Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

topias

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.01.13 - klo:17:26
Tuokin on kyllä niin harhaanjohtavaa mainostusta. Sitähän ei toki kerrota, että automaatin ruksiessasi maksat parhaillaan yli 4000 euroa lisäksi enemmän veroa muuten täysin samasta autosta ::) Yli 5000 euroa on kyllä todella kallis hinta automaatista.

Jännänä yksityiskohtana huomasin, että Volvohan myy osaa autoistaan (ainakin V60) jopa 2500 euroa (veroton hinta) halvemmalla automaattina kuin manuaalina ???

miten niin harhaanjohtavaa, hinnastossa ero on tuo vajaa tonni. aiemmin olikin tuohon suuntaan, mutta ovat nyt painaneet tuota verotonta hintaa alas automaattivaihteisista. eikö tuo lopullinen hinta kuitenkin ole tärkein.
esim. verolliset hinnat S60 D4 momentum viime kesänä man. 39523 aut. 43006
                                                                                  nyt man. 40378 aut. 41336
veroero kaventunut ennen n.2800 nyt n.2250

pokkus

Lainaus käyttäjältä: topias - 10.01.13 - klo:18:37
miten niin harhaanjohtavaa, hinnastossa ero on tuo vajaa tonni. aiemmin olikin tuohon suuntaan, mutta ovat nyt painaneet tuota verotonta hintaa alas automaattivaihteisista. eikö tuo lopullinen hinta kuitenkin ole tärkein.

Oikeassa olet ja itse olin väärässä :) Pahoittelut sekaannuksesta. Luulin, että kaikki mallit kuuluvat tuohon tarjoukseen mukaan, mutta koskikin vain osaa mallistoa. Itse katsoin XC60:n hintaa ja siinä tosiaan veroja ~4400e enemmän automaatissa kuin manuaalissa. Mutta tuo malli ei kuulunutkaan tarjoukseen mukaan. Tuo sama tarjoushan siis selittää myös sen miksi esim. V60:n veroton hinta automaatilla on sen ~2500e pienempi kuin manuaalilla.

Hjeltma

Lainaus käyttäjältä: jti - 10.01.13 - klo:17:05
Onko XC60:n (vm11-13) D3 AWD vs D5 AWD:ssä samat jarrut yms alustan osat jotka voisivat vaikuttaa tuohon teholokerointiin?
Itse olen ymmärtänyt että noissa ei olisi mitään muuta eroa kuin softa koska ainakin teknisissä tiedoissa annetaan ymmärtää että koneen geometria on yhteneväinen ja kaksoisahdin

Ns. Varmaksi tiedoksi kuulin 2013 XC60 maahantuojan kurssilta käyneen ja sieltä käyttöönsa saadun korjaamoon opukseen mukaan, D4 ja D5 kone, männät turbo ym. Ihat samat, kuulemma 2013 mallissa myös ihan viimeisin kehitysversio Haldeksista, myös jokin päästönormi oli D4:ssa euro6+ vaikka kummassakin CO2 g/km 179, ja samainen kaveri muisteli että 2011 ja 2012, D3 / D5 malleissa oli kaksoisahdin kummassakin, mutta jotain kokoeroa muiteli niissä olevan. 2.0ltr turbo D3 kuulemma kuitenkin pienempi.

Eihän sitä koskaan varmaksi tiedä  ;)
Audi A4 2.0Tdi Avant land of quattro Spo-16
BMW 520d Sedan TwinPower Turbo A xDrive Business Exclusive -15

Ex: BMW 518 Touring Business Exclusive-15/ AUDI A6 Avant 2.0Tdi -14/Volvo XC60 D4 AWD Geartronic Summum -13,/BMW 520DA sport-12/BMW 520d-11/Volvo V70 D3-11/Volvo V70drive-11/Audi A4 2.0Tdi-10

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.01.13 - klo:18:49
V60:n veroton hinta automaatilla on sen ~2500e pienempi kuin manuaalilla.

2010 keväällä kävin kyselemässä Volvoja verottomana, kun huomasin, että tomaatit olivat edullisempia kuin manuaalit. Kovin tomerasti myyjä tyrkytti minulle "Export" hinnastoja, missä tomaatti olikin hiukan kalliimpi kuin manuaali. Sanoin, että en ole näistä kiinnostunut, vaan ihan normaaleista suomihinnoista ja varustepaketeista, mutta vain ilman veroja.

Ei lämmennyt myyjä kommentilleni. Joten en lämmennyt minäkään kaupankäynnille 8)

muuli1010

Autonvaihto on hissukseen ajankohtainen ja kun taallakin nayttaisi Volvon omistajia olevan niin minkasmoisia kokemuksia on V60 mallin automaateista ? Lahinna kyseeseen olisivat tulossa D2 tai D3 joko Momentum tai Summum varustein. Momentumiin tarttis ottaa pari lisa varustetta mutta Summum menisi kylla sellaisenaan 7" "multimedia keskuksella" lisattyna. Lahinna kiinnostaa se miten hyvin tuolla D2 mallissa liikenteenseassa kaytannossa parjaa ? Onkos D3 ja D4 malleissa muuta varsinaista eroa kuin softa ? Volvoonhan saa juuri nyt automaatin melko edullisesti joten talla hetkella tuo on ihan potentiaalinen vaihtoehto.

jti

Jos nyt tulkitsin Polestarin ja Volvon käyttöohjekirjaa oikein niin moottorikoodit menevät seuraavasti eri XC60 AWD:n vuosimalleissa:

vm -10:
2.4D = D5244T16
D5 = D5244T10

vm -11:
D3 = D5244T16
D5 = D5244T10

vm -12:
D3 = D5244T17_A
D5 = D5244T15

Ja ohessa on Polestarin kuvat molemmille moottoreille D5244T16 ja D5244T17_A:

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Bobinage

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 09.01.13 - klo:10:00
Mä olen tätä boldattua asiaa täällä jo monesti siunannut mutta kerran vielä... Ei tsiisus mihin jengi kiinnittää huomiota  :D. Omista tuttavista en ole kenenkään ikinä kuullut puhuvan pissapojan suuttimien "rumuudesta"...vaikka aika kovia automiehiä porukkaan mahtuu. Tämä on kyllä aivan selvä VAG-ryhmittymän huolenaihe.

Ishvan ja Quality puolustamassa tökeröitä pesunestesuuttimia. Tietenkin ne ovat ok ja ei siihen kiinnitä huomiota, kun omassa autossa on samanlaiset rumat syylät.

Rumathan ne on, ei voi mitään.

Kuva vielä todisteeksi :)

Porsche Cayenne S Hybrid -11

newhouse

Mikäli suuttimien kontrastiero auton oman värin kanssa häiritsee liikaa, niin kuin minua teki, ainahan voi askarrella maalien kanssa omaksi ilokseen. Eikä pääse kaverit enää huomauttelemaan...

Hjeltma

Lainaus käyttäjältä: jti - 11.01.13 - klo:09:05
Jos nyt tulkitsin Polestarin ja Volvon käyttöohjekirjaa oikein niin moottorikoodit menevät seuraavasti eri XC60 AWD:n vuosimalleissa:

Joo ja Ruotsin polestarin sivuilla
XC60 AWD 2010 malli 2.4D 225hv ja 460nm, XC60 AWD 2011 malli D3 225hv ja 460nm (sama koneen mallikoodi)
XC60 AWD 2012 malli D3 215hv ja 440nm 
XC60 AWD 2013 mallia D4 ei ollenkaan

ota nyt näistä selvää, kun D4 2013 moottorikoodia ei löydy ko. sivuilta vaikka D5 löytyy
Audi A4 2.0Tdi Avant land of quattro Spo-16
BMW 520d Sedan TwinPower Turbo A xDrive Business Exclusive -15

Ex: BMW 518 Touring Business Exclusive-15/ AUDI A6 Avant 2.0Tdi -14/Volvo XC60 D4 AWD Geartronic Summum -13,/BMW 520DA sport-12/BMW 520d-11/Volvo V70 D3-11/Volvo V70drive-11/Audi A4 2.0Tdi-10

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Bobinage - 11.01.13 - klo:13:41
Ishvan ja Quality puolustamassa tökeröitä pesunestesuuttimia. Tietenkin ne ovat ok ja ei siihen kiinnitä huomiota, kun omassa autossa on samanlaiset rumat syylät.

Itse en ole niitä puuhelmipoikia kenellä pitää olla Iphone taskussa, säbämaila niskassa ja pissapojansuuttimet piilossa  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Markku J

En olisi noita keksinyt rumiksi bongata elleivät fiksummat olisi opastaneet - mutta minähän asennutinkin takaroiskeläpät omaan autooni  ;D.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.01.13 - klo:14:33
En olisi noita keksinyt rumiksi bongata elleivät fiksummat olisi opastaneet - mutta minähän asennutinkin takaroiskeläpät omaan autooni  ;D.

Herra siunaa ja varjele. Miten voit tehdä jotain tuollaista ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

jf

Eikös tuossa mene jo uudesta autosta takuu ja luulisi, että Ingolstadista tulisi joku fashion-insinööri pikkurilli pystyssä ojentamaan rinkelikuskia? Ei olisi uskonut pitkän linjan bemaristi-audistista... Kohta tulee lisävaloja ja kattotelinettä sekä pahimmillaan peräkoukku?  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Skula

Lainaus käyttäjältä: jf - 11.01.13 - klo:14:56
fashion-insinööri pikkurilli pystyssä

Ai, mä luulin että tuollainen on vakiona Audissa  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Bobinage

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.01.13 - klo:14:23
Itse en ole niitä puuhelmipoikia kenellä pitää olla Iphone taskussa, säbämaila niskassa ja pissapojansuuttimet piilossa  ;D.

Koit kuitenkin tarpeelliseksi mainita asiasta, vaikka en sitä epäillytkään.

Autohan on tutkitusti 96% ajastaan parkissa, joten ensisijainen tehtävä sillä on miellyttää esteettisesti.

En minä kotiinikaan osta rumia tauluja, vaikka niissä olisikin takapuolella erinomainen kiinnityssysteemi.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Bobinage - 11.01.13 - klo:15:29
Autohan on tutkitusti 96% ajastaan parkissa, joten ensisijainen tehtävä sillä on miellyttää esteettisesti.
Jaa... Itse elänyt typerässä ajatuksessa, että auto on käyttöesine jolla liikutaan paikasta A paikkaan B, joskus jopa paikkojen C, D, E... kautta?

No, kuka mistäkin mielihyvää saa  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Ton-1

En minä kotiinikaan osta rumia tauluja, vaikka niissä olisikin takapuolella erinomainen kiinnityssysteemi.

Hyvä että osaa katsoa asioita isommasta perspektiivistä, kaikki ei.

Jotkut ostaa jopa motskareita hevosvoimien määrien suhteen vaikka eivät omaa taitoja niiden kaikkien käyttämiseen.

Sorry, meni hieman offariksi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Bobinage

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 11.01.13 - klo:15:33
Jaa... Itse elänyt typerässä ajatuksessa, että auto on käyttöesine jolla liikutaan paikasta A paikkaan B, joskus jopa paikkojen C, D, E... kautta?

No, kuka mistäkin mielihyvää saa  ;D

Olen vain rehellinen itselleni, en siis huijaa itseäni, kuten suurin osa:

http://io9.com/5974468/the-most-common-cognitive-biases-that-prevent-you-from-being-rational

Remember that time you bought something totally unnecessary, faulty, or overly expense, and then you rationalized the purchase to such an extent that you convinced yourself it was a great idea all along? Yeah, that's post-purchase rationalization in action â€" a kind of built-in mechanism that makes us feel better after we make crappy decisions, especially at the cash register. Also known as Buyer's Stockholm Syndrome, it's a way of subconsciously justifying our purchases â€" especially expensive ones. Social psychologists say it stems from the principle of commitment, our psychological desire to stay consistent and avoid a state of cognitive dissonance.

Liittyy myös Volvon ostajiin? Ehkä.

optio

Peeveli kirjoitti:

Nyt on sitten Auris comfort hybrid kokeiltu. Mitähän tuosta nyt sanoisi...

Plussaa:

-perushyvä ajaa, toki ohjaustuntuma kaarreajossa liukkaalla pinnalla ei Volvon luokkaa, ja sivutuuliherkkyyttä on enemmän joskaan ei rasittavana

-ihmeen hyvät etuistuimet, ristiseläntuen voi säätää ja istuimissa kivasti kokoa, keskikyynärnoja myös hyvä ja pituussuunnassa säädettävä

-hiljainen moottoritielläkin, 130 km/h nopeudessa todella hiljainen, rengasäänet vaimeat (koeajoautossa kitkarenkaat)

-selkeä, tosin karuhko mittaristo, selkeä ja kohtuullisen hyvällä resoluutiolla varustettu monitoiminäyttö jossa vieläpä Volvon tapaan suomenkieliset valikot ja mukana vakiona myös navigaattori Euroopan kartoilla

-hyvä varustetaso hintaan nähden, ja kolmen vilkutuskerran kaistanvaihtovilkkukin jo mukana

-jousitus kohtuu mukava

-tavaratila mukavan kokoinen hatchbackiksi

-vaikuttaisi olevan taloudellinen etenkin taajamissa; koeajon keskikulutus raskaalla kaasujalalla ja power-moodilla 5,8 jossa 80 km motaria 120-130 nopeuksilla kiihdyttelyineen

-nopea lämpenemään (auto oli kaivettu suoraan lumikasasta)

Miinuksia:

-stereoiden äänentaso ei mitenkään kaksinen

-portaallinen selkänojan säätö, mutta ratin pituussäätövara aiempia Toyotoja parempi

-tietyissä ajotilanteissa polttomoottori huutaa hoosiannaa ja loota tuo mieleen ex-Avensis multidrive S:n variaattoreineen eikä kiihtyvyys ole tuntuvaa maantienopeuksissa (meikäläinen saattaisi kypsyä), ja motarilla kulutus nousee selvästi

-sisustan jotkut yksityiskohdat suunniteltu jotenkin kiireisesti ja huolimattomasti, joidenkin muoviosien kovuus ja pintamateriaali halvahkon oloista, kun taas jotkut osat nättejä

-ovia avatessa hitusen liiallista keveyttä; luo heppoisen fiiliksen

Sitten lopuksi se auton muotoilu: mielestäni kuvissa jotenkin matalamman ja leveämmän näköinen kuin mitä sitten luonnossa on. Keula on tyylikkäin osa autosta, mutta auton pitäisi olla vielä hiukan leveämpi. Takaosa tuo mieleen vähäsen Alfan ja jollain lailla 1970-luvun alun Toyota Crown-farmarin (se pullea malli). Sivuprofiili tuo itselleni liikaa mieleen Nissan Tiidan. Kun palaset yhdistää, tulee hieman levoton vaikutelma joskin aivan mukiinmenevä. Avensis kuitenkin on makuuni nykytoyotista parhaimman näköinen (toki GT86 myös omalla laillaan). Jätin liikkeen pihalle koeajoauton omani viereen ja siinä pystyin vertailemaan ulkonäköä. Kyllä makuuni V40 vie voiton reippaasti. Auriksen ulkonäkö on suunnilleen samaa tasoa kuin 1-sarjan BMW. Parempi eli omaleimaisempi kuitenkin kuin Golfissa. Sisätiloissa ristiriitaa myös laadukkuuden ja kolhouden välillä, vaikea selittää. Varmaan se huippuversio on tyylikkäämpi mutta sitä ei ollut liikkeessä.

No voisinko ostaa sellaisen? Toki sinänsä, hybridinä, koska se nyt on jo tulevaisuutta ja taajamissa pihi ja verotus suosii. Jos olisin nyt vaihdattelemassa vaikkapa muutaman vuoden ikäistä edullisemman hintaluokan ajokkia, voisi tuo tulla hyvin kyseeseen asiallisena ajopelinä. Ulkonäköön saa piristystä oikealla värillä (valkoinen tai musta), isommilla vanteilla ja tummilla takalaseilla. Lisäksi minun pitäisi iskostaa kaaliini aivan uusi ajotapa ja rauhallisuus. Raskas kaasujalka pois.

Mutta, vaihto nyt alaspäin V40:stä tuntuisi vähäsen hassulta. Minun tulisi saada ojalan laskuopin mukaan autostani rahaa itselleni eli nykyistä pienemmät rahoituserät, ja erotuksen tulisi olla tuntuva että asiassa olisi mitään mieltä. No, eihän se sellainen suju kuin Strömsössä eli ei ainakaan Itiksen liike kovin kaksisia hyvittäisi nykyisestä. Näin ollen en missään nimessä luopuisi nykyisen tasoisesta ajamisen laadusta ja mukavuudesta sekä fiiliksestä. Oli se mukavaa istahtaa omani rattiin ja kiskaista vitosdiesel väännöllä reippaaseen laukkaan.

Uteliaisuus kuitenkin piti käydä tyydyttämässä ja koeajot ovat ihan mukavaa ajanvietettä.

Ihmettelit seiskan vaihtamista V40:seen. Nyt ihan oikeasti säikähdin, et kai oo tosissasi mutta onneksi totesit itsekin, vaan ajanvietettä!

FullFrame

Ihan kohtuullisia välirahoja tuntuvat Volleen pyytävän. Kävin tänään muutamassa paikassa kyselemässä tarjouksen V60 D5 AWD r-designiin, höystettynä parilla pikkukilkkeellä ja välirahaksi jäisi 6500e.

Myös Pemarin 320ia xdrive touring m-sporttiin kyselin tarjousta, mutta välirahaksi jäi 13900e vaikka listahintaa BMW:llä oli 2000e vähemmän   ::)

Nyt vaan täytyy hetken ihmetellä raaskiiko tuo vitosta mihinkään vaihtaa, kun se on kuitenkin sen verran omassa luokassaan viimeistelyn ja fiiliksen suhteen :o
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 4x4 Style DSG
BMW F10 520d Sport A Business (ex)
Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR DSG Ambition (ex)
Audi A4 Sedan 2.0 TDI CR (B8) (ex)

Seppo

Pakko sanoa, että autoiluhistoriani aikana (1997-) olleista autoista + kaikista muistakin millä olen vähänkään ajellut, ei minulla ole minkäänlaista käsitystä miltä niiden lasinpesurin suuttimet ovat mahtaneet näyttää. Mitään mielikuvaa ei ole edes nykyisen kiesini suuttimista, vaikka kurvasin autolla kotipihaan 10 minuuttia sitten. Vaikka itseäni autot vähintäänkin jonkin verran kiinnostavat, tämä seikka ei vaan ole koskaan kiinnostanut. :o

Aikoinaanhan etenkin Saksan maalla harrastettiin kääpiökokoisia sivupeilejä ulkonäkösyistä + tietenkin vieläkin pienempi vänkärin puolen peili. Mahtanut olla monille järkytys, kun suuntaus onkin kääntynyt isompiin peileihin, joista jopa jotain näkeekin.

edit. Eiku joo, Saab 99.n pesurin muistan. Sen muistan vain siksi, koska siinä tuppasi pesurin röörit jäätymään helposti pakkasella ja niitä sai sitten sytkärillä kuumennetulla neulalla joskus avata. Samalla neulalla niitä pystyi myös kääntelemään niin, että sai suunnattua suihkua mieleiseensä kohtaan. Siinä autossa oli vain yksi mollukka konepellissä ja siinä kaksi metallista suutinta joita pystyi siis itse kääntelemään. En muista, oliko se mollukka sitten jotenkin erityisen ruma.

En kyllä yleensä harrasta auton ulkomuodon äimistelyä vapaa-ajalla. Siellä se pihassa taas on ihan ittekseen, kunnes kohta taas lähden liikenteeseen.

Sen verran auton ulkomuodon epäoleellisuudet ovat kuitenkin kiinnostaneet, että vielä 2010-luvulle asti on yllättävän monessa autossa ollut hölmö piiska-antenni katolla konepesussa rikkoutumassa. Sitä systeemiä en ole ymmärtänyt, kun asia on opittu fiksumminkin järjestämään, eikä semmoinen piiska erityisen kauniskaan ole.

Antza

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 11.01.13 - klo:15:33
Ero syntyy varmaankin juuri siitä että onko auto hankittu "for show" vai "for go".

Itse ainakin arvostan että tuulilasille tulee viiveettömästi 3*2 suihkun verran pesunestettä kun päivittäin pesen parin tunnin ajan suolamössön tahrimaa tuulilasia.

Voi toki olla että tämä on vain itsepetosta johon mieleni on harhautunut erehdyttyäni hankkimaan ruman auton.
Skoda

V-O

Kiitos Sepolle muistelusta, joka palautti minunkin mieliini -aikaa  :)

Minulla oli se neula aina kiinni häikäisysuojan kulmassa. Sillä oli hyvä putsata ja avata tukkeutunu suutin ja säätää pisua kohdalleen.

V-O

:( minun auto on yöt tallissa.

Pitäskö alkaa pitämään sitä  kadun laidassa jotta se miellyttää esteettisesti naapureiden silmää ??? Ai nii, eihä sitä voi kun ne suuttimet aiheuttaa epä-esteettisyyttä ja sitä myöden naapurisopu tulee olemaan koetuksella että ei uskalla.

Mukavia Volvo-kilsoja kaikille !

optio

Itsekkään en huomannut koeajolla V40:n pissipoikiin kiinnittää huomiota mutta kun nyt siitä on mainintaa ollut niin jatkossa jos tulee ko. auto hankittua ei pysy varmaankaan auto tiellä kun pitää ihailla kunnon poikia jotka pissii kunnolla. Volvo kun aina ollut turvallisuuden edelläkävijä niin nyt aiheuttanut tälläisen turvallisuusriskin!

-TimoS-

Kolmehan niitä, omat kuvassa. Kuitenkin korinväriset...

MTu

Jeesus! Suuttimet on rumat? Tälleen vm 2011 Passatin piilotettujen suuttimien surullisen vaatimatonta ruikkimista ja pskan lääppimistä pitkin tuulilasia ku vertaa emännän -06 V50:n PESUREIHIN ja siihen että autosta oikeasti näkee kurakelillä ulos... Voisko enemmän metsässä olevaa ruikutuksen aihetta löytää? :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Bobinage - 11.01.13 - klo:13:41

Ihmettelenpä vain.

optio

Niin paljon kun uutta seiskaa täydeksi paskaksi oon moittinut, niin on siinä sentään pari oivallusta pissipoika asiassa. Ei lähde pyyyhkiin ennen kuin on tullut kunnolla pesunestettä tuulilasiin eli ei hankaa kuivana naarmuja lasiin ja toisena seikkana kun pesunestettä ruiskutetaan lasille niin sammuttaa automaatti-ilmastoinnin puoleksi minuutiksi, ei tuu ikävää hajua sisälle. Mitenkähän mahtaa olla uudessa V40:ssä toteutettu reilut roiskeet, suoraanko sieraimiin? Tosi mies kestää senkin mutta miellyttävyydestä en sano mitään!

optio

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 11.01.13 - klo:21:47
Kolmehan niitä, omat kuvassa. Kuitenkin korinväriset...

Eikö ne (raakaa voimaa) mustilta näytä?!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy