Yeti 1.8TSI 4x4 DSG

Aloittaja Yeti18, 22.02.11 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

Yeti18

Onko tietoa tälläisestä yhdistelmästä, joko tulee seuraavaan, 6.2011->, päivitykseen?

Löysin aiheesta (briskoda.net) jotain vihiä :
"1.8TSI (152bhp)
May 2011 â€" NCN 6 speed DSG to be introduced"


Yeti18

Vastaan itse:
On tietoa, ei tule Suomen valikoimiin. Venäjälle vietäviin tulee koska siellä on väljemmät päästörajoitukset.

upupa

....mutta nyt sitä tuodaan Suomeenkin......ennen 1.8 160hv ja nyt 152hv ?
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 11.01.12 - klo:12:54
....mutta nyt sitä tuodaan Suomeenkin......ennen 1.8 160hv ja nyt 152hv ?

Kuulin juuri että lokakuussa tilaamani 1.8 TSI 4x4 DSG on mennyt tuotantoon. Näyttää siis siltä että auto tulee Suomeen ennen uuden verolain käytäntöönpanoa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

clacson

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:13:56
Kuulin juuri että lokakuussa tilaamani 1.8 TSI 4x4 DSG on mennyt tuotantoon. Näyttää siis siltä että auto tulee Suomeen ennen uuden verolain käytäntöönpanoa.
Sehän on hyvä uutinen. Haldexia ja DSG:tä riittää siis Yetiin.  :D
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.12 - klo:14:07
Sehän on hyvä uutinen. Haldexia ja DSG:tä riittää siis Yetiin.  :D

Jep, VAG-konsernin on ilmeisesti ollut pakko priorisoida DSG:t ja Haldexit vain tiettyihin malleihin. Onneksi Yetin niitä saa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Sande

Olisikin aika noloa jos citymaasturia saisi vain 2-vetoisena  ???
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

clacson

Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:22
Olisikin aika noloa jos citymaasturia saisi vain 2-vetoisena  ???
Eiköhän Yeti ole lähempänä crossoveria kuin (city)maasturia?  ???
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:22
Olisikin aika noloa jos citymaasturia saisi vain 2-vetoisena  ???

Yetiin varmaan Haldexeja on pakko riittää, mutta tätä bensanelivetodsg-yhdistelmää on odotettu kaks vuotta ja DSG:n olisivat voineet viimemetreillä vielä tiputtaa pois. SE olisi kyllä tarkoittanut että mun osalta kauppa olisi ollut pakko perua. Onneksi lopettivat keppivaihteisen version! Ilman deeäsgeetä en autolla aja kuin pakosta ;D ;D ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Sande

LainaaEiköhän Yeti ole lähempänä crossoveria kuin (city)maasturia?  Huh

Jaa-a, mikähän noiden määritelmien ero oikein on?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:54
Jaa-a, mikähän noiden määritelmien ero oikein on?

Oiskohan se niin että vaikkapa BMW X5, Audi Q7 ja muut möhkäleet ovat citymaastureita, kun ei ne kuitenkaan ole oikeitakaan maastureita. Nää kompaktit Yeti ja Qashgai tyyppiset ovat sitten crossovereita.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Sande - 11.01.12 - klo:14:54
Jaa-a, mikähän noiden määritelmien ero oikein on?
Aina kaikentietävä Wiki toteaa:
- Crossover on englanninkielinen automarkkinoilla käytetty nimitys kuvaamaan tila-autoista ja SUV:ista vaikutteita lainanneita automalleja. Usein yhtäläisyydet niihin jäävät mielikuvatasolle, sillä esimerkiksi nelivetoa ei ole kaikkiin crossovereihin välttämättä edes saatavissa. Crossovereista on vaihtelevasti käytetty lyhenteitä XUV ja CUV (crossover utility vehicle).
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Ford Kuga, Nissan Qashqai, Jeep Compass, VW Tiguan

- Citymaasturit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä maastureita, mutta ne on tarkoitettu lähinnä kadulle. Nämä syntyivät siksi, että monetkaan maasturin ostajat eivät ajaneet koskaan maastossa, jolloin maastoajoon tarvittavia ominaisuuksia alettiin karsia ja tilalle lisätä kaupunkiajoa mukavoittavia tai polttoaineenkulutusta pienentäviä ominaisuuksia. Osa niistä on hyvinkin lähellä henkilöautoa.
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Audi Q7, BMW X3, BMW X5, VW Tiguan, Toyota RAV4, jne.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

automaattori

#12
Lainaus käyttäjältä: upupa - 11.01.12 - klo:12:54
....mutta nyt sitä tuodaan Suomeenkin......ennen 1.8 160hv ja nyt 152hv ?

Oletko upupa saanut tilauksesi jo sisään? Onkohan foorumilla muita 1.8 TSI 4x4 DSG:n tilanneita? Esittelyautoja ainakin on tilailtu, yhden tiedän varmasti ja jos hyvin käy niin omani tulee heti niiden jälkeen, tai jopa samassa laivakyydissä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:15:27
Oletko upupa saanut tilauksesi jo sisään? Onkohan foorumilla muita 1.8 TSI 4x4 DSG:n tilanneita? Esittelyautoja ainakin on tilailtu, yhden tiedän varmasti ja jos hyvin käy niin omani tulee heti niiden jälkeen, tai jopa samassa laivakyydissä.

On mullakin tilattu see (Eestistä) mutta kun se on erikoisvärillä sillä ei viela kokoonpano viikoa :'( Esittelyauto kylla tulee pian meille Tallinnaan

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 11.01.12 - klo:18:49
On mullakin tilattu see (Eestistä) mutta kun se on erikoisvärillä sillä ei viela kokoonpano viikoa :'( Esittelyauto kylla tulee pian meille Tallinnaan

Hienoa, kyllä niitä nyt sitten alkaa Tsekeistä tulemaan. Tuleekohan Skodat teille Eestiin maantietä rekoilla, vai laivataanko ne teillekin? Sehän tietenkin voi olla sama laiva, joka vain koukkaa ensin Tallinnan kautta Hankoon?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.12 - klo:15:18
Aina kaikentietävä Wiki toteaa:
- Crossover on englanninkielinen automarkkinoilla käytetty nimitys kuvaamaan tila-autoista ja SUV:ista vaikutteita lainanneita automalleja. Usein yhtäläisyydet niihin jäävät mielikuvatasolle, sillä esimerkiksi nelivetoa ei ole kaikkiin crossovereihin välttämättä edes saatavissa. Crossovereista on vaihtelevasti käytetty lyhenteitä XUV ja CUV (crossover utility vehicle).
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Ford Kuga, Nissan Qashqai, Jeep Compass, VW Tiguan

- Citymaasturit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä maastureita, mutta ne on tarkoitettu lähinnä kadulle. Nämä syntyivät siksi, että monetkaan maasturin ostajat eivät ajaneet koskaan maastossa, jolloin maastoajoon tarvittavia ominaisuuksia alettiin karsia ja tilalle lisätä kaupunkiajoa mukavoittavia tai polttoaineenkulutusta pienentäviä ominaisuuksia. Osa niistä on hyvinkin lähellä henkilöautoa.
Tähän ryhmään lasketaan kuuluvaksi mm. Audi Q7, BMW X3, BMW X5, VW Tiguan, Toyota RAV4, jne.

Brittiläinen 4x4 Magazine on valinnut Yetin vuoden 2012 maastoautoksi midle range sarjassa. Taakse jäi mm. Freelander 2. Eihän Yeti oikea maastoauto ole, mutta ei näköjään kaikki Lantikatkaan. http://www.4x4i.com/

Briskodan sivuilla asiaa on kommentoitu näin: I'm probably posting about something that someone else has spotted long ago - I'm always a bit slow. Walked past the magazine rack in the supermarket today and saw a Yeti, amongst a load of other vehicles, on the cover of 4x4 Magazine. This isn't a magazine I normally buy, but picked it up for a browse to see what it had to say about the Yeti. Was pleasantly surprised to see that they had judged the Yeti the best 4x4 in their 'mid range' class for 4x4 of the year 2012 - beating the Freelander 2, Jeep Compass, Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara and Kia Sorento inter alia.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:19:02
Hienoa, kyllä niitä nyt sitten alkaa Tsekeistä tulemaan. Tuleekohan Skodat teille Eestiin maantietä rekoilla, vai laivataanko ne teillekin? Sehän tietenkin voi olla sama laiva, joka vain koukkaa ensin Tallinnan kautta Hankoon?

Meille ne tulee rekoilla läpi Puolan. Se tekee noin 2-3 päivää tien päälla. Hyvia uutisia on nyt se että mulle sanottiin että autoni on helmikuun tuatonnassa jos kaiiki hyvin menee 8)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 12.01.12 - klo:22:10
Meille ne tulee rekoilla läpi Puolan. Se tekee noin 2-3 päivää tien päälla. Hyvia uutisia on nyt se että mulle sanottiin että autoni on helmikuun tuatonnassa jos kaiiki hyvin menee 8)
Mielenkiintoista seurata tilannetta, luulen että saamme automme suunnilleen samoihin aikoihin maaliskuun alussa. Tuo rekalla kuskaus on kyllä etu. Kumpi sitten ekana autonsa saakaan, niin heti kuvia tänne, eikö niin?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

upupa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.01.12 - klo:15:27
Oletko upupa saanut tilauksesi jo sisään? Onkohan foorumilla muita 1.8 TSI 4x4 DSG:n tilanneita? Esittelyautoja ainakin on tilailtu, yhden tiedän varmasti ja jos hyvin käy niin omani tulee heti niiden jälkeen, tai jopa samassa laivakyydissä.

En vielä ole laittanut sisään, kun odotan testiajoa (diiselin on testannut). Pitäjänmäen Vehoon tällainen 1.8TSI 4x4 DSG tulee helmikuun alkupuolella (J.Järvisen työsuhdeautoksi) ja silloin viimenen päätös tehdään. Samoin kilpailutus on kesken...........
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 13.01.12 - klo:12:41
En vielä ole laittanut sisään, kun odotan testiajoa (diiselin on testannut). Pitäjänmäen Vehoon tällainen 1.8TSI 4x4 DSG tulee helmikuun alkupuolella (J.Järvisen työsuhdeautoksi) ja silloin viimenen päätös tehdään. Samoin kilpailutus on kesken...........

OK, laita sitten viestiä koeajotunnelmista.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.01.12 - klo:07:43
Mielenkiintoista seurata tilannetta, luulen että saamme automme suunnilleen samoihin aikoihin maaliskuun alussa. Tuo rekalla kuskaus on kyllä etu. Kumpi sitten ekana autonsa saakaan, niin heti kuvia tänne, eikö niin?

Joo. Kylla ne kuvat tänne tule varmasti  :)

tibis

Kyllä on hienoja noi teidän tuleva Yetin kuvia, tule mielen tilaa toinen  :)

upupa

Kävin taas Tikkurilan Metro-Autossa juttelemassa ja siellä myyjä katsoin tietokoneeltaan "tilauskantaa" ja varoitteli, että kannattaa varautua jopa yli kuuden kuukauden odotukseen. No, se ole yllätys, kun olen lukenut tätä palstaa. Yllätys oli se, että myyjä kertoin jostain tuotantovaikeuksista, eli MANUUAALINA 1.8 TSI 4x4 ei nyt voi tilata! Minua se ei tietty haittaa.

En malttanut olla menemättä taas 2.0 TDI 4x4 DSG koeajolle ja kun myyjä sanoi ota muutamaksi tunniksi, niin menoksi. Nyt Helsingissäkin on oikea talvi ja pöpöröiset kadut. Kavin myös pienellä auraamattomalla metsätiellä testaamassa umpihangessa. Kokemukset olivat pöyristyttävän positiivisia. Viimeistään nyt on selvää, ettei ilman nelivetoa elämä ole hauskaa  ;D. En ole diiseliä ostamassa, mutta kyllä tässä moottorissa on mukavasti voimaa ja se tuntuu hyvältä. Saa nähdä, kun 1.8 bensakone on testattu, mikä on minun valinta. Olen kyllä "vannonut", etten diiseliä osta  ???

viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 24.01.12 - klo:15:08
Kävin taas Tikkurilan Metro-Autossa juttelemassa ja siellä myyjä katsoin tietokoneeltaan "tilauskantaa" ja varoitteli, että kannattaa varautua jopa yli kuuden kuukauden odotukseen. No, se ole yllätys, kun olen lukenut tätä palstaa. Yllätys oli se, että myyjä kertoin jostain tuotantovaikeuksista, eli MANUUAALINA 1.8 TSI 4x4 ei nyt voi tilata! Minua se ei tietty haittaa.

En malttanut olla menemättä taas 2.0 TDI 4x4 DSG koeajolle ja kun myyjä sanoi ota muutamaksi tunniksi, niin menoksi. Nyt Helsingissäkin on oikea talvi ja pöpöröiset kadut. Kavin myös pienellä auraamattomalla metsätiellä testaamassa umpihangessa. Kokemukset olivat pöyristyttävän positiivisia. Viimeistään nyt on selvää, ettei ilman nelivetoa elämä ole hauskaa  ;D. En ole diiseliä ostamassa, mutta kyllä tässä moottorissa on mukavasti voimaa ja se tuntuu hyvältä. Saa nähdä, kun 1.8 bensakone on testattu, mikä on minun valinta. Olen kyllä "vannonut", etten diiseliä osta  ???



Oliko Yetissä nastat vai kitkat?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

upupa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.01.12 - klo:18:10
Oliko Yetissä nastat vai kitkat?


En tullut katsoneeksi, mutta rengasmelu ei erityisesti häirinnyt. Katsoin yhtä kuvaa, jonka otin autosta ja siinä näyttäisi, että renkaat olisivat kitkat. Kuinka niin?
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 24.01.12 - klo:19:51
En tullut katsoneeksi, mutta rengasmelu ei erityisesti häirinnyt. Katsoin yhtä kuvaa, jonka otin autosta ja siinä näyttäisi, että renkaat olisivat kitkat. Kuinka niin?

No kun pitäis tilata uuteen Yetiin talvitassut, enkä ole vielä osannut päättää kummat otan, luultavasti kitkat.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

upupa

Minä en edes epäilisi, ilman muuta kitkat. Olen muutenkin kitkoilla ajanut jo vuosia ja Yetissä kitkat istuivat loistavasti. Ainakin tänään kaikki liikennevaloistalähdöt olivat erittäin sujuvia liukkaasta lumipöperöstä huolimatta. Oman etuveto Volvon lähdöt kitkoilla olivat surkean hitaita ja väkisin tuli "sivuluisua". Nelivetoon kitkat istuvat hyvin. Tietysti jarrutusmatka on kitkoilla pidempi, mutta sen oppii nopeasti. Kitkat ovat niin paljon hiljaisemmat ja kun tätä Yetiä on hieman moitittu rengasmelusta.........
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Onko kukaan päässyt vielä ajamaan 1.8TSI 4x4 DSG:llä? Takuuvarmasti yksi on ainakin jo liikenteessä Pohjanmaalla, luulisi niitä siis jossain olevan koeajettavaksikin.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

anatol1

On varmaankin jo aiheesta keskusteltu, mut olis mukava tietää, koskahan tulis bensakoneella YETI 1,8 4x4 manual. Alkais varmaan näillä polttoainehinnoilla kiinnostaan, DSG on mulle vähän kynnyskysymys...

roudi

Lainaus käyttäjältä: upupa - 24.01.12 - klo:19:51
En tullut katsoneeksi, mutta rengasmelu ei erityisesti häirinnyt. Katsoin yhtä kuvaa, jonka otin autosta ja siinä näyttäisi, että renkaat olisivat kitkat. Kuinka niin?

Nokian Hakkapeliitta R -renkaat näyttää olevan :) Eli siis kitkarenkaat.
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy