Yeti 1.8TSI 4x4 DSG

Aloittaja Yeti18, 22.02.11 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.05.12 - klo:21:47
Voisitko hiukan täsmentää,miksi Virosta tuodussa Skodassa olisi parempi takuu kuin täkäläisestä liikkeestä ostetussa?
Kysyseessä on tehdastakuu.Tiedän kyllä eri maissa olevan eri pituisia takuuaikoja.

Tärkein kysymyshän tässä on, että onko Virossa käytössä oleva pidempi takuu tehtaan vai maahantuojan myöntämä. Jos lisävuodet on Viron maahantuojan itse myöntämiä/kustantamia, niin ne jatkoajan korjaukset joutuu varmaankin teettämään siellä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vasara

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.05.12 - klo:21:47
Voisitko hiukan täsmentää,miksi Virosta tuodussa Skodassa olisi parempi takuu kuin täkäläisestä liikkeestä ostetussa?
Kysyseessä on tehdastakuu.Tiedän kyllä eri maissa olevan eri pituisia takuuaikoja.
Luen ents:in edellinen kirjoitus ketjusta.

ents

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.05.12 - klo:00:06
Tärkein kysymyshän tässä on, että onko Virossa käytössä oleva pidempi takuu tehtaan vai maahantuojan myöntämä. Jos lisävuodet on Viron maahantuojan itse myöntämiä/kustantamia, niin ne jatkoajan korjaukset joutuu varmaankin teettämään siellä.

Kuinka pitkä Suomen tehdastakuu on? Meillä TEHDAStakuu on 120000km/4 vuotta. Noin vuosi sitten se vielä oli 100000km/2+2 - elikä tehdas antoi 2 ja meidän maahantuoja vielä 2 lisää.

vasara

Lainaus käyttäjältä: ents - 09.05.12 - klo:16:53
Kuinka pitkä Suomen tehdastakuu on? Meillä TEHDAStakuu on 120000km/4 vuotta. Noin vuosi sitten se vielä oli 100000km/2+2 - elikä tehdas antoi 2 ja meidän maahantuoja vielä 2 lisää.
Suomessa tehdastakuu 2v.
Tuskin edes Laakkosella pystyttäisiin kumoamaan tuontiautosta ulkomailta saatua pidempää tehdastakuuta? Yrittäisivät tottakait.

Zaasa


Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.05.12 - klo:17:44
Ilman kilometri rajausta :)
??? Oikeastihan tuo on ihan paska takuu. Kuinka moni ottaisi ennemmin 4v / 120 000km. Tollakin saisi painaa 30 tkm vuodessa. Todella huvittavaa, että samalle metalliläjälle myönnetään maasta riippuen puolta pidempiä takuuaikoja.

ents

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 09.05.12 - klo:17:25
Suomessa tehdastakuu 2v.
Tuskin edes Laakkosella pystyttäisiin kumoamaan tuontiautosta ulkomailta saatua pidempää tehdastakuuta? Yrittäisivät tottakait.

Tehdastakuu kyllä kelpaa kaikissa EU-maissa. Ei ne edes yrittäisi:)

ents

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.05.12 - klo:17:51
??? Oikeastihan tuo on ihan paska takuu. Kuinka moni ottaisi ennemmin 4v / 120 000km. Tollakin saisi painaa 30 tkm vuodessa. Todella huvittavaa, että samalle metalliläjälle myönnetään maasta riippuen puolta pidempiä takuuaikoja.

Voin muistaa väärin mutta olikohan Kreikassa (tai muualla) 4-5 vuotta ilman kilometrirajausta? Ja vielä sai ilmaisen tiepalvelun kaupan päälle (meillä se on 2 ensimmäistä vuotta). Se on kyllä maahantuojan neuvotelutaidoista kiini mitkä takuuehdot jm asiat ne tehdaasta saa ulos. No ja voi se olla myös siitä kiinni että Virossa Skoda oli viime vuonna merkki nr.1. Se on kova saavutus pieneltä automerkiltä...
2 vuotta on kyllä harmillisen lyhyt takuu... (kun muistaa että korealaisilla on 7 vuotta!) Jos olette käynyt meillä ajamassa nii tiedätte mitkalaiset tiet ja asfaltit meillä on ja mitä se alustalle tekee... :-\ Sitä ihmellisempää on että Suomessa on niin surkeat takuut

upupa

Tilasin 1.8TSI 4x4 DSG Exp 9.2.2011 ja auto luvattiin 31.8.2012, mutta myyjä soitti ja kertoi, että luovutus onkin jo 28.6.2012. Kiva yllätys, eikä oikeastaan odotus olekaan poikkeuksellisen pitkä. Minullakin olin varusluettolossa mm. lasikattoa ym.

Vielä ei ole ajankohtaista, mutta kun huoltojen ym. aika tulee, kiinnostaa kyllä mahdollisuus teettää työt Tallinnassa, koska minun toinen "koti" on siellä.
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 31.05.12 - klo:23:10
Tilasin 1.8TSI 4x4 DSG Exp 9.2.2011 ja auto luvattiin 31.8.2012, mutta myyjä soitti ja kertoi, että luovutus onkin jo 28.6.2012. Kiva yllätys, eikä oikeastaan odotus olekaan poikkeuksellisen pitkä. Minullakin olin varusluettolossa mm. lasikattoa ym.

Vielä ei ole ajankohtaista, mutta kun huoltojen ym. aika tulee, kiinnostaa kyllä mahdollisuus teettää työt Tallinnassa, koska minun toinen "koti" on siellä.

Miten Upupa jaksat odottaa? Sulle on tulossa hieno auto, nyt reilun kolmen kuukauden ja 8000km kokemuksella olen aika vakuuttunut että tässä hintaluokassa on vaikea löytää parempaa. Makuja on tosin monia, mutta heti Yetin julkaisunkin jälkeen ne jotka uskalsivat mennä testaan niin vakuuttuivat, nyt on lastentaudit korjattu ja Yeti vain paranee kuin vanha viini. Eilen otin omasta kuvan mökin pihalla, muut kuvat onkin talvelta kun auto luovutettiin mulle.  http://www.esamelametsa.fi/Sivusto/Yeti4x4TSIDSG.html
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

upupa

No....auton luovutuksen pitäisi olla torstaina, joten pientä odotusta tässä jo on. En ole löytänyt tuolla minun väriyhdistelmällä yhtään kuvaa tai autoa netistä, joten niitä ei varmaan liikenteessä paljoa ole. Tallinnassakaan en ole nähnyt kaksivärisiä Yetejä.

Tilasin autoon tukevat lasintummennukset takaovista alkaen ja hintaa tuli 360 euroa lisää (Metroauto), mutta jos valoa haluaa, se tulee panoraamaikkunasta :)
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

Ouzi

Minkä verran lumimies vie soppaa tuolla kiukaalla ?

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 26.06.12 - klo:21:26
No....auton luovutuksen pitäisi olla torstaina, joten pientä odotusta tässä jo on. En ole löytänyt tuolla minun väriyhdistelmällä yhtään kuvaa tai autoa netistä, joten niitä ei varmaan liikenteessä paljoa ole. Tallinnassakaan en ole nähnyt kaksivärisiä Yetejä.

Tilasin autoon tukevat lasintummennukset takaovista alkaen ja hintaa tuli 360 euroa lisää (Metroauto), mutta jos valoa haluaa, se tulee panoraamaikkunasta :)

Mikähän siinäkin on kun tehdastummennuksen täytyy oll vihreäsvävyinen, jos se on säästöä, niin tuollaiset säästöt kyllä pelkästään ärsyttää. Oletko harkinnut lievää tummennusta myös etuoviin?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 26.06.12 - klo:21:45
Minkä verran lumimies vie soppaa tuolla kiukaalla ?

Muutaman kerran olen päässyt maantiellä alle seitsemän. Nyt kun taas saa ajaa sataa niin normaali reissu vaihtelevassa liikenteessä on noin 7-8 litraa. Kokonaiskulutus viimeksi kun katoin oli jotain 8.5, mutta mulla on kyllä aika kuluttava ajotapa. Vertailuna edelliseen 1.2 TSI Yetiin, tää vie keskimäärin litran enemmän mun ajotavalla ja pitää myös huomioida nelivedon tuoma lisäkulutus. Yllättävää on ollut se että kaupunkikulutus on ollut aika siedettävää kun tuo keskikulutus on kuitenkin pysynyt noinkin pienenä. Tällä on ajettu 8000km ja ainakin pikkukoneen kulutus 10000km jälkeen pieneni selvästi.   
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

upupa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.06.12 - klo:10:00
Mikähän siinäkin on kun tehdastummennuksen täytyy oll vihreäsvävyinen, jos se on säästöä, niin tuollaiset säästöt kyllä pelkästään ärsyttää. Oletko harkinnut lievää tummennusta myös etuoviin?

En etuoviin ota mitään, mutta koko muuhun takaosaan tulee kaikkein tummin kalvo. Tahdon vähän näkösuojaa........

Myyjä soitti tänään, että luovutus on todellakin huomenna. Maksoin jopa auton jo tänään!
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

Jere#18

Laitahan ihmeessä kuvia jahka auton saat alle, tälläinen auto kiinnostaa

upupa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.06.12 - klo:10:13
Muutaman kerran olen päässyt maantiellä alle seitsemän. Nyt kun taas saa ajaa sataa niin normaali reissu vaihtelevassa liikenteessä on noin 7-8 litraa. Kokonaiskulutus viimeksi kun katoin oli jotain 8.5, mutta mulla on kyllä aika kuluttava ajotapa. Vertailuna edelliseen 1.2 TSI Yetiin, tää vie keskimäärin litran enemmän mun ajotavalla ja pitää myös huomioida nelivedon tuoma lisäkulutus. Yllättävää on ollut se että kaupunkikulutus on ollut aika siedettävää kun tuo keskikulutus on kuitenkin pysynyt noinkin pienenä. Tällä on ajettu 8000km ja ainakin pikkukoneen kulutus 10000km jälkeen pieneni selvästi.   

Joten minulle ainakin tulee bensakuluissa säästöä, kun tuolla Volvolla ei oikein tahdo päästä keskikulutuksessa alle kympin. Laitetaahan tankkiin ysivitosta (siitä tulee lisää säästöä)? Tallinnassa muuten ysivitosta sai alkuviikolla 1.25-1.28.
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

upupa

#137
Tänään siis hain Yetin ja nyt alkaa harjoitukset  8)

Kun saan aikaiseksi laitan myös tuonne Autotallin puolelle....
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 28.06.12 - klo:11:57
Tänään siis hain Yetin ja nyt alkaa harjoitukset  8)

Kun saan aikaiseksi laita myös tuonne Autotallin puolelle....

Tosi hieno! Onnittelut ja tervetuloa kerhoon!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

jni

Onnea hienosta Yetistä.

Tuo väri on hieno, mutta vaikea pitää puhtaana - siinä näkyy heti laikki lika, mutta puhtaana ja kiiltävänä hieno. (Itsellä oli edellinen Superb tuolla värillä)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

heifetz

Kirkkaan valkoinen katto sointuu erinomaisesti auton väriin. Tummat vanteetkin näyttävät hyviltä tuossa. Hieno peli.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Arcca

Onnea uudesta Yetistä!

Voisi olla aika vinkeä valkopuolaisilla vanteilla, esim tettsuteilla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jere#18

Onnittelut, hieno Yeti! Kerrohan kokemuksia jahka ehdit tutustumaan autoon.

Peltzi

Katto ei vaan sovi omasta mielestä mutta vanteet hienot ja viininpunainen on ihan jees. Kone ja varusteet ilmeisen kunnossa. Ei muutakun huolettomia kilometrejä.  ;)

upupa

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 28.06.12 - klo:13:28
Katto ei vaan sovi omasta mielestä mutta vanteet hienot ja viininpunainen on ihan jees. Kone ja varusteet ilmeisen kunnossa. Ei muutakun huolettomia kilometrejä.  ;)


Kun katselen kuvaa, niin siinä auto ei näytä niin hyvältä, kun se luonnossa on. Tuo viininpunainen on aika konservatiivinen väri, mutta juuri tuolla valkoisella katolla sitä puretaan. Ilman värillistä kattoa auto ei olisi niin kiinnostava. Tällä kombinaatiolla se erottuu massasta.

Kun olin hakemassa autoa ja tehtiin papereita myyjän kanssa, minun Yeti tuotiin pesusta vasta sisään. Heti siihen kerääntyi 3-4 ihmistä ihmettelemään. Skodan promyyjä tokaisi: ”Se on herrasmiehen auton”. No, se oli vain yksi mielipide, sillä aika monet naiset pitävät juuri tämänkaltaisista autoista. Naisilla on hyvä tyylitaju.

On ollut niin kiire, etten ole vielä ajanut kuin 150km, mutta ajotuntuma on hyvä. Autoa on kiva ajaa ja se on hyvin jämäkkä ja ohjaus on rauhallinen. Bensankulutus on aika kovaa, mutta se ei ole minulle uutta. 1.8TSI on yllättävän pirteä moottori, vaikka olen tottunut vähän tehokkaampiin. Hyvä ostos!
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

Hannes

Onhan tuo väriyhdistelmä aivan tosi hieno, olisi tosi herkkua kun saisi nuo etusivu ikkunat vielä laillisesti tummentaa mutta hieno se on noinkin. Moottorikin on se oikea 8)

Markku J

Poikani oli kysellyt työantajansa automyyjiltä Yetin saatavuutta ja maassa olisi ilmeisesti 2 kpl 1.8 TSI 4x4 DSG Experienceä vapaana. Hinnastosta se näyttää poistuneen muutama päivä sitten. Muistikuvani on, että se oli alkuviikosta vielä listalla n 38 th eur hintaan. Olikohan tuo hinta vanhalla verolla ? Nämä 2 autoa on käsittääkseni rekisteröity ennen veronkorotusta. Toinen olisi suosikkivärini Terracotta Orange mustalla katolla ja toinen musta valkoisella katolla.

Tuo olisi kiinnostava auto myös, vaikkakin alkuun ajattelin listallani pitää harkinnassa vain 1.2 TSI DSG:n, joka tosi hyvin varusteinkin jäisi karvalakkimallin A1:tä halvemmaksi.

Mitä mieltä olette tämän bensakoneen käyttöominaisuuksista - tehopulaa senkin kanssa varmaan on - olisko 140 hv TDI sittenkin järkevämpi myös jälleenmyynnin kannalta ? Hintaerohan on vajaa tonni.

Maanantaina selviää noiden maassa olevien autojen hinta ja varusteet ja silloin pitäisi päätös tehdä.

Jere#18

#147
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:18:57
Poikani oli kysellyt työantajansa automyyjiltä Yetin saatavuutta ja maassa olisi ilmeisesti 2 kpl 1.8 TSI 4x4 DSG Experienceä vapaana. Hinnastosta se näyttää poistuneen muutama päivä sitten. Muistikuvani on, että se oli alkuviikosta vielä listalla n 38 th eur hintaan. Olikohan tuo hinta vanhalla verolla ? Nämä 2 autoa on käsittääkseni rekisteröity ennen veronkorotusta. Toinen olisi suosikkivärini Terracotta Orange mustalla katolla ja toinen musta valkoisella katolla.

Tuo olisi kiinnostava auto myös, vaikkakin alkuun ajattelin listallani pitää harkinnassa vain 1.2 TSI DSG:n, joka tosi hyvin varusteinkin jäisi karvalakkimallin A1:tä halvemmaksi.

Mitä mieltä olette tämän bensakoneen käyttöominaisuuksista - tehopulaa senkin kanssa varmaan on - olisko 140 hv TDI sittenkin järkevämpi myös jälleenmyynnin kannalta ? Hintaerohan on vajaa tonni.

Maanantaina selviää noiden maassa olevien autojen hinta ja varusteet ja silloin pitäisi päätös tehdä.

Scoutissa nyt tuo 1.8 TSI moottori ja edellisessä Allroadissa oli pikku dieseli. Sinun kohdalla ei vuosikilometrit vaatine dieseliä ja käyttöominaisuuksien puolesta ainakin minä valitsisin tuon bensan. Jälleenmyynin kannalta voin jo näin etukäteen ilmaista kiinnostukseni.. :)

upupa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:18:57
Mitä mieltä olette tämän bensakoneen käyttöominaisuuksista - tehopulaa senkin kanssa varmaan on - olisko 140 hv TDI sittenkin järkevämpi myös jälleenmyynnin kannalta ? Hintaerohan on vajaa tonni.

Todellakin tuota minun 1.8 bensakonetta ei ole enää myynnissä! Mistähän tämä nyt johtuu???

Olen itse ajanut aikaisemmin PPC-tehostetuilla Volvoilla (T6 ja T5), joten olen tottunut vähän erilaisiin autoihin……mutta tämä 1.8 bensaturbo tuntuu ihan hyvältä. Tietysti se ei reagoin kuten esim. tuplatubot….mutta nuoruus on ohi. Diisseliä ei tehon vuoksi kannata ostaa, mutta jälleenmyyntihinnoista en tiedä.

ps. ainahan näihin VAG-turbokoneisiin saa rahalla helposti tehoja.
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

clima

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 28.06.12 - klo:13:28
Katto ei vaan sovi omasta mielestä mutta vanteet hienot ja viininpunainen on ihan jees. Kone ja varusteet ilmeisen kunnossa. Ei muutakun huolettomia kilometrejä.  ;)

+1. Makuasioita toki. Onnea uudesta autosta.  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy