BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 08.02.10 - klo:19:02
Et ole, minulle ainoat vaihtoehdot ovat musta tai tumman harmaa. En ottaisi edes nahkaverhoilua vaaleana vaikka ilmaiseksi saisin.

Kiitos tästä  ;D

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:18:58
Ei ole vielä. Veikkaan kuitenkin nykyistä vastaavaa pakettia. Sehän on myynyt hyvin.

Business-paketti sama kuin vanhassa mallissa, mutta Bluetooth tullee lisäksi.

Micco

Minulla vaalean sisustan käytännössä pudottavat pois ennakkoluulot/ nähdyt tapaukset penkkien puhtaanapidosta. Varmasti paljon käyttäjästä/käytöstä kiinni. Mutta karrikoiduimpana esimerkkinä, jos uusista farkuista jää siniset jäljet penkkiin, on jossain vikaa... Eli ulkonäön puolesta vaalea sisusta joissain tapauksissa kävisi vallan hyvin. Mutta olen erittäin skeptinen siihen, miten ne kestävät ns. "normaalia elämää".

Tuli tässä mieleen, kuinka positiivinen yllätys E91 320xda touring oli taannoin koeajolla. Business-pakettina vaikutti hinnoittelultaan ihan lupaavalta. Mukavan pirteä oli 2-litraiseksi. Mutta... 4-sylinterinen BMW ei oikein herätä niin suurta innostusta. Muuten olisi liian järkevä valinta.  ::)
Torsen + haldex + visco

VW-man

Totta! Olen nähnyt huoltohallissa vaaleilla penkeillä olevia Elegance Ocuja ja luoja miten hurjan näköisiä ne on jo muutaman vuoden jälkeen. Kangas kulahtanut, haalistunut ja joko mustunut tai tai sinertävä ( riippuen onko istuttu ns. suorin housuin vai farkuin). Toki kyseessä ei ole ns. premium-merkki, mutta noin niinkuin esimerkkinä.

Markku J

Minä olen käsitellyt beiget penkit ja matot uutena SoftCare -suihkeella (Askosta, Sotkasta ja Prismasta löytyy). Sen jälkeen ei ainakaan ole puhtaanapito-ongelmaa, eikä näy farkuista tarttuvan väriä. Todellinen makuasia tämä, ja sikäli hyvä, että vaihtoehtoja löytyy - paitsi nyt alussa, kun vain mustaa kangasta saa F10:een.

Kahden aikuisen käytössä tämä ainakin on varsin upea, valoisa ja edelleen 3 vuoden käytön jälkeen kuin pakasta vedetty. Erityisesti tuo valoisuus Suomen pimeissä keleissä tekee kivan vaikutuksen, kun pimeässä klikkaa auton lukot auki, niin sisusta näyttää "kutsuvalta".

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:19:20
Kahden aikuisen käytössä tämä ainakin on varsin upea, valoisa ja edelleen 3 vuoden käytön jälkeen kuin pakasta vedetty. Erityisesti tuo valoisuus Suomen pimeissä keleissä tekee kivan vaikutuksen, kun pimeässä klikkaa auton lukot auki, niin sisusta näyttää "kutsuvalta".

Nämä on niin näitä makuasioita.

Itse tykkään, että auton sisusta on kattoa myöten musta, tai ainakin tumma. Aivan vaaleat nahkapenkit voisin kelpuuttaa, mutta nimenomaan niiden hoitaminen vrt. tummiin kallistaa vaa'an tummien puolelle.

ma1ja

Olenko ainoa, jonka mielestä musta katto tekee autosta pelottavan onkalon oloisen?
Ahistaa :-[
Niin se vaan menee.

skula

Kyllä vaanottaisin (esim uusi 5-sarjalainen F10) hetimiten vaalealla sisustalla, ja puujäljitelmällä.

jf

LainaaOlenko ainoa, jonka mielestä musta katto tekee autosta pelottavan onkalon oloisen?

Jep, olet ainoa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Antinontoxic

Markku J

Skulan kanssa just samalla linjalla !

Musta katto oli minulla Octavia RS:ssä. Sopi siihen oikein hyvin, ja onneksi oli penkeissä hieman vaaleaa, ettei mennyt ihan mustaksi.

Noiden vaaleiden hoidossa on varmaan paljon erilaisia lähestymistapoja. Meillä niistä pidetään huolta. Normaali imurointi riittää pitkälle, ja jos tulee jokin pahempi jälki, on se nopea poistaa vaahtopesulla. Ei todellakaan ole työlästä. Olen 2-3 kertaa vaahtopesua tarvinnut pieneen likatahraongelmaan tämän 520 dA:n 3v -taipaleella. Ja nekin aiheutti vieras matkustaja.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:18:54
Musta on äärettömän tylsä verhoiluväri minun makuuni.

Samaa mieltä. Varsinkin nahkaverhoilussa musta on todella huonon näköinen. Nahkapenkkien pitää olla vaaleat tai sitten juurikin jokin rohkea ruskea sävy.

Parketti kojelaudassa on sitten totaalinen este auton ostamiselle. Ellei kyseessä ole sitten jokin aistikas britti, kuten Jaguar, Range Rover tai Bentley.

Markku J

Minun ex 335 Coupen satulanruskeat olivat mielestäni hienot. Ja Audiin saa upeat mustanginruskeat, jotka bongasin quattro -koulussa yhdestä autosta. Nuo ovat upeita omasta mielestäni sopien aika moneen ulkoväriin - ja tummiin väreihin toki myös vaalea beige nahka on aivan upea.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:20:38
Minun ex 335 Coupen satulanruskeat olivat mielestäni hienot.

Samoin, exässäni eli XC70:ssä Vollessa oli satulanruskeat nahkapenkit ja vielä sellaisella baseballräpylän tyyppisellä ulkopuolisella ompeleella. Oli todella hieno, vaikka autossa muuten murheita riittikin.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 08.02.10 - klo:20:34
Parketti kojelaudassa on sitten totaalinen este auton ostamiselle. Ellei kyseessä ole sitten jokin aistikas britti, kuten Jaguar, Range Rover tai Bentley.

Jos taas käytetystä on puhe niin muutaman sisälistan vaihtaminen mieleisiin onkin potenssiin helpompi homma kuin koko sisustan vaihtaminen :)

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:18:58
Ei silti pokka pitänyt ajatella kelmeänkeltaisia halogeeneja uudessa autossa.

Olishan tuo ollu aika häväistys. :D

Mutta jos tuo pisnes-paketti nykyisenään tulee, niin hyvä, ei toki haittaa jos ymppäisivät siihen vielä bluetoothin.
Tuleva vulvumies.

Kiviharju

Tänään tuli katseltua aamukahvin jälkeen paikallisessa Autosalvassa noita xDrive kiertueen autoja. On se X1 aika maukkaan näköinen peli mustana. Samoin se coupe malli joka kiertueella oli. En kerennyt näkemään millä tekniikalla oli varustettu, mutta mukavaa ääntä se piti kun käyntiin täräytti. :)
Harmi vaan kun ei palvelua tahdo saada, muuten olisi jo ajettukkin X1:stä.
Tänään ei siihen olisikaan ollut aikaa, mutta aikaisemmin yritin tuloksetta...
Audi A4 Allroad quattro -17

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 10.02.10 - klo:21:18
Harmi vaan kun ei palvelua tahdo saada, muuten olisi jo ajettukkin X1:stä.

Oliko kravatti kaulassa?  ;)

-karhu-

No ei siihen kravattia tarvita.

Itse kävelin sisään ja sanoin että haluan kokeilla 335x coupea. Herra sanoi siihen että muuten kyllä onnistuisi, mutta joku ajoi sen äsken seinään...

Pyysi tulemaan huomenna uudestaan, eli ei ilmeisesti kovin pahasti käynyt. Näin siis Kotkassa tänään.

Markku J

Nyt tuli lopultakin hinnat F10:lle

523i    53 538
523iA  56 641
528i    56 823
528iA  61 474
535i    70 176
535iA  72 825
550iA  105 893
520d Business 49 906 (vakio 49343)
520dA Business 53 118 (vakio 52 550)
525d   58 478
525dA 61 280
530d   64 104
530dA 66 487

Kynäkauppias

Mistä löyty hinnat? Oliko pisnes-paketin sisällöstä tietoa?
Tuleva vulvumies.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 10.02.10 - klo:21:34
Mistä löyty hinnat? Oliko pisnes-paketin sisällöstä tietoa?

On... ei tullut bluetoothia sittenkään  >:(

Autom. ilmastointi
Läpilastaus suksipussilla
PDC eteen ja taakse
Xenonit

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: -karhu- - 10.02.10 - klo:21:27
Itse kävelin sisään ja sanoin että haluan kokeilla 335x coupea.
Rahamiehet ovat erikseen mutta jos meitsi menisi työrytkyissä :D

Markku J

Sain hinnat kauppiaalta, jolta tilasin uuden F10:n - just nyt illalla. Business -pakettiin kuuluu: laajennettu ilmastointiautomatiikka, parkkitutkat, xenonit, kääntyvät takapenkin selkänojat.

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 10.02.10 - klo:21:36
On... ei tullut bluetoothia sittenkään  >:(

Autom. ilmastointi
Läpilastaus suksipussilla
PDC eteen ja taakse
Xenonit

Onneksi tuli edes nuo. :D Metalliväri, loki, sport-penkit, kenties hifi-kajarit, noilla pari tonnia alle 60. Toivottavasti on 17" alut vakiona.

Oliko Markulla tietoa vanteista?
Tuleva vulvumies.

Markku J

On 17" alut vakiona sentään.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: -karhu- - 10.02.10 - klo:21:27

Itse kävelin sisään ja sanoin että haluan kokeilla 335x coupea. Herra sanoi siihen että muuten kyllä onnistuisi, mutta joku ajoi sen äsken seinään...

Pyysi tulemaan huomenna uudestaan, eli ei ilmeisesti kovin pahasti käynyt. Näin siis Kotkassa tänään.
Niin varmaan tälläisen koeajotilaisuuden aikana ei krakaa tarvitse, mutta muuten ilmeisesti tarvisi ::)
Työrytkyissä ei mitään mahdollisuutta, kun myyjät tuntuvat juoksevan karkuun...
Audi A4 Allroad quattro -17

-karhu-

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 10.02.10 - klo:21:49
Niin varmaan tälläisen koeajotilaisuuden aikana ei krakaa tarvitse, mutta muuten ilmeisesti tarvisi ::)
Työrytkyissä ei mitään mahdollisuutta, kun myyjät tuntuvat juoksevan karkuun...

Joo muuten kyl pitelee aika hiljast....  :)

samulis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 27.01.10 - klo:23:03
Hukkaan taitaisi mennä nyttenkin, kun siirryn seuraavaksi Nissaniin.
Luinko mä oikein uvw:stä...? Meinaatko oikeesti ettei tämä olekkaan Joke vaan oikeesti seuraavaksi on tulossa Juke tai sen heimoveli..?  :o ???  liising-autoilijan ihanuutta...   ::)

makkis

No ei sentään  :D

Työnantaja menee vaihtoon jos talousjohtaja vitsinä (ilmeisesti kuullut friikkiyteni bemareita kohtaan samoin kuin inhoni Nissaneita kohtaan) heittämänsä asiansa toteuttaisi.

Se, että työnantaja vaihtuu ennen ajokin merkkiä, on sen sijaan puhdas fakta, koska siitä päätän itse.

Meneekö Markku meitin rajoihin tuo F10?

Itsellä tosin on kaksi vuotta sopparia nykyisessä ja paljon ehtii maailma muuttua. Mikäli päätöksiä pitäisi tehdä nyt, niin X1 tilattaisiin tontille, jos olisi aikaa odottaa, niin tuleva 300-sarjalainen mutta jos yhtä pölhösti hinnoitellaan, niin Markkua voisi kompata 523i:n muodossa. Suottapa tosin vielä edes visioin saati murehdin. Varmaa on vain, että tämä diesel-kokeilu jäi ainoaksi.

samulis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.02.10 - klo:22:52
Työnantaja menee vaihtoon jos talousjohtaja vitsinä (ilmeisesti kuullut friikkiyteni bemareita kohtaan samoin kuin inhoni Nissaneita kohtaan) heittämänsä asiansa toteuttaisi.
No ei sitä koskaan tiedä... Tiedän monia firmoja jotka rajoittaa jo merkkejäkin co2:n lisäksi, esim meillä on rajattu johonkin ~15 merkkiin ja nykyään aika tiukka co2:nen. Onneksi muistaakseni "tärkeimmät" merkit on mukana, mutta co2:nen takia esim bensa-automaateja tai nelikkoja ei juuri enää nähdä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy