Yeti 1.8TSI 4x4 DSG

Aloittaja Yeti18, 22.02.11 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 03.05.12 - klo:17:15
Hyvin menee.. Ja meno senkun parane. Mutta se varmasti vielä paranee kun uudet mootorit haluaa noin 10-15000km sisäänajoa. Ja kuluksesta myös ei voi vielä sanoa kuna sekin vielä normaalistikin vähenisi. Elikä... täällä hetkellä kulutus vähenee melko tasaisesti.

Kiitos viestistä, hyvin menee täälläkin, kulutus jatkuvasti pienenee , mutta kulku paranee. Mielenkiintoista seurata miten Yetin elämä teholastun kanssa sujuu :)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Nyt tuli myös MTM-ltä varmistus että Lumimiehellä pitaisi olla 158kw  8) 112kw versus 158kw... se on 46kw-n ja n.40%-n kasvu. Varmasti yksi isoimmista kasvulukuista mitä tehdasmootoreille või antaa... Onneksi on tehdastakuu ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:23
Onneksi on tehdastakuu ::)

Joka ei taida olla enään voimassa moottorin ja voimansiirron osalta... ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:23
Nyt tuli myös MTM-ltä varmistus että Lumimiehellä pitaisi olla 158kw  8) 112kw versus 158kw... se on 46kw-n ja n.40%-n kasvu. Varmasti yksi isoimmista kasvulukuista mitä tehdasmootoreille või antaa... Onneksi on tehdastakuu ::)

Huippua ;D 158kw on jo aika paljon Yetiin, mutta varmasti kiva ajaa. Tuliko tehdastakuu siitä että teetit lastutuksen Saksassa vai onko se MTM:n kohdalla normaalia Eestissä?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:23
Nyt tuli myös MTM-ltä varmistus että Lumimiehellä pitaisi olla 158kw  8) 112kw versus 158kw... se on 46kw-n ja n.40%-n kasvu. Varmasti yksi isoimmista kasvulukuista mitä tehdasmootoreille või antaa... Onneksi on tehdastakuu ::)

Siis mikä tehdastakuu ? Tuskin ainakaan skodan tehdas mitään takaa tuon muutoksen jälkeen...? ???

765turbo

Itse soitin viime syksynä maahantuojalla ja tekninen neuvonta sanoi että tehdastakuu päättyy samalla, kun mylly lastutetaan.
No ei tullut sitten 140-heppasesta mallista 170-heppasta..ainakaan vielä :)

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.05.12 - klo:11:33
Huippua ;D 158kw on jo aika paljon Yetiin, mutta varmasti kiva ajaa. Tuliko tehdastakuu siitä että teetit lastutuksen Saksassa vai onko se MTM:n kohdalla normaalia Eestissä?

Niin on. Jos MTM-n laittaa uuteen Skodan meidän diilerin kauta niin ei tapahtuu mitään takuulle. Oli "pieni" virhe sanoa ette tehdastakuu... diilerin täystakuu olidi ollut oikea versio ;)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:11:52
Niin on. Jos MTM-n laittaa uuteen Skodan meidän diilerin kauta niin ei tapahtuu mitään takuulle. Oli "pieni" virhe sanoa ette tehdastakuu... diilerin täystakuu olidi ollut oikea versio ;)

Teillä on Ents hyvin asiat :) Pitääköhän seuraava Skoda ostaa sieltä?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 07.05.12 - klo:11:41
Itse soitin viime syksynä maahantuojalla ja tekninen neuvonta sanoi että tehdastakuu päättyy samalla, kun mylly lastutetaan.
No ei tullut sitten 140-heppasesta mallista 170-heppasta..ainakaan vielä :)

Siis päättyykö koko autosta takuu vai ainoastaan moottorin ja voimansiirron osalta?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.05.12 - klo:11:59
Siis päättyykö koko autosta takuu vai ainoastaan moottorin ja voimansiirron osalta?

Takuu päättyy täysin ja kokonaan. Moottorin uudelleenohjelmointi on erikseen mainittu autojen takuuehdoissa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 07.05.12 - klo:12:04
Takuu päättyy täysin ja kokonaan. Moottorin uudelleenohjelmointi on erikseen mainittu autojen takuuehdoissa.

Tähän asti takuu on kyllä viety vain moottorin ja voimansiirron osalta, lastutus ei oikein isosti vaikuta vaikkapa takaluukun maalipinnan kestoon ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 07.05.12 - klo:12:04
Takuu päättyy täysin ja kokonaan. Moottorin uudelleenohjelmointi on erikseen mainittu autojen takuuehdoissa.
Harmin paikka. Toki takuunantaja saa takuuehdot määrittää ja jos sitten täysin raukeaa niin minkäs sille mahtaa.  :-\

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.05.12 - klo:12:06
Tähän asti takuu on kyllä viety vain moottorin ja voimansiirron osalta, lastutus ei oikein isosti vaikuta vaikkapa takaluukun maalipinnan kestoon ::)

Takuu ja virhevastuu ovat kaksi eri asiaa. ::) Takuuehtojen mukaan takuu raukeaa jos moottorin lastuttaa. Virhevastuu taas säilyy lähes kokonaan.

Ero on siinä että virhevastuuseen korjatuista asioista voi myyjäliike laskuttaa osan kuluttajalla. Takuuseen tehdyt työt taas eivät saa maksaa mitään kuluttajalle.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

ents

Kyllä tehdastakuu pitäisi kestää kaikille osille mika lastutus ym. tuuningit ei koske. Sitä ei diileri eikä tehdas saa muuttaa kuin haluaa.

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.05.12 - klo:11:57
Teillä on Ents hyvin asiat :) Pitääköhän seuraava Skoda ostaa sieltä?

No miksipä ei ;)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:14:00
Kyllä tehdastakuu pitäisi kestää kaikille osille mika lastutus ym. tuuningit ei koske. Sitä ei diileri eikä tehdas saa muuttaa kuin haluaa.


Paitsi jos ole takuuehdot hyväksynyt, missä todetaan, että tehdastakuu raukeaa jos moottorin lastutat.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.05.12 - klo:11:57
Teillä on Ents hyvin asiat :) Pitääköhän seuraava Skoda ostaa sieltä?

Vähän hankalaks mene jos vian sattuessa pitää lähteä ulkomaille... :)

ents

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.05.12 - klo:14:33
Paitsi jos ole takuuehdot hyväksynyt, missä todetaan, että tehdastakuu raukeaa jos moottorin lastutat.

Ne ehdot kyllä haluaisin nähda missa on sanottu että mootorin lastutaminen ja esimerkiksi väritakuu (tai lasiinpyyhkimet ym.) on yhdeudessa. Ei kyllä EU-ssa sellaiset ehdot läpi menisi jos tuomioistumien asti meinisi. Ja kyllä myös Skoda sen ymmärrä etttä ne ei ole toisiinsä liituvat asiat. Tottakai kaikki voi paperille panna mutta realielämässä ne ei toimisi.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.05.12 - klo:11:59
Siis päättyykö koko autosta takuu vai ainoastaan moottorin ja voimansiirron osalta?
Entisen Ocun lastutus oli harkinnassa.Kysyin takuun voimassaoloa Laakkoselta.Vastaus oli yksiselitteinen.Tehdastakuu menee koko autosta.Turha myös vongata virhevastuita.

ents

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:17:13
Entisen Ocun lastutus oli harkinnassa.Kysyin takuun voimassaoloa Laakkoselta.Vastaus oli yksiselitteinen.Tehdastakuu menee koko autosta.Turha myös vongata virhevastuita.

Niin. Ja jos se kuitenkin teet sen lastutuksen ja jos lasiinpyyhkimien mootori kuolee, niin mikähän kuluttajavirasto sanoo jos takuu sille ei anneta. Diilerin tulisi osoitta että se lastutus on suoraan vastuussa sen pyyhkinmootorin kuolemasta. Ja sitä se ei kyllä tee ::). Tottakai diilerit "suojaa" ittensä kaikenlaisten tyhmyyksien varalta mutta ei se nyt niin helpo ole niille oikeudenmukaisesta vastuusta pakoilla.

ents

Ahjaa vielä... Mun autoni on uusi elikä ajettu oli n. 2000km. Jos olisi jo vuosi vanha ja ajettu enemmän nii varmasti olisi myös meikälaiselle sanottu että bye-bye takuu.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: ents - 07.05.12 - klo:17:53
Ahjaa vielä... Mun autoni on uusi elikä ajettu oli n. 2000km. Jos olisi jo vuosi vanha ja ajettu enemmän nii varmasti olisi myös meikälaiselle sanottu että bye-bye takuu.
Uusi oli omanikin lastutusta kysyessäni.Vaihtoon mennessä 2v vanha/30000km ajettu.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:17:13
Entisen Ocun lastutus oli harkinnassa.Kysyin takuun voimassaoloa Laakkoselta.Vastaus oli yksiselitteinen.Tehdastakuu menee koko autosta.Turha myös vongata virhevastuita.
Laakkosta on turha vongata vastuuseen mistään muustakaan, joten asialla ei ole väliä. Toimimattomuus ja rikkinäisyys on Laakkosen (..ja Helkaman) mielestä auton 'ominaisuus' :)

automaattori

Vaikkei mitään tarvetta lastutukselle olekaan, niin jotenkin se kuitenkin kiehtoo. Mites muuten vakuutusyhtiöt lastutukseen suhtautuu mahdollisessa kolaritilanteessa? Onko kellään kokemuksia?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Zaasa

#114
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.05.12 - klo:18:11
Laakkosta on turha vongata vastuuseen mistään muustakaan, joten asialla ei ole väliä.
Takuu ja huoltoasiat ovat Laakkosella sujuneet erittäin hyvin kummankin Skodani osalta vaikka ostin autot muualta.

Lainaus Skodan takuuehoista: Takuu ei ole voimassa jos auton rakennetta tai moottorin ohjelmointia on muutettu ilman takuunantajan kirjallista lupaa.

ents

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:21:33
Lainaus Skodan takuuehoista: Takuu ei ole voimassa jos auton rakennetta tai moottorin ohjelmointia on muutettu ilman takuunantajan kirjallista lupaa.

Meillä on takuuehdoissa sellainen lause:
Takuuvaatimukset eivät ole täytäntöönpanokelpoiset, jos vaatimuksen alla oleva vika johtuu suoraan siitä, että:
e) Ajoneuvoon on asennettu detaileja, jotka eivät vastaa auton homologeeramiselle tai ajoneuvoa on muutettu Škoda Auto ei hyväksyllä tavalla
f) Ajoneuvoon on asennettu (tuunattu) erityisesti sähköisiä osia, joiden käyttö ei ole valmistajan hyväksymä.

Elikä "johtuu suoraam siitä" on se tärkea pointti.

PS. Sorry käänöksen tasosta...  :-[

vasara

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:21:33
Takuu ja huoltoasiat ovat Laakkosella sujuneet erittäin hyvin kummankin Skodani osalta vaikka ostin autot muualta.
Tasan ei käy onni. Omat kokemukset Laakkosesta täysin päivastaiset. Sekä tökerösti hoidetusta takuukorjauksesta, etta muutenkin.

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.05.12 - klo:21:33
Lainaus Skodan takuuehoista: Takuu ei ole voimassa jos auton rakennetta tai moottorin ohjelmointia on muutettu ilman takuunantajan kirjallista lupaa.
Mielenkiintoinen juttu.. Lainaus kilpailuviraston sivuilta:
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa.
=> Esim. Virosta tuodulla Skodalla olisi Suomessakin parempi takuuturva kuin paikallisesta liikkeestä ostetulla.

clacson

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.05.12 - klo:17:24
Mielenkiintoinen juttu.. Lainaus kilpailuviraston sivuilta:
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa.
=> Esim. Virosta tuodulla Skodalla olisi Suomessakin parempi takuuturva kuin paikallisesta liikkeestä ostetulla.
Yleensä näissä on sellainen takaportti, että saman mallin on oltava myynnissä molemmissa maissa. Koska Suomessa myytävissä autoissa on optio: B05 Type approval Finland, niin Viroon tarkoitetuissa ei ole, joten takuuehdotkin voivat varmaan olla eri.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: clacson - 08.05.12 - klo:21:09
Yleensä näissä on sellainen takaportti, että saman mallin on oltava myynnissä molemmissa maissa. Koska Suomessa myytävissä autoissa on optio: B05 Type approval Finland, niin Viroon tarkoitetuissa ei ole, joten takuuehdotkin voivat varmaan olla eri.
Empä usko, että pystyisivät moiseen vetoamaan, koska silloinhan..
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa.
.. ei voisi koskaan toteutua.
Samoin kaikki yksityisten maahantuomat autot olisivat Suomessa takuun ulkopuolella ja näinhän ei ole.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.05.12 - klo:17:24
Mielenkiintoinen juttu.. Lainaus kilpailuviraston sivuilta:
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa.
=> Esim. Virosta tuodulla Skodalla olisi Suomessakin parempi takuuturva kuin paikallisesta liikkeestä ostetulla.
Voisitko hiukan täsmentää,miksi Virosta tuodussa Skodassa olisi parempi takuu kuin täkäläisestä liikkeestä ostetussa?
Kysyseessä on tehdastakuu.Tiedän kyllä eri maissa olevan eri pituisia takuuaikoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy