Seat Exeo - miksei niitä näy liikenteessä?

Aloittaja Golf, 18.12.09 - klo:17:01

« edellinen - seuraava »

Golf

Tuli kaverin kanssa puheeksi Seatin Exeo ja ihmetyttää etten ole nähnyt ensimmäistäkään Exeota liikenteessä vaikka päivittäin tulee ajeltua paljon ympäri pääkaupunkiseutua, en sedanina enkä farkkuna. Onkohan noita ylipäätään myyty kuin joitain yksittäiskappaleita? 

tn62634

Samalta konsernilta kun saa eri merkeiltä tilavampia ja edullisempia vaihtoehtoja? Esim. pesisräpylä on nykyisin parempi tunnus keulalla ja pitää hintansakin. Ja jos haluaa välttämättä minimaaliset tilat farmariinsa, on Volvo V50 myös varmempi vaihtoehto elämäntapatyylittelijöille.

Quality

Eipä näy ainakaan tuolla, eli 30 eniten myydyn henkilöautomallin joukkoon ei Exeo ole yltänyt yhtenäkään kuukautena.

Itse olen nähnyt sedaneita silloin tällöin, mutta en joka päivä. Kyllä malli harvinaiselta vaikuttaa. Täytyy ihmetellä, koska kyllä Exeossa mielestäni rahoille saa vastinetta riittävästi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Donitsi

Kuten jo alkuunkin oli puhetta niin miksi ostaa vanhaa uutena? Autossa ei ole mitään omaperäistä miksi sitä pitäisi haluta. Vanha Audi.

Seatin olisi pitänyt jatkaa omaa linjaansa eikä alkaa keräilemään ylijäämäosia.

By the way...

Moniko on huomannut että rumaksi, ei autonnäköiseksi haukuttu Leonin muotoilu onkin ollut vain aikaansa edellä.

http://www.autoincar.com/wp-content/uploads/2009/04/2009_04_09_opel_astra_2010_leaked_1.jpg

V-Dub

LainaaKuten jo alkuunkin oli puhetta niin miksi ostaa vanhaa uutena? Autossa ei ole mitään omaperäistä miksi sitä pitäisi haluta. Vanha Audi.

Seatin olisi pitänyt jatkaa omaa linjaansa eikä alkaa keräilemään ylijäämäosia.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hyvä hyvä, takavalot on mielestäni ainoa uus juttu..

Jyri

Totta, mutta toivottavasti saavat Seatilla laatuvaikutelman muiden konsernin tuotteiden tasalle Exeon myötä, olen aina ihmetellyt Seatin muovista kojetaulua??

TSo

Lainaaolen aina ihmetellyt Seatin muovista kojetaulua??

Tuo Seatin muovisuus on kyllä merkillistä. Muovia kai kojelaudat ovat kaikissa kansanautoissa, mutta toisissa muovisuutta ei ole edes onnistuttu peittelemään. Muistan kuinka itse Octavia-kuskina hämmästelin eräällä saksanreissulla, kun Hertz antoi uudenkarhean Altea XL:n avaimet käteen ja autoon kiivettyä tuntui kuin olisi ämpärissä, sen verran muovisen oloista oli jopa Skodaan verrattuna. Tunnelmaa tietysti täydensi muoviratti ja halvan näköinen mittaristo (makuasia toki). OT:nä voi vielä todeta että 1.6 mopo lyhyine välityksineen ei ole autobahnin kunkku edes kulutusmielessä. Keskikulutus reissulle oli varmaan n. 12 l/100km.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 18.12.09 - klo:17:17
By the way...

Moniko on huomannut että rumaksi, ei autonnäköiseksi haukuttu Leonin muotoilu onkin ollut vain aikaansa edellä.

Minua muotoilu on miellyttänyt alusta asti. Leon oli hetken harkinnassa kun autonvaihtoa suunnittelin, mutta sisustalle en lämmennyt yhtään.
Exeosta sen verran, että laatuvaikutelma on jo ihan kohdillaan, mutta jokin tällaisessa kierrätyksessä mättää.. Enpä ole itsekään nähnyt kuin yhden ainoan Exeon liikenteessä. Taitaa mättää siis monella muullakin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

skula

Ei näitä kovin montaa kyllä liikenteessä olekaan..

Rekisteröintitilastot.

Toukokuu - 12
Kesäkuu - 19
Heinäkuu - 2
Elokuu - 9
Syyskuu - 4
Lokakuu - 8
Marraskuu - 7

Yhden olen bonganut kotikylällä, ja yhden Kotkassa viime viikonloppuna..

Golf

No joo, toi tilasto selittääkin aika hyvin miksei niitä ole näkynyt. En olisi sentään noin alhaisiin lukuihin uskonut.

skula

Ja moniko noista on liikkeissä rekisteröityinä?

:o

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.12.09 - klo:09:33
Ja moniko noista on liikkeissä rekisteröityinä?

:o

No siinähän se on vastaus otsikon kysymykseen: Ne ovat autoliikkeessä
http://www.nettiauto.com/seat/exeo/
Ei taida kaikki 27 olla rekisteröityjä, mutta silti...  :P
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Markku J

Aika heikko on myyntimenestys, jos noiden lukujen pohjalta vain kolmisenkymmentä autoa on liikenteessä ja loput kaupassa.
Hyvä homma, että joku muukin on kanssani samaa mieltä ja hankkii mieluummin aidon merkkituotteen !

Jyri

Sinänsä jännää, miten paljon autolehdet menivät pieleen arvioissaan, muistelen usemmankin lehden povanneen tuosta Exeasta menestystä  ::)

skula

Jos minä saisi valita niin mielummin nelikirjaimisista automerkeistä tämä Seat saisi häipyä maailman kartalta.. Eikä Saab..

VeskuV

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.12.09 - klo:11:04
Jos minä saisi valita niin mielummin nelikirjaimisista automerkeistä tämä Seat saisi häipyä maailman kartalta.. Eikä Saab..

Noh, noh Skula  >:(

skula

Juu, eikä ku, siis, en, ei ku, joo..

On se seatti ihan hyvä  ;) On se parempi kuin VW, mutta huonompi kuin saappi.. Ainakin pohjoisen oloissa..

TKe_

Mulla oli farkku ajettavana huollon aikana ja kyllähän se oli mukava peli ajaa, mutta yleisvaikutelma oli kyllä aikasta muovinen.

Donitsi

Jaa... hyvin toi meikäläisen peli talvessa toimii. Ihme ennakkoluuloja.

skula

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 22.12.09 - klo:13:00
Jaa... hyvin toi meikäläisen peli talvessa toimii. Ihme ennakkoluuloja.

Ei voi olla kokemusta saabeista.. En tosin enää jatka tästä, tietämättömyyden viljelystä..

jaripetteri

Pari kertaa livenä nähnyt ja on kyllä vähän mitään sanomattoman näköinen uudeksi malliksi. Lieneekö syynä juuri nuo kuitenkin selkeät vanhan Audin muodot. En tiedä, Tuulilasin (vai TM?!?) testissähän tuo Exeo (~A4 B7) oli rankattu paremmaksi kuin A4 B8 tosin en kyllä muista miten paljon hinnalla oli painoarvoa senverran pikaseen tuli porukoilla lehteä selattua.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

jleinonen

Jos karvalakkimalli maksaa 26tâ,¬ ja vähän paremmalla varustelulla ~30tâ,¬ niin alkaa siinä vaihtoehtoja löytymään. Seatilla ei kuitenkaan ole sitä samaa status imagoa mistä maksettaisiin kuten Audilla. Hinnasta pois ainakin 5tâ,¬ niin alkaa kauppakin käymään.

Jii74

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 22.12.09 - klo:13:40
Tuulilasin (vai TM?!?) testissähän tuo Exeo (~A4 B7) oli rankattu paremmaksi kuin A4 B8 tosin en kyllä muista miten paljon hinnalla oli painoarvoa senverran pikaseen tuli porukoilla lehteä selattua.
Ei varsinaisesti vaikuttanut testitulokseen, lopussa oli yhteenveto jossa yhden pisteen hinta Exeolla 122, A4 145.
Exeo sai pääasiassa enemmän pisteitä 2.0T (200hv) moottorinsa ansiosta verrattuna A4 1.8T (160hv) koneeseen, sekä ohjauksesta.
Itse en Exeon ulkonäöstä pidä yhtään, vaikka B7 A4 ulkonäöstä kyllä pidän, jotain ne on onnistunut varsinkin perässä kämmäämään huolella.
Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 22.12.09 - klo:12:48
yleisvaikutelma oli kyllä aikasta muovinen
Muovisuus pisti myös silmään omissa koeajoissa
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

SciroSJK

Hmmm jooo ???

Tota "halplisaudia" ei näy täälläkääm liikenteessä!

Oikein jos muistelen, olen yhden normin nähnyt, avantia.... en kertaakaan!!!??

JTjones

Lainaus käyttäjältä: jleinonen - 22.12.09 - klo:14:25
Jos karvalakkimalli maksaa 26tâ,¬ ja vähän paremmalla varustelulla ~30tâ,¬ niin alkaa siinä vaihtoehtoja löytymään.

Juuri näin...! Olen kyllä ihmetellyt sitä kun eri autolehdissä ja kaiken maailman iltapäivälehtien koeajoraporteissa hehkutetaan Exeon edullista hintaa. Edullista???!!! :o Minusta Exeo on hävyttömän kallis kopiotuotteeksi. Vähänkin lisää varusteita, niin hinta alkaa lähennellä jo 40.000 Euroa! :o
Tottakai jos sitä verrataan vanhaan tai uuteen A-neloseen niin onhan se siihen verrattuna "halpa", mutta Seatiksi ja kopioksi hävyttömän kallis!

Miksi ostaa vanhaa tekniikkaa vanhoissa rumennetuissa kuorissa (esim.keula + perän valot) ja maksaa siitä uuden modernin auton hinta?  ???

Floppi koko tuote.

Jyri

En kuitenkaan kutsuisi Exeota kopioksi, sillä tuotantohan ja osat ovat ihan alkuperäisiä, eli ei ole kyse kopiosta, vaan ihan samasta tavarasta eri logon alla.

T.S.

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.12.09 - klo:22:35
En kuitenkaan kutsuisi Exeota kopioksi, sillä tuotantohan ja osat ovat ihan alkuperäisiä, eli ei ole kyse kopiosta, vaan ihan samasta tavarasta eri logon alla.

Olen tuosta hieman eri mieltä, kyseessä ei todellakaan ole "sama tavara".  A4 B7 ja Exeo ovat aika lailla erinäköisiä sisältä ja ulkoa.  Moottorit, valot yms. ovat erilaisia ja pyöräntuentakin on ilmeisesti erilainen.   Vaihtokelpoisia osia saattaa loppujen lopuksi olla yllättävän vähän ja monista yhteisistäkin osista (kuten ovien verhoilut) on Exeoon tehty "halpaversiot".  Seatin mainostama suhde Seatin omien ja Audin osien välillä taisi olla 30:70.  Mikähän tuo suhde mahtaa olla muiden vastaavankokoisten VAG:ien välillä?

Odottelin itsekin Exeon lopulliset hinnat B7 Audin hankintaa harkitessani ja valinta noiden kahden välillä oli ainakin minulle varsin helppo.  Exeo ei ole vähänkään varusteluna kovinkaan halpa Seat.

Jyri

Ok, anteeksi tietämättömyyteni, täytyypä ottaa sanoja takaisin jos kerran asia on noin. Itse tosiaan luulin että ero on vain keulassa, perässä ja logoissa... ::)

T.S.

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.12.09 - klo:23:17
Ok, anteeksi tietämättömyyteni, täytyypä ottaa sanoja takaisin jos kerran asia on noin. Itse tosiaan luulin että ero on vain keulassa, perässä ja logoissa... ::)

Näinhän sitä on monissa yhteyksissä mainostettu, joten monille asiasta on varmasti jäänyt tuollainen kuva.  Toisaalta sen myötä luulisi, että autoa olisi myyty enemmän täällä pohjolassakin.   Itse en ole pahoillani jos Exeo floppaa kuten nyt näyttää käyvän.  Klassikko saisi vanheta rauhassa  ;)

Jacques

Exeo on mielestäni yllättävän pieni auto hintaansa nähden, ja tulee kuitenkin muistaa että kyse on Seatista - todennäköisimmin arvo laskee nopeasti uudesta.
Tykkäsin kuitenkin mielettömästi ajaa, parempi kuin mikään ajamani vw, seat, skoda tai audi.
Tämä vain on niitä autoja joita voisin suunnitella ostavani käytettynä 3vuoden arvonpudotuksen jälkeen. Uutena en millään raaski ottaa riskiä.

Jos verrataan Exeo 2.0tsi vs Octavia RS, saa mahdollisesti halvemmalla selvästi paremmin äänieristettyä matkustusmukavuutta, tilan määrästä tinkimällä.
Suorituskyky suurinpiirtein sama, Exeo:n tapauksessa harva arvaa auton ampuvan päälle 200hv voimalla. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy