III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 29.05.13 - klo:22:25
Nyt olis vielä valinnan paikka, et red or gray somisteet Dynamic packin penkkeihin..ulkoväri on hopea
Tekis mieli rikkoa harmaata linjaa ja valita red..

Itse ottaisin punaiset rikkomaan harmauden ja antamaan väriä sisustaan :) Näyttää ne sen verran hyviltä nuo punaiset somisteet.

johnbob

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 29.05.13 - klo:22:41
Itse ottaisin punaiset rikkomaan harmauden ja antamaan väriä sisustaan :) Näyttää ne sen verran hyviltä nuo punaiset somisteet.

Pistin itse toiveen menemään punaisista, auto on valkoinen.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: BMF - 29.05.13 - klo:14:52
on se perssiestä että tuovat näitä lisävarusteluja jäkikäteen. sitten saa kysellä ja ostella sikoja säkeissä...

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta suhtaudun aika levollisesti kun kerran kyseessä on juuri markkinoille tuotu auto. Mallivalikoima laajenee, varusteita tulee lisää, hinnoittelut muuttuvat, ainahan sitä jotain muutoksia on tulossa. Kuvittele vaikka minun tilannettani. Ajan juuri vanhentuneella -13 mallivuoden autolla eikä harmita yhtään  8)

psxgamer

Tuleeko noiden punaisten penkkien lisäksi punaiset tikkaukset rattiin ja vaihdekeppiinkin? Ne näytti videossa tosi makealta.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 30.05.13 - klo:09:57
Tuleeko noiden punaisten penkkien lisäksi punaiset tikkaukset rattiin ja vaihdekeppiinkin? Ne näytti videossa tosi makealta.

Onko harmaassa sitten harmaat/vaaleat tikkaukset?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Paschat77

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.05.13 - klo:10:01
Onko harmaassa sitten harmaat/vaaleat tikkaukset?
Itsekin varmistin tänään myyjältä, että Dynamic-pack oli mennyt tilaukseen. Hinnasta tippuu pois alkuperäinen kolmipuolainen ratti ja keinonahkataustat, eli lisähintaa tulee alle pari sataa.
Tulee kuulemma oletuksena harmaana, mikä varmaan sopii paremmin tällaiselle harmaavarpuselle.

En huomannut kysyä siitä spoilerista, koska eikö Combissa ole vakiona jonkinlainen lirpake katon jatkeena?

Vieläkään ei ollut mitään tietoa tuotantoonmenosta... :P
BMW 420i GC M-Sport 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR DSG 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR 2015

johnbob

Lainaus käyttäjältä: Paschat77 - 30.05.13 - klo:10:51
Vieläkään ei ollut mitään tietoa tuotantoonmenosta... :P

Milloin olette autoja tilanneet? Tilasin omani n. viikko sitten 1.4 TSI Elegance manuaali-lootalla ja toimitusajaksi sanottiin 1.5 - 2kk?

Paschat77

Lainaus käyttäjältä: johnbob - 30.05.13 - klo:11:02
Milloin olette autoja tilanneet? Tilasin omani n. viikko sitten 1.4 TSI Elegance manuaali-lootalla ja toimitusajaksi sanottiin 1.5 - 2kk?
Itse tilasin 13.4. Combi 1.4 TSI Elegance manuaalina.

Onkohan HB:ssä lyhyemmät toimitusajat?

Myyjä vaan sanoi, että tietoja voi tipahdella tehtaalta milloin vain. Maahantuoja ei ilmeisesti näihin pysty juurikaan vaikuttamaan?
BMW 420i GC M-Sport 2017

BMF

Lisätty itselleni harmaalla raidalla varustettu dynamic pack valkoiseen 1.4.tsi elegance combiin.

Jouduin siis vaihtamaan beigesisustelun tämän paketin takia (muija ei ilahtunut suuresti)  ::).

HUOM! Takaistuinten lisäaukaisukahvat tavaratilasta jää myös pois. Eli saat takaistuimet kumoon "vain" suoraan penkissäolevasta vivusta, kuten normaalistikin aina on saanut.

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Guido

Lainaus käyttäjältä: Paschat77 - 30.05.13 - klo:12:05
Onkohan HB:ssä lyhyemmät toimitusajat?

Ihan mutuna veikkaisin että on, HB on kuitenkin ollut tuotannossa talvesta lähtien, Combin tuotantoa vasta käynnistellään.

Oma Combi on ollut tilauksessa huhtikuun alusta lähtien, tilauksen etenemisestä ei ole mitään tietoa. Tulee sitten kun tulee.

BMF

SKODA OCTAVIA COMBI 2013 - Autotalli.com

Tuossa paremmin sporttipenkistä kuvaa. harmillinen vaan tuo niskatuen säädön puuttuminen. Ei ainakaan tuossa videossa näytä siltä että pystyis säätämään.

Huppe

Joo, eipä tartte niskatukia säädellä tai kiinnittää lapsille dvd-soittimia, kun kerrankin ois takapenkillä tilaa. Ei kyllä nyt oikein vakuuta noi sport-penkit.

Tuokin video jo "kuukausia" vanha. Liekö nuo edes oikeasti tuotantosarjan penkit?
Eikä tuo viimeistelyn laatukaan mitenkään hyvältä näytä (kts. kuva 2).

jomps

Onpas siinä, melkosen karut on nuo niskatuet.. Into vähän lopahti nyt kyllä.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: jomps - 30.05.13 - klo:14:45
Onpas siinä, melkosen karut on nuo niskatuet.. Into vähän lopahti nyt kyllä.

Siksi noita vähän pimitettiin kai viimeiseen saakka eikä virallisia kuvia ole olemassakaan?

Kohta facelift jossa keuliminen poistettu (pyöränkaari-episodi) ja sport-penkeissä oikeat niskatuet? :D

BMF

Lähdenpäs auto-suniin kotkan liikkeeseen kattelee kun oli tullu 1.4 tsi koneella valkonen elegance combi eilettäin. Taidan sittenkin vaihtaa dynamickin pois ja otan ihan beige sisustan takasin.

Ei uskalla ottaa riskiä ton niskatuen kanssa ku itellä pituutta kuiteski yli 190+kengät ja sukat ja pipo  :P . Sekä tuo selkänojan leveys mietityttää saako kunnon ajoasentoa. Kohta ainakin selviää elegancevarustelun laita.   

i`ll be back  8)

Paschat77

Lainaus käyttäjältä: BMF - 30.05.13 - klo:12:23
Lisätty itselleni harmaalla raidalla varustettu dynamic pack valkoiseen 1.4.tsi elegance combiin.

Jouduin siis vaihtamaan beigesisustelun tämän paketin takia (muija ei ilahtunut suuresti)  ::).

HUOM! Takaistuinten lisäaukaisukahvat tavaratilasta jää myös pois. Eli saat takaistuimet kumoon "vain" suoraan penkissäolevasta vivusta, kuten normaalistikin aina on saanut.
Miten nuo lisäaukaisukahvat voivat liittyä sport-etuistuimiin? Mistä moinen tieto? Eihän takana ole varmaan muuta kuin samanvärinen verhoilu.

Olisi kiva jos myyvät voisivat kertoa heti kaikki tällaiset muutokset.
BMW 420i GC M-Sport 2017

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Paschat77 - 30.05.13 - klo:15:15
Miten nuo lisäaukaisukahvat voivat liittyä sport-etuistuimiin? Mistä moinen tieto?

Itse sain tuon tiedon Skoda- myyjältä. Uskoisin dynamic-paketin takapenkin olevan rakenteeltaan ihan eri penkki kuin vakiosohva ja siksi lisäaukaisukahvat eivät toimi.

Rujo77

Kyllä mulla lopahti kans into noihin sport penkkeihin täysin.Ja kuten Huppe sanoi niin eipä niihin saa edes lapsille dvd-soittimia kiinnitettyä. Lapset ovat niitä pyytänyt ja olen luvannut että kun uusi auto tulee niin dvd-soittimet ostan. Joten päätin palata vanhaan eli otin ne kynnyslilistat ja kolmipuolaisen ratin mutta sportti penkit saa jäädä pois.

Mulla ei oo ikinä ollut vaikeuksia istua Ocun normipenkeissä ja tuskin on jatkossakaan. Ajatus ottaa sporttipenkit lähti siitä kun niitä on täällä kehuttu ja naurettavan halvasta hinnasta. Mutta kyllä mä lähinnä noiden surkeiden niskatukien vuoksi ne nyt skippaan.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Zaasa

Punainen korostuu liiaksi sport penkeissä,harmaa/musta hillitympi. Itse en jättäisi Dynamic pakettia pois.
RS:n penkit tulee myös kiinteällä niskatuella,malli sama. Materiaali nahka-alcantra.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Paschat77 - 30.05.13 - klo:15:15
Miten nuo lisäaukaisukahvat voivat liittyä sport-etuistuimiin? Mistä moinen tieto? Eihän takana ole varmaan muuta kuin samanvärinen verhoilu.

Videossakin näkyy, että aukaisu kahvaa ei ole. Jos tuollaiset penkit tulee!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Kinneri

Itse jätin Dynamic paketin pois, koska penkkejä ei saanut sähköllä. Lisäksi se takapenkkien aukaisukahva vaikuttaa näppärältä toiminteelta, mutta tokkopa tulee jatkuvaan käytettyä..

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 30.05.13 - klo:17:18
Kyllä mulla lopahti kans into noihin sport penkkeihin täysin.Ja kuten Huppe sanoi niin eipä niihin saa edes lapsille dvd-soittimia kiinnitettyä. Lapset ovat niitä pyytänyt ja olen luvannut että kun uusi auto tulee niin dvd-soittimet ostan. Joten päätin palata vanhaan eli otin ne kynnyslilistat ja kolmipuolaisen ratin mutta sportti penkit saa jäädä pois.

Dvd "remmi" kiinnityksellä luulisi pysyvän. Itsellä on sellainen halpis dvd! Aikaisempi philips sanoi itsensä irti 3 vuoden käytön jälkeen!

Kuormajuhdaksi autoa en osta, joten penkin aukaisukahvaa en tarvi
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 30.05.13 - klo:17:38
RS:n penkit tulee myös kiinteällä niskatuella,malli sama. Materiaali nahka-alcantra.

Harmi jos tuollaiset ovat...
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Hawtin

On kyllä istuimet hiukan halvan ja kökön näköiset, mutta voihan todellisuudessa olla hyvät istua. Tai sitten eivät. Oudon levymäinen tuo selkänojan yläosa ja ainakin itse haluan säädettävän niskatuen.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

puolihop

Tulipa tänään käytyä ajelemassa Tikkurilan Metroauton 2.0TDI DSG Elegancella.
Auto on mm-kisojen esittelyautoja ja siitä puuttui kromilistat ikkunoiden ympäriltä, sekä sähkötoiminen takaluukku.
Lisävarusteina oli halvempi navi, nahka-alcantara verhoilu sekä driving mode selection.

Täällä kuvia autosta. https://skydrive.live.com/?cid=6A8B82437A956235&id=6A8B82437A956235%21107#cid=6A8B82437A956235

Yritin vähän aikaa saada kuvat suoraan näkyviin viestiin, mutta ei halunnut toimia, eikä hermot kestäneet enempää säätelyä :)

Coasting toiminto oli aika jännä. Vaihdelaatikko tiputtaa vapaalle kun nostaa jalan kaasulta. Vaihde menee taas päälle kun painaa jarrua tai kaasua. Toimi vain eco asetuksella.

Autosta jäi asiallinen vaikutelma. Meteli oli ajossa Golf VI farmaria hiljaisempi, mutta golfissa on 17-tuumaiset ja koeajoautossa 16-tuumaiset. Moottorin ääni oli hiljaisempi kuin golfissa, eikä dieselin äänet juuri normaaliajossa kuulu sisälle.

Huppe

Minä kyllä otan riskillä nuo sporttipenkit. Ei nuo vakiopenkit niin kaksiset olleet ja mielestäni Octavian heikoin lenkki. Vaikea uskoa että mikään muu penkki olisi enää huonompi. Itse olen 160cm pitkä, joten säädettävällä niskanojalla ei ole merkitystä, mieluummin vähän enemmän sivuttaistukea kun ei tuota painoakaan ole.

BMF

No nyt on pyörähdetty liikkeessä ja nähty ihan livenä toi combi. On se vaa nätinnäköinen peli.
Päätettiin nyt sitten kuitenkin ottaa se dynamic pack...katotaan kuinka niiden penkkien kanssa käy (harmaana tulee).

Valkoiseen autoon suosittelen muutenkin ottaa ne dynamic packissä mukana tulevat kynnyslistat kun näytti elegancen kynnykset olevan paljaalla maalipinnalla. Eli ei ollut edes mitään mustaa muovia suojana kynnyslistoissa. Lisäksi tuo peräkontin "kynnys/puskurilista/mikälie" on aika vaarallinen valkoisena ottamaan naarmuja vastaan, lastatessa jotain isompaa tai terävämpää autoon.

Liikkeestä sais jälkiasennuksena jotkut suojakalvot mikäli haluaa tai sit voi tilata jonkun koristesuojalistan.--> ehtiii sit joskus myöhemminki.

Jostain syystä en huomannut aiemmin että peräkontin matto on kakspuolinen kumi/huopa. Todella kätevää koska itsehän pidän kumipuolta aina ja olin jo tilaamassa kumikaukalomattoo. Eipä tartte...  8)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 30.05.13 - klo:19:41
Tulipa tänään käytyä ajelemassa Tikkurilan Metroauton 2.0TDI DSG Elegancella.
Auto on mm-kisojen esittelyautoja ja siitä puuttui kromilistat ikkunoiden ympäriltä, sekä sähkötoiminen takaluukku.
Lisävarusteina oli halvempi navi, nahka-alcantara verhoilu sekä driving mode selection.

Täällä kuvia autosta. https://skydrive.live.com/?cid=6A8B82437A956235&id=6A8B82437A956235%21107#cid=6A8B82437A956235

Yritin vähän aikaa saada kuvat suoraan näkyviin viestiin, mutta ei halunnut toimia, eikä hermot kestäneet enempää säätelyä :)

On toi kyllä sitä hienompi mitä kauemmin tuota katselee.

Ja kyllähän noi alcantarat on vaan hienot myös:

Rujo77

Jos joku tietää millaiset Dvd näytöt noihin sportti penkkeihin saa kiinni niin olisin kiitollinen jos vois tänne vaikka jotain linkkiä laittaa tms.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

BMF

osta penskoille googlelasit  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy