A3 SB TFSi Quattro -05

Aloittaja jaripetteri, 08.08.11 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

jaripetteri

Tämmönen kiikotin raahattiin viikonloppuna Saksasta, löyty mobilen halvimpien TFSi koneellisten listalta ja piti vastoin kaikkia sääntöjä hakea pois. Toistaiseksi osoittautunut kuitenkin varsin asialliseksi peliksi eli viallista Bosen vahvistinta lukuunottamatta mitään vikoja ole tullut vastaan.

Myyjänä toimi Wineart niminen yritys jonka työntekijän työsuhdeautona Audi on aiemmin ollut, pihassa seisoi uusi S3:nen joka mitä ilmeisemmin on sitten tämän seuraaja... olis kelvannut sekin.  ;)

Tästä lähdetään sitten tekemään perheen toista autoa, kakkosauto ei ehkä kuitenkaan ole sopiva nimitys kun on aika samalla viivalla RäSän kanssa... ;)

Yksi harmittava puute on Bi-Xenonit ja niiden jälkiasentaminen taitaa olla sellainen savotta etten siihen viitsi ryhtyä. Umpiot voisi kyllä vaihtaa mutta tuosta kun puuttuu pesurit ja automaattinen korkeuden säätö niin joutuisi koko keulan rakentamaan uusiksi.

Mukavana yksittäisenä varusteena autossa on ahtimen ja kardaanin lisäksi Open Sky panoraama katto. Vahvistimen vaihdon jälkeen toivottavasti myös soiva Bosen Sound System Symphony soittimella. Soittimen päivitys RNS-E:hen käynyt mielessä jos sellaisen edullisesti jostain löytää. Ensin toki tuo vahvistin korjattava tai vaihdettava.

Lähitulevaisuuden suunnitelmissa vakkarin asennus ja kunnon puunaus ja vahaus.

Edit: Alkupostaukseen yksi tuoreempi kuva, lisää ketjussa...



Tästä siis lähdettiin kesällä 2011:







Tankkaus.com tiedot
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Pertsa

Hyvnnäköinen kulkine kyllä. Mitä luokkaa tuollaisessa on verot?

jaripetteri

Verot ei vielä tiedossa kun eilen toin maahan ja veroilmoitus on vielä lähettämättä. Arviot pyörii 4,5-5ke pinnassa, co2 on aika kova (214 taisi otteessa lukea) ja nostaa veroprosenttia. Aika vähän näitä on tullin tilastojen mukaan tuotuna mitä vähän ihmettelen kun kuitenkin varsin asiallisesta autosta on kyse.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Pertsa

Ok, itselläkin on vähän käynyt mielessä jos perheen kakkosauton hankkisi Saksasta ja juurikin joku tuollainen A3 SB voisi olla asiallinen vaihtoehto.

Alke

Jep, mukavan oloinen tekniikka on A3:ssa, eiköhän tuolla pääse sekä kesällä että talvella :P
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

chr

Laitapa ihan mielenkiinnosta jotain suuntaa-antavaa kustannusarviota moiselle?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: chr - 08.08.11 - klo:16:02
Laitapa ihan mielenkiinnosta jotain suuntaa-antavaa kustannusarviota moiselle?

No Nettiauto kertoo Suomen tarjonnan ja pyynnit, mobile.de taas aika hyvin missä mennään Saksanmaalla. Veroarvion tuossa jo mainitsinkin aikaisemmin ja sen pystyy haarukoimaan Tullin sivuilta löytyvillä tiedoilla. Ja erilaisia laskureita on netti täynnä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Eilen rekisteröintikatsastus ja mitään vikaa ei katsarikaan löytänyt. Pohjaa pääsin nyt ensimmäisen kerran ihmettelemään kunnolla ja kaikki kunnossa sielläkin. Eiköhän tässä nyt ole käyttö- ja harrasteautoa pitkäksi aikaa... :)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Timpe85

Siisti kolmonen kivalla tekniikalla :) Hienoa saada näitäkin lisää autotallin puolelle.
Audi A3 8Y 40TFSIe

Late

Näkyy tutut vanteet olevan Audissa ;)

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Late - 10.08.11 - klo:14:59
Näkyy tutut vanteet olevan Audissa ;)

Taitavat jäädä talvivanteiksi ja keväällä sitten jotain uutta alle.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tos®

Xenonien automaattisäätö on melko simppeli asentaa, mutta pesureista ei ole kokemusta :D

Kannattaa pohjassa kattoa sitä haldexin kyljessä olevaa pyörylää, näyttääkö se ehjältä.
Veikkaisin, että se on täysin sama kuin omassa golffissa
http://tos.pp.fi/images/image/golf/JLR/rear/DSC03092.JPG
En tiedä kestääkö oma enstalven lumia  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.08.11 - klo:16:08
Xenonien automaattisäätö on melko simppeli asentaa, mutta pesureista ei ole kokemusta :D

Kaveri puhu jostain pietsosuuttimista mitä ovat jenkeissä asentaneet. Eivät kovin tehokkaat mutta lakipykälä täyttyisi. Eriasia sitten haluaako sellaisia alkaa virittelemään.

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.08.11 - klo:16:08
Kannattaa pohjassa kattoa sitä haldexin kyljessä olevaa pyörylää, näyttääkö se ehjältä.
Veikkaisin, että se on täysin sama kuin omassa golffissa
http://tos.pp.fi/images/image/golf/JLR/rear/DSC03092.JPG
En tiedä kestääkö oma enstalven lumia  ::)

Pitää tutustua tuohonkin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Boset lähti pelaamaan kun vaihdoin vahvarin liittimen, kustannus alta pari kymppiä. Hapettuneen liittimen syyksi paljastui takalasin pesurin letku joka järkevästi on jatkettu juuri vahvarin päällä. Liitoksen vieressä on myös kaksi antennin liitintä. Epäselväksi jäi mistä antenneista on kyse mutta ei tuossa radioantennia kummempaa pitäisi olla joskin se on sijoitettuna takalasiin.

Ei tuo onneksi suuremmin ole vuotanut kun missään ei näy merkkejä kosteudesta, paitsi siinä Bosen vahvarin liittimessä. Vielä jäi muutama auton puolen vastakappale vaihtamatta kun en keksinyt miten tuo liitin puretaan niin että vastakappaleisiin pääsee käsiksi. Jos noita ei korjaa niin todennäköisesti jossain vaiheessa alkaa vahvari taas temppuilemaan.

Seuraavaksi radio rintamalle RNS-e:tä Symphonyn tilalle niin on vähän nykyaikaisemman näkönen ja olonen...

Eberin ja letkulämmittimen välillä myös kova vääntö, eberiä ei kyllä ehdi täksi talveksi asentamaan. Eberi olis vaan niin mukava kun ei tarvis johtojen kanssa peuhata.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Late

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 17.08.11 - klo:23:54
Boset lähti pelaamaan kun vaihdoin vahvarin liittimen, kustannus alta pari kymppiä. Hapettuneen liittimen syyksi paljastui takalasin pesurin letku joka järkevästi on jatkettu juuri vahvarin päällä. Liitoksen vieressä on myös kaksi antennin liitintä. Epäselväksi jäi mistä antenneista on kyse mutta ei tuossa radioantennia kummempaa pitäisi olla joskin se on sijoitettuna takalasiin.

Ei tuo onneksi suuremmin ole vuotanut kun missään ei näy merkkejä kosteudesta, paitsi siinä Bosen vahvarin liittimessä. Vielä jäi muutama auton puolen vastakappale vaihtamatta kun en keksinyt miten tuo liitin puretaan niin että vastakappaleisiin pääsee käsiksi. Jos noita ei korjaa niin todennäköisesti jossain vaiheessa alkaa vahvari taas temppuilemaan.

Seuraavaksi radio rintamalle RNS-e:tä Symphonyn tilalle niin on vähän nykyaikaisemman näkönen ja olonen...

Eberin ja letkulämmittimen välillä myös kova vääntö, eberiä ei kyllä ehdi täksi talveksi asentamaan. Eberi olis vaan niin mukava kun ei tarvis johtojen kanssa peuhata.

Onneksi sinulla on Symphonyn soitin. Niin silloin ei tarvitse vaihtaa radio antennin osia. Jos olisi Chorus soitin joutuisi vaihtamaan nuo antenni osat.

jaripetteri

joo ja onhan tuossa nuo radion alla/päällä olevat painikkeet yms suoraan sopivat kun choruksessa niitäkin vissiin joutuu hankkimaan.Vinkkejä RNS-e:n ostoon otetaan vastaan, ei tuo CD ole enää nykypäivää ja vielä ilman mp3 tukea. Ja BT-sarja siihen perään. Alkaa tää halpa kakkosauto idea pikkuhiljaa luisumaa käsistä...
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tos®

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 17.08.11 - klo:23:54
Ei tuo onneksi suuremmin ole vuotanut kun missään ei näy merkkejä kosteudesta, paitsi siinä Bosen vahvarin liittimessä. Vielä jäi muutama auton puolen vastakappale vaihtamatta kun en keksinyt miten tuo liitin puretaan niin että vastakappaleisiin pääsee käsiksi.
Yleensä noissa liittimissä on kirkkaalla värillä korostettu tappi tai lärpäke, yleensä pinkki. Sitä kun liikauttaa niin lukitus vapautuu.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jaripetteri

Joo tossa on sellanen 32 nastainen moniosainen liitin ja sain sitä aika pitkälle purettua mutta pinnien vastineita en saanut irti ilman asianmukaista työkalua. Pitää nyt kattoa mitä tuolle tekee.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Audi sai tänään kilvet ja verokin oli aika tarkkaan se mitä arvioin. Mahdin mukaan hinnoiteltu ja etukäteen sain 100e:n tarkkuudella saman verotusarvon joten ei yllätyksiä suuntaan tai toiseen. Viivan alle mobilen halvimman TFSi:n (oikeesti tais olla hakupäivänä viidenneksi halvin mutta ainakin halvin lasikattonen tai quattro tai A3:nen...) ja nettiauton halvimman A3TQ:n välille (ilman lasikattoa toki) jäin nyt sitten reilu 4ke. Ei mielestäni ollenkaan huono diili.

Autoon ei ole ilmestynyt vikoja ja lisäpalikkaa on tilattuna kunhan jossain välissä taloprojekti senverran helpottaa että ehtii harrastamaan. Ei nyt kuitenkaan RNS-e:n lisäksi mitään ihmeempää odotettavissa ennen kevättä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Pertsa

Vähän erikoisesti tuossa eka omistaja valinnut kiiltävät kattokaiteet mutta ikkunakehykset ilman kromilistoja.
Onko muuten nuo kattokaiteet kolmosessa lisävaruste? Jotenkin muistelen että Suomessa näkemissäni A3 Sportbackeissa ei ole ollenkaan kattokaiteita.

jaripetteri

Olen miettinyt josko vaihtaisi mustat kattokaiteet tai poistaisi kokonaan, ei oikeen istu tuon mustan katon kanssa. Sitten tarvisi vaihtaa varmaan maskikin... enpä tiedä onko lisävarusteet vaiko eikö.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

#21
Töistä kun lähdin niin parkkiksella olleissa neljässä A3 SB:ssä ei ollut yhdessäkään kattokaiteita eli lienee lisävaruste ainakin Suomessa. Mitenhän nuo mahtaa lähteä irti? Onko katossa reikiä vai jollain liimalla/tarralla kiinni? Alko musta S3 maski ja kattokaiteiden poisto kiinnostamaan kun selvisi että kotimaiset kilvet eivät mahdu tuohon maskin integroituun kilpitelineeseen. Tarvii hakea kilven pohja ja testailla kuinka kauhea viritys siitä tulee tuon nykyisen päälle.

Tilasin autoon sitten hälynkin niin ei navia viedä kun sen aikanaan saan kiinni. Ensimmäinen ei OEM osa tähän autoon... :/

edit: näkyy olevan pulteilla katon läpi kiinni ja mustilla hintaa luokkaa 300e pari joten mennään näillä nyt ainakin toistaiseksi...
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Quality

Lainaakun selvisi että kotimaiset kilvet eivät mahdu tuohon maskin integroituun kilpitelineeseen. Tarvii hakea kilven pohja ja testailla kuinka kauhea viritys siitä tulee tuon nykyisen päälle

Sinulla taitaa olla jo valmiina täyspitkät kilvet? Onhan niitä lyhyempiä versioita (ollut) saatavana juuri tuontiautoja varten. Taitavat nykyisin alkaa J-kirjaimella.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.09.11 - klo:06:21
Sinulla taitaa olla jo valmiina täyspitkät kilvet? Onhan niitä lyhyempiä versioita (ollut) saatavana juuri tuontiautoja varten. Taitavat nykyisin alkaa J-kirjaimella.

Joo empä tuollaisia ymmärtänyt pyytää.

Haluaako joku vaihtaa mustat kattokaiteet hopeisiksi/alumiinisiksi mitä nuo nyt on? ;)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Pertsa

Siis onko suomikilpi liian pitkä tuohon maskiin? Killpiähän saa myös "FIN":nittömänä, se olis lyhentäny kilpeä jonkin verran.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 09.09.11 - klo:09:24
Siis onko suomikilpi liian pitkä tuohon maskiin? Killpiähän saa myös "FIN":nittömänä, se olis lyhentäny kilpeä jonkin verran.

Ainakin liian korkea, maskissa on tuollainen integroitu kilpiteline ja kotimaisissa se on erillainen. Tai siis puuttuu kokonaan ja tilalla on jonkin sortin peitelevy joka maksaa 70e. Tuli ihan puskista tuo. Taitaa olla lyhyempi tuo Suomi kilpi myös. Kilpi on jo kotona ja se on nyt mikä on kun en tajunnut tuota ennen kun kilven kanssa kävelin autolle.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

RNS-e tuli asennettua ja aika simppeli hommahan tuo oli kun ensin metsästi sopivan johto- ja antennisarjan. Radio kuuluu hyvin mutta GPSn paikkaa pitää vielä hakea, nyt laitettu vaan soittimen päälle puhaltimen suuttimien alle teipillä kiinni. Senverran hyppii että taitaa tuo olla pakko siirtää hanskalokeron päälle. Muuten asiallisen oloinen kapistus, Bluetooth sarja lienee hankittava vielä.

Jakopäähihnan ja vesipumpun kanssa saksanmaalta tuli kaikkea pientä tilpehööriä eilen ja kunhan revin jostain aikaa niin pitää niitä alkaa asentelemaan. Polinpinnat ja matot lähinnä. Rakennusprojekti vaan vie kaiken harrastusajan tällähetkellä.

Kilvetkin sain paikoilleen ja jotain tuohon maskiin on tehtävä. Nyt siitä puuttuu kilven alta kokonaan tuo "kilpiteline". Ebaystä huusin sunnuntaina S3:sen maskin mutta taitaa ollakin faceliftiin eli jos tuo osoittautuu uudemmaksi on S3:sen musta maski kohta myynnissä, myös vaihto vastaavaan vanhempaan kiinnostaa... ;) Pitäis olla tarkkana pikkutunneilla huudellessa...

Ja A3 chattiin jo laitoinkin niin nuo kaiteet on vaihdettava. sitten joskus...

Niin ja tuollaisia S5 replicoita katellut kesäksi, mutta katotaan nyt eihän noilla kiire.

OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Lisäsin tankkaus.com:n tiedot ekaan postaukseen joskin muutama kuitti on vielä hukassa niin jahka ne löydän niin päivitän loputkin.

Autoon tuli hankittua RNS-e ja jo hukattuakin uusien suunitelmien tieltä (lue rakentajan rahapulassa...), tarkoitus on laittaa toiseen autoon jolla perheen reissut tehdään näyttösoitin ja sieltä siirtää Alpinen CDA-117Ri soitin audiin. Tämä sitten joskus kun aikaa ja rahaa ilmaantuu käytettäväksi sopivasti. RNS-e muuten hieno laite mutta tässä autossa ei Naville juurikaan ole käyttöä (ja tarvittaessa kännykkäkin on siihen tarkoitukseen sopiva) ja pelkäksi mp3 soittimeksi tuo on turhan arvokas. Radio kuuluu tuolla Symphonylläkin ihan yhtä hienosti. RNS-e:stä jäi muuten GPS antenni jos jollain on käyttöä.

Kitkat tuli myös hakittua ja laitettua alle jo kuukausi sitten tosin ne olisi tarkoitus huomenna vaihtaa vielä uusiin. Vanteet sain faijalta ja niissä ET35 joka on kyllä A3:seen liian pieni, niinpä hyviltä tuntuneet vajaan 1000km ajetut Michelin XI2:set kiertoon vanteineen ja tuumaa isommat samanlaiset noille kuvissakin oleville vanteille alkuperäisen suunnitelman mukaan. Kesäksi tarvii sitten ostaa jotkut kivat 18":set alle.

Eberikin löysi tiensä etupuskurin sisään syksyn aikana sekä jälkiasenteinen häly tuli hankittua jenkeistä eBayn kautta kun edullisesti sain. Sekin odottelee asennusta ja tällä hetkellä eniten siinä kiinnostaisi lisäkanavan käyttö Eberin ohjaukseen kun ei tullut siihen kauko-ohjainta hankittua. Sain itseasiassa sillä rahalla minkä tuossa Eberin EasyStart R+:ssa säästin tuon hälyn kaikilla mahdollisilla antureilla sekä CAN-purkilla joka helpottaa asennusta jonkinverran.

Maski on edelleen tuo alkuperäinen ja siitä puuttuu kilven ympäriltä kehys. Suomikilpi on siis lyhyempi mitä saksalainen ja päätyihin jää kehykseen aukot. Alkoi jo ajatukset pyörimään S3:sen puskurissa ja samalla päivittää Bi-Xenonit nokalle mutta ei nyt ainakaan vielä...
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Jospa vähän päivittelisi mitä reilussa parissa vuodessa on autolle tullut tehtyä. Soittimia kokeiltu jos jonkinlaista ja lähinnä tapeltu antennien ja radion kuuluvuuden kanssa, yhdessä vaiheessa oli jopa piiska koelaudan sisällä kun mikään adapteri ei tuntunut noiden lasiantennien kanssa pelaavan. Nyt kuitenkin Symphony II+ kiinni ja toinen antenni vahvistin odottaa postissa että ehtisi hakea ja vaihtaa. Sitten pitiäisi vastata -08 ja uudempaa autoa mistä radiokin on.

Hieman tarratuunausta harjoitettu, alkuperäiset kirkkaat mustat ovilistat, tuhkakupin kansi ja vaihdekepin kehys olivat vähän naarmuilla niinpä teippasin ne ensin korin väriin kirkkaan punaisiksi. Väri kuitenkin jonkinverran erosi korin väristä ja olihan tuo punainen melko räikeä. Nyt hillitty 3M 1080 harjattu musta metalli, rauhoitti sisäilmettä jonkinverran.

Katon loppuosa on alunperin punainen kun muuten lasikaton takia musta. Tuli jo viimekesänä teipattua tuo loppupätkä myös kiltävän mustaksi, pysynyt hyvin ja paljon paremman näköinen. Pari viikkoa sitten kokeilin kotimaista PlastiDippiä eli Mastonin RubberComp:ia hopeisiin kattokaiteisiin. Pari kertaa auto pesty tuon jälkeen ja ainakin toistaiseksi pysynyt.

Maski tuli vaihdettua koko mustaksi S3 kopioksi ja peilinkuoret löyty eBaystä kympillä valmiiksi kiiltävän mustina niin joutu nekin kokeilemaan.

Rengaspainevalvonta tuli koodattua päälle ja kytkinkin olisi koelautaan hankittuna jahka ehtii laittaa paikalle. Vaatii johdon vetämisen konetilaan ABS-purkille ja jäänyt odottamaan sopivaa inspiraatiota kun resetointi onnistuu VCDS:lläkin niin ei ole pakollinen tuo.

Jarrupalat kaipasivat uusimista ja tuli hankittua EBC:n Yellow Stuffit. Vaikuttaa varsin päteviltä ja pitäviltä paloilta nuo.

Vanteita ja renkaita on tullut kokeiltua kaikennäköisiä ja nyt mennään 18" Zlineille kesällä ja 16" Hakkapelitta R:llä talvella.



Symphony II+ ja tämän hetkinen tarrakokeilu vaihdekepin ympäristössä:



Punaisilla listoilla ja TT poljinpinnoilla ja lepuutustuella.



Viimeiset tarrat lähikuvassa.


Katon yksityiskohtia tummemmiksi.


OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

TT_rex

Hienosti on komistunut, kun lähtökohtaan vertaa :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy