BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Antinontoxic

skula

^

Ei ole oleellista. Juttu on oleellinen.

Flat

Joskus tuolla oli puhetta Audin tylsästä muotoilusta ja että eihän autoja erota toisistaan.
Eikö tämä ole tylsää ?

Omasta mielestäni tälläinen merkin luoma yleisilme on aika tylsää...niin audilla kuin muillakin merkeillä.
olisi mukava nähdä mallin välillä suurempia visuaalisia eroja keulan muotoilussa ja ilmesssä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.01.10 - klo:07:01
Omasta mielestäni tälläinen merkin luoma yleisilme on aika tylsää...niin audilla kuin muillakin merkeillä.
olisi mukava nähdä mallin välillä suurempia visuaalisia eroja keulan muotoilussa ja ilmesssä.

No esim. Mersulla kyllä erottaa eri sarjat toisistaan keulasta katsomalla. Jopa saman sarjan sisällä on ulkonäköeroja riippuen malliversiosta.

makkis

Aamulla -31 astetta ja aamun failuret:

- battery level too low, increase bla bla bla
- transmission fault, bla bla bla
- external heater failure, bla bla bla

kalkati kalkati kalkati kaikki silti toimii ja matka etenee...

Markku J

Olin viikon reissussa lomalla, ja tänään laitoin Bemun tulille ilman mitään esilämmityksiä. Aivan upeasti lähti käymään toki - vain hehkutuksen valo paloi hiukan normaalia kauemmin, kuin ennen olen nähnyt. Ja lämpöäkin riitti etelän - 20 asteen pakkasessa aika nopeasti.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.01.10 - klo:21:52
Aamulla -31 astetta ja aamun failuret:

- battery level too low, increase bla bla bla
- transmission fault, bla bla bla
- external heater failure, bla bla bla

kalkati kalkati kalkati kaikki silti toimii ja matka etenee...

Toi on rehellisen miehen puhetta - arvostan ja nostan hattua. Hienoa!
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

makkis

Kyllä tässä minun yksilössä tuntuu failureita näytöllä riittävän, mutta lavettikyytiin on päästy vain renkaan puhkeamisen vuoksi.

Aamulla oli tosiaan säteilylämmitin ollut tulilla pari tuntia.

Hassua, kun olen itseni antanut ymmärtää että bemarissa on yleisesti ottaen vähän tai ei ollenkaan näitä "häröjä" elektroniikassa, mutta taitaa olla aika korjata käsityksiä tältä osin. Usko merkkiin ei tosin vielä ole mennyt, koska aina on matka taittunut. Opiksi kyllä on otettu sen verran, että jos autoilu jatkuu vastaavana kaksi vuotta eteenpäin (duuni ei vaihdu ja rytmi työsyhdeautoissa säilyy) niin seuraava valinta on 110% varmuudella bensakone. Bemarin tapauksessa, jos ahdetttuja neloskoneita ei näihin tule, valinta kuitenkin menee sitten vaparikuutoseen ja taas nousee kustannukset.

jkvi

Oletko, Makkis, varma, jotta bensamalli tuo onnen ja autuuden tässä mielessä?
CRDi & Collection

makkis

jep.

Mulla ei ole koskaan ollut huolia talviautoilun suhteen ennen tätä ensimmäistä dieseliä. Eikä ole nytkään huolia, kun ajelen vaimon bensa-autolla. Diesel ei vaan polttoaineena sovellu suomen talveen tai siis nykyiset dieselautot eivät sovellu suomen talveen.

mol

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.01.10 - klo:22:51
Diesel ei vaan polttoaineena sovellu suomen talveen tai siis nykyiset dieselautot eivät sovellu suomen talveen.

Kovaa tekstiä ja härskiä yleistämistä. Tuttua makkista siis...

jkvi

Lainaatai siis nykyiset dieselautot eivät sovellu suomen talveen.
Tai siis bemarin diesel ei sovi talveen?
edit; unohtui ne hymiöt... :D
CRDi & Collection

makkis

noo joo mutta nuot vaginat taitaa kulkea lavetilla kaikkine herjoineen  ::)

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.01.10 - klo:07:01
Joskus tuolla oli puhetta Audin tylsästä muotoilusta ja että eihän autoja erota toisistaan.
Eikö tämä ole tylsää ?

Tein nyt sitten bemustakin vastaavan kollaasin. Yritin ottaa siihen mahdollisimman vastaavat mallit Audiin verrattuna.

Tottakai merkin eri mallien tulee olla tunnistettavia ja se on osa merkin identiteettiä. Molempien maskit ja päiväajovalot seuraavat mallista toiseen, joskin hieman muotoaan muuttaen, mutta siten, että ne ovat helposti tunnistettavissa.

Mutta se ei tarkoita sitä etteikö näitäkin voi muutella mallien välillä. Esimerkiksi Audin etusäleikössä on vakiomalleissa nähtävissä kaksi muotoa: toisessa yläosa on paksumpi, toisessa ohkaisempi. Bemarilla tätä vaihtelua on kuitenkin jo selkeästi enemmän. Esim alarivin mallien etusäleiköt ovat jo selkeästi tunnistettavissa erilaisiksi.

Ajovaloissa Audilla on käytössä vain yksi malli, suunnikas, joka on mallista riippumatta hyvin samankaltainen. Eron mallien välille muodostaa lähinnä päiväajovalot. Bemarin uusien mallien ajovalot suurenevat korin kulmiin mentäessä ja niiden voi sanoa muistuttavan toisiaan. Silti esim 5 GT ja 5srj sedanin valoihin on saatu erilaisuutta, muotoilemalla ajovalojen pää tylpäksi tai teräväksi. Samalla tavalla 3srj sedanin ja coupen ajovaloihin on luoto eroavaisuutta muuttamalla linjoja vaikka perusmuoto on sama.

Audin etupuskurien alaosa on vanhenevan A8-mallin puskuria lukuunottamatta hyvin samankaltainen. Bemarilla 5 GT ja 5srj puskurit ovat lähes identtiset, mutta esimerkiksi 7srj samanlainen perusmuoto on saatu erilaiseksi pienillä muutoksilla.

Summa summarum: Audit erottaa parhaiten päiväajovaloista, Bemarit munuaisten muodosta.

Oma mielipiteeni kuitenkin on, että juuri nuo pienet muutokset perusmuotoilussa tekevät Bemarista tunnistettavasti Bemarin, muttei kuitenkaan toistensa kopioita. Samaa en voi sanoa Audista vaan kaikki mallit ovat minun silmääni lähes toistensa kopioita. Kummankin merkin malleja on varmasti asiaan perehtymättönän vaikea erottaa.

Oli se sana nyt sitten tylsä tai kopio, mutta olenko ainoa, jonka mielestä Audit muistuttavat enemmän toisiaan kuin Bemarit?

makkis

Failurevapaa aamu, pakkasta vain -22 astetta.

V-Dub

.. en tiedä on vika minussa mutta kaikki bemut näyttää bemuilta ja audit audeilta :o

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 24.01.10 - klo:14:18
  Audit muistuttavat enemmän toisiaan kuin Bemarit?
Jethron sanoin: semisti.

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 24.01.10 - klo:14:18
Audin etupuskurien alaosa on vanhenevan A8-mallin puskuria lukuunottamatta hyvin samankaltainen.
En tiedä onko tämä nyt oikea paikka, kun BMW-osiossa ollaan, mutta täällä on aika hyvät kuvat uudesta A8:sta. Onhan tuo hieno, mutta niiiiiiin saman näköinen kuin muut Audin mallit.. Katsokaapa vaikka tuota kuvaa perästä   :P
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

JCLG

Riippuu minkä linssien läpi katsoo. Mun mielestä molemmat sekä Audi että BMW omaavat brändilleen ominaisen identiteetin.

Audi tarpeeksi modernimpi mun makuun, muuten ehkä ajaisin tuolla toisella, ehkä sittenkin VW:llä. BMW:n neliveto hiukan kallis mun budjettiin...

_156_

Seuraava kollaasi voisi olla molempien merkkien kilpailevat mallit rinnakkain sivuprofiililtaan. Senkin voisi rajata ikkunalinjan alapuolelle ja renkaiden väliselle alueelle. Toisiaan vastaavat pokkaukset löytyy ainakin 3-sarjan ja nelosen kyljistä. Mites muut mallit.

Adams

Antinontoxic:
LainaaTein nyt sitten bemustakin vastaavan kollaasin. Yritin ottaa siihen mahdollisimman vastaavat mallit Audiin verrattuna.

Audin kollaasissasi autot 3 ja 4 ovat molemmat A5:sia erona vain ulkoväri!?!  ;D

LainaaSumma summarum: Audit erottaa parhaiten päiväajovaloista, Bemarit munuaisten muodosta.

Tästä kyllä täysin samaa mieltä, mutta valoista Audit erottaa jo sadan metrin päästä ja BMW:t taas hyvässä lykyssä 20 metrin päässä. Tietysti auton koosta pystyy jo aika pitkältä myös mallin päätteleen, mutta jos puhutaan nimen omaan valoista ja munuaisista.

Antinontoxic

Lähinnä se minun alkuperäinen mielipiteitä herättänyt kommentti oli, että Audin muotoilu on mielestäni tylsää. Lähinnä siitä syystä, että mallit muistuttavat liikaa toisiaan ja uudet mallit liikaa vanhoja malleja. Paras esimerkki varmaan tuo uusi A8. Kyllähän Audin pitää näyttää tunnistettavasti Audilta ja Bemarin Bemarilta, mutta siitä ei alunperinkään ollut kyse. Ei se tee muotoilusta yhtään sen parempaa, jos jokainen malli näyttää erilaiselta kuin toinen, mutta ei se ainakaan tylsää olisi :)

En nyt siis ota kantaa ollenkaan siihen kummalla merkillä on hienommat autot. Otan kantaa vain siihen, että mielestäni BMW:n design menee eteenpäin samalla kun Audin pysyy paikallaan. Edustusluokan autot ovat tästä hyvä esimerkki, koska molemmilla on niistä uudet mallit markkinoilla.

Kuvassa on edellisen sukupolven pre- ja facelift malli, sekä uusi malli. On jälleen selvää, että molempien merkkien autot muistuttavat edellistä mallia, koska on kyse kuitenkin saman automallin eri sukupolvista. Optista harhaa Audin erilaisuudesta tekee tietenkin singe frame-maski ja päiväajovalot, mutta en usko niiden enää muuttuvan yhtä radikaalisti tulevaisuudessa.

tn62634

OT: Kyllä tuo BMW:n vanha 7-sarjalainen on ruma auto. Jos ei Audistakaan voi sanoa että kaunis, mutta ei sitä tarvi rumaksi sanoa, olisiko se sitten kuvailtava sanalla huomaamaton.

samulis

;) Nyt on lämmin auto!
;D

Markku J

Tapahtuiko muuta, kuin kelin lämpeneminen ? Saivatko huollossa jotain aikaan ?

Minä olen ollut tyytyväinen meidän 2007 mallin 520 dA:n lämpenemiseen, vaikka ei se toki bensa-autolleni, A4:lle, lämpenemisnopeudessa pärjää. Mutta joudan hyvin odotella 10 min pitempäänkin hanskat kädessä.

k4ne

Uudesta 5-sarjalaisesta näyttäis olevan pari ajopätkää tuossa:

http://www.bilsport.se/news.php?id=76752

samulis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.01.10 - klo:19:47
Tapahtuiko muuta, kuin kelin lämpeneminen ? Saivatko huollossa jotain aikaan ?

Minä olen ollut tyytyväinen meidän 2007 mallin 520 dA:n lämpenemiseen, vaikka ei se toki bensa-autolleni, A4:lle, lämpenemisnopeudessa pärjää. Mutta joudan hyvin odotella 10 min pitempäänkin hanskat kädessä.
Vein sen huoltoon... Volvossa on lämmin, webasto/tms on mukava lisä... ::)
;D ;D

samulis

Lainaus käyttäjältä: samulis - 25.01.10 - klo:23:33
Vein sen huoltoon... Volvossa on lämmin, webasto/tms on mukava lisä... ::)
;D ;D
Vaikka näillä pakkasilla lämmin auto on ihan mukava, mutta jotenkin se alkaa tuntua tääääysin yli arvostetulta asialta. Alkaa jo parin päivän jälkeen kaipailee omaa autoa takaisin.  ::)

En ymmärrä miten tuollaisella lullalla (S60) kukaan voi mielissään ajella.  :o Tuntuu kuin välistä olisi matkustajana kuskin paikalla, ei niinkuin mitään tuntumaa tiehen ja luottamus ohjaukseen, jarruihin ja alustan pitoon yleensäkin on edelleenkin täysin hakusessa vaikkei voi sanoa, että ne olisi mitenkään yllätyksiä tuottanut tai pettäneet epämielyttävästi, mutta tuntumaa ei ole ja se ei herätä luottamusta.

Näköjään alkaa toi persanturi olla suht rankasti kalibroitu bemun jämäkkyyden suuntaan... :D

makkis

Tuo samuliksen fiilis on muuten tasan totta, pemarin jälkeen pääsääntöisesti muut merkit on "epäilyttävän" oloisia ajaa... siis ei välttämättä huonoja, mutta eivät herätä luottamusta. Ehkä pointti on justiin tuo tuntuma ja tietoisuus mitä alla tapahtuu.

clima

Jaahas, tänään tuli VIP-kutsu katsomaan uutta 5-sarjaa 4. ja 5.2. Naantalin Kylpylään.
Täytyy katsoa ehtiikö käymään, onhan tuo mielenkiintoinen uutuus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy