Yeti 1.8TSI 4x4 DSG

Aloittaja Yeti18, 22.02.11 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.06.12 - klo:12:50
Onnea uudesta Yetistä!

Voisi olla aika vinkeä valkopuolaisilla vanteilla, esim tettsuteilla.
onnittelut täälläkin uudesta autosta. Varmasti hyvä valinta, oma yli 70000  km kokemus 4x4 Yetistä oli pelkkää plussaa. Itse valkoisiin vanteihin hullaant
uneena laittaisin heti tuohon pakettiin mm. Valkoiset Etabetat. Ne olisivat vaan niin  komeat.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Markku J

upupa: ostitko hienon Yetisi vanhalla verolla ? Oliko hinta silloin 38 th paikkeilla ? Veikkaan, että veron korotus on tappanut maahantuojan kiinnostuksen 1.8 bensakoneeseen. Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.

Onkohan Yetissä merkittäviä eroja vm 2012 / 2013 -välillä ?

PowerYeti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:23:06
Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.

Täältä vakaa kannatus Markku J:lle Yeti-tiimiin liittymiselle, itse kävisin vielä läpi mietintäsession siitä olisiko 125kw diesel kuitenkin se paras moottori tulevaan kinneriisi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 30.06.12 - klo:23:58
Täältä vakaa kannatus Markku J:lle Yeti-tiimiin liittymiselle, itse kävisin vielä läpi mietintäsession siitä olisiko 125kw diesel kuitenkin se paras moottori tulevaan kinneriisi.

Sitä ei saa DSG:llä, toki jos manuaali menee niin sitten varmasti hyvä vaihtoehto. Meillä vois olla kaupan 20tkm ajettu 1.8 Ocu manuaalilla, jos sellainen Markku J:tä kiinnostaa ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

upupa

Ã,,sken olin pienellä lenkillä ja rengaspainevalo syttyi. Kävin tarkastamassa paineet ja takarenkaassa olikin paine alle 2. Ei ollut näkyvää vikaa. Täytin renkaan, mutta varoitusvalo ei sammu  ???  Ajoin seuraavalle bensa-asemalla ja 5 minuutin ajon jälkeen paineet olivat kohdillaan, mutta rengaspainevalo palaa edelleen. Mitä nyt?

No aamulla tietty näkee, onko rengas tyhjä. Vissiin huonoa tuuria, kun autolla on ajettu vasta 200 km.
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

Teutonic

Lainaus käyttäjältä: upupa - 01.07.12 - klo:12:43
Ã,,sken olin pienellä lenkillä ja rengaspainevalo syttyi. Kävin tarkastamassa paineet ja takarenkaassa olikin paine alle 2. Ei ollut näkyvää vikaa. Täytin renkaan, mutta varoitusvalo ei sammu  ???  Ajoin seuraavalle bensa-asemalla ja 5 minuutin ajon jälkeen paineet olivat kohdillaan, mutta rengaspainevalo palaa edelleen. Mitä nyt?

No aamulla tietty näkee, onko rengas tyhjä. Vissiin huonoa tuuria, kun autolla on ajettu vasta 200 km.

Täytön jälkeen pitänee myös Yetissä suorittaa resetointi (Tigussa tapahtuu MFD:stä, pelkkä renkaan täyttö ei poista valoa).

Wekotin

^Selvennykseksi. Täytön jälkeen myös kuittasit sen rengaspainevalon siitä nappulasta ja silti ei sammu?

PowerYeti

Mikäli paineet pysyvät normaaleina niin saat rengaspaineen varoitusvalon sammumaan painamalla sen kytkintä n 5 sek.

upupa

Kiitoksia nopeista vastauksista, täytee lähtee tsekkaamaan. Kuittaus tapahtuu kait ratin rullanäppäintä painamalla.....
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

PowerYeti

Vaihdekepin edestä, siinä Offroad-napin vierestä, löydät rengaspaineen kytkimen. Sitä painelet tovin niin varoitusvalo sammuu.

upupa

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 01.07.12 - klo:12:54
Vaihdekepin edestä, siinä Offroad-napin vierestä, löydät rengaspaineen kytkimen. Sitä painelet tovin niin varoitusvalo sammuu.

OK
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 01.07.12 - klo:12:55
OK

Usein kun autossa on vaikkapa viisi aikuista, tai muuten raskas kuorma, niin rengaspaineen varoitin välkkyy. Ã,,killinen ilmanlämmönmuutos myös voi aiheuttaa merkkivalon syttymisen. Kannattaa tietenkin pysähtyä ja tutkia onko renkaissa ilmaa, yleensä vain painan ylläkerrottua nappia ja nollaan tilanteen. Seuraavalla huoltsikallahan voi sitten tarkistaa paineet jos jää vaivaamaan.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:23:06
upupa: ostitko hienon Yetisi vanhalla verolla ? Oliko hinta silloin 38 th paikkeilla ? Veikkaan, että veron korotus on tappanut maahantuojan kiinnostuksen 1.8 bensakoneeseen. Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.

Onkohan Yetissä merkittäviä eroja vm 2012 / 2013 -välillä ?

Minulle kerrottiin että kovan kysynnän DSG/Haldex vuoksi ovat poistaneet hinnastosta. Tulee kuulemma takaisin piakkoin kun Euroopassa auotokauppa hiipuu laman myötä, niin pirssejä saa taas tänne pohjolan perukoillekin. Voi myös olla että seuraavat Yetit tulee uudella 1.8-koneella, mutta se on epätodennäköistä kun ei niitä ole vielä volkkareissakaan. Ongelma on DSG/Haldex saatavuudessa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Minua ei yhtään haittais vaikka lopettaisivat 1.8 4x4 DSG myynnin. Autostahan tulisi heti keräilyharvinaisuus. Suomeen ei kovinkaan montaa ole käsittääkseni rekisteröity, ehkä muutamia kymmeniä korkeintaan? Vaikka täällä ei saakaan omia autoja kehua, niin pakko sanoa että tämä on s***tanan hyvä auto ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

ents

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.07.12 - klo:21:28
Minua ei yhtään haittais vaikka lopettaisivat 1.8 4x4 DSG myynnin. Autostahan tulisi heti keräilyharvinaisuus. Suomeen ei kovinkaan montaa ole käsittääkseni rekisteröity, ehkä muutamia kymmeniä korkeintaan? Vaikka täällä ei saakaan omia autoja kehua, niin pakko sanoa että tämä on s***tanan hyvä auto ;D

Viimeinen on kyllä 110% oikea lause 8)

TeBsu

Sithän markun ois hyvä ostaa Yeti, niin tulis harvinainen ainakin myöhemmin.  ;)
lord of the rings

upupa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.06.12 - klo:23:06
upupa: ostitko hienon Yetisi vanhalla verolla ? Oliko hinta silloin 38 th paikkeilla ? Veikkaan, että veron korotus on tappanut maahantuojan kiinnostuksen 1.8 bensakoneeseen. Minä saatan sellaisen maanantaina tilata, jos tuo em. Terracotta Orange -auto on vielä vapaana.

Minulla auto tuli uudella verolla ja taisi perushinta olla jotain 38k luokkaa. Minulla on aika varusteltu Yeti, joten sille kertyi hintaa kaikkineen liki 43k (ilman talvirenkaita)

Ensimmäinen ulkomaanmatkakin on jo tehty ja tänään meni 500km rikki. Hyvin mahtuivat tuliaiset, kun jätin takapenkit kotiin......
viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

kaisal

Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange). Tilasin auton helmikuun alussa (jolloin 1.8 TSI 4x4 DSG oli vielä maahantuontiohjelmassa) ja sain auton heinäkuun viimeisellä viikolla.

Eli auto on 1.8 TSI 4x4 DSG Experience kattoikkunalla ja Sound Systemillä. 700 kilometriä melko rauhallisesti ajettu - kohta voisi vaikka alkaa jo tavoittelemaan kaasupolkimella lattiaa  :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:11:55
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange).


Onnea hankinnalle! Nätti ja sopiva väri yetiin. Tuossa sitä on autoa aika moneen tilanteeseen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

automaattori

Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:11:55
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange). Tilasin auton helmikuun alussa (jolloin 1.8 TSI 4x4 DSG oli vielä maahantuontiohjelmassa) ja sain auton heinäkuun viimeisellä viikolla.

Eli auto on 1.8 TSI 4x4 DSG Experience kattoikkunalla ja Sound Systemillä. 700 kilometriä melko rauhallisesti ajettu - kohta voisi vaikka alkaa jo tavoittelemaan kaasupolkimella lattiaa  :)

Onnea suuresti! Olisi aika kiva tietää kuinka monta 1.8 TSI 4x4 DSG autoa on Suomeen rekisteröity?

Minun vastaavassa on kohta 10000km mittarissa. Kaikki on mennyt hyvin ja talviajo oli yhtä juhlaa, kyllähän tuon nelivedon huomaa kesälläkin, mutta talvella sitä yllättyy päivittäin, miten hyvin haldex toimii. Ainut pikkuvika on ollut takalasin tiiviste. Se vuosi painepesussa hattuhyllylle muutamia pisaroita vettä, korjauksen jälkeen ei vettä ole näkynyt ja alkuperäiset Dunlop hirvitykset vaihtuivat Noksuihin. Nokialaisiin olen tosi tyytyväinen, nyt ei enää rengasäänet häiritse. Mitkä renkaat sun autossa oli alla?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

kaisal

Kiitos onnitteluista! Mun Yetiin ovat tehtaalla laittaneet Pirellit (P Zero Rosso). Ensi vaikutelma renkaista tosi positiivinen eli ovat suht hiljaiset ja muutenkin hyvät ajaa. En edes muista mitkä renkaat mun vaihtoon menneessä Superbissa oli, mutta ne ovat todella äänekkäät verratuna näihin Pirelleihin.

Meidän perheestä löytyy myös 1,5 vuotta vanha diesel Yeti (2.0 TDI 4x4 DSG Experience) eli eiköhän me vaimon kanssa jotenkin ensi talvi kitkutella  :) Täytyy vain muistaa olla tankatessa tarkkana, jotta ei käy hassusti.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:17:13
Kiitos onnitteluista! Mun Yetiin ovat tehtaalla laittaneet Pirellit (P Zero Rosso). Ensi vaikutelma renkaista tosi positiivinen eli ovat suht hiljaiset ja muutenkin hyvät ajaa. En edes muista mitkä renkaat mun vaihtoon menneessä Superbissa oli, mutta ne ovat todella äänekkäät verratuna näihin Pirelleihin.

Meidän perheestä löytyy myös 1,5 vuotta vanha diesel Yeti (2.0 TDI 4x4 DSG Experience) eli eiköhän me vaimon kanssa jotenkin ensi talvi kitkutella  :) Täytyy vain muistaa olla tankatessa tarkkana, jotta ei käy hassusti.

Minäkin olisin halunnut Pirelleillä, mutta siihen ei voi vaikuttaa tehdastilauksessa. Ajoin viime kesänä peräkkäin kahdella identtisellä Yetillä, toisessa oli Pirellit ja toisessa Dunlopit. Ero oli kyllä liian suuri. Tosin Dunlopit ovat tasaisella hyvällä asfaltilla lähes äänettömät ja ohjaustunto on erinomainen, kaikilla muilla pinnoilla meteli on järkyttävää. Ehkä noi Noksut on noiden kahden välistä kun rengasäänet ovat siedettävät joka pinnalla, mutta eivät ehkä yllä Pirellien tasolle hyvällä pinnalla.

Teillä on todellinen Yeti perhe. Kun saat uuteen TSI-koneeseen kilometrejä, niin on  kiinnostavaa kuulla vertailuja moottoreiden välillä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

headman78

Lainaus käyttäjältä: kaisal - 05.08.12 - klo:11:55
Oman odotus vihdoin ohi. Pari vuotta vanha musta 1.8 TSI DSG Superb vaihtui naapuriautoliikkeessä Yetiin (Terracotta Orange). Tilasin auton helmikuun alussa (jolloin 1.8 TSI 4x4 DSG oli vielä maahantuontiohjelmassa) ja sain auton heinäkuun viimeisellä viikolla.

Eli auto on 1.8 TSI 4x4 DSG Experience kattoikkunalla ja Sound Systemillä. 700 kilometriä melko rauhallisesti ajettu - kohta voisi vaikka alkaa jo tavoittelemaan kaasupolkimella lattiaa  :)

Loistava väri valinta, tätähän alkaa olemaan jo monella 8)
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.

automaattori

Talvi tuli ja Yetini jo osoitti ihanuutensa aamupäivällä. Tässä tuore kuva, auto odottaa toimintaan pääsyä huomenna ;)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.10.12 - klo:17:38
Talvi tuli ja Yetini jo osoitti ihanuutensa aamupäivällä. Tässä tuore kuva, auto odottaa toimintaan pääsyä huomenna ;)

Ai kun on hieno väriyhdistelmä ja kiilto vai onko tässä käytetty jotain photoshoppaus filtteriä?  8)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 26.10.12 - klo:18:01
Ai kun on hieno väriyhdistelmä ja kiilto vai onko tässä käytetty jotain photoshoppaus filtteriä?  8)
Ei ole filtteriä, sattui vain hyvä valo. Kun nään että valo näyttää hyvältä niin toimin aika nopeasti, tässäkin tapauksessa kun pääsin takaisin sisälle niin aurinko oli jo hiipunut näkymättömiin. Kuvausaikaa on yleensä noin muutama minuutti tähän vuodenaikaan.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

clima

Upea kuva, kylläpä Yeti näyttää hienolta! Iltarusko korostaa väriä todella nätisti.

automaattori

Edellisen kaksveto Yetin aikana olin varma ja tyytyväinen auton etenemiskykyyn talvella ja onhan se huippua etuvetonakin korkean maavaran ja hyvien ajo-ominaisuuksien takia. Jotenkin jossain selkäytimessä kuitenkin alunperinkin harmitti kun Yetiä ei ensin saanut bensa/dsg/4x4-yhdistelmänä. Välillä menetin jo toivonkin asian suhteen, mutta se ei haitannut, koska auto toimi hyvin ja kertaakaan vaikka oli normaalia lumisempi talvi en jäänyt kaksvedolla mihinkään kiinni, päinvastoin auto eteni lumessa yllättävän hyvin.

No, sitten yllättäin tulikin bensanelivetomalli saataville ja Lerbackan autoliikkeestä soitettiin, että nyt olis mahdollisuus hyvällä tuurilla saada auto Suomeen ennen verouudistusta. Kauppa tehtiin nopeasti ja autokin tuli myös yllättävän nopeasti Suomeen, vaikka lähes kaikki lisävarusteet tuli ruksitettua.

Huono puoli tässä kaupassa oli se, että nyt taas kun talvi tuli niin tajusi että enää ei voi ykkösauton kohdalla palata kaksvetoon. On se vaan niin huippua ajaa nelivedolla talvella ja kesälläkin eron huomaa. Tilanne on nyt sitten se, että kaikki seuraavatkin autot ovat sitten nelivetoja. Vuosi sitten en olisi uskonut että näin käy ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Markku J

Tosi hieno väriyhdistelmä tässä automaattorin Yetissä. Kelpaa tuolla nelivetoisella ajella !

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.10.12 - klo:11:07
Tosi hieno väriyhdistelmä tässä automaattorin Yetissä. Kelpaa tuolla nelivetoisella ajella !

Mikään autohan ei ole täydellinen, aina tulee eteen toiveita, että oispa.... Tää Yeti pienine puutteineen on kuitenkin osoittautunut loistopeliksi, hinta/laatusuhde on kohdallaan ja mielettömän hauska ajettava varsinkin näillä keleillä. Neliveto+Webasto, niin on mukava lähteä aamulla maantielle :) Terracotta Orange väri on toiminut kyllä mustalla katolla, väri muuntautuu aika luontevasti auringonpaisteen ja synkkyyden mukaan. Etuna on myös että lika ei näy kovinkaan herkästi.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy