Golf VI moottorin lämmöt talvella ja viimasuojat

Aloittaja bm, 27.11.10 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Tos®

Ja monet mekaanikot on väittäny; etteivät näe kuin vasta testerin nokassa päivitystarpeen...
Mut kai se elsan autokohtaisissa tiedoissa voi olla
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

^^ Kilowatteja oli? Ei selvinnyt edes autotallista  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Hupsis, foorumi ei varoittanut että oli tos välissä! Kyllähän mä nyt sun kilowattis tierän! Eikun auton! Sun auton!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.01.11 - klo:13:51
Ja monet mekaanikot on väittäny; etteivät näe kuin vasta testerin nokassa päivitystarpeen...
Näin sanottiin joulukuussa Laakkosella minullekkin,pitää katsoa ensin mikä ohjelma siellä on sitten vasta tiedetään onko uudempaa ohjelmaa moottorinohjaukseen.

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Zaasa

skriko

Jos lämppäri näyttää 90 ja joku kertoi että todellinen veden lämpö on 75. Miten se voi pitää paikkansa kun kesälläkin normaali lämpö on mittarin mukaan 90. Ei kai vw voi pitää vain 75 lämpöä normaalina. Ei 118 kw:ssä nouse koskaan vesi lämppärin mukaan yli 90 ja kuumaa puhaltaa silti. 75 astetta jos olis todellinen, ei se voi olla niin kuumaa ilmaa, että kättä polttaa. Ymmärsinköhän nyt jotain väärin.

Tos®

se näyttää 90 astetta, kun oikeat lämmöt on noin 75 - 105tms...
Tuo on siks ettei huolto täyttyis valittavista asiakkaista ;)
Toiminto on ollu 90luvulta asti vaggineissa
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skriko

Ok, kiitos Tos. Ihan alkoi hirvittämään, jos tuo 90 olis ollut 75, niin mitähän se 70 sitten ois, kun siitä ei lämmöt 25 pakkasilla ja pikkukiepeiillä nouse.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.01.11 - klo:13:51
Mut kai se elsan autokohtaisissa tiedoissa voi olla

Yetin päivitys jäi tarkistamatta edellisellä reissulla kun yhteydet tehtaalle ei pelanneet, aikoivat selvittää asiaa maahantuojalta puhelimitse. No eihän se puhelimessa onnistunut, auto pitää käyttää töpselissä jotta nähdään onko uutta softaa tarjolla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tos®

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.01.11 - klo:21:40
Ok, kiitos Tos. Ihan alkoi hirvittämään, jos tuo 90 olis ollut 75, niin mitähän se 70 sitten ois, kun siitä ei lämmöt 25 pakkasilla ja pikkukiepeiillä nouse.
Mittarin pitäis näyttää 70 asteen korville oikein.
Sitten se kiihdyttää 90 ja pysyy siinä kunnes lämmöt taas tippuvat 70:n.
Sama toistuu yläpäässä, viisari liikahtaa vasta sadan asteen jälkeen.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jarru

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 17.01.11 - klo:19:53
^^ Kilowatteja oli? Ei selvinnyt edes autotallista  ;)

90kw kone on Varianttiin pultattu.

Tuomari

Tänään kävi golffi päivityksessä ja ehkä jotain vaikutusta oli.

Vaikka pakkasta ei tänään ollut enää nimeksikään, nousevat lämmöt 60-70 yllättävän nopeasti liikkeelle lähdettäessä. Jopa tyhjäkäynnillä on havaittavaa lämpöjen nousua, mitä en ole ennen nähnyt talvella.

Katsotaan tilannetta uudelleen kunhan taas pakastuu.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jarru - 18.01.11 - klo:09:55
90kw kone on Varianttiin pultattu.
Ok. Hassua, ettei päivitystä muka olisi sinulle, sehän juuri vasta tuli.

Tuomari

Taitaa VW-centteri yrittää kusettaa.

Kokeile jotain toista huoltoa.

pataässä

Oma gollf plussani menossa ensi viikon lopulla kyseiseen softan päivitykseen... Millaisia kokemuksia tästä päivityksestä on muilla? onko tuonut lisää lämpöä?

-pataässä-

tsiih

En tiedä, ei ainakaan mitään dramaattista. Tosin, en olisi yllättynyt jos päivitys olisi käyttämässäni huoltopaikassa mennyt mönkään niin kuin kaikki muukin siellä tehty. Itse softaa nyt ei varmaan väärin saa mutta se high-asetus on viimeistään unohtunut tehdä ;D

Tuomari

Itse sanoisin, että selvästi paremmin lämpiää.

Näillä alle -10c pakkasilla veden lämpömittari nousee 90 jo reilussa viidessä minuutissa.
Vaikka mittari valehteleekin, niin lämpöä sisälle pukkaa hyvin.

Ennen meni reilusti yli 10 minuutin ainakin samaan.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 23.01.11 - klo:17:34
Itse sanoisin, että selvästi paremmin lämpiää.

Näillä alle -10c pakkasilla veden lämpömittari nousee 90 jo reilussa viidessä minuutissa.
Vaikka mittari valehteleekin, niin lämpöä sisälle pukkaa hyvin.

Ennen meni reilusti yli 10 minuutin ainakin samaan.
Selvisikö päivityksen yhteydessä mitä tehtiin,tuleeko tuo lämpöpäivitys automaattisesti moottorinhjaus päivityksen yhteydessä?
Ocun moottorinohjaus päivitettiin ennen joulua,lämpenemiseen en ole huomannut vaikutusta.

POSSU

Onko aavistusta mitä se softa siellä muuttaa?  Seuraavassa huollossa saavat tehhä saman.

tsiih

Ei ole, yritin udella mutteivat itsekään tietäneet (ylläri). Luin itse huoltotiedotetta, eikä siinä enempää selitetty kuin että korjaa ongelman.
Lämpöpäivitys= ecun normaali päivitys + kanavan 24 (vai oliko se 27) muutos asetukseen "high", mikä lie sitten onkaan.

Piki

No niin..lämpöpäivitys suoritettu ja viimasuoja asennettu alamaskiin....
Huoltoneuvoja kertoi että uusi ohjelma sallii tehdä sen tietyn kanavan asettelun tilaan "1"....vanha ohjelma ei sallinut huoltoliikkeiden asetella ko. kanavaa, ennenkuin uusi ohjelmaversio asennettu.

kertoilen illemmalla oliko päivityksestä huomatavaa hyötyä.

Piki

Ensivaikutelma lämpöpäivityksestä on tosi positiivinen.. :)
Huomenna aamulla huomaa sitten todellisen vaikutuksen kun kohmeisella autolla lähtee liikenteeseen...siis raportointia huomenna.

Erkka

Lainaan hieman tätä topicia, kiitos.
Pari viikkoa sitten Poloon syttyi ajon aikana hehkuvikavalo sekä muutaman kilometrin jälkeen katalysaattoriongelmavalo. Veinpä huoltoon, jossa huollon päätteeksi kertoivat korjanneensa ongelman ja nyt ei pitäisi uusiutua uuden päivityksen johdosta.
Olisikohan kyseessä samantapainen päivitys, kuin edellä mainitut päivitykset? Sää tuolloin oli -20 asteesta jyrkästi lämpenevä -6 asteeseen ja lumituiskua.

Pitäisi varmaan ottaa puhelimenluuri kauniiseen käteen ja soittaa Laakkoselle tuosta päivityksestä, kun ei autoa noutaessa tarkemmin tullut kyseltyä.

Kyseessä siis Polo 1.6 TDI -11.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

Piki

Lainaus käyttäjältä: Piki - 26.01.11 - klo:18:37
Ensivaikutelma lämpöpäivityksestä on tosi positiivinen.. :)
Huomenna aamulla huomaa sitten todellisen vaikutuksen kun kohmeisella autolla lähtee liikenteeseen...siis raportointia huomenna.

Aamulla -20 , auto säteilijän perässä n. 3h.
Ensimmäiset 10min, 60km/h ja D-asennossa, lämmöt kipusivat miltei mittarin mukaan 90 asteeseen.
Selvästi hyötyä lämpöpäivityksestä, se että onko tää lämpeneminen vieläkään "normaalia"...no muutosta ainakin tapahtui.

tsiih

^Tuo on varmaan parasta mitä irti voi saada  ;D
Aamulla -17, säteilijä päällä unohduksen vuoksi vain 30 min.
11 km kierroksilla 3000, puhallin kokonaan pois päältä. Lämpö climatronicista n. 69 astetta...

Paarma

Meillä meni kulkine tänään lämpöpäivitykseen, katsotaan tapahtuuko mitään muutosta.
Jos se ei kulje kromaa se!!

kt

On tuo Gplussa menossa ensi viikolla päivitykseen. Hyvähän se on jos todella on auttanut!
Pitääköhän hilautua sinne auton viereen neuvomaan, vai mitä luulette?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy