Onko tietoa tälläisestä yhdistelmästä, joko tulee seuraavaan, 6.2011->, päivitykseen?
Löysin aiheesta (briskoda.net) jotain vihiä :
"1.8TSI (152bhp)
May 2011 " NCN 6 speed DSG to be introduced"
Vastaan itse:
On tietoa, ei tule Suomen valikoimiin. Venäjälle vietäviin tulee koska siellä on väljemmät päästörajoitukset.
....mutta nyt sitä tuodaan Suomeenkin......ennen 1.8 160hv ja nyt 152hv ?
Lainaus käyttäjältä: upupa - 11.01.12 - klo:12:54
....mutta nyt sitä tuodaan Suomeenkin......ennen 1.8 160hv ja nyt 152hv ?
Kuulin juuri että lokakuussa tilaamani 1.8 TSI 4x4 DSG on mennyt tuotantoon. Näyttää siis siltä että auto tulee Suomeen ennen uuden verolain käytäntöönpanoa.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:13:56
Kuulin juuri että lokakuussa tilaamani 1.8 TSI 4x4 DSG on mennyt tuotantoon. Näyttää siis siltä että auto tulee Suomeen ennen uuden verolain käytäntöönpanoa.
Sehän on hyvä uutinen. Haldexia ja DSG:tä riittää siis Yetiin. :D
Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.12 - klo:14:07
Sehän on hyvä uutinen. Haldexia ja DSG:tä riittää siis Yetiin. :D
Jep, VAG-konsernin on ilmeisesti ollut pakko priorisoida DSG:t ja Haldexit vain tiettyihin malleihin. Onneksi Yetin niitä saa.
Olisikin aika noloa jos citymaasturia saisi vain 2-vetoisena ???
Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:22
Olisikin aika noloa jos citymaasturia saisi vain 2-vetoisena ???
Eiköhän Yeti ole lähempänä crossoveria kuin (city)maasturia? ???
Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:22
Olisikin aika noloa jos citymaasturia saisi vain 2-vetoisena ???
Yetiin varmaan Haldexeja on pakko riittää, mutta tätä bensanelivetodsg-yhdistelmää on odotettu kaks vuotta ja DSG:n olisivat voineet viimemetreillä vielä tiputtaa pois. SE olisi kyllä tarkoittanut että mun osalta kauppa olisi ollut pakko perua. Onneksi lopettivat keppivaihteisen version! Ilman deeäsgeetä en autolla aja kuin pakosta ;D ;D ;D
LainaaEiköhän Yeti ole lähempänä crossoveria kuin (city)maasturia? Huh
Jaa-a, mikähän noiden määritelmien ero oikein on?
Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:54
Jaa-a, mikähän noiden määritelmien ero oikein on?
Oiskohan se niin että vaikkapa BMW X5, Audi Q7 ja muut möhkäleet ovat citymaastureita, kun ei ne kuitenkaan ole oikeitakaan maastureita. Nää kompaktit Yeti ja Qashgai tyyppiset ovat sitten crossovereita.
Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:54
Jaa-a, mikähän noiden määritelmien ero oikein on?
Aina kaikentietävä Wiki toteaa:
- Crossover on englanninkielinen automarkkinoilla käytetty nimitys kuvaamaan tila-autoista ja SUV:ista vaikutteita lainanneita automalleja. Usein yhtäläisyydet niihin jäävät mielikuvatasolle, sillä esimerkiksi nelivetoa ei ole kaikkiin crossovereihin välttämättä edes saatavissa. Crossovereista on vaihtelevasti käytetty lyhenteitä XUV ja CUV (crossover utility vehicle).
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Ford Kuga, Nissan Qashqai, Jeep Compass, VW Tiguan
- Citymaasturit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä maastureita, mutta ne on tarkoitettu lähinnä kadulle. Nämä syntyivät siksi, että monetkaan maasturin ostajat eivät ajaneet koskaan maastossa, jolloin maastoajoon tarvittavia ominaisuuksia alettiin karsia ja tilalle lisätä kaupunkiajoa mukavoittavia tai polttoaineenkulutusta pienentäviä ominaisuuksia. Osa niistä on hyvinkin lähellä henkilöautoa.
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Audi Q7, BMW X3, BMW X5, VW Tiguan, Toyota RAV4, jne.
Lainaus käyttäjältä: upupa - 11.01.12 - klo:12:54
....mutta nyt sitä tuodaan Suomeenkin......ennen 1.8 160hv ja nyt 152hv ?
Oletko upupa saanut tilauksesi jo sisään? Onkohan foorumilla muita 1.8 TSI 4x4 DSG:n tilanneita? Esittelyautoja ainakin on tilailtu, yhden tiedän varmasti ja jos hyvin käy niin omani tulee heti niiden jälkeen, tai jopa samassa laivakyydissä.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:15:27
Oletko upupa saanut tilauksesi jo sisään? Onkohan foorumilla muita 1.8 TSI 4x4 DSG:n tilanneita? Esittelyautoja ainakin on tilailtu, yhden tiedän varmasti ja jos hyvin käy niin omani tulee heti niiden jälkeen, tai jopa samassa laivakyydissä.
On mullakin tilattu see (Eestistä) mutta kun se on erikoisvärillä sillä ei viela kokoonpano viikoa :'( Esittelyauto kylla tulee pian meille Tallinnaan
Lainaus käyttäjältä: ents - 11.01.12 - klo:18:49
On mullakin tilattu see (Eestistä) mutta kun se on erikoisvärillä sillä ei viela kokoonpano viikoa :'( Esittelyauto kylla tulee pian meille Tallinnaan
Hienoa, kyllä niitä nyt sitten alkaa Tsekeistä tulemaan. Tuleekohan Skodat teille Eestiin maantietä rekoilla, vai laivataanko ne teillekin? Sehän tietenkin voi olla sama laiva, joka vain koukkaa ensin Tallinnan kautta Hankoon?
Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.12 - klo:15:18
Aina kaikentietävä Wiki toteaa:
- Crossover on englanninkielinen automarkkinoilla käytetty nimitys kuvaamaan tila-autoista ja SUV:ista vaikutteita lainanneita automalleja. Usein yhtäläisyydet niihin jäävät mielikuvatasolle, sillä esimerkiksi nelivetoa ei ole kaikkiin crossovereihin välttämättä edes saatavissa. Crossovereista on vaihtelevasti käytetty lyhenteitä XUV ja CUV (crossover utility vehicle).
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Ford Kuga, Nissan Qashqai, Jeep Compass, VW Tiguan
- Citymaasturit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä maastureita, mutta ne on tarkoitettu lähinnä kadulle. Nämä syntyivät siksi, että monetkaan maasturin ostajat eivät ajaneet koskaan maastossa, jolloin maastoajoon tarvittavia ominaisuuksia alettiin karsia ja tilalle lisätä kaupunkiajoa mukavoittavia tai polttoaineenkulutusta pienentäviä ominaisuuksia. Osa niistä on hyvinkin lähellä henkilöautoa.
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Audi Q7, BMW X3, BMW X5, VW Tiguan, Toyota RAV4, jne.
Brittiläinen 4x4 Magazine on valinnut Yetin vuoden 2012 maastoautoksi midle range sarjassa. Taakse jäi mm. Freelander 2. Eihän Yeti oikea maastoauto ole, mutta ei näköjään kaikki Lantikatkaan. http://www.4x4i.com/ (http://www.4x4i.com/)
Briskodan sivuilla asiaa on kommentoitu näin: I'm probably posting about something that someone else has spotted long ago - I'm always a bit slow. Walked past the magazine rack in the supermarket today and saw a Yeti, amongst a load of other vehicles, on the cover of 4x4 Magazine. This isn't a magazine I normally buy, but picked it up for a browse to see what it had to say about the Yeti. Was pleasantly surprised to see that they had judged the Yeti the best 4x4 in their 'mid range' class for 4x4 of the year 2012 - beating the Freelander 2, Jeep Compass, Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara and Kia Sorento inter alia.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:19:02
Hienoa, kyllä niitä nyt sitten alkaa Tsekeistä tulemaan. Tuleekohan Skodat teille Eestiin maantietä rekoilla, vai laivataanko ne teillekin? Sehän tietenkin voi olla sama laiva, joka vain koukkaa ensin Tallinnan kautta Hankoon?
Meille ne tulee rekoilla läpi Puolan. Se tekee noin 2-3 päivää tien päälla. Hyvia uutisia on nyt se että mulle sanottiin että autoni on helmikuun tuatonnassa jos kaiiki hyvin menee 8)
Lainaus käyttäjältä: ents - 12.01.12 - klo:22:10
Meille ne tulee rekoilla läpi Puolan. Se tekee noin 2-3 päivää tien päälla. Hyvia uutisia on nyt se että mulle sanottiin että autoni on helmikuun tuatonnassa jos kaiiki hyvin menee 8)
Mielenkiintoista seurata tilannetta, luulen että saamme automme suunnilleen samoihin aikoihin maaliskuun alussa. Tuo rekalla kuskaus on kyllä etu. Kumpi sitten ekana autonsa saakaan, niin heti kuvia tänne, eikö niin?
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:15:27
Oletko upupa saanut tilauksesi jo sisään? Onkohan foorumilla muita 1.8 TSI 4x4 DSG:n tilanneita? Esittelyautoja ainakin on tilailtu, yhden tiedän varmasti ja jos hyvin käy niin omani tulee heti niiden jälkeen, tai jopa samassa laivakyydissä.
En vielä ole laittanut sisään, kun odotan testiajoa (diiselin on testannut). Pitäjänmäen Vehoon tällainen 1.8TSI 4x4 DSG tulee helmikuun alkupuolella (J.Järvisen työsuhdeautoksi) ja silloin viimenen päätös tehdään. Samoin kilpailutus on kesken...........
Lainaus käyttäjältä: upupa - 13.01.12 - klo:12:41
En vielä ole laittanut sisään, kun odotan testiajoa (diiselin on testannut). Pitäjänmäen Vehoon tällainen 1.8TSI 4x4 DSG tulee helmikuun alkupuolella (J.Järvisen työsuhdeautoksi) ja silloin viimenen päätös tehdään. Samoin kilpailutus on kesken...........
OK, laita sitten viestiä koeajotunnelmista.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.01.12 - klo:07:43
Mielenkiintoista seurata tilannetta, luulen että saamme automme suunnilleen samoihin aikoihin maaliskuun alussa. Tuo rekalla kuskaus on kyllä etu. Kumpi sitten ekana autonsa saakaan, niin heti kuvia tänne, eikö niin?
Joo. Kylla ne kuvat tänne tule varmasti :)
Kyllä on hienoja noi teidän tuleva Yetin kuvia, tule mielen tilaa toinen :)
Kävin taas Tikkurilan Metro-Autossa juttelemassa ja siellä myyjä katsoin tietokoneeltaan "tilauskantaa" ja varoitteli, että kannattaa varautua jopa yli kuuden kuukauden odotukseen. No, se ole yllätys, kun olen lukenut tätä palstaa. Yllätys oli se, että myyjä kertoin jostain tuotantovaikeuksista, eli MANUUAALINA 1.8 TSI 4x4 ei nyt voi tilata! Minua se ei tietty haittaa.
En malttanut olla menemättä taas 2.0 TDI 4x4 DSG koeajolle ja kun myyjä sanoi ota muutamaksi tunniksi, niin menoksi. Nyt Helsingissäkin on oikea talvi ja pöpöröiset kadut. Kavin myös pienellä auraamattomalla metsätiellä testaamassa umpihangessa. Kokemukset olivat pöyristyttävän positiivisia. Viimeistään nyt on selvää, ettei ilman nelivetoa elämä ole hauskaa ;D. En ole diiseliä ostamassa, mutta kyllä tässä moottorissa on mukavasti voimaa ja se tuntuu hyvältä. Saa nähdä, kun 1.8 bensakone on testattu, mikä on minun valinta. Olen kyllä "vannonut", etten diiseliä osta ???
Lainaus käyttäjältä: upupa - 24.01.12 - klo:15:08
Kävin taas Tikkurilan Metro-Autossa juttelemassa ja siellä myyjä katsoin tietokoneeltaan "tilauskantaa" ja varoitteli, että kannattaa varautua jopa yli kuuden kuukauden odotukseen. No, se ole yllätys, kun olen lukenut tätä palstaa. Yllätys oli se, että myyjä kertoin jostain tuotantovaikeuksista, eli MANUUAALINA 1.8 TSI 4x4 ei nyt voi tilata! Minua se ei tietty haittaa.
En malttanut olla menemättä taas 2.0 TDI 4x4 DSG koeajolle ja kun myyjä sanoi ota muutamaksi tunniksi, niin menoksi. Nyt Helsingissäkin on oikea talvi ja pöpöröiset kadut. Kavin myös pienellä auraamattomalla metsätiellä testaamassa umpihangessa. Kokemukset olivat pöyristyttävän positiivisia. Viimeistään nyt on selvää, ettei ilman nelivetoa elämä ole hauskaa ;D. En ole diiseliä ostamassa, mutta kyllä tässä moottorissa on mukavasti voimaa ja se tuntuu hyvältä. Saa nähdä, kun 1.8 bensakone on testattu, mikä on minun valinta. Olen kyllä "vannonut", etten diiseliä osta ???
Oliko Yetissä nastat vai kitkat?
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.01.12 - klo:18:10
Oliko Yetissä nastat vai kitkat?
En tullut katsoneeksi, mutta rengasmelu ei erityisesti häirinnyt. Katsoin yhtä kuvaa, jonka otin autosta ja siinä näyttäisi, että renkaat olisivat kitkat. Kuinka niin?
Lainaus käyttäjältä: upupa - 24.01.12 - klo:19:51
En tullut katsoneeksi, mutta rengasmelu ei erityisesti häirinnyt. Katsoin yhtä kuvaa, jonka otin autosta ja siinä näyttäisi, että renkaat olisivat kitkat. Kuinka niin?
No kun pitäis tilata uuteen Yetiin talvitassut, enkä ole vielä osannut päättää kummat otan, luultavasti kitkat.
Minä en edes epäilisi, ilman muuta kitkat. Olen muutenkin kitkoilla ajanut jo vuosia ja Yetissä kitkat istuivat loistavasti. Ainakin tänään kaikki liikennevaloistalähdöt olivat erittäin sujuvia liukkaasta lumipöperöstä huolimatta. Oman etuveto Volvon lähdöt kitkoilla olivat surkean hitaita ja väkisin tuli "sivuluisua". Nelivetoon kitkat istuvat hyvin. Tietysti jarrutusmatka on kitkoilla pidempi, mutta sen oppii nopeasti. Kitkat ovat niin paljon hiljaisemmat ja kun tätä Yetiä on hieman moitittu rengasmelusta.........
Onko kukaan päässyt vielä ajamaan 1.8TSI 4x4 DSG:llä? Takuuvarmasti yksi on ainakin jo liikenteessä Pohjanmaalla, luulisi niitä siis jossain olevan koeajettavaksikin.
On varmaankin jo aiheesta keskusteltu, mut olis mukava tietää, koskahan tulis bensakoneella YETI 1,8 4x4 manual. Alkais varmaan näillä polttoainehinnoilla kiinnostaan, DSG on mulle vähän kynnyskysymys...
Lainaus käyttäjältä: upupa - 24.01.12 - klo:19:51
En tullut katsoneeksi, mutta rengasmelu ei erityisesti häirinnyt. Katsoin yhtä kuvaa, jonka otin autosta ja siinä näyttäisi, että renkaat olisivat kitkat. Kuinka niin?
Nokian Hakkapeliitta R -renkaat näyttää olevan :) Eli siis kitkarenkaat.
Lainaus käyttäjältä: anatol1 - 28.01.12 - klo:08:37
On varmaankin jo aiheesta keskusteltu, mut olis mukava tietää, koskahan tulis bensakoneella YETI 1,8 4x4 manual. Alkais varmaan näillä polttoainehinnoilla kiinnostaan, DSG on mulle vähän kynnyskysymys...
Sehän on ollut alusta lähtien tuotannossa, jostain syystä se poistui meidän viimeisimmästä hinnastosta.
Lainaus käyttäjältä: anatol1 - 28.01.12 - klo:08:37
On varmaankin jo aiheesta keskusteltu, mut olis mukava tietää, koskahan tulis bensakoneella YETI 1,8 4x4 manual. Alkais varmaan näillä polttoainehinnoilla kiinnostaan, DSG on mulle vähän kynnyskysymys...
1.8TSI 4x4 manuaali oli mallistossa ihan alusta asti, mutta tämän vuoden mallistossa se on korvattu DSG-mallilla Suomessa.
Karvis kerkes näköjään ensin. Saksastahan semmoisen saa jos on ihan pakko ajaa manuaalilla ;)
Lainaus käyttäjältä: anatol1 - 28.01.12 - klo:08:37
On varmaankin jo aiheesta keskusteltu, mut olis mukava tietää, koskahan tulis bensakoneella YETI 1,8 4x4 manual. Alkais varmaan näillä polttoainehinnoilla kiinnostaan, DSG on mulle vähän kynnyskysymys...
No, tuota manuaaliahan on tehty jo "pitkään" ja sellainen käytetty on myynnissä Vehossa (Helsinki, Pitäjänmäki). Nyt manuaalin tuotannossa on jotain ongelmia, siksi sitä ei
juuri nyt voi tilata. Sinun avantarkuvan auto on kauniin värinen. Onko se Tangerine Orange (jota enää ei saa :( ) ??
eikö siis Suomessa ole enää manuaali 1,8TSi Yetia? :o Meillä se kylla vielä on hinnastossa.
Lainaus käyttäjältä: ents - 30.01.12 - klo:14:28
eikö siis Suomessa ole enää manuaali 1,8TSi Yetia? :o Meillä se kylla vielä on hinnastossa.
Suomesta poistui malli hinnastosta. Voi tietysti olla väliaikaistakin vain.
Otsikon autoa parhaalla varustetasolla (+ lähes kaikki lisävarusteet) vakavassa harkinnassa.
- Kannattaako ostaa audiosystems? Mitä se sisältää?
- Kannattaako webasto ottaa tehtaalta, vai suomesta? Perustelut?
Miten n.41K, hinta muuttuu uuden veron myötä tämän auton kohdalla?
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 18.02.12 - klo:19:41
Otsikon autoa parhaalla varustetasolla (+ lähes kaikki lisävarusteet) vakavassa harkinnassa.
- Kannattaako ostaa audiosystems? Mitä se sisältää?
- Kannattaako webasto ottaa tehtaalta, vai suomesta? Perustelut?
Miten n.41K, hinta muuttuu uuden veron myötä tämän auton kohdalla?
Tuohon audiosysteemiin en osaa ottaa kantaa, koska ei ole siittä kokemuksia. Mutta jos musiikkia paljon kuuntelee, niin miksei. Mutta minun mielestäni tuo Webasto kannattaa ottaa Suomesta, niin luultavasti toimii varmemmin. Edellisessä autossa oli tehdasasennettu, ja sen kanssa oli ongelmia. Aikaisemmat ovat olleet jälkiasenteisia, ja ne ovat toimineet moitteetta. Omana mielipiteenäni voin vielä sanoa sen verran, että luotan kyllä Eberiin enemmän.
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 18.02.12 - klo:19:41
Miten n.41K, hinta muuttuu uuden veron myötä tämän auton kohdalla?
Hinta nousee n. 7.6%
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 18.02.12 - klo:19:41
Otsikon autoa parhaalla varustetasolla (+ lähes kaikki lisävarusteet) vakavassa harkinnassa.
- Kannattaako ostaa audiosystems? Mitä se sisältää?
- Kannattaako webasto ottaa tehtaalta, vai suomesta? Perustelut?
Miten n.41K, hinta muuttuu uuden veron myötä tämän auton kohdalla?
Tästä linkistä löytyy heti myyntiin ajamaton hyvin varustettu 1.8 TSI 4x4 DSG http://www.lerbacka.fi/vaihtoautot (http://www.lerbacka.fi/vaihtoautot)
Kyseiseen malliin ei saa tehdaswebastoa, mutta maahantuoja asentaa niitä kohtuuhintaan. Voihan Weban tietenkin asennuttaa missä vain.
Lainaa- Kannattaako webasto ottaa tehtaalta, vai suomesta? Perustelut?
Aika hyvin asiasta kertoo nuo tehdas Webastojen ongelmien valituspalstat täällä areenassa. Sanoisin myös, että on olemassa myös jälkiasenteinen Eberi.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 18.02.12 - klo:20:10
Tästä linkistä löytyy heti myyntiin ajamaton hyvin varustettu 1.8 TSI 4x4 DSG http://www.lerbacka.fi/vaihtoautot (http://www.lerbacka.fi/vaihtoautot)
Kyseiseen malliin ei saa tehdaswebastoa, mutta maahantuoja asentaa niitä kohtuuhintaan. Voihan Weban tietenkin asennuttaa missä vain.
Mistähän sitä repäisisi ylimääräisen toimintakymppitonnin ::)...tuossa olisi näiden talvikelien ihannevehje. Ja on kyllä ulkoisesti namu.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.02.12 - klo:20:23
Mistähän sitä repäisisi ylimääräisen toimintakymppitonnin ::)...tuossa olisi näiden talvikelien ihannevehje. Ja on kyllä ulkoisesti namu.
Santanderilta :P
Missä hinnoissa pyörii otsikon auton 30tkm ja 60tkm huollot jne? Onko koneessa ketju?
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 20.02.12 - klo:20:25
Missä hinnoissa pyörii otsikon auton 30tkm ja 60tkm huollot jne? Onko koneessa ketju?
Vaikea sanoa kun tuskin kukaan on kyseisellä yhdistelmällä Suomessa muutamaa tuhatta kilometriä enempää ajanut.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 20.02.12 - klo:20:31
Vaikea sanoa kun tuskin kukaan on kyseisellä yhdistelmällä Suomessa muutamaa tuhatta kilometriä enempää ajanut.
Eipä ainakaan tänään tullut vastaan.. kun piti kaupungissa pyörähtää... ;)
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 20.02.12 - klo:20:31
Vaikea sanoa kun tuskin kukaan on kyseisellä yhdistelmällä Suomessa muutamaa tuhatta kilometriä enempää ajanut.
Ok. Jos nyt kuitenkin villejä veikkailuja? ;)
Jos Octavia 1.2TSI manuaali 30tkm huolto on jotain 300e luokkaa, niin voidaanko tässä puhua helposti yli 1000e huollosta?
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 20.02.12 - klo:20:50
Ok. Jos nyt kuitenkin villejä veikkailuja? ;)
Jos Octavia 1.2TSI manuaali 30tkm huolto on jotain 300e luokkaa, niin voidaanko tässä puhua helposti yli 1000e huollosta?
Onko tämä joku vitsi? Jos ei, niin ei varmasti maksa 1000 euroa. Samaa luokkaa lienee 30 tkm LL-huolto, korkeintaan vähän kalliimpi. Paikasta riippuen. Se 60 tkm huolto maksanee enemmän mutta kyse lienee silti korkeintaan luokkaa parin sadan lisälaskusta. Vai ymmärsinkö taas jotain väärin?
Lainaus käyttäjältä: Newman - 20.02.12 - klo:20:51
Onko tämä joku vitsi? Jos ei, niin ei varmasti maksa 1000 euroa. Samaa luokkaa lienee 30 tkm LL-huolto, korkeintaan vähän kalliimpi. Paikasta riippuen.
Ei vitsi, tietämättömän utelua. Eli 30tkm huollossa ei vielä DSG ja Haldex saa hoitoa?
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 20.02.12 - klo:20:53
Ei vitsi, tietämättömän utelua. Eli 30tkm huollossa ei vielä DSG ja Haldex saa hoitoa?
Ei ja ei. Eiköhän se ole ihan öljynvaihto ja valohoitohuolto.
Lainaus käyttäjältä: Newman - 20.02.12 - klo:20:54
Ei ja ei. Eiköhän se ole ihan öljynvaihto ja valohoitohuolto.
No vaihdetaanhan siellä paljon muutakin kuin öljyt 30tkm kohdilla, mutta eiköhän hinta ole hyvin pitkälle sama kuin pikkukoneessakin. Huolto jossa haldex&dsg huolletaan on varmasti jonkun verran kalliimpi, mutta en ole varma onko niiden huoltoväli 60tkm vai enemmän.
Lainaus käyttäjältä: Late - 20.02.12 - klo:20:44
Eipä ainakaan tänään tullut vastaan.. kun piti kaupungissa pyörähtää... ;)
Harmi, pyörin kyllä päivällä kaupunkialueella, mutta suurin osa ajasta meni suurteollisuualueella. Nyt mittarissa 320km, huomenna tämän auton eka kunnollinen maantiekeikka, arviolta 250km. Pääsee testaan enemmän ohituksiakin, toivottavasti :) Säätiedotus pahus kylläkin lupas taas lumisadetta, onneksi reissu on valoisaan aikaan :(
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.02.12 - klo:21:02
No vaihdetaanhan siellä paljon muutakin kuin öljyt 30tkm kohdilla, mutta eiköhän hinta ole hyvin pitkälle sama kuin pikkukoneessakin. Huolto jossa haldex&dsg huolletaan on varmasti jonkun verran kalliimpi, mutta en ole varma onko niiden huoltoväli 60tkm vai enemmän.
Niinkö? Tämä oli uutta. Eikös kaikki VAGit mene 30 tkm aika minimitoimenpiteillä?
Jotenkin mulla on sellainen muistikuva että kuusvaihteisen DSG:n öljynvaihtoväli olis 60000km ja ne litkut maksaa laatikkoon kait 200-250,, korjatkaa jos olen väärässä. Oliskohan koko huolto sitten 500-650,, siis 60000km kohdalla. 30000km luulis olevan ihan perushuolto?
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 20.02.12 - klo:21:13
Jotenkin mulla on sellainen muistikuva että kuusvaihteisen DSG:n öljynvaihtoväli olis 60000km ja ne litkut maksaa laatikkoon kait 200-250,, korjatkaa jos olen väärässä. Oliskohan koko huolto sitten 500-650,, siis 60000km kohdalla. 30000km luulis olevan ihan perushuolto?
DSG6:n öljynvaihtoväli 60000km mun mielestäkin kyllä. Erään korjaamoketjun esitteestä asiasta luin, ja muistaakseni hinta oli lähempänä 300 euroa. Ihan varma tuosta hinnasta en kyllä ole.
Tehdäänkö näille DSG7-lootille minkämoisia huoltotoimenpiteitä muuten?
Lainaus käyttäjältä: Juppa - 20.02.12 - klo:21:24
Tehdäänkö näille DSG7-lootille minkämoisia huoltotoimenpiteitä muuten?
Juu, niitä vaihdellaan koko ajan uusiin ja herkeämättä. Liekö kukaan ajellut yli 100 tkm? Tunnustakaa.
Lainaus käyttäjältä: Newman - 20.02.12 - klo:21:26
Juu, niitä vaihdellaan koko ajan uusiin ja herkeämättä. Liekö kukaan ajellut yli 100 tkm? Tunnustakaa.
:D Niin joo.
Omallani tosin on ajettu vasta 7500km.
Lainaus käyttäjältä: Newman - 20.02.12 - klo:21:07
Niinkö? Tämä oli uutta. Eikös kaikki VAGit mene 30 tkm aika minimitoimenpiteillä?
Edelliseen Ocuun tuli vaihdettiin myös ilmansuodatin sekä raitisilmasuodatin öljyjen lisäksi, muuten taisi mennä aikalailla valohoidolla. Jaa mutta taisi ne tehdä jarruillekkin jotain, tästä en tosin ole aivan sata varma.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 20.02.12 - klo:21:13
Jotenkin mulla on sellainen muistikuva että kuusvaihteisen DSG:n öljynvaihtoväli olis 60000km ja ne litkut maksaa laatikkoon kait 200-250,, korjatkaa jos olen väärässä. Oliskohan koko huolto sitten 500-650,, siis 60000km kohdalla. 30000km luulis olevan ihan perushuolto?
DSG6 öljynvaihtoväli on 60tkm, samoin kuten Haldexin. Edellisen RS DSG:n 60tkm huolto maksoi 605,72,, josta DSG öljynvaihto-osuus 220,90.
Eriteltynä:
DSG-vaihteistoöljyn vaihto 36,00
Öljynsuodatin 35,70
Öljyt 6L 148,20
Jätemaksu 1,00
Yetissäni 2300km mittarissa ja eilen tein vajaan kolmensadan kilometrin lenkin. Menomatka 80-100km/h vauhtia, muutama sporttinen rekkaohitus ja kulutus maxidotin mukaan 6,7L puolimatkassa. Paluumatkalla tuli sitten hieman kiire ja tuli ajettua yli rikesakkorajan (hävettää) tosin vain sulilla kohdin ja kokonaiskulutus perillä oli 7,6L. Jos nyt vertaan 1.2 koneeseen niin kuluttaa tää tietenkin enemmän, mutta ei niin paljon enemmän kuin luulin, tosin kokonaiskulutus 2300km osalta on nyt 9,2L. Kuulostaa kyllä aika paljolta mutta 1500km jälkeen olen testaillut ja antanut koneelle tietoisesti kunnon kierroksia. Mukavaa havaita että kone hetkessä paukuttaa lasiin kierrokset 6500:n rajaan ja sitten kyllä koppiautoakin viedään. Ajoin ekat viissataa ihan maltillisesti ja vähän ennen tonnia rupesin antamaan kierroksia s-moodilla. Onkohan siellä jokin rajoitin tehtaan puolesta kun jälkeenpäin ajateltuna tuntui nuhaiselta? Tonnin jälkeen rupes jo homma sujumaan ja nyt 1500:n jälkeen auto on sitä mitä toivoinkin. Voi myös olla että DSG on vasta nyt oppinut mun ajotavalle kun on uskaltanut antaa kierroksia? Tää on hieno auto kokonaisuutena ja 6-pykäläinen DSG on varmaankin kestävämpi varsinkin nelivetokäytössä, silti kaipaan kuitenkin pikkukoneen seitsemää vaihdetta. Ehkä pikku miinus mutta kun hyvään jo tottui niin??? No, oikeasti en oikein vielä tiedä kumpi laatikko on parempi, seiska on kivempi, mutta kutonen vaihtaa pehmeämmin. Se on kuitenkin selvää jos mietitte Yetin neliveto DSG:n hankintaa, niin kokeilkaa myös bensaa jos ei pari euroa sadalla haittaa ;D
Viime viikosta olen mäkin onnellinen Yetin-omistaja. Vain n.500 km ajettuu ja ensivaikutelmat ovat todella hyvät. Moottori on kuitenkin vielä kiinni kuin kiinni. Meidän Skoda-keskuksen manuaali-1,8 meni todella hyvin kun siinä oli n. 10000 ajettu. Odottelen vähen vielä:) Ahjaa... MTM-lle meni myös tiedustelu voiko sille mootorille asentaa chipin.
PS. Pahoittelen surkeaa suomeani...
^ Onnea uudesta autosta sinne Suomenlahden eteläpuolelle.
Lainaus käyttäjältä: ents - 19.03.12 - klo:16:33
MTM-lle meni myös tiedustelu voiko sille mootorille asentaa chipin.
PS. Pahoittelen surkeaa suomeani...
Olisihan se kiva saada arenalle hieman ripeämpikin Yeti ja mitä suotta pahoittelet kirjoitustasi, jokainen ihminen on persoona. Maailma olisi aika ikävä paikka, jos kaikki olisivat "samanlaisia" :)
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 19.03.12 - klo:17:09
Olisihan se kiva saada arenalle hieman ripeämpikin Yeti ja mitä suotta pahoittelet kirjoitustasi, jokainen ihminen on persoona. Maailma olisi aika ikävä paikka, jos kaikki olisivat "samanlaisia" :)
Kiitos hyvistä sanoista
PS.Jos olisin suomalainen niin olisi todella kiusallista lukea omaa tekstia:) Mutta kun Eestistä-päin niin toivottavasti saan anteeksi ;)
Lainaus käyttäjältä: ents - 19.03.12 - klo:17:54
PS.Jos olisin suomalainen niin olisi todella kiusallista lukea omaa tekstia:) Mutta kun Eestistä-päin niin toivottavasti saan anteeksi ;)
Ei ole anteeksipyydettävää. Monen suomalaisen teksti on paljon vaikeampaa lukea kuin sinun.
Onnea Ents! Hienoa että olet saanut autosi kotiin! Minulla on nyt mittarissa yli 2500km ja meno vain paranee, 10000km on varmaankin raja jolloin koneesta sitten lähtee se mitä kuuluukin kuten sanoit siitä manuaali-versiosta.
Nyt on n. 1400km ajettu ja meno senkun paranee:)
Lainaus käyttäjältä: ents - 27.03.12 - klo:11:13
Nyt on n. 1400km ajettu ja meno senkun paranee:)
Täällä 3500km ja yhdet ylinopeussakot. Ei vaan mitenkään malta ajaa rauhassa kun kone kiertää niin iloisesti, sakko tosin kyllä pistää miettimään ajotapaa, tyhmyydestä joutuu aina maksamaan ;D ;D ;D :( :( :(
Laita ents kuvia tänne autotalliin, Briskodasta bongasin sun auton, väri on upea! Suomessa ei varmaan yhtään samanlaista?
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.03.12 - klo:11:26
Laita ents kuvia tänne autotalliin, Briskodasta bongasin sun auton, väri on upea! Suomessa ei varmaan yhtään samanlaista?
EIhän noita erikoisvärejä mitenkään tyrkytetä, valikoimaahan löytyy useita kymmeniä. Täältähän noita voi katsella: http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx (http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx)
Tuo Cayenne Orange on kyllä hyvä väri.
Lainaus käyttäjältä: clacson - 27.03.12 - klo:13:43
EIhän noita erikoisvärejä mitenkään tyrkytetä, valikoimaahan löytyy useita kymmeniä. Täältähän noita voi katsella: http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx (http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx)
Tuo Cayenne Orange on kyllä hyvä väri.
Kiitos, tämä oli mulle ihan uutta. Voikohan noita tilata Suomeenkin?
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.03.12 - klo:13:55
Kiitos, tämä oli mulle ihan uutta. Voikohan noita tilata Suomeenkin?
Jos Viroon, niin miksei Suomeenkin? Jos vain paikka auton tilauslomakkeesta löytyy, niin...
Briteissä ovat valitelleet, ettei heille Skoda UK tarjoa ollenkaan 16" vanteita, mutta kummasti niidenkin tehdastilaus on onnistunut.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.03.12 - klo:13:55
Voikohan noita tilata Suomeenkin?
Joskus kysyin tätä samaa joltain etelän automyyjältä ja hän sanoi että onnistuu, jos tilaa samalla kertaa myös 39 muuta Yetiä samalla värillä. Taisi sylki tuoda tuon määrän suuhun tai sitten siinä on jotain perää.
Lainaus käyttäjältä: Ex-Pajero - 27.03.12 - klo:16:01
Joskus kysyin tätä samaa joltain etelän automyyjältä ja hän sanoi että onnistuu, jos tilaa samalla kertaa myös 39 muuta Yetiä samalla värillä. Taisi sylki tuoda tuon määrän suuhun tai sitten siinä on jotain perää.
Paikallinen myyjä puhui viidestä samanvärisestä, sen olen kuullut mainittavan useassakin lähteessä. Metro taisi myydä tässä taannoin fl-ocua tangerine orangena :)
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.03.12 - klo:17:41
Paikallinen myyjä puhui viidestä samanvärisestä...
Zelená May metalíza voisi olla ihan passeli väri. Löytyisiköhän täältä viiden porukkaa... :-)
No voihan sel auton tilata tästäkin sitten jos Suomeen niitä erivärejä saa tilata vain fleetin kanssa (monta kappaletta) ;) Meiltä niitä saa mutta tilausaika voi olla aika monta kuukautta pitempää. Meillä se on "paintbox" nimellä ja maksaa 700 euroa.
PS. Kun vain löydän aikaa niin teen kunnon kuvat. Täällä kuitenkin pari nopea (click!):
(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0090.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0090.jpg)(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0095.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0095.jpg)(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0097.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0097.jpg)
Lainaus käyttäjältä: ents - 28.03.12 - klo:15:28
No voihan sel auton tilata tästäkin sitten jos Suomeen niitä erivärejä saa tilata vain fleetin kanssa (monta kappaletta) ;) Meiltä niitä saa mutta tilausaika voi olla aika monta kuukautta pitempää. Meillä se on "paintbox" nimellä ja maksaa 700 euroa.
PS. Kun vain löydän aikaa niin teen kunnon kuvat. Täällä kuitenkin pari nopea (click!):
(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0090.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0090.jpg)(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0095.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0095.jpg)(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0097.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0097.jpg)
Aitäh :)
Lainaus käyttäjältä: ents - 28.03.12 - klo:15:28
No voihan sel auton tilata tästäkin sitten jos Suomeen niitä erivärejä saa tilata vain fleetin kanssa (monta kappaletta) ;) Meiltä niitä saa mutta tilausaika voi olla aika monta kuukautta pitempää. Meillä se on "paintbox" nimellä ja maksaa 700 euroa.
PS. Kun vain löydän aikaa niin teen kunnon kuvat. Täällä kuitenkin pari nopea (click!):
(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0090.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0090.jpg)(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0095.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0095.jpg)(http://i2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/th_DSC_0097.jpg) (http://s2.photobucket.com/albums/y16/ents75/Yeti/?action=view¤t=DSC_0097.jpg)
Mikä väri tuo punainen/oranssi on? Ainakin hyvännäköinen.
700, spesiaaliväristä on minusta aika kohtuullinen.
Suomalainen Skodan maahantuoja on palvelutasoltaan surkea ja arvaan, että ovat tarkoituksella tehneet homman vaikeaksi, jottei vain tulisi asiakkaalle hyvä mieli :)
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 28.03.12 - klo:18:12
Mikä väri tuo punainen/oranssi on? Ainakin hyvännäköinen.
700, spesiaaliväristä on minusta aika kohtuullinen.
Suomalainen Skodan maahantuoja on palvelutasoltaan surkea ja arvaan, että ovat tarkoituksella tehneet homman vaikeaksi, jottei vain tulisi asiakkaalle hyvä mieli :)
Väri on Cayenne Orange. Ei Iso-britanniassakin saa niitä värejä. Ja ei myös 4x4 DSG bensakonetta. Enpä tiedä miksi.
Lainaus käyttäjältä: ents - 19.03.12 - klo:16:33
Viime viikosta olen mäkin onnellinen Yetin-omistaja. Vain n.500 km ajettuu ja ensivaikutelmat ovat todella hyvät.
PS. Pahoittelen surkeaa suomeani...
Onnea paljon Yetistä, vi kan ta på svenska oxo :)
4200km taulussa. Tulin just Kalajoelta työkeikalta joka venyi myöhään iltaan niin jäin sinne yöksi, siellä on mukavia mutkikkaita rantateitä ja näin sesongin ulkopuolella aika hiljaista. Olihan se pakko käydä töitten jälkeen illalla hieman irroittelemassa Yetillä. Nyt kun on kesäkelit niin neliveto ei tunnu muuten kuin kunnon kiihdytyksissä perä painuu selvästi alas ja kiihtyvyyden tunne on kuin joku työntäis takaa! Niinhän sen tietenkin kuuluu tehdäkin ;D Isomman koneen tehotkin tulee nyt paremmin esille. S-moodilla tykkään kun kun kone kierrättää täyskiihdytyksessä rajoittajaan asti ja meno on kyllä myös sen mukaista. Muuten 6v DSG on hienoinen pettymys 7v:n jälkeen, vaikka tää nesteloota luultavasti on kestävämpi nelivetokäyttöön niin yksi lisävaihde on kuitenkin plussaa eikä edes 50 lisäheppaa korvaa sitä ihanaa tunnetta minkä pikkukone+7v dsg antaa kaupunkikiihdyttelyissä. Faceliftiin tuo Tigusta tuttu märkä 7v varmaan sitten tulee.
Ilokseni huomasin että jopa täällä Pohjanmaalla on siirrytty kesänopeuksiin. Oli aika juhlaa ohitella rekkoja ja muita hitureita. Odottelen vielä viikon näillä kitkoilla ja sitten jos säätiedotus kertoo että yöpakkaset loppuu, niin alle tulee Nokian Hakka bluet 225/17"/50. Mielenkiinnolla odotan millainen äänimaailma noksuista lähtee.
Tuolla hauskalla Tigu-ketjulla oli testituloksia äänistä. Mulla on selkeä tunne että tää nykyinen Yetini on hiljaisempi kuin edellinen. Olisin luullut toisinpäin kun kuvittelin että kyllä Haldexistakin jokin ääni lähtee. Voi tietenkin olla että nelivedoissa on äänieristys rakennettu hieman toisin? Tai sitten ovat mitään kertomatta muuten vaan parannelleet joitain asioita. Esim. konepellin sisäosa on nykyään kokomusta.
Meilläkin on jo jäänyt taakse totuttautumisajon kilometrit, joten liikennevaloissa paalulta voi jo kokeilla kuinka lähtee. Ja lähtee se, tänään Punto jäi n. 200 metrillä n. 150 m ihan vakioD:llä eikä talla ollut lähelläkään pohjaa (aika onneton vertailukohde, mutta sattui nyt vieressä olemaan ja baana tyhjä).
Puolikuuroa nyt melutaso ei pahemmin haittaa, mutta kultakorva kartturirouvakaan ei ole pahaa sanaa melusta sanonut ja pitkällä kokemuksella hänestä se sanoo auton melutasosta meidän perheessä paljon.
Tiedä sitten kannattaisiko tuohon asentaa konepeltiin sen pahvin ja/tai otattaa äänenvaimennusmassaus pohjaan?
Lainaus käyttäjältä: tibis - 11.04.12 - klo:09:49
Onnea paljon Yetistä, vi kan ta på svenska oxo :)
Heh... ruotsia en kylla yhtään osaa ;D Mutta kiitos anyway ;)
Muuten... mulla oli nyt jo 2000 km täynnä ja mun autoni "aivot" meni Saksaan MTM chip tehtaalle :D Elikä katotaan saako ne ihmemiehet siellä sen Yetin käymään todella RS-n tavoin... Pidetään peukkuja - sillä niiden kodisivuiila ei sellaista konetta olekaan (mutta me ei sanottu niille mikä kone se on.... ;D)
Nyt se on sitten tehty 8) Kyllä se lumimies nyt niin hyvin lentää että yllatysmomentti on tulossa monille "taskuraketeille". Tuntuu vähintään 200 heppa 8) Kysynpä MTM miehiltä mikä se kasvu onkaan.
Lainaus käyttäjältä: ents - 26.04.12 - klo:16:52
Nyt se on sitten tehty 8) Kyllä se lumimies nyt niin hyvin lentää että yllatysmomentti on tulossa monille "taskuraketeille". Tuntuu vähintään 200 heppa 8) Kysynpä MTM miehiltä mikä se kasvu onkaan.
MTM nettisivuilla lupaillaan Yeti 1,8 TSI :hen 215 hp (158 kW) & 320 Nm max. torque. Kyllä noilla voimavaroilla luulisi ehtivän :)
Lainaus käyttäjältä: ents - 26.04.12 - klo:16:52
Nyt se on sitten tehty 8) Kyllä se lumimies nyt niin hyvin lentää että yllatysmomentti on tulossa monille "taskuraketeille". Tuntuu vähintään 200 heppa 8) Kysynpä MTM miehiltä mikä se kasvu onkaan.
Kiitos Ents tiedoista. Kun saat lisää kilometrejä Yetiisi, niin laita raporttia miten auto on toiminut uudella lastulla. Varsinkin DSG:n toiminta kiinnostaa ja miten lisätehot vaikuttaa bensan kulutukseen. Sulla on nyt luultavasti itämeren tehokkain Yeti :)
Nyt reilut 5000km alla ja keskikulutus noin 8.9 litraa, maantiellä olen kerran päässyt reilusti alle seiskan, muuten on ollut 6.7-7.4 litran tietämillä. Niin ja vauhti on ollut kesänopeuksia, pääsääntöisesti 100km/h + hieman alle rikesakkoraja. Ajotyylini on kyllä aika kuluttava, en säästele, mielestäni koneiden jotka kiertää niin pitää välillä myös saada kiertää. Karstoja ei kannata kerätä, vaikka se maksaisikin, mutta maksaahan sekin jos koneeseen tulee vikaa kun ei sitä ole oikeasti käytetty.
Tänään alle Nokian Hakka Bluet 225/50/17 XL 94W, niistä ei sen enempää kokemusta kuin että oli mukavan tarkkaa ajaa, ei vedellyt mihinkään suuntaan eikä muutenkaan tullut tunnetta etteikö kumit toimis ja melu oli miellyttävämpää kuin Dunlopeissa, yleinen humina kapiinissa oli kohtuu miellyttävää, mutta ei lähelläkään kitkojen ihanuutta. Saa nähdä mitä mieltä olen kuukauden päästä. Alla kuva uusista renkaista.
Hauskaa Vappua Yetisteille ja Areenan porukoille!!!
vappukuvassa tänään kuvatut vaggineemme, ehkä huomenna niitä vois hieman koristella ;D
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.04.12 - klo:18:22
Kiitos Ents tiedoista. Kun saat lisää kilometrejä Yetiisi, niin laita raporttia miten auto on toiminut uudella lastulla. Varsinkin DSG:n toiminta kiinnostaa ja miten lisätehot vaikuttaa bensan kulutukseen. Sulla on nyt luultavasti itämeren tehokkain Yeti :)
Hyvin menee.. Ja meno senkun parane. Mutta se varmasti vielä paranee kun uudet mootorit haluaa noin 10-15000km sisäänajoa. Ja kuluksesta myös ei voi vielä sanoa kuna sekin vielä normaalistikin vähenisi. Elikä... täällä hetkellä kulutus vähenee melko tasaisesti.
Lainaus käyttäjältä: ents - 03.05.12 - klo:17:15
Hyvin menee.. Ja meno senkun parane. Mutta se varmasti vielä paranee kun uudet mootorit haluaa noin 10-15000km sisäänajoa. Ja kuluksesta myös ei voi vielä sanoa kuna sekin vielä normaalistikin vähenisi. Elikä... täällä hetkellä kulutus vähenee melko tasaisesti.
Kiitos viestistä, hyvin menee täälläkin, kulutus jatkuvasti pienenee , mutta kulku paranee. Mielenkiintoista seurata miten Yetin elämä teholastun kanssa sujuu :)
Nyt tuli myös MTM-ltä varmistus että Lumimiehellä pitaisi olla 158kw 8) 112kw versus 158kw... se on 46kw-n ja n.40%-n kasvu. Varmasti yksi isoimmista kasvulukuista mitä tehdasmootoreille või antaa... Onneksi on tehdastakuu ::)
Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:23
Onneksi on tehdastakuu ::)
Joka ei taida olla enään voimassa moottorin ja voimansiirron osalta... ::)
Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:23
Nyt tuli myös MTM-ltä varmistus että Lumimiehellä pitaisi olla 158kw 8) 112kw versus 158kw... se on 46kw-n ja n.40%-n kasvu. Varmasti yksi isoimmista kasvulukuista mitä tehdasmootoreille või antaa... Onneksi on tehdastakuu ::)
Huippua ;D 158kw on jo aika paljon Yetiin, mutta varmasti kiva ajaa. Tuliko tehdastakuu siitä että teetit lastutuksen Saksassa vai onko se MTM:n kohdalla normaalia Eestissä?
Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:23
Nyt tuli myös MTM-ltä varmistus että Lumimiehellä pitaisi olla 158kw 8) 112kw versus 158kw... se on 46kw-n ja n.40%-n kasvu. Varmasti yksi isoimmista kasvulukuista mitä tehdasmootoreille või antaa... Onneksi on tehdastakuu ::)
Siis mikä tehdastakuu ? Tuskin ainakaan skodan tehdas mitään takaa tuon muutoksen jälkeen...? ???
Itse soitin viime syksynä maahantuojalla ja tekninen neuvonta sanoi että tehdastakuu päättyy samalla, kun mylly lastutetaan.
No ei tullut sitten 140-heppasesta mallista 170-heppasta..ainakaan vielä :)
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.05.12 - klo:11:33
Huippua ;D 158kw on jo aika paljon Yetiin, mutta varmasti kiva ajaa. Tuliko tehdastakuu siitä että teetit lastutuksen Saksassa vai onko se MTM:n kohdalla normaalia Eestissä?
Niin on. Jos MTM-n laittaa uuteen Skodan meidän diilerin kauta niin ei tapahtuu mitään takuulle. Oli "pieni" virhe sanoa ette tehdastakuu... diilerin täystakuu olidi ollut oikea versio ;)
Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:52
Niin on. Jos MTM-n laittaa uuteen Skodan meidän diilerin kauta niin ei tapahtuu mitään takuulle. Oli "pieni" virhe sanoa ette tehdastakuu... diilerin täystakuu olidi ollut oikea versio ;)
Teillä on Ents hyvin asiat :) Pitääköhän seuraava Skoda ostaa sieltä?
Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 07.05.12 - klo:11:41
Itse soitin viime syksynä maahantuojalla ja tekninen neuvonta sanoi että tehdastakuu päättyy samalla, kun mylly lastutetaan.
No ei tullut sitten 140-heppasesta mallista 170-heppasta..ainakaan vielä :)
Siis päättyykö koko autosta takuu vai ainoastaan moottorin ja voimansiirron osalta?
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.05.12 - klo:11:59
Siis päättyykö koko autosta takuu vai ainoastaan moottorin ja voimansiirron osalta?
Takuu päättyy täysin ja kokonaan. Moottorin uudelleenohjelmointi on erikseen mainittu autojen takuuehdoissa.
Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 07.05.12 - klo:12:04
Takuu päättyy täysin ja kokonaan. Moottorin uudelleenohjelmointi on erikseen mainittu autojen takuuehdoissa.
Tähän asti takuu on kyllä viety vain moottorin ja voimansiirron osalta, lastutus ei oikein isosti vaikuta vaikkapa takaluukun maalipinnan kestoon ::)
Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 07.05.12 - klo:12:04
Takuu päättyy täysin ja kokonaan. Moottorin uudelleenohjelmointi on erikseen mainittu autojen takuuehdoissa.
Harmin paikka. Toki takuunantaja saa takuuehdot määrittää ja jos sitten täysin raukeaa niin minkäs sille mahtaa. :-\
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.05.12 - klo:12:06
Tähän asti takuu on kyllä viety vain moottorin ja voimansiirron osalta, lastutus ei oikein isosti vaikuta vaikkapa takaluukun maalipinnan kestoon ::)
Takuu ja virhevastuu ovat kaksi eri asiaa. ::) Takuuehtojen mukaan takuu raukeaa jos moottorin lastuttaa. Virhevastuu taas säilyy lähes kokonaan.
Ero on siinä että virhevastuuseen korjatuista asioista voi myyjäliike laskuttaa osan kuluttajalla. Takuuseen tehdyt työt taas eivät saa maksaa mitään kuluttajalle.
Kyllä tehdastakuu pitäisi kestää kaikille osille mika lastutus ym. tuuningit ei koske. Sitä ei diileri eikä tehdas saa muuttaa kuin haluaa.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.05.12 - klo:11:57
Teillä on Ents hyvin asiat :) Pitääköhän seuraava Skoda ostaa sieltä?
No miksipä ei ;)
Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:14:00
Kyllä tehdastakuu pitäisi kestää kaikille osille mika lastutus ym. tuuningit ei koske. Sitä ei diileri eikä tehdas saa muuttaa kuin haluaa.
Paitsi jos ole takuuehdot hyväksynyt, missä todetaan, että tehdastakuu raukeaa jos moottorin lastutat.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.05.12 - klo:11:57
Teillä on Ents hyvin asiat :) Pitääköhän seuraava Skoda ostaa sieltä?
Vähän hankalaks mene jos vian sattuessa pitää lähteä ulkomaille... :)
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.05.12 - klo:14:33
Paitsi jos ole takuuehdot hyväksynyt, missä todetaan, että tehdastakuu raukeaa jos moottorin lastutat.
Ne ehdot kyllä haluaisin nähda missa on sanottu että mootorin lastutaminen ja esimerkiksi väritakuu (tai lasiinpyyhkimet ym.) on yhdeudessa. Ei kyllä EU-ssa sellaiset ehdot läpi menisi jos tuomioistumien asti meinisi. Ja kyllä myös Skoda sen ymmärrä etttä ne ei ole toisiinsä liituvat asiat. Tottakai kaikki voi paperille panna mutta realielämässä ne ei toimisi.
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.05.12 - klo:11:59
Siis päättyykö koko autosta takuu vai ainoastaan moottorin ja voimansiirron osalta?
Entisen Ocun lastutus oli harkinnassa.Kysyin takuun voimassaoloa Laakkoselta.Vastaus oli yksiselitteinen.Tehdastakuu menee koko autosta.Turha myös vongata virhevastuita.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:17:13
Entisen Ocun lastutus oli harkinnassa.Kysyin takuun voimassaoloa Laakkoselta.Vastaus oli yksiselitteinen.Tehdastakuu menee koko autosta.Turha myös vongata virhevastuita.
Niin. Ja jos se kuitenkin teet sen lastutuksen ja jos lasiinpyyhkimien mootori kuolee, niin mikähän kuluttajavirasto sanoo jos takuu sille ei anneta. Diilerin tulisi osoitta että se lastutus on suoraan vastuussa sen pyyhkinmootorin kuolemasta. Ja sitä se ei kyllä tee ::). Tottakai diilerit "suojaa" ittensä kaikenlaisten tyhmyyksien varalta mutta ei se nyt niin helpo ole niille oikeudenmukaisesta vastuusta pakoilla.
Ahjaa vielä... Mun autoni on uusi elikä ajettu oli n. 2000km. Jos olisi jo vuosi vanha ja ajettu enemmän nii varmasti olisi myös meikälaiselle sanottu että bye-bye takuu.
Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:17:53
Ahjaa vielä... Mun autoni on uusi elikä ajettu oli n. 2000km. Jos olisi jo vuosi vanha ja ajettu enemmän nii varmasti olisi myös meikälaiselle sanottu että bye-bye takuu.
Uusi oli omanikin lastutusta kysyessäni.Vaihtoon mennessä 2v vanha/30000km ajettu.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:17:13
Entisen Ocun lastutus oli harkinnassa.Kysyin takuun voimassaoloa Laakkoselta.Vastaus oli yksiselitteinen.Tehdastakuu menee koko autosta.Turha myös vongata virhevastuita.
Laakkosta on turha vongata vastuuseen mistään muustakaan, joten asialla ei ole väliä. Toimimattomuus ja rikkinäisyys on Laakkosen (..ja Helkaman) mielestä auton 'ominaisuus' :)
Vaikkei mitään tarvetta lastutukselle olekaan, niin jotenkin se kuitenkin kiehtoo. Mites muuten vakuutusyhtiöt lastutukseen suhtautuu mahdollisessa kolaritilanteessa? Onko kellään kokemuksia?
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.05.12 - klo:18:11
Laakkosta on turha vongata vastuuseen mistään muustakaan, joten asialla ei ole väliä.
Takuu ja huoltoasiat ovat Laakkosella sujuneet erittäin hyvin kummankin Skodani osalta vaikka ostin autot muualta.
Lainaus Skodan takuuehoista:
Takuu ei ole voimassa jos auton rakennetta tai moottorin ohjelmointia on muutettu ilman takuunantajan kirjallista lupaa
.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:21:33
Lainaus Skodan takuuehoista: Takuu ei ole voimassa jos auton rakennetta tai moottorin ohjelmointia on muutettu ilman takuunantajan kirjallista lupaa.
Meillä on takuuehdoissa sellainen lause:
Takuuvaatimukset eivät ole täytäntöönpanokelpoiset, jos vaatimuksen alla oleva vika johtuu suoraan siitä, että:
e) Ajoneuvoon on asennettu detaileja, jotka eivät vastaa auton homologeeramiselle tai ajoneuvoa on muutettu Škoda Auto ei hyväksyllä tavalla
f) Ajoneuvoon on asennettu (tuunattu) erityisesti sähköisiä osia, joiden käyttö ei ole valmistajan hyväksymä.
Elikä "johtuu suoraam siitä" on se tärkea pointti.
PS. Sorry käänöksen tasosta... :-[
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:21:33
Takuu ja huoltoasiat ovat Laakkosella sujuneet erittäin hyvin kummankin Skodani osalta vaikka ostin autot muualta.
Tasan ei käy onni. Omat kokemukset Laakkosesta täysin päivastaiset. Sekä tökerösti hoidetusta takuukorjauksesta, etta muutenkin.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:21:33
Lainaus Skodan takuuehoista: Takuu ei ole voimassa jos auton rakennetta tai moottorin ohjelmointia on muutettu ilman takuunantajan kirjallista lupaa.
Mielenkiintoinen juttu.. Lainaus kilpailuviraston sivuilta:
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. => Esim. Virosta tuodulla Skodalla olisi Suomessakin parempi takuuturva kuin paikallisesta liikkeestä ostetulla.
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.05.12 - klo:17:24
Mielenkiintoinen juttu.. Lainaus kilpailuviraston sivuilta:
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa.
=> Esim. Virosta tuodulla Skodalla olisi Suomessakin parempi takuuturva kuin paikallisesta liikkeestä ostetulla.
Yleensä näissä on sellainen takaportti, että saman mallin on oltava myynnissä molemmissa maissa. Koska Suomessa myytävissä autoissa on optio: B05 Type approval Finland, niin Viroon tarkoitetuissa ei ole, joten takuuehdotkin voivat varmaan olla eri.
Lainaus käyttäjältä: clacson - 08.05.12 - klo:21:09
Yleensä näissä on sellainen takaportti, että saman mallin on oltava myynnissä molemmissa maissa. Koska Suomessa myytävissä autoissa on optio: B05 Type approval Finland, niin Viroon tarkoitetuissa ei ole, joten takuuehdotkin voivat varmaan olla eri.
Empä usko, että pystyisivät moiseen vetoamaan, koska silloinhan..
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. .. ei voisi koskaan toteutua.
Samoin kaikki yksityisten maahantuomat autot olisivat Suomessa takuun ulkopuolella ja näinhän ei ole.
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.05.12 - klo:17:24
Mielenkiintoinen juttu.. Lainaus kilpailuviraston sivuilta:
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa.
=> Esim. Virosta tuodulla Skodalla olisi Suomessakin parempi takuuturva kuin paikallisesta liikkeestä ostetulla.
Voisitko hiukan täsmentää,miksi Virosta tuodussa Skodassa olisi parempi takuu kuin täkäläisestä liikkeestä ostetussa?
Kysyseessä on tehdastakuu.Tiedän kyllä eri maissa olevan eri pituisia takuuaikoja.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.05.12 - klo:21:47
Voisitko hiukan täsmentää,miksi Virosta tuodussa Skodassa olisi parempi takuu kuin täkäläisestä liikkeestä ostetussa?
Kysyseessä on tehdastakuu.Tiedän kyllä eri maissa olevan eri pituisia takuuaikoja.
Tärkein kysymyshän tässä on, että onko Virossa käytössä oleva pidempi takuu tehtaan vai maahantuojan myöntämä. Jos lisävuodet on Viron maahantuojan itse myöntämiä/kustantamia, niin ne jatkoajan korjaukset joutuu varmaankin teettämään siellä.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.05.12 - klo:21:47
Voisitko hiukan täsmentää,miksi Virosta tuodussa Skodassa olisi parempi takuu kuin täkäläisestä liikkeestä ostetussa?
Kysyseessä on tehdastakuu.Tiedän kyllä eri maissa olevan eri pituisia takuuaikoja.
Luen ents:in edellinen kirjoitus ketjusta.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.05.12 - klo:00:06
Tärkein kysymyshän tässä on, että onko Virossa käytössä oleva pidempi takuu tehtaan vai maahantuojan myöntämä. Jos lisävuodet on Viron maahantuojan itse myöntämiä/kustantamia, niin ne jatkoajan korjaukset joutuu varmaankin teettämään siellä.
Kuinka pitkä Suomen tehdastakuu on? Meillä TEHDAStakuu on 120000km/4 vuotta. Noin vuosi sitten se vielä oli 100000km/2+2 - elikä tehdas antoi 2 ja meidän maahantuoja vielä 2 lisää.
Lainaus käyttäjältä: ents - 09.05.12 - klo:16:53
Kuinka pitkä Suomen tehdastakuu on? Meillä TEHDAStakuu on 120000km/4 vuotta. Noin vuosi sitten se vielä oli 100000km/2+2 - elikä tehdas antoi 2 ja meidän maahantuoja vielä 2 lisää.
Suomessa tehdastakuu 2v.
Tuskin edes Laakkosella pystyttäisiin kumoamaan tuontiautosta ulkomailta saatua pidempää tehdastakuuta? Yrittäisivät tottakait.
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.05.12 - klo:17:44
Ilman kilometri rajausta :)
??? Oikeastihan tuo on ihan paska takuu. Kuinka moni ottaisi ennemmin 4v / 120 000km. Tollakin saisi painaa 30 tkm vuodessa. Todella huvittavaa, että samalle metalliläjälle myönnetään maasta riippuen puolta pidempiä takuuaikoja.
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 09.05.12 - klo:17:25
Suomessa tehdastakuu 2v.
Tuskin edes Laakkosella pystyttäisiin kumoamaan tuontiautosta ulkomailta saatua pidempää tehdastakuuta? Yrittäisivät tottakait.
Tehdastakuu kyllä kelpaa kaikissa EU-maissa. Ei ne edes yrittäisi:)
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.05.12 - klo:17:51
??? Oikeastihan tuo on ihan paska takuu. Kuinka moni ottaisi ennemmin 4v / 120 000km. Tollakin saisi painaa 30 tkm vuodessa. Todella huvittavaa, että samalle metalliläjälle myönnetään maasta riippuen puolta pidempiä takuuaikoja.
Voin muistaa väärin mutta olikohan Kreikassa (tai muualla) 4-5 vuotta ilman kilometrirajausta? Ja vielä sai ilmaisen tiepalvelun kaupan päälle (meillä se on 2 ensimmäistä vuotta). Se on kyllä maahantuojan neuvotelutaidoista kiini mitkä takuuehdot jm asiat ne tehdaasta saa ulos. No ja voi se olla myös siitä kiinni että Virossa Skoda oli viime vuonna merkki nr.1. Se on kova saavutus pieneltä automerkiltä...
2 vuotta on kyllä harmillisen lyhyt takuu... (kun muistaa että korealaisilla on 7 vuotta!) Jos olette käynyt meillä ajamassa nii tiedätte mitkalaiset tiet ja asfaltit meillä on ja mitä se alustalle tekee... :-\ Sitä ihmellisempää on että Suomessa on niin surkeat takuut
Tilasin 1.8TSI 4x4 DSG Exp 9.2.2011 ja auto luvattiin 31.8.2012, mutta myyjä soitti ja kertoi, että luovutus onkin jo 28.6.2012. Kiva yllätys, eikä oikeastaan odotus olekaan poikkeuksellisen pitkä. Minullakin olin varusluettolossa mm. lasikattoa ym.
Vielä ei ole ajankohtaista, mutta kun huoltojen ym. aika tulee, kiinnostaa kyllä mahdollisuus teettää työt Tallinnassa, koska minun toinen "koti" on siellä.
Lainaus käyttäjältä: upupa - 31.05.12 - klo:23:10
Tilasin 1.8TSI 4x4 DSG Exp 9.2.2011 ja auto luvattiin 31.8.2012, mutta myyjä soitti ja kertoi, että luovutus onkin jo 28.6.2012. Kiva yllätys, eikä oikeastaan odotus olekaan poikkeuksellisen pitkä. Minullakin olin varusluettolossa mm. lasikattoa ym.
Vielä ei ole ajankohtaista, mutta kun huoltojen ym. aika tulee, kiinnostaa kyllä mahdollisuus teettää työt Tallinnassa, koska minun toinen "koti" on siellä.
Miten Upupa jaksat odottaa? Sulle on tulossa hieno auto, nyt reilun kolmen kuukauden ja 8000km kokemuksella olen aika vakuuttunut että tässä hintaluokassa on vaikea löytää parempaa. Makuja on tosin monia, mutta heti Yetin julkaisunkin jälkeen ne jotka uskalsivat mennä testaan niin vakuuttuivat, nyt on lastentaudit korjattu ja Yeti vain paranee kuin vanha viini. Eilen otin omasta kuvan mökin pihalla, muut kuvat onkin talvelta kun auto luovutettiin mulle. http://www.esamelametsa.fi/Sivusto/Yeti4x4TSIDSG.html (http://www.esamelametsa.fi/Sivusto/Yeti4x4TSIDSG.html)
No....auton luovutuksen pitäisi olla torstaina, joten pientä odotusta tässä jo on. En ole löytänyt tuolla minun väriyhdistelmällä yhtään kuvaa tai autoa netistä, joten niitä ei varmaan liikenteessä paljoa ole. Tallinnassakaan en ole nähnyt kaksivärisiä Yetejä.
Tilasin autoon tukevat lasintummennukset takaovista alkaen ja hintaa tuli 360 euroa lisää (Metroauto), mutta jos valoa haluaa, se tulee panoraamaikkunasta :)
Minkä verran lumimies vie soppaa tuolla kiukaalla ?
Lainaus käyttäjältä: upupa - 26.06.12 - klo:21:26
No....auton luovutuksen pitäisi olla torstaina, joten pientä odotusta tässä jo on. En ole löytänyt tuolla minun väriyhdistelmällä yhtään kuvaa tai autoa netistä, joten niitä ei varmaan liikenteessä paljoa ole. Tallinnassakaan en ole nähnyt kaksivärisiä Yetejä.
Tilasin autoon tukevat lasintummennukset takaovista alkaen ja hintaa tuli 360 euroa lisää (Metroauto), mutta jos valoa haluaa, se tulee panoraamaikkunasta :)
Mikähän siinäkin on kun tehdastummennuksen täytyy oll vihreäsvävyinen, jos se on säästöä, niin tuollaiset säästöt kyllä pelkästään ärsyttää. Oletko harkinnut lievää tummennusta myös etuoviin?
Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 26.06.12 - klo:21:45
Minkä verran lumimies vie soppaa tuolla kiukaalla ?
Muutaman kerran olen päässyt maantiellä alle seitsemän. Nyt kun taas saa ajaa sataa niin normaali reissu vaihtelevassa liikenteessä on noin 7-8 litraa. Kokonaiskulutus viimeksi kun katoin oli jotain 8.5, mutta mulla on kyllä aika kuluttava ajotapa. Vertailuna edelliseen 1.2 TSI Yetiin, tää vie keskimäärin litran enemmän mun ajotavalla ja pitää myös huomioida nelivedon tuoma lisäkulutus. Yllättävää on ollut se että kaupunkikulutus on ollut aika siedettävää kun tuo keskikulutus on kuitenkin pysynyt noinkin pienenä. Tällä on ajettu 8000km ja ainakin pikkukoneen kulutus 10000km jälkeen pieneni selvästi.
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.06.12 - klo:10:00
Mikähän siinäkin on kun tehdastummennuksen täytyy oll vihreäsvävyinen, jos se on säästöä, niin tuollaiset säästöt kyllä pelkästään ärsyttää. Oletko harkinnut lievää tummennusta myös etuoviin?
En etuoviin ota mitään, mutta koko muuhun takaosaan tulee kaikkein tummin kalvo. Tahdon vähän näkösuojaa........
Myyjä soitti tänään, että luovutus on todellakin huomenna. Maksoin jopa auton jo tänään!
Laitahan ihmeessä kuvia jahka auton saat alle, tälläinen auto kiinnostaa
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.06.12 - klo:10:13
Muutaman kerran olen päässyt maantiellä alle seitsemän. Nyt kun taas saa ajaa sataa niin normaali reissu vaihtelevassa liikenteessä on noin 7-8 litraa. Kokonaiskulutus viimeksi kun katoin oli jotain 8.5, mutta mulla on kyllä aika kuluttava ajotapa. Vertailuna edelliseen 1.2 TSI Yetiin, tää vie keskimäärin litran enemmän mun ajotavalla ja pitää myös huomioida nelivedon tuoma lisäkulutus. Yllättävää on ollut se että kaupunkikulutus on ollut aika siedettävää kun tuo keskikulutus on kuitenkin pysynyt noinkin pienenä. Tällä on ajettu 8000km ja ainakin pikkukoneen kulutus 10000km jälkeen pieneni selvästi.
Joten minulle ainakin tulee bensakuluissa säästöä, kun tuolla Volvolla ei oikein tahdo päästä keskikulutuksessa alle kympin. Laitetaahan tankkiin ysivitosta (siitä tulee lisää säästöä)? Tallinnassa muuten ysivitosta sai alkuviikolla 1.25-1.28.
Tänään siis hain Yetin ja nyt alkaa harjoitukset 8)
Kun saan aikaiseksi laitan myös tuonne Autotallin puolelle....
Lainaus käyttäjältä: upupa - 28.06.12 - klo:11:57
Tänään siis hain Yetin ja nyt alkaa harjoitukset 8)
Kun saan aikaiseksi laita myös tuonne Autotallin puolelle....
Tosi hieno! Onnittelut ja tervetuloa kerhoon!
Onnea hienosta Yetistä.
Tuo väri on hieno, mutta vaikea pitää puhtaana - siinä näkyy heti laikki lika, mutta puhtaana ja kiiltävänä hieno. (Itsellä oli edellinen Superb tuolla värillä)
Kirkkaan valkoinen katto sointuu erinomaisesti auton väriin. Tummat vanteetkin näyttävät hyviltä tuossa. Hieno peli.
Onnea uudesta Yetistä!
Voisi olla aika vinkeä valkopuolaisilla vanteilla, esim tettsuteilla.
Onnittelut, hieno Yeti! Kerrohan kokemuksia jahka ehdit tutustumaan autoon.
Katto ei vaan sovi omasta mielestä mutta vanteet hienot ja viininpunainen on ihan jees. Kone ja varusteet ilmeisen kunnossa. Ei muutakun huolettomia kilometrejä. ;)
Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 28.06.12 - klo:13:28
Katto ei vaan sovi omasta mielestä mutta vanteet hienot ja viininpunainen on ihan jees. Kone ja varusteet ilmeisen kunnossa. Ei muutakun huolettomia kilometrejä. ;)
Kun katselen kuvaa, niin siinä auto ei näytä niin hyvältä, kun se luonnossa on. Tuo viininpunainen on aika konservatiivinen väri, mutta juuri tuolla valkoisella katolla sitä puretaan. Ilman värillistä kattoa auto ei olisi niin kiinnostava. Tällä kombinaatiolla se erottuu massasta.
Kun olin hakemassa autoa ja tehtiin papereita myyjän kanssa, minun Yeti tuotiin pesusta vasta sisään. Heti siihen kerääntyi 3-4 ihmistä ihmettelemään. Skodan promyyjä tokaisi: ”Se on herrasmiehen auton”. No, se oli vain yksi mielipide, sillä aika monet naiset pitävät juuri tämänkaltaisista autoista. Naisilla on hyvä tyylitaju.
On ollut niin kiire, etten ole vielä ajanut kuin 150km, mutta ajotuntuma on hyvä. Autoa on kiva ajaa ja se on hyvin jämäkkä ja ohjaus on rauhallinen. Bensankulutus on aika kovaa, mutta se ei ole minulle uutta. 1.8TSI on yllättävän pirteä moottori, vaikka olen tottunut vähän tehokkaampiin. Hyvä ostos!
Onhan tuo väriyhdistelmä aivan tosi hieno, olisi tosi herkkua kun saisi nuo etusivu ikkunat vielä laillisesti tummentaa mutta hieno se on noinkin. Moottorikin on se oikea 8)
Poikani oli kysellyt työantajansa automyyjiltä Yetin saatavuutta ja maassa olisi ilmeisesti 2 kpl 1.8 TSI 4x4 DSG Experienceä vapaana. Hinnastosta se näyttää poistuneen muutama päivä sitten. Muistikuvani on, että se oli alkuviikosta vielä listalla n 38 th eur hintaan. Olikohan tuo hinta vanhalla verolla ? Nämä 2 autoa on käsittääkseni rekisteröity ennen veronkorotusta. Toinen olisi suosikkivärini Terracotta Orange mustalla katolla ja toinen musta valkoisella katolla.
Tuo olisi kiinnostava auto myös, vaikkakin alkuun ajattelin listallani pitää harkinnassa vain 1.2 TSI DSG:n, joka tosi hyvin varusteinkin jäisi karvalakkimallin A1:tä halvemmaksi.
Mitä mieltä olette tämän bensakoneen käyttöominaisuuksista - tehopulaa senkin kanssa varmaan on - olisko 140 hv TDI sittenkin järkevämpi myös jälleenmyynnin kannalta ? Hintaerohan on vajaa tonni.
Maanantaina selviää noiden maassa olevien autojen hinta ja varusteet ja silloin pitäisi päätös tehdä.
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:18:57
Poikani oli kysellyt työantajansa automyyjiltä Yetin saatavuutta ja maassa olisi ilmeisesti 2 kpl 1.8 TSI 4x4 DSG Experienceä vapaana. Hinnastosta se näyttää poistuneen muutama päivä sitten. Muistikuvani on, että se oli alkuviikosta vielä listalla n 38 th eur hintaan. Olikohan tuo hinta vanhalla verolla ? Nämä 2 autoa on käsittääkseni rekisteröity ennen veronkorotusta. Toinen olisi suosikkivärini Terracotta Orange mustalla katolla ja toinen musta valkoisella katolla.
Tuo olisi kiinnostava auto myös, vaikkakin alkuun ajattelin listallani pitää harkinnassa vain 1.2 TSI DSG:n, joka tosi hyvin varusteinkin jäisi karvalakkimallin A1:tä halvemmaksi.
Mitä mieltä olette tämän bensakoneen käyttöominaisuuksista - tehopulaa senkin kanssa varmaan on - olisko 140 hv TDI sittenkin järkevämpi myös jälleenmyynnin kannalta ? Hintaerohan on vajaa tonni.
Maanantaina selviää noiden maassa olevien autojen hinta ja varusteet ja silloin pitäisi päätös tehdä.
Scoutissa nyt tuo 1.8 TSI moottori ja edellisessä Allroadissa oli pikku dieseli. Sinun kohdalla ei vuosikilometrit vaatine dieseliä ja käyttöominaisuuksien puolesta ainakin minä valitsisin tuon bensan. Jälleenmyynin kannalta voin jo näin etukäteen ilmaista kiinnostukseni.. :)
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:18:57
Mitä mieltä olette tämän bensakoneen käyttöominaisuuksista - tehopulaa senkin kanssa varmaan on - olisko 140 hv TDI sittenkin järkevämpi myös jälleenmyynnin kannalta ? Hintaerohan on vajaa tonni.
Todellakin tuota minun 1.8 bensakonetta ei ole enää myynnissä! Mistähän tämä nyt johtuu???
Olen itse ajanut aikaisemmin PPC-tehostetuilla Volvoilla (T6 ja T5), joten olen tottunut vähän erilaisiin autoihin……mutta tämä 1.8 bensaturbo tuntuu ihan hyvältä. Tietysti se ei reagoin kuten esim. tuplatubot….mutta nuoruus on ohi. Diisseliä ei tehon vuoksi kannata ostaa, mutta jälleenmyyntihinnoista en tiedä.
ps. ainahan näihin VAG-turbokoneisiin saa rahalla
helposti tehoja.
Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 28.06.12 - klo:13:28
Katto ei vaan sovi omasta mielestä mutta vanteet hienot ja viininpunainen on ihan jees. Kone ja varusteet ilmeisen kunnossa. Ei muutakun huolettomia kilometrejä. ;)
+1. Makuasioita toki. Onnea uudesta autosta. ;)
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.06.12 - klo:12:50
Onnea uudesta Yetistä!
Voisi olla aika vinkeä valkopuolaisilla vanteilla, esim tettsuteilla.
onnittelut täälläkin uudesta autosta. Varmasti hyvä valinta, oma yli 70000 km kokemus 4x4 Yetistä oli pelkkää plussaa. Itse valkoisiin vanteihin hullaant
uneena laittaisin heti tuohon pakettiin mm. Valkoiset Etabetat. Ne olisivat vaan niin komeat.
upupa: ostitko hienon Yetisi vanhalla verolla ? Oliko hinta silloin 38 th paikkeilla ? Veikkaan, että veron korotus on tappanut maahantuojan kiinnostuksen 1.8 bensakoneeseen. Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.
Onkohan Yetissä merkittäviä eroja vm 2012 / 2013 -välillä ?
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:23:06
Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.
Täältä vakaa kannatus Markku J:lle Yeti-tiimiin liittymiselle, itse kävisin vielä läpi mietintäsession siitä olisiko 125kw diesel kuitenkin se paras moottori tulevaan kinneriisi.
Lainaus käyttäjältä: Samppari - 30.06.12 - klo:23:58
Täältä vakaa kannatus Markku J:lle Yeti-tiimiin liittymiselle, itse kävisin vielä läpi mietintäsession siitä olisiko 125kw diesel kuitenkin se paras moottori tulevaan kinneriisi.
Sitä ei saa DSG:llä, toki jos manuaali menee niin sitten varmasti hyvä vaihtoehto. Meillä vois olla kaupan 20tkm ajettu 1.8 Ocu manuaalilla, jos sellainen Markku J:tä kiinnostaa ;)
,,sken olin pienellä lenkillä ja rengaspainevalo syttyi. Kävin tarkastamassa paineet ja takarenkaassa olikin paine alle 2. Ei ollut näkyvää vikaa. Täytin renkaan, mutta varoitusvalo ei sammu ??? Ajoin seuraavalle bensa-asemalla ja 5 minuutin ajon jälkeen paineet olivat kohdillaan, mutta rengaspainevalo palaa edelleen. Mitä nyt?
No aamulla tietty näkee, onko rengas tyhjä. Vissiin huonoa tuuria, kun autolla on ajettu vasta 200 km.
Lainaus käyttäjältä: upupa - 01.07.12 - klo:12:43
,,sken olin pienellä lenkillä ja rengaspainevalo syttyi. Kävin tarkastamassa paineet ja takarenkaassa olikin paine alle 2. Ei ollut näkyvää vikaa. Täytin renkaan, mutta varoitusvalo ei sammu ??? Ajoin seuraavalle bensa-asemalla ja 5 minuutin ajon jälkeen paineet olivat kohdillaan, mutta rengaspainevalo palaa edelleen. Mitä nyt?
No aamulla tietty näkee, onko rengas tyhjä. Vissiin huonoa tuuria, kun autolla on ajettu vasta 200 km.
Täytön jälkeen pitänee myös Yetissä suorittaa resetointi (Tigussa tapahtuu MFD:stä, pelkkä renkaan täyttö ei poista valoa).
^Selvennykseksi. Täytön jälkeen myös kuittasit sen rengaspainevalon siitä nappulasta ja silti ei sammu?
Mikäli paineet pysyvät normaaleina niin saat rengaspaineen varoitusvalon sammumaan painamalla sen kytkintä n 5 sek.
Kiitoksia nopeista vastauksista, täytee lähtee tsekkaamaan. Kuittaus tapahtuu kait ratin rullanäppäintä painamalla.....
Vaihdekepin edestä, siinä Offroad-napin vierestä, löydät rengaspaineen kytkimen. Sitä painelet tovin niin varoitusvalo sammuu.
Lainaus käyttäjältä: Samppari - 01.07.12 - klo:12:54
Vaihdekepin edestä, siinä Offroad-napin vierestä, löydät rengaspaineen kytkimen. Sitä painelet tovin niin varoitusvalo sammuu.
OK
Lainaus käyttäjältä: upupa - 01.07.12 - klo:12:55
OK
Usein kun autossa on vaikkapa viisi aikuista, tai muuten raskas kuorma, niin rengaspaineen varoitin välkkyy. ,,killinen ilmanlämmönmuutos myös voi aiheuttaa merkkivalon syttymisen. Kannattaa tietenkin pysähtyä ja tutkia onko renkaissa ilmaa, yleensä vain painan ylläkerrottua nappia ja nollaan tilanteen. Seuraavalla huoltsikallahan voi sitten tarkistaa paineet jos jää vaivaamaan.
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:23:06
upupa: ostitko hienon Yetisi vanhalla verolla ? Oliko hinta silloin 38 th paikkeilla ? Veikkaan, että veron korotus on tappanut maahantuojan kiinnostuksen 1.8 bensakoneeseen. Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.
Onkohan Yetissä merkittäviä eroja vm 2012 / 2013 -välillä ?
Minulle kerrottiin että kovan kysynnän DSG/Haldex vuoksi ovat poistaneet hinnastosta. Tulee kuulemma takaisin piakkoin kun Euroopassa auotokauppa hiipuu laman myötä, niin pirssejä saa taas tänne pohjolan perukoillekin. Voi myös olla että seuraavat Yetit tulee uudella 1.8-koneella, mutta se on epätodennäköistä kun ei niitä ole vielä volkkareissakaan. Ongelma on DSG/Haldex saatavuudessa.
Minua ei yhtään haittais vaikka lopettaisivat 1.8 4x4 DSG myynnin. Autostahan tulisi heti keräilyharvinaisuus. Suomeen ei kovinkaan montaa ole käsittääkseni rekisteröity, ehkä muutamia kymmeniä korkeintaan? Vaikka täällä ei saakaan omia autoja kehua, niin pakko sanoa että tämä on s***tanan hyvä auto ;D
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.07.12 - klo:21:28
Minua ei yhtään haittais vaikka lopettaisivat 1.8 4x4 DSG myynnin. Autostahan tulisi heti keräilyharvinaisuus. Suomeen ei kovinkaan montaa ole käsittääkseni rekisteröity, ehkä muutamia kymmeniä korkeintaan? Vaikka täällä ei saakaan omia autoja kehua, niin pakko sanoa että tämä on s***tanan hyvä auto ;D
Viimeinen on kyllä 110% oikea lause 8)
Sithän markun ois hyvä ostaa Yeti, niin tulis harvinainen ainakin myöhemmin. ;)
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:23:06
upupa: ostitko hienon Yetisi vanhalla verolla ? Oliko hinta silloin 38 th paikkeilla ? Veikkaan, että veron korotus on tappanut maahantuojan kiinnostuksen 1.8 bensakoneeseen. Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.
Minulla auto tuli uudella verolla ja taisi perushinta olla jotain 38k luokkaa. Minulla on aika varusteltu Yeti, joten sille kertyi hintaa kaikkineen liki 43k (ilman talvirenkaita)
Ensimmäinen ulkomaanmatkakin on jo tehty ja tänään meni 500km rikki. Hyvin mahtuivat tuliaiset, kun jätin takapenkit kotiin......
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange). Tilasin auton helmikuun alussa (jolloin 1.8 TSI 4x4 DSG oli vielä maahantuontiohjelmassa) ja sain auton heinäkuun viimeisellä viikolla.
Eli auto on 1.8 TSI 4x4 DSG Experience kattoikkunalla ja Sound Systemillä. 700 kilometriä melko rauhallisesti ajettu - kohta voisi vaikka alkaa jo tavoittelemaan kaasupolkimella lattiaa :)
Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:11:55
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange).
Onnea hankinnalle! Nätti ja sopiva väri yetiin. Tuossa sitä on autoa aika moneen tilanteeseen.
Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:11:55
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange). Tilasin auton helmikuun alussa (jolloin 1.8 TSI 4x4 DSG oli vielä maahantuontiohjelmassa) ja sain auton heinäkuun viimeisellä viikolla.
Eli auto on 1.8 TSI 4x4 DSG Experience kattoikkunalla ja Sound Systemillä. 700 kilometriä melko rauhallisesti ajettu - kohta voisi vaikka alkaa jo tavoittelemaan kaasupolkimella lattiaa :)
Onnea suuresti! Olisi aika kiva tietää kuinka monta 1.8 TSI 4x4 DSG autoa on Suomeen rekisteröity?
Minun vastaavassa on kohta 10000km mittarissa. Kaikki on mennyt hyvin ja talviajo oli yhtä juhlaa, kyllähän tuon nelivedon huomaa kesälläkin, mutta talvella sitä yllättyy päivittäin, miten hyvin haldex toimii. Ainut pikkuvika on ollut takalasin tiiviste. Se vuosi painepesussa hattuhyllylle muutamia pisaroita vettä, korjauksen jälkeen ei vettä ole näkynyt ja alkuperäiset Dunlop hirvitykset vaihtuivat Noksuihin. Nokialaisiin olen tosi tyytyväinen, nyt ei enää rengasäänet häiritse. Mitkä renkaat sun autossa oli alla?
Kiitos onnitteluista! Mun Yetiin ovat tehtaalla laittaneet Pirellit (P Zero Rosso). Ensi vaikutelma renkaista tosi positiivinen eli ovat suht hiljaiset ja muutenkin hyvät ajaa. En edes muista mitkä renkaat mun vaihtoon menneessä Superbissa oli, mutta ne ovat todella äänekkäät verratuna näihin Pirelleihin.
Meidän perheestä löytyy myös 1,5 vuotta vanha diesel Yeti (2.0 TDI 4x4 DSG Experience) eli eiköhän me vaimon kanssa jotenkin ensi talvi kitkutella :) Täytyy vain muistaa olla tankatessa tarkkana, jotta ei käy hassusti.
Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:17:13
Kiitos onnitteluista! Mun Yetiin ovat tehtaalla laittaneet Pirellit (P Zero Rosso). Ensi vaikutelma renkaista tosi positiivinen eli ovat suht hiljaiset ja muutenkin hyvät ajaa. En edes muista mitkä renkaat mun vaihtoon menneessä Superbissa oli, mutta ne ovat todella äänekkäät verratuna näihin Pirelleihin.
Meidän perheestä löytyy myös 1,5 vuotta vanha diesel Yeti (2.0 TDI 4x4 DSG Experience) eli eiköhän me vaimon kanssa jotenkin ensi talvi kitkutella :) Täytyy vain muistaa olla tankatessa tarkkana, jotta ei käy hassusti.
Minäkin olisin halunnut Pirelleillä, mutta siihen ei voi vaikuttaa tehdastilauksessa. Ajoin viime kesänä peräkkäin kahdella identtisellä Yetillä, toisessa oli Pirellit ja toisessa Dunlopit. Ero oli kyllä liian suuri. Tosin Dunlopit ovat tasaisella hyvällä asfaltilla lähes äänettömät ja ohjaustunto on erinomainen, kaikilla muilla pinnoilla meteli on järkyttävää. Ehkä noi Noksut on noiden kahden välistä kun rengasäänet ovat siedettävät joka pinnalla, mutta eivät ehkä yllä Pirellien tasolle hyvällä pinnalla.
Teillä on todellinen Yeti perhe. Kun saat uuteen TSI-koneeseen kilometrejä, niin on kiinnostavaa kuulla vertailuja moottoreiden välillä.
Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:11:55
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange). Tilasin auton helmikuun alussa (jolloin 1.8 TSI 4x4 DSG oli vielä maahantuontiohjelmassa) ja sain auton heinäkuun viimeisellä viikolla.
Eli auto on 1.8 TSI 4x4 DSG Experience kattoikkunalla ja Sound Systemillä. 700 kilometriä melko rauhallisesti ajettu - kohta voisi vaikka alkaa jo tavoittelemaan kaasupolkimella lattiaa :)
Loistava väri valinta, tätähän alkaa olemaan jo monella 8)
Talvi tuli ja Yetini jo osoitti ihanuutensa aamupäivällä. Tässä tuore kuva, auto odottaa toimintaan pääsyä huomenna ;)
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.10.12 - klo:17:38
Talvi tuli ja Yetini jo osoitti ihanuutensa aamupäivällä. Tässä tuore kuva, auto odottaa toimintaan pääsyä huomenna ;)
Ai kun on hieno väriyhdistelmä ja kiilto vai onko tässä käytetty jotain photoshoppaus filtteriä? 8)
Lainaus käyttäjältä: Asterion - 26.10.12 - klo:18:01
Ai kun on hieno väriyhdistelmä ja kiilto vai onko tässä käytetty jotain photoshoppaus filtteriä? 8)
Ei ole filtteriä, sattui vain hyvä valo. Kun nään että valo näyttää hyvältä niin toimin aika nopeasti, tässäkin tapauksessa kun pääsin takaisin sisälle niin aurinko oli jo hiipunut näkymättömiin. Kuvausaikaa on yleensä noin muutama minuutti tähän vuodenaikaan.
Upea kuva, kylläpä Yeti näyttää hienolta! Iltarusko korostaa väriä todella nätisti.
Edellisen kaksveto Yetin aikana olin varma ja tyytyväinen auton etenemiskykyyn talvella ja onhan se huippua etuvetonakin korkean maavaran ja hyvien ajo-ominaisuuksien takia. Jotenkin jossain selkäytimessä kuitenkin alunperinkin harmitti kun Yetiä ei ensin saanut bensa/dsg/4x4-yhdistelmänä. Välillä menetin jo toivonkin asian suhteen, mutta se ei haitannut, koska auto toimi hyvin ja kertaakaan vaikka oli normaalia lumisempi talvi en jäänyt kaksvedolla mihinkään kiinni, päinvastoin auto eteni lumessa yllättävän hyvin.
No, sitten yllättäin tulikin bensanelivetomalli saataville ja Lerbackan autoliikkeestä soitettiin, että nyt olis mahdollisuus hyvällä tuurilla saada auto Suomeen ennen verouudistusta. Kauppa tehtiin nopeasti ja autokin tuli myös yllättävän nopeasti Suomeen, vaikka lähes kaikki lisävarusteet tuli ruksitettua.
Huono puoli tässä kaupassa oli se, että nyt taas kun talvi tuli niin tajusi että enää ei voi ykkösauton kohdalla palata kaksvetoon. On se vaan niin huippua ajaa nelivedolla talvella ja kesälläkin eron huomaa. Tilanne on nyt sitten se, että kaikki seuraavatkin autot ovat sitten nelivetoja. Vuosi sitten en olisi uskonut että näin käy ;D
Tosi hieno väriyhdistelmä tässä automaattorin Yetissä. Kelpaa tuolla nelivetoisella ajella !
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.10.12 - klo:11:07
Tosi hieno väriyhdistelmä tässä automaattorin Yetissä. Kelpaa tuolla nelivetoisella ajella !
Mikään autohan ei ole täydellinen, aina tulee eteen toiveita, että oispa.... Tää Yeti pienine puutteineen on kuitenkin osoittautunut loistopeliksi, hinta/laatusuhde on kohdallaan ja mielettömän hauska ajettava varsinkin näillä keleillä. Neliveto+Webasto, niin on mukava lähteä aamulla maantielle :) Terracotta Orange väri on toiminut kyllä mustalla katolla, väri muuntautuu aika luontevasti auringonpaisteen ja synkkyyden mukaan. Etuna on myös että lika ei näy kovinkaan herkästi.
Pari kuvaa, miten auto muuttuu valon mukaan. Päiväkuva ihan tuore, iltarusko pari päivää sitten.
Aika hieno värin muutos.
Onko kuvat otettu samoilla manuaaliasetuksilla ja white balancet kunnossa?
Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 28.10.12 - klo:17:17
Aika hieno värin muutos.
Onko kuvat otettu samoilla manuaaliasetuksilla ja white balancet kunnossa?
Raw tiedostoina kuvattu ja harmaatasapaino on kyllä kohdallaan molemmissa.
Yetissäni 1.8 TSI 4x4 DSG Experience huoltomittari on piipannut jo viikon, vaikka kilometrejä on vasta vajaa 21000km. Auto on vuoden vanha. Huollossa sanoivat että noin käy kun ajot ovat jatkuvia lyhyitä pätkiä. Niitähän mulla on nyt puolivuotta ollut kun olen toipunut kohtuullisen ankarasta keuhkokuumeesta, joka vei mut teho-osastolle viikoksi. Yleensä kilometrejä tulee noin 30.000km-40.000km ja suurin osa maantietä. Nyt olen jo melkein entiseni ja kilometrejä rupeaa taas kertymään.
Yetissä ei ole ollut muita ongelmia ekan vuoden aikana kuin että hattuhyllyyn tippui tipoittain vettä heti uutena painepesussa, se korjattiin hetkessä.
Nyt vuoden ajettuna on ollut pientä kolinan tapaista ääntelyä kun ajaa vaikkapa kivetyksien päältä, ei paha, mutta häiritsevä kuitenkin. Luulin että se tulee peräluukusta, mutta Kokkolan Autohuollon kaverit Timo Saari ja Jouni Kalliokoski sitkeästi moneen kertaan testasivat ja paikallistivat inhottavan "kolinan". Ongelmaksi ammattitaitoiset kaverit löysivät vian takaoven lukon väärään asentoon, joka resonoi auton takapäähän.
Nyt on taas juhlaa ajaa kun ei ole ole ylimääräisiä ääniä. Kiitos Kokkolan Autohuollolle nopeasta ja huippuammattimaisesta työstä!
Kokonaisuutena Yeti 1.8 TSI DSG 4x4 on uskomattoman hyvä paketti, ei tietenkään täydellinen, mutta aika lähellä parasta omassa sarjassaan;-)
Minulla on ajettu alle 18.000 km ja auto on ollut 13 kuukautta minulla ajossa. Nyt huoltomuistutin haluaa menna pajalle 15 päivän päästä. Ajattelin viedä syyskuussa, silloin kilometrejä lienee noin 20t.
Ongelmia ei ole ollut, paitsi pieni "kauristöytäisy" :o
Jep, Yeti on kyllä testivoittojensa arvoinen. Nyt tuli pieni kivenisku tuulilasiin kun ( sininen Audi kurvasi eteen sivutieltä vaikka mulla oli sallittu 100km/h, eikä se diisseliropponen onneton kiihtynyt tarpeeksi nopeasti pois edestä, niin heitti kiven tuulilasiin), joka on lämmitettävää mallia. ,,rsyttää, mutta olkoon, vaikka mulla onkin tuulilasivakuutus, on niin pieni kolhu ettei kannata omavastuuta maksaa. Liikennevaloissa olin sitten audikuskin kanssa vierekkäin ja tyyppi näytti juuri siltä, mitä oletinkin ;D
Eihän kiveniskukorjauksessa tarvitse maksaa omavastuutta, sehän on vain lasin vaihdon yhteydessä. Näin ainakin itselläni.
Oma monsteri tuli tänään takaisin tuulilasin vaihdosta. Ensin tuli iskemä ja sitten se levisi pystysuunnassa koko lasiin, joten vaihtoehdot olivat vähissä. Omavastuu teki 200 euroa ilman bonusmenetyksiä ja vaihdon aikana oli vuokra-auto käytössä.
Kiitos viesteistä Huskylle ja clasonille. Soittelen vakuutusyhtiöön maanantaina.
Jos voittais lotossa, niin tämmöistä vois harkita kakkosautoksi. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pieni-kauneusleikkaus-range-rover-evoqueen (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pieni-kauneusleikkaus-range-rover-evoqueen)
Sopivasti ovat varastaneet väriyhdistelmän Yetistä ;D
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 01.09.13 - klo:13:21
Jos voittais lotossa, niin tämmöistä vois harkita kakkosautoksi. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pieni-kauneusleikkaus-range-rover-evoqueen (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pieni-kauneusleikkaus-range-rover-evoqueen)
Sopivasti ovat varastaneet väriyhdistelmän Yetistä ;D
Miksei samantien uusittu Range Rover Sport (https://newrangeroversport.landrover.com/int/en#explore/overview)? 8)
Lainaus käyttäjältä: headman78 - 01.09.13 - klo:19:27
Miksei samantien uusittu Range Rover Sport (https://newrangeroversport.landrover.com/int/en#explore/overview)? 8)
Liian iso, ei kelpaa ;D