinä "verottomassa" hinnassa mistä yleensä puhutaan.

Autokauppiaan on vaikea laskea alennukset kokonaishinnasta, koska autoverosta ei voi antaa alennusta. On siis autokauppiaalle selkeämpää laskea alennus autoverottomasta hinnasta (mikä siis sisältää Alv:n, kuten karkkikaupankin tuoteissa). Aivan samalla tavalla se on selkeämpää myös ostajalle, koska autoveron määrän tulee taulukoista ja se vaihtelee merkittävästi moottorin mukaan. Jos tinkaat alennusta saman automallin 1.6 TDI:stä ja 2.0 TSI:stä, olisi tilanne erittäin hankala vertailun kannalta, jos alennusta laskettaisiin kokonaishinnasta. Et silloin ihan helpolla tietäisi, paljonko alennuksissa on eroa. Kun alennusprosentti lasketaan autoverottomasta hinnasta, voit helposti vertailla alennuksien määrää. Ja kokonaishinnan tiedät joka tapauksessa, kun se lukee siinä samassa paperissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.04.13 - klo:08:21
Autokauppa on aika eri juttu kuin karkkikauppa. Karkkikaupassa on tuotteen hinnassa vain Alv.

Jos hiukan laitetaan ot-hiustenhalkomista, niin kyllähän siinä karkkipussissa on alvin lisäksi myös makeisvero ;)

Kaltsu75

Niin se tosiaan menee, että alennus uusissa autoissa lasketaan auton verottomasta hinnasta. Siitä alennus oli omalla kohdalla n. 9.5%. Jos katsotaan kokonaishintaa veroineen, niin siitä tuo sama alennus vastaa n. 6.3 prosenttia. Onhan ne verotkin valitettavasti maksettava...

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 12.04.13 - klo:00:11
Mulle ei kyllä ole ihan täysin loksahtanut kohdilleen se, että miksi kaikki täällä puhuu aina aleprossasta verottomasta hinnasta. Eikös useimmat kuitenkin osta täälläkin auton verollisena?? Kun itse viimeksi auton ostin, en muistaakseni katsellut ollenkaan verotonta hintaa. Se ei ikäänkuin merkinnyt minulle mitään. Kuitenkin verollinen hintahan se oli mikä piti tiskiin lyödä...  :o

Mikä ihmeen "salatiede" tässä on, eikös kuitenkin kun haluttu kokoonpano lyödään kasaan, katsota mitä se nyt tulee sitten maksamaan... ja sitten koetetaan vasta loppuhinnasta tingata. Miksi ei voida puhua verollisesta loppuhinnasta? Siis ilmeisesti tässäkin Kaltsu75 on tehnyt kaupat esim. 36 kâ,¬:n kärrystä ja tingannut sen hinnan alle 33 kâ,¬:hen?? Itselläni ei ole mitään kaupallista koulutusta, enkä sitten vissiin ymmärrä mitään näistä autokaupan tinkauskuvioista. Maailmalla liikkuessani olen kyllä mielestäni kohtalaisen hyväkin tinkaaja - ja ennen kaikkea koetan välttää ostamasta halvallakaan sellaista mitä en tarvitse... yksi oppi sekin.  ;D
Ajossa: VW Tiguan eHybrid Elegance Business 150kW Persimon Red 2025

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy