III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lämmitettävä lasi olisi mulla heti ensimmäinen ruksi lisävarustelistassa, en ymmärrä miksi se jätetään pois kun ei se maksakaan juuri mitään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

s-mod

Jokaisella on varmaan omat syynsä! Olkoon ilmaiseksi varmaan kaikki rastittaisivat!  "Kansan auto". Itse en haluaisi kessyä.. mut...    Tosin, jos ostaisin audia, niin kyllä yli 1000e lisä hinta vanne koon korotuksesta mietityttäisi!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 14.04.13 - klo:16:16
Yllättävän monelta jäänyt kruksaamatta lämmitettävä tuulilasi.Ainoa mikä harmitti Golfin tilauksessa kun siihen sitä ei saa.

Käsi pystyssä. Minulla meni niin päin että tuo oli tilauksen ainoa ruksi lisävarusteista  :)

Markku J

Octavian lisävarustehinnasto on aika kivaa luettavaa, kun hinnat ovat erittäin kohtuullisia ja valikoimaakin on aika runsaasti. Tosiaan tuo Audin vanteiden päivittäminen isompiin on yksi karmaisevimmista hinnoitteluesimerkeistä. Esim. itselläni nyt myynnissä oleva A6:n PRY -setti  tehtaalta tilattuna lisää auton hintaa 3400-3900 euroa (koneesta riippuen). Tuolla jo ruksisi Ocataviaan paljon herkkuja.

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.04.13 - klo:16:48
Lämmitettävä lasi olisi mulla heti ensimmäinen ruksi lisävarustelistassa, en ymmärrä miksi se jätetään pois kun ei se maksakaan juuri mitään.
Omalla kohdallani lämmitettävä tuulilasi jäi vielä selvitykseen, sillä myyjä ei ollut varma saako sitä 1.4TSI Combiin vai koskeeko rajoitus vain 1.4TSI HB malleja. Jos sen saa, niin toki menee tilaukseen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 14.04.13 - klo:17:09
Omalla kohdallani lämmitettävä tuulilasi jäi vielä selvitykseen, sillä myyjä ei ollut varma saako sitä 1.4TSI Combiin vai koskeeko rajoitus vain 1.4TSI HB malleja. Jos sen saa, niin toki menee tilaukseen.

Hinnaston mukaan rajoitus koskee kaikkia 1.2 ja 1.4:a, nuo 1.4:n rajoitukset on kyllä aika kummallisia kautta linjan ::)

Subastar

Ei myyjä kyllä eilen sanonut, ettei 1.4TSI:n saisi tuulilasin lämmitystä. Se oli vielä eilen ainoa lisävaruste Eleganceen, pitää siihen ruksia vielä koukku ja takalasin pyyhin sekä etututkat ja varapyörä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

jaripetteri

Onkos nelikkojen hintojen tulosta tullut jotain tietoa? Tsekeissä vissiin 4x4 hinnat on jo olemassa.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 14.04.13 - klo:16:19
Mihin hintaan olette saaneet moottorilämmittimen uuteen Octaviaan. Käyn tässä viimeisintä tarjousta läpi ja 1.4 TSI:n moottorilämmitin on siinä 380 euroa ja sisähaara asennettuna 262. Tuntuu kalliilta, kun 1.2 Golfin vastaava setti maksaa 329 + 155 euroa.

En edes kysynyt moottorilämmittimen + sisäpistokkeen hintaa. Kun kauko-ohjattavan Webaston saa verottomaan hintaan 735 euroa (muistaakseni jäi veroineenkin alle tonnin) niin eipä tarvinnut miettiä kumpaan päädyn.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 14.04.13 - klo:17:48
Tsekeissä vissiin 4x4 hinnat on jo olemassa.
Ei ainakaan skoda-auto.cz sivuilla näy nelikon hintoja...

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Guido - 14.04.13 - klo:18:33
En edes kysynyt moottorilämmittimen + sisäpistokkeen hintaa. Kun kauko-ohjattavan Webaston saa verottomaan hintaan 735 euroa (muistaakseni jäi veroineenkin alle tonnin) niin eipä tarvinnut miettiä kumpaan päädyn.
Kyllähän tuo Webasto olisi kiva laite! Mut kun autoa käyttää myös puoliso, niin kaikkea pitäisi olla kaksi! (ei puolisoa)

Motläm. ja sisäläm. oli kauppakirjassa 540e. Ja en kyllä hyväksy sisälämmittimeksi 1200W terminiä.

PS: Kielioppi proffalle juttuja.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 14.04.13 - klo:18:38
Ei ainakaan skoda-auto.cz sivuilla näy nelikon hintoja...

Hym, olikohan se sittenkin joku tsekki sivusto jossa oli hintoja. Koitin kaivaa sitä sivua mutta perjantaina sitä työkonella kattelin niin en nyt löytänyt. Ei välttämättä sittenkään virallisia vielä.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

s-mod

Niin se on varmaa, että ensilumille 4x4 ocua ei saa, varsinkaan combina!

automaattori

Jos nyt tilaisin uuden Ocun , niin Webasto ja lämmitettävä tuulilasi olisivat ykkösvarusteet. Ehdottomasti Suomen oloihin parhaat ruksit.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 14.04.13 - klo:19:07
Ei kai sitä ole edes muuna tulossa kuin Combina  ???

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 14.04.13 - klo:19:07
Mistäs tämä tieto on peräisin?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Nudde

LainaaTosin, jos ostaisin audia, niin kyllä yli 1000e lisä hinta vanne koon korotuksesta mietityttäisi!

eihän kukaan omalla rahalla sellaista ota, koska ne hinnat on revitty jostain, erotushinnallahän saa jo renkaat ja vanteet jostain muualta, ja jää vielä ne orkkkisvanteet nurkkiin lojumaan. En todellakaan tiedä miten nämä on hinnoiteltu?

LainaaKyllähän tuo Webasto olisi kiva laite! Mut kun autoa käyttää myös puoliso, niin kaikkea pitäisi olla kaksi! (ei puolisoa)

Mitähän siihen maksaisi jälkikäteen, ja onko se miten helppo tehdä, siis kännykkäohjaus, eihän kukaan halua sitä kapulaa kantaa mukana, mulla oli yhdessa koeajo A3:sessa sellainen ja siihen vielä samankokoinen avain, ei huhuh, siinähän tarvitsee kohta repun että saa kaikki mukaan, niin ja sitten se kannettava vielä (jotkut käyttää sanaa puhelinta siitä myös, järkyttäviä vempaimia tänä päivänä, puhelimet siis) Vai olenko vaan vanha kääkkä joka ei ymmärrä  ;) Näin voi molemmat käyttää sitä huoletta, niin ja täytyy aina muistaa että kaukosäätimessä on oma kantomatka, ja se ei ole hyvä varsinkaan parkkitaloissa ym. Mulla on nyt ollut kännykällä tteutettu kolmessa autossa ja seuraavaan tulee ehdottomasti se ominaisuus myös, hintaa asennukselle on jo valmiiksi tiedossa. Siis tulee sekä Webasto että kello että puhelinohjaus. Mutta jos tohon hintaan haluaa laittaa lohkon, siitä vaan, itse en miettisi Webastoa sekunttiakaan. Tuleeko siihen muuten kelloa mukaan vai vaan kaukosäätö, jos on kello se helpottaa jos on monia käyttäjiä.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 14.04.13 - klo:16:19
Mihin hintaan olette saaneet moottorilämmittimen uuteen Octaviaan. Käyn tässä viimeisintä tarjousta läpi ja 1.4 TSI:n moottorilämmitin on siinä 380 euroa ja sisähaara asennettuna 262. Tuntuu kalliilta, kun 1.2 Golfin vastaava setti maksaa 329 + 155 euroa.

Taisi olla ykskuusdieseliin jopa 690 euroa koko lämppäripaketti. Ei minusta ole missään nimessä kannattava kun webaston hinta on mitä on.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.04.13 - klo:19:27

Mitähän siihen maksaisi jälkikäteen, ja onko se miten helppo tehdä, siis kännykkäohjaus, eihän kukaan halua sitä kapulaa kantaa mukana, mulla oli yhdessa koeajo A3:sessa sellainen ja siihen vielä samankokoinen avain, ei huhuh, siinähän tarvitsee kohta repun että saa kaikki mukaan, niin ja sitten se kannettava vielä (jotkut käyttää sanaa puhelinta siitä myös, järkyttäviä vempaimia tänä päivänä, puhelimet siis) Vai olenko vaan vanha kääkkä joka ei ymmärrä  ;) Näin voi molemmat käyttää sitä huoletta, niin ja täytyy aina muistaa että kaukosäätimessä on oma kantomatka, ja se ei ole hyvä varsinkaan parkkitaloissa ym. Mulla on nyt ollut kännykällä tteutettu kolmessa autossa ja seuraavaan tulee ehdottomasti se ominaisuus myös, hintaa asennukselle on jo valmiiksi tiedossa. Siis tulee sekä Webasto että kello että puhelinohjaus. Mutta jos tohon hintaan haluaa laittaa lohkon, siitä vaan, itse en miettisi Webastoa sekunttiakaan. Tuleeko siihen muuten kelloa mukaan vai vaan kaukosäätö, jos on kello se helpottaa jos on monia käyttäjiä.
Uuden tehdasweban kauko-ohjain todella pienikokoinen vrt omaani HTM100.lisäksi sen pystyy ajastamaan valikosta ja käynnistämään "napista" erikseen.
Jos hommaa toisen kauko-ohjaimen niin niitä saa muualtakin kuin marmorilta.

Subastar

Minun ajelut on aika lyhyttä räppäilyä eli ennakkoluulot Webastoa kohtaa on melkoisen suuret. Tutuilta olen ymmärtänyt, että akku ei kestä ja itse lämmitinkään ei tykkää jatkuvasta lyhytaikaisesta käytöstä. Tuo akkuongelman ratkaisee tietysti ylläpitolaturi, mutta tuo lämmittimen leviäminen on se suurempi ongelma. Alitehoisella säteilijällä mennään.
Ex:

Markku J

Eikös tehdaswebaston kaukosäädin ole vain on/off -mallinen - se Webaston halvempi malli ?

prinne

Niinhän siinä itselläkin kävi että alunperin ruksitettu lämmitettävä tuulilasi jäi pois, kun sitä ei 1.4 koneen yhteydessä saa. Aikamoinen takaisku, logiikkaa en vieläkään ymmärrä. Ihan niin must-varuste ei kuitenkaan ole että olisin 1.8 koneen lisähintaa lisäksi maksanut.

Aikamoinen hinta kyllä tuosta lämppäristä ja sisähaarasta asennettuna. Pariin viime autoon laittanut itse, kuten laitan tulevaan skodaankin. Helppo homma, ainoastaan sisähaaran johdon veto voi mennä ahtaanpaikan työksi.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 14.04.13 - klo:19:59
Minun ajelut on aika lyhyttä räppäilyä eli ennakkoluulot Webastoa kohtaa on melkoisen suuret. Tutuilta olen ymmärtänyt, että akku ei kestä ja itse lämmitinkään ei tykkää jatkuvasta lyhytaikaisesta käytöstä. Tuo akkuongelman ratkaisee tietysti ylläpitolaturi, mutta tuo lämmittimen leviäminen on se suurempi ongelma. Alitehoisella säteilijällä mennään.
Uudessa mallissa saa pois päältä ns. pakkokäynnistyksen.Tehdas as. huomiotu myös tehokkaampi akku.
Räsän jälkias webasto ollut kahdessa Ocussa,siirretiin vanhasta Räsään.Olisi siirretty kolmanteen autoon jos tehdas as ei olisi noin edullinen.

Mitään ongelmia ei ole ollut.
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.04.13 - klo:19:59
Eikös tehdaswebaston kaukosäädin ole vain on/off -mallinen - se Webaston halvempi malli ?
Ei siinä muuta tarvitsekkaan olla  :)

S-T-P

Kun täällä nyt paljon hehkutetaan tuon lämmitettävän tuulilasin puolesta, niin kuinka usein sitä käytännössä talven aikana tarvitaan olettaen että autossa on webasto?
Itse ajelen autoa työkseni reilut sata tuhatta vuodessa, työkalussani on kyseinen varuste mutta rehellisyyden nimissä talven aikana on 2 tai 3 kertaa jolloin sitä tarvitsee minun ajomäärilläni... Sitä ei toki voi kiistää etteikö se olisi erinomainen laite silloin kuin sitä tarvitsee mutta itse keksin varustelistalta useamminkin tarpeellista ruksittavaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 14.04.13 - klo:20:53
Kun täällä nyt paljon hehkutetaan tuon lämmitettävän tuulilasin puolesta, niin kuinka usein sitä käytännössä talven aikana tarvitaan olettaen että autossa on webasto?
Itse ajelen autoa työkseni reilut sata tuhatta vuodessa, työkalussani on kyseinen varuste mutta rehellisyyden nimissä talven aikana on 2 tai 3 kertaa jolloin sitä tarvitsee minun ajomäärilläni... Sitä ei toki voi kiistää etteikö se olisi erinomainen laite silloin kuin sitä tarvitsee mutta itse keksin varustelistalta useamminkin tarpeellista ruksittavaa.

Työautossa on lämmitettävä lasi ja käytän sitä useita kertoja viikossa talven aikana ja kilsoja ei tule kuin ~13tkm vuodessa, toki jos Eberiä huudattaisi klo 7-16 niin ei tarvitsisi moista varustetta miettiä ::) Pätkäajoissa lumikelillä aivan ehdoton varuste.

Subastar

Valinta helpottui huomattavasti, sekä lasin lämmityksen ja Webaston osalta, kun kumpaakaan ei muka 1.4 TSI:n saa. Olisiko kuitenkin niin, että jostain tietystä viikosta, esim 22, alkaen niitä saisi?
Ex:

apo

Jos 1,4TSI:hin haluaa webarin tai eberin, niin se pitää laitattaa kotimaassa jälkiasenteisena.
Mun mielestä tuulilasilämmitin on eritttäin hyvä lisävaruste.

Guido

Lainaus käyttäjältä: apo - 14.04.13 - klo:22:08
Jos 1,4TSI:hin haluaa webarin tai eberin, niin se pitää laitattaa kotimaassa jälkiasenteisena.

Jep, erään jälleenmyyjän tarjous jälkiasennetusta Eberistä 1.4 TSI:hin olisi ollut "noin puoltoistatonnia". Toki 1.8 TSI:n ja 1.4 TSI:n hintaroa on reilusti enemmän, joten olisihan tuossa säästöä tullut, varsinkin kun rahaa ei olisi kulunut lämmitettävään tuulilasiin, Cantoniin eikä muutamaan muuhun turhuuteen...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.04.13 - klo:16:48

Itse ajoin monta vuotta sitten jonkun aikaan Mondeolla, missä oli tuollainen kapistus. Ensimmäisen kerran kun silmät sen verkon bongasi, tuntui katse sen jälkeen aina tarkentuvan siihen. Varsinkin, kun aurinko paistoi sopivasta kulmasta. Ehkä ne langat ovat nykyään vieläkin ohuempia ja tätä ilmiötä ei enää esiinny.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.04.13 - klo:22:35
Itse ajoin monta vuotta sitten jonkun aikaan Mondeolla, missä oli tuollainen kapistus. Ensimmäisen kerran kun silmät sen verkon bongasi, tuntui katse sen jälkeen aina tarkentuvan siihen. Varsinkin, kun aurinko paistoi sopivasta kulmasta. Ehkä ne langat ovat nykyään vieläkin ohuempia ja tätä ilmiötä ei enää esiinny.
Vm. 10 Superbissa lämmitettävä lasi, pimeällä vastaantulijoiden valot "leviävät" noista langoista ikävästi, sama auringonvalon kanssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy