Ajatko jo kesärenkailla?

Aloittaja Golf, 21.03.10 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

Karvis

Palaillaan aiheeseen tuossa vapun tienoilla...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vankka

Eipä tarvi vielä miettiä reippaaseen kuukauteen renkaiden vaihtoa. Vapuksi oon minäki yleensä vaihtanut renkaat. Uudet kumitki joutuu hankkii ennen. :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Markku J

Tavoite on ottaa Blue GT ajoon 8.4. ja jättää talvirengasostokset myöhemmäksi.

Henri S

vielä talvirenkaat alla, tänä keväänä olen ajatellut vaihtaa kesärenkaat sitten vasta kun tiet ei ole enäään karheat talven jäljiltä.
Hohhoijaa!

tet

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 24.03.13 - klo:15:36
vielä talvirenkaat alla, tänä keväänä olen ajatellut vaihtaa kesärenkaat sitten vasta kun tiet ei ole enäään karheat talven jäljiltä.

Syy moiseen?

Jos ajat nastoilla, pidät itse teitä karheina. Jos taas kitkoilla, ne kuluvat nopeammin asfaltilla kuin kesärenkaat. ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.03.13 - klo:17:45
Syy moiseen?

Jos ajat nastoilla, pidät itse teitä karheina. Jos taas kitkoilla, ne kuluvat nopeammin asfaltilla kuin kesärenkaat. ???

Mulla ainakin kitkat on kestänyt hyvin kevään ajoja vähän pidempään. Ajoa ei tule vuodessa kun joku 16tkm ja -08 jälkeen ajanut kaksi sarjaa kesärenkaita ja kitkat ovat vieläkin lähes täydessä pinnassa. Tänä keväänä tarvii hankkia uudet kesärenkaat ja venytän senverran hankintaa että rengasliikkeet ovat ehtineet myymään ylivuotiset jo pois käsistä... :)
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 24.03.13 - klo:15:33
Eipä tarvi vielä miettiä reippaaseen kuukauteen renkaiden vaihtoa. Vapuksi oon minäki yleensä vaihtanut renkaat. Uudet kumitki joutuu hankkii ennen. :D

Sama homma viereenkirjoittaneella.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Vaarivanhus

Ei vielä moneen viikkoon. Tosin tänään mökillä poiketessa tuotiin takarontissa mukana jo yksi kesäpyörä siltä varuilta, jos sattuu kesä äkisti yllättämään  ;)
Joutilas 76v

Henri S

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.03.13 - klo:17:45
Syy moiseen?

Syy on se että tämä talvi mahdollisesti viimeinen näille renkaille/autolle kun on minun omistuksessa, ei tarvi paljoa sääliä nastoja.
Hohhoijaa!

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 24.03.13 - klo:11:35
En todellakaan aja kesärenkailla. Ei mitään järkeä vaihtaa vielä. Päivällä käy nollan pinnassa ja yöllä on pakkasta, niin sulamisvedet jäätyvät tielle. Vaihto menee varmaan ensi kuun loppuun. Ja tämä siis Helsingissä.

Joo ei ole mitään järkevää syytä vaihtaa vielä. Hätähousut vaihtaa jostain syystä (uho?), vaikka lumet on vielä maassa ja lisää tulee + jäisiä paikkoja on varmasti. Sitä en myöskään ymmärrä kun koko talvi ajetaan pääosin kuivilla teillä ja sitten nastojen kulumisen pelossa kesäkumit vaihdetaan pari viikkoa liian aikaisin. Ei ne renkaat miksikään mene muutamassa viikossa oli alla sitten nastat tai kitkat. Tietysti jos autolla ei ole ajoa niin samahan se on milloin vaihtaa, mutta jos auto on käytössä jatkuvasti, nyt vaihtaminen on hölmöläisten hommaa.

mremonen

Joo, kyllähän tässä hieman itseäänkin jännittää, kun 5.4. pitäisi hakea uusi auto kesärenkailla. Onneksi mulla on tuttu rengaskauppias: vaihdatan talvikumit alle, jos kovin huonolta näyttää. Normaalitilanteessa antaisin olla puolen kuun yli.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

dosetti

kahden viikon sisällä kyllä. Vien auton katsastukseen kesärenkailla kun talvirenkaista puuttuu nastoja yli lain salliman määrän.

Janneh

Keväämmällä...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.03.13 - klo:20:35
Sitä en myöskään ymmärrä kun koko talvi ajetaan pääosin kuivilla teillä ja sitten nastojen kulumisen pelossa kesäkumit vaihdetaan pari viikkoa liian aikaisin. Ei ne renkaat miksikään mene muutamassa viikossa oli alla sitten nastat tai kitkat.

+1

Itse olen yleensä ollut niitten viimeisten vaihtajien joukossa ( siis näin keväällä) mutta nyt kun pakollista aamulähtöä ei ole voisin kuvitella vaihtavani renkaani ensimmäisten joukossa eli jo tällä viikolla ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Taskukeke

Näillä ilmoilla (päivisin) alkaa kyllä vaihtokuume tekemään nousemaan, onneksi uudet kesärenkaat tulevat vasta 1-2 viikon päästä. Silloin täytyy katsoa tilannetta uudestaan. Tällä hetkellä pääsen talvirenkailla just ja just pihasta pois, sen verran kinkkisessä kunnossa oma ruutu.  :-\

JarnoF

Vaihdan 6.4, jos tiet ovat tuona päivänä (aamulla) sulat. Jos ei, vaihto siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Tämä siksi, että renkaat ovat säilössä n. 124 km päässä. Vaihdetaan jos ja kun sielläpäin käydään.

KeiZZi

Eiköhän ne tänään illemmalla vaihdu.. Kauemmas ei ole ajua joten ei pitäis ongelmia tulla.. Näin siis Salossa..
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

xmasa

Mjuu ei kyllä ole niin kiirettä. Nyt jos vaihtaisi, niin ei tarvitse kyllä sen jälkeen yrittää päästä parkkipaikalta poijes.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Markku

Kesäkuussa sitten joskus..  8)

On nuo kitkat niin lopussa että ei enää ensi talveksi alle. Ei siis kiirettä vaihtaa.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

repomies

Ei mitään toivoa vaihdosta vielä. Kotikatu täysin jäässä, kunta ei sitä vaivautunut lopputalvesta auraamaan ja lopputulos on  10-15 sentin jääsohjopaska joka jäätyy uudelleen joka yö. Muutenkin siltojen alla varjossa aamuisin kunnon sulamisvesijäätiköt. Tietyt jäätiköt ei sula päivälläkään, joten siinä voisi hymy hyytyä kesärenkailla esimerkiksi Pirkkalan Bauhausilta 3-tien ramppia kohti ajellessa, siinä motarin ali ajettaessa on mutka jossa on kunnon jäätikkö..

Dirti

Kesäkumit alle vapun tienoilla, pohjois-espoossa ei pääse ilman talvigumeja pihasta pois.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

audioman

Mökkitie saaristossa paksun lumen ja jään peitossa. Pihalla lunta 30 - 50 cm. Merijään paksuus noin 50 cm. Yöllä lämpötila laskee alle 10 pakkasasteen. Ei puhettakaan kesärenkaista ainakaan kuukauteen.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

chr

Ehkä ensi viikolla. Puhdasta katua näkyy ikkunasta, hiekatkin harjattu.

Korvaton

Tiistaina laitoin jo kesägummit kun noi tiet mitä tulee ajettua on ollu kuivia.

Tonto

Ã,,sken tuli pyöräytettyä kesärenkaat alle, Turun suunnilla tiet kuivat.

Ton-1

No hyvä etten (taaskaan) hötkyillyt, voipi olla meinaa että pian on edessä se aamuinen 'pakko' lähteä autolla liikkeelle  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 31.03.13 - klo:16:28
Kesäkumit alle vapun tienoilla, pohjois-espoossa ei pääse ilman talvigumeja pihasta pois.
Ei myöskään täällä eteläisemmissä osissa kaupunkia. Ei vielä mitään asiaa vaihtaa kesärenkaita alle. 15 senttiä jäätä tuossa kadullakin vielä.

Pertsa

Jos tuo piha tuosta hiukan sulaa että saisi vaihdettua renkaat. Täytyy katsoa ensi viikonloppuna. Onhan tuo piha ja pikkukadut ihan jäässä vielä mutta eiköhän niistä selvitä kesärenkaillakin jos on tarve. Täytyy kyllä sanoa että melko hölmöltä tuntuu ajella tuolla kuivalla asfaltilla nastarenkailla...

Golffari7

Itse rullasin tänään alle.

JeanC

Sitten kun pahin tien karheus on silottunut

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy