BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

makkis

Mulle tuli viime viikolla, en nyt muista edes minne, olisko ollut Kalastajatorpalle..?? Laakkoselta kuitenkin, varmaan nälväisy kun tein Heikille oharit ja otin Mikkelistä  ;D

En jaksa asiakseni ajaa tuonne, jahka ehtii sawoon, niin pitää käydä groogilla. Nykyisen 300-esittelytilaisuus, siis tuo vippi, oli sawossa Kuopion musiikkikeskuksella jonne tuli tuolloin kutsu kun ajokkina oli E46 300-sarjalainen. Tilaisuus oli erittäin laadukas, vatsa täyttyi ja hönönkin olisi voinut ottaa. Hukkaan meni tuolloin markkinointiponnistelu kun Skoodaan siirryin.

Hukkaan taitaisi mennä nyttenkin, kun siirryn seuraavaksi Nissaniin.

makkis

Sheer the Driving Pleasure

clima

LainaaHukkaan taitaisi mennä nyttenkin, kun siirryn seuraavaksi Nissaniin.

;D

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: makkis - 27.01.10 - klo:23:03
Hukkaan taitaisi mennä nyttenkin, kun siirryn seuraavaksi Nissaniin.

??

GT-R?

Jacques

makkis

Mulla se on pakkasten kiristyessä dieselpenppu oppinut toimimaan. Ei oo rähissy pitkään aikaan mitään failurea ja kaikki pelaa kuin junan vessa. Kylmä tuo on kun perkele, mutta vielä enemmän hondamiehiä palelee teiden varsilla jos en kävisi niitä pempulla poimimassa (ja mersumiehiä... tämän viikon saldo)

Flat

Makkiksen suuresti rakastamat ledit tulee pemarinkin nokalle. Uudessa AB:ssä oli maininta että kolmos cabrioon ja upeeseen kupeeseen tulee ledit nokalle.
Onkos muuten uudessa viitosessa ledit nokalla ? AB:ssä oli viitosestakin juttu ja kuva keulasta,mutta kovasti perinteisiltä tuikuilta vaikuttivat, mikä olisi hieman outoa.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.02.10 - klo:13:10
Makkiksen suuresti rakastamat ledit tulee pemarinkin nokalle. Uudessa AB:ssä oli maininta että kolmos cabrioon ja upeeseen kupeeseen tulee ledit nokalle.
Onkos muuten uudessa viitosessa ledit nokalla ? AB:ssä oli viitosestakin juttu ja kuva keulasta,mutta kovasti perinteisiltä tuikuilta vaikuttivat, mikä olisi hieman outoa.

5 GT taitaa olla ensimmäinen bemari missä on ledit keulalla. F10 ja E92/3 LCI sai ne sen jälkeen ja viimeisimpänä E70 LCI.

Auto Bildin laatujournalismista kun on kyse, niin en sitten tiedä jos ovat tarkoittaneet LED-vilkkuja.

Flat

Koodaappa auki nuo mallimerkinnät, audi mies kun ei ymmärrä niistä höykäsen pöläystä...

Ab:ssä kyllä puhutaan led päiväajovaloista....tiedä siitä sitte.....

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.02.10 - klo:13:26
Koodaappa auki nuo mallimerkinnät, audi mies kun ei ymmärrä niistä höykäsen pöläystä...

Ab:ssä kyllä puhutaan led päiväajovaloista....tiedä siitä sitte.....

No sitten ne on juurikin nuo rinkelit, jotka tuossa kuvassakin ovat. 5 GT oli ensimmäinen bemari, missä ne olivat ledeillä. Ennen sitä normi polttimolla.

F07 = 5 GT
F10 = 5 sedan
E92 = 3 coupe
E93 = 3 cabrio
E70 = X5

LCI = Life cycle impulse = Facelift

skula

Onko kukaan istuskellut X1:ssä ja Yetissä? Onkohan noissa minkälaiset erot sisätiloissa, siis kooltaan..

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Skula - 08.02.10 - klo:09:41
Onko kukaan istuskellut X1:ssä ja Yetissä? Onkohan noissa minkälaiset erot sisätiloissa, siis kooltaan..

Ei nyt ihan suora vastaus kysymykseen, mutta tuli mieleen...

GRIP - BMW X1 vs. Skoda Yeti

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 07.02.10 - klo:13:34
F07 = 5 GT
F10 = 5 sedan
E92 = 3 coupe
E93 = 3 cabrio
E70 = X5

Miksi ihmeessä pitää käyttää tuollaista kieltä? Lievästi sanottuna junttimaista, kun antaa samalla olettaa olevansa jokin erityisasiantuntija.

Ei kai tämä mikään Bimmer Tuning Club ole? Ei todellakaan, ne miehet ovat aivan oma seurakuntansa.

Jacques

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 08.02.10 - klo:11:51
Miksi ihmeessä pitää käyttää tuollaista kieltä? Lievästi sanottuna junttimaista, kun antaa samalla olettaa olevansa jokin erityisasiantuntija.

Ei kai tämä mikään Bimmer Tuning Club ole? Ei todellakaan, ne miehet ovat aivan oma seurakuntansa.

Kiitos tiedosta, informaatioarvosi oli taas täydet.. ;)

tn62634

Onks ne niitä, joilla on blondattu tukka, pari numeroa liian pieni t-paita ja puuhelmet? :)

Antinontoxic

::)

Ihan yhtä hepreaa minulle on Audin/Mersun korimallikoodit, joita yleisesti käytetään. Ei minulla silti ole sellainen tunne, että niitä käyttävät ihmiset yrittävät mitenkään erityisesti päteä.

Välttääkseni mielikuvaa liiallisesta erityisasiantuntijuudesta tulen tästä edes käyttämään E93 LCI koodin sijasta aukikirjoitettua kieliasua =

BMW kolmossarjanvuonna2007ensiesiteltyjavuonna2010kasvojenkohotuksenläpikäynytkovakattoinenavoautomalli

ma1ja

Vielä jos sopis, yksi pikkupyyntö.... :)
kirjoittaisit vielä sanat erikseen! ;)
Niin se vaan menee.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 08.02.10 - klo:12:50
Vielä jos sopis, yksi pikkupyyntö.... :)
kirjoittaisit vielä sanat erikseen! ;)

Sehän saattaisi viitata sivistykseen, joten pyrin välttämään vääriä mielikuvia  ;D

jf

Itse kyllä pidän noita biimerin yhteydessä käytettävistä koodeista asiallisina, koska samat mallimerkinnät ovat olleet jonkin aikaa jo käytössä. Yhtälaillahan sitä audillakin puhutaan C6:sta tai 4F:stä. Totta kai se on nykyään hirveää, jos jotain pitää itse selvittää vaikkapa KVG:llä. Useimmille bemari keskusteluun osallistuville kuitenkin nuo mallit ovat riittävän selviä.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

skula

Varsinaisesti koskaan bemaria omistamattakin tuntuu että on luontevampaa puhua "koodeista", kuin malleista, malleista pitää kuitenkin arpoa sitten se vuosimalli jne...

Markku J

Skula on oikeassa. Esimerkiksi - jos nyt sanon, että konfiguroin tänään tilaamani 523 iA:n, ei se kerro, että auto on uutta F10 -sarjaa, voisi olla myös nykyinen E60.

Siitä tuli todellinen karvalakkimalli. Businesta kun ei tule ennenkuin 520 d -moottori on ohjelmassa Q3:lla. Joten firman liisaripolitiikka mahdollistaa ekstraa vain parkkitutkat, xenonit, HiFit ja tupakkapaketin. Siltikin pitänee itse maksaa varuste-ekstraa 200 euroa. Väriksi Havanna -ruskea ja sisäverhoiluksi kauhistuksen kauhistus, mustat peruskankaat, kun vaaleat tulevat vasta puolivälissä vuotta tarjolle.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:18:18
Väriksi Havanna -ruskea ja sisäverhoiluksi kauhistuksen kauhistus, mustat peruskankaat, kun vaaleat tulevat vasta puolivälissä vuotta tarjolle.

Olenko ainoa jonka mielestä vaaleat kangaspenkit vasta olisivatkin kauhistuksen kauhistus?

Ruskea auto, vaalean beigellä kangassisustalla... siinä vasta vaihtoautohallien helmi  :o

ma1ja

Hyvähän se teille, joille nuo koodit ja lyhenteet ovat tuttuja, mutta kaikille eivät ole ja välillä saa pinnistellä että muistaa eden oman rekisterinumeron :-\ . Mutta onneksi ainakin Antinontoxic lupasi ettei enää käytä noita koodeja! :)
Ja parempi niin, voin edelleen siis jatkaa tämän BMW-keskustelun seuraamista.
Niin se vaan menee.

Heikki_67

^^Kyllä minä olen siinä suhteessa Markun linjoilla, että mustat penkit eivät sytytä. Juuri ja juuri menettelevät, jos auton ulkovärinä on valkoinen tai punainen, mutta muuten musta on minulle NO NO. Nykyisessä A6:ssa on Amaretto-ruskeat nahat ja todennäköisesti seuraava auto on F10 kanelinruskeilla nahoilla. On mielestäni uuden 5-sarjan hienoin sisustusväri. Ja sen pariksi musta sisäkatto tietenkin...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Heikki_67 - 08.02.10 - klo:18:36
^^Kyllä minä olen siinä suhteessa Markun linjoilla, että mustat penkit eivät sytytä. Juuri ja juuri menettelevät, jos auton ulkovärinä on valkoinen tai punainen, mutta muuten musta on minulle NO NO. Nykyisessä A6:ssa on Amaretto-ruskeat nahat ja todennäköisesti seuraava auto on F10 kanelinruskeilla nahoilla. On mielestäni uuden 5-sarjan hienoin sisustusväri. Ja sen pariksi musta sisäkatto tietenkin...

Nahat asia erikseen, mutta jos kangassisustasta puhutaan niin itselle esim käytettyä ostaessa olisi vaalea kangassisusta jo suora peruste hylkäämiselle.

Micco

Kaikista selkeintä varmaan täällä "vihollis"foorumilla on käyttää sekä tyyppikoodia, että auton mallia/mallisarjaa. Eli vaikka E90 3-sarjan sedan tai F10 uusi 5-sarja. Eli laittaa jonkin tarkenteen. Silloin perehtymättömätkin pysyvät varmaan kärryillä.

Itse karsastan vaaleaa sisustaa, oli se kangasta tai nahkaa. Kankaisena ehdoton ei, nahkaisena SAATTAA mennä tapauskohtaisesti, mutta mieluummin tummaa. Musta, ruskea tai tummanharmaa. Punaisesta sisustuksesta tulee Hra 47 tjms vastaava "elostelija" mieleen...  ;D
Torsen + haldex + visco

Markku J

Minulle taas vaalea kangas on ihan kärkipäässä. Ja samalla Bemussa saa upean vaaleat matot. En minä näitä autoja vaihtoautohalleja ajatellen hanki, vaan omaan makuuni. Meidän nykyinenkin kolmivuotias beigellä kangassisustalla on kuin uusi. Onneksi tuli sentään Havanna -ulkoväri konfiguraattoriin just. Tilauksen status uhkaa kohta sulkeutua, kun tuotantoviikko on 9.

Nuo ruskeat nahat ovat todella hienot - minullahan oli 335 Coupessa satulanruskeat. Tässä liisarissa vaan varusteiden hintaraja pakottaa kangaspenkkeihin tyytymään. Musta on äärettömän tylsä verhoiluväri minun makuuni.

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.02.10 - klo:18:18
Businesta kun ei tule ennenkuin 520 d -moottori on ohjelmassa Q3:lla.

Onko tietoa mitä pitää sisällään?
Tuleva vulvumies.

Markku J

Ei ole vielä. Veikkaan kuitenkin nykyistä vastaavaa pakettia. Sehän on myynyt hyvin.

Aika läheltä piti, etten tilannut todellista harvinaisuutta - uusi viitossarjalainen halogeenivaloilla. Niitä ei varmaan montaa tule. Sillä xenonien hinnalla olisi saanut vaikka Audion päivitettyä Logic 7 -systeemiin.
Xenoneita tarvitsen harvoin, mutta musiikkia kuuntelen aina. Ei silti pokka pitänyt ajatella kelmeänkeltaisia halogeeneja uudessa autossa.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 08.02.10 - klo:18:26
Olenko ainoa jonka mielestä vaaleat kangaspenkit vasta olisivatkin kauhistuksen kauhistus?
Et ole, minulle ainoat vaihtoehdot ovat musta tai tumman harmaa. En ottaisi edes nahkaverhoilua vaaleana vaikka ilmaiseksi saisin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy