Yeti 1.8TSI 4x4 DSG

Aloittaja Yeti18, 22.02.11 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

automaattori

Yetissäni 2300km mittarissa ja eilen tein vajaan kolmensadan kilometrin lenkin. Menomatka 80-100km/h vauhtia, muutama sporttinen rekkaohitus ja kulutus maxidotin mukaan 6,7L puolimatkassa. Paluumatkalla tuli sitten hieman kiire ja tuli ajettua yli rikesakkorajan (hävettää) tosin vain sulilla kohdin ja kokonaiskulutus perillä oli 7,6L. Jos nyt vertaan 1.2 koneeseen niin kuluttaa tää tietenkin enemmän, mutta ei niin paljon enemmän kuin luulin, tosin kokonaiskulutus 2300km osalta on nyt 9,2L. Kuulostaa kyllä aika paljolta mutta 1500km jälkeen olen testaillut ja antanut koneelle tietoisesti kunnon kierroksia. Mukavaa havaita että kone hetkessä paukuttaa lasiin kierrokset 6500:n rajaan ja sitten kyllä koppiautoakin viedään. Ajoin ekat viissataa ihan maltillisesti ja vähän ennen tonnia rupesin antamaan kierroksia s-moodilla. Onkohan siellä jokin rajoitin tehtaan puolesta kun jälkeenpäin ajateltuna tuntui nuhaiselta? Tonnin jälkeen rupes jo homma sujumaan ja nyt 1500:n jälkeen auto on sitä mitä toivoinkin. Voi myös olla että DSG on vasta nyt oppinut mun ajotavalle kun on uskaltanut antaa kierroksia? Tää on hieno auto kokonaisuutena ja 6-pykäläinen DSG on varmaankin kestävämpi varsinkin nelivetokäytössä, silti kaipaan kuitenkin pikkukoneen seitsemää vaihdetta. Ehkä pikku miinus mutta kun hyvään jo tottui niin??? No, oikeasti en oikein vielä tiedä kumpi laatikko on parempi, seiska on kivempi, mutta kutonen vaihtaa pehmeämmin. Se on kuitenkin selvää jos mietitte Yetin neliveto DSG:n hankintaa, niin kokeilkaa myös bensaa jos ei pari euroa sadalla haittaa ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Viime viikosta olen mäkin onnellinen Yetin-omistaja. Vain n.500 km ajettuu ja ensivaikutelmat ovat todella hyvät. Moottori on kuitenkin vielä kiinni kuin kiinni. Meidän Skoda-keskuksen manuaali-1,8 meni todella hyvin kun siinä oli n. 10000 ajettu. Odottelen vähen vielä:) Ahjaa... MTM-lle meni myös tiedustelu voiko sille mootorille asentaa chipin.

PS. Pahoittelen surkeaa suomeani...

clacson

^ Onnea uudesta autosta sinne Suomenlahden eteläpuolelle.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: ents - 19.03.12 - klo:16:33
MTM-lle meni myös tiedustelu voiko sille mootorille asentaa chipin.

PS. Pahoittelen surkeaa suomeani...
Olisihan se kiva saada arenalle hieman ripeämpikin Yeti ja mitä suotta pahoittelet kirjoitustasi, jokainen ihminen on persoona. Maailma olisi aika ikävä paikka, jos kaikki olisivat "samanlaisia"  :)

ents

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 19.03.12 - klo:17:09
Olisihan se kiva saada arenalle hieman ripeämpikin Yeti ja mitä suotta pahoittelet kirjoitustasi, jokainen ihminen on persoona. Maailma olisi aika ikävä paikka, jos kaikki olisivat "samanlaisia"  :)


Kiitos hyvistä sanoista

PS.Jos olisin suomalainen niin olisi todella kiusallista lukea omaa tekstia:) Mutta kun Eestistä-päin niin toivottavasti saan anteeksi ;)

clacson

Lainaus käyttäjältä: ents - 19.03.12 - klo:17:54
PS.Jos olisin suomalainen niin olisi todella kiusallista lukea omaa tekstia:) Mutta kun Eestistä-päin niin toivottavasti saan anteeksi ;)
Ei ole anteeksipyydettävää. Monen suomalaisen teksti on paljon vaikeampaa lukea kuin sinun.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

automaattori

Onnea Ents! Hienoa että olet saanut autosi kotiin! Minulla on nyt mittarissa yli 2500km ja meno vain paranee, 10000km on varmaankin raja jolloin koneesta sitten lähtee se mitä kuuluukin kuten sanoit siitä manuaali-versiosta.    
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Nyt on n. 1400km ajettu ja meno senkun paranee:)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 27.03.12 - klo:11:13
Nyt on n. 1400km ajettu ja meno senkun paranee:)

Täällä 3500km ja yhdet ylinopeussakot. Ei vaan mitenkään malta ajaa rauhassa kun kone kiertää niin iloisesti, sakko tosin kyllä pistää miettimään ajotapaa, tyhmyydestä joutuu aina maksamaan ;D ;D ;D :( :( :(

Laita ents kuvia tänne autotalliin, Briskodasta bongasin sun auton, väri on upea! Suomessa ei varmaan yhtään samanlaista?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

clacson

#69
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.03.12 - klo:11:26
Laita ents kuvia tänne autotalliin, Briskodasta bongasin sun auton, väri on upea! Suomessa ei varmaan yhtään samanlaista?
EIhän noita erikoisvärejä mitenkään tyrkytetä, valikoimaahan löytyy useita kymmeniä. Täältähän noita voi katsella: http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx
Tuo Cayenne Orange on kyllä hyvä väri.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: clacson - 27.03.12 - klo:13:43
EIhän noita erikoisvärejä mitenkään tyrkytetä, valikoimaahan löytyy useita kymmeniä. Täältähän noita voi katsella: http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx
Tuo Cayenne Orange on kyllä hyvä väri.

Kiitos, tämä oli mulle ihan uutta. Voikohan noita tilata Suomeenkin?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

clacson

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.03.12 - klo:13:55
Kiitos, tämä oli mulle ihan uutta. Voikohan noita tilata Suomeenkin?
Jos Viroon, niin miksei Suomeenkin? Jos vain paikka auton tilauslomakkeesta löytyy, niin...
Briteissä ovat valitelleet, ettei heille Skoda UK tarjoa ollenkaan 16" vanteita, mutta kummasti niidenkin tehdastilaus on onnistunut.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ex-Pajero

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.03.12 - klo:13:55
Voikohan noita tilata Suomeenkin?
Joskus kysyin tätä samaa joltain etelän automyyjältä ja hän sanoi että onnistuu, jos tilaa samalla kertaa myös 39 muuta Yetiä samalla värillä. Taisi sylki tuoda tuon määrän suuhun tai sitten siinä on jotain perää.



Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ex-Pajero - 27.03.12 - klo:16:01
Joskus kysyin tätä samaa joltain etelän automyyjältä ja hän sanoi että onnistuu, jos tilaa samalla kertaa myös 39 muuta Yetiä samalla värillä. Taisi sylki tuoda tuon määrän suuhun tai sitten siinä on jotain perää.

Paikallinen myyjä puhui viidestä samanvärisestä, sen olen kuullut mainittavan useassakin lähteessä. Metro taisi myydä tässä taannoin fl-ocua tangerine orangena :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JYeti

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.03.12 - klo:17:41
Paikallinen myyjä puhui viidestä samanvärisestä...

Zelená May metalíza voisi olla ihan passeli väri. Löytyisiköhän täältä viiden porukkaa... :-)

ents

No voihan sel auton tilata tästäkin sitten jos Suomeen niitä erivärejä saa tilata vain fleetin kanssa (monta kappaletta) ;) Meiltä niitä saa mutta tilausaika voi olla aika monta kuukautta pitempää. Meillä se on "paintbox" nimellä ja maksaa 700 euroa.
PS. Kun vain löydän aikaa niin teen kunnon kuvat. Täällä kuitenkin pari nopea (click!):

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 28.03.12 - klo:15:28
No voihan sel auton tilata tästäkin sitten jos Suomeen niitä erivärejä saa tilata vain fleetin kanssa (monta kappaletta) ;) Meiltä niitä saa mutta tilausaika voi olla aika monta kuukautta pitempää. Meillä se on "paintbox" nimellä ja maksaa 700 euroa.
PS. Kun vain löydän aikaa niin teen kunnon kuvat. Täällä kuitenkin pari nopea (click!):


Aitäh :)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

vasara

Lainaus käyttäjältä: ents - 28.03.12 - klo:15:28
No voihan sel auton tilata tästäkin sitten jos Suomeen niitä erivärejä saa tilata vain fleetin kanssa (monta kappaletta) ;) Meiltä niitä saa mutta tilausaika voi olla aika monta kuukautta pitempää. Meillä se on "paintbox" nimellä ja maksaa 700 euroa.
PS. Kun vain löydän aikaa niin teen kunnon kuvat. Täällä kuitenkin pari nopea (click!):

Mikä väri tuo punainen/oranssi on? Ainakin hyvännäköinen.
700â,¬ spesiaaliväristä on minusta aika kohtuullinen.
Suomalainen Skodan maahantuoja on palvelutasoltaan surkea ja arvaan, että ovat tarkoituksella tehneet homman vaikeaksi, jottei vain tulisi asiakkaalle hyvä mieli :)

ents

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 28.03.12 - klo:18:12
Mikä väri tuo punainen/oranssi on? Ainakin hyvännäköinen.
700â,¬ spesiaaliväristä on minusta aika kohtuullinen.
Suomalainen Skodan maahantuoja on palvelutasoltaan surkea ja arvaan, että ovat tarkoituksella tehneet homman vaikeaksi, jottei vain tulisi asiakkaalle hyvä mieli :)

Väri on Cayenne Orange. Ei Iso-britanniassakin saa niitä värejä. Ja ei myös 4x4 DSG bensakonetta. Enpä tiedä miksi.

tibis

Lainaus käyttäjältä: ents - 19.03.12 - klo:16:33
Viime viikosta olen mäkin onnellinen Yetin-omistaja. Vain n.500 km ajettuu ja ensivaikutelmat ovat todella hyvät.
PS. Pahoittelen surkeaa suomeani...

Onnea paljon Yetistä, vi kan ta pÃ¥ svenska oxo  :)

automaattori

4200km taulussa. Tulin just Kalajoelta työkeikalta joka venyi myöhään iltaan niin jäin sinne yöksi, siellä on mukavia mutkikkaita rantateitä ja näin sesongin ulkopuolella aika hiljaista. Olihan se pakko käydä töitten jälkeen illalla hieman irroittelemassa Yetillä. Nyt kun on kesäkelit niin neliveto ei tunnu muuten kuin kunnon kiihdytyksissä perä painuu selvästi alas ja kiihtyvyyden tunne on kuin joku työntäis takaa! Niinhän sen tietenkin kuuluu tehdäkin ;D Isomman koneen tehotkin tulee nyt paremmin esille. S-moodilla tykkään kun kun kone kierrättää täyskiihdytyksessä rajoittajaan asti ja meno on kyllä myös sen mukaista. Muuten 6v DSG on hienoinen pettymys 7v:n jälkeen, vaikka tää nesteloota luultavasti on kestävämpi nelivetokäyttöön niin yksi lisävaihde on kuitenkin plussaa eikä edes 50 lisäheppaa korvaa sitä ihanaa tunnetta minkä pikkukone+7v dsg antaa kaupunkikiihdyttelyissä. Faceliftiin tuo Tigusta tuttu märkä 7v varmaan sitten tulee.

Ilokseni huomasin että jopa täällä Pohjanmaalla on siirrytty kesänopeuksiin. Oli aika juhlaa ohitella rekkoja ja muita hitureita. Odottelen vielä viikon näillä kitkoilla ja sitten jos säätiedotus kertoo että yöpakkaset loppuu, niin alle tulee Nokian Hakka bluet 225/17"/50. Mielenkiinnolla odotan millainen äänimaailma noksuista lähtee.

Tuolla hauskalla Tigu-ketjulla oli testituloksia äänistä. Mulla on selkeä tunne että tää nykyinen Yetini on hiljaisempi kuin edellinen. Olisin luullut toisinpäin kun kuvittelin että kyllä Haldexistakin jokin ääni lähtee. Voi tietenkin olla että nelivedoissa on äänieristys rakennettu hieman toisin? Tai sitten ovat mitään kertomatta muuten vaan parannelleet joitain asioita. Esim. konepellin sisäosa on nykyään kokomusta.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

clacson

Meilläkin on jo jäänyt taakse totuttautumisajon kilometrit, joten liikennevaloissa paalulta voi jo kokeilla kuinka lähtee. Ja lähtee se, tänään Punto jäi n. 200 metrillä n. 150 m ihan vakioD:llä eikä talla ollut lähelläkään pohjaa (aika onneton vertailukohde, mutta sattui nyt vieressä olemaan ja baana tyhjä).
Puolikuuroa nyt melutaso ei pahemmin haittaa, mutta kultakorva kartturirouvakaan ei ole pahaa sanaa melusta sanonut ja pitkällä kokemuksella hänestä se sanoo auton melutasosta meidän perheessä paljon.

Tiedä sitten kannattaisiko tuohon asentaa konepeltiin sen pahvin ja/tai otattaa äänenvaimennusmassaus pohjaan?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

ents

Lainaus käyttäjältä: tibis - 11.04.12 - klo:09:49
Onnea paljon Yetistä, vi kan ta pÃ¥ svenska oxo  :)
Heh... ruotsia en kylla yhtään osaa ;D Mutta kiitos anyway ;)

ents

Muuten... mulla oli nyt jo 2000 km täynnä ja mun autoni "aivot" meni Saksaan MTM chip tehtaalle :D Elikä katotaan saako ne ihmemiehet siellä sen Yetin käymään todella RS-n tavoin... Pidetään peukkuja - sillä niiden kodisivuiila ei sellaista konetta olekaan (mutta me ei sanottu niille mikä kone se on.... ;D)

ents

Nyt se on sitten tehty 8) Kyllä se lumimies nyt niin hyvin lentää että yllatysmomentti on tulossa monille "taskuraketeille". Tuntuu vähintään 200 heppa 8) Kysynpä MTM miehiltä mikä se kasvu onkaan.

vasara

Lainaus käyttäjältä: ents - 26.04.12 - klo:16:52
Nyt se on sitten tehty 8) Kyllä se lumimies nyt niin hyvin lentää että yllatysmomentti on tulossa monille "taskuraketeille". Tuntuu vähintään 200 heppa 8) Kysynpä MTM miehiltä mikä se kasvu onkaan.
MTM nettisivuilla lupaillaan Yeti 1,8 TSI :hen 215 hp (158 kW) & 320 Nm max. torque. Kyllä noilla voimavaroilla luulisi ehtivän :)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 26.04.12 - klo:16:52
Nyt se on sitten tehty 8) Kyllä se lumimies nyt niin hyvin lentää että yllatysmomentti on tulossa monille "taskuraketeille". Tuntuu vähintään 200 heppa 8) Kysynpä MTM miehiltä mikä se kasvu onkaan.

Kiitos Ents tiedoista. Kun saat lisää kilometrejä Yetiisi, niin laita raporttia miten auto on toiminut uudella lastulla. Varsinkin DSG:n toiminta kiinnostaa ja miten lisätehot vaikuttaa bensan kulutukseen. Sulla on nyt luultavasti itämeren tehokkain Yeti :)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Nyt reilut 5000km alla ja keskikulutus noin 8.9 litraa, maantiellä olen kerran päässyt reilusti alle seiskan, muuten on ollut 6.7-7.4 litran tietämillä. Niin ja vauhti on ollut kesänopeuksia, pääsääntöisesti 100km/h + hieman alle rikesakkoraja. Ajotyylini on kyllä aika kuluttava, en säästele, mielestäni koneiden jotka kiertää niin pitää välillä myös saada kiertää. Karstoja ei kannata kerätä, vaikka se maksaisikin, mutta maksaahan sekin jos koneeseen tulee vikaa kun ei sitä ole oikeasti käytetty.

Tänään alle Nokian Hakka Bluet 225/50/17 XL 94W, niistä ei sen enempää kokemusta kuin että oli mukavan tarkkaa ajaa, ei vedellyt mihinkään suuntaan eikä muutenkaan tullut tunnetta etteikö kumit toimis ja melu oli miellyttävämpää kuin Dunlopeissa, yleinen humina kapiinissa oli kohtuu miellyttävää, mutta ei lähelläkään kitkojen ihanuutta. Saa nähdä mitä mieltä olen kuukauden päästä. Alla kuva uusista renkaista.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Hauskaa Vappua Yetisteille ja Areenan porukoille!!!

vappukuvassa tänään kuvatut vaggineemme, ehkä huomenna niitä vois hieman koristella ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.04.12 - klo:18:22
Kiitos Ents tiedoista. Kun saat lisää kilometrejä Yetiisi, niin laita raporttia miten auto on toiminut uudella lastulla. Varsinkin DSG:n toiminta kiinnostaa ja miten lisätehot vaikuttaa bensan kulutukseen. Sulla on nyt luultavasti itämeren tehokkain Yeti :)

Hyvin menee.. Ja meno senkun parane. Mutta se varmasti vielä paranee kun uudet mootorit haluaa noin 10-15000km sisäänajoa. Ja kuluksesta myös ei voi vielä sanoa kuna sekin vielä normaalistikin vähenisi. Elikä... täällä hetkellä kulutus vähenee melko tasaisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy